Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Turhaan menisin ultraan kun olen vielä 5+5 eli ihan lähtökuopissa, ei varmaankaan näkyisi mitään. No ei auta kun odottaa, tosi vähäistä tämä vuoto kyllä on ja aattelin ottaa luget suun kautta nyt illalla jos vuoto on alkaakseen ei ainakaan mömmöt ole tiellä.
 
No niin, nyt se sitten vissiin alkaa se pahoinvointi. Koko illan ollu kauhea öklötys päällä, olo helpottuu kun huilaa mutta heti kun alkaa tehä jotain niin oksetus alkaa. :|

HH: mites vuoto, onko vielä jatkunut?

Jiksu 4+6
 
Jiksu yritä syödä parin tunnin välein jotain kylmää esim. vesimelonia tai viinirypäleitä niin pysyy olo parempana. Mulla on vähentynyt pahaolo ja se mietityttääkin kun on tota vuotoa joka on kyllä nyt loppumaan päin ja mennyt ruskeaksi ja pikkarisuojaan ei tule mitään. Eilen ennen kun sitä vuotoa tuli jouduin kyykkimään huonossa asennossa kun etsin puhluetteloa ja kai se sitten sai sen vuodon taas alkamaan niinkuin viimeksi se badenbadenista hajareisin nousu (silloin kirpsahti masussakin) nyt ei mitään tuntoja ollut. Pitää kai nyt sitten ottaa tosi rauhallisesti, saa mies siivota kissan vessankin (inhoaa yli kaiken).
Olen tehnyt jo 14vuotta sitten kastemekon, josko sitä pääsis ens keväänä käyttämään:) Aattelin pestä sen kun on ollut lainassa, näin kesällä hyvä kuivata kun siinä on tosi pitkä helma. Ja aamulla päätin sängyssä että vaikka pientä vuotoa on niin en stressaa siitä, ultra näyttää sitten onko kaikki ok.
Miten tytöt onko teillä paino noussut vai laskenut? Mulla laskenut 1 ja puoli kiloa vaikka turvottaa hirmuisesti.
Hormonihirviö+Känkkis 5+6
 
:wave: Saanen tulla kertomaan kuulumia?!
Kävin tänään toisissa verikokeissa. Soitin hoitopaikkaani ja siellä hoitaja oli edelleen sitä mieltä että voisin muka olla vielä raskaana :eek: !
Joopa joo! Jos olisi nähnyt ne hyytymät ja sen kalvon mitä tuli ulos..eilenkin tuli jotain..No, tämän päivän verikoe kertoo enemmän. Maanantaina otettiin eka koe ja tänään toinen. Kai se on jo lähtenyt huimaan laskuun jos kerta kesken on mennyt. Ei se ainakaan nouse! EI ne meinaa mua kontrolliultraankaan ottaa. Jos on mennyt kesken niin kyllä sieltä on kaikki tullut pois, sanoivat. Haluisin ja lyödä pisteen tälle koko jutulle!
Seuraava yritys sitten alkaisi seuraavista kuukautisista jo. Eli varmaan elokuun paikkeilla. Tiä sit koska seuraavat kuukautiset alkaa. Jos vuotoa meinaa tulla koko ajan niin eihän sitä tiedä mitkä on menkat ja mitkä ei! Kumpa loppuisi tämä vuoto. On kyllä jo todella paljon helpottanut eikä vuoda enää kunnolla. Kipujakaan ei ole pariin päivään ollut. Että tällaisia kuulumisia!

Angelina
 
Eli tänään hCG oli 36. Romahtanut paljon maanantain 727 arvosta. Eli selvä keskenmeno, eikös! Ja hyvältä näyttää kun noin on pudonnut muutamassa päivässä, vai mitä olette mieltä? Helpottaa kun vihdoin sain oikean tiedon! Voin jatkaa elämääni taas! Ihanaa, elämä hymyilee taas =)
Voikaa hyvin kaikki ja oikein paljon vauvaliimaa masuasukeillenne!
Rakkain terveisin Angelina
 
Kävin varovasti kurkkimassa....
Kuinka rauhallisesti täytyy ottaa? Saako nostella, lenkkeillä ihan tavalliseen tapaan vai ottaa iisimmin? Onko klinikka antanut teille jotain neuvoja?
Keskenmeno pelottaa...
 
Moi Riksu! niinkuin mä tuolla edellisessä viestissäni jo vinkkasin, niin mulle ainakin yksityisen klinikan ohjeistus oli että varhaisultraan asti, eli siihen asti kun syke näkyy,ja alkio on kiinnittynyt kunnolla, pitää ottaa rennosti.Ei kurkottelemisia ja turhia, kumarteluja,kiertoliikkeitä ja painavien esineiden nostelua, ja välttää nimenomaan tärinää (kuten fillarilla ajelua ja lenkkeilyä).
Muutoin tietysti saa elää ihan normaalia elämää, ja seksikin on sallittua, ei sen puoleen.
En sitten tiedä mikä Suomessa on tapana, mähän asun ulkomailla ja täällä on melko tarkkaa tuo alkuraskauden ohjeistus ja seuranta, varsinkin näissä lapsettomuushoidoissa.
Nytkin joudun 2 viikon päästä uusinta ultraan ja luget saan lopettaa aikaisintaan vkolla 12. Otin minäkin siis vinkeistä vaarin ja annoin itselleni nyt luvan hieman laiskotella ja ottaa rennosti! Keskenmeno pelottaa minuakin, joten en halua ottaa turhia riskejä.Eihän siinä varovaisuudessa mitään menetä, muutamasta viikostahan nyt on kuitenkin kyse!
Onnea odotukseen Riksu!
 
Huomenta!
Viikonloput on menettäneet aivan merkityksensä kun ei juo alkoa eikä käy ulkona, heräsin tänäkin aamuna jo puoli 8. Vaan huono olo on aamulla =) :x vaikka ei krapulaa olekkaan...
Ottakaaa tytöt rauhallisesti niin ei tule näitä mun vuotoja, oon etsiskellyt tietoa netistä ja kohdun suulla on jotain isoja verisuonia jotka voi aiheuttaa pieniä verenvuotoja.
Mulla pakottaa oik munajohdinta :ashamed: siellä oli jo passin aikaan 15mm paravariorinen kysta (kystat kehittyy munasoluista) ja luulen että se on kasvanut nyt kun on saanut zume/luge hormooneja. Yleensä mulla nuo on hajonnut itekseen mutta niitä joudutaan joskus myös imemään tyhjäksi.
Riksu: Minusta tuntuu että joka klinikalla on vähän omanlaisensa ohje hormonien lopettamiseen, omasta hoitopaikasta saat tiedon milloin voit zumet lopettaa.
HH+Känkkis 6+0 (pääsin uudelle viikolle =) )
 
Täällä kanssa kuvotusta. Tänä aamuna oli lähellä jo yrppä, mutta jotain äkkiä masuun, niin helpotti. Väsyttää, sohvan kun näkee, niin tekisi mieli mennä pötköttämään.
Keskiviikkona on ultra, jossa toivottavasti pieni :heart: sykkii.
Haalistunut : meillä on samat viikot, ainakin vielä. Neuvolassa ne ei oikein muistanut miten ivf:n viikot lasketaan. Nämä nyt viimeisten menkkojen mukaan.

Kuu-ukko ja murmeli 7+4
 
Tänä aamuna kun heräsin tuli vaan sellenen olo etten taidakkaan olla raskaana :ashamed: Kaikkina muina edellisinä plussan jälkeisinä aamuina oon herännyt hymy huulilla että meille tulee vauva, en tiiä nyt mikä mättää, ois niin hyvä nähdä onko tuolla masussa elämää...... vaikka oireita on ja paljon. Ollaan lähössä reissuun ja en uskalla varata laivaakaan kun vasta 17.7 ultran jälkeen ja 18.7 on lähtö (kai niitä hyttejä on kun laivamatkustus on laskenut roimasti)
Hormonihirviö+ Känkkis 6+1
 
Sunnuntaita kaikille!

Mulla on kans sellainen tunne että olenkohan sittenkään raskaana...kun siellä ultrassakaan ei viimeks vielä näkynyt sykettä. Mut kai sitä on sitten ku ei vuotoakaan ole kuulunut. Pahoinvoinnit on kadonneet melkein kokonaan, ainoastaan rinnat on arat ja mahassa välillä nippailee ja hyvin, hyvin pientä etovaa oloa, vessassa saa ravata kyllä jatkuvalla syötöllä. No olihan tossa näköjään aika lailla oireita sittenkin :)
Mä siis joudun odotteleen vielä kuukauden että pääsen ultraan...tuskaa...

Hormonihirviö: Kyllä kantsis varata se laivamatka jo nyt. Ainakin täällä Ruotsi-Suomi linjalla on laivat aika lailla täynnä. Saahan sen sit perua jos siltä tuntuu.

Kuu-ukko: Oliko sulla tuoresiirto? Jos oli niin punktio päivä on jo 2+0 ja siitä eteenpäin sit vaan lähdet laskemaan. Punktio päivästä 38vkoa eteenpäin on laskettuaika.
Jos oli passi, niin sitä en tiedä miten lasketaan.

Mai 6+3
 
Hih! :wave: Koitan ihan hiljakseen tulla, ettei matkalainen huomaa ja peljästy... :whistle: Ihan ei oma pää vielä tajua että täällä sitä ollaan ja pelko keskenmenosta on suuri koko ajan. Mutta kuitenkin, hetki kerrallaan mennään.

Oireita löytyy kovasti. Rinnat kipeät ja suurentuneet. Vatsa kuin rantapallo (kiitos hyvien ruokien...) sekä välillä juilii kovastikin. Viime yö oli eka yö reiluun viikkoon kun en herännyt menkkakipuihin. Tosin yöllä kyllä sängystä singotessani sain kivut aikaiseksi mutta kuitenkin. Lisäksi silloin tällöin etovaa oloa saan aikaiseksi, mutta onneksi ei pahemmin vielä. Ultra olis vasta 26.7. Mutta josko tässä sinne asti jaksetaan odotella. =) Jos nyt pikkuinen pysyy kyydissä. Viikoista ei oo hajuakaan, mutta jotain 4+ jotain ne on. Mutta eiköhän se selviä. Nyt on onneksi kesäloma ja ollaan paljon mökillä ja muualla nauttimassa kesästä. Joten jää sitten turhat murehtimiset toivottavasti hieman sivuun. Tsemppiä kaikille plussanneille ja nauttikaahan olostanne! :wave:
 

Heippa taas kaikille ja tervetuloa Nampula tänne puolelle!!

Mun viikonloppu meni häissä, oli outoa olla juhlissa kun ei ottanut edes tervetuliaismaljaa -- tai otin, mutta mehua. En kertonut kenellekään että olen raskaana, välttelin jengiä boolimaljan ympärillä ettei tule hankalia kysymyksiä.

No, aamulla heräsin ennen kahdeksaa ja oli tosi kiva olo kun jaksoi heti ryhtyä touhuilemaan. Krapulaiset kanssajuhlijat näytti tosi surkeilta!! :kieh:

Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut mutta selkää särkee ja välillä juilii + rinnat on tosi kipeät. :/ Raskaanaoleva olo tulee lähinnä siitä että avomies hösää ja huolehtii etten mä vaan rasita itseäni liikaa.
:) :heart:

Hyvät päivänjatkot kaikille!

Jiksu
 
Mai Oon vähän niinku tarkoituksellakin venyttänyt matkan varaamista jos on huonot ilmat niin oon pahoinvoiva ilman raskauttakin laivalla ja jos siellä ultrassa ei oo 'ketään kotona' niin sitten tulee keskeytys ja ei päästä reissuun. Jos sitten käy niin huono tsäkä että ei saada lippuja niin pyöritään sitten hesassa. Mulla ihan samalainen olo kun sullakin ja turvotus on laskenut paljon, paino on tippunut ainakin puoltoista kiloa jos enemmänkin.
Nampula tuo turvotus johtuu raskaudesta =) Tervetuloa vaan joukkoomme!
Jiksu eiks se oo kiva että ukkeli höösää, meillä ei ainakaan muuten kiinnitä muhun huomiota. Kännissä jopa halailee mun masua :LOL:
HH+Känkkis 6+2
 
Huomenta!

HH: Jep, onhan se kiva saada huomiota ja huolenpitoa, kun yleensä sitä huolehtimista esiintyy toisinpäin. :)

Eilen aamulla herätessä mulla tuntui vihlova kipu vasemmalla puolella alavatsassa. Ajattelin heti että "VOI EI, se on on munanjohtimessa!!" :eek: Kipu kyllä lakkasi sitten samantien, mutta on tässä mieli herkkänä koko ajan että mitä kauheaa tapahtuu. Olisi jo se ultra ja pääsisi näkemään että onko siellä mahassa todella joku!! (ultra 31.7.)

Jaapajaa, taidan jatkaa imuroimista kun villakoirat taas juoksentelee laumoina pitkin nurkkia. :LOL:

Jiksu rv 5+3
 
Nostan pinoa kun ollaan kohta jo 3 sivulla.
ON aika kuluu niin hitaasti! Ois vielä viikko aikaa varhais ultraan, sais jotenkin todellisemmaksi tämän raskauden jos tietäs että on 'baby uunissa'. Oletteko kertoneet jo kavereille odotuksesta? Mulla lähimmät kaverit tietää mutta äiti ja isä ei kun on niin juoruavaan sakkia että alkavat heti soittemaan siskoilleen että nyt on heillekkin tulossa eka lapsenlapsi (ovat kumpikin perheittensä nuorimmaisia ja muilla on siis jopa lapsenlapsen lapsia)
HH ja Känkkis 6+3
 
Sama homma täällä, ei millään meinaa aika kulua ja odotan ekaa ultraa kuin kuuta nousevaa. (31.7.) Toisaalta ultra pelottaa, että jos ei mitään olekaan niin korkealta pudotaan, tai jos alkio on väärässä paikassa kiinnittyneenä tai jos... :( Murehdin liikaa välillä. :ashamed:

Olen kertonut kahdelle kaverille jotka ovat tienneet meidän hoidoistakin. Äidille ja isälle kerroin kans (tai siis äitille joka kertoi isälle). Ja sisko ja veli tietää. Suurin osa kavereista ei tiedä, eikä kerrotakaan ennen kuin 12 viikkoa on täynnä. Äidille painotin ettei asiaa saa kertoa kenellekään, kun on kaikki niin alussa.

Pitäisi viitsiä lenkille tai jotain mutta on niin kurja keli etten taida viitsiä lähteä itseäni ulos kastelemaan... jos vaan ottaisi lungisti sohvalla... :whistle:

Jiksu 5 + 6
 
Oletpa tarkka! ;) Kyllä mulla onkin menossa 5+6 koska tajusin tänään että olen laskenut koko ajan siirrosta päiviä kun oikeastihan hedelmöittyminenhän on tapahtunut jo punktiopäivänä... siis mun logiikalla. :whistle: Pidän nyt kii tosta 5+6 ja katotaan ultrassa mikä on oikea arvio...

Jiksu
 
Kattelin vaan tota sun eilistä viestiä ja siinä oli 5+3 =) Mulle on nää omat päivät ainakin tärkeitä, aina kun pääsee päivän eteenpäin on taas lähempänä ultraa jne. Mulla on muuten oma neuvola korttikin jossa on kylläkin vaan nimi ja osoite :) kun neuvolatäti sanoi että ekassa ultrasta voidaan jo jotain kirjata ylös. Aatella että 6 viikolla alkaa jo pää, vartalo jossa pienet käden ja jalkojen alut kehittyä ja niin tietysti sydän lyö :heart: Mulla on toi raskauskiekko josta näkee noita tapahtumia.
 
HH: Jep, omat päivät on tosi tärkeitä, mäkin olin ihan riemuissani kun tajusin että "saan" kaksi päivää lisää! :D

Mä en ole vielä ollut neuvolassa. Ollaan ens viikolla muuttamassa 600 kilometrin päähän ja ajattelin mennä sitten uudessa kaupungissa neuvottavaksi. Mutta tänne tulen vielä ultraan kun haluan käydä samalla lääkärillä joka mun hoidoista on vastannu... ympyrä ikään kuin sulkeutuu kun käyn hänellä (joka ekalla tapaamisella sanoi että näyttää tosi huonolta mun mahdollisuudet tulla raskaaksi...). Mutta tässäpä nyt sitten vaan ollaan raskaana... :p :p

Jiksu
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja hyvää kesää! Olemme muuttaneet nyt mökille kesäksi kun asunnon valmistuminen on kesken(asunto kyllä kävi heti pieneksi..) Pahoinvointia on koko ajan ja ruokakaupassa käynti ottaa koville. Lisäksi yöt on todella katkonaisia. Minulla nyt siis menossa kahdeksas raskausviikko ja eka neuvolakäynti torstaina. Taidan olla eka jolle siirto tehtiin kesäkuussa eli 1.6. On jännä lukea näitä raskausajatuksia ja miten samankaltaisesti kaikki ajattelevat. Minäkin mietin välillä olenko sittenkään raskaana ja koko ajan vieläkin takaalalla ajatus että kaikki ei voi mennä hyvin. Olemme kai kaikki niin monissa pettymyksissä ryvettyneet että raskudesta nauttiminen vie meiltä useamman viikon ennenkuin todella voimme niin rehellisesti tehdä ja tuntea olevamme OIKEASTI raskaana.
Oli ihana lukea hormonihirviö siitä sinun kastemekosta, olen varma että nyt sille on käyttöä!
Minulle vaivaa tuottaa tämä paino. Olen aikisemmin ollut tosi kova liikkumaan ja nyt vaikka en pysty mitään epäterveellistä tai rasvaista syömään paino noussut 2,5 kiloa. Uskon sen liittyvän tähän liikkumattomuuteen. Olen kertakaikkiaan täysin poikki ja hengästyn helpommin. Lenkille nyt ei voisi kuvitellakkaan menevänsä. Kävelylle lähtö ja rauhallinen kotijumppa on ainoat vaihtoehdot tällä hetkellä.
Hormonihirviön neuvosta jääkaapista löytyy kylmää vesimelonia ja se on ollut hyvä apu kuvotuksen helpottamiseksi.
On ollut myös paljon puhetta niistä alkuraskauden ultrista. Minähän kävin ultrassa klinikan ohjeen mukaan viikolla kuusi ja silloin näkyi nämä minun kaksi pikkuista joiden molempien sydän hakkasi tiiviisti. Ääntä ei vielä silloin kuultu. Kuvissakin jotka kotiin sain oli jo selvästi nämä pikkuiset isompi ja pienempi. Lisäksi minulla oli myös iso kysta hoidon jäljiltä ja lääkärin mukaan juuri siitä johtuu nämä ajoittaiset nipistävät vatsakivut.
Nyt täytyy yrittää ihmisten ilmoille.. kello on jo puoli neljä ja täällä sitä vielä mennään yöpaita päällä...Voikaa paksusti!!
 

Yhteistyössä