Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Heippa,
Mai: Hyvin sanoit tuosta mieslääkäristä! Niitä kuvia on kyllä mukava katsella. Viisaammilta kuulin, että niistä kannattaa ottaa valokopiot, kun kuulemma värit lähtee leviämään muuten ajan myötä.

Huolestunut Haalistunut, Jiksu sekä kaikki muut huolissaan olevat: Tuo huolissaan olo on kyllä aika väistämätöntä, ja itsekin siihen olen sortunut. Luin tänään kirjasta (Karin Milles: Vuoristoradalla -odottajan päiväkirja) kivan meille kaikille sopivan pätkän:
-------
Eräs hyvin viisas kaverinkin sanoi minulle vähän aikaa sitten, että on tarpeetonta kiihtyä asioista liikaa. "Kun hankkii lapsia, on aina, lopun elämäänsä, enemmän tai vähemmän huolissaan", hän totesi. "Ensin on huolissaan siitä, ettei tule raskaaksi, sitten keskenmenosta, sitten epämuodostumista, sitten synnytyksestä - ja sitten voi huolehtia loppuikänsä vatsavaivoista, ihottumista, lastentaudeista, pyöräilyvammoista, koulukiusaamisesta, todistuksista ja niin edelleen. Ja vaikka vauvasta kasvaisikin terve ja reipas kaksikymppinen, niin ehkä hän rakastuu onnettomasti ja ratkeaa ryyppäämään. Tai menettää työnsä kun on kolmevitonen. Vanhemmuus vain kerta kaikkiaan on huolehtimista."
-------
Niin, että turha toisaalta sanoa, että älkää olko huolissanne, mutta itse ainakin ajattelin yrittää nyt vain antaa ajan kulua. Vaikka kuluuhan se liian hitaasti! Ainakin siihen saakka, kun niitä potkuja saa vatsaansa!

Huolestunut haalistunut: Noi itkut on mullakin ollut nyt tosi herkässä, eritoten telkkarin ja kirjan seurassa. IVF:ää edeltäneiden hormonihoitojen aikaan en kuitenkaan ollut itkuinen tai mitenkään erityisen tunneherkkä, paremminkin normaalia tasaista itseäni vieläkin tasaisempi, jos vain mahdollista.

Nampula: Herääkö teillä mies koiran yölliseen yökkäilyyn? Meillä nimittäin ei herää, mutta minä kyllä samantien, ja useimmiten ehdin tilanteen pelastaakin juoksemalla koira kainalossa kylppäriin tai pihalle. Siitä kyllä voi jo jotain arvella siitä, miten sitten vauvan yöheräämisten kanssa käy!

No, öitä nyt. Huomenna neuvola, toivottavasti taas kuulee pienen sydänääntä, niin voi olla taas vähän vähemmän huolissaan...

Nupsu 15+4
 
Kiitos Nupsu tuosta ihanasta pätkästä! :heart:

Tänään se sitten on! Se ultra jota olen niin jännittänyt. Sain sitten "onneksi" muutakin ohjelmaa aamulle kuin murehtia. Koiran silmä harmaantui täysin, joten meillä tiedossa ihan kohta lääkäri reissu. Onneksi sain ajan heti aamuksi, ettei mene turhaksi säätämiseksi.

Niin, Nupsulle vielä... Meillä ei mies herää mihinkään koirien ääniin yöllä, se nukkuu vaikka sen päällä seistäisiin. :D Minä se kyllä sitten herään jo siihen, kun joku hieman vinkuu sillä äänellä, että olisi jokin hätä. Koska turhaan eivät vinkuile. Eli siis esim. jos näkevät unia ja vinkuvat niin en herää. Joo, taitaa olla meilläkin selvää kuka herää öisin vauvan kanssa... :p :heart:

Nyt siis koiran kanssa lääkäriin. Illalla sitten palaan kertomaan ultra kuulumisia.

Nampula 12+2
 
Mutta saako änkeytyä joukkoon kuitenkin? Olen tähän asti ollut tuolla lapsettomuuspuolen odottajissa, siellä kuitenkin kaikki ovat jo huomattavasti pidemmällä kuin mie, joten... ajattelin kysyä, mahtuuko sekaan ;-)

Itsellä 2. ICSI:n jälkeen vihdoin elämäni ensimmäinen raskaus meneillään. Ikää N35/M37. Nyt on viikkoja takana 9+1, eli vähän jäljessä teihin muihin nähden. Ensimmäinen ultra tehtiin taysissa 17.8., silloin ainakin vielä kaikki oli kuten pitikin.. Toivottavasti on vieläkin, vähän tää jännittää kyllä..

Ensimmäinen neuvola on ensi viikon tiistaina 4.9., sitten tietää enempi, ja toivottavasti kuulee jo sydänäänetkin :hug:

Laskettu aika on 2.4.2008, eli siihen on vielä matkaa... Saisi ainakin nämä kolme viikkoa kulua nopeammin, sitten oltaisiin täälläkin jo pahimman yli päästy...

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille toivotellen :hug:
 
Mai käytkö nyt sitten ollenkaan enään np-ultrassa? Jostain luin että nykyisin voi verrata viikkoja np paksuuteen niin ettei olisi niin tarkka tuo ajankohta milloin pitää mennä. No varaa nyt kuitenkin jo rakenne ultra rv19 tietämille niin pääset kuitenkin siihen.

Nampula kerro ultra kuulumiset!

Doorikselle tervetuloa vaan joukkoon! Mukavahan se on että on paljon kirjottajia.

Tosta koiran örkkäilystä, meillä oksentaa äärimmäisen harvoin koira ja ei koskaan yöllä ja muutenkaan ei pyydä ulos koskaan kesken unien. Nukkuu muuten vaikka kellon ympäri, hyvä rakko sillä =)
Jätin tänään b-vitamiinin ottamatta ja heti sai kaulailla pyttyä. Luget loppui tiistai aamuna, voihan johtua toki siitäkin. Outoa/kivaa kun on vetänyt kaiken maailman hormooneja jo 4kk nassuun niin lopettaa ne. Tänään on pakko kuunnella dopplerilla onko asukas vielä hengissä kun on tosiaan tukilääkitys loppunut.

Ompelin eilen muuten äippähousut, tuli ihan hyvät! Ostin mustaa venyvää kangasta siis sellaista joka venyy kumpaankin suuntaa ja mahaan tuli resori. Vois tehdä toisetkin kun oli ok malli ja halvat n17e. En nimittäin ainakaan kappAhlin housuista tykännyt, ne jäi takaa jotenki liian alas siis se farkkuosa ei resoriosa. Henkkamaukalta en oo vielä käynyt kattoon kun on toisessa kaupungissa.
HH 13+5
 
Hei, Nupsun ote oli hyvä. Täytyy lukea kirja viimeistään saikulle jäädessä.
Varmasti monia helpottaa kun voi täällä käydä pelkojaan purkamassa. Tuntuu kuin nyt olisi epävarmuutta enemmän ilmassa kuin ihan alku viikkoina. Ehkä se johtuu siitä, että on nähnyt pikkuiset ultrassa ja sydänäänetkin kuunneltu. Meidän pitkään lasta odottaneiden keskuudessa se on varmasti NIIN normaalia.
Mai, onhan sinulla kuitenkin rakenneultra varattu normaalisti? Mikä käytäntö teillä siellä ruotsinmaalla on siinä?
Lampukka kyselit aikaisemmin a ja b vauvoista. Ne pysyy koko raskauden ajan samoina. Eli lähempänä kohdunsuuta oleva on a ja kauempana oleva b. Joskus harvoin voivat vielä vaihtaa paikkaa ennen viikkoa 20 mutta harvoin. Meillä ainakin on kokoajan ilmeisesti pysyneet samoissa paikoissa. A on reippaampi liikkeissään ja hieman b.tä isompi.Lääkäri sai ultrassa hieman herätellä b.tä että nähtiin paremmin liikkeet. Np ultrassa a.n syke oli hieman b.tä hitaampi, ja ajattelin ja tietenkin toivoinkin että olisipa toinen tyttö ja toinen poika mutta loppujen lopuksi ihan sama mitä tuleman pitää.
HH taidat olla tosi näppärä käsistäsi. Kateeksi käy kun voit ommella itse vaatteita. Mullakin kyllä löytyy ompelukone mutta paksun pölyn peitossa on. Eikös vanhoista farkuista voisi muokata mammapökät jos leikkais vyötärökaitaleen pois ja ompelisi resorin tilalle? Mitä luulet?
Henkkamaukalla on kivoja sammareitä mutta sovittelemaan en ole vielä päässyt.
Vielä lopuksi Doorikselle tervetuloa mukaan!
Mukavaa syksyistä torstaita ja tosi kylmää...

 
Hei!

Tervetuloa uusille, kyllä tänne meidän joukkoon mahtuu :)

Hormonihirviö: Se np-ultra on mun osalta ohi,näin mulle sanottiin. Rakenneultraan on jo varattu aika se on jossain viikon 18 tietämillä. Onneksi!

Äitiyspakkausta täällä ei saa, se on yksi iso miinus.
Olen kyllä ajatellut tilata sen suomesta,onneksi on sellainen mahdollisuus, vaikka se maksaa aika paljon. Tais olla 274?. Mut onhan siinä paljon tavaraakin siihen hintaan.

Mai 14+0
 
Roosa Moda 1/2000 lehdessä on tuo ohje, anoppi oli löytänyt kun etsi villaviltin ohjetta jollaisen haluan siis sellainen kukkajutskan, paloista tehtynä. Huosun ohje oli ihan helppo, ei vetoketjua eikä muutenkaan mitään vaikeaa, vaikeus aste siis helppo. Toki mulla on senkin alan koulutus mutta kyllä jokainen tuon verran osaa ommella, kuminauha vyötäröllä. Taitaa olla vaan viitsimisestä kiinni =) En toki aliarvioi muitten taitoja, olenhan aika köntys itekkin näissä tietokene asioissa :LOL:
 
Ekaksi tervetuloa joukkoon Dooris! Tänne mahtuu, kiva saada lisää väkeä. :wave:

Ultra takana, täytyy myöntää että nyt oli kyllä pelkoni täysin aiheeton. Ultrahan siis tehtiin taysissa polilla. Lääkärinä oli meidän oma ihana lääkärimme, joka mm. teki punktion ja siirron. Taysissa kun minä ainakin olen jokaisen polin lääkärin luona käynyt, joten oli ihanaa että nyt oli Helena itse paikalla.

Ultrassa kaikki oli mainiosti! Siellä se meidän oma ihana vemmeltäjämme meni ja kovaa! :heart: Ensiksi lääkäri sanoi että onpas se kiltti, kun näytti alkajaisiksi heti, ettei niskaturvotusta ole. Sitä ei oikeastaan edes mitattu, koska ei ollut mitä mitata. :) Mutta siihen se kilttiys jäikin. Pikkuinen alkoi mennä hulluna ympäri ämpäri ja totesi, että mitään ei mitata. No kaikki tärkeät mitat saatiin kuitenkin mitattua. Kooksi saatiin n. 7 cm (pää-peppu mitta). Istukka löytyi takaseinästä ja kaikki oli muutenkin kunnossa.

Valokuvia saatiin matkaan sitten useita, reisiluun mittakuvasta lähtien. ;)

Sitten vaatteisiin... Minä ajattelin H&M:ltä ostaa jotkut pöksyt, lisäksi saan nyt viikonloppuna veljeni vaimolta sen odotusaikaisia vaatteita. Minä olen aivan tumpelo ompelussa, mutta onneksi tarpeen vaatiessa äiti saa ommella. ;)

Tällaisia onnellisia kuulumisia täältä tällä erää. Nyt sohvalle lepäilemään. :wave:

Nampula 12+2
 
Ihanaa kyllä huomata, että täällä on niin paljon tuttuja nikkejä! :heart:

Olen jotenkin onnistunut olemaan huomaamatta plussanneiden lapsettomien ketjuja kaksplus-palstoilla. Ja tuolta odottavien lapsettomien ketjusta vinkattiin, että tälläinenkin ketju löytyy. Kyydissä siis kesäkuulla IVF-jonon aikana alulle laitettu esikoinen, joka yllätti meidät täysin. Yllätti siitäkin huolimatta, että yrityksen aktiivisuus ei laskenut kesäkuussakaan. Eli emme lakanneet stressaamasta, olleet ajatteematta asiaa yms yms. No tiedättte kyllä... Ei kai mitään plussaa meinaa uskoa kun on kuluttanut mielenterveyttään ja omaisuuden negatesteihin, lääkärikuluihin, nenäliinoihin jne, ja piikitellyt vatsanahkaansa mitä kummallisimmissa paikoissa, mitä kummallisimpiin kellonaikoihin.

Nampula: taas mennään samoilla ajoituksilla! Tulimme juuri 12vkon ultrasta! Fiilarit myös täällä aikamoiset! Tosin olin aivan paniikissa etukäteen. Helpotti kovasti kun kaikki oli hyvin ja näki omin silmin, että siellä on tosiaan joku joka heiluu niin paljon, että ei ole ihme, että meikäläisellä voimat loppu aina välillä.

Nyt sitten flunssa puskee päälle. Taidan viettää huomisen työpäivän kotona ultrakuvat nenän edessä.

Amodini 12+1
 
Tervetuloa Amodini tällekin palstalle! Niin ja onnittelut ylläri plussasta!! :hug: :heart:

Vieläkin aivan onnesta soikeana sen myllääjän nähtyäni. :heart:
Tosin matkalainen taitaa olla sitä mieltä että mitäs ronkitte, sillä nippaillut oikein olan takaa nyt sitten illan. :p

Olen alustavasti sanonut palaavani ensi viikolla töihin. Tänään taas ollut vaikeampi päivä olojen kanssa, mutta ehkä hyvin nukutun (toivottavasti) yön jälkeen taas huomenna olo hiukkasen parempi. :)

Nyt taas sohvalle pilkkimään. Kohta sitten hieman ruokaa suuhun ja sitten ajoissa nukkumaan. :)
 
Pikaterkut neuvolasta: syke (140) kuului tasaisen selvästi, vaikka th etsikin sitä ensin turhan alhaalta: oikea paikka löytyi jo melko läheltä napaa. Joten nyt on taas rennompi mieli! Seuraava käynti onkin sitten rakenneultra parin viikon päästä.
 
Olipas mukava kurkata palstalle, kun täällä on niin aktiivista keskustelua :)

ON: Huomenna edessä soitto neuvolaan verensokeriseurannastani :p Tiedossa on jo niitten perusteella insuliinia ja viikottaiset käynnit TAYS:issa. Hyvä puoli siinä on ainoastaan se, että näen vauvelin ultrassa kerran viikossa ( mikä on kyllä aika hyvä puoli, heh!).

Mutta ärsyttää silti, mun BMI on edelleen 19 ja painoa on tullut sopivat 1,3kg. Ruokavaliossa ei ole enää mitä karsia :/ :( No, siksihän mä sinne seurantaan toisaalta joudunkin.

Kotona on melkoista hässeliä. Miehen vanhimmalla tytöllä on iskenyt murrosikä päälle, ja omalla esikollani alkaa olla kunnon uhmaikä päällä. Kaksi vähän väliä kiukuttelevaa siis :eek:

Musta on aika käsittämätöntä muuten, että meillä on kohta yhteensä viisi lasta :ashamed: Onneksi tuo mies on niin lapsirakas, että huolimatta siitä, että miehellä oli jo ennen minua kolme lasta, odotetaan jo toista hoidoilla alkuun pantua lasta :heart:
 
Uusille tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen.
Dooriksen tiedot mä päivitin tuonne ekalle sivulle, mutta Amodinin tiedoista puuttuu ikä ja laskettu aika, niin päivitän saatuani ne. Vai saahan ne laittaa, samoin Dooris ?

Omaa napaa: Täällä saikku jatkuu ja muuttuu sitten erityisäippälomaksi, sillä työpaikallani on tupakkahuone ja sitä pitää siivota, niin sen takia.
Olo tuntuu jo pikkuisen helpottavan, mutta väsymystä on vielä ja huono olokin tulee, jos on liian kauan ettei jääkaappia näy ;)
Mä en varmaankaan ota pakkausta, kun on noi esikon vaatteetkin jemmassa.

MAI68 : Olisitko halukas ostamaan minulta pakkauksen, niin saisit sen huomattavasti halvemmalla. Laita vaikka y- viestiä, niin katsellaan siellä jatkoja :)
Suurin piirtein samoilla viikoillakin kun mennään.

kuu-ukko ja murmeli 14+5
 
.. Kuu-ukolle päivityksestä, miun tiedot saa hyvinkin päivittää ainakin ekasivulle;-) Ja todella reilu tarjous sinulta Maillekin; kyllä tuo pakkaus melko hintavalta tuntuu noin Ruotsiin tilata muutoin, ja varmaan se kuitenkin näin ekaa odotellessa on todella tarpeeseen;-)

Välillä on todella varma olo, että vaavi todella on tulossa tähän maailmaan, ja välillä taas päin vastoin.. Mitään vuotoja tms. ei koko aikana ole ollut, tosin ei sitten paljon muutakaan, mitä nyt väsyttää ja rintoja aristaa edelleen, sekä välillä jotkut hajut etovat todella, mutta muutoin.. ei mitään... Toivottavasti ei huono merkki kuitenkaan..

Eka neuvola todella ensi tiistaina, sitten näkee, kuuluuko mahasta mitään vai ei.. Toivottavasti kuuluu, eka villatakkikin jo viimeistelyä vaille valmiina :LOL:

Äärimmäisen ihanaa ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 9+2
 
Mai68, olen Kelalla käynyt katsomassa tämän vuoden äitiyspakkausta, kun se on siellä näytillä. Äkkikatsomalta kivoja, mutta ei kovin erikoisia vaatteita. Kevättalven vauvelin kanssa nuo äippäpakkauksen topaahaalarit voi olla ongelma, kun ne aluksi pyörii päällä, ja kun ovat sopivat niin onkin jo kesä vastassa. Jotenkin väittäisin, että jos et halua "fiilistellä" ihkaoman ja uuden pakkauksen kanssa, niin osta edullisesti käytetty pakkaus ja saisit sen lisäksi mainitsemallasi summalla vauvelille ihan kaupastakin vaikka mitä.

Onkos se Ruotsi muuten niin vauva/lapsiystävällinen maa kuin mitä mainostavat ja mitä ensikatsomalta näyttää? Ja saatko vanehmpainetuudet Suomesta vai Ruotsista?

Roosa, mä oon ommellu kaksista isoista kirpparipökistä äippähousut. Yläosa leikataan pois viistosti, eli taakse jätetään istuvuuden vuoksi korkeammin kangasta kuin eteen. Resorikin ommellaan viistosti niin, että sitä tulee leveämmin eteen. Taakse olen laittanut sellaisen napinläpikuminauhan ja napit, että aluksi saa kiristää vyötäröä ja löysätä sitä mukaan kun masu kasvaa.

Ja mä en oo huippuompelija, verhot ja lakanat ja jotkut reput ym onnistuu, mutta vaatteita en hirvesäti tee. Nuo pökät on aika helppo ommella ja ne antaa vähän virheitäkin anteeksi :)
 
Kaikki oli ok. Syke ja liikkeet löytyivät dopplerilla ja syke oli matala, joten kuten olen ounastellutkin, saattaisi hyvinkin poika olla tulossa. Juu, mulla on vanhanajan uskomukset. :D
Sain ajan rakenneultraan ja se ajoittuu 3 viikon päähän.
Haalistunut 15+2
 
Mukavaa perjantaita kaikille! :wave:

Viime yö tuli nukuttua oikein makeasti, taisi jännitys laueta joten unikin maittoi. :)

Tänään on ollut jotenkin kovin hyvä fiilis tämän matkalaisen takia. Uskaltauduin jopa ajattelemaan äippä vaatteiden ostoa. Tosin jos ensin katsoisi mitä löytyy sieltä veljen vaimolta jotten turhaa sitten ostele samanmoisia.

Hiivan oireet taas kiusaa, mutta nyt päätin koittaa ensin niitä maitohappo-kapseleita sekä ulkoisesti Canesten-rasvaa. Ainakin nyt alkuunsa tuntuu että ne ovat helpottaneet. Katsotaan sitten kuinka käy. Piimääkin ostin, tosin juomaksi mutta tarpeen vaatiessa sitten koitan sitä. :D

Nyt miehen kainaloon köllimään hetkeksi, ennen kuin mies suuntaa kohti työpaikan illanviettoa.
 
Omassa navassa ei muutoksia, paitsi että nyt uskallan jo kulkea masu näkyvillä =) Ostin kankaan niin saan tehdä vielä toiset äippähousut, kahdet collarit mulla onkin jotka mahtuu aika pitkälle (toivottavasti). Puserot on menneet aika lyhkäsiksi mutta saanpahan ostaa ihania tunikoja kun sen aika koittaa.
Mites muut paleletteko vielä? Mää oon vielä ihan jäässä, villasukat oli kesälläkin jalassa ja sama jatkuu. Hikoile en ollenkaan ja kainalot ei ole haisseet koko raskauden aika, Jess!
HH 13+6
 
Näin sitä on täälläkin sitten tervehditty vessan pönttöä lähemmin! Tulipa tyhjennettyä vatsalaukku. :p Niin kun olen ollut onnellinen että olen vain yökkinyt, mutten oksennellut. Toivottavasti sitten jäisikin vain tähän yhteen kertaan. Yöks!

Ensi viikolla pitäisi töihin mennä, nyt kuitenkin taas kaksi päivää ollut kovin vetämätön ja heikko olo. Saas nähdä kuinka käy! Niin ja täällä palellaan myös. Koko ajan saa olla peitto/viltti päällä ja fleecepaita niskassa. Kuumettakin nyt välillä mittaillut, vaikkei se nyt nouse mutta kai sitä vaan pelkää sitten sitäkin.

Semmoiset kuulumiset täältä näin iltasella. Pitäisi varmaan koittaa nyt taas syödä jotain, josko pysyisi sisällä.
 
Täytyy myöntää, että kateeksi käy teitä, joilla tuo ompelutaito on hanskassa :ashamed: Luulisi, että alle 160 senttinen olisi pakon sanelemana oppinut edes lyhentämään housunsa, mutta kun EI. Olen nähnyt ihmisillä upeita itsetehtyjä mammavaatteita ja tuunauksia kun vanhoihin housuihin on ommeltu resoria yms.

Tänään piti päästä Kauneus ja Kunto -tapahtumaan lenkkeilemään ja vähän kaupoille katselemaan isompia housuja, mutta saankin nauttia aivan järjettömästä flunssasta. Muuten ei ole palellut koko raskauden aikana, mutta nyt välillä sitäkin enemmän. En uskalla ylittää lääkärin määräämiä nenäsumute ja panadol-annoksia, mikä tarkoittaa että yöunet jäävät vähäiseksi. Tilannetta ei yhtään helpota se, että oksentelen taas kaksi kertaa päivässä. Jee. Ja minä kun jo ajattelin, että pääsin pahoinvoinnista. Mutta kun tämä ei selkeästi ole vatsaflunssa, niin pahoinvoinnista tulee aina varmempi olo.

Mukavaa viikonloppua! :heart:
 
Jaa taidan palailla örkkääjien porukkaan kun loppui tuo tukilääkitys tuli oksutkin takaisin. Näköjään se istukka ei siis vieläkään ole täysillä toiminnassa.
Anopin ja miehen tätin kans pitäs lähtä shoppaamaan... no menee se päivä näinkin kun mies on huutokaupassa toisessa kaupungissa.
Hh 14+0 (uusi viikkoa taas alkoi =) jo viidestoista viikko menossa)
 
Huomenta kaikille.

Eilen illalla tein pitsaa ja yhtäkkiä tuntui kuin olisi menkat alkaneet. Menin vessaan ja sain melkein sydänkohtauksen, valuin verta. Vuoto loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin, pikkuhousunsuoja riitti illaksi. Vatsaan sattui ja vatsa tuntui sisäpuolelta kuumottavalta. Olin aika depiksessä koko illan, olin ihan varma että keskenmeno tulee niin etä rytisee.

Yö meni hyvin, mutta aamulla taas verta lirahti. Kipuja ei ole kuin päässä, jota särkee ihan sikana.

En oikein tiedä mitä ajatella. Itkettää ja pelottaa mutta samalla tiedän että en voi tehdä muuta kuin levätä ja olla rauhassa. Jos tämä menee kesken niin menee, en minä sille mitään voi. Mutta mitä minä sitten teen.

Neuvola on vasta viikon päästä maanantaina, kauheaa odottaa sinne asti.

Masentaa. Luulin että tämä raskaanaoleminen olisi paljon kivempaa. En olisi voinut olla enemmän väärässä, tämä on yhtä murehtimista ja pelkäämistä ja huolta.

:| Jiksu 13+3
 
Hei kaikille!

Mä kävin tänään ostaan lindexistä äitiyshousut!!!
Siellä sovituskopissa mietiskelin että onko tää tosiaan totta että mullekin tuli aika ostaa äippävaatteita.
Taitaa vielä kuitenkin olla vähän liian aikaista laittaa niitä jalkaan, tuntuu että ne ei pysykkään päällä :LOL:
On sentää yhdet farkut vielä jotka just ja just mahtuu.

Lampukka: En mä nyt tiiä onko tämä nyt niin lapsiystävällisempi maa kuin suomikaan. Jotenkin vaan tuntuu että suomessa olisi asiat paremmin. Lapsilisät on täällä samaa luokkaa kuin siellä. Minimi äitiyspäiväraha on 180kr/pv eli n18?.
Mä tuun saamaan äitiyspäivärahan täältä, mutta se vielä on auki että kuinka paljon... Olen asunut täällä pari vuotta ja siitä eka vuoden olin vuorotteluvapaalla suomesta. Tän toisen vuoden olen ollut työttömänä. Täällä ilmeisesti äippäraha lasketaan vuoden 2006 tulojen mukaan.
Mieheni on soitellut ja kysellyt että mikä mun äitiyspäiväraha olisi ja vastausta ei olla saatu. Tällaista tapausta ei heille ole aikaisemmin sattunut kohdalle. Joten tässä vaan odotellaan tietoa... Arvaanhan mä sen että varmaan se minimi raha on jonka tulen saamaan :(

Aurinkoista lauantaita kaikille!

Mai 14+2
 

Yhteistyössä