Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Kirjoitin tuossa pitkät pätkät ja sitten koko sivusto meni jumiin. Mitähän mä oikein löpisin...

HH:n vinkit vaunujen suhteen oli hyviä. Pitää miettiä mitä tarvitaan. Ainakin hyvät pyörät, kun ollaan niin pohjoisessa että lunta piisaa. Ja irrotettava koppa ettei tarvi koko vaunuja rahdata sisään. Ja säädettävä aisa, kun ollaan kumpikin tosi pitkiä. Eikö se tästä... ensinhän mä en meinannut ostaa vaunuja ollenkaan kun saan siskolta vanhat, mutta ne on niin kulahtaneet että haluankin uudet. :D

Dooris: Ihailen sun rohkeutta!!! :flower: :flower: :flower: Mä en ole vieläkään kertonut. En jaksa enää edes selitellä... mulla on joku ISO ongelma. :ashamed:

Tympimistä ja kiukkua täälläkin. Miehelle olen raivonnut ihan liikaa, kun on jotenkin välillä niin turhautunut, tuskastunut, ODOTTAVA olo. Rakenneultraankin on niin pitkä aika vielä, yli kuukausi. Kai se kuuluu tähän... toivottavasti.

Ruoan jälkeen iski hirveä närästys... sekin kai kuuluu asiaan. Ja ummetus. Voi tätä ihanuutta. :LOL:

Jiksu 16+5
 
Kiitti HH hyvistä vaunuvinkeistä! mä en edes ole kuullutkaan että niissä vaunuissa voi olla joku tuuletus systeemi....hyvä minä! :ashamed:
Mahdollisen kevyet ja kompaktit vaunut taidetaan kuitenkin katsastaa, sillä täällä miljoonakaupungissa ja olemattomilla kävelyteillä puikkelehtiminen autojen ja korokkeiden välissä on kyllä melkosta seikkailua, joten säästääkseen hermoja ei mitkään kovin jämäkät ja suuret vaunut tule kyseeseen Ja onhan nuo ilmasto olosuhteetkin täällä aivan erilaiset, hyvä että tuli tuokin asia esiin. On tämä palsta vaan aivan ihana kun niin hyviä vinkkejä saa, ei viitsisi aina ruveta soittelemaan Suomeen sukulaisille että mites tämän ja tuon asian kanssa... :eek:

Onko kellään jalat yhtään ruvennu kramppaamaan nyt raskauden aikana? Mulla on nyt ollu pari viikkoa toistuvasti tosi ikäviä suonenvetoja ja tänä aamunakin ihan itku tuli kun niin järkyttävät kouristukset oli. Äiti sanoi että pitäs syödä magnesiumia mm.banaaneita ja juoda runsaasti vettä. Täytyypä kokeilla.Monivitamiineja ja foolihappo tabletteja otan joka päivä.

Rakenneultrakin meni ja siirtyi 8.10...voi hemmetti. Ei jaksais yhtään enempää odottaa että taas näkee meidän nykerön :heart:

Kitty 19+0

 
Hip hei kaikille! :wave:

Eka työpäivä pitkästä aikaa takana! Tosin sekin vain 5 tuntinen. Hih!
Meni yllättävän hyvin. Ei edes kunnon pahaolo iskenyt missään vaiheessa. Ruuan jälkeen meni jopa 3 tuntia ennen seuraavaa syömistä, jee! :D
Väsy alkoi tulla kovasti kun iltapäivä eteni, mutta sitten kun päästiin pihalle, niin johan helpotti! Huomenna sitten eka kunnon normaali työpäivä. Oli se kyllä ihanaa kun ihmiset toivottivat tervetulleeksi takaisin. Moni ei edes syytä tiedä (tai mistä minä tiedän vaikka tietäisivätkin) ja ne jotka tiesivät tulivat halailemaan. Hassua!

Jiksu, mä tajusin tänään että mun pitää myös kertoa koulumme rehtorille asiasta, koska nytkin olivat kuulemma välillä olleet purjeissa kun minä poissa. Hän kun ei ole esimieheni, joten siksi en asiaa enempää ajatellut, vaan tuli vaan mieleen että kyllähän se sen sitten huomaa. Mutta tänään kun hänet pikaisesti kohtasin ja tuli toivottelemaan tervetulleeksi takaisin se ajatus iski. Niin ja suoraan sanottuna alkoi hirvittämään. Huih! Mutta onneksi kyseessä on ihana ihminen, mutta mies. Joten huomenna heti marssin hänen luokseen kertomaan. Joten otathan sinäkin itseäsi niskasta kiinni ja kerrot avoimesti. Luulenpa että sitten on paljon helpompi olla. :hug:

Vaunuista... Meillä on mietitty ja pähkäilty, mutta mihinkään ei ole vielä päädytty. Mulla sisko kans tarjos lastensa vanhoja, muuten ois ollut ihan hyvät mutta oli jo paukahdelleet heidän hurjassa käytössä niin monesta paikkaa, että sanoin etten halua. Sen kopan kyllä lupasin ottaa. Vaikka sitten mökille tms. Se kun on niin hyvässä kunnossa.

Työpäivän jälkeen on vatsa hieman enemmän kipeä ja pinkeä, mutta kai se kuuluu asiaan kun monen viikon jälkeen palaa hommiin ja on enemmän jaloillaan ja touhuaa. Aamulla kyllä taisin touhuta liikaa, kun bussiin mennessäni alkoi vatsaan ja selkään koskea. Onneksi meni hetken kuluttua ohi ja sitten lupasinkin itselleni että otan nyt rauhallisemmin, en revittele. Mutta jotenkin sitä touhotti aamusta vaan niin vanhaan tapaan ja taas tuli kiire joten sitä unohti kokonaan sen että on maannut monta viikkoa sohvalla ja vatsakin tottunut siihen. Noh, josko kokemus opettaisi. Nyt ei onneksi ole supistellut moneen päivään, joten ei tarvitse niitä murehtia. :)

Mutta nyt tuli taas laverreltua niin paljon, että luulenpa että sohva ja porkkana kutsuu! ;)

Nampula 15+6
 
Jiksu sama täällä tänään iski närästys jota mulla ei ole ikinä ollut, olen ns hyvä mahainen :LOL: Kävin ostaan rennietä ja auttoi heti. Kuinka pohjoisessa asut? Saako kysyä? Kävit kai oyssissa hoidoissa niinkuin minäkin, tiedä vaikka oltaisiin maattu punktio huoneessa vierekkäin.
Oottako huomanneet että ruokailun päälle vauva alkaa liikehtiä ihan eri vauhdilla? mulla on nyt vipinää masussa :)
Hauska juttu mun kaverit sanoo eri oireista että tyttö tulee ja toinen siihen samaan että poika tulee... =) Kumpihan sieltä nyt sitten tulee, kummallekkin on mulla nimi valmiina (mies ei ota vielä kantaa)
Ihme juttu musta on tullut tasaisempi kun ennen, ja vauvasta tulee kuulemma kiltti jos äiti on rauhallinen odotus aikana, tiedä sitten onko perää.
Hyvä että mun ajatukset vaunuista selvensi teidänkin ajatuksia,
HH
 
Hei!

Voitteko uskoa mutta mä en vieläkään ole hankkinut vauvalle muuta kuin yhdet housut ja takin...
Kohta taitaa kyllä olla aika alkaa osteleen ettei kaikki jää viime tinkaan :) . Vaunu asiat on kans mulle ihan hepreaa, että minkälaiset hankkis. Ostaisko uudet vai käytetyt?

Meillä on rakenneultra nyt tulevana perjantaina, ihanaa nähdä vauveli taas! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mä olen kans huomannu kun syö, vallankin jotain makeeta niin johan alkaa kauhea temmellys käymään masussa. Taitaa pikkuinen tulla sokerihumalaan.
Tänään se on ollut kyllä huomattavan rauhallinen ei ole potkuja tullut...

Mä en ennen ole kans tiennyt mitä närästys on,mutta nyt se on ollut melkein päivittäistä vallankin illalla nukkumaan mennessä. Tulee kuulema paksutukkainen lapsi jos äitiä närästää odotusaikana. Tiiä sit onko tähänkään uskomista :).
Aamulla kun imuroin niin sen jälkeen maha tuli aivan kovaksi, no sit se kyllä meni hetken päästä ohi. Mitähän sekin meinasi?

Onks teille tullut mitään ruokahimoja? Mulle ei ole tullut muuhun kuin omenaan, niitä saattaa mennä montakin päivässä.
Painoa mulle on tullut parisen kiloa.

Mai 17+4
 
Nampula: Joo, kyllä mun täytyy ottaa itseäni niskasta kiinni... :ashamed:

HH: Mä olen pärjänny tähän asti Samarinilla, pitää ottaa töihin mukaan tästä lähtien. Olen huomannut, että mikään sipuli ei sovi, jos ruoassa on vähänkin niin kauhea korvennus alkaa. Mä olin hoidossa TAYS:ssa, asuttiin kesäkuussa vielä etelässä ja muutettiin tänne napapiirin tuntumaan heti hoitojen jälkeen.

Mai: Ruokahimoja ei ole ollut kummempia, pinaattilättyjä on tehnyt mieli (rautaa) ja omenoita kans, onneksi on ollut tosi hyviä kotimaisia omppuja. Mulle on tullu painoa lisää varmaan jo kolme kiloa, en ole jaksanut liikkua ja syötyä on kuitenkin tullut tukevasti. Mutta pakko on syödä että jaksaa... :LOL:

Jiksu
 
Kitty: osta ihmeessä magnesiumia niin suonenvedot jää historiaan. Itse jossain vaiheessa heräsin yöllä kauheisiin suonenvetoihin mutta nyt kun olen syönyt magnesiumia - olen päässyt vaivasta kokonaan eroon. Ja se kannattaa ottaa nukkumaan mennessä - näin olen kuullut. On auttanut myös jonkin verran levottomiin jalkoihin mistä kärsin jo ennen raskautta.

Viipukka ja tyyppi 18+3
 
Hei taas!
Ja anteeksi tästä tulee nyt vähän valitus tekstiä. Appiukko keksi nyt laittaa miehen sukupolvenvaihdos kurssille (21 viikonloppua opiskelua) ja meillä pitää lämmittää taloa, tehdä lumityöt jne omakotitalo hommia niin ja minä raskaana koko sen kurssin ajan ja en varmasti kanna puita ja kolaa mahdottoman isoa pihaa lumesta. Siis ottaa nyt niin päähän tämä ajankohta kun on jo pari vuotta asiasta puhuttu ja nyt sitten laitetaan käytäntöön. Niin tämä kurssi on sitten reilun sadan kilsan päässä ja joutuu siis olemaan sisikonsa luona yötä kun ne tunnit on pe iltana ja lauantai päivä kokonaan. Voi hittolainen!
Ja maaliskuun alusta pitäs saada tämä vauvakin, kuka hitto vie koiraa aamulla ulos kun on kädet täynnä hommaa muutenkin...oon jopa itkeny asiasta enkä saa miehelle sanottua kuin mua ottaa päähän. Ja eihän tälle asialle voi mitään tai siis voi! tulkoon appiukko aamusta koiran kusetukseen ja lämmittämään kovilla pakkasilla. En tiiä hormoonitko tässä jyllää vai mikä.

Jiksu sulle tulee olemaan paljon kylmempi talvi kun edelliset ja tarvit kyllä ne kunnon rattaat vaunuihin. Me asutaan reilut sata kilometria etelämmässä.

Omena muuten närästää lisää vaan että tiedoksi närästyksestä kärsiville.

hormonihirviö 17+3
 
HH: Kyllä täällä saa valittaa, kun mäkin valitan koko ajan. :D Ymmärrän että tollanen ottaa hermoon, tietenkin kun tulee ylimääräistä vaivaa kun muutenkin on mietittävää. Sano miehellesi mikä sua itkettää ennen kuin tilanne menee siihen että karjut sen sille (omasta kokemuksesta voin sanoa että asiat kannattaa puhua heti kun ne mieleen tulee eikä antaa niiden kasvaa valtaviksi omassa päässä). (Tosin mähän en tee niin kuin mä ite neuvon joten ei mua ehkä kannata kuunnella.) :LOL:

Ihme kyllä mua ei omena närästä, sipuli vain. Tosin nyt on se ompunsyönti jäänyt vähän vähemmälle. Kaupasta ostin eilen luumubonaa, jos vaikka vatsan saisi toimimaan vähän reippaammin... :$

Mulla on varmaan kans levottomat jalat kun niitä kuumottaa öisin ja heräilen tunteeseen että jalat on "huonosti". Täytyypä hakea kans magnesiumia. Aika hassua kun mulla on aina ollut huono ääreisverenkierto ja nyt yhtäkkiä ei voi millään pitää villasukkia yöllä jalassa. Ennen ei voinut nukkua ilman niitä.

Hyvää tiistaita kaikille!!! :hug:

Jiksu 16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja mai68:
Onks teille tullut mitään ruokahimoja?
Jonkin verran, paljon vähemmän niitä on nyt kuin esikkoa odottaessa.

Mansikoita olen syönyt plussasta alkaen joka päivä, en edes uskalla laskea, montako kiloa niitä on mennyt. Ei taida 15 kiloa riittää :ashamed:

Omenoita ja luumuja on myös mennyt oikeastaan joka päivä. Rusinoita söisin joka välissä, mutta kun pitää kontrolloida noita verensokereita...

Sitten välillä tulee yksittäisiä kertoja voimakas himo johonkin asiaan, esim. keitetty peruna, englannin lakritsi ja kurkkukeitto ovat olleet listallani.

HH, mun mielestä sun suuttumus on ihan oikeutettua. reagoisin itse varmaan juuri samalla tavalla. Jospa kumminkin puhuisit miehellesi, todennäköisesti ukot eivät vain ole tulleet ajatelleeksikaan koko asiaa.

ON:
Huomenna äitiysneuvoja ja ylihuomenna TAYS:iin diabeteskontrolliin. Jee, pääsee näkemään vauvelin ultraan :heart: Rakenneultra meillä on 19.10.

Sitten ihan muuta kuin vauva-asiaa, mutta pakko on tilittää tänne: mä olin eilen todistamassa siinä yhdessä rikosoikeudenkäynnissä. Jännitti kamalasti, mutta ihan hyvin se meni.

Nyt vaan sitten oli aamulla sähköpostissa uhkailuja siltä vastapuolelta, törkeästä varkaudesta epäillyltä siis. Mua varoitettiin siitä, ja nyt asiasta täytyy ilmoittaa poliisille. Ottaa päähän, en haluais tietää koko jutusta mitään, mutta minkäs tälle voit kun olet ollut väärässä paikassa väärään aikaan.

Kaiken lisäksi en nyt ole varma, uskallanko lähteä yksin kotoa mihinkään vai en :| Mies oli sitä mieltä, että ei ainakaan kävellen. Mennään sitten illalla yhdessä lenkille.

Että kaikkea kanssa! :eek:

Lampukka 16+6

 
Kannattaa pohtia ennen vaunujen ostoa ainakin:
- Kuinka paljon niille tulee olemaan käyttöä
- Kuljetaanko niillä asfaltilla vai sorateillä (ja kuinka paljon lumella)
- Mahtuuko ne autoon ja kuinka paljon ne painaa nostaessa
- Ovatko omasta mielestä kevyet/ raskaat työntää ja helpot/ vaikeat kasata
- Kuinka paljon vauvaa/taaperoa niissä nukuttaa, eli onko ratasominaisuudet tärkeämmät kuin lämmin ja tiivis nukkumapaikka (tai viileä ja ilmatoitu nukkumapaikka)
- Hinta; käytetyt kannattaa ostaa, jos löytää mieleiset ja hyväkuntoiset. Susia ei kannata hankkia.

Liikaa ei kannata kysellä kavereiden mielipiteitä, vaan käyttää omaa maalaisjärkeä ja ostaa vaunut omaan tarpeeseen sopiviksi.
 
Lampukka kyllä mää puhunkin miehen kanssa kunhan saan tätä omaa hormonitasoa rauhoitettua :eek: Me puhutaan yleensäkin kaikista asioita eikä jätetä asioita mielepäälle mutta nyt vaan tuntui että saan kauhean tiltin ja kun se ei ole miehen syytä vaan appiukon ja ne kun on taas maailman parhaat kaverit keskenään niin että mies joutuu välikäteen ja se on tosi pitkään odottanut että sukupolvenvaihdos tapahtuisi. Mies joutuu muutenkin oleen öitä pois talvella auraamassa eikä kyllä ole kovin mielissään kun kuuli noista 21 viikonlopusta. Saa ottaa enemmänkin kantaa, mieluusti!
Kuulostaa aika pelottavalta tuo varkaus asia, en menis yksin ulos. Mistä kummasta oli sun sähköpostin osoitteen hommannut? Sairasta hommaa, kyllä se pitää ottaa vastuu rikoksistaan jos niitä kerran tehtailee.
 
Lampukka: Onpa kurja juttu tuo uhkailu. Pidä postit tallessa ja ota yhteyttä poliisiin, ja vältä nyt ainakin jonkin aikaa yksin pimeällä liikkumista. :heart: Paniikkia ei kannata ottaa mutta varovainen kannattaa olla. Voimia!

Vaunuasia on varmaan sellainen että kun tarpeeksi monia katsoo ja kokeilee lykkiä niin pikku hiljaa varmaan se sopivin malli löytyy. Mikään kiirehän tässä ei ole... Meillä kyllä tarvitaan aika maastovarma peli, kun mies on kova lenkkeilemään niin saa ottaa tyypin mukaan. :D

Jaa-a. Jokohan tämä työpäivä olisi tehtynä. En ole ollut kovin tehokas, mutta jos vaikka huomenna skarppaisi. :) Heti aamulla, illan taidan taas pötköttää sohvalla... Mieskin on reissussa niin saan kaukosäätimen aivan omaksi. :whistle:

Jiksu 16+6
 
Huh, onpas päivän aikaan mahtunut monenmoista juttua. Ihana tulla palstalle, kun pinossa paljon asiaa. :)

HH, kuulostaa kyllä kurjalle tuollainen. Luulenpa että minäkin olisin jollekin osapuolelle suuttunut ja todennäköisesti istuisin jossain kolossa itkemässä ja murjottamassa. Mulla valitettavasti vaan tapana sitten alkaa aina itkemään ja osoittamaan mieltäni mutta silti en ihan heti suostu kertomaan mikä painaa. Minun mielestäni miesten pitäisi tietää se jo ennestään... Hmmm... mielenkiintoinen ajatusmaailma mulla. :p
Mutta hyvä että saatte ja pystytte kuitenkin sitten puhumaan asiasta. Ei sitten jää vaivaamaan kumpaakaan ja voitte yhdessä miettiä mikä on paras ratkaisu.

Lampukka, kurjaa tuollainen! En lähtisi kyllä minäkään ulos yksinäni. Enkä varmaan edes koiran kanssa uskaltaisi lähteä. Itsekin olisin mielelläni tuossa tilanteessa tietämättä asiasta mitään. Mutta minkäs sille mahtaa. Toivottavasti nyt helpottaa pian.

Itse olen tällä hetkellä aivan puhki. Nyt tuntui että tämä kunnollinen työpäivä oli todella raskas. Ei sinänsä että olisi normaalista poikennut, mutta kun on saanut monta viikkoa mennä ja tehdä oman rytminsä ja olonsa mukaan niin nyt alkoi sitten puolilta päivin puuduttaa ja väsyttää armottomasti. Viime yö meni taas hieman huonommin nukkumisen suhteen. Joten sillä jälleen oma merkityksensä. Josko nyt sitten ensi yö tulisi taas nukuttua. Toivotaan!

Mitäs muuten te muut joilla on tuota ummetusta ollut, mistä apu? Mulla kun ei tuo ruisleivän syönti tms. auta mitään. Nyt taas alkanut ummetus vaivaamaan ja on sellaista punkeamista että huh huh. Kun taas koitan välttää sitä väkisin änkeämistä. Joten onko hyviä vinkkejä?

Nyt taas sohva kutsuu, varmaan loppuillaksi... Joten mukavaa iltaa! :wave:

Nampula 16+0
 
Iltoja kaikille :wave:

täällähän ollaan oltu aktiivisia! Tosiaan, tänne kyllä saa purnata ja marmattaa, sitä vartenhan nämä palstat on että voi välillä päästellä höyryt pihalle (ja säästää miestemme hermoja kun valittavat aina meidän naisten jankutuksesta :x )

HH : joo oli kyllä aikamoinen älynväläys tuo appesi ehdotus.Ihan syystäkin olet hermot kireällä ja itku herkässä.Olisin sun sijassasi reagoinut ihan samalla lailla. Eikun appi töihin vaan!

Mielialan vaihteluita on kyllä täälläkin. Viimeaikoina olen ollut jotenkin ihan poissaoleva, ja töissäkin välillä ihan kuin puulla päähän lyöty :/
Yks päivä rupesin kanssa illalla itkeä tihrustamaan pähkäillessä näitä täkäläisiä äippälomia jne. Siis mitä ihmettä mä 3kk äitiyslomalla teen?? Siis ihan imeväisikäinen vauva pitäs jättää anopin hoitoon |O ei oo oikein. Tekis mieli ottaa lopputili ja jäädä pariksi vuodeksi kotiin, mutta ei uskalla. Asuntolainaakin on ja eihän me pärjättäis millään......

Lamppukka : törkeää tommonen uhkailu! älä nyt kuitenkaan yöuniasi asian suhteen menetä, vaikka ainahan tuollaiset uhkailut ja pelottelut hieman säikäyttää.Voimia, ja toivotaan että koko oikeuskäsittely rumba saadaan pian päätökseen ja rötöstelijät vastuuseen teoistaan!

Noihin suonenvetoihin ja kramppeihin sain muuten toisenkin vinkin : suklaa :heart:
nimenomaan tummaa suklaata joka sisältää runsaamminmagnesiumia. Oli kerrankin hyvä syy kaydä ostamassa levy, ja pistellä muutama pala parempiin suihin. Eipä krampannut tänä aamuna nuo koivet ;)

Amodini : mä tunsin ekat selvät liikkeet rv16+4 vasemmalla puolella aika alhaalla kun lepäilin sohvalla ja lauleskelin. Taisi nykerö tykkää mamman lauluäänestä! oli jännä tunne. Älä kuitenkaan hätiköi, kyllä ne potkut sieltä vielä tulee, toiset tuntee vasta 20. vkolla.

Mutta nyt menen ja käperryn kirjan kanssa tuonne sohvan nurkkaan!

Kitty
 
Moi taas pitkästä aikaa :wave:

Täällähän on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Jokaiselle virtuaalihalit :hug:

ON: Paha olo taitaa olla takana päin, ihanaa. Nyt pääsee nauttimaan odotuksen onnesta, kun tuo pieni perhonen läpyttelee siipiään masussakin, niin tuntuu jo todelliselta :saint: .
Neuvola terkkujakin olisi. Hb edelleen alle 120, joten nestemäistä rautaa jatketaan, mutta onneksi oli nousussa. Verenpaine oli alhainen, mutta ei huimaa ja olo on hyvä, niin mikäs siinä. Syke paukutti 150 huitteella, ihanaa kuunnella sitä jumpsutusta :heart: No paino olikin sitten noussut vähän liikaa, joten pitäisi pienentää annoksia ja lisätä kasviksia ja hedelmiä, sekä muuta kevyttä :/ Minkäs sille voi, kun ruoka maistuu hyvältä ;)

kuu-ukko ja murmeli 18+3
 
Tultiin eilen lomalta ja tänään on sitten vuorossa rakenneultra.
Kävi ilmi, että vaavi ei tykkää kovin automatkustelusta ja mylläsi sitten illalla oikein urakalla. Ihan valehtelematta näin ensimmäisen potkun jo vatsan läpi!!!! :eek:
Tänä aamuna onkin sitten hiljaisempaa, toivottavasti vaavi herää sitten ultrauksessa ja näyttää, kumpikos siellä nyt sitten köllii. Itse epäilen vahvasti poikaa jo pelkästään sykkeiden perusteella. Mutta äitini on sitä mieltä, että tyttö siellä on oireiden ja ulkonäköni perusteella (kukkiva iho, alati rasvaiset hiukset ja kun olen niin mahottomasti paisunut ja levinnyt) :LOL:

Haalistunut ja vaavi 19+0
 
No hyvä että muutkin oli sitä mieltä että saa mullakin olla tunteet tuossa asiassa. Puhuttiinkin eilen siitä asiasta mutta eipä tuo asia mene eteenpäin siis mies menee kurssille (jännittää sitä itteensäkin miten 15v jälkeen opiskelu sujuu) no sen näkee sitten talvella kuinka kaikki sujuu. Meinaan sanoa ukolle että perjantai on sitten muista työ hommista vapaata että saa kotihommat tehtyä ja lähteköön sitten kurssilleen. Niissä papruissa oli että saa hyvitystä tunneista jos on työkokemusta ja sillähän tota on ja paljon ja eri aloiltakin. Jotain hyvääkin tietysti asiassa =) rahaa alkaa tulla enemmän.

Kitty kuin se äippäloma voi olla vain 3kk? Entäs kotihoidon tuki eikö sitä ole ollenkaan? Sun täytyy olla hyvissä väleissä anopin kanssa :LOL: ettei kasvata sun lapsesta riiviötä, vaikka taitaa vanhankansan ihmisillä olla kovempi kuri kun meillä. Minkä ikäinen sun anoppi on? Niin että jaksaako pienen kanssa.

Amoldini minä tunsin ekan liikkeen 16+2 ja sitten 17+ alkoi melkein päivittäin tuntua.

Ruokahalut alkaa palata pikkuhiljaa eli mikään ei tähän mennessä ole juurikaan maistunut kuin ihan tavalliselle mutta nyt koti ruoat alkaa olla nam. Kiinalaiset omenat on hyviä ja ne ei närästä kun on niin makeita mutta ei nekään ole himo tuotteita.

Katoin tosta raskaus kiekosta että rv16-19 painon pitäs olla noussut 3-4kg ja siinä on loppupaino siis +12kg. Eikös me kaikki kuuluta tohon painoluokkaan ainakin jotka on keskusteluun osallistuneet. Hyvä me!

Nampulalle vielä että mulla auttaa ummetukseen kuivattujen luumujen syönti ja hapettuneen veden juonti tyhjään vatsaan. 3 luumuakin alkaa kierrättämään ihan kohtuudella ja kannattaa olla kotona muutaman tunti kun ottaa luumut :LOL: ihan varuiksi vaan....

Hormonihirviö 17+4

ps. Onnea huolestunut haalistunut ultraan!
 
Kitty:
Miten niin 3 kuukautta? äitiyspäivärahaahan saa tuon 105 arkipäivää ja vanhempainrahaa 158 arkipäivää, eli onhan se kaikkiaan reilut yhdeksän kuukautta. Sen jälkeen vasta putoaa kotihoidontuelle, jolloin tulot sitten laskevatkin merkittävästi. Itse olen ajatellut olla kyllä kotosalla n. 1,5 vuotta, en vie lasta tarhaan, ennen kun osaa kävellä, puhua ja vähän pitää puoliaan, ettei jää raasu kaikkien jalkoihin :hug:

Neuvola huomenna, josko viimeinkin kuulisi nuo sydänäänetkin ensimmäistä kertaa :hug:

Ihanaa aurinkoista syyspäivää kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 13+0
 
Huomenta kaikille...

Tulehan sitten Huolestunut Haalistunut kertomaan mitä rakenneultrassa sanottiin :) Voi kun en sitä omaani malttaisi odottaa...

Itse saan vatsani toimimaan tosi hyvin kun heti herättyäni juon lasillisen kylmää vettä, puolen tunnin päästä toisen ja sitten vielä juon ison kupillisen valkoista teetä aamupalalla. Jos en tätä rituaalia tee - ei kyllä sinä päivänä vatsa toimi.

Viipukka ja tyyppi 18+4
 
Oli pakko tulla kertomaan että sain tänään kaverilta sängyn päälle mobilen joka soi ja pyörii, kaukaloon kaaren jossa erilaisia leluja, rintarepun ym leluja =) Taidan olla hamstraaja luonne....
kattelin hänen neuvola kortteja (3kpl) ja hän on saman kokoinen kun minä ja hänellä oli 32+ sama vyötärön ympärys kun mulla nyt! Mikähän valas musta on tulossa???
Hyvä että kaikki oli ok ultrassa Huolestunut haalistunut. Varmaan meidänkin tulokas pihtaa haarojen väliään ultrassa, toivottavasti ei ois niin kiva tietää....
HH
 
Onnea Huolestuneelle haalistuneelle ultrakuulumisista!! :) Voi kun jo pääsisi itekin rakenneultraan...

Vatsan toiminnasta sen verran että Bonan (vai Piltinkö se oli) luumusose tuntuu toimivan ihan kivasti, toki kuivatut luumut liotettuna ajaa saman asian mutta vaihtelu virkistää. :D Ja vettä, vettä ja vettä joka välissä... ja mahdollisimman paljon kävelyä.

Viikkoja 17 täynnä, jippii! Ajattelin juhlia tekemällä puolukka-suklaamuffinsseja. =) (tuli poimittua niin paljon puolukoita että pitää keksiä niille käyttöä, puuroa tein jo toissapäivänä)

Nyt vielä työrutistus...

Jiksu 17+0 :D
 
Yllensä en toistä käy palstalla, mutta nyt kun ilta menee Likkojen illassa, niin päätin tulla pikaisesti poikkeamaan. :)

Oon illalla menossa tosiaan äitini ja veljeni vaimon kanssa äidin entisen työpaikan järjestämään Likkojen iltaan. Luvassa muotinäytöksiä (juu, mua just nyt auttaa ja paljon :p ), pikkunaposteltavaa, tuote-esittelyjä jne. Ihan kiva, vaikkakin pelkäsin kuinka puhki olen työpäivän jälkeen. Mutta eiköhän se tuo kivaa vaihtelua iltaan.

Eilen olin sitten loppuviimeksi niin puhki, että ihan itku tuli. Mun piti tehdä ruoka, mutta mies sen sitten teki kun musta ei siihen ollut. Mieskin sitten kuumeessa sitä väsäsi, joten kyllä sai sekin pointsit kotiin kun alkoi urheasti ruokaa tekemään. :)

Haalistuneelle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista! :heart:

Mä oon tähän vatsaan kokeillut luumuja, leseitä... Mutta niistä ei mitään hyötyä ole ollut. Luumujen avulla on yleensä ennen raskautta kyllä ollut vaikutus, mutta ei nyt. Mutta jos nyt yhdistäisi nuo kaikki. ;)

Jeps, mutta nyt palaan työn pariin vielä puoleksi tunniksi. :wave:
Virtuaali halaukset täältäkin kaikill! :hug:

Nampula 16+1
 
Huomenta!
Mulla on sitten jo nyt tuleva 'leski-viikonloppu' mitähän puuhaa sitä keksis.....
Kävin eilen ostaan kankaan vauvan rottinki koriin ja siitä pitäs alkaa väsäämään jotain pyrrillistä suojusta. Ostin luonnonvalkoista vähän paksumpaa kangasta kun se mobile on niin värikäs ettei tule kauhea sillisalaatti, tulee olemaan meidän olkkarissa päiväpetinä.

Nampula ootko jo alkanut syömään monivitamiinia? Kuulostat olevan tosi väsynyt vaikka pitäs pikkuhiljaa jo tuo alkuajan väsymys poistua kuvioista (hetkeksi). Mulle neuvolasta sanottiin että nyt voi aloittaa pillerit ja ihan virkeä olo mulla yleisesti ottaen onkin paitsi nyt kun en saanut nukuttua, oli viime yö taas vaihteeksi valvomis yö eli heräsin 2 aikaan ja nukahdin taas jotain 5-6 välillä uudelleen.

Kerroin eilen yhdelle vanhalle koulukavarille että odotan ja se oli heti laittanut viestiä toiselle koulukaverille (juoruja) joka kylläkin tiesi jo mun raskaudesta. Kyllä ihmiset voi olla ärsyttäviä suorastaan tekevät ittensä naurettaviksi :headwall:

Pitää ostaa tänään luumupilttiä josko sitä tulisi helpommin syötyä, hei onko kukaan kokeillut luumujogurttia? Niissä 4kpl rasvattomissa on ainakin luumun makuista.

HH 17+5
 

Yhteistyössä