Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Viipukka meillä nimenomaan vaikuttaa kuosi vaunujen hintaan kun nyt myydään 2007 mallit pois ja niistä oli meillä lastentervikkeessa 20% ale. Minkä nimiset ne vaunut oli joita katselit? Meillä emmeljungan duo edget city sportti ratas osalla (cryptoniitti oli minusta liian painava ja siitä ei saanut säädettyä kädensijaa) ja värinä musta/hopea.
Nampula munkin tukkaa jouduttiin leikkaan enemmän kuin haluisin mutta tuntuu ettei kampa mene enää läpi kun hiuksista on tulleet karheat ja kuivat entisen liukkaan ja ohuen tilalle. No aikansa tätäkin sitten kestää.
Sama täällä kaikki paidat lyhyitä :LOL: näyttää siltä kuin väenvängällä kaikille esittelisin mahaani.

Horminihirviö 16+5
 
HH: Ne mitä katselin olivat emmaljunga city cross yhdistelmävaunut kovalla kantokopalla 2008 mallia. Kävin lastentarvikkeessa ensin katsastamassa vaunut ja sitten katselin tuon mallin myös emmaljungan nettisivuilta. Soitin sitten naapurikunnan pienempään liikkeeseen ja kysyin hintaa - tuntuu olevan halvempi kuin lastentarvikkeessa - mutta siellä kaikki tilaustavaraa eli varastossa ei pidetä niitä lainkaan. Vaan eipä kai tuolla ole väliä kun ei niillä niin hengen hätä ole :)

Viipukka ja tyyppi 17+5
 
Hei kaikki taas,

mä en saa nukuttua öitäni, kun heräilen koko ajan kaikkiin pienimpiinkin ääniin ja hyörin ja pyörin sängyssä. Liittyykö tämä raskaanaolemiseen vai olenko mä vain stressaantunut? :| Raskasta kun ei ole täyttä yöunta saanut moneen vuorokauteen. Tähän kai saa tottua.

Päätettiin luopua asunnonostosta. Mä en jaksa ruveta stressaamaan kylppäriremontin suhteen ja olen ihan varma että siellä oli joku isompi pommi odottamassa... Masentaa silti.

Jiksu 16+1
 
Kurjuus Jiksu että asiat menivät nyt noin. Mutta ehkä sitten kuitenkin parempi, ettei tule turhaa stressiä asunnon remontista eikä sitten lisä ylläreitä. Harmitus kuitenkin. :hug:

Täällä flunssa sen kun jyllää entistä enemmän. Viime yö meni tuskaillessa päänsärkyä ja tukkoista nokkaa. Olo kaamea, niin kuin pää olisi tungettu täyteen jotain. Noh, ehkä se tästä. Lisäksi vielä äitini on sairaalassa vatsakipujen takia. Mitään syytä ei vielä löytynyt ja minun mielikuvituksella sitten saadaan aikaan jos jotakin vaivaa. Pitää vaan koittaa nyt rauhassa odotella tutkimusten tuloksia.

Mulla piti tänään olla siivouspäivä, mutta kyllä nyt tuntuu että siivoukset jää tältä päivältä. Ei tämän pään kanssa oikein mitään pysty touhuamaan.

Mutta semmoiset kuulumiset täältä tänään.

Nampula 15+2
 
Nampula: Tsemppiä flunssan peittoamiseen, unohda ne siivoamiset ja ole vaan ihan rauhassa. Villakoirat odottaa kyllä. :)

Kerroin juuri yhdelle miespuoliselle työkaverille, että ole raskaana. Yritän harjoitella tätä ihmisille kertomista, jotta siitä tulisi vähän helpompaa... :headwall:

Jiksu 16+1
 
Hyvä jiksu :attn:
Miekin koitin sanoa aamulla, mutta... se sitten jäi.. taidan odottaa ensi viikkoon, tai seuraavaan... ;-)

Harmi homma tuo talojuttu, mutta toivotaan, että vielä kivempi löytyy pikaisesti :hug:

Mie olen tänään ehtinyt tekemään vähän töitäkin tässä surffailun ohessa, olen oikein tyytyväinen itseeni siinä suhteessa :LOL:

Ihanaa päivän jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 12+1
 
Viipukka Noissa meidän valitsemissa vaunuissa on erikseen kova koppaosa ja sitten istuinosa vaihdetaan kun se a aika koittaa. (sais nyt edes sen vauvan :LOL: niin kaikki lähtis rullaamaan).
Olen siivonnut tänään ja maha on kipeä konttaamisesta, meillä on mies imuroinut 4kk ja sen on näköistäkin (ei pidä valittaa) mutta kun se ei ole ollenkaan imuroinut listoja ja kaappejen alustoja/taustoja jne niin kohta imuroinnista pölyt näkyy juoksevan lattioilla.
 
Onko monella jo tullut näitä harjoitus suppareita?

Lampukka varmaankin ainakin osaa kertoa niistä jotain? Tänään tuossa pääsin ekan kerran oikeasti toteamaan, että kyllä vain ne mun hassut tuntemukset tais niitä harjoitussuppareita olla. Loikosin sohvalla ja taas tuli se jännä tunne tuonne alavatsaan, koitin kädellä ja oli ihan kivikova lähes koko alavatsa. Nyt ei onneksi kestänyt kuin muutaman minuutin. Sillä vaikkei ollut kivulias millään muotoa, niin aika epämiellyttävä kuitenkin.

Onko se niin, että ovat täysin vaarattomia? Harvoinhan niitä on tullut, mutta n. 1/vrk. Tällainen ensi kertalainen kun vaan osaa hyvin murehtia kaikesta. :p

Onko muilla vastaavaa?
 
Nampula: Mulla oli silloin reilu kuukausi sitten kuvailemiasi supistuksia kun pisti itseni päiväksi liian kovaan fyysiseen rääkkiin. Silloin illalla alavatsa meni epämiellyttävästi kovaksi monta kertaa. Mulla ne meni ohi kun sain levättyä, mutta olen myöhemminkin huomannut että jos on ollut esim. töissä tosi raskas päivä niin saattaa supistaa.

Jiksu
 
Mulla oli harjoitus suppareita tosi aikaisin, taisi olla jotain rv10 tietämillä. Jännän tuntonen kun kohtu vetää suppuun ja n.20 sekunnin päästä hellittää ja tosiaan kipeää ei tehnyt yhtään. Neuvolaan soitin silloin ja käski olla seksittä 3 vrk ja muutenkin rauhassa. Harvoin on kuulemma noin aikaisin supistuksia ja sen jälkeen ne on pysyneet poissa (toivottavasti pysyykin) Sanoi vielä se täti että voi johtua myös kohdun kasvamisesta.
Tänään syönnin jälkeen tunsin taas pienen muljauksen =)
 
Harjoitussupparit eivät yleensä ole ollenkaan vaarallisia, varsinkaan jos eivät ole säännöllisiä tai kivuliaita. Niitä voi tulla ihan itsekseen kohdun harjoituksena, tai sitten rasituksesta, vauvan potkuista, orgasmista, kylmästä vedestä...

Mulla oli esikon aikaan rv 20-21 kivuliaampia, säännöllisiä supistuksia useampana päivänä, ja kohdunkaulalle tuli jonkun verran muutoksia. Syyksi löytyi streptokokki, johon sain antibioottikuurin. Supparit loppui siltä erää siihen, mutta jouduin synnyttämään vielä antibioottitipassa (kaikki streptopositiivisen joutuu).

Streptokokki en-nyt-muista-mikä-alalaji kuuluu toisilla ihmisillä normaaliflooraan, eikä sen häätämisestä periaatteessa ole hyötyä paitsi silloin, jos se aiheuttaa supistuksia tai virtsatietulehduksen raskausaikana.

ON: Väsyttää, kun en ole kahteen viikkoon saanut yskän takia nukuttua kunnolla :( . Tänään vaikuttaa rauhallisemmalta, joten painun NYT pehkuihin kun lapsetkin menee (klo 20).

Masuvauvalla on ollut supermylläyspäivä. Pieniä potkuja on tuntunut useampana päivänä, ei siis vain enää "lepatusta ja muljahduksia". Ylihassua, kun ne on niin pieniä -tietysti edellisen raskauden loppuaika on mielessä, kun tuntui että poika tulee nahasta läpi.
 
Täälläpä on tänään ollut hiljaista! :eek: Kaikki ovat ilmeisesti siirtyneet viikonlopun viettoon.

Minä vielä töissä, illalla jooga ja siitä toivottavasti alkaa rentouttava ja mukava viikonloppu. On ollut vähän kurja viikko. Pitänee ostaa suklaata. :D

Onneksi pomo on ollut kolme päivää poissa, en ole siis voinut kertoa raskaudesta. Mä olen niin LAAMA... ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jiksu 16+2
 
No niinpäs tuntuu olevan hiljaista. Me ollaan kotona viikonloput kun mökki haju oksettaa niin paljon etten uskalla taas pakata autoa ja tulla parin tunnin kuluttua takaisin.
Kävin ostaan lindeksiltä tunikan, kyllä toi maha on vaan aikas iso kun kattelin sitä niistä sovituskopin peileistä.
Jiksu eihän sitä tiedä vaikka sun pomosi ois jo hoksannut että oot raskaana ja odottaa kummissaan kun et itse kerro asiasta. Ajattele asiaan näin: Raskaus on maailman luonnollisin asia ja ihana asia, tuskin huutaa :LOL: sulle siitä.
Makeaan en ole sen örkkä illan jälkeen koskenut ja enkä aio vähään aikaan suuhuni laittaakaan, jäi kammo. Pitsalta sen sijaan juuri tultiin ja se maistui tosi hyvältä, NAM!

Hormonihirviö 16+6
 
Juu, päivällä kävin vilkaisemassa ja totesin että hiljaista on. Itsekään en siinä ehtinyt kirjoitella.

Me ollaan huomenna menossa mökille, mies tekee minun isäni kanssa puuhommia ja minä vaan nautin raittiista syysilmasta. ;)

Äiti on yhä sairaalassa, vikaa ei ole vieläkään löytynyt, on se kurjaa ettei löydy. Mutta sitten taas onni, ettei mitään hälyttävää ole tutkimuksissa näkynyt. Mutta olisihan se hyvä että vaivan aiheuttaja löytyisi, jotta pääsisi kotiin ja paranisi. Mutta menemme siis mökille, jotta isällänikin olisi jotain puuhaa, ettei murehtisi sitten yksinään.

Tänään ollut taas hitusen parempi päivä, flunssa helpottaa. Mutta pahaolo on nyt iltapäivästä palannut, tosin ei onneksi kovin voimakkaana. Maanantaina sitten pitäisi töhin koittaa. Toivotaan että nyt onnistuu paluu pitkän tauon jälkeen. :p

Mukavaa viikonloppua kaikille! Nautikkaahan ihanista syyssäistä!

Nampula 15+3
 
Ajatelkaa mehän ollaan kohta puolivälissä odotuksessa =) vaikka ekat viikot tuntui matelevan tosi hitaasti. Mites teillä on rakenne ultra? Mulla rv19+6 ja 12.10 eli enää 2 ja puol viikkoa! Se pelottaa kyllä melkein yhtä paljon kun niskapoimu ultra vaikka tiedänkin vauvan olevan nyt elossa niin voihan siellä löytyä muita vikoja. Eipä silti valmiita ollaan ottamaan vaikka vammainenkin lapsi jos luoja niin on päättänyt.

Ostin apteekista multivitan sellasia yhdistelmä pillereitä jossa on vitamiinit (ei a-vit) ja maitohappo bakteerit samassa pillerissä. Maha meinaa olla kipeä ja ummetus vaivoina....

Hormonihirviö 17+1
 
Heippa! Niinpä se aika rientää. Minulla alkoi eilen kahdeskymmenes viikko. Uskomatonta. Rakenneultra on naistenkilinikalla tiistaina. Olin edellisviikolla siellä yksityisellä joten hieman on jo jotain tietoa pojista.
Aika väsynyt alan olemaan töissä käyntiin. Teen raskasta työtä sairaalan päivystyksessä joten vuorotyö, kiire sekä raskaat potilaat on jo melko ylivoimaisia. Koitan sinnitellä näiden työlistojen loppuun eli lokakuun puoliväliin. Vatsa on iltaisin ja nyt alkaa olla myös päivisin tosi kova ja ilmaa kertyy palleaan asti. Kipeää ottaa. eilen illalla ei meinannut saada itseään suoristettua kun nousi istumasta. Onko jollain muilla samoja vaivoja? Täytyy käydä hakemassa tänään apteekista ilmavaivalääkettä..
Jiksulle piti sanomani, että nyt tsemppiä asian kertomisen suhteen. Oiskohan sana jo kiirinyt työpaikalla? Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Ajattele ihanaa tunnetta sitten kun olet kertonut ja voit unohtaa asian miettimisen.
Namupalalle onnea työhön paluuseen.
Mukavaa viikon alkua kaikille. Voikaa paksusti!!

Roosa 19+1 JA KAAMEA KIVIKOVA MAHA
 
Mökiltä palattu.

Tein siellä jopa hieman puuhommia. Oli ihanaa olla raittiissa ilmassa ja hieman puuhastella jotain. On tullut nyt niin kauan oltua tekemättä lähes mitään, joten oli ihanaa päästä hieman hommiin. Kevyesti kyllä otin ja voimieni mukaan koitin tehdä. :)

Pahaolo on taas palannut, oliko sitten flunssaan paossa, ken tietää. Mutta silti aion huomenna mennä töihin. Kuitenkaan nyt ei okseta ja kun syö usein, niin sitten on kuitenkin helpompi olla. Ainoa vaan että syömisen jälkeen on hetken aikaa veto poissa, mutta pitää koittaa pitää sitten sellaisia rauhallisempia hetkiä ruuan jälkeen. :p

Nyt on pari päivää vatsaa kivistellyt taas enemmän ja eilen huomasin että nyt on sitten turvotuksen alta ponkaissut esiin hieman vauva mahaakin. ;)
Iltaisin mulla kans usein vatsa kova ja pinkeä kuten Roosallakin sekä sitten kipeä. Ummetustakin löytyy, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mulla se vessassa käynti nyt alkaa oleen sellainen ohjelma numero jo. :headwall:

Meillä rakenneultra vasta 7.11. Sillon viikkoja takana muistaakseni lähemmäs 22. Joten sinne asti tarvitsee jänskäillä. Menispä aika nopeesti. :)

Mutta semmoista täältä tänään! Nyt sohva kutsuu mökkil elämän jälkeen.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Nampula 15+5
 
Onnea huomiseen työpäivään Nampula! ota jotain juotavaa pöydälle (olet kai ope muistaakseni?) niin jos pahaolo pysyisi pois.
Huh tänään on ollut oikein syöppö päivä eli aamupalan lisäksi on mennyt 11 aikaan lihapullia perunoilla, 15 aikaan tomaattista makkarakeittoa ja äsken paistoin lättyjä =) jos pikkuhiljaa ei ala paino nousta niin IHME! Miten Nampulan paino? Saatko kerättyä tarpeeksi kiloja? Meillä neuvolassa annetaan siili tarroja jos on liikaa lihonut, pitää välttää niitä. +500g on maximi viikko painoon.
Roosa oliko sulla tukityö? Se auttaa kyllä ja käytän aina esim. lenkillä kun kävelen ripeästi. Sun kyllä kannattaa hommata raskauden aikana ainakin 2 vyötä, toinen sitten myöhemmin. Kannattaisi säästää selkää jo nyt kun sulla melkein tupla paino sitten loppuvaiheessa mukana kannettavaa. Sun työ on varmaan mielenkiintoista :) (heikkona teho-osastoon ja holby cityyn) mutta pelkään verta niin en voi kuvitellakkaan itselle sellaista työtä.

HH
 
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille!

Oltiin tänään miehen kanssa puolukassa, kaksi sangollista saatiin vaikka suurin osa ajasta istuttiin nuotiolla paistamassa makkaraa. :LOL: Ilma oli upea ja ruska kaunis, oli kiva olla ulkona ja liikkua. Kumartelukaan ei tuntunut pahalta.

Tulevalla viikolla mun on PAKKO kertoa töissä raskaudesta, oman mielenterveydenkin takia. Saisi sitten kulkea maha näkyvillä ihan reilusti. Yhä kyllä kertominen jännittää ihan liikaa. Siitä on tainnut tulla mulle vähän liian iso mörkö. :ashamed: Ärsyttävää.

Meillä on rakenneultra 26.10. Odotan sitä innolla, ei oikeastaan edes jännitä. Luotan siihen, että Tyypillä on kaikki hyvin. :)

Taidan mennä sohvalle pötköttämään ja lukemaan. Sääli kun nämä viikonloput menevät niin nopeasti... ja viikot hitaasti. Voi kun saisi jo jäädä pois töistä ja saisi ryhtyä äidiksi. :D

Jiksu 16+4
 
Kiitos HH muistutukseseta juomisen suhteen! Täytyykin muistaa kantaa juotavaa matkassa! En ole opettaja, vaikkakin koulussa töissä. Toimin aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajana, sekä sitten teen samaisessa koulussa opettajien sijaisuuksia jos varsinaiselta työltäni jää aikaa. :)

Koti vaaka meillä ainakin tykkää näyttää mulle varsin hyviä kiloja... Nyt taidan sitten ottaa kiinni sen mikä on jäänyt puuttumaan... Iiks! :D

Jiksulle tsemppiä kertomiseen! Kaikki menee varmasti hyvin, näin uskomme!! :wave:
 
Mukavaa sunnuntai iltaa vaan täältäkin!

Päivä on mennyt siivotessa ja ulkoillessa. Vielä pitäs pyyykkivuori silittää, mutten taida jaksaa. Taidan sen sijaan roikkua täällä palstalla :D

Jiksu : mulla ihan sama juttu, kävin katselemassa lastentarvike liikkeessä vaunuja ja olin kyllä ihan hoomoilasena siellä, en ymmärtäny mistään mitään, en sitten ''viitsinyt'' hihkaista myyjää paikalle, vaan häivyin vähin äänin. Täällä Kreikassa ei ole mitään mulle tutulta kuulostavia merkkejä muuta kuin Briot, kauheen isoilta ne kuitenkin vaikutti, pitäs mennä miehen kanssa autolla niitä katsomaan ja kokeilemaan mahtuuko edes peräkonttiin! just joo...ehkä jätetään niiden hankinta vielä tuonnemmaksi..
no uskaltauduin kuitenkin ostelemaan jotain muuta pientä. Ihanat pikku tossut, huopa, myssy, ja pari potkaria ostin neuraaleissa kellertävän ja limen värisinä.
Mulla on kyllä ihan poika olo, ja mies sanoo samaa, että sillä on ollut alusta asti sellanen olo että poitsu tulee ja on jopa nähnyt sen unessakin. Jää sitten nähtäväksi rakenneultraan suostuisko nykerö vilauttamaan :LOL:

Tässä noita vauvan vaate ja tarvikepuolta miettiessä ihan semmosta kysyisin, että kannattaako teidän mielestä ostaa ihan niitä pienempiä potkareita/bodyja esim 55 cm ja kuinka monta paria? Pärjääkö siis muutamalla pienemmällä ja sitten loput 60-70 senttisiä?

Hyppäsin aamulla vaa'alle ja hups kilo oli tullut lisää. Eli +3kg lähtöpainosta tällähetkellä...iiks! En kyllä ole sortunut yhtään herkutteluun ja suolan käyttöä tarkkailen edelleen kun on tuota taipumusta kohonneeseen verenpaineeseen. Taitaa kuitenkin toi painonnousu olla meille naisille aika vaikea aihe, vaikka raskaanahan saa niitä kiloja tulla, silti on vaan iskostunut ajatus että jos niitä raskaus kiloja ja jäljelle jäävää mahareppua ei sitten koskaan saa enää pois......aargh....kaikkea sitä miettiikin! Mulla itsellä ainakin 5 vuoden lapsettomuus suru toi 7 kiloa ylimääräistä.Herkut oli muka jokin lohdutus, ja masentuneena en jaksanut liikkua. Nyt harmittaa kun en saanu niitä ylimääräsiä pois. noh, pääasia että toi kulta edelleen rakastaa mua tällaisenä hieman 'täyteläisempänäkin' :) :heart:

rakenne ultraa odotellaan jännityksellä 5.10. Silloin viikkoja olisi kasassa 20+4....ja puoliväli ylitetty hui!

Kitty 18+6
 
Tuosta vaunu asiasta että Kityn kannattaa varmaankin ostaa sellaset vauvut joissa on hyvä tuuletus siellä alapohjassa kun oot 'hieman' lämpimämmässä kun me täällä, vaikka valitsin minäkin sellaisen jossa on tuuletus. Sitten kannattaa miettiä kuinka paljon oikeasti vaunuja työntää ulkona/lumessa eli silloin pitää olla hyvät renkaat alla. Osasta saa sisäosat irti pesuun. Käsittääkseni pehmeä koppa on pienempi kuin kova koppa (ite valitsin kovan kopan) meillä kun tuota lunta tulee täällä perämeren alueella paljon ja tuulee harva se päivä. Ja sitten tietysti auto juttu, mies kyllä aikoi vaihtaa autoa jos vaunut ei mahdu sisään, niistä saa kyllä renkaat irti mutta jaksatko joka reissulla niitä rattaita irrotella. Tässä jotain kriteerejä mitä minä mietin kun omat vaunut valitsin. Kannattaa käydä kattomassa liikkeessä kun silloin halvat vaunut erottuu kyllä heti silmään huonojen kankaittensa puolesta. Niin ja sitten oletko pitkä vai pätkä, meillä ostettiin sellaset joissa voi sitä kädensijaa 3 pykälää ylös tai alas laskemaan (mise pitkä ja minä pätkä). Mää valitsin siis emmaljungan edge/sport c ratasosalla, väri sport carbon, siihen hoitolaukun ja lämpöpussin (2007). Mutta meillä kaikilla on oma maku ja kaikki ostaa tietysti itelle sopivan oloiset rattaat. Toiset suosii tosiaan tota pehmeää koppaa mutta mun kaikki kaverit on ostaneet kovan kopan (johtuneeko sitten pohjoisesta sijainnista)
Sama mulla eli on tullut hoitojen aikana 10 kg lisää painoa, välillä jopa laihdutin 4kg 1 ja 2 ivf välissä. Ei jaksa stressata kiloista vaikka kyllä mää katon puntaria ettei mahdottomaksi käy syöminen :p

Hormonihirviö 17+2

Ps. Anoppi on ostanut 3 bodya kokoa 56 ja ite en ois ostanut yhtään, laittaa sitten miehen kauppaan jos sattuu syntymään ennenaikojaan.
 
Mukavaa viikon alkua kaikille :)

Noista vaunuista: Itse ihmettelin kovin kun lastentarvikkeen myyjä sanoi että harva nykyään valitsee kovan kantokopan ja mielestäni kun juuri se on parempi. Ehkä se on näitä makuasioita mutta kuulemani perusteella olen hyvin harvan kuullut ottaneen sen pehmeän :| Mutta ehkä se myyjä on kuitenkin oikeassa kun se on töissä siellä :kieh:

Itseäni jotenkin tympii koko ajan - ihan haluton olo - jopa vähän kiukkuinen. Piti käydä lohdutukseksi ostamassa suklaamuffinsseja - ikävä kyllä niistä ei ole kuin hetken lohtu ja sitten ottaa vielä enemmän päähän... Vielä kaksi viikkoa ja yksi päivä siihen rakenneultraan - kyllä odottavan aika on pitkä!

Viipukka ja tyyppi 18+2
 
Kyllä tämä aika menee kieltämättä hitaasti, toinen neuvola vasta ensi viikolla, tosin ajattelin kyllä soittaa jo koittaa vekslata sen jollain jo tälle viikolle; kärsimättömyys ei kuulu hyveisiini :LOL:

Sain tosiaan kanssa tänä aamuna kerrottua pomolle, ja onnitteli mokoma; olin aivan varma, että saa kamalan raivarin;-) Eli yksi murhe vähemmän.

Viipukka:
Itselläni vähän samanlainen olotila, tai olotilat vaihtelevat hämmästyttävän nopeasti; välillä olen ihan onneni kukkuloilla ja minuutin päästä huonolla tuulella.. Elän toivossa, että kuuluu tähän raskauteen :hug:

Aurinkoista maanantain jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 12+5
 

Yhteistyössä