Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Itse plussasin viime torstaina.. En usko vieläkään, että raskaana ollaan.. Sunnuntaista lähtien ollut lähes jatkuvaa kipua vas. munasarjassa.. Olen ihan varma, että on kuitenkin kohdun ulkoinen raskaus. 16.7 on ensimmäinen ultra väestöliitossa.

riksu82 + salamatkustaja rv 5
 
Minulla oli nipistelyä alussa koko ajan . Välillä kouraisi oikein kunnolla ja tietyissä asennoissa piti ulvahtaa kun koski niin kovasti. Hoitojen jäljiltä kystat yms ovat tavallisia ja toisinaan voivat olla valtavan isojakin. Minulla kysta on yli viiden sentin läpimittainen ja lääkäri kysyikin ultrassa onko minulla ollut kiputuntemuksia.
Olet kuitenkin plussannut ja nyt lähdetään siitä että olet varmasti raskaana!!
 
Roosa mun kaverilla on luomu kaksoset ja hän sanoi että oli tosi kipeä monta viikkoa alkuraskaudesta ja tietty sitten loppuraskaudestakin. Ei kannata siis Riksunkaan huolehtia kivuista. Musta tuntuu että endolla on jotain tekemistä myös noiden kipujen kanssa, mutta nythän asiat on endon kannaltakin paremmin kun raskaana ei endoa kasva. Roosalle vielä että ota kuule vaan tosi rauhallisesti, viikolla 10 pitäs olla 1kg painoa lisää mutta sulla kaksoisraskaus ja silloin tulee enemmän painoa ja nyt alussa voi olla turvotustakin.
 
Heippa rallaa kaikille !

Täällä on jo ekat kosketukset otettu posliinipönttöön. :x Ruokaa menisi jatkuvalla syötöllä, mutta töissä ollessa ei voi aina olla syömässä, johan työkaverit ihmettelisi mun jatkuvia ruokataukoja ;) Eivät vielä tiedä, enkä aio ihan pian kertoakaan. Jotenkin kyllä tuntuu toi masu jo pömpöttävän, että varmasti alkavat kohta kyselemään. On nimittäin jo entuudestakin tuota pömppistä.

Mulla olisi huomenna ultra, toivottavasti siellä pikkuinen :heart: pompottaa kovasti.

Jaksuja kaikille masun kasvattajille !

Nyt jääkaapille ;)

kuu-ukko ja murmeli 7+4
 
Täällä ollaan edelleen huolissaan tuosta kivusta.. Väestöliitto on kesälomalla niin en voi sinnekään soittaa. Soitin sit neuvolaan, sanoi et lepoa ja jos ei vuotoa niin odotellaan maanantain ultraa. Olen sata varma et mun tuurilla on kohdun ulkonen... Onko kellään kokemuksia siitä?

Eilen jouduin yhdelle työkaverille paljastamaan, et oon raskaana kun ois pitänyt mennä keuhkokuvaan potilaan kanssa. Muille ei olla kerrottu eikä kerrota ennen kun 12 rv on täynnä..

kuu-ukko tuleppa sit heti kertomaan ultra kuulumiset!
 
Moikka kaikille!

Täällä on menkkatuntemukset vaihtuneet vatsa juilimisiksi ja paha olo riesana lähes koko päivän. Toissa yö meni tuskastellessa kun järisyttävä närästys alkoi kiusaamaan. Eilinen meni sitten nukkuessa ja pahaa oloa potiessa. Onneksi nyt jo hieman helpompi. Lisäksi... vielä ihanainen ystäväni hiiva, tuli kylään. Soitin taysiinkin, että mikä olisi nyt paras lääkitsemis keino ja sanoi että lugejen kanssa vaan limittäin. Niin että nyt riittää kapseleita jalkovälissä! :D Onneksi se alkaa nyt helpottaa sekin riesa. Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja sisaruksille sekä muutamalle kaverille, jotka tiesivät hoidoista. Sekä mieheni sisaruksille. Mutta muille ei kerrota vielä aikoihin. Katsellaan nyt hetkiä taas eteenpäin.

Voikaahan paksusti! :wave:
 
No niin, ultra ja työpäivä takana onnellisesti.
Pieni :heart: sydän löytyi vatsan päältä ultrattuna.
Ette arvaa, että oli ihana tunne, helpottavaa :hug:
Tänään loppui sitten lugetkin, joten nyt vaan nauttimaan tästä olotilasta. Mitään hätää ei ole kun syödä muistaa ja töissä ehtii.
Meillä ei vielä tiedä kuin äitini ja ehkä hän on kertonut isälleni, jos ei niin tiedon hän saa melko pian.
Huomenna kerrotaan miehen vanhemmille ja yhdelle todella läheiselle miehen tädille. Nyt, kun on ultrassa pieni :heart: nähty. Mulla tuli tässä muutamana päivänä aivan onnetonta ruskeaa tuhrua lugeja laittaessa, niin sillä halusimme asiaan varmuuden.

Voikaa hyvin :hug:

Kuu-ukko ja murmeli 7+4 (viikot tänään varmistuneet)
 
Samat fiilikset kuin Hormonihirviöllä :(

Tosin niin oli viime odotuksessakin tähän aikaan, ja lisäksi oli sitä vuotoa. Joten olen luvannut itselleni, että tämä raskaus ei kulu jatkuvassa pelossa. Kun ei se edes hyödytä mitään :|
 
Kävin kangaskaupassa kattelemassa ale-kankaita ja arvaatkaas mitä tarttui lopulta matkaan =) no pussilakana kangasta vauvalle ja pinnasänkyyn ne pehmustekankaat vaikka olen itelle luvannut että mitään en osta ennen kun on jo 30 viikko täynnä. Voihan ne tietty antaa lahjaksi sitten jollekulle jos vauvaa ei saadakkaan.
Keittiö on muuten maailman pahanhajuisin paikka kissanvessa jälkeen, onko muut huomannu samaa?
 
Ranja
Lomalta palattu, mukavaa oli B)

Pakko heti kertoo oman navan tilanne... Käytiin tänään aamulla alkuraskauden ultrassa ja saldona KAKSI raskauspussia. En oikein tiedä mitä ajatella, ihanaa mutta pelottaa. Sykkeet ei vielä näkyneet, lääkäri sanoi ettei näillä viikoilla kuulukkaan näkyä. Soitin neuvolaan ja sain ajan 24.7, seuraavalla viikolla heti lääkäri joka tekee lähetteen äitipolille ultraan. Vitsi mä oon pihalla, oikeesti en tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä.

R ja Masukkaat 6+1
 
Onnea Ranja ! Totta pirussa sää oot iloinen kaksosista =) siinähän ne lapset on sitten tehtynä jos ette enempää halua ja kun eka lapsi on tuplaonni niin ei tiedä mihin on ryhtymässä niin ainakin mun kaveri sanoi kun sai kaksoset. Kaksosissa on vissin huonompi näkyvyys ultralla kun yhden lapsen katsomisessa, usein yhden alkion syke näkyy jo 6 viikolla. Mulla on samana päivänä neuvola kun sullakin, ultra 17.7
 
Ranja
Siis oon äärettömän onnellinen mahdollisista kaksosista! Me ollaan miehen kans puhuttu paljon siitä, että ois niin ihanaa jos saatais kaksoset. Nyt on vaan tosi epätodellinen olo siitä, että näin on oikeesti käymässä. :heart:

Meillä on 2,5-vuotias esikoinen, joten lapsiluku taitaa täyttyä jos tämä odotus saadaan onnelliseen päätökseen.

R
 
Ensimmäinen virstanpylväs ohitettu - siis alkuraskauden ultra. Siellä näkyi pikkuinen 13mm:n kokoinen papunen ja laskettu aika olisi ultran mukaan 23.2. Tänään siis raskausviikkoja 7+5.
Olen vaan käynyt taustalla lueskelemassa näitä teidän juttujanne kun on vaan välillä tuntunut että näinköhän olen edes raskaana - mutta nyt jo alan uskoa =) Seuraavaksi kai odottelen sitä 12 viikon rajapyykkiä...

Onnea matkaan kaikille tasapuolisesti :flower:
 
On ollut sen verran väsynyt, etten ole jaksanut pahemmin netissä pyöriä. Äsken kävin toisessa alkuraskauden ultrassa, viimeeksi kun sykettä ei vielä näkynyt ( silloin rv 6).
Tänään siis rv 7+3 ja sieltä löytyikin kaksi pussia ja molemmissa syke.
Toinen vastasi viikkoja, oli 12 mm pitkä. Mutta toinen oli tosi pieni, vain 4,5 mm. Voi olla että ei kehity, mutta kyllä kuitenkin pelottaa.
Voikohan siitä kehittyä vielä ihan normaalia?
Kyllä on ajatukset sekaisin nyt.
 
Viipukka: On se varmaan ihana käydä kattomassa omaa pientä ultrassa ja saada tietää että kaikki on niinkuin pitää =)
Hele: Noilla alkioilla on n. viikon ero noin niinkuin koon perusteella. 7 viikolla alkio kasvaa tosi paljon joten ihan kun tuo toinen olisi empinyt alkaa kasvamaan. En osaa sanoa alkion kohtaloa miten käy, ehkä seur ultra selvittää asioita. Varmaan riippuu siitäkin onko alkiot samaan istukkaan kiinnittyneet vai ei. Menetkö milloin ultraan uudestaan? Voimia :hug: nämä epätietoiset tilanteet on tosi kurjia juttuja.
ON minä taidan olla nykyään kaikista aktiivisin kirjoittelija :wave: tuntuu vaan aika niin hitaasti kulkevan. Tänään ei ole ollut edes pahaaoloa, oireet hiipuu...
HH+Känkkis 6+6
 
Hei kaikille! Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti ja tuntui tosi hassulta.
Terveydenhoitaja oli iha innoissaan kaksosraskaudesta ja muutenkin tuntui hössöttävän tosi paljon. Kyseli koko ajan miltä tuntuu ja eikö ole ihanaa. Itsellä tietenkin edelleen olo niinkuin ei olisi raskaana lainkaan.
Yritettiin kuunnella vatsan päältä sydämmen sykettä mutta mitään ei kuulunut. Muuten kaikki oli hyvin ja mitään uutta ei tullut.
Tänään on ollut pahoinvoinnin kannalta parempi päivä ja heti ajattelen että mitä ihmettä miksi ei ole oireita. Minulla on elokuun puolessa välissä vasta seuraava ultra mikä onkin sitten niskapoimu. Siihen asti koetan ottaa rauhallisesti ja olla hermoilematta.
Hele, minulle lääkäri sanoi ultrassa että toinen matkaajista voi kuihtua pois itsestään ja toinen kuitenkin normaalisti jatkaa kasvuaan. Minähän en tiedä mikä tilanne minulla nyt on onko vielä molemmat mukana mutta ainakin toivon niin. Toivon sinullekkin voimia epätietoisuuden kanssa elämiseen.
Roosa 8+3
 
No huh äsken kun aukaisin konetta niin oli pakkoa syöksyä yrjöömään, se oli nyt sitten eka oikea yrjö kun aiemmin ollut sellaista limaa mutta nyt nakkas mahahappoja pihalle vaikka olin syönyt tuntia aiemmin. Onko muut vielä örkkineet? Ei kivaa vaikka oon aina sanonut että jos vauva saadaan aikaiseksi niin örkin vaikka 9 kuukautta. Oli muuten koko aamun ihan krapulainen olo, sama se onko kankkusta kun on lauantai aamu niin örkitään :LOL:
Hormonihirviö ja Känkkis 7+0 (pääsin uudelle viikolle =)
 
Täällä vaihteeksi ihan oireeton olo, mitä nyt väsyttää niin pirusti. :eek: Alavatsakipuja on ollu päivätolkulla, sellaista juilimista ja nipistelyä. Pahoinvointia on ollut, mutta se on ollut vaan etomisen tasolla, ei ole tarvinnut mennä "puhumaan isoon puhelimeen". :kieh:

Ultraan vielä kaksi viikkoa ja kolme yötä (ei niin että meillä laskettaisiin) :LOL: .

Jiksu 6+3
 
Jiksu ai sääkin lasket päiviä ultraan =) mulla tuli tässä joulupukki mieleen kun minäkin laskin noitä öitä ultraan eli niitä olisi nyt sitten enää *3 yötä onneen* tai sitten ei. Toi mun örkkä antoi toisaalta toivoakin että istukkahormonia kehittyy....
 
Kammottava keskenmenouni tuli viime yönä. Tosi pelottava ja todentuntuinen. Täällä ei vieläkään ole kuin pientä kuvotusta vain.
Ja olen aivan hirveän negatiivinen ja ajattelen vain, että kesken se menee. No eipähän tule suurta pettymystä jos näin käy.
Ruokahalu on kyllä aivan valtava...
Turvallisempiin viikkoihinkin on vielä aikaa...
Haalistunut 8+3
 
Moikka kaikille!

Täällä on välillä kotiuduttu mökiltä. :D Mulla kans oireet kadonneet. Rinnat hieman arat, mutta ei nyt kummempia. Pahaa oloa ei oikeastaan lainkaan. Välillä vatsassa juilii. Mutta sekin harvinaista. Joo, onkohan siis kyydissä ketään? Vielä vajaa 2 viikkoa ultraan. No koitetaan elellä rauhassa ja toivotaan parasta. :wave:

Nampula & kyytiläinen 5+5 (?)
 
Täällä on koko päivä kestävää pahoinvointia! Pieniä aterioita syötävä vähintään kolmen tunnin välein ettei tu yrjö... Sitten kun keksis vielä et mitä saa alas.... Ehdotuksia? Jogurtti ainakin menee viä ja jotkut hedelmät...

Huomenna on sitten se ultra iltapäivästä. Pelottaa ihan mahdottomasti! Kuitenkin se on kohdunulkoinen... :( Kipuja nyt jatkunut viikon ajan...

Voikaa hyvin!

Riksu + salamatkustaja rv 5+5
 
Huomenta! Mulla ei vaan ole hyvä sellainen; väsyttää, aamusta asti ollut pääkipeä ja etovaa oloa. Vaihtelee muuten ihan päivittäin tuo pahaolo. Huomena ultra puoliltapäivin, oon miettinut kaikki mahd. siis rypäleraskaudesta kohdunulkoiseen tai että siellä ei vaan yksinkertaisest ole ruskuaispussissa ketään. Kuvittelen ite kaikki oireet jne. Aikalainen itsesuojelu vaisto päällä. Ruskuaispussi muuten hajoaa 7 viikolla kun istukka alkaa kehittyä. Onneksi on tuttu nuori naislääkäri jos siellä ultrassa tulee itku....että tämmösissä ajatuksissa tällä kertaa.
HH+Känkkis 7+2
 

Yhteistyössä