Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Tänään 12 viikon rajapyykki täynnä! :) Se oli ensimmäinen ajatus aamulla kun heräsin, toinen oli että auts, onpa taas rinnat kipeänä. ;)

Kuitenkin vielä vähän varovainen olo. Huomisen np-ultran jälkeen ehkä uskallan hengittää vapaammin. Vähän se jännittää...

Raivosin miehelle eilen kun mitään ei kotona tapahdu jos mä en sitä tee. Pyykki ei peseenny eikä mene kuivamasta kaappiin, astianpesukone ei tyhjenny eikä täyty eikä lakanat vaihdu. Raivostuttaa kun KAIKESTA pitää erikseen sanoa. Voiko olla tosiaan niin ettei miehet vaan TAJUA?

Enivei, viesti meni perille mutta säikähdin oman raivoni mittaa, karjuin aivan pää punaisena. Sitten kun mies sovitteli ja lupasi petrata niin tuli itku yhtä äkisti kuin oli raivo noussut... hormonit taitaa heitellä, eikä oloa helpottanut se, että koko päivän oksetti pirusti.

No, tässä taas tätä omaa napaa...

Lueskelin jotakin vauvalehteä eilen ja mietin että millaisen sängyn sitä vauvalle hankkisi. Vaihtoehtoja on niin paljon, kehdoista riippumattoihin yms. Onko ajatuksia asiasta?

Jiksu 12+0 !!!!! :attn:
 
Heippa vaan!

Onnea Jiksulle rajapyykin ylityksestä! :heart:

Meillä täällä onkin hieman erilainen kuvio tuon siivouksen yms kanssa nykyään.
Mies tekee pääasiassa nyt kaiken. Itse olen iltaisin niin puhki ja pahaoloinen ettei musta ole mihinkään. Mies käy pääosin kaupassa (koitan joskus kyetä mukaan), tekee ruuan (siihen en todellakaan pysty, Yöks!) ja siivoileekin sitten tarvittaessa. Eilen mun piti päivällä imuroida, niin kauheesti oli koiran karvoja lattialla. En jaksanut ja lähdettiin sitten asioille kun se tuli töistä. Lupasin illalla imuroida. No meillä meni reisussa hieman pidempään ja totesin sitten että minä en jaksa imuroida. No se naureskeli taas, taitaa olla jo tottunut mun mielialan muutoksiin. Kun tultiin kotiin, tajuttiin että yhdellä koirista vatsa sekaisin, oli avannut olkkarin oven (jonne eivät saa mennä, siellä kämpän ainoa matto...) ja kakannut sitten sinne. Jee! :D Mies siinä sitten mulle äksyilemään, kun olin jättänyt kahvan paikoilleen että saavat oven auki. Josta minä suutahdin. Otin imurin ja imuroin kiukus päissäni kämpän. Joten meillä tällaista äksyilyä toisinaan... Molemmat sitten kyllä rauhotuttiin ja ilta meni rattoisasti salkkareita ja tv:tä muutenkin tuijottaen. :p

Niin, mähän oon saikulla tänään vielä ja haen luultavasti huomenna lisää. Alkuviikosta oli virta aivan poissa kun aamulla piti töihin lähteä. Mihinkään en päässyt. Sama oli viikonloppuna. Tänään piti mennä, kunnes aamulla sitten syötyäni aloin kakomaan niin pahasti, ettei töihin lähdöstä tullut mitään. Samalla veti virrat taas pois. No nyt oon nukkunut kunnon päikkärit ja niiden päälle sain kauhian ällötys olon. Mutta täytyy koittaa hoitaa syömällä pikkuisen. Että tällaista täällä tänään. Huomenna soittelen neuvolaan, josko saisin vielä saikkua sitten loppuviikon. Ensi viikolla alkaisi myöhäisempi herätys mulla, joten saattaisi helpottaa kummasti, kun kello soittaisi hieman myöhemmin mua ylös.

Nampula +Pikkirii 11+1
 
tänään on sitten käyty vaunut varaamassa ja niista maksoin sen varaus maksun 20e kun anoppi betalar :) otin Emmaljungan duo edge/sport c, sport garbon. Yht. hoitolaukun kanssa 685,- Normaali hinnalla ois ollut 869,- Väriltään musta/hopea (tumman hopea). Pikkasen aikaista minun mielestä ostaa vaunuja mutta kun ne tosiaan on nyt tarjouksessa ennen kuin tulee uusi 2008 mallisto. Ompahan yks asia hoidettuna....
Sain tänään äippähousut ja puseron kaverilta =) eli hyvä päivä ollut vaikka iskias vähän vihoitteleekin.
Hormonihirviö 12+4
 
Ollaan myös käyty vaunukaupoilla, ja voin sanoa ettei ole kaksosrattaiden osto helppoa. Ollaan oltu näin ajoissa liikkeellä kun todennäköisesti menee autokin vaihtoon. Otettiin pari autoa koeajoon ja ajettiin vaunukauppaan. Briot ei mahtuneet kuin yhteen automerkkiin. Emmaljungat olivat vielä isommat mutta tosi ihanat. Päädyttiin brion kaksosrattaisiin.
Mulla on myös ollut nämä liitoskivut yllättävän voimakkaat viimeaikoina. Lisäksi tuntuu kokoajan että olis pissahätä. Vatsa kasvaa kovaa vauhtia ja tänään sovitin kaikki farkut läpi ja vain yhdet oli enää sopivat. Ostin lindexistä viimeviikolla mammahousut ja ajattelin niiden varassa pötkiä tämän talven.
Jännää, kun kaikilla alkaa olla jo nämä viikot varmemman puolella. Mukavia asioita nämä kaikki vaunuhankinnat ja muut.
Sain muuten eilen ajan keskussairaalan äitipolille rakenneultraan. Aika on 25.9 joten odottelemista on..
Voi olla etten voi vastustaa menemästä yksityiselle ennen sitä.. =)
Roosa 14+4
 
Hittolainen mulla on taas ihan pientä vuotoa, olen tänään kyykkinyt kyllä enmmän josko se kohdunsuun suoni taas vuotaa vai onkohan jotain vakavampaa.... perkule! Sain ekaa kertaa kuitenkin kotidopplerilla sykkeen kuulumaan eli vielä siellä hengissä ollaan, syke oli n.160. Kova kieppumaan on meidän Känkkis, lähtee dopplerin alta karkuun.
Jiksulle onnea ultraan!
 
Moi,
Ilmoittaudun mukaan pinoon. Olen 32-v, toukokuussa tehtiin 1. ivf/icsi, jonka tuoresiirrosta nyt menossa 15. rv. La. 17.2. Luomuyritystä oli takana 7 vuotta.

Olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa, mutta en ole aiemmin vielä uskaltanut rekisteröityä, kun ei tuota vielä oikein tahdo uskoa todeksi... Pahoinvointia on ollut, mutta jotenkin sitä odottelee kuitenkin vielä niitä potkuja tai edes mahan pyöristymistä, mutta aika tuntuu menevän niin hitaaaaaa-aasti.

Tänään uskalsin sanoa systille ostavani häneltä kuopuksensa rattaat, mutta muita hankintoja en kyllä uskalla vielä aatella. Niistäkään en varmaan olisi vielä päätöstä tehnyt, mutta ettei se nyt vaan ehdi myydä niitä muuanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hormonihirviö:
Hittolainen mulla on taas ihan pientä vuotoa, olen tänään kyykkinyt kyllä enmmän josko se kohdunsuun suoni taas vuotaa vai onkohan jotain vakavampaa.... perkule! Sain ekaa kertaa kuitenkin kotidopplerilla sykkeen kuulumaan eli vielä siellä hengissä ollaan, syke oli n.160. Kova kieppumaan on meidän Känkkis, lähtee dopplerin alta karkuun.
Jiksulle onnea ultraan!
Ettet vain odottaisi tyttöä...
 
Tervetuloa nupsu mukaan ja onnea odotukseen. Saanko vielä kysyä, että ilmeisesti on ensimmäinen lapsi ? Laitan tuohon ekalle sivulle päivitystä, niin sillä utelen, että tulee varmasti oikeat tiedot. :heart:

Oma napa: Pari päivää olo on taas ollut väsyttävä ja eriitäin huonovointinen, ihan harmittaa, kun ei mitään jaksa tehdä.

kuu-ukko ja murmeli 13+5

:attn: VIELÄ puuttuu noita tietoja ! Selasin ketjun läpi ja sieltä puuttui hele 76:n, riksu 82:n ja haalistuneen tiedot eli jos haluutte tuohon eka sinulle tietonne. Niin laittakaa tähän ketjuun ikä, laskettu aika ja monesko lapsi on tulossa.
 
Nupsulle tervetuloa mukaan! :heart:

Kävin sitten siellä neuvola lääkärin juttusilla tän väsymyksen ja yökkimisen takia. Sain vielä ensi viikon saikkua. Kun olen töissä lasten parissa koulussa, joten pitäisi jaksaa skarppina olla. Sanoi että on aivan normaalia (sen kyllä arvelinkin :) ) ja että juuri tässä kohtaa raskautta väsymys ja pahoinvointi on pahimmillaan. Noh soitin sitten esimiehelleni ja kerroin raskaudesta. Tarkoitus oli vasta ensi viikon ultran jälkeen kertoa, mutta tulipahan sanottua. Onneksi tiesi meidän käyneen hoidoissa joten osasi odottaa. Oli puolestamme oikein onnellinen ja iloinen. :) Ihanaa, nyt saa olla sitten avoimesti asiasta häntäkin kohtaan.

Juu tosiaan karmea pahoinvointi ja väsymys jatkuu, mutta nyt vaan sitten saan hyvällä omalla tunnolla lepäillä ja löhöillä sohvalla.

Ens viikolla haen sitten varmaan veljeni vaimolta hänen äitiys-pöksyjään lainaan, kun oli odotus aikaan samankokoinen kuin minä. Lisäksi varmaan sitten ostan yhdet farkut jossain vaiheessa. Siis sitten jos taysin ultrassa kaikki kunnossa. :)

Nampula + Pikkirii 11+2
 
Kuu-ukko! Omat tietoni (sorry viivästys, en ole ollut koneella hetkeen)

Lampukka, 29v, 1. ovulaation induktio, toinen lapsi, LA 5.3.

Kirjoitankin nyt sitten ensin omasta navasta hyvät ja huonot uutiset. Hyvät ensin: olimme äsken niskapoimu-ultrassa, ja kaikki oli hyvin :heart: Masussa oli vilkasliikkeinen kaveri, jolla kaikki näytti siltä kuin kuuluukin. Mitat näyttäisivät viikkoja 12+2, päivän edellä siis, mutta laskettua aikaa ei muutettu kun on tuo hoitotausta tiedossa.

Selvisi syykin, miksi tunnen liikkeet jo nyt: kohtu on aika ylhäällä, ja voimakkaasti eteenpäin kallistunut. Istukka taas on peräseinässä. Ultran tehnyt kätilö itse asiassa kysyi, olenko tuntenut kuplintaa kun olen pieni ja hoikka. Koko ultra saatiin tehtyä vatsan päältä.

Sitten ne huonot uutiset: olin eilen sokerirasituksessa, ja diabeteshan minulla on tässäkin raskaudessa :( No, se oli oikeastaan jo tiedossa, kun lapsettomuushoitojen tukenakin oli diabeteslääkitys, ja sukurasitus on kova. Meidän perheessä on harvinaisempi diabetestyyppi, jossa kehittyy hitaasti aikuisiällä insuliininpuutos. Hieman lohduttaa, että äidilläni oli joka odotuksessa diabetes, mutta pysyvä insuliinihoito aloitettiin vasta 56 vuoden iässä.

Hyvää tässä on se, että käyn koko raskauden joka ikinen viikko äitipolin seurannassa, ja siellä pikkuinen ultrataan joka kerta :kieh: Olin tosi tiukka syömisten ja liikunnan kanssa esikon aikana, ja tervepä tuo oli, 10 pisteen poika, eikä edes isokokoinen.

No joo, siinä oli omaa napaa ihan riittämiin. Tervetuloa Nupsu mukaan! Onnea Jiksulle rajapyykin ylittämisestä ja muillekin hyviä uutisia saaneille.

Hormonihirviö, otahan rauhallisesti! Eihän sinulla ole eteisistukkaa?? Jospa se olisi vain se sama suoni kuitenkin. Käy ihmeessä äitipolilla, jos tilanne jatkuu. Lohduttelen (taas kerran) tuolla esikollani, josta vuosin monta viikkoa kirkasta verta, mutta kaikki meni hyvin.

lampukka 12+1 (2)
 
Joo yritetään ottaa rauhallisesti ja vuotokin on jo loppunut, maha oli yölläkin vähän kipeä jostain tuolta välilihan paikkeilta. Voikohan liitoskivut mennä noin alas asti? Onneksi sain kuulumaan sen sykkeen eilen jo ennen kuin huomasin vuodon alkaneen, rauhoitti vähän mieltä vaikka puoliyötä menikin sitä miettiessä. Heräättekö keskellä yötä? ja vaikka kuin väsyttäis niin uni ei vaan tule kun aamusta vasta, mulla ollut näitä öitä jo useampia raskauden aikana.
Haalistunut miksi veikkaat tyttöä? Eipä silti tyttö olo mulla onkin =)
Lampukka mää en tiedä missä mun istukka on kun ei sitä sanottu siellä ultrassa ja olin niin ihmeissäni siellä etten ymmärtänyt kysyäkkään. Jotenkin luulisin että se ois tossa etuseinässä kun nuo sydän äänet sain niin myöhään kuuluviin, enpäs tiiä sitten.
HH+Känkkis 12+5
 
Heips!

Tervetuloa Nupsu meidän joukkoomme!

Me saatiin np-ultra ensi viikon keskiviikolle, silloin on mittarissa 13+6. On se kyllä hirmun jännää mennä sinne kun näkee taas pikku asukin :) , ja tietenkin toivon että turvotukset on alhaiset.

Olettekos jo tunteneet mahdollisia liikkeitä masussa?
Kuulema näillä viikoilla jo saattaa tuntea...
Mä olen tänään vähän koko päivän ollu liikkeessä ja äsken kun istahdin sohvalle, niin tunsin oikealla puolella masua sellaiset ilmakuplat...miten sen nyt selittäis...se tuntui aika jännältä...vähän niinkuin rupes kutittaan siitä kohtaan...se niinkuin nousi alhaalta ylöspäin ja kesti noin parin sekunnin ajan.
Olisikohan nämä ollut vauvelin liikkeitä?!

Mai 13+0
 
Iltoja vaan kaikille !
Pikkuhiljaa palailen minäkin tänne ketjuun, vaikka olenkin täällä käynyt aika useasti kurkkimassa mutta mitään en ole jaksanut kirjoittaa.Anteeksi saamattomuuteni :ashamed:
Olen ollut koko kesän niin poikki, täällä Kreikassa ollaan saatu kärvistella jo melkein 3kk jatkuvassa 35-40 asteen helteessä, ja voimat alkaa uupua. Työpäivän jälkeen jaksan korkeintaan istua ilmastoinnin alla....ja nukkua. Väsymys rupeaa jo hieman hellittämään, mutta riesaksi ovat tulleet pääsäryt ja yleinen jaksamattomuus.

Tässä kuu-ukolle vielä minunkin tiedot tuonne etusivulle.
Kitty, 32v, 1.ICSI 31.5, ensimmäinen lapsi, LA 20.2
Mielelläni kyllä täällä ketjussa teidän kanssa roikun, ja on kiva kun tämä porukka on jaksanyt pysya yhdessä. Onpahan jotakin mitä yhdessä odotella.

12 viikon rajapyykkikin ohitettiin, ja viime aikoina olen alkanut vahvasti tuntemaan etta kyllä siellä ihan oikeasti joku asustaa. Olen ollut tuntevinani jotain pientä 'myllerrystä' ja kutitusta yleensä kl 14-16 ja sitten ennen nukkumaan menoa kun heittäytyy pitkäkseen sängyn pohjalle. Sain tässä yhtenä päivänä melkoisen energiapuuskan, ja lähdin ostoksille, siivosin, pyykkäsin, silittelin ja kokkailin.Iltapäivällä vasta rentouduin ja kyllä täytyy sanoa että alavatsaa velloi ja kivisteli siihen malliin että lupasin nyt olla enempiä rehkimättä. Siellä se nykerö varmaan mesosi että 'ota nyt äitee vähän rennommin' :wave:

Muttä nyt täytyy mennä ruokkimaan meidän katit ja uusi kisu vauva :heart:

Kitty + nykerö rv 14+3
(laskettu aika muuttui np-ultran jälkeen 20.2)
 
Mai68, kuvailemasi kuplat saattavat aivan hyvin olla vauveli :heart: Itse olen tuntenut ekat liikkeet molemmissa raskauksissa jo 10+1, mikä on aivan käsittämättömän aikaisin :eek: vauvaksi ne kuitenkin ovat epäilyksistä huolimatta molemmilla kerroilla osoittautuneet.

Minulla on myös samanlaisia öitä välillä kuin Hormonihirviöllä. Ärsyttävää ja väsyttävää. Onneksi välillä nukun hyvin.

Esikosta veikattiin sykkeiden perusteella tyttöä, kun oli useimmiten liki 160 tai ylikin. Poika sieltä kuitenkin tuli.
 
Hei kaikille vanhoille ja tervetuloa uusille ja poissaolleille!

Meillä oli siis eilen ultra. Mahassa hypeksi päästä pyllyyn kuusisenttinen kaveri, jolla oli piiiiitkät raajat (tulee vanhempiinsa). =) NP oli tosi hyvä eikä verikokeiden tuloksia tarvikaan odottaa kun ei sitä osuutta tutkimuksesta IVF-hoitolaiselle kuulemma tehdä käytettyjen hormonien takia, ne sotkisi tuloksen. Olin vaan että aijaa, eivätpä tienneet neuvolassa...

Kaveri oli reipas ja vauhdikas ja kaikki osat oli kohdallaan. Ekaa kertaa tuntuu siltä että voisi suunnitella jotakin vauvakamojen katselemista, että kyllä meille on pieni tulossa.

Ekaksi pitää kyllä mennä vaateostoksille, housut kiristää ja maha alkaa mun mielestä pullottaa tosi epäilyttävästi. Enkä ole kertonut töissä, enkä halua vielä kertoakaan... siitä tulee mulle vaikea paikka kun olen juuri vasta aloittanut tässä työpaikassa. :ashamed:

Nyt töitä! Pidetään ketju korkealla!

Jiksu 12+2
 
Jiksulle onnea ultra kuulumisista! :heart:

Täällä tuntuu väsymys vaan lisääntyvän. Vein aamulla miehen kuudeksi töihin ja palasin takas nukkumaan. Heräsinkin sitten vasta 10 aikaan ja oisin kyllä nukkunut enemmänkin, mutta täytyy sitä joskus ylöskin nousta. :p
Mutta hyvin nukutusta yöstä huolimatta olo aivan ventti ja pahaolo ei lähde edes syömisellä. Välillä mietin että onko tämä edes normaalia, mutta kai se tästä sitten helpottaa. Voihan tietysti myös olla että nukuin liikaa ja siksi olo tällainen. No iltapäivällä suuntaamme mökillä poikkeamaan, koitan siellä sitten jaksaa hieman ulkoillakin josko se auttaisi myös. :)

Joten mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula 11+3
 
Örkkääjät oletteko kokeilleet b-vitamiinia? Minä se jaksan siitä toitottaa mutta mulla se auttoi pahoinvointiin samoin kuin raaka inkiväärikin.
Jiksu en tiennyt minäkään että np verikokeissa vois olla jotain häikkää noiden hormoonien takia, mutta määhän jätin ihan vapaehtoisesti siinä käymättä. Tosi pitkä sikiö teillä kasvamassa, mulle lääkäri kyllä meinotteli ettei vielä tässä vaiheessa näy että tuleeko pitkä vai pätkä :LOL: lapsesta.
HH+känkkis 12+6 (huomenna taas uudelle viikolle)
 
Heips !

HH: Olen syönnyt koko örkkäajan B-vitamiiniä ja nyt magneesiumia, mutta :eek:
Tänään oli taas neuvola. Paineet 100/52, ja hb vain 111. Olen syönnyt Obsidania, mutta nyt täytyy kokeilla sitä nestemäistä rautaa, että saisi hb:n nousuun. Varmaankin tuo hb väsyttää normaalia enemmän. Jostakin täytyisi saada lisää energiaa ja virtaa :)

Ensi viikko on vielä saikkua, mutta sain jo varalta keskiviikoksi neuvolalääkärille ajan, jos on tarve lisäsaikkuun.

kuu-ukko ja murmeli 13+6
 
Heippa vaan kaikille!
Olen pari kertaa kirjoitellut tuonne yli kolmekymppisten esikkoa odottavien palstalle ja tämän palstan löydettyäni totesin sopivani joukkoonne hyvin.
Olen 35-vuotias ensimmäistä lasta (2. ivf:n tuloksena alkunsa saanutta) odottava ja laskettu aika on 19.2. Synnytyssairaala on Naistenklinikka.

Tämä tosin on jo kolmas raskaus. Ensimmäinen luomu päättyi keskenmenoon ja toinen keskeytykseen sikiön erittäin pahan kromosomivian takia. Sitten yritystä jatkui kauan luomuna kunnes päästiin vihdoin reilu vuosi sitten hoitoihin. Aloitettiin suoraan ivf:llä, koska kromosomivika on minulta periytyvä. Näin saatiin alkiot heti ennen siirtoa biologin valvovan silmän alle niin että voitiin siirtää todennäköisesti terve alkio.

Nyt onkin ollut vaikea uskoa tätä raskautta ja sen jatkumista todeksi niin kuin monella muullakin tälle palstalle kirjoittaneella. Nyt kuitenkin on ekat ultrat ja istukkakokeet käyty ja pikkupoju näyttäisi kromosomien osalta olevan yhtä normaali kuin äitinsä... eli vamman kantaja on muttei se ilmene hänessä mitenkään. Itku siinä mulla pääsi kun poika näinkin terveen paperit sai!

Meillä on rakenneultrapäivä 25.9. eli sama kuin Roosalla. Minnepäin olet menossa ultraan? Me mennään Naistenklinikalle.
Olisi mukava tietää myös palstalaisten synnytyssairaalat, kaikki eivät niitä ole tainneet mainita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: Posteljooni Petshkin ja pikku-Petshkin 14+4

=)
 
Hei Posteljooni Petshkin, ja tervetuloa mukaan!! Onpa sinulla ollut kova taival, hyvä että kaikki nyt hyvin.

Ja vastaus sun kysymykseen: Mun ivf-hoito tehtiin TAYS:ssa mutta synnytyssairaala on LKS, pohjoisessa siis asutaan nykyisin.

HH: Joo, eihän sitä vielä tiedä minkä kokoinen lapsesta tulee, mutta kun isä on melkein kaksimetrinen ja äitikin pitkä, niin melko varmasti sieltä joku hujoppi on tulossa. Toivottavasti mahtuu tulemaan. ;)

Kuu-ukko: Mulla kans alhainen Hb, aina ollut ja tulee varmaan aina olemaan. Ostin nestemäistä Kreuterblutschaftia, on lempeämpi vaihtoehto ja imeytyäkin pitäisi paremmin ku tabujen. Saapa nähdä tepsiikö... ei ole kauhean pahaa.

Jiksu 12+3
 
Tervetuloa posteljooni Petshkin mukaan turisemaan kanssamme. Onnenenkeleitä matkaan :saint:
Meidän pienokainen syntyy K-SKS:ssa

Jiksu:mulle kanssa neuvolasta suositeltiin sitä nestemäistä, mutta apteekissa ei ollut sitä, joten meni tilaukseen ja maanantaina haen. Väsyttääkö sinua normaalia enemmän ? Mä saatan useaan otteeseen päivän aikaan torkkua sohvalla ja illalla olen ollut jo ennen puolta kymmentä unten mailla.

kuu-ukko ja murmeli 14+0
 
Oltiin eilen kavereilla kylässä synttäreitä juhlimassa... ei se ole ihmisen hommaa katsoa kun muut juo, noh olipahan vähän erilainen lauantai ja valvoinkin jopa 23.30 asti kun yleensä olen jo 22.00 unten mailla. Yrittivät udella eilen meiltä tulevan lapsen nimestä mutta en kerro kun vasta ristiäisissä jos nyt sinne saakka päästään, kyllä tämä homma on arpapeliä vaikka nythän keskenmeno riski alkaa olla jo aika pieni. Pieniä liitos kipuja edelleen mutta ei pahoja.
Eikö kukaan muu käynyt varaamassa vaunuja nyt ale aikaan? 20% on kuitenkin tuntuva ale noin isota ostoksesta. Vaunuja ei tarvi maksaa tai hakea kun vasta ens vuonna, oli vain se 20 varausmaksu. Ostin lasten tarvikkeesta mutta luulisin että muissakin kaupoissa sama periaate.
HH+Känkkis 13+1
 
Heips,
Kuu-ukolle päivitykseen: ensimmäistä ootellaan. Meillä asiointipaikkana on OYS.

Niitä liikkeitä odotellaan kyllä täälläkin. Mieskin kärsimättömästi joka ilta kokeilee masun päältä, joko tuntuis. :D Olen kyllä sanonut, että se joutuu vielä odottamaan useamman viikon! Ens viikolla mulla olis taas neuvola, ja mietin tässä, että kuunnellaanko niitä sydänääniä tästä lähin joka kerta? Viimeksi kuunneltiin eka kertaa, kun oli lääkärin tapaaminen. Nyt tosin on sitten terkkarin tapaaminen. Mies kun ei päässyt siihen lääkärin tapaamiseen, ja siltä jäi ne kuulematta (ja kyllä sitä harmittaa!). Niin mietin, että kuuliskohan se ens viikolla, kun menen terkkarille.

Kuten sanoin tuossa aiemmin olen pitänyt vielä matalaa profiilia noiden hankintojen suhteen, mutta ne vaunut on tulossa systiltä (Teutonia, "juoksumalli"). Samaa ei voi sanoa miehestä. Saas nähdä sitten kuinka kauan saan pidäteltyä sitä...

Luin muuten nyt viikonloppuna kirjan John Grogan: Marley ja minä, jota kyllä suosittelen odottaville koiran omistajille! Varsinaisesti kirja kertoi koiran elämänkaaresta, mutta siinä samalla odotuksesta ja lasten saamisesta. Osui ainakin omalle kohdalle niin hyvin että. Tosin viimeiset 50 sivua luin ja pillitin ja pillitin ja luin eli varatkaa nenäliinoja!
 

Yhteistyössä