Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

... Toivotaan, että kaikki on kuitenkin ok, ainakin mie pidän siulle peukkuja täydestä sydämestäni :hug: Kannattaa siirtää ehkä tuo neuvola heti nyt alkuviikkoon, ellei muuten, niin ihan oman mielenrauhan vuoksi :hug:

Meille ei tässä mitään ihmeempiä kuulu, äitiyshameita olen alkanut ompelemaan, kun nyt ollult hyvää aikaa, ja löysin kivoja villakankaita Eurokankaasta; eipähän tarvitse enää huolehtia housuihin mahtumisesta
:LOL:

Äärimmäisen ihanaa sateista sunnuntaita kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 9+4
 
Jiksu voi hittolainen noita vuotoja tiiän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Mutta kun verta tuli kunnolla olisin mennyt ensiapuun niin oisivat selvittäneet vuodon syyn. Mulla kun ne vuodot on olleet tosi pieniä, ei ole lurahtanut housuun saakka niin en ole edes uskaltanut soittaa lääkäriin että tutkisivatko mut. :hug: Voimia! Joko vuoto on loppunut?
Olin eilen siellä shoppailu matkalla ja en kyllä enää mene maraton ostoksille nimittäin iltasella kävi alamahaan vähän kipeää, kaitpa liiasta kävelystä. Tämä päivä pitää lepäillä.
Maha kasvaa silmissä, mulla on isohko kohtu ensisynnyttäjäksi. Mun äitikin on ollut kuin valas odottaessa (sanotaan että tytär monesti perii saamanlaisen raskauden, tiiä sitten onko perää ). Ite tehdyt äippähousut on aivan käyttö kamaa, enpä taida enää yrittää ängetä vanhoihin housuihin :eek:
HH 14+1
 
Kirjoitin tuossa jo pitkän pätkän, mutta onnistuin jotenkin kadottamaan sen. No, sopii jotenkin nyt kuvioon ettei mikään onnistu.

Sama meno jatkuu, vuotoa on ollut taas tänä aamuna. Ei paljon, mutta on kuitenkin. Aamuyöllä olin ihan varma että tämä raskaus on nyt tässä. Nyt en taas tiedä. Toivon vieläkin että tämä olisi vain pahaa unta.

HH: Soitin kyllä keskussairaalaan mutta ohje oli se että ensiapuun tullaan vasta sitten jos vuotaa PALJON. No, mä en vuoda paljon, mä vain vuodan. Huomenna gynen polille tarkistamaan onko toivoa vai ei. Hoitsu sanoi että alkuraskauden verenvuoto tarkoittaa joko ei mitään vakavaa tai sitten keskenmenoa. Kyllähän mä sen jo tiesinkin. Jos tää on alkava keskenmeno, ainut asia mitä ne voi ensiavussa tehdä on määrätä mulle saikkua. Mutta tämän iisimmästi ei enää voi ottaa.

Huolestunut Haalistunut: Yhden prosentin todennäköisyys kuulostaa kivalta, mutta todellisuus on kyllä jotakin ihan muuta. 75 prosenttia keskenmenoista tapahtuu ennen 12:tta raskausviikkoa, eli 25 prosenttia sen jälkeen. Eli joka neljäs. En halua huolestuttaa, mutta niin se vain on.

Olen jotenkin ihan jäässä. Ehkä mä pidän itseni pakolla turtana kun en oikeasti tiedä mitä tapahtuu jos päästän nämä tunteet läpi. Mä taitaisin lvitä ihan totaalisesti. Mies on yrittänyt tsempata ja lohduttaa mutta muhun ei saa nyt mitään kosketusta. Mä vain odotan että tämä päivä kuluisi mahdollisimman nopeasti ja pääsisin toteamaan kohtaloni jonkun ultraäänilaitteen ääreen. Tämä on ehdottomasti elämäni pisin viikonloppu.

:| Jiksu 13+4 (????)
 
Voi Jiksu! olet ajatuksissani ja toivon kaikki sormet ja varpaat ristissä että pikkuinen on tiukasti kyydissä ja vuoto on jotakin harmitonta, esim limakalvojen vuotoa tai jokin pieni verisuoni tms...
Lepäile tämä päivä ja toivotaan parasta!

kyllä tämä keskenmenon riski varjostaa tätä minunkin raskautta lähes päivittäin. Olen vieläkin aika ''jalat maassa'' ja en ole uskaltanut edes hypistelemään mitään vauvanvaatteita tai tarvikkeita.Marras-joulukuulle meinaan jaksaa odotella jos sitten rohkaistuisi. Sitä vaan odottaa että taas yksi viikko vierähtäisi ja olisi jotenkin varmemmilla vesillä. Milloinkahan se autuas odotus sitten oikein alkaa? |O

Hormonihirviökin tuossa mainitsi että tyttäret monesti perivät äidiltään samanlaisen raskauden. Mun tapauksessa se on ainakin ihan totta, nimittäin tämä täysi oireettomuus, joka huolestuttaa tässä vielä lisää. Mahaa ei ole oikeastaan ollenkaan, kiloja on tullut tähän mennessä 1,5 kg ja vanhat housut ei ole menny aikoihin enää kiinni, mutta kun peilistä kattoo tuota sivuprofiilia ei se kyllä mitään vauva mahaa muistuta... enemmänkin tavallistä läskiä! Kai se sitten on että se maha on piilossa tuon oman vararasvan alla ja leviän vaan leveyssuunnassa. Anoppi jo tyttöä uumoilee kun ei yhtään pömpötä. Mene ja tiedä.

Odottelen jo ensiviikkoista ultraa ja veriseulaa. En tiedä miksi siihen täällä joutuu vaikka np-ultrassa oli kaikki hyvin :/ Ehkä sitten otetaan kaikki jotenkin varman päälle...

Mukavaa sunnuntai päivää täältä 38C helteestä, ja Jiksulle vielä kovasti tsemppiä!

Kitty +nykerö rv 15+6
 
Kiitos Kuu-ukko ja Kitty, peukkuja tässä nyt tosiaan tarvitaan.

Mullakin on ollut koko ajan tosi epätodellinen olo tämän raskauden suhteen. Viikolla hypistelin ekaa kertaa vauvanvaatteita kirpparilla mutta annoin sitten kuitenkin olla, ajattelin että on liian varhaista hankkia mitään. Nyt tuntuu siltä, että tämä kaikki on rangaistusta siitä etten ole USKONUT tarpeeksi tähän raskauteen.

On se kumma miten sitä alkaa heti etsiä syytä itsestään. Että johtuuko tämä työstressistä tai siitä että söin säilyketonnikalaa... Kun yksi läheinen ystäväni sai keskenmenon, hänen isänsä sanoi että "sen siitä saa kun syö ruokaa peltipurkista". Tiedän, ihan helvetin typerä kommentti. Mutta kaikkea sitä näköjään mieleen tulee.

Jiksu
 
Jiksulle isot :hug: ja toivon kaikesta sydämmestä että vuoto olisi aivan harmitonta ja pikkuinen pysyisi mukana loppuun saakka. Voin vaan kuvitella että, tämä on todellakin pitkä viikonloppu sinulle, epätietoisuudessa on vaikea olla.

Mai 14+3

 
Jiksulle isot tsempitykset! :hug: Minäkin täällä pidän peukut ja varpaat ja kaiken ristissä mitä vaan voi, jotta kaikki olisi kunnossa!

Täällä jatkuu sama meno. Pahoinvointia ja ällötystä.
Sain eilen veljen vaimolta niitä mammavaatteita. Vielä ovat kuitenkin niin isoja, etten viitsi päälle pukea. Huomenna pitäisi töihin mennä ja mietityttää mitkä housut laittaa jalkaan, sillä omat farkut jo ahdistaa ja kovin. Menen tosiaan huomenna töihin, ajatuksella että menen kokeilemaan miltä tuntuu. Kovin on ollut pari päivää taas heikko olo, mutta koitetaan saisiko muiden asioiden ajattelu oloa hieman paremmaksi. Jos sitten ajatukset eivät kovasti olisi olossa.

Sunnuntai tsempit kaikille!

Nampula 12+5
 
Jiksu Tulethan sitten heti kertomaan mitä ultrassa näkyi! Et voi ite keskenmenolle mitään, ei säilykepurkit eikä muutkaan ulkopuoliset tekijät. Mutta jos sulla ei ole kipuja niin on varmaankin samantyyppistä vuotoa kun mullakin tai istukasta niin että kaikki voi oikeasti olla vielä ihan hyvin. Koita jaksaa huomiseen!
Minusta tuo koti-doppleri on kyllä hyvä siinä suhteessa kun tuli viime viikolla sitä vuotoa niin heti pystyi tarkastamaan tilanteen, ja vaikken joka kerta sykettä saakkaan kuuluviin niin se sikiön ylenpalttinen heiluminen kuuluu ihan selvästi sellesena epätasaisena humplutuksena =)
Nampula mulla auttaa touhuileminen pahoinvointiin, unohdan sen väiliaikaisesti jos vaan masu on täynnä.
 
Jiksulle voimia todella. Tulin lukemaan kuulumiset ja ihan järkytyin.
Nyt täytyy toivoa todella parasta. Oiskohan kuitenkin aika lähteä päivystykseen?
Minäkin sain perjantaina sähköiskun lamppua laittaessa ja kyllä tuli mieleen kaikkea kauheaa. Epävarmuus on koko ajan. Soitin päivystykseen ja sanoivat ettei ole syytä huolestua mutta minkäs itselleen voi. Tuttu synnytyslääkäri sitten rauhoitteli vielä ja vasta sitten helpotti pikkuisen.
Aion hankkia sen dopplerin. Mistä niitä saa?
Pitääkö tilata netistä?
Pidetään nyt peukkuja Jiksulle ja pienokaiselle! :hug:
 
Mää tilasin dopplerin kuuntele vauvaa sivuilta. Katso muuten että pakkaus sis geelin, ilman sitä ei homma toimi. Elokuun ajan oli alennus johon sai geelin kaupan päälle. Mulla on erit kuullokkeet siis sellaset nappikuulokkeet kun niillä kuuluu paremmin mutta toimii toki omilla kuulokkeillakin. Yritin katella huuto netistä ja keltasesta pörssistä mutta silloin 3 viikkoon ei ainakaan ollut myynnissä ja aika paljon niillä oli hintaa käytetyiksi vehkeiksi. Tuli 2 vrk:ssa!
 
Hei ja kiitos tosi paljon kaikille tuesta. :flower:

Tulin just päivystyksestä, en oikein tiedä oliko turha reissu vai ei. Odottaa sai pari tuntia. Lääkäri oli nuori nainen (vaikutti mua nuoremmalta!!), sisätutkimusta yritti tehdä liian isolla spekulalla (auts!) ja muutenkin sattui aika tavalla sen ronklaaminen. Kohdunsuu on kiinni, veriarvot oli hyvät.

Lekuri soitti päivystävälle gynekologille, joka käski laittaa aamuksi lähetteen gynen polille ultraan. Nyt ei siis selvinnyt mitään vuodon syystä, mutta lohdutti kyllä kun lääkäri sanoi ettei tämä vaikuta keskenmenolta.

Mutta huomiseen siis pitää odottaa ennen kuin tietää, onko tyypillä kaikki hyvin. On vähän jo toiveikkaampi olo, josko tämä tästä vielä iloksi muuttuisi.

Miehen suhteen olen tainnut sössiä. Olen ollut tosi jumissa tässä pelossa ja torjunut kaiken lohdutuksen mitä se on yrittänyt tarjota. Tällainen ottaa yllättävän paljon parisuhteen päälle... :(

Jiksu
 
Voi Jiksu! Täällä me kaikki peukutetaan teille! :hug:
Toivotaan että että olisi jotain muuta kuin keskenmeno, kuten se lääkäri sanoi.
Kyllä se mieskin varmasti ymmärtää, kunhan asiat selviävät kunnolla. Uskon että miehesi kuitenkin ymmärtää jossain määrin pelkoasi ja tämän hetkisiä tuntemuksiasi, vaikka toisinaan miehet nyt ovat vain miehiä ja kaiken saa vääntää rautalangasta. Mutta joka tapauksessa suuren suuret tsempitykset! Koitahan saada levättyä! :hug:
 
Voimia sinulle ja enkeleitä vartioimaan pikkuista. Toivon NIIIIN kovasti, että kaikki olisi ja menisi hyvin, ja että saisit nukuttua ja levätyä ensi yönä huomista varten ja itseäsi ja vauvelia varten :hug:

Älä syyllistä itseäsi pelkäämisestä tai lamautumisesta, ne on Sinulle tarpeellisia suojamekanismeja juuri nyt eikä niitten poistumista voi määräänsä enempää joduttaa. Tiedostat kuitenkin tunteesi ja tilanteesi ihan itse, ja se on tosi hyvä merkki!

Etkä ole sössinyt miehesi suhteen. Ihan varmasti tämä koettelee parisuhdettanne, mutta samalla tilanne kasvattaa myös miestä tulevaan vanhemmuuteen ja venymään eri lailla kuin ennen. Usko pois, tuntuu hirveältä, mutta mieskin tarvitsee omat koulunsa odotusaikana. SItten kun akuutti tilanne on ohi ja suurin tunnekuohu on lauennut, pystytte varmasti puhumaan.

Jos vain voit, ole kuitenkin sanomatta miehelle, että "et sinä voi ymmärtää" tai "hyvähän sinun on sanoa" tai muuta sellaista, joka osoittaisi hänen tunteittensa mitätöimistä. Miesrassu on todennäköisesti huolesta tankeana, mutta hänen tehtävänsä on nyt pitää tilanne "kasassa" ja olla näyttämättä sinulle tuskaansa -näin ainakin usein miesten omasta mielestä on tarkoitus.

No, ei ollut tarkoitus vääntää mitään psykoanalyysiä :ashamed: Kovasti paljon voimia teille sinne, ja täälläkin ollaan hengessä mukana!
 
Meillä mies ei taas osaa lohduttaa mua ollenkaan hankalissa tilanteissa vaan aina pitää mennä ite sen luo, no kyllä se sitten halaa ja vähän silittää. Ja vaikka mää sanoisin sille mitä rumaa nyt raskaus aikana niin ottaa näköjään aika lunkisti, onhan meillä 5,5 vuoden lapsettomuus takana ja 3 rankkaa ivf takana. Olin kyllä välillä niin aallon pohjalla esim. ekan ivf jälkeen kun edes siirtoon ei päästy. Meidän suhde kyllä kestää aika monta kolhua, pettämistä ei kuitenkaan enään. Kyllä miehen pitää kestää henkisesti, mehän kuitenkin käydään kaikki läpi sekä henkisesti että fyysisesti hormoonejen kera :)

HH 14+2
 
Pääsen gynen polille kello 10, joten tänä aamuna oli kiva herätä. :) Tuhrua tuli tänäänkin, mutta vatsakipu on hellittänyt ja pahoinvointi tullut takaisin (en olisi uskonut olevani siitä näin onnellinen).

Nukuin hyvin, ehkä oloa helpotti sekin että miehen kanssa huudettiin hetki kilpaa eilen illalla ja sovittiin sitten. Ilma puhdistui. On itelle vaikea ymmärtää sitä että tämä oma paha olo, väsymys ja oksetus vaikuttaa toiseenkin. Onhan siinä miehelle sulattelemista kun toinen ei jaksa mitään, seksi ei huvita ollenkaan ja koko ajan oksettaa tai huolettaa joku asia. Kun mies kuitenkin on entisensä, fyysisesti. No, kaikki hyvin tällä saralla.

Kiitos kiitos kaikille viikonlopun tsempeistä ja lohdutuksesta ja tuesta.

:hug:

Tulen gynen jälkeen kertomaan, kuinka meidän kävi.

Jiksu 13+5...
 
Kuulostaa Jiksu hyvältä että vatsakipu hellittänyt ja pahoinvointi tullut takaisin. :hug: Nyt vain sitten gynelle tarkistuttamaan vielä että kaikki kunnossa.

Meillä täällä täysin samanlaista miehen kanssa. Tuntuu olevan vaikeaa miehen ymmärtää, etten jaksa muuta kuin maata ja olla vain.Että pahaolo on kovin vallitsevaa ja kaikki muu jää taka-alalle. Seksi ei todellakaan täälläkään maistu, siis lähinnä tuon pahoinvoinnin takia. Iltaisin odotan että saan pään tyynyyn ja itseni unten maille, että pahoinvointi hetkeksi helpottaa. Eilen aloin miettimään, että eipä meillä ole normaali hekottamista ja vitsailua kuultu sitten hetkeen, kun ei oikeesti sohvalla kölliminenkin tuntuu välillä olevan riittävän rankkaa. No eiköhän sitten joku päivä taas jatketa. :)

Nyt koitan saada itseni töihin. Kovin on pahaolo taas, mutta nyt kun päätin että kokeilemaan menen, niin sitten kanssa menen. Katsotaan selviydynkö päivästä kunnialla. :wave:
 
Juu, ajatushan se on tärkein, eikö?

Olin kovasti lähdössä, huokailin vaan pahaa oloa. Nousin ylös tuolilta ja ajattelin ruveta laittautumaan valmiiksi. Siinä sitä sitten tulikin aamupalat pihalle niin että humahti. Veti sitten kaikki voimat pois ja niin se lähtö töihin sitten jäi. Soitin neuvolaan, lääkäri antoi tämän viikon saikkua. Ensi maanantaille lääkärille aika, jos nyt ei helpota. Perjantaina menen neuvolaan, tsekkaavat verenpaineet, jne rutiinit että ne ovat kaikki kunnossa.
Näin tällä erää täällä. :wave:
 
Nampula ompas sulla oltavat! Taidat odottaa tyttöä kun on noin huono olo vaikka ei noihin vanhoihin uskomuksiin taida olla luottamista. Mulla suht hyvä olo (poikaa sen perusteella) mutta sykkeet sikiöllä n160 luokkaa joka tarkoittas tyttöä. Mielenkiinotoista. Mun masu oli eka sellanen eteenpäin kasvava ja nyt on alkanut ottaa leveyttä ja napa nauraa makeasti (isontunu paljon).
Jiksua täällä jännään ja odotan mitä sanottiin.
Huh sain vihdoin pestyä koiran ja kun siinä föönaamisessa menee niin turkasesti aikaa vaikka ihan tollanen kääpiövillis on ettei mikään iso koira.
 
.. tuo sinun pahoinvointisi.. Kuulostaa todella kurjalta ;-(

Itselläni ei ole ollut edelleenkään minkäänlaista pahoinvointia, mitä nyt jotkut hajut tökkivät oikein urakalla, mm. mäntysuopa, joka normaalisti on haissut mielestäni jopa hyvälle; meinasti taannoin mattojen pesu loppua lyhyeen :LOL:

Viikonloppu menikin äärimmäisen tehokkaasti; sain siivottua koko huushollin, ja eilen tosiaan ompelin pitkän vyötäröltä levitettävän villahameen, sekä kudoin vaavin ekan villatakin liki valmiiksi;-) Vielä kokoaminen ja nappilistat, ja napit, sitten sekin projekti olisi valmis, ja saa siirtyä seuraaviin; löysin toisenkin ihanan villatakin mallin... ;-)

Kyllä nämä kurakelit ovat koiranpidon kannalta kaameat... Muuta ehdi kun koiraa ja eteistä siivoamaan, onneksi on labbis, eli tuo peseminen on helppoa, kun karva on lyhyttä, eikä paljon föönäillä tarvitse, mitä nyt pyyhkeellä isommat vedet kuivaa :LOL:

Hieman jännittää: huomenissa jo ensimmäinen neuvolakäynti.. Toivottavasti vaavi on vielä hengissä; mahaa kun välillä vihloo omituisesti, eikä tosiaan mitään muita oireita väsymyksen lisäksi juurikaan ole ollut....

Aurinkoista päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sintti nyt jo 9+5
 
:D :D :D :D :D

Tyyppi voi hyvin, sydän sykkii minkä ehtii ja kokoakin oli tullut aikamoisesti, vastasi kooltaan viikkoja 14+3 vaikka menossa on 13+5. Äitiinsä tulee... Siellä se hytkyi ihan onnellisesti, istukka oli oikeassa paikassa eikä mitään verenvuodon aiheuttajaa löytynyt. Syy viikonlopun vuotoihin ei siis selvinnyt, mutta se selvisi että pojalla (?) on kaikki hyvin. Se on pääasia!! :)

Lääkäri oli noin 60-vuotias harmaahapsinen mies, jonka otteet oli huomattavasti hellemmät kuin eilisen naislääkärin. Jäi muuten eilisestä mieleen se, että lääkäri epäili että mulla on joku tulehdus "kun suhun niin sattuu". Da-a, varmaan sattuu kun sillä lailla ronkkii. Ja toiseksi se sano "että suhun varmaan sattuu siksi että sä jännität. " Öö, kuule tyttö, mua on sen verran jo pistelty ja ultrailtu ja makuutettu jalat levällään vieraiden ihmisten edessä, että ei paljon enää tutkimukset jännitä... Kumma että oma osaamattomuus pitää laittaa potilaan syyksi. No, parhaansahan se tietenkin yritti...

Mutta siis kaikki hyvin, säikähdyksellä selvittiin tästä maailman pisimmästä viikonlopusta. Nyt yritän oikeasti alkaa nauttia tästä raskaanaolemisesta. Siihen on lupa ja oikeus ja aivan aihettakin!! =)

NAMPULA: Tosi pahalta kuulostaa toi sun pahoinvointi! Koita jaksaa, kyllä se jossakin vaiheessa hellittää. :heart: Ja ota saikkua vaan, sitähän varten se on olemassa että silloin ollaan pois töistä kun voidaan huonosti.

Miehistä vielä sen verran että kaipa sitä itekin kyllästyisi jos toista pitäisi passata viikkotolkulla sohvalle ja sittenkin se vaan valittaisi että pahaolooksettaaäläkoskeyäk. :whistle: Mun hermot ei olis kestäny näinkään kauan. Mutta kyllä se kunnon huutaminen välillä auttaa, sitten on paljon auvoisempaa kun kumpikin on saanut pahaa tuulta purettua.

Kaikille oikein hyvää viikon alkua!! :hug: Meikkis menee sohvalle lukemaan Kaksplussaa, jonka kotimatkalla ostin kaupasta.

Jiksu 13+5 !!!
 
Ihanaa Jiksu!!! :heart: :heart: :hug: :heart:
On se vaan niin ihana kuulla että kaikki hyvin! Toivottavasti verenvuotokin loppuu kokonaan ja saat rauhassa nauttia raskaudesta! :heart:

Juu, tuntuuhan tämä aika rankalta. Välillä on parempia hetkiä sitten taas romahdus ja yöks. Päiväruoka pysyi sisällä, mutta pitkään oli tunne, että koska pulautan senkin pois.

On noi miehet vaan hauskoja! Itse nauroin äsken kippurassa mieheni kauppa ostoksille... Olin antanut listan, jossa luki Elovena kaurahiutaleita (ajattelin puuroa itselleni tehdä), muroja (aamuisin eka ateriani on muroja jotka hetkeksi helpottaa oloa)... No mies tulee iloisena kaupasta... "katsopas, päätin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla... toin tämmöisiä Elovena kauramuroja!!!" :D :D Voi kiesus että mua nauratti, nyt sitten popsin kauramuroja! On se vaan kuitenkin niin ihana! :wave:
 

Yhteistyössä