Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Lääkärissä käyty. Paino oli tippunut lähtöpainosta reilun kilon. Kaksi viikkoa sairaslomaa lisää. Lääkäri sanoi, että jos vielä paino jatkaa tippumista niin ensi viikolla edessa sairaalakeikka! :( Pitäsköhän väkisin vaan tunkee suuhun kokoajan jotain, että se alkais nousemaan. Mutta kun sitten ne tulee pihalle kaikki. Öh... mitä tehdä... :headwall:

Sain lääkkeitäkin, oikeen peräpuikkoja... Yöks! No Kuulemma voidaan käyttää raskauden aikana. Sitten luin tuoteselosteen... Sanottiin, että sikiövaurioita ei ole havaittu, mutta lääkeaine kulkeutuu istukan mukana sikiölle joten käyttöä tulisi harkita tarkkaan. Arvatkaapa käytänkö usein? Luulenpa että koitan nyt kuitenkin selvitä sitten ilman. Olenhan tähänkin asti selvinnyt. Jos vain ruoka pysyisi sisällä. Yritetään! ;)

Siitä dopplerista vielä... minäkin ajattelin ensin etten tilaa, mutta sitten kun nyt kaksi kertaa on loppunut usko siihen että vauva kunnossa ja panikoinut täällä asiaa, niin päädyin tilaamaan. En usko että olen jatkuvasti kuuntelemassa. Jos aina silloin tällöin sitten, jos tulee sellainen tunne.

Jeps, mutta nyt takaisin sohvalle. Olo alkaa lähentelemään karmeaa. Joten mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

Nampula 13+6
 
Mihinkähän tuo perustuu? Oletko kuullut yleis- vai erikoislääkäriltä?
Esikon aikana kuulin sen ensin neuvolasta ja sitten äitipolilta. Olin useaan otteeseen prenataalisella osastolla, ja siellä kantoivat mulle pahimpana aikana 3 kertaa päivässä buranaa ja panadolia yhtä aikaa. Ja siis osastonylilääkäri nämä lääkkeet määräsi.

HUOM HUOM! Isoja annoksia ja pitkäaikaista käyttöä ei kuitenkaan suositella! Ja minun tapauksessani lääkkeet siis määräsi lääkäri, joten ehkä omin päin ei kannata mennä ottamaan.

Ibuprofeeni ovulaation aikana otettuna voi häiritä raskaaksi tuloa, ja alkuraskaudessa vältetään kaikkia lääkkeitä turvallisuussyistä. On jonkin verran näyttöä siitä, että alkion kiinnittymisvaiheessa tulehduskipulääkkeet voivat lisötö keskenmenoriskiä.

Kun 35 viikkoa tulee täyteen, ei saa enää käyttää ibuprofeenia. Synnytyksen lähellä otettuna se voi aiheuttaa sikiön sydämessä ductus arteriosuksen umpeutumisen liian aikaisin, jota siis saisi umpeutua vasta kun vauva päästää ensimmäisen parkunsa ja verenkierto sydämessä muuttuu "normaaliksi". ibuprofeeni voi myös lisätä äidin verenvuotoa synnytyksessä.

No niin, nyt aloin jo miettiä, positaisinko koko edellisen kirjoitukseni, ettei tule kenellekään mitään hämminkiä asiasta :p Ainahan kannattaa kotona itsenäisesti noudattaa yleisiä suosituksia, vaikka lääkärit sitten määräisi muuta.
 
Nampula Mikä sun painoindeksi on ? Mulla jotain 27 ja neuvolassa sanottiin että ei haittaa vaikkei nouse yhtään paino 20 viikolle saakka mutta sitten pitää nousta keinolla millä hyvänsä (pikkuhiljaa). Ja edelleen olen 1,5kg miinuksella ja hyvä näin.
Laitoin tänään kokeeksi Anitan tukivyön ja tuntuu kyllä hyvältä kun tukee alamahaa.
Kokeilin eilen dopplerilla kuunnella seisoaltaan ja kuului syke jo ihan navan alapuolelta eli kaitpa ihan hyvin toi kohtu kasvaa.
Mulla ois pussilakana ym pehmusteiden ompelua mutten jotenkin uskalla vielä alkaa niitä ompelemaan, ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Maksaako teillä kaupunki sen? Meillä maksaa ja jos ei maksais niin menisin yksityiselle varmaistamaan että kaikki on kunnossa.
Jiksu ihan järkevää jättää ratsastus hommat, jatkat sitten vuoden päästä.
Särkylääkkeistä vielä että oon pyrkinyt mahd. vähän ottamaan ja 2 panadolia oon syönyt kauheaan pääkipuun raskauden aikana mutta toisaalta pyrin syömään niitä muutenkin ääritapauksissa.
HH 15+2
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mä hikoilen sen tosiseikan kanssa että kohta pitää neuvolaan + lääkärille (ne on kyllä ihan kivoja juttuja) mutta sen jälkeen on töissä palaveri jossa mun pitäisi saada pukellettua ulos se että olen raskaana.

Palaverissa käsitellään mun vastuuprojektin ensi vuotta ja pakkohan mun on tästä kertoa... mutta pelottaa niin että melkein oksettaa. Enkä edes tiedä mitä pelkään, luonnollistahan tää on... kai. Mutta ei tää pelkääminen ja stressaaminenkaan voi olla hyväksi.

APUVA! :eek:

Jiksu 14+5
 
.. ajattelin tuon kotidopplerin tilata, tosin odotan ensin ensi viikon perjantaina olevaa ultraa, että näen kaiken olevan ok, toivottavasti.. Olen kanssa sen verran vainoharhainen, että uskoisin tuon helpottavan omaa olotilaa, kun ei tarvitsisi turhaan huolehtia... :hug:

Omakin BMI 25, eli juuri ja juuri normaalipainoisen lukemissa... Nyt olen koittanut vähän enempi alkaa liikkumaan, viikonloppuanakin tuli käveltyä sentään 2h/päivässä koiran kanssa. Ei huvittaisi vielä tässä vaiheessa enää enempi lihoa, kun kuitenkin tulee syötyä ruokaakin enempi/paremmin kuin ennen.. Ennen raskautta ateria saattoi hyvinkin kuittaantua litralla jäätelöä, nyt täytyy panostaa tuohon monipuolisuuteen, että vaavikin saa kaiken tarvitsemansa rakennusaineen.. Jo, kilo on onneksi pudonnut, terveellisesti =)
 
Hei vaan kaikki!
Vaateongelmat näyttää vaivaavan muitakin. Minä olen selvinnyt kivasti nyt henkan ja maukan isojen tyttöjen housuilla. koko 42. ihanan joustavat. Maha alkaa olla kyllä jo sitä luokkaa, että ei voi enää vetää housuja vatsan alle vaan pakko saada ne mahan päälle joten tänään taidan laittaa eka kertaa lindexin äippähousut jalkaan.
No se niistä vaatteista.
Mulla on huomenna neuvola uudella terveysasemalla koska muutimme viikko sitten mökiltä takaisin kaupunkiin. Asuimme koko kesän mökillä ja kävin siellä maaseudulla neuvolassa. Oli niin ihana terkkari ja meillä synkkasi hyvin. Jännittää miten huomenna menee. Puhelimessa tuo uusi hoitaja vaikutti niin jäykältä. Kyllä pienellä paikkakunnalla kaikki sujui niin kivasti. Yhtä asiaa jäin vain miettimään, kun hammashoitajan käynniltä antoivat laskun mukaan. Eikö raskauden aikainen hoito ole maksutonta?
Päänsärkyisille, kun otatte parasetamolia ottakaa kaksi kerralla. Kaksi 500mg tablettia vastaa yhtä burana 400mg tablettia teholtaan. Mulla ainakaan yksi ei riitä. Olen koittanut olla kyllä ottamatta ja venyttelyllä saada särkyä helpottamaan.
Doppler on ollut käytössä nyt vajaa viikon ja en ole joka päivä sillä kuunnellut mutta on se niin kiva..
Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Oonkohan ymmärtänyt väärin mutta minusta odotus aikan pääsee jonon ohi mutta maksaa ihan normaalisti. Kävin kyllä ite yksityisellä joten en tiiä kunnalliselta puolelta. Muistelisin että hammashygienisti on ilmainen mutta ite lääkäri ei. Korjatkaa jos oon väärässä.
Jiksu kuis meni?
 
Mun painoindeksi on nyt 21. Normaalisti 22. Joten kauheesti ei sitten ilmeisesti ole varaa putoamiseen. Lääkäri oli aika tiukka asian kanssa, ensi viikolla käyn siis kontrollissa terkkarilla. Josko sais nyt ees pysyyn tuossa... Koitetaan. =)

Joo, oon samaa mieltä kuin HH, että hammaslääkäri maksaa normaalisti. Näin sanoi mulle neuvolan tätönen, kun tuli puhetta käynnistä. Mulla kun kauhea hammaslääkäri kammo ja viime syksynä mies patisti mut vuosien jälkeen lääkärille, kun itse tapasi todellla huippu tyypin. Kävin sitten tällä lääkärillä hampaani hoidatuttamassa ja nyt sitten kun kohta tulee tarkastuskutsu, niin samalle menen. Siksi asiasta kyselinkin neuvolassa, että mikä on käytäntö ja sanoi että kun nykyään se maksaa kaikilta, niin voin aivan hyvillä mielin mennä tälle "omalleni". Olisin kyllä mennyt sille, vaikka kunnalla olisikin ollut ilmainen. Mutta näin täällä hammasasiat. :)

Meillä kunta maksaa rakenneultran, meillä se edessä siis 7.11. Eli sinne on vielä reippaasti matkaa. Tänään työkaveri kysyi, kun ilmoitin sairaslomani jatkuvan, että mitä hän sanoo lapsille koulussa poissaoloni syyksi kun nuha ei enää mene läpi. Annoin hänelle vapaat kädet ja hän kertoi sanovansa niin kuin asia on. Jännä mennä sitten töihin kun pienet silmät katsovat varmasti haukan lailla vyötäröäni. :D

Jeps, mutta nyt on päiväruuan aika. :wave:

Tuuthan Jiksu kertoileen sitten neuvola kuulumiset, sekä työkuulumiset! Jännäillään! :hug:
 
Hei,

ensin hyvät uutiset: neuvolassa meni hyvin, lääkäri oli tosi mukava. Sydänäänet oli TOSI vahvat, "Poju" humplutti menemään niin että loiske kävi. Kaikki oli muutenkin hyvin, paitsi että painoa on tullut vähän liikaa tässä vaiheessa... 350 grammaa per viikko. Kauheeta. :ashamed: Johtuu varmaan siitä että en ole liikkunut normaalisti, kun jäi se ratsastaminenkin. Seliseli, mä vaan syön liikaa. :ashamed: :ashamed:

Sitten ne huonot uutiset: En saanut palaverissa sanottua, että olen raskaana. :( :| :ashamed: Olin porukan ainoa nainen, kaikki muut oli keski-ikäisiä miehiä, ja mä en vain PYSTYNYT. No, mä kerron pomolle kahden kesken parin viikon päästä... voi että mies ripittää mut kun menen kotiin enkä olekaan kertonut. :$

Jiksu 14+5
 
Jiksu enpä tiedä oisinko minäkään valmis sanomaan ison porukan edessä että pieniin päin ollaan, parempi ehkä sanoakkin pomolle kahdestaan. Mutta toisaalta niillä keski-ikäisillä miehillä voi olla jo pieniä lapsenlapsia joten ne voi olla näissä vauva asioissa ihan 'myytyjä'. Toisille kertyy painoa raskauden aikana ja toisille näköjään ei vaikka minä syön paljon niin ei painoa tule. Lauantaina tein omena-päärynä piirakan pyöreään vuokaan ja söin puolet kerralla.... :LOL: hieman pahaolo siitä tosin tuli. Niin sitä vaan että ei sulle hirveenä tule kiloja vaikka tota vauhtia paino nousisikin kun yht. sitä on tullu alle 5kg. Siis jos samaa vauhtia painoa tulee painat n.14kg enemmän synnärillä ja mun mielestä se ei kyllä ole kovinkaan paljon, ihan normin rajoissa.
Nampula ymmärrän kyllä miksi ovat huolissaan sun painon laskusta, eikö siinä ole mahdollisuus että sikiö alkaa käyttää äidin rasvavarastoja ja niissä voi olla jos jonkinmoisia ympäristö 'myrkkyjä' (hurjan kuuloista mutta totta, elimistöön kertyy vaikka mitä kemikaaleja). Tältä palstalta luin tästä asiasta ja en kyllä itekkään tiennyt että näinkin voi käydä, outo juttu. Mutta eiköhän sun olot ala helpottaa kun sait lääkitystäkin pahoinvointiin.
Hormonihirviö 15+3
 
Hei pitkästä aikaa!

Mä kävin lauantaina tekemässä koetyövuoron jossa katottiin miten pärjään kielen kanssa, ihan hyvin se omasta mielestä meni. Nyt vaan odottelen niiltä yhteydenottoa jatkon suhteen...
Aika rankkaa kyllä oli, olin ilta viidestä yöhön puoli kolmeen töissä. Selkä oli aivan tulessa ja jalat muussina sit yöllä kun lähdin ajeleen kotia päin. Mutta selvittiinpä siitäkin.

Mulla painoa ei ole tullut kun kilon verran, ihan hyvä sinänsä...kyllähän sitä vielä ehtii kertyä =).

Vaatteiden kanssa olen myös tuskaillut, farkut ei mene enää jalkaan ja ei jatkuvasti kehtais pitää sellaisia puuvilla housuja ihmisten ilmoilla, eli kait niitä äippähousuja jo täytyy alkaan käyttään. Mun ei yleensä tarvii housuissa lyhennellä lahkeita olen 168 pitkä, mut näissä mammahousuissa kyllä riittää pituutta vaikka muille. Luulis niissäkin olevan eri pituuksia...

Vointi on ollut hyvä...ilmakuplia edelleen bongailen, innolla odottelen milloin tuntisin eka potkut.
Ai niin rakenneultraan sain ajan 28.pvä tätä kuuta,jes!
Mä ole päässyt käymään neuvolassa vasta yhden vaivaisen kerran ja sekin oli viikolla 8. Harmittaa kun en ole vielä päässyt kuulemaan pikkuisen sydämen sykettä.
Musta tuntuu että te olette jo moneen kertaan käynnyt neuvolassa, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Tulipa tässä taas juttua vaan omasta navasta :)

Hyviä vointeja kaikille!

Mai 15+5
 
Neuvolassa olen käynyt 2 kertaa ja ens viikolla menen taas. Suomessa käydään aluksi noin kuukauden välein ja loppua kohti tihenee ja viimeisen kuukauden aikana taidettiin käydä joka viikko. Ekassa neuvolassa taisin käydä rv8 tai9 ja sitten rv12 seuraavassa jolloin multa otettiin hepatiitti, hiv, kuppa ja rhesus tekijät.
Käytiin äsken kierrätyksessä ja löydettiin hoitopöytä vaikka en tiiä tarviiko sitä niin kovasti mutta ostettiin nyt kuitenkin (25e) pientä maalausta jne. tarvii. Hinnaksi oli laitettu 40e ja multa pääsi heti että ompas sillä hintaa.... pudotti sitten 30 ja kun vielä purnasin laatikoista niin sain sen 25e. Ajateltiin nimittäin ite tehdä mutta päästään nyt sitten helpommalla kun vain vähän vaatii laittoa.
Mai oikeessa oot kun noi äippähousut tuntuu isoilta vielä mutta omatkaan ei mene jalkaa niin on huosu pulmaa kerrakseen.
 
Mä oon kans käynyt neuvolassa jo 2 kertaa, sekä sitten lääkärillä neuvolassa myös 2 kertaa. Tosin mua nyt syynätäänkin sitten erikoisen paljon, joten ehkä en ole realistinen kuva siitä miten täällä käydään. :p

Eilen iltapäivällä oli pakko laittaa lääke sitten peppuun. Meinasi kaikki tulla ylös, joten ajattelin että jos sitten koittais helpottaako. Juu helpottihan se, mutta... pistikin sitten nukkumaan ja nukkumaan ja nukkumaan... Nukuin kolme kertaa päikkärit 1-2 tuntia ja olisin voinut vain nukkua ja nukkua. Ei voi sanoa että olisi väsyttänyt, mutta nukutti. Joten sitten mietin että tämäkö on sitten se vaihtoehto pahoinvoinnille? Tänään aamulla sitten päätin että alan pitämään ruokapäiväkirjaa ja syön vähintään tunnin välein jotain ja sitten lisäksi lämmintä ruokaa kunnolla. Ajattelin josko se sitten auttaisi. Nyt ainakin on vielä kaikki pysynyt sisällä ja koitan pikkuhiljaa nostaa annoksia, koska nyt ne ovat vielä niin kovin pieniä.

Aamupäivä menikin nyt mukavasti, virtaa oli ihan kivasti. Mutta sitten kun päiväruuan popsin niin pitikin taas maata pitkä tovi että se laski kunnolla ja rauhassa. Nyt päätin että voisin koittaa ulkoilla hieman enemmän tänään ja viedä koirat erikseen juoksemaan ja touhuamaan tuohon metsään. Saisivat touhuta jokainen itsekseen. :) Tekisi minullekin hyvää, kun saisin sitten hieman enemmän raitista ilmaa.

Dopplerista ei ole vieläkään tullut vahvistusta siitä että maksu on mennyt perille, vaikka torstaina maksoin. Joten laitanpa viestiä sinne, missä mättää.
Jotta saisin sen sitten kotiin asti. :)

No niin ja syömään taas!

Nampula 14+0
 
Kävin ruokisella asioilla ja venähti vähän tuo lounastaminen... kävin ostamassa Mamaliciousin tummansiniset äippäfarkut + kaksi pitkää toppia. :D Vähän ne housut on vielä väljät mutta tätä menoa ei kauan.

Mä olen käynyt neuvolassa kaksi kertaa. Toivoisin siellä vähän aikuismaisempaa otetta ettei lässytettäisi niin kuin lapselle. Lääkäristä tykkäsin, se oli tosi tehokkaan ja asiallisen oloinen.

Hyvä Nampula jos ruoka pysyy vähän sisällä. Mä sain traumat siitä painohuomauttelusta, ja nyt mä mietin koko ajan että mitä mä saan syödä... kun nälkä on koko ajan, melkein. Ja ei kai se HH:n laskema painonlisäys 14 kg nyt niin paljon ole??

Jiksu 14+6
 
Heippa !

Täällähän keskustelu on vilkasta, hyvä niin, ettei tarvi ketjua etsiä sivujen takaa ;)

Täällä olo alkaa jo helpottamaan, mutta onhan viikkoja kasassa jo 16+3. Meneepäs tuo aika nopeasti.
Pienet perhosen lennot tuntee jo masussa ihanaa, niin todellista odottamista. :saint:
Minä olen käynnyt neuvolassa kolme kertaa, loppukuusta on neljäs kerta ja lääkärillä neuvolassa kaksi kertaa. Ensi kuun alussa onkin sitten rakenneultra, näkee taas pienokaisen :heart:

 
Kuulumisia täältä.
Parina aamuna on taas tuntunut kuvotusta. Tänään piti oikein mennä sohvalle pitkäkseen hetkeksi ja vieläkin tuntuu pientä pahoinvointia.
Onneksi ei ole enää pakonomainen tarve syödä koko päivän ajan jotain pientä, vaan pärjään jo vähän pitempään syömättä.
Vettä pyrin juomaan mahdollisimman paljon.
Minä olen käynyt 2 kertaa neuvolassa. Parin viikon päässä häämöttää rakenneultra.
Haalistunut 17+
 
Täällä onkin paljon keskustelua painoasioista -hyvä, meille kaikille ajankohtainen :)

HH, minä ainakin olen kirjoittanut tuonne yhteen ketjuun rasvakudokseen varastoituneista ympäristömyrkyistä. Se on ikävä fakta, että niitä varastoituu, mutta liikaa niistä ei kuitenkaan kannata ottaa "pulttia". Esim. monelle liikapainoiselle ylipaino ja korkeat sokerit on paljon suurempi riski kuin raskauden aikana kuin parin rasvakilon lähteminen.

Nampula, luulen että suurin syy, miksi neuvolassa huolehtivat painonlaskusta, on elimistön kuivuminen. Jos paino laskee paljon eikä korjaannu nimenomaan pahoinvoinnin vuoksi, painonlaskusta ainakin osa (voi olla kaikkikin) on nestettä. Elimistölle jo 1-2% nestevaje on vaarallinen, ja joskus on tarpeen korjata asia sairaalahoidossa tiputuksella (suolaliuosta suoneen siis, joskus sokeriliuostakin). Ravinnon puolesta vauva ottaa kyllä omansa. Tietysti pitkällinen energiavaje uuvuttaa äidin.

Mä olin esikon aikana 2 kertaa tiputuksessa pari päivää. Ei se kamalaa ole, päinvastoin -olo korjaantuu välittömästi!

Oletko saanut ohjeita, millaisia ruokia pahoinvoinnin yhteydessä kannattaa välttää? Se on toki hieman yksilöllistäkin.

Ja sorry nyt kun jakelen neuvoja :ashamed: Yritän välttää palstoilla ym. mutta kun teen tätä työkseni mm. sairaalassa niin se käy joskus liiankin helposti.

Lampukka 15+0
 
Huomenta vaan kaikille =)

Mua alkoi maanantaina ahistamaan neuvolassa kun paino on noussut jo 2kg joten uskaltauduin eilen tanssitunnille ja tänään aloitan taas reippaat sauvakävelylenkit. Jouduin kyllä väkisin pitämään taukoa sen istukkabiopsian takia mutta nyt en enää suostu makaamaan - siitä on jo viikko kulunut joten eiköhän tuo liikunta ole jo sallittua. Saa paino nyt luvan pysyä kurissa. Pakko tehdä jotain kun noi karkitkin maistuu kovin hyville ja päivittäin :headwall:
Sit kävin eilen sypellä ja kätilökin sanoi että etkö voisi pitää yhtä herkkupäivää viikossa - voi kun onnistuisikin!

Mukavaa päivän jatkoa :heart:

Viipukka 16+4
 
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista! :hug:

Lampukalle erityisesti kiitos asiantuntevista jutuista! Ihanaa kun joku oikeesti tietää! :heart: Niin ja minun puolestani saat jaella neuvoja niin paljon kun haluat, se on vaan ihanaa ainakin minusta joka täällä kotona ehtii kyllä murehtimaan kaikenlaista. :headwall:
Ohjeeksi sain syödä ihan sitä mikä menee, eli käytännössä kaikki sallittua, paitsi tietysti nuo muutoin raskauden aikana haitalliset ruuat. Lääkärille kun kerroin että minun on pakko syödä 2 kertaa päivässä lämmin ruoka, muutoin sitten huomaa myöhemmin että vetää tosi heikoksi olon ja oksennan kokoajan. No lääkäri katsoi minua kummissaan ja sanoi, että "älä nyt sitä lämmintä ruokaa itseesi tunge, se yleensä aiheuttaa enemmän pahoinvointia". Juu uskon toki että näin monella, mutta minulle se on lähes elinehto tällä hetkellä. Kyllä täytyy sanoa että tunti ruuan syömisen jälkeen saan maata ja olo ei todellakaan herkullinen. Mutta kun olen tottunut vuosia jo syömään 2 kertaa päivässä kunnon sapuskan niin ilmeisesti elimistö sitten kaipaa sitä. Joten nyt sitten syön hyvillä mielin ja sitten tuskailen sen tunnin jonka jälkeen on pari tuntia virkeää ja hyvänolon aikaa. :)

Eilinen meni oikeastaan oikein hyvin. Pakotin itseni syömään usein, kirjasin kaiken ylös. Sain tehtyä pieniä kotijuttujakin. Ihan kiva. No viime yö meni sitten pyöriessä. Vatsa turposi kuin pallo ja sen kanssa itseäni järjestelin. No josko se taas tottuisi tähän syömiseen. Tänään koitan sitten samaa syömisrytmiä. Katsotaan kuinka toimii. :)

Noh, tässä taas oli omaa napaa lähes ainoastaan. Mutta joka tapauksessa tsemppiä kaikille ja mukavaa keskiviikkoa!

Nampula 14+1
 
Onko tuo 2kg:n painonnousu rv16 muka paljon? En ole kyllä katsellut mitään käyriä asian tiimoilta, mutta tuntuu melkoisen vähäiseltä nousulta, itselläni varmaan jo saman verran ja rv11 menossa :LOL: Olen kyllä koittanut vähentää makean mussuttamista, mutta ruokaa tekee mieli ihan uudella lailla kuin ennen =)

Aurinkoista päivän jatkoa, ja zemppiä ja jaksamista kaikille

Dooris ja sintti 11+0
 
Mulla on sellanen käsitys että toiset vaan lihoo helpommin raskaana ollessa kun toiset., söi mitä tahansa. Tietys toi rasvainen ja makea ruoka edesauttaa tilannetta. Minusta jos on kohtuu normaali painoinen raskauden alkaessa niin vasta 20kg on paljon, 10kg jää laitokselle eli 10 jäis itelle pudotettavaa. Minä en aio murehtia kiloista, paino on muutenkin noussut hoitojen aikana n. 8kg.

Kävin kirpparilla taas... lähti mukaan 7 vauvan vaatetta, mun on varmaan pakko lopettaa ostaminen kun tiedän että saan vaatteita lainaksikin =) en varmaan kerkeä käyttämäänkään kaikkia.

Mulla pysyy myös paremmin lämmin ruoka sisällä ja mausteita olen vähentänyt. Valkosipulia otin pitsaan viime viikolla ja oli muuten hyvää pitkästä aikaa.

HH 15+4
 
... Lähteä kirppareita kiertämään, mutta lupasin itselleni, että odotan ensin tuon ensi viikon ultran, ja jos kaikki on ok, niin sitten rynnistää tämäkin lady shoppailemaan :LOL: Sinun täytyy HH kohta ostaa jo vaaville vaatekaappikin ;-)

Itsellänikin nousi paino hoitojen aikana 7 kiloa... siksikään varmaan vanhat vaatteet ei mahdu päälle, mutten kanssa mitään isompia stressejä ala itselleni moisesta keräämään, pudotan sitten, kun "paketti" on kainalossa, sehän tässä nyt tällä hetkellä kuitenkin se tärkein asia on :hug: =) =) =)
 
Päivää kaikille!

Omaa napaa täälläkin, tänään tuli täyteen 15 viikkoa! Jokainen uusi viikko on tosi ihana asia. :)

Mä olen unohtanut hetkeksi tuon kaapista tulemisen. Jos vielä muutaman viikon olisi kertomatta, saisi tämän projektin edes sellaiseen vaiheeseen että pomo näkee että mut edes kannatti palkata. :whistle:

Mun on koko ajan nälkä... aamuisin kun herään niin vatsa kurnii ja lounaaseen en meinaa jaksaa millään ilman välipalaa. Musta on tullut SUURSYÖMÄRI. :LOL:

Jiksu 15+0
 
Hyvä Dooris, sinäpä sen sanoit. On aivan yksi lysti, tuleeko tässä nyt 10 vai 20 kiloa lisää painoa, jos kaiken tämän seurauksena saa oman vauvan syliinsä. Sitten on aikaa laihduttaa vaikka maailman tappiin. Yritetään nauttia tästä!!!

HH: Olet kyllä reipas ostelija!! =) Mä olen muutaman kerran pidellyt kädessäni jotakin vauvan vaatetta mutta en ole pystynyt ostamaan... tuntuu yhä liian aikaiselta. Mies jo kysyi että koska viikkoja on tarpeeksi. :LOL: Ehkä sitten kun niitä on 30 tai jotain... ;)

Jiksu
 

Yhteistyössä