Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Heippa, Rakenneultra ohi. Olin jo tiistaina mutta en ole ehtinyt käymään palstalla. Ultra oli tosi tarkka. Yllätyin miten siinä syynättiin jokainen sormi, varvas ja kaikki muutkin paikat. Jopa huulihalkionkin olisi nähnyt. Lääkäri sanoi ettei kummallakaan pojalla ole huulihalkiota.(minulla oli kortisonikuuri hoitojen yhteydessä ja sen vuoksi halkioriski.)
Rakenteiltaan siis nyt terveet norm. kokoiset pojat. Paino oli nyt jotain 300g per poika. Oli helpottavaa kun kaikki oli hyvin ja seuraava ultra onkin vasta viiden viikon kuluttua. Jään sairaslomalle 15.10 ja sekin on jo sovittu.
Rautakuurille laittoivat myös vaikka hb onkin ollut kokoajan hyvä. Aluksi joka toinen päivä. On kuulemma juuri näistä viikoista eteenpäin varmaa, että rautavarastot vähenee.
Olen muuten itse syönyt raskausajan vitamiinia koko ajan jo sen foolihapon vuoksi. Suosittelen. Otan kaksi tablettia joka aamu.
Vatsan toimintaan minulla auttaa sydänystävän vehnälese jota heittelen mennentullen aina jogurtin joukkoon. Lisäksi siitä saa ihanan pirtelön kun laittaa mansikoita ja luonnonjogurttia sekä leseitä tehosekottimeen. Ai, ai vatsa tykkää..
Tarvikehankintoja en ole tehnyt edelleenkään mitään. Mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni ja käyn ainakin rattaat varaamassa viikonloppuna.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Koittakaa jaksaa..
Roosa ja pojat 19+5

Ps. HH, nauti viikonlopun ajan ihanasta yksinäisyydestä ja hiljaisuudesta. Kohta ei ole enää omaa aikaa..

Huolestunut haalistunut onnea sinulle ultrakuulumisista! :flower:
 
Haalistunut ja Roosa70 : onnea mukavista ultra uutisista !

Vai ei Haalistuneen vauveli halunnut vilauttaa tällä kertaa. Oletko menossa uuteen ultraan lähiaikoina? Jännityksessa siis pidetään.
Hienosti ovat Roosan poitsut kasvaneet samaan tahtiin. Loppua kohden yleensä vaavi A taitaa raivata tilaa itselleen, mutta voihan olla että ovat niin 'hyvissä väleissä'keskenään, että syntyvät hyvinkin samankokoisina=)

Dooris : tuosta äippäloma purnauksestani : Me asutaan täällä etelä Euroopan perukoilla, kaikkien sosiaalietuuksien ja tukien ihmemaassa Kreikassa asti. Olkaa tytöt onnellisia kun saatte Suomessa niin hyvin kaikkia tukia, ilmaisen neuvolapalvelun jne. Meikäläinen joutuu maksamaan joka kuukausi raskausajan seurannasta yksityislääkäärin ja klinikan palveluista n 150 euroa, ja itse synnytys tulee maksamaan myos lähemmäs 5000 euroa! että silleen! Lapsilisistä ja isyyslomista ei ole tietoakaan. Tuo 3kk äippäloma on siis yksityisellä sektorilla työssä olevilla. Julkisen puolen virkailijoilla ja työntekijöilla on kyllä ruhtinaalliset 12kk palkallista äitiyslomaa. Noh, onneksi anoppi asuu ihan vieressä, ja on vielä suht.nuori ja odottelee jo innoissaan että pääsee ensimmäistä/ainoata lapsen lasta hoitamaan :heart:

Kitty+nykerö rv 19+3
 
...näillä näkymin tulossa meidän perheeseen :) :heart:

Voi tosin olla, että tyttösikiön häpyhuulet ja klitoris ovat turvoksissa kohdussa, ja näyttävät erehdyttävästi pojan värkeiltä, mutta kyllä lääkäri diagnosoi aika varman pojan.

Olin siis TAYS:issa äitipolilla tänään verensokereitten vuoksi, ja samalla tehtiin rakenneultra, kun näkyvyys oli todella hyvä. Vaavilla kaikki hyvin, eikä mitään poikkeavaa näkynyt :heart: Aion kyllä mennä neuvolan ultraankin 3vk päästä, kun ei kukaan sitä erikseen kieltänytkään, heh... Oli muuten mahtavan tarkka kuva siinä TAYS:in ultrassa, aivan toista kuin edellisen synnytyssairaalani tai neuvolan laitteet. Voi kun sen sais videolle, niin vois jättää 4D-tutkimuksen väliin.

Sokeritasapainoni on tosi hyvä, eikä insuliineja tarvitse aloittaa. Eläköön itsekuri ja ruokavalio! *tuulettaa* :wave: Ilmoitan diabeteshoitajalle säännöllisesti kotimittausten tulokset, ja rv24 seuraava poliaika. Rv 28 alkaen seurataan ja ultrataan joka viikko.

Neuvolassakin kävin eilen, hB oli 149(!), paineet 105/65 ja pissa puhdas. Nyt ei siis mitään hätää raskauden suhteen =)

No joo, olipa siinä omaa napaa. Paitsi että kerron vielä oikeus-uhkailu-kuulumiset:
Tunnen (tai oikeastaan tiedän) kyseisen tyypin entiseltä kotipaikkakunnaltani, ja siellä vanhempieni luona käydessä jouduin todistamaan koko ikävää varkausasiaa. Sen äijän oli tietysti helppo saada sähköpostiosoitteeni jostain tutun-tutun kautta |O Nyt se on kaiken lisäksi soitellut miehelleni ja äidilleni, ja käynyt vanhempieni ikkunan alla kyttäämässä |O

Ensi viikolla on sitten edessä poliisikuulustelut aiheesta, ja äijä joutuu ilmeisesti uudelleen oikeuteen todistajan häirinnästä ja kotirauhan rikkomisesta. Ainakin saan hakea poliisilta tarvittaessa lähestymiskieltoa.

Voi että jotkut sitten osaa olla sekopäitä!!!! |O |O :xmas:

Haalistuneelle ja Roosalle onnea hyvien ultrakuulumisten johdosta :)

Hormonihirviö, mites aiot viettää leskiviikonlopun? Koiria hoitamalla? Sähän voisit kutsua meidät joku viikonloppu seuraksesi :D
Mietin tässä yhtenä päivänä, että onkohan se sun appiukko tarkottanu pelkkää hyvää järjestämällä sen sukupolvenvaihdoksen juuri nyt. Jos se ajattelee, että pojalla pitää olla oma yritys ja asiat kunnossa kun teille on vauvakin tulossa.

Miehet kun keskittyy noihin suuriin linjoihin, ei ne osaa aina ajatella kaikkia nippelijuttuja -kuten mattojen tamppaamista ja koirien ulkoiluttamista.
 
Ensiksi onnittelut Roosalle, sekä Lampukalle hyvistä rakenneultra "tuloksista"!

Kuulostaa hurjalta tuo Kreikan malli toimia näissä asioissa. Joten Kittylle voimia jaksaa siellä tukien ihmemaassa! Onni tosiaan kuitenkin sitten se että sinulla on anoppi joka jaksaa ja odottaa jo kovasti lapsen lapsen hoitamista. :)

Täällä on taas yksi työpäivä takana. Eilen eikä tänään ei nyt enää tosiaan ole illalla ollut ihan niin kovin väsy, kuin silloin tiistaina. Se olikin jotain todella hurjaa! :ashamed: Ei sillä, kyllä nyt tuntee sekä päässä että jaloissa ja vatsassakin tehneensä kunnon työpäivän. Tänään varsinkin jäi istuminen kovin vähälle ja kyllä iltapäivällä huomasi masussa kun piti kyykkiä.
Minä olen nyt sitten alkanut esitellä vatsaani, eli laitan päälle yleensä jotain mikä tuntuu hyvältä. Miettimättä näkyykö vai ei. Aamuisin masu on soma pieni vauvamasun alku... Mutta iltapäivällä sitten suurenee suurenemistaan... ruokailu ja kaikki muu turvottaa ihan kohtuullisesti. Huh huijaa!
Piti tänäänkin mennä rehtorin luo kertomaan asiasta, mutta sitten saimme kuulla erään työtoverimme perheessä tapahtuneesta onnettomuudesta eikä se sitten enää tuntunut oikealta siinä vaiheessa.

HH, söin alkuraskaudesta monivitamiinia. Mutta sitten lopetin sen syönnin neuvolan ohjeiden vuoksi. Nyt sain ohjeeksi sitten popsia foolihappoa sekä kalanmaksaöljy-kapseleita. Tarvinnee vielä tarkistaa ne ohjeet ennen kuin apteekkiin ryntää. Muisti kun välillä tekee tepposia että mitä kaikkea pitikään... Toisaalta en tiedä sitten olisiko se sama kohta vaikka söisinkin monivitamiinia. Kaapista löytyisi Lady Vita Plussaa paketillinen.
Väsymyksen kyllä pistän myös sen piikkiin, että kun makasin niin monta viikkoa sohvalla niin nyt tämä normaali työpäivä vie mehut nopeasti.
Ruokailun kanssa olen nyt selvinnyt töissä hyvin. :)

Jepsis, mutta tässä tämän päivän kuulumiset.

Mukavaa iltaa kaikille! :wave:
 
Mies meni yöksi töihin, onneksi ei ole usein näitä 12 tunnin yötöitä.
Lampukka voi se olla noinkin että appi ajatteli vaan hyvää mutta tosiaan kun tiiän mitä talvi taas tulee olemaan niin eipä naurata. Kyllä mulla kirveskin pysyy kädessä mutta en varmasti tee miesten hommia raskaanakin, saan taas sen vuodon riesaksi. Tällä erää hommat jaetaan mun nostelu kiellon takia.

Piti äsken kuunnella doplerilla että on tulokas hengissä, oon tottunut tähän mahaan ja välillä iskee epätoivo että oonko oikeesti raskaana kun kaikki pahoinvoinnit ja muut sellaset on ohi. Ainoastaan masukivut välillä muistuttaa asiasta ja tää pönäkkä olo.

En tiiä mitä viikonloppuna teen, kaitpa istun ompelukoneen ääreen ja teen vauva hommeleita valmiiksi. Meillä on muuten 2 kissaa ja 1 villis koira. Ja vasta koirankin trimmasin joten eipä siihenkään kulu aikaa.

HH 17+5
 
Eipä tässä kummempia...
Illalla sain taas seurailla vatsamyllerrystä. Oli niin mukava tuntea tosi selkeitä potkuja. Vauva on nyt perätilassa ja potkut kohdistuvat välillä virtsarakon suuntaan ja sen tuntee ihan selvästi.

Nyt kun tämä vauva-asia alkaa olla hyvällä mallilla, pukkaa parisuhdekriisin tapaista. Tuntuu vain jotenkin siltä, että ollaan erkaannuttu miehen kanssa toisistamme jollain tavoin. Täytyy nyt yrittää tsempata ja panostaa tuohon parisuhteeseenkin enemmän.
Haalistunut ja vaavi 19+2 (puoliväli lähenee, hip hei) :heart:
 
Onnea mukavista ultrakuulumisista Roosalle ja Lampukalle :flower:

Mulla vähän sama juttu kuin Nampulalla - aamulla nätti vatsa ja iltapäivää kohden alkaa "kasvamaan". Illalla näytän jo ihan valaalta :whistle:

Meilläkin tuo parisuhde on jotenkin etääntynyt mutta meillähän on tämä rakennusprojektikin menossa joka osiltaan vaikuttaa asiaan ja lisää stressiä. Mutta en nyt vielä ole kovin huolissani asiasta ;)

Viipukka ja tyyppi 18+6
 
Mun piti kertoa tänään. Mutta en mä pysty. Mä en vain kertakaikkiaan kykene menemään tuonne pomon huoneeseen ja sanomaan tätä asiaa. Tuntuu että petän kaikki. Tuntuu että olen ihan onneton kun en saa tällaista asiaa sanottua. En pysty kertomaan edes parhaimmalle työkaverilleni. Mikä mua oikein vaivaa?

Miehen kanssa kans etäännytty. Mua ärsyttää kun se vaan lässyttää mulle koko ajan, kuin lapselle. Ärsyttää kaikki, mä ite kaikista eniten.

Anteeksi tää itkuvirsi. :ashamed:

Jiksu 17+2
 
Jiksu:
Ei sinulla kohta enää taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ottaa itseäsi niskasta kiinni ja astua sen kynnyksen yli :hug: Ja voihan olla, että pomo yllättää siut positiivisestikin, itsekään en olisi ikinä uskonut tuota vaarin suhtautumista asiaan noin ihanaksi; nytkin vähän väliä tulee muistelemaan miulle, miten heillä silloin, kun lapset syntyivät.... =) Eli sinne vain, mikä ei tapa, se vahvistaa :hug:

Meillä kaikki ok, eilen neuvolassa kuului sydänäänet jo hienosti, helpotti taas yhden etapin verran tätä olotilaa ;-)

Ihanan aurinkoista iltapäivää kaikille

Dooris ja sintti 13+2
 
Kiva lukea mukavia rakenneultra ja sydänääni kuulumisia :heart:

Jiksu: Mikä on pahinta mitä voi tapahtua kun kerrot? Pomo alkaa syrjimään? Työkaverit intopinkeilee? Purskahdat itse itkuun? Kaikista niistä selviää. You can do it, you can do it! *tsemppaa* :hug:

Muakin tuntuu ärsyttävän kaikki. Huomaan viljeleväni kahvipöydässä työpaikalla aika suoria kommentteja. Pitää ihan hillitä itseään. Johtunee siitä, että kaikki raskausoireet ovat hävinneet ja liikkeitä ei tunnu. Pitää vain uskoa, että jos tyypillä kaikki ei olisi hyvin, niin jotain tapahtuisi.

Hyvää viikonloppua!
 
Tsemppasin pienen itkun jälkeen pomon ovelle. Se oli puhelinpalaverissa, joten vastaanotolle ei päässyt. Kun menin uudestaan, se oli lähtenyt. Että se tästä viikosta.

En tiedä mitä pelkään. Sitä että pomo suuttuu, tuntuu kuin jättäisin kaikki pulaan (luulen ilmeisesti olevani korvaamaton), en haluaisi että kaikki tietävät ja alkavat tuijottaa mahanseutuani ja kyselevät liian yksityisiä...

Hermo kireällä täälläkin kun en ole tuntenut liikkeitä vielä ollenkaan. Mieleen hiipii ajatus että jos kaikki ei olekaan kunnossa... Eli Amodini samoissa fiiliksissä täälläkin...

Kaikesta huolimatta hyvää viikonloppua kaikille!! :flower:

Jiksu
 
Piti jo aiemmin kirjotella, mutta töissä kun olin ja aloitin kirjoittamaan niin eikös jo tullut selän taakse juuri kyttäämään. Että juuh, hienoa sekin. Päätin sitten odottaa kotiin asti että pääsen purkamaan taas ajatukseni.

Nyt Jiksu ensi viikolla sitten teet sen. Pääsit jo pomon ovelle, hyvä alku! :)
Mä pelkäsin kertomista esimiehelleni myös, mutta sitten kun olin saikulla niin toisen saikku viikon alussa oli pakko kertoa syy. Tosin kerroin sitten puhelimitse. Sille reksille en muuten olekaan vielä kertonut... Tänään se taas käveli vastaan mutta jos ympärillä on 20 muuta ihmistä niin kerro siinä sitten. Pitää minunkin marssia sitten sen huoneeseen ja purkaa asia. Ongelmana vielä se kun meillä on 2 rehtoria. Vanha reksi sympaattinen ja sydämellinen mies, uusi joka periaatteessa se oikea iso pomo on nainen joka ei ihan niin ihana. Mutta jos kerron vanhalle, niin kai minun on uudellekin kerrottava? Vai mitä sanotte?

Taitaa tuota parisuhde "ongelmia" sekä ärsytystä olla liikkeellä enemmänkin. Täällä nimittäin aivan sama tilanne. Etäännytty on jälleen. No meillä tämä tapahtuu aina muutaman kerran vuodessa ja se laukeaa siihen kun minä ensin murehdin itsekseni pari päivää, sitten pamahdan ajatukseni miehelle ja sitten jutellaan. Sitten kaikki taas hyvin. Mutta meneeköhän nyt niin?
Tänään poikettiin tavaratalossa ja mentiin naisten vaateosaston kautta, minä kun olen sanonut että pari paitaa pitää ostaa. Koska alkaa olemaan vain muutama käyttökelpoinen enää. Mies, joka yleensä on osannut valita juuri minulle istuvat vaatteet alkoi esittelemään lähinnä sellaisia 50-60-vuotiaille tarkoitettuja tasapaksuja neuleita, paitoja jne. Siis todellakin tasapaksuja. Kun ei minulle kelvannut, sanoin että "älä kuvittele mua minään valaana", Mies katsoo minuun ja sanoo "mitä sä sitten haluat"!!! :headwall:
No siinä en heti tajunnut, mutta sitten hetken kuluttua tajusin, että pitääkö se oikeesti mua valaana?? Juu, iltaisin toisinaan kun ähkin hieman jo kipeän turvonneen vatsani kanssa, niin varmasti muistutan valasta. Mutta siis kyllä otti päähän. Pitääkö minun siis muka kulkea sitten sellaisissa vaatteissa? Noh, huomenna otan miehen mukaan ja menemme ostamaan Lindexiltä ja H&M:stä paitoja, saa sitten miettiä uudelleen.

Eilen ilta oli rankka, tuli paljon harjotus suppareita. Yöllä aina kun nousin veti vatsan kovaksi. Soitin aamulla neuvolaan ja meidän ihana ja niin selvä järkinen neuvolan täti antoi rauhoittavia ohjeita. Eli kuulemma vatsa saattaa normaalistikin reagoida vauvan liikehdintään ja supistaa. Jos ei tee kipeää, eikä niin että pitää oikein pysähtyä kun supistaa niin ei hätää. Yölliset ovat ihan normaaleja, kun minä nousen niin vauvan liikkuu ja kohtu reagoi. Rauhoitti mieltä kummasti kun sai taas jutella hoitajan kanssa. :D
Pelästyin vaan kun niitä tuli aika monta ja jatkui yölläkin.

Jeps, mutta nyt on taas sohvalle menon aika. Raskas päivä taas töissä joten nyt rauhoittumaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Koittakaahan jaksella hyvin! :wave:
 
Ihanaa, jo perjantai ilta....nyt alkoi makoilu :kieh:

Alaselkää alkanut taas kolottelemaan, kyllä käy selän päälle tämä istumatyö ja sitten kaikki kotiaskareet siihen päälle. Iltaisin ja öisin mullakin suppailee ja vetää mahaa ihan kovaksi välillä. Helpottavaa kuulla mitä Nampula kertoi hoitajan sanoneen että kohtu reagoi mahdollisesti supisteluilla vauvan liikehdintään! Itse olen niin saamaton ja en 'kehtaa' soitella pikkuasoista sinne mua hoitavalle klinikalle...on niin tympeän oloinen akka aina siinä puhelimen päässä neuvomassa :/

Rupesin nauramaan Nampula sun jutulle tuosta valas-kommentista!!!! Mulla vähän sama fiilis kun nyt viimeaikoina mies on nähny mut yleensä aamuisin vaan nopeasti kun itse valmistaudun töihin lähtöön. Illalla kun sitten mies tulee töistä kotiin sen kommentit on ollu just sitä luokkaa et 'ooh-lal-laa mikä vatsa jo, vauvahan on kasvanu päivässä paljon!' (siis iltaisin tää maha on tosiaan jo aika valasmainen ja turvotus ihan tajutonta) :eek:

Kesällä olin sitten ostanut pari kivaa metrin pituista puuvillakankaista pehmeää 'makkara koristetyynyä' meidän makuuhuoneeseen. Nyt oon sitten hoksannu muutaman viikon ajan että nehän on aivan mahtavia yöllä pitää tuolla jalkojen välissä vähän tukemassa mahaa jne. Iltasin mua väsyttää jo aikaisin ja mies sitten on tyytynyt rapsuttelemaan ja hellimään meidän 6kk ikäistä kissa poitsua, ja olen sille aika närkästyneesti huomauttanu et niin...sä vaan tota kollia tossa rapsuttelet mut mua etkä vauvamahaa yhtään paijaile. Ja arvaa mitä oon saanu vastaukseks ::: eihän sun lähelle edes pysty tulemaan kun toi helkkarin MAKKARA on tossa välissä :LOL:
Että semmoisia hempeitä ja romanttisia hetkiä meillä :whistle:
No, huumorilla pärjää pitkälle ja itseironiaa ei multa ainakaan puutu kun ähkin siellä sängyssä sen makkaratyynyn kera etsien hyvää asentoa (nukkumiseen).....

Leppoisaa viikonloppua kaikille masuinemme! Olkaamme niistä ylpeitä ;)

Kitty
 
Miettikääs nyt naiset hyvät =) meillä mies ei kiinnitä mitään huomiota mun mahaan (tai ei ainakaan sano mitään) kerran sanoi hiprakassa että oon möhkömaha ja ihan positiivisessa mielessä sanoi sen. Ei ne miehet tiedä kuin pitäs suhtautua kun vaatteiden ei sais puristaa niin ajattelevat (Jiksun mies) että ostetaan sitten isompia vaatteita ja nehän ei ole muodikkaan oloisia. Minä en ole koskaan käynyt miehen kanssa ostamassa mulle vaatteita kun ei siitä tule kun sanomista, ei käsitä ollenkaan mikä mulle sopii. Ei siis osta mulle joululahjaksikaan vaatteita, pieleen menis täysillä.

Mulla ei tuo masu vielä estä nukkumista, toki välillä kääntyminen on tuhinaa mutten tarvi vielä tyynyä jalkojen väliin.

Mulla on ollut monta päivää pää kipeänä ja tuli näkähäiriökin yks päivä ja kattelin vau'kirjaa: siinä sanottiin että voi olla alkavan raskausmyrkytyksen oireita mutta mun verenpaineet on vielä onneksi ok.

Mun levottomat jalat muuten rauhoittui kun aloin syömään maitohappobakteeri multivitaa, enää ei tarvi illalla potkia sängyssä.

Jiksu älä ole huolissasi liikkeistä, ne voi alkaa tuntu vasta 18-20 viikolla. Neuvola täti sanoi mulle että kun olin tuntenut ekan muljauksen 16+2 niin pari viikkoa siitä alkaa tuntua paremmin liikkeet.

HH leskenä 18+0! Uusi viikko taas alkoi olen siis jo yhdeksännellätoista viikolla =)
 
Jees, valaaksi tässä aina välillä (suurimman osan aikaa) itsensä jo tuntee, mitäköhän se on sitten loppuraskaudesta? Meillä mies lähinnä ihmettelee, kun mä valitan ettei ole päällepantanaa: "Sullahan on vaikka kuinka paljon vaatteita!" No, onhan mulla mutta ne ei enää SOVI kun ne kiristää ja puristaa ja ahdistaa.

Meillä viikonloppu alkanut vaisuissa tunnelmissa. Olen ollut pari päivää tosi masentunut. Huolettaa, kun raskausoireet on loppuneet eikä tunnu liikkeitä, masentaa kun en saa kerrottua töissä.

Eniten stressaa se, että mies on yhä työttömänä (ollut nyt kaksi kuukautta) ja tuntuu että aika hupenee, kohtahan mä olen äitiyslomalla ja mitä helvettiä me sitten tehdään jos miehellä ei ole vieläkään töitä?

Miehen mielestä mä en "tue" sitä tarpeeksi kun murehdin tällaista, sen mielestä kaikki tapahtuu aikanaan ja ajallaan ja sen mielestä SEN työttömyys ei ylipäätään kuulu MULLE. No tietenkin se kuuluu, mehän ollaan perhe ja kohta meitä on kolme! Mua loukkaa se että se sulkee mut asian ulkopuolelle, ja mun mielestä se ei edes tarpeeksi yritä etsiä töitä. Sitten mulla on syyllinen olo kun ajattelen miehestä näin, kun se on kuitenkin kaikin puolin hyvä ihminen.

Tuntui tänä aamuna, että en jaksa nousta sängystä. Nousin kuitenkin. Mies lähti saman tien lenkille, sanoja vaihdettiin vissiin pari. Että hyvin menee joo... :(

Jiksu 17+3
 
Sateisen syksyistä lauantaita täältä Ruotsin maalta!

Eilen oli rakenneultra...40min meni kun täti ultras ja mittaili... Kaikki mitat olivat hänen mukaan niin kuin pitikin ja kaikki raajat, elimet ym. oikeilla paikoilla. Tämän meidän pienokaisen mitat on: 18cm pitkä ja painoa noin 200g. Oli ihanaa katella ku pikku sydän läpätti ja näki kuinka se hengitti ja venytteli itseään...aivan uskomaton tunne!
Saatiin 6kpl kotiin kuvia mukaan ja arvatkaapas oonko niitä vähän väliä katellut :) Laskettuaika siirtyi 2. maaliskuuhun.
Emme kyselleet sukupuolta, kun että näkikö lääkäri että kumpi se olisi ja olipa hän sen nähnyt... Yhdessä kuvasta kun oikein tarkkaan kattoo niin saattais kyllä pikku pallit näkyä. Poika olo mulla koko ajan on ollutkin. No sen aika näyttää kumpi sieltä tulee.

Supistuksia olen huomannut imuroinnin jälkeen tai jos pihalla oon jotain kyykkinu. Vatsa on mennyt kivikovaksi ja pientä painetta tuntunut. Jonkun ajan päästä se on sit helpottanut.

Eipä muuta tällä erää.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille ja voikaa paksusti :)

Mai nyt 17+5 (eilen vielä ennen ultraa 18+1)
 
Onnittelut rakenneultrassa käynneille :heart: :hug: :heart:
Täällä ultraus on edessä reilun viikon päästä.

Mai68 vaihdoin sun la:n tuonne ekalle sivulle.

Täällä olo on ihan jes, ei yrpätä eikä väsytä, mutta ruokaa tekee mieli koko ajan :p

kuu-ukko ja murmeli 19+0
 
Täällä olot on kaikin puolin hyvät! Jopa tuo mielikin virkistyi eihän tuolle sukupolven vaihdokselle mitään voi. Oon ihan pirteä ja sainkin eilen tehtyä vauvan koppaan sen pyrrillisen suojan valmiiksi, tuli hieno vaikka itse teinkin =)

Se on kokonaan luonnonvalkoinen ja siinä kiertää rusettikuvioinen brodyyri ja se pyrri siellä alareunassa. Kyllä siihen vauvan kehtaa laittaa köllötteleen!

Onko meidän pinossa yhtään tyttöä tulossa? Ovat hedelmöittäneet vaan poikia kesäkuussa :LOL: Oottakos nimiä miettineet?

Meillä kävi eilen tuttava pariskunta joilla 5 ja 2v lapset ja ihmeen hyvin meidän villis oli tän 2-vuotiaan kanssa vaikka tää tyttö ottikin koiralta suusta lelut pois jne. Niillä on itellä iso koira ja ei todellakaan pelännyt meidän koiraa vaikka haukkuikin välillä. Luottavaisin mielin odotetaan koiran puolesta meidän vauvaa tulevaksi.

Maille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!

Hormonihirviö 18+1
 
Ensiksi onnittelut Maille hyvistä ultra kuulumisista!
Sitten Jiksulle voima :hug: , toivottavasti asianne selviävät pian. Kurjia tuollaiset murheet, mutta ymmärrän täysin ajatuksesi ja murheesi.

Täällä eilinen meni ostoksilla pyöriessä. Päästiin miehen kanssa vaate kauppaan vaikka hän ensiksi kieltäytyikin lähtemästä mukaan. Löytyi loppu viimeksi oikein kivoja vaatteita, yski äitiyspaita ja pari muuten hyvin istuvaa paitaa. Miehen maun mukaan taas mentiin ja hän kyllä osaa oikeasti valita mulle vaatteita. :D Kun nyt päästiin valas-asiastakin yli. :p

Tänä aamuna oli jo aamusta valas olo. Aamupala tuntui paukahtavan vatsaan oikein kunnolla ja tuntui että vatsa halkeaa. Ihan tosin turvotuksen ja ruuan voimasta vain. Helpotti sitten onneksi aika nopeasti. Jotenkin on nyt niin ihanaa kun voi taas lähes vanhaan malliin olla liikenteessä pidempiä aikoja. Eilen käytännössä olin kotona 1/2 tuntia päivän aikana. Muutoin menossa. Huono olo tulee kyllä aika ajoin, mutta se on nyt helppo kontrolloida. Tänään se jopa ehti päästä taas hieman pahaksi, mutta ei lähellekään sitä yrppä oloa tai muuta. Menimme jopa pitkästä aikaa päivällä syömään ABC-asemalle, missä ennen käytiin aina silloin tällöin ja nyt ei olla pariin kuukauteen voitu mennä, kun mun olo on ollut mitä on. Joten kohta ehkä pystyn täysin nauttimaan tästä olotilastakin. :)

Kittyn makkaratyyny kuulostaa ihanalta! Mulla on sängyssä kans yksi ylimääräinen tyyny jonka tarvittaessa laitan jalkojen väliin. Lähinnä se kyllä menee säätämiseksi sen kanssa. Mutta pääsen paremmin vatsa asentoon lyttäämättä vatsaa kokonaan alleni. ;) Mutta se ei kyllä ole läheskään noin hyvä varmastikaan kuin tuo makkara, mulla se kun on ihan tavallinen tyyny vain.

HH kysyi onko yhtään tyttöä tulossa? Mun tyttö tuntemus vahvistuu vahvistumistaan. Välillä vilautan poikaa ajatuksissani, mutta tyttö tunne on kovin vahva. Saas nyt nähdä sitten miten on. :) Meillä on nimet periaatteessa mietitty tytölle ja pojalle. Pari vaihtoehtoa löytyy, mutta silti on sellaiset ykkös suosikin valittuna. :)

Nauttikaapa olostanne! :wave:

Nampula 16+5
 
Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

Nostetaanpas meidätkin takaisin tuonne etusivulle :)

Mulla sama juttu kuin kuu-ukolla. Olo hyvä kaikin puolin mutta pirusti vois syödä ! Ehkä nää samat oireet johtuu siitä että meillä on sama laskettu aika ;)

Viipukka ja tyyppi 19+2
 
Aluksi Jiksulle ja muillekin nyt zemppiä ja jaksamista, joka suhteessa :hug: Kyllä ne kaikki asiat siitä järjestyvät;-)

Meillä meni viikonloppu ihan mukavasti, käytiin mökilläkin pitkästä aikaa, ja kirppareillakin tuli pyörähdettyä, tosin vaavin vaatteita en vielä ilennyt sentään ostaa. Sänkyä olen kyllä koittanut bongailla, sellaista kehtomallista, jos tulisi eteen sopivasti, niin saattaisin vaikka ostaakin :hug:

Tuo valas-olotila on tuttu jo miullekin, nämä kaapissa olevat paidat alkavat kaikki kiristämään ärsyttävästi, aamujumppa tulee siinä paitoja venytellessä, että ilkeää ne päälleen laittaa.. Kai sitä täytyy kanssa kaupoille jossain vaiheessa saada itsensä raahattua, ei siinä mikään auta... :LOL:

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 13+5 :hug:
 
Heips! Mukavaa alkuviikkoa. Täällä on niin kotirouvamainen olo kun ikkunanpesijät lähtivät juuri. Mehän muutimme uuteen kotiin kuukausi sitten ja ikkunat sekä parvekelasit oli tosi rakennuspölyssä ja likaiset. Mies helpotti taakkaa ja tilasi siivoojan. En kyllä todellakaan olisi enää pystynyt itse moiseen. Kaikki rasittava touhu vie mehut totaalisesti. Koitan kuitenkin käydä töissä vielä tän pari viikkoa. Kotitalousvähennyksen jälkeen tuo siivouspalvelu on oikeastaan ihan ok hintaistakin. Ajattelimme kaksosten syntymän jälkeen ottaa siivoojan joka toinen viikko ainakin aluksi.
Perjantaina vierailimme miehen opiskelukaverin luona jolla oli kolme vuotiaat kaksospojat ja saimme tosi hyviä neuvoja sekä realistista käsitystä siitä mitä tulossa on. Pojat olivat hurjan söpöt ja saman näköiset. Oli huvittavaa kun ne istuivat siinä lattialla samanlaisissa vaatteissa ja leikkivät kokoajan yhdessä. Seuraa ei tarvinnut pitää.
Saimme myös nimikirjan lainaksi ja sitä on nyt selailtu viikonloppuna. Meillä on ollut aina yksi suosikkinimi mutta nyt pitäisi miettiä sitten kahta. Ja kun yksi nimi on ylitse muiden kummalle pojalle sen sitten antaa..
Nukkumisasiasta sen verran, että minulla on myös tuo tyyny jalkojen välissä öisin. Helpottaa hieman.
Suppareita on viime aikoina ollut enemmän. Kivuttomia ja harmittomia ilmeisesti mutta kuitenkin epämukavia.
Tälläistä omaa napaa täällä.
Voimia kaikille parisuhteen kanssa kamppaileville, Kumpa saisitte asiat puhuttua. Nyt on kuitenkin onnellista aikaa elämässä ja siitä voisi kumpainenkin nauttia yksin ja yhdessä. Ehkä raskaus käy miehelle konkreettisemmaksi kun vauvan liikkeet alkaa tuntua paremmin. Ja toisaalta oiskohan miehilläkin pelonsekaisia tunteita tulevasta..?

Mukavaa syksyistä viikkoa kaikille!
Roosa ja pojat 20+2

 
Heippa vaan täätäkin taas!
Dooris kannattaa miettiä sitä kehto asiaa kun siinähän ei voi pitkään vauvaa nukuttaa kun alkaa nousta ylös, meilläkin se rottinki kori/kehto vain alkuun laitetaan olkkariin päiväsängyksi. Eli jossain vaiheessa kuitenkin joutuu pinnasängynkin hommata, tai siis me laitetaan alusta alkaen makkariin pinnasänky jonka pohjaa voi säätää ja sitten myöhemmin sen laidan madaltaa.

Hyvä joo kuin kehuin tässä muutama päivä sitten kuinka hyvä olo on eli nyt sitten närästää urakalla, huimaa (uusi oire) ja alamasu nippailut tulleet rajuina takaisin. Mites muilla nippaileeko teillä tuolla kohdun suulla? Varsinkin iltaisin sängyssä tuntuu ikävältä eipä silti kyllä mää nämä kaikki kestän kunnialla :wave: Niin pitkään tätä olotilaa on odotettu.

Roosa eikö ole helpompi jos annatte sen lemppari nimen A pojalle siis joka syntyy ensin? Niin ei tarvi pähkäillä. Mun lemppari nimiä on Sisu =) (mies ei oikein lämpene) Pietari, Klaara, Amanda, Maija, Vilhelmiina.

Tein eilen sellaset mokkasiinit vauvalle (ohje uudessa käsityökerho lehdessä ) Saas nähdä kuin paljon tota roinaa kertyy......

Hormonihirviö 18+2

Ps. 10 viikon kuluttua oltaisiin kaikki jo aika hyvillä 'vesillä' raskauden suhteen
 
Hormonihirviö:
Kyllä miekin tuota kehtoa vähän funtsin, mutta kun ovat niin älyttömän söpöjä, että ihan pakko saada sellainen, vaikka sen käyttöikä onkin melkoisen naurettava;-) Miekin muuten tein nuo mokkasiinit yhdestä vanhasta mokkatakistani, ovan ihan älyttömän söpöt =)

Dooris ja sintti 12+5
 

Yhteistyössä