Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Hei taas!
Oletteko katsoneet tätä kalenteria, mahtaakohan se pitää paikkansa hoitojen kohdalla. :D
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html
Mulle ehdottaa tyttöä, mutta olen kyllä tosi vakuuttunut, että poika on tulossa.
 
Meille tuleekin sitten tuon mukaan poika! :heart: ;) Ja kun itse niin tyttö olo...

Meillä puheissa matkalainen on ihan vain tylsästi vauva, kyytiläinen, vesseli jne.
Tai no itse kutsun toisinaan niillä kaikilla nimillä jotka meillä on ehdolla. :p
 
Ja meille tulee testin mukaan tyttö. :D Eli juuri toisinpäin kuin mikä fiilis on.

Kävin lankakaupassa ja alkoi tehdä mieli kutoa jotakin. Mitäköhän sitä Tyypille ryhtyisi tekemään, jotakin helppoa... ehdotuksia?

Jiksu
 
Ostin tänään isomman pikkuhousut: pinkit maxi ja tai mallin väliltä kokoa xl. Hävetti :LOL: kassalla kun oli parikymppisiä poikia takana että mitä mummo pökiä pidän. Mutta pakko ostaa kun kaikki menee masan alle ja sloggeja en pysty pitämään enään ollenkaan, puristaa! Ja vaikka katoin 46 kokoa niin eipä sekään järin suurelta näyttänyt.
Jiksu aloita pikku villasukista ja myssystä, onhan niitä toki helppoja villapuku mallejakin ja esim. suuressa käsityö lehdessä on ohjeita ja kun otat sellasen missä on 1 pallo niin se on helppo ohje (3palloa on vaikea).
Kyllä me kysytään rakenne ultrassa jos näkyy kumpi on tulossa... mutta en tiiä kerrotaanko muille.
Mulla dopplerilla löytyy heti syke ja aina tosta navan alapuolelta, jopa navan korkeudeltakin kuuluu eli aika tavalla kohtu kasvaa =)
HH 15+5
 
Noista pikkareista vielä.
Itse käytän hotpantseja ja toistaiseksi on riittänyt L-koko ihan hyvin. Nää on aivan ihanat housut, kun näissä vyötärö menee ihan tuohon häpyluun päälle, niin eivät paina yhtään mahaa.
Minun maha on sellainen, että ei kestä olla mitään resoria tuossa alavatsalla, tai rupeaa tuntumaan jotenkin inhottavalta.
 
Väsyttääkö muita vielä, vai onko toivoa, että tämä tästä joskus vaikka helpottaa... Öisin herään edelleen 2-3 kertaa vessaan, enkä saa oikein heti nukuttua.. Ja väsyttää muutenkin, aamullakin jo töihin tullessa olin aivan väsyksissä.... Toivottavasti tämä helpottaa jossain vaiheessa elämää, välillä pinna melko kireällä, kun ei kerta kaikkiaan saa unta riittävästi :/
 
Huomenta taas!
Noi pikkarit olikin tosi södet jalassa siis mahan kohdalta. Niissä on pitsiä ja rusettejakin =) ja nuosi aika ylös eli enemmän tai-malliset ovat. Ostin ne tokmannilta jos joku haluaa kokeilla samoja. Mulla nimenomaan jää nyt kaikki pikkarit paitsi slogit mahan alle ja en oikein viihdy kun maha pullottaa koko ajan niistä ulos.
Tänään onkin vilkas päivä: Anopin kans shoppaamaan nyt aamusta ja sitten töitä välissä muutama tunti ja sitten anopin koira viedään trimmaukseen ja lähden mukaan oppia hakemaan kun mulla noi näppi voimat kuitenkin sellaset että jaksat nyppiä paremmin kun anoppi.
Doorikselle Vältä juomista 7-8 jälkeen illalla niin ei tarvi kulkea koko yötä vessassa, mulla toimii ainakin. Ja kyllä tuo sun väsymys vähentyy parin-kolmen viikon kuluttua, ei sun auta kun nukkua. Ja kyllä tuo yö pissaaminenkin vähenee, muistaakseni se johtuu hormooneista ja siitä että sulla kohtu on vielä aika alhaalla.
HH 15+6
 
Mä ostin kans eilen ihan torkeen hirveen isoja alkkareita Lindexiltä, hävetti kassalla. :ashamed: Mutta pakko se on ostaa sellaisia missä pystyy olemaan, mullakin sloggit on alkaneet puristaa.

Mulla on helpottanu tuo öinen vessassa ramppaaminen, aiemmin jouduin käymään ainakin kerran yössä mutta nyt menee aamuun asti -- tosin alan heräillä viiden jälkeen kun on kauhea hätä mutta en jaksa herätä ja mennä vessaan. :LOL:

Mulla alkaa tänään äitiysjooga, odotan innolla (vaikka toisaalta sohvallamakaamisesta iltaisin on tullut mun rakas pääharrastus). Kiva nähdä livenä muitakin odottajia, jos saisi sieltä vaikka kaverin. :)

Hyvää perjantaita kaikille!!

Jiksu 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jiksu:
Mulla alkaa tänään äitiysjooga, odotan innolla (vaikka toisaalta sohvallamakaamisesta iltaisin on tullut mun rakas pääharrastus). Kiva nähdä livenä muitakin odottajia, jos saisi sieltä vaikka kaverin. :)
Kävin esikon aikana äitiysjoogassa, ja pidin siitä kovasti. Monet liikkeet ja hengitysharjoitukset ovat jääneet vakituiseen käyttöön, ja iltaisin ne rentouttavat mukavasti olkkarin lattialla tehtynä :)

Paidoista ja alkkareista, ootteko kokeillu masutuubia? Pidentää monen lempparipaidan käyttöikää, kun vetää tuubin paidan alle tai päälle.

Suosittelen lämpimästi äitiyspikkuhousuja (varsinkin raskauden puolenvälin jälkeen), tukisukkahousuja (vähentää turvotusta ja jalkojen väsymistä sekä ehkäisee suonikohjuja) ja tukevia, kiristämättömiä liivejä (esim. imetysliivit raskauden loppuvaiheessa).

Muistakaa suojata rinnat kun kelit alkaa kylmetä! :wave:

ON: Flunssa, valvoskelu ja pahoinvointi jatkuvat :p Muuten kaikki ihan OK.
 
Heippa kaikki! Mukavaa keskustelua. On hauska lukea, että kaikilla tuntuu olevan asiat hyvin raskauden suhteen.
Me muutimme pari viikkoa sitten helsingin keskustasta tänne lähiöön ja ihanalta tuntuu. Kolmio vain kävi heti tavallaan liian pieneksi kun lapsia onkin tulossa kaksi. Ostovaiheessa olimme vielä ajatuksissa että elämme loppuelämän kaksistaan ja kaukaa tulevat sukulaiset sitten majoittuu tuohon yhteen ylimääräiseen huoneeseen. No, toisin kävi ja nyt ylimääräinen huone odottaa kahta POIKAA!!
Eilen olin nimittäin lääkärissä yksityisellä koska en ole kunnallisella puolella ollut vielä kertaakaan varsinaisella lääkärillä raskauden suhteen.
Halusin tietää, että kaikki olisi kunnossa. Lähinnä kohdun tila ja kohdun suu yms.. Valkovuotoakin on ollut ihan älyttömästi ja siitäkin halusin tietää. Lääkäri teki sitten myös uä.n ja on erikoistunut 4d ultriin sekä rakennetutkimuksiin. Kysyi haluanko tietää sukupuolen ja tottakai halusin. Totesi sitten ettei todellakaan enää tarvi arvailla koska kummallakin tyypillä on "pippeli". Että näin sitten tulee miehelle urheilukavereita kaksi heti kerralla.
Täytyy kyllä myöntää, että olin hetken hieman pettynyt. Ihanat pikkumekot on ollut mielessä ja oma äitikin oli selvästi pettynyt kun ei tyttöä tule. Mies oli riemuissaan. Oikeasti on kyllä ihan sama mitä tulee ja olen superonnellinen kummasta tahansa sukupuolesta. :)
Siinä nyt omia kuulumisia tarpeeksi.
Koittakaa te sairastelijat nyt levätä ja ottakaa rauhallisesti!!
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Roosa ja "pojat" 17+6

PS. Poikien mitat oli A poika 12,4 cm 230g
B poika 12,6 cm 220g (pidempi ja hoikempi... ;) )
 
...tietäisi jo itsekin, kumpaa lajia on tulossa. Kyllä se mulle on järkytys jos sieltä tyttöä pukkaa kun koko ajan olen pojalle jutellut. :LOL: Mutta äkkiä siihen ajatukseen varmaan tottuu.

Onnea minunkin puolestani Roosalle! :flower:

Työmotivaatio heikkenee koko ajan mitä pidemmälle tämä perjantai ehtii, mutta vielä pitäisi jaksaa puristaa hetki. Sitten viikonlopun viettoon = lepäämään. |O

Jiksu
 
Onnittelut Roosalle kahdesta poitsukasta! :heart:

Tänään on ollut menopäivä. Aamusta kävin viemässä siskon auton sille takaisin ja jäin sinne löhöilemään. Sitten mies haki minut sieltä ja suunnattiin kauppaan. Nyt on siivoskeltu (tai siis mies lähinnä, minä pyyhin pölyt...;) ) sitten hieman enemmänkin. Pahaolo se seuraa perässä jatkuvasti, mutta koitetaan selvitä. Aamulla piti taas yökkiä, mutta onneksi se loppui nopeaan.

Ajattelin kans ostaa sellasen masutuubin, katselin H&M:llä, mutten vielä ostanut. Alkkarit mulla menee lähes kaikki vielä ihan kohtuu hyvin, ainoastaan iltaisin pitää vetää jalkaan sellaiset joiden vyötärö tulee joko tosi alas, tai tosi ylös. Muutoin ahdistaa. Mutta päivisin ei edes normaalit vielä ahdista. Mutta sitten muut housut kyllä.

Mutta eipä tänne tänään kummempia!

Nampula 14+3
 
Onnea Roosalle kahdesta pojasta =) :flower: Kyllä pienet pojat on ihania ja hauskoja, ja teille on sitä onnea nyt tuplaten tulossa.

ON: Flunssa osoittaa pieniä lievenemisen merkkejä. Ihan kiva, nimittäin väsymys ja tukkoisuus saa kaiken maistumaan pahalta suussa, ja suurin osa ruoasta tulee ylös. :p

Esikkoni oppi eilen kävelemään :heart: Ihanaa! Hän on mennyt tukea pitkin jo todella monta kuukautta, mutta on ollut arka päästämään irti. Nyt sitten yks kaks nousi keskilattialta ilman tukea ylös, ja käveli luokseni :heart:

Puolitoista vuotta lähenee, ja alkaa tämä nk. "uudelleenlähentymisvaihe" eroahdistuksineen olla päällä. Pari kuukautta sitten hän oli jo kovin isoa miestä, eikä äitiä tarvittu "ollenkaan", mutta nyt äiti ei saisi mennä mihinkään näköpiiristä ja kukaan muu ei oikein kelpaa hoitamaan.

Eilen tuntui ihanalta, kun normaaliin iltaiseen tapaamme pidin poikaa sylissä sohvalla ja lauloin iltalauluja. Hän heilutteli jalkoja tyytyväisenä ja nojasi minuun, ja masussa toinen pieni alkoi potkiskella ihan selkeitä potkuja :heart: Meinasin aivan pakahtua onnesta :)
 
Huh tosi vilkasta ollut, ovella nähty miehen kanssa muutama päivä ja ihan kivahan se on kun on tekemistä ja ei koko ajan mieti omaa oloaan.
Tänään on kauhea pääkipu ja oli pakko ottaa panadolia, ei varmaankaan auta että kudoin vielä sukkaa miehelle....
Kattelin tossa vau'kirjaa kun alkoi taas uusi viikko ja samalla ihmettelen noita Roosan poikien kokoja, eli onko nuo mitat (12,4 ja 12,6) pääperämittoja? Nimittäin poitsuthan on kasvaneet tosi hyvin kaksosiksi. Onnea vaan :heart: pikku pojille!
Onku muilla kipuja iltasella tuolla alamahassa jos on liikkunut paljon? Olen jo monena iltana tuntenu sellasta paineen tuntua ja vähän kipujakin.
Hormonihirviö 16+0
 
HH olet kyllä ahkera noiden käsitöiden kanssa, ihailtavaa. Oletko kutonut vaaville jo jotain? Minä olen vielä arka noissa hankinnoissa. Saatin sukulaisilta jotka asuvat ulkomailla ja eivät ole tulossa kuin ensi kesänä vasta kaksi nallea "pojille". Tuntui niin aikaiselta ottaa vastaan lahjaa, mutta kyllä ne oli suloisia.
Poikien koko ihmetytti itseänikin. Ei kyllä tullut kysyttyä onko mitat tosiaan pääperämittoja vai kokonaismitta.Laite laski ainakin painon automaattisesti. Lääkäri sanoi että vastaavat täysin samaa kokoa kuin yksisikiöisessä raskaudessa tässä vaiheessa.
Minun sf mitta oli muuten neuvolassa ensikertaa mitattuna 19cm. Miten teillä muilla? Onko jo mittailtu?
HH kysyit noista kivuista. Minulla ainakin iltaisin vatsa on aina kipeänä. Ihan turvonnut ja todella paineen tuntua. Kohdun kasvukivut taas tuntuvat enemmän aamusella.
Mukavaa iltaa kaikille! Itse joudun vielä painamaan töissä puoli kymmeneen asti! Ei huvittaisi eikä jaksaisi...
 
Tämä lomalainen palailee takaisin arjen askareihin ja netin ääreen!

Täällähän on ollut mukavan vilkasta keskustelua!
Roosalle onnea kaksospojista! Tässä rupeaa jo jännittämään kumpaahan sukupuolta tuo oma nykerö mahtaa olla, meidän suvussa kaikki serkkuni ovat saaneet tyttöjä yhteensä 8 kappaletta ja vain 1 poika, joten poikaa kovasti toivotaan meillä. Mulla ei ole kyllä yhtään kokemusta pojista ja enemmänkin tyttömäiset leikit ja krumeluurit ovat tuttuja kun nuorempana sai aina hoidella sukulais tyttöjä.
No , vielä muutama viikko pitäs odotella. Aika rakenneultraan on varattu 5.10! Jippii!!

Kyllä teki hyvää viikon rentoutusloma. Väsymys on painanut viimeaikoina liiankin paljon ja tuntuu että ei jaksa mitään.
Äiti toi Suomesta tullessaan kasan vauva ja odotuslehtia, sekä kirjoja. Kaveri oli laittanut tuliaisiksi uninalleja, ja vauvan sänkyyn ihanan mobilen, joita olen tässä salaa hypistellyt ja ihan tippa silmään tuli kun ajatteleekin että kohta saa ruveta laittamaan ihan tosissaan vauvalle huonetta ja tavaroita valmiiksi :heart:

HH : Oletko yhtään liikkeitä bongaillut? Itsellä noi ekat pienen pienet 'koputukset' tuntui juuri vkolla 16 kun oikein jaksoi tunnustella ja odotella. Mulla ainakin kaveri reagoi kovasti laulamiseen ja alkoi möyrimään jännästi. Noita sun kuvaamia paineen tunteita ja kipuja on mullakin iltaisin selkeästi enemmän, ja olen sitä mieltä että silloin vaavi taitaa olla vilkkaimmillaan, eli jos menet makuulle ja laitat sormet tiukasti navan ympärille voi olla että siellä jo pikku jalka tai käsi liikahteleekin iloisesti!

Nyt ojentaudun tuonne sohvalle Odotus lehtien pariin =)

Kitty + nykerö rv17+5
 
Roosalle onnea pojuista :heart:

Täällä on väsymystä edelleen ilmassa, sohva vetää puoleensa. Olo on kohentunut tuon nestemäisen rautalääkkeen ansiosta, ihanaa =) Vielä olen muutamia kertoja käynnyt halaamassa pönttöä, ettei vaan pääse unohtumaan. Ei läheskään päivittäin. Mutta syömisestä on kyllä edelleen pidettävä huolta :hug:
Ostin Huuto.netistä vauvelille jo söpön talvihaalarin. Ihanaa jotakin tarvikkeita on jo hommattu. Paljoa ei kyllä tarvi hommata, kun esikon tavarat on kaikki tallessa.

kuu-ukko ja murmeli 17+0 (taas uusi viikko vierähti ja puoli väli häämöttää )
 
Roosa kyseli että oonko kutonut vauvalle jo jotain =) no olen jo hoitojen aikana (oltiin kunnallisella hoidossa ja siinähän noita vuosia vierähti) kutonut jos jonkinmoisia myssyjä ja villapuvun, puseroita, sukkia yms. Ajattelin alkaa kutoa jo talveksi 2008-2009 villahousut ainakin, tuskin kerkeää pienen kans mitään käsitöitä (sais kodin pidettyä jonkinmoisessa kunnossa) tekemään. Kannattaisi muuten alkaa hommata kaksosille vaatteita ja tavaraa (kaikkia tulee tuplasti ja tuplakalliisti), mun tyttökaverilla on kaksoset ja joutui sairaalaan 1,5 kk ennen sektiota raskausmyrkytyksen takia. Just tuossa mietittiin yhtenä päivänä että kuin rankkaa se syöttäminenkin oli ja välillä joutui tarkastemaan kumman oli kuivittanut jne kun ei enää muistanut. Vauvat muuten nukkui monta kuukautta samassa sängyssä vierekkäin niin ettei välttämättä tarvi kasata heti kahta sänkyä jos et halua ja jos on tilaa vähän. Sitterit oli kyllä hyvät että kumpikin näki aina äitinsä kun toista syötti jne. Mutta kyllä kaikki hoituu omalla painollaan ja se vauva aika on onneksi niin lyhyt, en halua sua säikytellä.

En ole edelleenkään bongannut liikkeitä, eilen illalla kuuntelin dopplerilla ja kauhia vilske kävi että kyllä siellä touhutaan mutta ei viitsitä äitiä häiritä noilla touhuilla (siis kiltti vauva :LOL: )

Oon miettinut että pitääkö ostaa pienempi talvihaalari ja en taida ostaa kun 68cm äippä pakkauksessa ja 3 viikkoonhaan ei saa viedä ulos vauvaa nukkumaan joten jää kyllä reiluun kuukauteen pikkuhaalarin käyttö jos sen ostaa. Anoppi oli taas ostanut ihanan puvun =) jossa on korvat sukkaosissa.

Meillä rakenne ultra 12.10 eli ei sinnekkään enää niin pitkä aika, ajatelkaa sillä vauvan pituus on jo yli 20cm (pääperä n15cm).

HH 16+1
 
Moikka taas kaikille!

Eilen illalla sitten taas pelästyin ja kunnolla... Tai no minä taidan nyt pelästyä pienimmästäkin nykyään. Mutta oltiin mökillä ja illalla taapersin sitten ulkohuussiin tarpeilleni. Pöksyihin oli tullut valkovuotoa ja siinä sitten taskarin valossa huomasin seassa verta! :( Tosin hyvin vähän ja sekoittuneena muuhun vuotoon. Pyyhkiessäni tuli sitten hieman lisää. Noh, onneksi se jäi siihen hyvin vähäiseen ja ei ole sen jälkeen tullut mitään normaalista poikkeavaa. Aamulla kun heräsin ihanien yö unien jälkeen, niin oloni oli mitä mainioin. Olin onnellinen olosta mutta samaan aikaan huolestunut. Jos oireet näin loppuvat, niin se ei voi tarkoittaa hyvää. Kunnes sitten jo tunnin sisällä normaali pahaolo palasi. Oli se jännää kun pystyi aidosti iloitsemaan yökkimisestä! :D Kotimatkalla kun mökiltä tultiin, tuntui siltä vatsassa että taisi pieni oikein pönkätä itseään tuossa navan alapuolella ja kunnolla. Semmoinen tosi jännä paineen tunne, että jotain siinä nyt on "ylimääräistä". No aikansa pönkättyään (mitä sitten oikeasti lienee?) laskeutui taas alas, noh kyllä tuntui vatsassa taas hieman turpealta ja kipeältä kun oli niin kovasti pönkkinyt. Kotiin kun päästiin oli pakko kaivaa doppleri ja kuulostella. Siellähän ne sydänäänet kuului ihan alhaalta tavanomaiseen tapaan. Tarvitsisi joskus yllättää kaveri ylempää ja kuunnella, koska äänet löytyy aina alhaalta.

Mutta jotain siis liikettä täällä tuntuu, mitä sitten lienee en tiedä. Neuvolan täti oli sitä mieltä että rv 16 varmaan alan tuntemaan liikkeet viimeistään. Koska tosiaan istukka takana ja kohtuni aivan tuossa edessä ja kapea ja pitkä. Noh, katsotaan. Muunlaisia liikkeitä ei ole vielä tuntunut. Mutta onhan tässä vielä aikaa sinne 16 vkolle. :)

Viime yönä siinä huolen kanssa nukkuessani (nukuin kuitenkin hyvin univelkoja pois) näin taas tosi hienon unen... Siinä meille syntyi nyt, siis nimenomaan jo nyt pieni vauva, joka tosin muistutti kirjaimellisesti pientä porsasta! Lisäksi meidän piti unessa vaihtaa kävellen sitten sairaalaa, minulla se porsas-vauva kämmenellä ja mentiin vielä kaupan kautta... Että näin täällä. :p Mielenkiintoisia unia siis nähty.

Jepsis, nyt oli sitten taas vain omaa napaa tämä posti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Nampula 14+5
 
Heissan kaikille!

Olin tänään kirpparikierroksella ja ostin kolmet potkarit ja vauvakirjan. Aamulla siivoin raivopäänä... mies "muka" imuroi eilen mutta joka paikassa oli pölykoiria ja makuuhuoneen se oli "unohtanut". Voi taivas kun äidit opettaisivat poikansa siivoamaan! :headwall:

Näin ekan vauvaunen. Siinä meillä oli poikavauva, joka ilmoitti selvällä suomen kielellä että "on hankala olo kun on kakat housuissa". Mä sitten ryhdyin vaihtamaan vaippaa, ja se oli IHAN täynnä, kirjaimellisesti kainaloita myöten oli poika tuhrussa. Kaikki vaatteet sotkeentuivat ja pahoittelin vauvalle että hommassa kestää niin kauan. Vauva oli vaan että no tee mitä teet, mutta että hankalaa on olla. :LOL:

Asuntokaupat meni jäihin, kun kuntotarkastuksessa kämpästä löytyikin kosteutta kylppäristä. Mä olin jo valmis lyömään hanskat tiskiin mutta nyt kuitenkin tutkitaan tarkemmin, että mihin asti kosteus ulottuu, onko se vesieristeessä vai rakenteissa. Ärsyttää, kun kaikki meni tähän asti niin kätevästi. Mutta meillä oli kaupan ehtona se että kaikki on mittauksissa ok. Ja eipä ole... :(

Aloitin käsityöharrastuksen uudelleen virkkaamalla miehelle pipon. Hieno tuli vaikken ole koskaan ennen pipoa virkannutkaan!! Seuraavaksi jotakin haasteellisempaa...

No mutta, tässä tätä omaa napaa. Hauskaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa uutta viikkoa kaikille. Tässä nämä viikot mukavasti karrtuvat itse kullakin! :D

Jiksu 15+4
 
HH olen varautunut pahimpaan. On jollainlailla sellainen olo, että nämä minun vauvat ovat juuri niin hankalia kuin olla voi. Eli nukkuvat eri aikaan ja toinen herää yöllä aina kun toinenkin herää. Syöttämisasiaakin olen miettinyt eikä ole hajuakaan miten siitäkin selviän. Miten kahta imetetään jne. Mies vielä reissaa jonkin verran työn puolesta joten lisäapua pitää hankkia jostain muualta. Anoppi on jo aika vanha ja oma äiti asuu sadan kilsan päässä. :/ Kyllä tämä raskaus on tosiaan herättänyt paljon pelonsekaisia tunteita tulevaisuudesta.
Jos tilanne olisi hoidoissa ollut erilainen en varmasti olisi lähtenyt kahden alkion siirtoon. Muta kun ennuste oli niin huono ja nämä onnettomat munasolut loppumassa oli tämä ainut ratkaisu.
Synnyttämään olen myös varautunut lähtemään jo tammikuussa ja sairaslomahan alkaa lokakuussa. Ajattelin sitten saikulla tehdä rauhassa hankintoja.
No tälläisiä ajatuksia näiden kaksosten kanssa pärjäämisestä, eli ei kovin ruusuinen vauvavuosi ole tulossa...
Onneksi meille kaksosperheille on omaa valmennusta ja ihan hyvä yhdistys josta saa apua ja neuvoja. Näin tuli taas tätä omaa napaa ja paljon. Helpotti taas kun sai purkautua.
No mutta, ihanaa syksyistä viikon alkua kaikille ja voikaa paksusti =)
 
Ai niin Jiksu, unohdin sanoa että hyvä kun kosteushommelit tuli huomattua tässä vaiheessa. Ystäväni oli pienen vauvan kanssa keskellä kylppärin kuivatusoperaatiota melkein neljä kuukautta.
Toivotaan kuitenkin että vaurio olisi niin pieni ja hoidettavissa että pääsisitte asuntoon mikä tuntui heti oikealta =)
 
Vauva unia oon minäkin muutaman nähnyt ja aina se on ollut poika...

Täytyy nostaa hattua kun kuulin että mun kaveri kaveri on menossa luovuttamaan munasoluja, siis tois hieno homma että laittaa itsensä sellaseen rääkkiin (ei varmaankaan tiennyt mitä punktio on...) Vähän päälle parikymppinen ja on jo oma lapsikin eli munikset pitäs olla hyvässä kunnossa.

Roosa se mun kaveri joutui jo alku metreillä alkaa antamaan korviketta kun tyttö oli kaksosista sellenen joka puklautti kaiken pihalle syötyään ja piti tarkasti nähdä paljonko se söi maitoa. Otat äitis asumaan muutamaksi viikoksi teille sitten alkutaipaleella jos mieskään ei ole öisin kotona. Huh vaan eipä taitas onnistua mun ja äitini yhteiselämä enää :LOL:

Nampula kyllä se pahoinvointi voi loppua aika yht'äkkiäkin ettei tarvi huolestua. Saisit sääkin vähän 'nauttia' raskaudesta =)

Mulle on alkanut maistua makea siis kaikki pullat, kakut jne menee tuosta vaan masuun kun ennen en syönyt juuri mitään makeaa. Pitää alkaa tarkkailemaan ettei tule sokeri vauva......

Jiksu tosi harmi tuo kosteus jutska, olit varmaan jo omassa mielessä suunnitellut asuntoa jne. Ei tullut kuitenkaan itku? Mulla tirahtaa välillä niin pienestä asiasta etten aina itekkään meinaa ymmärtää.

Hormonihirviö 16+2
 
Jiksu:
Harmi homma, mutta hyvä, että selvisi tässä vaiheessa, ja voihan olla, että kyseessä on kuitenkin joku pikkujuttukin, noista kun ei tiedä, ennen kuin on tarkemmin päässyt katsomaan "seinien" sisään :hug:

Itse olin eilen siskon tytön saattajana suunnistuskisoissa. Siskolla on kaksi tyttöä ja yksi poika, ja siskon mies nauroi, että heillä on tehty suunnitelmia taatusti pidemmälle meidän vaavin suhteen kuin itse ollaan konsonaankaan vielä keritty :LOL: Nuorimmainen (5v) oli kerännyt jo kassillisen vanhoja lelujaan vaaville, sain ne eilen mukaani, ja samalla hän sanoi, että siitä täytyy tulla tyttö, koska hän haluaa antaa sille kauniit punaiset kenkänsä lahjaksi :LOL: On ne söpöjä :hug:

Semmotteita tällä erin. Mutta mukavaa viikon alkua (sateesta huolimatta) kaikille

Dooris ja sintti11+5
 

Yhteistyössä