Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Loistavaa Jiksu, onnea :flower:
Eikös joillain ole menkat monesti raskauden aikana. Oisko ollut jotain sellaista.
Itse jouduin käymään heinäkuussa vastaavassa tilanteessa päivystyksessä ja muistan tunteen. Silloin päivysti ihana lääkäri joka totesi, että ei ole lainkaan huono asia tulla päivystykseen jos jotain tälläistä tulee. Piti näitä pieniä ivf kaksosia niin arvokkaina. Ja niinhän se on. Keskenmeno pelottaa tuplasti enemmän kun ei koskaan voi olla varma onko tämä nyt se elämän viimeinen mahdollisuus olla raskaana ja tulla äidiksi!
Ihanaa viikon alkua kaikille!
Ps. Tilasin sen dopplerin ja odotan innolla...
 
Jiksu! Huh, voi helpotuksen huokaus! Onpa niin ihana kuulla että pikkiriikkinen voi hyvin, ja polskutteli siellä vilkkaasti ja heilutteli äiskälle terkkuja että täällä ollaan :wave: :heart: Ihan kivi vierähti mun sydämeltä nyt kyllä !

Toivon niin meille kaikille onnellista masun kasvattelua ja että tämä meidän ''jengi'' pysyisi yhdessä kunnes helmi-maaliskuussa päästään lunastamaan kauan odotettuja nyyttejämme :heart: .....ja perustetaan sitten uusi pino taas ;-)

Nampula: voimia myös sulle tuohon kamalaan örkkis oloon! Mä itse oon aina suorastaan pelänny oksentamista ja ihan kauhulla joskus krapuloitani selvittelin itku kurkussa vessanpöntöllä ja tein päätöksen että en enää ikinä ikinä halua oksentaa. Luoja on kai mua säälinyt ja antanut maailman oireettomimman raskauden!!

Täällä alavatsaa kiristelee ja yleensä aamuisin on sellassia aika ilkeen tuntuisia repäisyitä, välillä oikeen pelästyy että repeekö siellä sisällä kohta jotain kun niin viiltää. Onkohan ne nyt sitten niitä kohdun kasvukipuja??? Huomenna mammahousu ostoksille.
Ajattelin jotain oljyä ostaa tohon vatsanahkaan, ehkäisisi ehkä tulevia raskaus arpia hieman. Kaveri suositteli mulle Clarinsin huile tonic'ia, on kuulemma hyvää, ja soveltuu nimenomaan raskauden aikana käytettäväksi.Suihkun jälkeen kostealle iholle muutama tippa ja ei jää tahmaiseksi. On lisäksi tosi riittoisaa vaikka hinnaltaa onkin ehkä vähän tyyriinpää! niin ja tuoksu on aromaterapeuttinen, mikäli vaan nenä yhtään kestää.

Kitty+nykerö 16+0
 
Onneksi Jiksu selvisit säikähdyksellä :hug:

Kyllä tämä odottaminen osaa olla välillä raastavaa!

Itselleni tehdään tänään lapsivesipunktio joka luonnollisesti pelottaa :( Sitten vielä kahden viikon odottelu päälle ennen kuin tulokset saadaan!

Viipukka 15+3
 
Hyvä hyvä Jiksu että kaikki oli ok! Nyt otat sitten rauhallisesti etkä kyyki, mulla kyykkiminen saa vuodon aikaan. Tiedä vaikka sulla ois sama suoni kun mulla joka vuodon aiheuttaa.

Viipukka miksi menet lapsivesipunktioon? Onko multa jäänyt jotain taas väliin? Eipä silti on aivan horomuisti nykyään :LOL:

Illalla sängyssä tuli taas päivän 20 aivastus ja arvatkaas kun sattui ja paljon, tuli oikein vedet silmiin. Aivan kun ois puukolla vedetty kummaltakin kohdun sivuilta, taitaa olla mojovat ligamentit nivusissa. Huh kun aivan säikähdin mutta ymmärsin kyllä mistä on kysymys. Tosi vilkkaita unia oon alkanut näkemään, oikein seikkailuja :LOL: kun muuten oma elämä on niin tappavan tylsää.

Roosa Se doppleri on kiva laite! Mulla kuuluu äänet ja syke parhaiten makuulla ja n.3-4cm navasta alaspäin, toki olen vähän pätkä ja kohtu on aika suuri. Neuvolassa taas kuunteli aika alhaalta ja oikealta sivulta. Niin ja laita se laite vähän pysty asentoon, mulla ainakin ottaa omaa sykettä niin helposti se ihan vaaka asennossa. Toivotaan että se tulee pian!

Hormonihirviö 14+3
 
Ihanaa Jiksu, täällä näköjään koko jengi (itseni mukaan lukien) on jännittänyt puolestasi =)

Minne teillä muilla on tullut lisäkilot (jos edes on tullut)? Minulla sangen paikallisesti, lantiolle navan alapuolelle on kasvanut "vanne". Ei nyt kovin iso, mutta omaan silmään tietysti kamalan ruma ja masentava :(

Kaverini sanoi, että se olisi "tyttövanne".
 
Huomenta päivää taas kaikille!

Tänään en ole vielä oksennellut, mutta nyt on veto aikalailla pois. Sekä pahaolo ja oksetus velloo koko ajan kuitenkin. No mutta tällä mennään eteenpäin, toivottavasti jossain vaiheessa loppuisi ja pääsisi sitten nauttimaan raskaudesta oikeesti.

Tänä aamuna kun heräilin, niin vatsassa tuntui kovasti juilimista, taisi kasvu ja kohdun venyttely olla meneillään. :) Koettelin alavatsaani ja huomasin, että kyllä se pömppö vaan hieman siellä lisääntyy koko ajan, jopa peilistä sitten näkyi, nyt ennen kuin muu turvotus alkaa taas iltaa kohti lisääntyä.
Mulla on Lampukan tavoin tullut navan alapuolelle sellainen isohko makkara. Tosin kilot eivät mulla ole lisääntyneet vielä lainkaan. Noh, syöminen on niin vähäistä, ettei ole ihmekään.

Tännepäin ei kummoisia näin tiistaipäivänä. Tsemppiä Viipukalle lapsivesipunktioon! :heart:

Nampula 13+0
 
Lampukka: Loistokuvaus tuo vanne! Mulla on nimenomaan juuri sellainen!:headwall: Kiloja ei kai juurikaan ole tullut, mutta tuo röllykkä on tullut esille. Lähinnä siis vyötärö on kadonnut. Juu, eikös vanha kansa sano, että pojat tulevat tiukasti tuohon eteen ja tytöt levittäytyvät. No, meikäläisen vanne on kyllä kasautunut jo liikunnan puutteestakin kun olen keskittynyt kaulailemaan vessanpönttöä ja makaamaan sohvalla.

Tulin juuri neuvolalääkäriltä. Kaikki hyvin, kohtu kasvanut ja syke kuului olevan 160.

Viipukka: Mekin päädyttiin pitkän harkinnan jälkeen ottamaan tuo seerumiseula. Riskiluku piti siis saada yli 1:250? Emme ole vielä saaneet tuloksia. Mutta tarkoittaako saamanne luku, että riski kehityshäiriölle on edelleenkin vain 1:209? Kovasti onnea ja tsempityksiä punktioon :hug:
 
=)

Oikein hyvää viikonalkua kaikille. Mä täällä iloitsen uudelleen alkaneesta pahoinvoinnistani. ;) Tiputtelu on loppunut, ja kaikki näyttää valoisalta.

Mullakin on vyötärö kadonnut ihan totaalisesti, olen oikein pötkylä. Maha on vähän kadonnut, ehkä enin turvotus on laskenut.

Mekin oltiin ottamassa seerumiseulaa mutta ivf-tapauksissa sitä ei kuulemma tehdä ollenkaan, käytetyt hormonit sotkisi tuloksen.

Töissä on hankalaa kun en oikein osaa keskittyä mihinkään. Ajatus hyppii ja mistään ei tule valmista... Pääni hapertuu päivä päivältä.

Jiksu 13+6
 
Juuri tulin neuvolasta. Ensimmäinen käynti, ja sain kotiläksyksi kassillisen materiaalia;-) Sydänäänet eivät tosin kuuluneet, ja olenkin hieman huolestunut, vaikka hoitaja sanoikin, etteivät välttämättä kuulu vielä tässä vaiheessa, eivätkä edes kuuntele niitä, ellei asiakas itse niin halua.. Mie halusin, ja nyt huolestuttaa :|

Muut otetut arvot olivat ok, mutta osaako joku kertoa, mistä johtuu korkea hemoglobiini, 168? En edes polta, eli siitäkään ei voi johtua....

Mukavaa päivän jatkoa kuitenkin kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 9+6 (toivottavasti vielä elossa;-(
 
Dooris ole vaan tyytyväinen hyvästä hemoglobiinista, toiset kamppailee liian alhaisen kanssa eikä meinaa saada lisä raudallakaan nousemaan. Mullakin oli 155 ennen raskautta ja nyt 137. Luulen että perinnolliset tekijät määrää noissa asioissa, ainakin mun vanhemmilla on korkeat hempat.
Viipukka Minkälainen toimenpide punktio oli? Kipeä? Mää en uskaltanut lähteä tohon veriseulaan, nyt mietin että olinkohan tyhmä :whistle: mutta toisaalta on olemassa keskenmeno riski. Hankalia asioita.
Anoppi kuunteli tänään ekaa kertaa dopplerilla =) Ihan tuo oli hymyssä suin kun ehdotin kuuntelua.
Helistimen sivuilla oli juttua että ne jotka kärsii pahoinvoinnista on 75% pienempi mahdollisuus saada keskenmeno että tytöt jotka yökkää olkaa onnellisia :LOL: ei nyt vaiskaan mutta jotain hyvääkin siinä asiassa.
Jiksu kuljetko pää pilvissä? Mulla välillä tuntuu olevan ja tosiaan muisti on mennyttä kalua.
Lähtään hakemaan miehen tätiltä 40v vanha rottinki sänky vauvalle, saa alkaa ompeleen pehmusteita. Mun mieskin on muuten nukkunut siinä. Kaikki muut onkin uutta kastepuvusta alkaen.
Kiloja ei ole tullut, -2kg vielä mutta saas nähdä kauanko...... ruoka maistuu
:whistle: Olen myös ihan tasapaksu pökkelö ja vauvamaha näkyy jo selvästi =)
 
Anoppi ja appiukko kävivät.

Appiukko: oletkos sinä vähän lihonut tuosta vatsan kohdalta (iskee silmää )

Anoppi: ei noin saa naiselle puhua!

Lopputulos: appiukko on huomannut masun jo melkein kolme viikkoa sitten, anoppi ei ollenkaan. Voi sitä riemua, kun vauva-asia valkeni. Ja voi sitä suuttumusta apelleni, kun tämä ei ollut sanonut mitään :D
 
Mentiin sitten tänään äitiyspolille lapsivesipunktiota varten. Ja miten ollakaan - minulle sattui nuori lääkärinalku mutta yritin silti olla luottavaisena. Päädyttiin sitten istukkanäytteeseen koska istukka oli edessä ja sen läpi olisi joka tapauksessa menty jos lapsivettä olisi otettu. Vastauksissakin olisi mennyt vähemmän aikaa.
Toimenpide sattui minuun tosi paljon - itkin koko toimenpiteen ajan fyysistä kipua - onneksi mies oli mukana. Lopulta kun lääkäri oli saanut näytteen otettua - suurin osa siitä levisi mahalleni joten näytettä ei saatu juuri lainkaan. Olisi halunnut ottaa uuden näytteen mutten enää suostunut. En olisi pystynyt siihen enää toista kertaa
:'( Kävin siis läpi kovat tuskat tyhjän takia ja nyt vielä keskenmenoriski on olemassa - jopa pari viikkoa. Nyt otan rauhallisesti ja lepäilen. Olo on kuin jyrän alle jäänyt.
Nyt jää herran haltuun tuleeko meille terve lapsi vai ei. Riskisuhdehan on edelleen 1:209 kun minun ikäisellä normaaliarvo olisi 1:297. Suuri mahdollisuushan meillä vielä on terveeseen lapsukaiseenkin :)
 
Olipa inhottava ja tuskallinen päivä sinulla :'( Saavatko ne siitä näytteestä mitään irti? Neulallako se otettiin? ei ilmeisesti mitään puudutuksia?

Tuo riskisuhde ei kuitenkaan ole mikään 1:3, hyvin suurella todennäköisyydellä lapsenne on aivan terve. Mutta inhottavaa, jos asiaan ei nyt saakaan vastausta vaan joutuu joka tapauksessa kärvistelemään :(
 
Viipukka: Pikkasen oli rankan kuuloinen reissu. Lääkärit on ihmisiä, mutta silti kuulostaa nyt kohtuuttomalta touhulta. Onneksi se keskenmenon riski on joka tapauksessa todella pieni. Ja tosiaan tuo kehityshäiriöriskikin erittäin pieni. Tuo lepäämissuunnitelma kuulostaa järjevältä!

Lampukka: Aika hyvä! :D Appiukkosi pystyi olemaan niin kauan hiljaa havainnostaan. Hän on mielessään varmaan kelailllut asiaa kovasti....
Se on muuten jännä juttu, että mulla lapsettomuusajan ahdistusaalto menee edelleen läpi, jos joku tunkeutuu "mun maha-alueelle" kyselemään. Ehkä siksi, että masu on sen näköinen, että sen olis voinut vain lihoa.
 
Mulla on vähän samat fiilikset. Nyt kun tuo mahakin jo näkyy, niin sehän on ollut joillekin ihmisille suuri huomion ja ihmetyksen kohde. Itse lähinnä vaivaudun näistä kyselyistä ja tulee jotenkin outo haikea olo, sitä on melko hankala kuvailla tuon paremmin.

Ja mullakin on sitä unohtelua ja välillä on ihan kuin olisin jossain pilvissä leijailemassa ajatuksineni.

Viipukka
:hug:
 
Kiitokset kaikille sympatioista :flower:

Lampukka: Niin juuri - neulalla pistettiin vatsanpeitteiden läpi ilman puudutuksia.

Nyt on koko ajan tunne että kohta tulee keskenmeno ja kuvittelee mahdollisia oireita. On tämä ihan hirveetä pelon kanssa elämistä. Pysyis vaan sisällä :/ Päätäkin särkee koko ajan - liekö stressistä johtuvaa...
 
Viipukalle voimia! :hug: :heart: Kyllä se pieni varmasti matkassa pysyy, siihen uskotaan. :heart:

Eilinen olikin sitten oksentelua lähes koko päivä. Olen onneksi nyt tajunnut, että ruuan jälkeen, pitää maata aloillaan tunnin verran, niin edes jotain pysyy sitten hetkisen sisällä.

Tänään aamu oli todella hyvä, pientä vellomista ja pahaa oloa joka helpotti syömällä. Mutta aamuun se sitten loppuikin. Nyt on jo taas eilisen kaltainen olo, joten kohta taas sohva kutsuu.

Eilen sain yhtäkkiä itku kohtauksen saunassa ollessani. Aloin miehelle itkemään sitä, kun nykyään vaan makaan lähes 24 h ja tuntuu kuin vain paisuisin joka suunnasta. Hiukset on kamalassa kunnossa ja aamulla kun ne ponnarille laitan, niin voitte arvata miltä ne näyttää iltasella kun mies tulee kotiin. Siinä on kyllä kauniilta näyttäminen kaukana. No mies lohdutti, ettei hän näe lainkaan samanlailla asiaa. Ainoa mikä on kasvanut, ovat rintani ja vatsani. Oli se niin ihana kuulla se sitten miehen suusta, kun itsestä tuntuu aivan kauhealta. Minä en missään nimessä pelkää vatsani kasvua, odotan sitä toki innolla. Mutta kun nyt tuntuu että vain turpoan joka suuntaan. No mutta sellaista tämä taitaa olla, onko muilla samankaltaisia fiiliksiä?

Itse tunnen yhä edelleen myös kuuluvani lapsettomiin ja tavallaan myös pelkään uteluita. Viimeksi kun neuvolassa piipahdin lääkärin luona, tuli sinne vajaan kuukauden ikäinen pieni tyttö vauva. Kyllä täytyy myöntää, että kateus ja katkeruus iski taas vanhaan malliin. Ajatukset pyörivät jälleen tutuissa ajatuksissa "saammeko me ikinä omaa vauvaa" jne. Kyllä se vaan niin syvällä sisimmässä on se lapsettomuus ettei siitä taida ikinä päästä. Mutta toisaalta, on se myös kasvattanut minua/meitä ihmisenä.

Nyt painun sohvalle, jottei tarvitse mennä pönttöä halaamaan!

Nampula 13+1
 
Hui on se kyllä inhottava toimenpide tuo lapsivesipunktio.
Kävin taas kirpparilla katteleen josko jotain vaatteita löytyisi mutta vain 2 bodya ostin (0,90e) että eipä ne tulleet kalliiksi mutta kävin sitten halpahallissakin ja sieltä lähtikin 20e mukaan, osa oli kyllä puoleen hintaan. Halpahalli on muuten halpa kauppa vaatteittensa puolesta, suosittelen käymään.
Mää en ole enää katkera lapsettomuudesta mutta kyllähän se aina kirpaisee kun ihan pikkusen näkee että onko itellä koskaan sylissä omaa nyyttiä. Olen kyllä viime aikoina päättänyt saada tämän vauvan, keskenmenolle ei anneta oikeutta tulla meidän kotiin!
Hormonihirviö 14+4

Ps. Meidän vauvoille tulee näillä viikoilla tukkaa ja kulmakarvat =)
 
Kävin tuossa metsässä hieman kävelemässä koirien kanssa ja tajuamattani itsekään tuli siellä hieman reuhdottua ja sinkoiltua joka suuntaan. No kotiin päästyäni tajusin mitä tuli touhuttua ja arvatenkin alitajuntaan hiipi pelko siitä että reuhtominen oli liikaa pienelle. Pientä jomotusta nyt on alavatsalla ja pienen pienen veritipankin pöksyistä löysin (lähes suurennuslasia piti käyttää... ;) ). Kokoajan pieni pelko hiippailee päässä, mutta toivottavasti ei sen kummempaa. Mutta kyllä vaan taidan minäkin sen kotidopplerin tilata. Ei tarvitsisi nytkään murehtia vaan voisi tarkistaa tilanteen sillä.

No, mutta toivottavasti selvitään vain säikähdyksellä ja sillä että opin olemaan reuhtomatta. :headwall:
 
Minä olen huomannut, että pystyn nykyään ihastelemaan pieniä vastasyntyneitä ihan kuin ennenkin. Tässä parin vuoden aikana olen alkanut ahdistua ja ahdistua enemmän, jopa itkenytkin vauvojen näkemisen jälkeen, mutta onneksi se tuntuu olevan historiaa, kyllä kyyneleet vieläkin kihoavat, mutta se on sellaista odotuksen kyynelehtimistä.
Kun näen vauvan, ajattelen, että ehkä pian mekin saadaan nuuskutella vauvantuoksuja ja höösätä pikkuisen ihmisen ympärillä.

Haalistunut 16+1
 
Kyllä se toi dopplerin hankinta oli minulle ainakin hyvä asia. Luin netistä että istukkabiopsian jälkeen sikiö oli kuollut kohtuun seuraavana päivänä ja tästä säikähtäneenä tietty olenkin nyt päässyt tarkistelemaan dopplerilla vauvan vointia =) Ja onneksi vielä äänetkin kuuluvat!

Viipukka 15+5
 
Viipukka mistä kohtaa sulla kuuluu dopplerilla parhaiten syke? Mulla kuuluu vain n.3cm navan alapuolelta, kummastelin kun muut sanoi että niillä kuuluu alhaalta tupsukan yläpuolelta.
Nampula joko vuoto on loppunut? Toivottavasti. Sulla oli kai eilen parempi päivä oloista kun pääsit lenkille asti? Helpottaako raikas ilma oloa? Mulla ainakin helpottaa ja ihan mukavalta tuntuu että ilmat on viilenneet mun rinnat ei vaan tykkää kylmästä, pakottaa niin per...leesti iltasella. Nännit on ihan tummat, aika rumat oikeestaan.... no mitäpä sitä ei kestäisi.
HH 14+5
 
HH: saan sykkeen kuulumaan vasemmalta ihan melkein karvoituksen rajasta ja mun täytyy painaa laitetta hieman vinoon niinku keskelle päin. Vähän vaikee selittää mutta selkeesti vasemmalta ja hyvin alhaalta. En sitten tiedä miten se vaikuttaa kun istukka on tuossa edessä että haittaako se kuuluvuutta tuosta kohdun päältä suoraan otettuna kun siitä en saa kuulumaan mitään?

Mites muuten teillä muilla - joko tunnette liikkeitä? Itse tunnen ajoittain hienoista kuplintaa ja nimenomaan tuolla vasemmalla puolella...
 

Yhteistyössä