Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Tervetuloa yökätys-klubiin Hormonihirviö! :p
Täällä eilis-ilta ja tämä päivä mennyt taas pääosin makuuasennossa. Yökötyttää koko ajan. Ihan jo itkettää tää olo.
Huomenna pitäs lähteä lappiin ajeleen, pelottaa jo automatka. No sitten vaan köllöttelen ja nukun matkan.

Mulla tehdään np-ultra taysissa, samalla kun käyn siellä vielä yhdessä ultrassa. Näin jutteli lääkäri. Aikakin varattiin jo kun torstaina kävin. Ensi viikolla pitäis kuitenkin neuvola aikaa soitella sitten varmaan 9 viikolle.
Eipä täällä sitten yökätyksen lisäksi kummempia. Pakkaamaankin pitäisi alkaa, aina kun vaan pystyisi hetken pystyssä olemaan.

Nampula + kyytiläinen 7+4
 
On mulla ollut näitä oloja vaihtelevasti mutta nyt on pidentyny iltapäivään saakka olot. Mehän oltiin viime viikolla pitkällä auto matkalla ja mennessä olo oli ihan ok kun oli kylmälaukussa patongin pätkiä suolaliha leikkeellä mutta tullessa meinas jäädä ruoat syömättä rossossa kun olin ollut liian pitkään syömättä.Täällä etelä lapissa on 24 lämmintä ja pilvistä että kiva matka teillä tulossa =) Laita autoon pitkähihainen niin voit pitää tuuletukset maximissa.
Ootko kokeillu mansikka keittoa? Minusta se auttaa jonkun verran, tuoremehu pahentaa.
 
Juu, pitkähihainen päälle. Tosin mua paleltaa aina, että muutenkin aina sitten vaatteita päällä. :D

Mustikkakeittoa tossa koitin juoda, ne on vähän sellasia että auttaa muutamaksi minuutiksi ja sitten taas alkaa ällöttään. Eväitä otan paljon matkaan. Viili menee nyt jos ei muu. Leipä alkaa niin kovin jo tökkimään, kun se on se mitä ekaksi aina oon popsinut, kun olo alkanut heiketä. Mä en kans oikeen lämmintä ruokaa pysty syömään, ajatuskin ällöttää. Yöks! Me kun ollaan oltu kovia syömään "ulkona". Esim. ABC-asemilla jne. Siis ihan päivisin. Mutta nyt sitten kyllä on tullut kotona vaan natustettua jotain, ei vois ees kuvitella. Jeps, nyt alkaa taas ällöttään jo ajatus ruuasta. Joten eipä aiheesta enempää tällä erää. :p
 
Olen vähän "rajatapaus", kun itse hoito tehtiin toukokuussa, mutta siirto 1.6. Eli olen 34-vuotias, takana 5,5 v. yritystä, nyt elämäni ensimmäinen plussa (13.6.) 3. ICSI-hoidosta. Saatiin vain yksi alkio, tosin TOP-sellainen.

Minä olen käyttänyt raskausinkivääriä ja mielestäni se on auttanut. Meillä ei apteekissa kyselty mitään lääkärin tai terveydenhoitajan suosituksia. Samoin kuin Lampukalla, kuvottaa vain ajoittain eikä kovin pahasti.

Miina 10+5
 
Hei kaikille! Olen ollut kadoksissa kun muutettiin eikä meillä ole vielä nettiä... ei ole ollut niin kauheat vieroitusoireet kuin kuvittelin. :LOL:

Huomenna on lääkäriaika ja eka ultra... vähänkö jännittää varmaan huomenaamulla. Neuvola on uudessa kotikunnassa perjantaina eli tapahtumaa viimein tälle viikolle. Ensi viikolla aloitan uudessa työpaikassa, se hermostuttaa aika tavalla.

Olo on oksettavainen, joinakin päivinä olo on ok mutta sitten näinä toisina etoo aivan hirveästi. Kahvi ei maistu eikä oikein mikään muukaan mutta silti pitää jotakin koko ajan syödä. :ashamed: Kävin viime viikolla (yhä epäuskoisena) S-HCG-verikokeessa ja se näytti 140 000... eli voitaneen päätellä että olen raskaana. :LOL:

Jiksu 8+5 (ihanaa kun päivät ja viikot kuluu!!)
 
Hei kaikki pitkästä aikaa. Piti tulla kertomaan kun yksi raskauden merkkipaaluista on saavutettu, eli eilen oli niskapoimu ultra! Uskomaton tunne. Kävimme yksityisellä jossa on kuuluisa ultra lääkäri. Näytti myös 4d kuvia ja katsoi samalla kaikki mahdolliset paikat läpi. Molemmilla pikkuisilla oli sydämmessä eteiset ja kammiot niinkuin pitää, munuaiset,mahalaukku,virtsarakko,kädet ja jalat normaalisti. Ja kumpaisenkin np arvot normaalit. Olivat siellä päät vastakkain hauskan näköisesti. Sydänäänet olivat aikamoiset ja pulssi tykytti molemmilla 160 luokkaa.(Tykytti myös äidin pulssi). Näyttivät oikeilta vauvoilta!! Päätimme mennä myös rakenne ultraan samalle lääkärille viikon 20 tienoilla. Vauvojen koko vastasi viikkoja 11+5 ja lääkäri muuttikin lasketun ajan viikoa aikaisemmaksi.
Hyvä uutinen on myös se että pahoinvointi on voiton puolella. Koko kesän jatkunut krapulainen olo on enää iltaisin jos jättää ruokailun vähemmälle. Uskoisin myös vihdoin voivani aloittaa kevyen liikunnan. Elämä voittaa siis..
Viikko olisi vielä lomaa ja sitten töihin. Kaksosten kanssa alkaa kai sairasloma jo hieman aikisemmin eli lääkäri puhui jotain lokakuusta. Minulla on aika raskas fyysinen työ. No aion alkaa nyt vihdoin täysillä nauttimaan rskaudesta ja koittaa myös luottaa siihen ajatukseen, että kaikki on hyvin. Voi tätä elämän ihmettä!! Kaikille mukavia odotusaikoja ja minun vinkkini pahoinvointiin on appelsiinit. Niitä on tullut syötyä kilokaupalla kun muu ruoka ei ole maistunut!!
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen kirjoitellut tuolla yli kolmekymppisissä kun tämä pino on niin hiljainen. Onko muilla 'tyttöillä' ja masu kasvanut? Kun musta tuntuu että tuo alamasu on kova pömppis, housut pysyy tosi huonosti jalassa ei tiiä vetäskö niitä masun yli vai jättäis ali kun tuntuvat valuvan kokoaika alapuolelle.
Milloin teilla on np-ultra? Mulla on perjantaina, arvatkaa vaan oonko miettinut että vaikka sikiö oisikin elossa onko siinä jotain epämuodostumia (puuttuu esim kädet tai jotain muuta sellaista). Huh tätä piinaa, on se kyllä totta että ei se piinaaminen lopu siihen että saa sen plussan testiin vaan jatkuu varmaan koko odotus ajan.
Mun masu meinaa toimia tosi hitaasti, pitää varmaan jotain luumuja alkaa syödä. Kattelin neuvola kirjaa ja sikiö on 12 viikolla jo yli 4 cm pitkä =) ihanaa seurata mitä kaikkea sille tapahtuu (tällä viikolla tulee hampaat ikeneiin jne).
Kirjotelkaahan kuulumisia, oltiin niin tiivis porukka tuolla lapsettomuus puolella.
hh+känkkis 11+1
 
Meillä takana np-ultra jossa kaikki hyvin. Nyt siis viikkoja 12+2 eli yhden rajapyykin yli kuljettu. Pahoinvoinnit loppuneet lähes kokonaan ja olo oikeastaan mainio. Seuraava ultra äitipolilla rv 19+6 - jokohan silloin sukupuoli selviäis B) Niin ja mäkin tilasin sen kotidopplerin - saa nähdä kun se tällä viikolla saapuu että saanko äänet kuulumaan =)
 
Vatsa kasvaa kovaa vauhtia. Onko muilla jo masu näkyvissä. rv.t ultran mukaan nyt 13+2. Ja hoitojen mukaan 12+6. Iltaisin vatsa vielä turpoo ihan älyttömästi ja yöt on todella tuskaisia. Huomenna pitäisi töihin monen viikon loman jälkeen ja pelottaa jo nuo aamuheräämiset kun neljä ketaa yössä pitää käydä vessassa. Päivät menee hyvin eikä ole pahoinvointiakaan.
Käytiin katsomassa viikonloppuna rattaitakin ja muita oheistarvikkeita ja laskettiin että tonni menee näihin kasosten kamoihin kun hankitaan.
NO aikista vielä mutta tuntuu jo jotenkin luottavaisemmalta tämän raskauden suhteen.
Onnea kaikille tuleviin np ultriin! Nythän alkaa olla niiden aika..
 
Moikka tännekin!

Kiva kuulla että kaikilla menee mukavasti! Täällä myös. Etominen on yhä ympäri vuorokautista, mutta nyt saan pidettyä kohtuullisen hyvin aisoissa syömisellä. Vatsaa turvottaa kovasti, mutta kaipa sen tekee myös nämä ilmat. :headwall:
Mutta onneksi ei palella. :p

Eka neuvola on keskiviikkona ja sitten 30.8 vasta np-ultra taysissa. Mutta näillä mennään. Kyllähän hieman jänskättää onko kaikki kunnossa kyytiläisellä, mutta toivotaan.

Tsemppiä kaikille!

Nampula + kyytiläinen 9+6
 
Hei taas kaikki. Hyvä HH kun potkit meitä kirjoittamaan, mustakin olisi kiva jos täällä olisi vilkas keskustelu. En oikein noilla muilla palstoilla viihdy.

NP-ultraan ei ole vielä tullut kutsua, seuraava neuvola jossa lääkäri on 10.9. Olo on ihan ok, välillä öklöttää, mutta ei pahasti.

Mitä olette mieltä siitä, voinko lähteä aika rankalle päivävaellukselle tunturiin? Itseäni vähän arveluttaa kun en ole viime aikoina juuri jaksanut liikkua... että mitä jos jotakin sattuu. Samalla taas haluaisin mennä kun on mahdollisuus... Mielipiteitä?

Maha pömpöttää raivostuttavan paljon ja rinnat on tosi kipeät. Luget loppuu kokonaan perjantaina!! Mahtavaa!! Kuinkahan mä osaan olla ilman niitä? :kieh:

Jiksu 10+5
 
Heips kaikille pitkästä aikaa !
Voi teitä onnellisia, joilla yrppäaika on takanapäin ja pääsette nauttimaan olotilastanne.
Täällä edelleen halaillaan pönttöä, mutta onneksi on vielä saikkua. En kyllä jaksaisi ollakaan töissä, sillä sohva vetää kyllä iloisesti puoleensa. Tänäänkin olo oli tosi kurja söit tai et, niin yrppä tunne kurkussa.
Täällä masu alkaa pömpöttämään, niin ettei sitä enää piilotella.
JIKSU: Oman voinnin mukaan vaellukselle. Itse olin esikoista odottaessa n. rv 20 vaellusreissussa helleilmalla ja ei mitään hätää ollut, kunhan oli juomista tarpeeksi mukana. Joten jos vähääkään epäilet, niin mä kyllä jättäisin väliin.
Yritetään pitää ketju ylhäällä ;)

kuu-ukko ja murmeli 12+2
 
Jiksu mää en uskaltaisi lähteä vaeltamaan, minä olen jättänyt kaiken raskaan tekemättä kun oli niitä suppareita viime viikolla tai se oli neuvaltädin neuvo. Niin pitkään tätä raskautta saatiin odottaa että makaan vaikka 9kk jos on tarpeen.
Nampula tule kertomaan neuvola kuulumisia! Kuunneltiinko sydän ääniä?
kuu-ukko kokeile pitkävaikutteista b-vitamiinia pahoinvointiin.
Viipukka minä en ole vieläkään saanut dopplerilla sykettä kuulumaan, en ole pariin päivään nyt kokeillutkaan. Omani kuuluu kyllä tosi hyvin ja jotain lurahtelua (muutakin kun mahan toimintaa ) kuuluu kyllä. Niin tuo oma syke kuuluu masusta, kait siinä menee ne isot verisuonet jalkoihin joista se sitten kuuluu.
hh+känkkis11+4
 
Onko siinä dopplerissa ohjeita mukana? Siis että miten sillä otetaan alkuviikoilla sydänäänet?
Mulla oli neuvola viikolla 9 ja silloin terkka sai äänet kuuluville, mutta silti epäilen niiden olleen oma pulssini.
Mulla on edelleen pientä kuvotusta aamuisin, mullehan tulikin se pahoinvointi hieman myöhässä.
Väsymystäkin vielä on, en jaksa päiväs aikaan touhuilla mitään, no onhan ollut helteitäkin, jotta senkin takia voi olla vähän voimia. Onneksi illalla jaksan sitten vähän siivoilla yms.
Np-ultra on ylihuomenna ja täytyy myöntää, että pikkusen pelottaa. :/
Haalistunut 13+0
 
Se mun dopplerin lähetys on myöhästynyt ja tulee vasta ensi viikolla. Mutta jospa ne sitten kuuluis paremmin kun kaveri on kasvanut jo taas vähän lisää. Mielenkiintoista päästä testaamaan. Eikös se vauvan syke ole paljon nopeampi kuin oma josta se helposti erottaa?

Viipukka 12+4
 
HH kerroit, että sulla olis ollut jotain supistuksen tapaista? Miltä ne tuntui? Mulla iltaisin vatsa kovettuu ihan älyttömästi ja olen liittänyt sen myös ilmavaivoihin, mutta ysäväni kysyi onko se jotain supistelua ja sellainen ei tietenkään tullut mieleenkään. No nyt sitten alkoi tämäkin asia hermostuttaman... Kyllä tämä tietämättömyys on rasittavaa. Kaikenlaista vaivaa tulee joka päivä esille.
Jiksu, en lähtisi vaeltamaan ainakaan kovin rankalle reisulle. Sanoivat neuvolassa, että rauhallinen kävely olisi parasta liikuntaa. Ja ajattelen että nämä lapset ovat niin arvokkaita meille, että riskejä ei kannata ottaa.
Mukavaa päivää kaikille. Minulla on neuvolalääkäri ja aionkin yllättää hänet valtavalla kysymystulvalla tänään...
 
Koti-dopplerissa ei ole kuin kokoamis ohjeet ja takana 1 kuva jossa pitää laitetta sivulla mahalla mutta sen naisen masu on jo niin iso että voi kuuluakkin sivulta jo silloin. Sikiön syke on jotain 130-160 ja oma korkeintaan 85 joten kyllä sen huomaa kumpi on kyseessä.
Roosa olenko oikeassa että teillä ukko sai kyytiä tässä taannoin? :) vai sekoitanko johonkin toiseen... Nimittäin meille annettiin seksi kielto, mulla supparit alkoi orkun jälkeen. Eipä siis ole uskallettu enää pumpsutella. Sperma voi aiheuttaa suppareita. Mulla supparit tuntui: maha kovettui ihan yhtäkkiä ja sitten 20 sek päästä löysäsi itekseen. Aika outo tunne ja ei sattunut yhtään. Kohtu kasvaa näillä viikoilla hurjaa vauhtia joten voi supparit liittyä siihenkin joten niistä ei tarvi olla huolissaan jos vuotoa ei ole. Niin kunhan ottaa rauhallisesti.
Mistä kohtaa neuvolassa kuunnellaan sykettä? Ihan alhaaltako?
 
Tännekin neuvola terkkuja!! Juu sykettäkin kuunneltiin ja sieltähän se löytyi. Mulla löytyi vatsan oikealta puolelta, tuosta sanotaanko että 10 cm karvotusrajan yläpuolelta. Mutta aika laajalti vatsaa kävi läpi (siis alavatsaa) joten kai se voi löytyä aika monesta kohtaa. Neuvolan täti sanoi, että hän itse kuuli sen kaiun jo aiemmin, mutta koska sikiöllä nyt tilaa vielä liikkua kun kohtu niin suuri, niin vaihtelee liikkuu aika paljon joten kohdistaminen vaikeaa. Oma sykkeeni oli todella rauhallinen vauvan sykkeeseen verrattuna. Kuulemma vauvan syke 2 kertainen äidin sykkeeseen verrattuna.

Muutoin sitten juteltiin ja höpistiin, aivan ihana meidän neuvolan täti. En meinannut pois lähteä. Lisäksi sitten punnailtiin ja pissin kuppiin ja sitten otettiin hemoglobiini. Mulla oli hemoglob. alhainen, joten seuraillaan. Verikokeisiin menen muutaman viikon kuluttua. Semmoista tällä erää. :)

Nampula + Pikkirii 10+1
 
Hei kaikille pitkästä,pitkästä aikaan!

Maanantaina oli kauan odotettu ultra...
Siellä se meidän pikkuinen loikoili vasen käsi pään takana kunnes häntä mentiin häiriköimään ultralla, niin johan se aloitti voimistelun.Lääkärikin sanoi että onpas vilkas kaveri.
Oli se aivan uskomaton tunne nähdä, että MINUN masussa asustelee pikku asukki. Minä siinä sitten itkin ja nauroin onnesta. Yksi asukki siellä sitten oli, eli toinen oli pudonnut jossain vaiheessa matkasta pois.
Ultraus tehtiin alakautta. Lääkäri sanoi että vauva on jo niin iso ettei hän saa ultrauslaitetta työnnettyä enää tarpeeks syvälle. Ja että se ei saannut sitä kuvaan kokonaisuudessa joten nyt en sit tiiä kuinka iso meidän vauveli jo on.

Pahoinvoinnit mulla loppui melko lailla kokonaan viikon 8 tienoilla. Mutta vieläkin pitää kyllä huolehtia että parin tunnin välein laittaa jotain suuhun ettei pääse pahoinvointi yllättämään.
Mahassa mulla on edelleen nippailuja ja kohdun seutu on välillä todella arka. Liekö kohdun kasvusta johtuvaa...
Yöllä juoksen edelleen kerran pari pissillä. Mahallaan nukkumisesta ei meinaa tulla enää mitään. Aamuisin herään kuitenkin useinmiten mahaltani, niin silloin koskee rintoihin tosi paljon, vähän niinkuin nänneihin pistettäis neuloilla.Ei kiva tunne...
Mitäs tässä vielä oli...Niin no keskenmeno pelko on edelleen päällä (tuoreessa muistissa vielä tammikuulta) . Vaikka lääkäri sanoi että suurin keskenmeno riski on jo ohitettu. Mutta minkäs teet kun on tälläinen luonteeltaan. Pitäis kait oppia jo nauttimaan tästä olotilasta.

Masu mulla on jo ruennut näkymään. Kaikki farkut jo ahdistaa ettei niitä voi pitää. Tällä hetkellä on enää yhet ainoat puuvillahousut jotka mahtuu.
Pitäis varmaan kohta puoliin harkitsemaan äitiyshousuja...

Mai 11+6
 
Nostetaanpa tätä meidänkin ketjua välillä!

Tunnin päästä pitäisi mennä kertomaan esimiehelle tämä ilouutinen joka ei todennäköisesti ole kovin iloinen hänen kannaltaan katsottuna :/
Kyllä vähän jännittää :|

Viipukka 12+6
 

Yhteistyössä