Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Onnea tosiaankin puolenvälin ylittäneille :flower: ei ois pitkä matka enää siihen että vauva jäis henkiin jos syntyy etuajassa. Mulla noita 'rajapyykkejä' niskapoimu- ja rakenneultra ja 27 viikkoa (jolloin vauvalla mahdollisuudet jäädä eloon) Eli enpä oo yhtään epäluuloinen siitä että tämä vauva oikeasti tulee meille vaikka toisaalta suunnittelen/ostelen kuitenkin tarpeellisia juttuja. Sain eilen ison läjän vaatteita, mun ei tarvi ostaa enää kuin jotain pientä siis sisäpipoa ja sen semmoista.

Mun piti tänäänkin kattoa peilistä mahaa että onko se oikeasti vauvamaha kun oon niin tottunut siihen.... kyllä se siellä pömpöttää ihan reilun kokoisena :LOL: eilen yks kaverikin sanoi että ompas mulla iso maha joten kyllä sen täytyy näkyä jo hyvin.

Kävin lastentarvikkeessa tänään kattelemassa sänkyjä, patjoja, sittereitä ja turvakaukaloa, itkuhälytintä (muuta ei enää puutukkaan) pyysin siihen kuvastoon hinnat että miehelle helpompi puhua niiden ostosta sekun on tosi huono shoppaaja ja kun kauppaan mennään niin saa ostaa suoraan valintojen perusteella. Ostin hoitopöydälle sen alustan 19e eli aika halpa, oon nimittäin verrannut markettien hintoja ja siellä on ollut kalliimpiakin eikä sen kummonsempia.

Roosalle jaksamista ja muistahan nyt levätä :hug:

Olen löytänyt ratkaisun pääkipuun eli kahvia iltapäivällä tilkkanen, loppuu säryt joita en saa edes panadolilla pois ja varmaan tuo kahvi on pienempi paha kuin jokapäiväinen särkylääkkeiden syönti.

Meidän Känkkis on nyt tosi vilkkaalla tuulella, koputteleen tosissaan masussa ja mua hymyilyttää tietysti B)

Hormonihirviö 18+5
 
Roosalle onnittelut puolivälin ylityksestä ja tsemppiä ja jaksamista!


Itsellä ollut tänään taas huono päivä. Aamusta saakka taas paha olo, joka ei edes syömisellä helpota. Ihan puhki olo ja kaikki yököttää. Viime yö meni taas pyöriessä sängyssä joten luulenpa että siinä syy. Töihin itseni kuitenkin sain, ajatuksella etten anna pahan olon nyt voittaa mua. Mutta illalla olevan ea-kurssin jätän väliin. Olemme mieheni ja työnantajani kanssa kaikki sitä mieltä että ylimääräiset nyt pois, eli nyt vaan lepoa illaksi ja toivottavasti kunnon unet yöllä.

Mulla tuntui tänään taas muutama koputus, taitaa pienellä olla asiaa. :)
Eilen illalla pelästyin taas, kun yksi hauvoista makasi pää sylissäni ja sitä alkoi sitten hieman leikityttää. Kopsautti pään aika kovasti mun vatsaani. Pelästyin tietysti taas tapani mukaan, mutta eipä sitten tullut mitään. Onhan vauva kuitenkin hyvässä suojassa tuolla ja lisäksi taisi tapansa mukaan olla nukkumassa tuolla tosi alhaalla. Mutta minä kun olen kovin herkkä nyt kaikille näille asioille, joten taas siis pelästyin.

Jokos Jiksu on muuten kertonut töissä pomolle? Itse olin tänään jo hyvää vauhtia marssimassa reksin luo, mutta sitten meni ihan oikeesti pupu pöksyyn. Oli pakko palata takaisin ja istua sohvalle pohtimaan. Huomenna teen sen, se on varma. Masu on jo niin suuri ettei sitä edes kohta se voi olla huomaamatta joten parempi että kerron sitten ajoissa. Kun osa jo muustakin henkilökunnasta tietää, niin ettei sitten kantaudu muualta. Mutta tuli kyllä siinä asiaa pohtiessani Jiksu mieleen kovin hyvin. Ymmärrän täysin ettei ole helppoa.

Tässä tämän illan kuulumiset. :wave:

Nampula 17+2
 
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

AALTOJA!! KERROIN POMOLLE!!!! Tein kyllä ensin turhan lenkin sen huoneessa puhumassa ihan puutaheinää ja jouduin sitten menemään varsinaisen asian kanssa uudestaan. Tunsin itseni jo ihan naurettavaksi, mutta pomo onnitteli ja sanoi että asiat hoituvat kyllä.

Vähänkö on helpottunut olo. Ja vähänkö on nyt takki tyhjä...

Mä hätäännyin eilen käymään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, kun kaikki muut tuntuu jo tuntevan liikkeitä ja mä en tunne mitään. Kun ei oksetakaan niin tuntuu siltä että onko tässä edes raskaana? :ashamed: Neuvolatäti oli tosi kiva ja sanoi että naiset käy tosi usein näillä viikoilla varmistelemassa raskauttaan, kun vatsaa ei vielä paljoa ole ja liikkeet ei tunnu niin epävarmuus iskee. Mutta siellähän se pompotti menemään, pienen tyypin pieni sydän. :)

:wave: Jiksu 18+1
 
Iltaa! Täällä sitä koitetaan saada päivät kulumaan kotosalla. Olin juuri puolen tunnin lenkillä ja taas totesin kuinka rapakunnossa olen. Sinnittelen kuitenkin ja koitan joka päivä tehdä rauhallisen puolen tunnin kävelylenkin.
Superhypermega paljon onnea Jiksulle rohkeudesta! Noin sitä pitää. Nyt on varmasti hieno olo. Ja Namupala teeppä huomenna sitten sama homma =)
HH .n innokasta valmistelua tulevaa vaavia varten ei voi kuin kateellisena seurata. Tekisi niin paljon jo mieli itsekkin ryhtyä toimeen mutta kun en tiedä edes mistä aloittaa. Hypistelen kaupassa aina ihania pikkuvaatteita ja ihan kuin niitä ei olisi minulle tarkoitettu. Sitten taas lähden tyhjin käsin kotiin. Äiti on onneksi ommellut jo vuodevaatteita ja jotain huopia yms..
Kitty, kyselit synnytysasioista ja siitä kai lähdetään, että alateitse synnytän mutta jos jompikumpi on perätilassa se tietää automaattisesti sektiota. Olen kuullut kaksosten kohdalla molemmista hyvää ja huonoa mutta pikkuhiljaa oikeastaan toivonkin että normaali synnytys tulisi.
Mukavaa syksyistä iltaa kaikille ja nauttikaa.. Ollaan raskaana ja se on maailman ihanin juttu.
:heart:
Roosa ja pojat 20+5
 
Terveisiä töistä!

Lähdetään mökille sitten heti kun minä pääsen töistä, joten siksi jo nyt pyörin täällä palstalla. :)

Oikeastaan kummempia kuulumisia ei nyt ole. Mitä nyt vatsa on räjähtämispisteessä äskeisen ruokailun takia. Kun ei ihminen (siis minä) voi ymmärtää että lautasellinen keittoa, 2 sämpylän puolikasta, kokonainen omena voi olla liikaa. Kun koostuu kuitenkin monesta asiasta. Hetki täytyy tässä sitten kärsiä ja kieriskellä paikas toiseen. :p

Rehtorille en päässyt tänäänkään kertomaan, ei ollut kopissaan niin että olisin voinut rauhassa ilman muita korvia mennä kertomaan, joten se jää ensi viikkoon. Mutta eihän tässä nyt hätää, koska omalle esimiehellenihän olen kertonut kyllä jo reilu kuukausi sitten. Joten tämä vain on tällainen tiedoksi annettakoon-juttu. :)

Huomenna tulen mökiltä koulustus päivään, mutta sitten iltapäivästä ajelen takaisin. Joten viikonlopun ohjelmat tiedossa.

Nyt siis kaikille rentouttavaa viikonloppua! Nauttikaa raikkaista syysilmoista!

Nampula 17+3
 
Minun kuulumisiani:
Päätä taas särkee ja olen valvoskellut tosi paljon öisin. Mielessä pyörii taas huoli vauvan tilasta.
Liikkeet ovat olleet jotenkin vaimeampina parin päivän ajan. No keskiviikkona kävi sellainen möyrinä taas vatsassa, että vatsan päälle asetettu kaukosäädinkin liikahteli liikkeiden voimasta.
Olen usein ihmetellyt tuota, että kuinka kummassa liikkeet voi toisinaan jopa näkyä päällepäin, kun niiden pitäisi vasta parin kuukauden kuluttua näkyä ja tuntua ulos. :xmas:
Tosin, minulle on sanottu, että vatsanahkani on aika rasvaton ja ohut, että selittyiskö se sitten sillä... Mutta sekin ihmetyttää, että vaikka rasvaa olisikin mahalla vähän, miten tuo vatsa on kuitenkin noin valtava.
Multa ei onnistuisi raskauden piilottelu enää...

Noh, joka tapauksessa VIIKONLOPPUJA! Taidamme lähteä katsomaan, kuinka kummityttö on oppinut juoksemaan (1 v ja 3 kk.)
Haalistunut 20 + 2
 
Täällä ollaan taas leskenä... siis en ole yhtään onnessani tästä järjestelystä mutta ei voi mitään. Joudutte tätä samaa virttä kuunteleen varmaan kaikki viikonloput mitkä mies opiskelee... Sorit jo etukäteen.

Meidän Känkkis on nyt tosiaan päättänyt alkaa myllätä mahassa, onkohan tää enää normaalia kun kokoajan taputtelee. Mää en oo varma onko tämä kokoaikainen möyriminen kivaa, välillä tietty hymyilyttää kun oudoissa tilanteissa ilmottelee itestään. Kohta ihmiset kattoo mut kahjoksi kun itekseni hymyilen. Mutta ei tunnu tai näy päällepäin kun mies tänään yritti kokeilla josko jo tuntuisi liikkeet. Mulla ei tosiaankaan ole vatsa rasvaton, paremminkin rasvainen :LOL: jos niin voi sanoa.

Ostelen ja laittelen ehkä siksikin näin aikaisin vauvan tarvikkeita kun voihan olla etten ole esim rv30 enää touhuamis kuntoinen. Pikkuhiljaa kaikki valmiiksi.

Hormonihirviö 18+6
 
Oltiin pudottu jo vaikka kuin kauas joten nostelen ja jatkan yksinpuhelua =)
Riisipuuro on tuloillaan ja kaikki maitopuurot onkin maistuneet siitä asti kun 'pulla' on ollut uunissa.
Valittelin tossa edellisessä tekstissä kun maha möyrii koko ajan ja nyt sitten lopetti taputtelut kokonaan eli ei sekään kiva.... oisin nyt johonkin tyytyväinen...
Huomena neuvola puolilta päivin ja pe rakenneultra eli kaikenlaista vauvaan liittyvää ens viikolla.
Onkos muut jo kokeneet liitoskipuja? Mulla oli eilen tosi kipeä häpykumpu vaikka pötköttelin sohvalla, toivottavasti ei kovene kivut tästä.

HH 19+1
 
Itsekin olen jo hieman alkanut valmistautua vaavin tuloon; aamulla ostin huutonetistä kehdon, ja kävin kirppareilla kiertelemässä; jokunen ihana vaavinvaate tarttui mukaan, ja kirjoja kanssa... Tosin melko neutraalin värisiä täytyy vielä hommailla, vaikka koriin meinasi eksyä mekkoa jos toistakin, mutta niiden suhteen tulin sentään vielä järkiini, jotenkin poikavaavimainen olo ollut viime aikoina;-)

Joillain onkin vielä rakenneultraan matkaa; itsellänikin vasta 7.11., enkä millään malttaisi odotella.. No, äkkiä se aika kuitenkin menee.

Itsekin olen alkanut maitopuuroja syömään, siitäkin syystä, ettei tuo maito oikein juomana uppoa... :hug:

Semmotteita näin sunnuntaina, mukavaa päivää kaikille :hug:
 
Moikkelis !

Onnea kaikille puolenvälin ylittäjille :heart:

Täällä myös liitytään puolen välin ylittäjien joukkoon. Niin se aika vaan vierii. Onko muilla runsasta valkovuotoa, joka jää alapäähän kuin silikooni. Pesun jälkeen on sitten arkaolo ?? Onko noi niitä liitoskipuja, kun kävellessä sattuu jalkoväliin, kyselee nimimerkki "ei koskaan aikaisemmin".
Ruoka maistuu todella hyvin ja aina tekisi mieli syödä jotakin. No teinpä illaksi ison kulhollisen hedelmäsalaattia eipä pitäisi olla aikanaan lihottavaa ;)
Ensi viikolla olisi rakenneultra. Hiukan pelottaa, josko vaavilla ei olekaan kaikki kunnossa. Toivottasti kaikki on pienokaisella kunnossa :saint:

kuu-ukko ja murmeli 20+1
 
Mökiltä palattu!

Onneksi huomenna neuvola, sillä huolia on. Mulla on nyt parina päivänä (ei tosin tänään) ollut tuolla alapäässä sitä painon tunnetta, onko muilla vastaavia kokemuksia? Kun sitten on myös ollut harjotussuppareita, varsinkin töissä ollessa aikas kovastikin. Että onkohan tämä enää normaalia. Tänään on sitten alavatsa ollut omituisen kipeä, kuinka menkkakipuja. Mutta kun kuuntelin dopplerilla hetki sitten, kyllä se pieni mennä möngersi omaan tahtiinsa. Joten siltä osin asiat kunnossa. Joten huomenna tenttaan sitten nämä asiat neuvolassa!

Kuu-ukolle myös onnittelut puolivälin ylityksestä! :heart:

Niin ja tsemppiä sitten ensi viikon rakenneultraan sinne suuntaaville! =)
Meillä onkin Dooriksen kanssa ultrat sitten samana päivänä, mulla kun meni kovin myöhäiselle tuo oma rakenneultra. Joten sinne pitää meidänkin jaksaa odotella. Kyllä se nyt jo hieman jännittää.

Jeps, mutta nyt painaa väsymys niin että on paha olo, joten jääkaapin kautta sohvalle lepäilemään. Voikaahan paksusti! :wave:

Nampula 17+5
 
Onnea kuu-ukolle myös puolivälin ohituksesta:flower:

Täällä ollaan maalattu koko viikonloppu mm nykerön huonetta =)
ja netti oli irrotettava väliaikaisesti hommien ajaksi.
Ihan unisex väripaletti maalattiin, vaalean keltaista ja päärynän vihreää. Ai että kun tuli nättiä, ja sitten osui vielä silmään liikkeessä ihania seinään kiinnitettäviä hahmoja, mm.nalle puhia, halinalleja, sekä hauskoja viidakon eläimiä ja vaikka mitä. Boordia olen kans harkinnut, mutta katotaan nyt kunhan saan ensin valituksi nuo hahmot ja muut. Samalla tuli tehtyä mukavasti oikein kunnon syyssiivous anopin avustuksella. Se jaksoi kuurata meidän nurkat, pestä ikkunat ja terassit, sekä heitettiin vaikka mitä roinaa kaapeista pihalle. Mä oon ollu niin saamaton viimeaikoina,että ihan hävetti mitä kaikkea sitä on kaappeihinsa tunkenut. Ehkä anoppikin oli vähän katellut että ei tuo miniä tuosta varmaan ainakaan tästedes reipastu, joten parempi pistää hihat heilumaan :ashamed:

Nyt on sitten kokonainen kaappi raivattu ihan vaan nykerön tarvikkeille ja vaatteille.Jospas minäkin uskaltaisin tehdä 'hormonihirviöt' ja lähteä kohtapuoliin ostoksille :wave:

Palkinnoksi kaikesta jaksoin sitten tehdä vielä rahkaomenapiirakkaa ja lähdettiin miehen kanssa pitkälle kävelylenkille puistoon, kun oli niin ihana päiväkin. Miten sitä onkaan niin naatti, jo pari km käveltyä oli pakko pysähtyä penkille vetämään henkeä, sydänkin pampatti rinnassa kuin mikä. Miestäkin vähä hymyilytti kun yleensä meidän kävelylenkeillä minä olen se joka menee 100 m edellä, ja en malttaisi pysähtyä edes liikennevaloihin! Nykerökin innostui sitten kotiin tultua oikeen kunnolla koputtelemaan. Ihana tunne, kun viimeviikko oli aika hiljaista kokoajan.

iiks, huomenna olis jo se rakenneultra :eek:
vähänkö jännittää!Toivotaan että kaikki on kaverilla kunnossa.
Mies tulee mukaan ja on ihan töpinöissään saadaanko vilaus toisen haarovälistä ;)
Jospa sitten litkisin vaan vettä loppuillan että uskaltaa huomenna puntariin.......

Kitty+nykerö 20+6
 
Huomenta kaikille!
Täällä taas kotona. Heräsin aamuyöstä todella kovaan menkkamaiseen vatsakipuun. Herätessäni olin nukkunut selälläni. Kävin vessassa, tulin uudelleen nukkumaan. Otin tyynyt jalkojen väliin ja käännyin kyljelleni. Pikkuhiljaa kipu alkoi hellittää ja loppui kokonaan. Aikani siinä pohdittuani tulin tulokseen että mulla usein kun tulee supparit ollessani selälläni jalat suorassa, niin olisiko sitten tullut muutama todella voimakas supistus joka kipeytti koko vatsan. Sitten kun kello pärähti soimaan ja heräsin, koko alavatsaa sekä jalkoja särki vietävästi. Siinä hetken tuskailtuani päätin jäädä kotiin. Meillä kun töissä pitäisi päivän mittaan kiivetä paljon portaita ja mennä välillä lujaakin paikasta toiseen, niin koin paremmaksi ottaa nyt hieman rauhallisemmin. Onneksi iltapäivällä on se neuvola.
Nyt on kyllä koko aamun ollut vatsa arka ja äsken tuli hieman vertakin, mutta jos totta puhutaan en paikallistanut että mistä veri tuli. Kun siellä muutenkin ähkin pöntöllä... :p

Että tämmöiset aamuiset terveiset kaikille!

Nampula 17+6
 
Toivottavasti Nampula kaikki on ok, rehkitkö mökkireissulla? Mää oon tehny itelleni selväksi etten nosta kun meidän koiraa ja se painaa 5 ja puol kiloa ettei taas tulisi noita vuotoja ja nyt ne on pysyneetkin pois jo yli 6 viikkoa.
Täällä kärsitään kauheasta ummetuksesta ja tänään neuvola, voi vaan kuvitella kuin paljon paino on noussut mutta näillä puolivälin viikoilla paino nouseekin kaikista eniten joten ei passaa kovin stressata.... alkaa vaan olla aika täysinäinen olo.
Ihme ja kumma mulla noita suppareita ei tuu ollenkaan, kannattaa ottaa ne tosissaan kun ne voi johtua jostain tulehduksestakin. Mulla valkkari on lisääntynyt, ja eilen säikähdinkin kun huosuun rulahti teelusikallinen ihan kirkasta ja lirua nestettä.
Aattelin käydä ostaan push up liivit kun näitä tisuja on nyt kunnolla :LOL:

HH 19+2
 
Heips!

Minäkin olen huomannut sen, ettei kestä olla selällään jalat suorana lainkaan, kun heti alkaa supistella.
Minä en taida pystyä enää kuin juuri ja juuri tavalliseen rauhalliseen kävelyyn. Alavatsa menee tosi araksi vähäisistäkin pyrähdyksistä. Eilen haravoin pihaa, niin alavatsa tuli kipeäksi ja oli jonkin aikaa tosi kipeä.
Toivottavasti ei mitään tulehdusta kuitenkaan pukkaa. :(
Osa kivuista johtui kyllä jostain kasvupyrähdyksestä.

Haalistunut ja vaavi 20+5
 
Hei kaikille,

olin reissussa viikonlopun enkä siksi ole ollut koneen ääressä. Pitkät junassaistumiset eivät sovi yhteen raskauden kanssa, kuuden tunnin junamatkan jälkeen oli ihan selviä supistuksia. Ei kiva. Paluu meni onneksi paremmin. Oli ihana tulla kotiin. :D

Valkovuotoa on täälläkin, just eilen ihan säikähdin kun tuntui että lorahti jotakin pöksyihin. Ilmeisesti kuuluu asiaan. Kipuja on kans ollut jonkin verran, olen ajatellut että jossakin se tuntuu kun maha venyy sinne ja tänne.

Tuntuu että vatsa pömpähti oikein kunnolla ulos heti kun sain kerrottua raskaudesta töissä. Saa olla luvan kanssa raskaana. ;) Tarvitsen pian pari uutta pidempää+leveämpää paitaa... taas shoppaamaan..

Torstaina neuvola, kiva kun on jotakin odotettavaa tälle viikolle.

Jiksu 18+5
 
Hei, Ei kyllä kannata rehkiä turhaan. Nyt on lupa olla ja ottaa rauhallisesti. Kävin itse työpaikalla viemässä saikkulapun ja esimies oli ihana kun totesi, ettei siitä töissä käynnistä mitään palkintoja jaeta, että voin hyvällä omallatunnolla keskittyä odotukseen ja levätä. Meillähän on tämä lakkouhka päällä joten senkin vuoksi olen tyytyväinen että voin olla poissa jaloista!
Supistelut on kyllä välillä todella kurjan tuntuisia. En meinaa saada itseäni suoraksi kun maha on kivikova. Autossa istuminen, fyysinen rasitus ja todellakin tietyt asennot provosoi niitä.
Minulta katsottiin lääkärissä kaikki tulehduskokeet ja oli kunnossa joten syy ei löytynyt sieltä.
Valkovuotoon käskivät suhtautua huolellisesti. Estrogeenituotannon lisääntyminen lisää vuotoa ja voi olla kuulemma niinkin juoksevaa, että voi luulla lapsivedeksi!! Jos haju pahenee tai vuoto muuttuu "suttuisemmaksi" voi kuulemma mennä antamaan näytteen labraan.

Kitty, onnea rakenneultraan!! Se on jännää kun näkee vaavin kaikki rakenteet niin selvästi!
Onnea myös kaikille puolivälin ylittäneille.. niin ne viikot paukkuu meillä!!
Voikaa paksusti ja nauttikaa!
Roosa ja pojat 21+2
PS. Arvasin, ettei mies innostu sisusta ja sammosta! Nyt jatkuu nimikirjan selaus. (asuntolaina on otettu sampopankista joten se siitä..)
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Mä pääsin tänään kuunteleen sydämen sykkeet, JES!!
Oltiin huolissamme kun en ollut tuntenut liikkeitä pariin päivään...Joten aamulla soitettiin neuvolaan ja täti otti meidät vastaan puoli kymmeneltä. Siellä se pikku pirpana jyskytti noin 150 menemään. Huoli putosi rinnalta. Neuvolatäti oli sitä mieltä että hän saattaa olla kääntynyt ja potkii selkään päin joten sitä ei tunnista.
Ens viikon maanantaina menen odottaville äideille järjestettyyn ns. tiedoitustilaisuuteen. Paikalle tulee kätilö, ravitsemusterapeutti ja sairasvoimistelija puhumaan ja antamaan neuvoja raskauden puolen välin ylittäneille.

Olen myös huomannu että tämä tyttö taitaa olla aika rapakunnossa...ennen lenkillä (kävelyllä) minä olin se joka käveli miehen edellä reippaasti mutta nyt tuntuu että vaan laahustan hänen perässä ja hengästyn jo pienen matkan jälkeen :whistle:

Suppareita täälläkin...imuroidessa ja petivaatteita vaihtaessa maha kovettuu, mut menee ihan hetkessä kyllä ohitse.
Valkkari myös lisääntynyt, mut luulen sen kuuluvan asiaan.

Haluaisko Kuu-ukko vaihtaa mun iän tonne tietoihin? Tuli nääs 39.v täyteen viime viikolla :)

Onnea kaikille puolivälin ylittäneille :flower: sekä onnea rakenneultraan menijöille :)

Mai 19+0
 
Pitkät päikät meni avaruuteen :eek: kakkahomma!

Minkälaiset sykkeet teillä on ollut vauvalla? Nyt oli 156-161 eli eikös nuo ole tyttö sykkeet :heart: toivon ainakin.

Painoa oli tullut 405g viikko vauhtia ja nyt olen 900g yli lähtö painon.

Sf -mitta oli 16,5cm ja menee pikkusen yli normin mutta tasoittunut kuitenkin viime kerrasta, hyvä niin ettei tarvi synnyttää jättiläistä :eek:

Roosa meillä alkaa varmistua Sisu poika nimeksi, mieskin alkanut tykkäämään siitä :p Susta ois kiva kuulla enemmänkin kun on vähän erilainen raskaus nuo tuplababyt.

HH 19+2
 
Mukavaa maanantaita kaikille;-)

HH:
Miten nuo sykejutut menivät? Oliko niin, että tytön sykkeet olivat nopeammat, ja millaisissa rajoissa ovat tytön/pojan sykkeet, ja muuttuvatko raskausviikkojen myötä jotenkin?

Ankara väsymys jatkuu edelleen, täytynee varmaan hakea jotain vitamiinitabletteja.. Hedelmiä tms. tulee puputettua kyllä ihan omiksi tarpeiksi varsinkin nyt, kun mandariineja saa taas kaupoista :p

Dooris ja sintti 14+5
 
Tytöillä sanotaan olevan nopeampi syke ja syke kyllä laskee käsittääkseni synnytystä kohti.
Mulla määrättiin jo viime neuvolassa multitabsit käyttöön ja syönkin noita multitabs+maitohappobakteeri pillereitä mutta niissä ei ole rautaa että jos matalat veret niin sitten sitä oikeeta multitabsia raskaana oleville.
 
Vitsi kun pääsisikin jo sinne rakenneultraan; voisi hyvässä lykyssä kuulla, kumpi tuolla vatsassa köllöttelee... Vähän poika-olo on jostain syystä, tosin mies sanoi, että johtuu varmaan itsesuojeluvaistosta, kun toivon niin kovasti tyttöä :hug: No, vaavi kun vaavi, rakas on varmasti :hug:

Rekenneultraan saan vielä kärvistellä kuukauden.. No, sittenhän se toivottavasti selviää :hug:

Dooris ja sintti 14+5
 

Yhteistyössä