Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Voi Jiksu sullako mies alkaisi jo hommaileen kampetta =) meillä taas kattoo että taas tuli vaatepinon kanssa, ei varmaan päästä mua kohta yksin ruokakauppaankaan kun jotain aina tulee.
Dooris määhän ostin eilen sen hotiopöydän =) ja siinä on 3 isoa vetolaatikkoa että paikka vaatteille on kunhan saan maalattua ja kunnostettua sen. Mulla in iso Ikean pahvinen pussi täynnä vaatteita, pussilakanoita, pyyhkeitä, sideharsoja.... ja mun omat kudelmat jotka on tällä hetkellä lainassa niin kaitpa saan nekin takaisin (ainakin lainasin ne sillä ehdolla että saan takas). Oon tainnut hörähtää täysin :LOL: vaikka kova mää oon itellekkin shoppaamaan vaikka nyt on jäänyt kun en osaa ostaa vaatteita ennen kun vanhat menee pieniksi.
 
Mies varmaan jo näkisi mielellään että mä toisin pieniä potkupukuja kotio. =) Kyllä mä kohta tuonkin. Mutta tänään tehtiin tarjous asunnosta, että yritän mä tässä jotakin ostaa kovasti :D

Jiksu
 
.. aikaa tämä on kuitenkin, kaameista peloista huolimatta :hug: Miekin oon jo vähän alustavasti kyllä lastenhuonetta suunnitellut, ja huutonettia bongaillut, lähinnäkin kehtoja, mutta kaikkea muutakin, että vähän tietää sitten, mitä sinne huoneeseen voisi suunnitella sisustukseksi :LOL:

Ja autokuumekin iski ensimmäistä kertaa elämässä, tuohon nykyiseen kun ei mitenkään päin saa ängettyä kuin ehkä sateenvarjorattaat, ja ne ei taida ehkä toimia vielä ihan pienen vaavin kanssa kuitenkaan :LOL: Eli bongaillut autoa, jossa olisi sellainen tavaratila, johon saisi ihan oikeat vaunut purkamatta sisään... No, onneksi en ole vielä kävellyt kauppaan kuitenkaan, mutta josko ensi perjantaina kaikki menisi hyvin, ei varmaan isoa töytäisyä tarvitsisi tuonne autokaupankaan suuntaa :LOL:

Ihanaa päivää ja onnea jiksullekin asuntokaupoille :hug:

Dooris ja sintti, edelleen se 11+0
 
Dooris-71: Niin ei tuosta painonnoususta muut ole olleet "huolissaan" kun itse. Kai minä vertaan liikaa esikon odotusaikaan tätäkin kun silloin näin alussa painoni ei vielä juurikaan noussut ja sain pysymään painoni kurissa terveellisellä ruokavaliolla sekä päivittäisillä kävelylenkeillä - olin siis fyysisesti "huippukunnossa". Nyt maistuu nuo karkit huolestuttavan hyvin ja pelottaa jo masuasukin puolesta että saa liikaa sokeria.
Sen kummemmin ulkonäköä painottamatta - voin vain yksinkertaisemmin paremmin jos pysyn normaalipainossani - siksi en haluaisi raskausaikanakaan ylimääräistä muuta kuin sen pakollisen minkä vauva tuo tullessaan. Ja koska tiedän ettei sitä ole edes vaikeaa toteuttaa - kohtuus kaikessa riittäisi. Vaikeampaa itselleni on laihduttaa se 10kg koska en pysty kieltäytymään hyvästä ruuasta :ashamed:

Terveellisillä elämäntavoilla myös vauvani voi paremmin - olen varma siitä!


Onnea Jiksulle asuntokaupoille - ne ei olekaan ihan heräteostoksia =)
 
Eli se niistä hyvistä hermoista.

.. .Olen tässä nyt reilun viikon kärvistellyt ja nukkunut silmät auki, kun neuvolassa ei kuulunut sydänääniä laisinkaan, ja äsken soitin sitten Taysiin... Ihania ihmisiä siellä; siirsivät np-ultrani viikkoa aiemmaksi, eli pääsenkin jo huomenna aamupäivällä!!! Aivan mahtavaa, sitten loppuu tämä epätietoisuuskin, koko ajan kun kuvittelee ties mitä oireita itselleen :hug:

Dooris
 
OHO, tuli tuossa ostettua asunto! 3h+k+s rivarista, isot huoneet ja kaikki vastarempattua! Asunto ehti olla myynnissä puolitoista vuorokautta, me iskettiin heti kiinni. Eli aikamoinen heräteostos!! :LOL: Ei vais, ollaan me kytätty jo pidempään asuntoja ko. alueelta.

Makuuhuoneessa on tosi hyvin tilaa hoitopöydälle ja pinnasängylle, nykyiseen kämppään ei olisi mahtunut mitään lisää... Nyt mä voin ryhtyä ostelemaan!!

Tarjoan kauppojen kunniaksi virtuaalista täytekakkua kaikille!! :wave:

Jiksu :D
 
Onnittelut Jiksulle uudesta kodista! :flower:

Niin ja kiitos kakusta! :D

Doorikselle tsemppiä huomiseen ultraan!

Hieman omaa napaakin taas...

Ollut taas aika huono päivä sitten. On sen verran väsy viimeyön valvoskelusta, että olo sen mukainen. Noh, tänään ajoissa nukkumaan jotta huominen sitten voisi taas olla toisenlainen... :p

 
... ja koko heidän olemassa olevalle ja tulevalle perheelleen paljon onnea uuden kodin johdosta :flower: Tosi hienoa, että mieleinen asunto löytyi ja vielä että saitte sen, melkoisen nopeaa toimintaa, mahtoi asunnon myyjäkin olla ihmeissään :LOL:

Ja kiitos nampulallekin onnentoivotuksista huomiselle, ainakin on helpottunut olo, kun tietää, ettei tarvitse kärvistellä enää kuin yksi yö, ja sitten tietää jo enempi :hug:
 
Tuli sitten koko eilispäivä vietettyä vessanpyttyä ihaillen. Sama meno tuntuu jatkuvan tänäänkin. Jokin outo minuun on iskenyt, kun ei tunnu tuo ruoka ja juoma tuolta mahalaukusta lähtevän mihinkään muuhun suuntaan kuin ylös.

Kaiken päälle on pelko ja huoli pikkuisesta, kun en ole mielestäni liikkeitä tuntenut hetkiin.
Soitan ihan kohta neuvolaan ja keskustelen, josko saisin käydä tänään kuunteluttamassa sydänäänet, kun meillä on pieni lomakin tässä tulossa.
Onhan tässä vaiheessa vielä kuitenkin normaalia, ettei liikkeet tunnu säännöllisesti, kun se vaavi on vielä pieni.
Silti pelottaa, kun on tämä vatsaflunssantapainenkin tässä päällä.
Haalistunut 17+1
 
Huolestunut haalistunut Mää en ole vielä yhtään huolestunut vaikken ole tuntenut ainuttakaan liikettä, nehän voi alkaa tuntua vasta rv20 tienoillakin vaikka yleensä tunnen kaiken ylimääräisen alapäässä (mulla oli kysta 1,5cm ja menin lääkäriin kun tunsin sen).

Dooris mullahan on periaatteessa pysynyt aika aisoissa =) ostelu kun oon näissä halvoissa jutuissa vaan toisin sulla jos auto liikkeeseen alkaa jalka vipattaan. Meillä mies hoitaa auto ostokset vaikka kyllä mullakin kuorma-auto kortti on ja appiukon pakulla ajelen tuo tuostakin (osaan vaihtaa öljyt jne). Annan suosiolla sille kaiken autoon liittyvän kun kuitenkin tää omakotitalon hoito on sen verran puuhakasta hommaa...

Tänä aamuna mullakin taas pahaolo, kummma että voi olla pari päivää ettei tietoakaan oloista ja sitten se taas alkaa, illalla jo yökkäsin kasvoveden hajulle (uusi yök haju).

Hormonihirviö 15+5
 
Tuosta autokuumeesta vielä sen verran, että me asutaan maalla kaukana kaikesta, eli kaksi autoa on ihan pakko olla jo oman mielenterveydenkin takia, pakko päästä liikkumaan ja ihmisten ilmoillekin tarvittaessa, mieskin kun tekee vuorohommia, ja auto on milloin missäkin kulussa.. Eli se on ihan must-juttu miulle. Ja nyt kun katselin tuota peräkonttia, sinne ei todellakaan yhtään mitään mahdu, eli vaunuja en saisi sinne tarvittaessa varmaan edes palasina tungettua, joten pakko se lienee.. Ja varsinkin, kun olen jo monta vuotta kuolannut noita pt-gruisereita, sinnehän mahtuisi vaunutkin oivallisen hyvin... Saas vain nähdä, mitä mies tuumaa tästä miun loistavasta ideastani, en ole vielä uskaltanut ääneen kotona puhuakaan :LOL:

Iik, hetken päästä täytyy lähteä sinne Taysiin, onneksi sain tuon ajan siirrettyä, en nukkunut sitten viime yönä montaakaan tuntia, kun ajatukset vain pyörivät päässä... Toivottavasti kaikki on ok...

Huolestunut haalistunut ja Hormonihirviö; koittakaahan tekin jaksaa olotuksesta huolimatta, ja mukavaa aamupäivän jatkoa :hug:

Dooris
 
Kaikki oli ok. huh!
Paino oli vähän laskenut sitten viimemittauksen, muttei kovin hälyyttävästi kuitenkaan.
Hb oli jopa pikkusen parempi kuin viimeksi.
Kauhunhetkiä koin siellä, kun haettiin sydänääniä, kun aluksi ei meinannut millään löytyä. Sitten ihan alhaalta alkoi kuulua tutut äänet ja siellähän se pikkuinen oli. :heart:

No tulipahan varmistettua ainakin, nyt voidaan lähteä reissun päälle rauhoittunein mielin. Kunhan tämä kamala vatsatauti vielä menisi ohi...
 
Kurjaa oloa täälläkin, yskää, nuhaa ja lämpöä. Mieskin on kipeänä, joten kuskattiin eilen isommat lapset yökylään miehen vanhempien luo ja oma äitini hoitaa nuorinta täällä kotona.

Nukuttua ei oikein ole saanut pariin yöhön, ja väsymys aiheuttaa näemmä sitten pahoinvointiakin uudelleen.

Jee jee naiset, keitähän ne on jotka raskausaikana ovat "elämänsä kunnossa"... :D
 
Huomenta päivää täältäkin!

Ihanaa Haalistunut että kaikki kunnossa! Se on kurjaa se oma huoli, kun siitä ei sitten meinaa päästä yli eikä ympäri ilman että saa konkreettisia todisteita että kaikki hyvin. :hug:

Viime yö meni itseltä jälleen valvoskellessa. Huh huijaa ja tämä päivä on sitten käynnistynyt tutulla yökkimisellä jne. Illalla pitäisi jaksaa mennä veljen tyttöä (4-v) hoitamaan muutamaksi tunniksi. No onneksi tyttö on omatoiminen ja leikkii tyytyväisenä yksin joten ei tarvitse stressata tytön viihdyttämisestä. ;)

Me hankittiin tuossa kans uusi auto muutama viikko sitten, tosi ei sen takia että on vauva tulossa, vaan ihan sen takia että piti vanha vaihtaa pois. :)
Meillä kun tarvitsee kuitenkin olla kohtuullisen tilava auto, jotta saadaan hauvatkin kyytiin jne. Saattaa tulevaisuudessa tulla tarpeen auton pakkauksen uudelleen opettelu... :p

Mitään hankintoja ei vauvalle olla tehty, eikä vielä tehdäkään. Itse haluan odottaa lähemmäs joulua, jos en sen ylikin. Tosin tänään oli lehdessä tarjouksessa vaunut, joita oltiin muutenkin katseltu... Blääh, mutta silti en vielä halua mennä niitä hankkimaan. Mies halusi jo aikaa sitten alkaa miettimään vauvalle nimeä, itse jarruttelin. Yksi päivä mies sitten halusi miettiä oikeasti ja nyt sitten vaikka aikaisessa ollaankin niin vauvalla on sitten muutama nimi vaihtoehto. Se on ainoa "hankinta" meillä mitä on tehty. :)

Dooriksen asuinpaikka kuulostaa ihanalta!!! Se on se meidän haave, keskellä ei mitään! Jossain vaiheessa katseltiinkin taloja, mutta se sitten jäi. Nyt ainakin toistaiseksi vielä asutaan tässä rivari kaksiossa, onneksi kuitenkin tilava joten sikäli ei paineita löytää omakotitaloa. Se kun ei loppuviimeksi ole kovin helppoa näillä meidän hurjilla kriteereillä. :)

Mukavaa päivää kaikille, taidan taas joutua syömään! :wave:

Nampula 14+2
 
Justiin tulin np-ultrasta, ja kaikki oli lääkärin mukaan erinomaisen hyvin, mittaa sintillä 5,2 cm, np-turvotus 1,3, mikä on kuulemma oikeinkin hyvä, ja potki ja sätki niin, että lääkäri sanoi näyttävän erinomaisen hyvävointiselta vaavilta =) Ihanaa, johan helpotti, mie kun oon jo rakennellut ties mitä kauhuskenaarioita itsekseni =) =)

Huolestunut haalistunut ja lampukka;
Saisi nuo tauditkin jo hellittää, muutakin ajateltavaa kun meinaa olla, ei todellakaan kiva sairastaa :hug:

Nampula;
Koitahan siekin selvitä tuosta pahoinvoinnistasi.
Tuossa metsässä asumisessa on kyllä hyvätkin puolensa, mm. saa koiran päästää välillä itsekseenkin pihalle juoksentelemaan, ellei ihan aina viitsi lähteä sitä kävelyttämään;-) Ja tällä iällä tuo, että viihteelle lähtiessä taksimatkaa tulee tosiaan 35km ei pahemmin haittaa, jos sitä n. 2xvuodessa yleensäkään missään baareissa on jaksanut muutenkaan käydä, on sitten ihan sama, maksaako taksi silloin vähän enempi vai vähempi :LOL: Enempikin tullut sitten kutsuttua kavereita yökylään ja iltaa istumaan muutoin.

Mutta koittakaahan voida hyvin kaikki muutkin ihanat ihmiset :hug:

Dooris ja sintti 11+1
 
Huomenia myös täältä. Näin unta että me oltiin ostettu mun isoisovanhempien huonokuntoinen talo keskeltä metsää ja heräsin aamulla kauhuissani ajatellen että "voi hyvä jumala, mitä me on menty tekemään??!!". Kesti hetken ennen kuin tajusin että ei me taloa ostettu mutta rivitaloasunto kylläkin. Helpotti kun tajusi todellisuuden. :D

Laitoin mammafarkut tänään ekaa kertaa jalkaan, kun tuntui että maha pullahti eilen oikein kunnolla, ainoat farkut kiristi koko päivän niin että piti iltapäivällä avata nappi. :eek: Nyt on tosi ODOTTAVA olo kun on äitiyshousutkin. Paitoja mulla ei ole oikein mitään sellaisia, mitä olis kiva pitää. Kaikki tuntuu lyhyiltä ja kireiltä. Tätä tämä nyt sitten on. Pitää varmaan siirtyä miehen vaatteisiin.

Kiva että on hyviä kuulumisia np-ultrista ja neuvolasta. :heart:

Lampukka: Mäkin luin just eilen jostakin kirjasta että monet naiset on tosi vireitä ja hyvävointisia toisella raskauskolmanneksella. Hmmmm, eipä ole virettä eikä vauhtia ainakaan täällä päin näkynyt.

Edessä oleva muutto vähän hirvittää (vaikka kiva asia onkin), tuntuu että mä en jaksa taas ryhtyä pakkaamaan. No, mies lupasi hoitaa homman... Mähän en voi tehdä mitään kun mä olen raskaana. ;)

Jiksu 15+1 |O
 
=) Miekin yritin meillä tuota Jiksun vinkkiä, ettei voi tehdä mitään, kun oon raskaana... Kun kämppä oli imuroimatta ja kissojen laatikko olleet jo viikon siivoamatta, ajattelin, että.. ehkä mie sittenkin voin :LOL: Se on yllättävää tuo miesten sokeus kaikelle kaaokselle, itsellä menee hermot paljon helpommin, ja on pakko tarttua toimeen :LOL: Toisaalta, kyllä miekin muuttolaatikot tms. jättäisin ihan suosiolla kantamatta, ei viitsi pienellä riskeerata niinkin kallisarvoista asiaa kuin tätä omaa vaavia :hug:

Miekin tilasin jo h&m:stä äitiyshousut ja joitain tunikoita. Housut tuntuivat tosi hyviltä päällä, en tosin käyttöön vielä ottanut, ja tunikatkin tuntuivat, mutta tuli niin possumainen olo, että taidan palauttaa kyllä ne.. Paitoja täytynee siis lähteä kaupasta kahtomaan, jahka saa inspiraation, nämä vanhat kiristävät jo sieltä sun täältä, ekaa kertaa elämässäni jopa rintojenkin kohdalta :LOL:

Dooris
 
Meilläkin tulee tuo muuttoasia jossain vaiheessa ajankohtaiseksi - toivottavasti ennen vauvan syntymää. Meillä on talonrakennusprojekti menossa ja oma haaveeni olisi päästä tuossa vuoden vaihteessa omaan taloon ja ihan "maalle" - mutta jos viivytyksiä tulee ni ei mahda mitään. Mietittiin jo esikoisen kanssa mihin laitetaan vauva nukkumaan jos talo ei ehdi valmistua. Meillä kun on pieni vuokrakaksio näin väliaikaisesti. Tultiin siihen tulokseen että joko äitiyspakkauslaatikkoon tai vaunuihin =)

Noista hankinnoista: itse olen vaunuja kyllä katsellut sillä silmällä että jos kohdalle sattuu edulliset ni ostan pois. Nyt kun olis niitä "vanhoja" malleja alennuksella. Muihin hankintoihin haluan odotella että sukupuoli on tiedossa - kai se selviää viimeistään 25 viikolla 4D-ultrassa johon menen jos rakenneultrassa sitä ei nähdä 20+ viikolla. Lastenhuonekin pitäisi sisustaa sen mukaan kumpi tulee :heart:

Mites teillä muilla - haluatteko tietää sukupuolen etukäteen?

Viipukka 16+5
 
Haluan tietää, kumman "merkkinen" on tulossa, heti, kun se vain jostain selviää;-) Kovissa haaveissa kun olisi pieni prinsessa, jolle olisi jo nimikin valmiina, mutta jos tulee poika, niin kovasti tervetullut sekin on tähän maailmaan ja perheeseen :hug: Haluan kanssa, että kaikki on valmista, kun vaavi tulee kotiin, eikä sitten enää tarvitse ihmetellä lastenhuoneen seinien väriä tms. silloin jo varmaan melko epäolennaiselta tuntuvaa asiaa =)

Dooris ja sintti
 
Toivoisin, että sukupuoli näkyy jossain ultrassa. Ja varmaan haluan 4D-tutkimukseen, kuten esikostakin.

Nyt kuitenkin tuntuu, että lapsen sukupuolella ei ole niin suurta merkitystä kuin ensimmäistä odottaessa. Silloin toivoin kovasti poikaa, ja onneksi poika tulikin. Nyt olisi tietysti ihanaa saada oma tyttö, mutta pienen pojan äitinä olokin on sangen ihanaa :heart:
 
No niin, nyt se sitten tuli se doppleri. Minähän sitten oitis testaamaan ja kyllähän sen sykkeen löysinkin. Ekaksi aikas helpostikin, mutta katosi nopeasti sitten pitkän etsinnän jälkeen löytyi taas. Tuolta ihan alhaalta, ihan karvoituksen rajasta. Olisiko taas ollut lempipaikassaan tuolla alhaalla. ;) :heart:

Me tuossa yksi ilta puhuttiin siitä että halutaanko sukupuoli selville ja todettiin että ei haluta tietää. Olkoon sitten kumpi vain, se sopii meille. :) Jännitystä loppuun asti yllä pitää se että itsellä tyttö olo, kaveri sanoi että varmasti on poika (kaveri ei oo ikinä erehtynyt arvailuissaan...) jne. Joten sen saamme tietää sitten joskus. :)

Meillä tuo maalle muuton ajatuksena olisi se että saisi omaa rauhaa ja lisäksi mun haaveeni on että koirat voisi lenkkeilyttää ilman hihnoja. Ts. metsää vieressä ja paljon. Niin ja naapureihin sopivasti väliä... Hmm... ollaankohan jotain erakoita? :p

Mulla on H&M:n äitiysfarkut jo vakituiseen käytössä. Ollut nyt viikon verran. Tosin täällä kotona harvemmin tarvinnut... ;) Mutta kun niiden lisäksi on sitten parit lököttely pöksyt jotka enää menee niin ettei paina ja ahdista. Ensi viikolla jos vointi sallii voisin käydä ostamassa toisenlaiset pöksyt. Mutta katsellaan. :) Mä itse tykkään noista farkuista. Ainoa huono puoli on nykyisten paitojeni lyhyys. Onneksi vielä muutama sitten löytyy jotka menevät hyvin. Mutta paitoja pitää sitten jossain vaiheessa kans shopata. :)

Mutta tämmöistä tällä erää! :wave:
 
Mullakin on kovin erakko-olo ja aivan mahtavaa päästä hiljaisuuden keskelle - ja nimenomaan koirien takia. Meillä on kyllä yksi naapuri mutta molemmilla puolen hehtaarin tontit ja muuten asutusta ei ole lähettyvillä - joitain kesämökkejä löytää vähän kauempana jos lähtee metsäautotietä kulkemaan reilusti eteenpäin :)

Meillekin sopii kumpi sukupuoli tahansa - kuten varmasti kaikille muillekin - haluan sen vain käytännön syistä tietää ja tietenkin valtavan uteliaisuuteni tyydyttämiseksi :p

Itse olen kyllä ollut tyytyväinen tuon dopplerin ostoon - on aina huolen tullen voinut tarkistaa tilanteen. Ja eikös se ole niin että mitä pidemmälle mennään, sitä paremmin ne kuuluvat kun vauvan koko kasvaa...?
 
Hojo kaikki,

onpa kiva kun täällä on näin vilkasta että on aina jotakin uutta luettavaa kun tulee käymään! :)

mä olen ihan varma että tulossa on poika, olen ollut koko ajan. En tiedä miksi, kun en ole koskaan toivonut juuri poikaa, lasta vain. Mies on yrittänyt sanoa että ei sitä voi tietää kumpi on tulossa mutta mä silti puhun pojusta. :D

Haluan tietää sukupuolen ultrassa, jos vain näkyy. Lähinnä siksi että voin kailottaa olleeni oikeassa. :LOL: :LOL:

Jiksu
 
Heips!

Me kans ollaan mietitty että halutaanko tietää etukäteen että kumpi tulee...
Toisaalta olisi järkevää tietää, että osais tehdä ostoksia sen mukaan, mut sit taas olisi kiva tietää vasta synnytyksessä että kumpi tuli. Sanoinkin miehelle että hän saa päättää että halutaanko tietää etukäteen kumpi tulee...
Mulla on itellä koko ajan ajatus että se on poika. Pääasia tietenkin että tulee terve lapsi.

Vauvan vaatteita olen käynyt hypistelemässä joka kaupunki reissulla ja kaikkea tekis mieli jo ostella. Mutta yhdet ainot housut ja takin oon ostanut. Jotenkin en vielä kauheesti uskalla ostella. Sukat olen kutonut ja nyt olen virkkaamassa peittoa vaunuihin.

Mai 16+0
 

Yhteistyössä