Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Sisu ja Sampo on kummatkin kivoja nimiä, mutta tunnen kaksi koiraa, joiden nimet on Sisu ja Sampo, joten ne nimet on meillä poissa laskuista. :D Muutenkin ollaan nimien suhteen ihan pihalla... kaikki tuntuu vielä ihan vääriltä.

Jiksu
 
Hei, Meillä ne sykkeet on ollut kokoajan jotain 130-140 luokkaa. Voisi siis olla hh että tyttö olisi sinulle tulossa.
SF mitta oli minulla viime viikolla jo 22 joten kyllä siinä eroa on kaksosten kanssa.
En muista kerroinko rakenneultran jälkeen kuinka hauskaa oli kun ensin tutkittiin B-pojan rakenteet ja sitten A-pojan. A-poika on niin pää alaspäin, ettei lääkäri saanut vatsan päältä kunnolla rakenteita näkyviin. Katsoi ne sitten alakautta. Ja kun A.n pää oli vuorossa työsi B päänsä siihen kuvaruudulle. Oli hauskan näköiset siinä päät vastakkain.
On kovia poikia liikkumaan. Tunnen hyvin niiden liikkeet erikseen. Vasemmalla kutittaa enemmän B ja oikealla A. Mitään isoja potkuja en ole tuntenut mutta nehän on vasta 300-400g joten ei niillä raajoilla vielä isoja iskuja tehdä. Tulee niiden liikkeiden kanssakin vielä jatkossa tukalaa.
Vielä sykkeistä. Olen kuullut että se sykkeiden ero tytön ja pojan välillä perustuu ihan johonkin faktaan, mutten muista miten menee. Eli ei se pelkästään ole kansanuskomus, että tytöillä syke olisi nopeampi.
Oletteko muuten jo saaneet neuvolasta kelapapereita?
Minulla on ensi viikolla neuvola ja lupasivat silloin käydä paperiasioita läpi.
Ei muuta kuin mukavaa maanantaita kaikille!

Roosa ja pojat 21+2
 
Kirjottelin sitten minäkin pitkät pätkät ja kaikki katosi. Ihanaa tämä "tekniikka". :p

Mutta hieman lyhyemmin nyt siis... Maille myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Neuvolassa käyty, vatsakivut johtuivat ilmeisesti kovista yöllisistä suppareista (harjoitus sellaisista) sekä ummetuksen alusta jne. Kaikki kunnossa vatsassa, joten nyt ei tutkita enempää. Mutta jos jatkuu, tai tulee uudelleen niin heti soittoa.

Sf-mitta huitelee ihan omissa lukemissaan, nyt jo 17 cm! :eek: Mutta eipä huolestuta vielä, seuraillaan. Hemoglobiini oli romahtanut, nyt vain 100, joten sain rautatabletteja popsittavaksi. Muutoin ei kummempia kuulumisia siellä ollut.

Me saatiin jo kelan paperit, mutta vasta tutkittavaksi. Kun ei sitä todistusta vielä kuitenkaan saada moneen viikkoon. Kivalta näyttikin kun tutkailin. Saattaa hetki mennä kun niitä täyttelee. :p

Mutta tässä nyt maanantai kuulumiset. :wave:
Voikaahan hyvin!

Nampula 17+6
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :)

Foorumin toiminnassa tuntuu olevan jotain häikkää, en siis kirjoittele pitkästi, ettei kaikki häviä bittiavaruuteen.

HH, mulle hoettiin esikosta noita tyttösykkeitä vielä senkin jälkeen, kun ultrassa oli nähty poika. Että se niistä ennustuksista :D On kai niillä jotain tekemistä sukupuolenkin kanssa, mutta sykkeeseen vaikuttaa moni muukin asia. Kiva näitä veikkailuja on silti tehdä!

Kukas täällä kirjoittikaan että potkut tuntuu vatsan päältä (en nyt sitten viitsi kelata ketjua taaksepäin, ettei kaikki häviä :p ). Täällä alkoi myös noin viikko sitten tuntua ja näkyä potkut, joten nyt mieskin saa iltaisin seurustella masuasukin kanssa. Vauveli viihtyy enimmäkseen istuallaan kuten isoveljensäkin, ja potkii vasenta suoliluuta kohti.

Kerroimme sitten viimeinkin isommille sisaruksille perjantaina. Reaktiot olivat juuri päinvastaiset kuin viime kerralla: vanhin miehen lapsista tirautti itkun, ja nuorin on aivan innoissaan. Keskimmäinen on hämillään, ja liki puhelakossa meille :( Oma esikkoni ei raukka vielä ymmärrä mistä on kyse.

Sunnuntaina juhlittiin vanhimman 12-v synttäreitä, ja häntä tuntui helpottavan kun kakkuun ym. nähtiin yhtä paljon vaivaa kuin tähän astikin. Lapset tarvitsevat aikaa joo, mutta olen mä vähän räytynyt tästä viikonlopusta.

Vielä 6vk flunssailut ja huonot unet alla :( Äitini oli meillä viikonlopun, ja olin epäkohtelias. Puhuin hänelle ruotsia melkein koko ajan, ja se ei varmaan parantanut tilannetta. Lapset varmaan luuli, että on lisää salaisuuksia tai nyt puhutaan pahaa, kun enimmäkseen muitten kuullen puhutaan suomea. Kyllästyttää vaan joskus ottaa muitten tunteita huomioon, kun omatkin on pinnassa :'(

Vali vali taas. Muuten kuuluu ihan hyvää.

Lampukka 18+5
 
Terveiset ultrasta!

NykeröPOJALLA kaikki hyvin =) =) =)
Siellä se toinen haarat levällään esitteli paikkojaan ja ei jäänyt yhtään epäselväksi kumpi on! Kyllä oli miehellä suu korvissa ja taas kerran kävi hänen 'ennustukset' ja enneunet toteen että poika tulee. Muut ovat kyllä mahan muodon perusteella sanoneet että tyttö varmaan on, mutta mies ei ole ottanut niitä kuuleviin korviinkaan.
Taitaa olla kovin poikavoittoinen tämä meidän pino. Hohoi, yhtään tyttöä kellään?

Sitten ultralääkäri napsautti 4D ultran päälle ja yritettiin saada pojasta potrettia, mutta kuinkas kävikään, pikkumiestä rupesi ujostuttamaan ja peitti kasvot käsillään :kieh: ei vaikka kuinka väännettiin ja käännettiin sitä anturaa vatsan päällä ja odoteltiin, poika oli päättänyt piiloutua .piste.

Hyvä mieli jäi että kaikki kunnossa, ja nyt on taas helpottunut ja odottavainen mieli. Tapasin sitten tulevan kätilönkin (täällä on tapana että sulla on oma privaatti kätilö koko synnytyksen ajan) , ja noh hänestä en kovin miellyttävää kuvaa saanut. Melko nuori kätilö,ja niin tympeän oloinen. Saas nähdä kuinka meidän kemiat sitten natsaa kun tosi on kyseessä :/

Tässä tuli nyt vaan omaa napaa.Sori. kirjoittelen paremmalla ajalla taas lisää. Nyt lepäilemään, oli niin pitkä päivä ja jouduttiin odottelemaan 1,5h ultraankin

Kitty+nykeröpoika rv21 :heart:
 
Lampukka pitääpäs sanoa miehelle että voi tosiaankin olla poika tulossa, on raukka kun maansa myynyt kun sanoin noista sykkeistä. Kuin se voi olla noin tärkeetä että eka lapsi on poika niin ja tiedä vaikka tää ois ainoa lapsi mikä koskaan saadaan......

Anopin griffoni hoidossa ja meidän oma koira tietysti vähän kiukkunen kun toi räppää koko ajan ( 10kk ikäinen).

Mies menee taas yöksi töihin ja meni nukkuun kun hieroin sitä niskasta ja selästä. Lasagnen tekoon pitäs alkaa... iso töinen mutta niin hyvää että viitsii nähdä vaivaa sen valkokastikkeen kanssakin.

Auttoi muuten heti ummetukseen dupalac litku :wave: kannattaa kokeilla.

Onnittelut Kitylle rakenneultran poika uutisista :flower: AGH! :eek: mua pelottaa jo perjantainen ultra....

Hormonihirviö 19+3
 
Moikka moi!

Onnittelut Kittylle hyvistä ultra kuulumisista! :heart:

Tänään ei omassa navassa kummempaa. Mitä nyt on arkana ollut koko päivän tuo oma napa, mutta johtuneepi ihan tuosta ummetuksen alusta. Piti mennä apteekin kautta ja ostaa Levolacia, mutta ajettiin niin tyytyväisinä ohi että nyt kyllä jäi tältä päivältä ostamatta. Mutta huomenna luulen että täytyy mennä, jos tuosta suuren suuresta luumu kasastakaan ei ole apua. :p
Kiva kuulla HH että sulla auttoi tuo duphalac. Että siis täälläkin voisi olla valoa näkyvissä siinäkin suhteessa. :)

Minä kun tosiaan olen ihan tyttö oloissa ollut, niin eilen sitten tajusin kun kuulin vauvan sykkeen lukemat, että poika sykehän tuo on. Mutta ken sitten tietää. :) Tulleepi kumpi tullee.

Jeps, mutta nyt taas muihin puuhiin. Pitäisi talvikuteita alkaa kaivamaan, kun alkaa aamut oleen niin kylmiä että tarvitsee kaivaa hieman pitkää kalsaria ja poolopaitaa esiin. :wave:

Nampula 18+0
 
Kittylle onnittelut ja olen vähän kade muille, jotka saivat ultrassa tietää sukupuolen... No viimeistään synnytyksessä sitten...

Vatsan toiminnasta...
Minä olen todennut Vi-siblinin tepsivän mahaani.
Duphalac on toinen, mutta se saattaa toisinaan vetää ihan sekaisin mahan.
Viime viikko oli kasvun viikko ja tämä viikko tuntuu olevan vilkkaan liikkumisen viikko.
Heräsin viime yönä ensimmäistä kertaa vauvan liikkeiden takia ja melkoinen myllerrys siellä kävikin.
Haalistunut ja vaavi 20+6
 
mahavaivojen kanssa taistelevat : ootteko kokeilleet syödä All Brania? siis EI hiutaleita, vaan niitä pitkulaisia epämääräsen näkösiä tikkuja?

Mulla ei ole auttaneet leseet, luumut, eikä veden juonti, mutta kokemuksesta voin sanoa että näillä vatsa toimii, jos vaan niitä pystyttte syömään.! Tulee ainakin 50% päivän kuitutarpeesta täytettyä
jos ei muuten. Mä otan niitä aamulla kulhollisen maidon kera, ja vielä illallakin mutta pienemmän annoksen. Duphalacia tai muita apteekin juttuja en ole vielä kokeillut mutta jos sen verran pahaksi menee jatkossa, kai se on kokeiltava järeimpiä keinoja.Noita jauheita yms ei kai vaan suositella jatkuvaan käyttöön :(

Nampula : mulla on vähän sellanen olo että tyttöä odottelet, kun sulla oli niin pahat örkkiolotkin jne.Haluatteko tietää vauvan sukupuolen?

Itellä on nyt eilisen ultran jälkeen aika jännä olo kun tietää kumpi on. Toisaalta jotenkin sen vauvelin osaa hahmottaa tai kuvitella todellisempana, mutta toisaalta se jännitys ja odotus että tietäis vasta laitoksella, ja tulisi yllätyksenä on niin kutkuttavaa. En tiedä. Perus uteliaisuuteni kuitenkin voitti ja nykerökin päätti päästää äidin ja isukin jännityksestä :heart:

Ai niin, joudun vielä sokerirasitus kokeeseen kuun lopulla :eek:
En nyt tiedä miksi sitä suositeltiin, kun ei mulla tätä ylipainoakaan ole ehkä kuin 7 kilon verran, ja eilen puntari näytti +3kg lähtöpainoon. Kätilö sanoi sen olevan oikein hyvä, mutta pitää kiinnittää huomiota syömiseen ja välttää suupaloja, paistettuja ruokia ja tietysti makeaa sekä huonoja hiilareita kuten valkoista leipää, pastaa, riisiä jne.

Onko Suomessa sokerirasitus kaikilla odottajilla edessä vai seulotaanko jokin tietty 'riskiryhmä'? Tietääkö kukaan?

Kitty

 
Kitty, meinaatko noita All Bran Plus-pötkylöitä? Kuin tikkuja? Mä kerran ostin niitä ennen tosin jo raskautta kun oli niitä kuituja niin kovasti. Mutta mulle ne ei ainakaan uponneet. Jotenkin jauhosia tai jotain. Mutta onkohan nyt kyseessä sama tuote? Mä oon nyt tänään popsinut taas luumuja kovasti, saas nähdä kuinka käy. Eilisestä popsimisesta ei ainakaan ollut mitään hyötyä. :ashamed:

Meillä ei täällä kaikki joudu automaattisesti sokerirasitus-kokeeseen, minä en ainakaan joutunut. Asia mainittiin ekalla käynnillä, mutta neuvolassa sanoivat ettei koske minua kun ei ylipainoa ole. Jännä juttu että sä joudut sitten kuitenkin. Voin kuvitella ettei ole mukavaa puuhaa. :$

Juu tyttö olo on kovasti ollut, mutta aina välillä sitä miettii poikaakin. Onko teillä poikien odottajilla tullut vatsaan sitä "poika-viivaa"? Tosin sehän on sellainen kansan taru kerrakseen. Mutta hauska juttu kuitenkin. Multa ei sitä kyllä löydy. Me ei haluta tietää sukupuolta ennen syntymää. Joten pitää sitten varmaan ultraajalle sanoa, että pitää sen osalta suunsa supussa. :p Kyllähän se jotenkin varmasti toisi vauvan todellisemmaksi, mutta luulen että pelkkä ultrakin tuo hieman todellisemmaksi. :)

Minä täällä kovasti odottelen että saisin tuntea liikeet paremmin, mutta taidan hetken saada odotella vielä.

Mutta nyt jääkiekko-peliä tv:stä tuijottamaan. Se on meidän sellainen yhteinen huvi nykyään. ;)

Nampula
 
Ekanakin Maille synttärionnittelut :flower:

Jaaha - ja tyttöjä oltiin pinoon vailla? No täältä on tulossa yksi. Tyyppi siis vaihtui typyksi :heart: Mies ja esikois-tytär saivat tahtomansa - itse tietty hieman olisin sitä poikaa odottanut mutta yhtä suurella sydämellä toisen tytön otan vastaan :heart:

Eilen meillä siis rakenneultra, jossa kaikki mitä mahdollista tässä vaiheessa nähdä, oli kunnossa. Ja sukupuoli oli kahden kätilön ja yhden lääkärin katsomana varma tyttö. Kysyin lääkäriltä joko voin sisustaa lastenhuoneen niin sanoi että 100%:sesti :D Näytti sieltä mm. häpyluut.

Jos noihin vanhan kansan uskomuksiin mennään niin sanotaan että muisti huononee kun tyttöä odottaa ja meillä tämä ainakin pitää täysin paikkansa :p Tuntuu että pienetkin asiat unohtuvat!

Näin siis miellä - mukavaa välilauantaita kaikille :wave:

Viipukka ja typy 20+4
 
Viipukka jos toi muisti juttu pitää paikkansa niin määhän oon ihan muistamaton kana :LOL: pienetkin asiat pitää laittaa allakkaan ylös.... ja syke ois tyttö syke, linea negra menee puoleenväliin mahaa siis häpyluun ja navan puoleen väliin. Onnea hyvistä ultra kuulumisista!

Googletin eilen rakenne ultran löydökset :headwall: itsesuojelu vaisto pelaa näköjään... Niin että minkämoisia 'vikoja' siellä voi löytyä, ois se kauheeta jos joutuis keskeyttämään raskauden niin että joutus ite asiasta päättää. Tää on tätä mun 'pessimisti ei koskaan pety' ajattelu tapaa ja mun äiti on esim sitä mieltä ettei pahoja asioita saa ajatella raskaana ollessa. Tämä on vaan tällänen mun oma tapa selviytyä eteenpäin jos jotain sattuu... Vielä 2 yötä ultraan....

Kitty suomessa joutuu sokeri rasitukseen kaikki joiden bmi on yli 25, mun oli jotain 27 ja menen siis joskus rv 28 tienoilla.

Hormonihirviö 19+4 (niin ne päivät vaan kuluu =)
 
Terveisiä taas töistä!

Olen täällä yhden oppilaan kanssa tunnilla, oppilas joka tekee itsenäisesti hommia. Joten mitä teen minä... istun koneella... :p

Tänään ollut hieman ristiriitaiset tunteet päivä. Aamulla olo oli todella hyvä, vatsaan ei koskenut ja tarpeetkin tuli tehtyä. :) Mutta koska mikään ei ole hyvin koskaan, niin mietin että mikäköhän tämä on kun ei tunnu missään. No nyt päivällä alkoi taas tuntumaan menkkatuntemuksia ja lisäksi vessassa ollessani sain kuivahtanutta verta paperiin. Itkua jo melkein väänsin. :( Tunnissa olo meni ohi ja vertakaan ei ole enempää tullut. Enkä oikeesti ole edes tehnyt mitään ihmeempää. Noh, hyvä näin ettei sen enempää. Mutta huolestuttaa toki taas. Mutta vielä pari tuntia ja sitten kotiin.

Mutta tässä tämän päivän olotilat. Voikaahan hyvin! :wave:

Nampula 18+1
 
Nampula mulla oli just sun viikoilla oireetonta aikaa ja ihanaa sellaista kun pystyi syömään kaikenalaista pitkästä aikaa jne. Eilen illalla sängyssä alkoi taas 'vaivat' eli oikealta puolelta mahaa sattuu jotenkin kummasti, tuntuu erilaisilta kasvukivuilta jos nämä nyt sellasia on. Laitoin nyt aamusta jo ton anitan tukiliivin päälle josko se auttaisi edes vähän noihin kipuihin. Huomena onneksi se ultra niin saa kysyä onko siellä jotain muuta kun normaali kasvukipuja. Nyt otetaan tää päivä aivan rennosti.

Tein itelle eilen pitkikset (uimapuku kankaasta) ja suorat huosut. Nyt ois 4 pökät, ehkä niillä 4-5kk eli loppuun saakka päästään. En tiiä sitten oisko tuo eilinen rehkiminen vaikuttanut tohon mun mahaan, luutusin myös jne.

Oottakos tota vauvan sänkyä miettineet? Myydäänkö tavallisissa huonekalu liikkeissä pinnasänkyjä? Lasten tarvikkeesta oon kattonut ja halvin 59e on kyllä niin heppanen vekotus ja paremmat maksaa jo 149-179e + siihen patja 50e ilman petaria. Pitää varmaan katsoa Ikeasta patjaa ainakin kun meillä tarvii ostaa 2 kpl.

Voi kun tämä päivä menis nopsaan........

HH hermoilee huomista 19+5
 
Huomenta!

HH: Sä olet kyllä tehokas! Voisit tulla käymään meilläkin ;) Edelleenkään ei ole yhtään asiaa hankittu vauvalle. Mies oli kilpailuttanut vakuutuksia, joten kai pitäis lappuja alkaa täyttelemään. Mua vain tympii ottaa mitään kopioita mun neuvolakortista kun eka terkka kirjoitti siihen, että "tupakointi ennen raskautta" KYLLÄ. Sanoin ekassa neuvolassa, että mulla oli lyhyt, vajaa vuoden mittainen tupakointivaihe lapsettomuusmasiksen syövereissä, joka loppui 8kk ennen raskaaksi tuloa. Jotenkin ärsyttää suunnattomasti, että se näkyy siellä. Toivottavasti ei vaikuta vakuutusmaksuihin.

Eilen oli rakenneultra. Jännitti todella paljon, mutta onneksi kaikki oli kunnossa. Odotin kuitenkin näkeväni enenmmän vaavia kokonaisuutena liikkeineen. Niskapoimu-ultra oli kyllä huomattavasti selkeämpi. Tämä kesti vain vartin ja saatiin paljon epäselvempiä kuvia kuin niskapoimu-ultrasta. Meillä on nyt siis kuvia vauvan aivolohkoista ja selkärangasta. jee. Kysyin lopuksi sukupuolta, mutta hoitaja sanoi, ettei huomannut. Zoomailtiin vielä jalkojen väliin ja ei siellä kyllä mitää näkynyt, joten mulle tuli :heart: tyttö-fiilis :heart: Olis ollut kiva saada varmuus. Mutta sopis Viipukka ainakin tuon muistin huononemisen puolesta oireisiin :D Ja sykekin on ollut 150-160, joten hmmm....

Istukka oli noussut etuseinämälle, joten siitä ei tarvitse enää huolehtia. Liikkeitä ei tunnu vieläkään. Jotain hyvin sattunnaista, mistä ei voi olla varma.

Oletko Lampukka ajatellut puhua tulevalle vauvallekin suomea? Mulla on paljon ruotsinkielisiä ystäviä, jotka puhuvat lapsilleen suomea. Se on vain ilmeisesti helpompaa jos mies on suomenkielinen. Kun on itse joutunut ponnistelemaan aikuisena ylipisto-opinnot vieraassa maaassa, vieraalla kielellä niin miettii, että miten sitä saisi lapselle kaksi kieltä äidin maidossa. Aikuisena opittu kieli ei kuitenkaan ole sama asia.... Täytyy etsiä jotain englannin kielipylpy-juttuja jo nyt.

Mukavaa torstaita kaikille!

Amodini 18+0
 
Jokohan tämä nyt antaa minun tulla läpi tämän kirjoituksen kanssa... :kieh: |O

Itse olen miettinyt tuota sänkyjuttua jo pitkään. Ensin ajattelin ostaa Stokken jatkettavan pinniksen, mutta sitten ajattelin sellaista oikein luksusmallin sänkyä, jonka saa myöhemmin lasten sohvaksi...
Ehkä kuitenkin ostan tuon Stokken, kun se on kuitenkin pikkusen halvempi vaihtoehto.
Haluan jotain erilaista tavallisten pinnisten sijaan...

Vauvanvaatteita olen haalinut ja ihastellut...

Haalistunut ja vaavi 21+1
 
Huomenia, tai johan se on lounasaika.

Kirjoittelin myös eilen pitkät pätkät, ja bittiavaruuteen meni taas |O . turhauttava palsta, pistin sitten koneen kiinni enkä jaksanut kirjoitella uusiksi.

Nyt aion kokeilla copy+paste -systeemiä, eli kopioin tekstin välimuistiin ja liitän uuteen vastaukseen, jos taas on joku jumitila. :kieh:

Amodini, ensinnäkin onnea hyvistä ultrakuulumisista! Varmaan käytännön sanelemana puhun vauvalle suomea :( . Sain sellaiset ohjeet, että jos perheessä puhutaan kahta kieltä, niin molemmat vanhemmat puhuvat aina ja systemaattisesti lapselle vain omaa äidinkieltään. Miehen suomenkielisyys ei siis ole este, mutta kun nuo hänen lapsensa eivät ymmärrä sanaakaan ruotsia. Yritin aluksi puhua esikolle ruotsia, mutta se suoraan sanoen häiritsi fiiliksiä meillä kotona. Se oli vähän sisäpiirin juttu. Varmasti kyllä harjoittelemme ruotsin sanoja jo ennen kouluikää, ja olemme suunnitelleet näitten pikkulasten laittamista sitten myöhemmin sellaiseen kielikylpy-leikkikouluun, joka on aamupäivisin 3-6 -vuotiaille. Ruotsinkielinen koulu olisi kiva juttu, mutta ei ole oikein järkevien kulkuyhteyksin päässä meiltä :(

Olen kyllä vihjannut miehelle, että haluaisin muuttaa takaisin Pohjanmaalle... :ashamed:

Nampula, mulla tulee noita menkkamaisia kipuja jos maha on kovalla tai toimii liian vilkkaasti. Sitten kun alapäässä kiertää niin paljon verta, niin herkästi nuo suolentoiminnot saa jonkun pienen suonen halkeamaan. Loppuraskaudessahan synnytyksenkin voi saada käyntiin ulostuslääkkeillä, esim. risiiniöljyllä, mutta kovin turvallista se ei ole...

Ei muuten ollut esikoisesta linea negraa (sitä poika-viivaa), eikä ole nytkään.

Viipukalle onnea tytön johdosta :heart:

HH, saisitko profiiliisi kuvia noista sun käsitöistä? Ne on jo suorastaan käsite tässä ketjussa, olisi mukava päästä "kurkkaamaan"... :)

Omaa napaa sitten: painoa on yht'äkkiä pompsahtanut, ja nyt olen 4kg lähtöpainon yläpuolella :ashamed: Tosin läskiä ei mielestäni ihan rehellisesti ole tullut yhtään lisää, maha ja rinnat ovat kasvaneet parissa viikossa hurjasti, ja veritilavuus on selvästi lisääntynyt. Kaikki suonet pullottavat koko ajan. Aamuisin on kädet turvoksissa ja iltaisin jalat, tätä se taitaa ollakin tästä loppuun saakka.

Saimme tiistaille ajan 4D-ultraan. Perjantaina olisi kunnan tarjoama rakenneultra, eivät varmaan huuda hurraata kun näkevät että yksi seulonta on jo tehty... Mutta peruakaan ei uskalla, jos tiistain tuloksissa on jotain poikkeavaa. Hieman jännittää, vaikka tyypin rakenteet on jo kerran katsottu. Jos vaikka ei viikkojen takia nähty kaikkea...

Onkohan sukupuolidiagnoosi sama :x :x

Lampukka ja Pikku-Matti 19+1 (miehen poijan antama nimitys)
 
Ensiksi kiitän Lampukkaa taas suunnattomasti noista rauhoittavista sanoista, noiden menkkamaisten tuntemusten kohdalta! :hug:

Minäkin eilen kirjottelin pitkät pätkät ja sitten katos. Jee! :headwall:

Mutta, nyt sitten eilen illalla tulin töistä ja alkoi tuntumaan että joku väänsi oikeasti virran pois minulta. Makasin koko illan saunassa, oksetti ja vatsassa kiersi. Päätä alkoi särkemään jne. Noh, söin hieman ja menin sitten ajoissa nukkumaan. Yöllä heräsin parin tunnin unien jälkeen pään- jalkojen- nenän- ja kaiken mahdollisen -särkyyn. Lisäksi tuntui että kohta tulee tavaraa pepusta ja kovaa (anteeksi ihana ilmaisuni :p ). Noh tavaraakin tuli, muttei lujaa. Otin Panadol-extendin ja vessassa istuessani palelin aivan horkassa. Nukkumisesta ei sitten tullut mitään ennen kuin puin kunnolla vaatteita päälleni ja kiedoin peittoon itseni.

Aamulla sitten totesin, että joku ärhäkkä flunssa-pöpö taisi minut kaapata. Kuumetta on ollut hieman ja joka paikkaa särkee. Lisäksi nyt sitten on vatsa ihan kuralla. Tai oli aamulla, nyt jo hieman parempi. Kurluttelee kyllä kovasti.
Joten tämä potilas taas siis kotona sairastamassa. Päikkäreiden jälkeen olo oli vielä kauheampi ja otin taas särkylääkkeen. Yleensä en niitä nyt ole syönyt, mutta nyt ei voi mitään pakko. Niin karmea on olo. Mahdollisimman pienellä koitan kuitenkin pärjätä.

Että semmoista täältä tällä erää. Aamulla maatessani sohvalla, alkoi vatsassa käymään sellainen meno ja meininki. :heart: Oli se vaan ihanaa.
Minulla kun aina kun itse sairas, niin sellainen olotila ettei vauvalla voi olla kaikki kunnossa, kun mitä tässä jamassa. Mutta onneksi osoitti asian olevan aivan toisin. :)

Nyt takaisin sohvalle, makuu asentoon.

Tämä oli vain tällaista omaa napaa, toiste sitten lisää muuta juttua. :)

Nampula-nuhanokka 18+2
 
Hei!
Ihan aluksi kiitokset onnitteluista!

Mulla kävi eilen illalla samoin että kirjoittelin pitkät tarinat niin johan meni tämä palsta jökkiin :kieh:

Poika-viivaa ei ole tullut minulle.

Eilen iskäkin sai kokea eka kerran meidän pikkuisen potkun, kyllä hän oli innoissaan :) . Eipä tosiaan vielä koskaan ole noin kovaa potkaissu, että miten niin pieni saikin sellaisen potkun aikaiseksi. Potku tuntui noin 5cm navan alapuolella.

Tosiaan oikein kateeksi käy HH:ta kun on jo melkein kaiken hankkinut ja tehnyt valmiiksi =) . Minä vaan en ole vieläkään mitään hankkinut.

Me ollaan päätetty että, molemmat puhutaan kotona vain Suomea tulevalle vauvalle. Automaattisesti hän oppii sit tarhassa ja muitten lasten seurassa Ruotsin kielen.

Täällä muuten satoi äsken lunta :) ,niin se talvi vaan tulee... Mitenköhän sitä tätä talvea niin malttamattomana odotteleenkin, vallankin että päästäi tuonne helmi-maaliskuun puolelle :)

Mai 19+3
 
Terve taas kaikille!

Olen ollut niin töissä kiinni etten ole pariin päivään ehtinyt kirjoittaa mitään.

Tänään oli neuvola, tyyppi pompotti menemään niin että jyske muistutti hevosen laukkaa. Kaikki oli ok, ja hemppakin pysynyt suht hyvänä. Hyvillä mielin odotan kahden viikon päästä olevaa rakenneultraa. :)

Johtuukohan tää palstan tökkiminen siitä, että alkaa olla niin paljon sivuja tässä meidän threadissa? Eli auttaisikohan se jos aloittaisimme uuden?

Jiksu 19+1
 
Meillä jo ennestään lapsia kuusi ja nyt söin vuotohäiriöön Teroluteja ja Clomeja yhden kierron. Nytpä ei vuoto alkanutkaan niin kuin yleensä Terojen syömisen aikana. Nyt kolme päivää vuoto myöhässä ja alavatsassa painaa ihan hirveästi.
En tee vielä testiä, on liian aikaista vielä. Pissattaa yötä päivää koko ajan ja on jotenkin sellainen olo......! :saint:

Mitenkäs teillä muilla, onko kokemuksia, samantapaisia tuntemuksia tms.?
Vastailkaa......! :wave:
 

Yhteistyössä