Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Hormonihirviö: Kun viimeiset kuukautiseni olivat 31.5 niin olenko sitten viikolla 4+1 vai 4+2 ?
Mulla on niitä Multitabsin raskausvitamiineja, mitä lie :LOL:
Sannan laskelmien mukaan olisin viikolla 4+1 kun laskin tuon mukaan että punktio olisi 1+6
 
Kaitpa Sanna tietää nää kun on niin pitkään roikkunut jo palstalla =) Eli oot kai 4+1, mutta kukaan ei vaan viitsi mulle kertoa tota passista laskemista eli ollaan kai sitten epätiedossa 7-viikon ultraan saakka. Hoidoissa ei lasketa viimeisten kuukautisten mukaan vaan tosiaan tosta hedelmöittymisestä ja kun mulla oli 3 päivän alkio niin vieläkin mietin että se lasketaan mukaan vai lasketaanko ollenkaan.
Sain tänään muuten syötyä mahani täyteen pitkästä aikaa ja kai se unikin tuli sen päälle sitten hyvin.
 
SEE
Vastaisin tuohon vitaamini kysymykseen että foolihappoa pitäisi syödä, olisi hyvä syödä jo raskautta suunnitelessa mutta viimeistään raskaaksi tultua. Foolihappo auttaa aivojen ja keskushermoston rakentumisessa. Vajaavainen foolihapon määrä voi aiheuttaa aivojen rakennevikoja. Itse syön tuota multitabsin raskausvitamiineja ja niissä on foolihappoa riittävä määrä jos ottaa 2 tbl/vrk. Muutenkin siitä saa kaikki perusvitamiinit paitsi a-vitamiinia jota raskaus aikana ei saisi syödä.

Itse kirjoittelen tuolla lapsettomuushoitojen odottajissa koska en tähän pinoon virallisesti kuulu, olen plussannut noista toukokuun hoidoista, tai no lopulta ihan melkein omin avuin kun inssiä ei päästy tekemään. Lääkkeenä clomit+Pregnyl.
Nyt rv 6+2 , eilen olin alkuraskauden ultrassa ja siellä pieni 5,5mm maha-asukki ilmoitteli itsestään sydän kovatsi sykkien joten kyllä se noilla viikoilla jo näkyypi siellä masussa.
 
Heippa kaikille!
Mä pinoudun kanssa tänne ,täällähän on paljon tuttuja!!!
Laitoin juuri viestiä tuonne kesäkuun ivf/icsi/pas pinoon että taitaa tästä kesäkuun sakista tulla kakkien aikojen ennätys plussaketju, joten tottahan toki on kiva tänne laittaa kuulumisia kun ihan samoilla viikoilla mennään!Onnittelut kaikille uusille plussaajille ja toivottavasti tämä jengi pysyy nyt yhdessä loppuun asti :heart:

omaa napaa : täällä menossa rv 6+4 ja eka varhais ultra olisi tiistaina 2.7 !
Jännittää jo kamalasti onko siellä kaikki kunnossa, ja näkyykö pikkuriikkisen takiaisemme pienen sydämen syke!
Oireita ei pahemmin ole muuta kuin järkyttävä tissikipu, rintsikoita on saanut pitää yölläkin ja melkoiset ''pamelat'' oli viimevuotiset bikinit päällä :eek:
Lisäksi väsyttää kokoajan, onneksi lomalla sai vain levätä ja makoilla.Ihan jo ärsyttää maanantaina palata takaisin töihin

Kohtu tuntuu jomottelevan aina silloin tällöin melkoisesti, varsinkin ylös noustessa tuntuu voimakasta painon tunnetta.Mietinkin tässä jo kuumeisesti onko siellä 1 vai 2 kyytiläistä. No tiistaina se sitten selviää.

Kitty+takiainen rv 6+4
 
Huomenta! Yö oli aika omituinen. En saanut nukuttua kun kävin vessassa ja huomasin että verta tulee aina vaan enemmän. Ja kauheat menkkakivut. Juttelin eilen kaverin kanssa jolla oli kanssa ihan samanlaiset vaivat raskauden alussa. Silti en jaksa uskoa että tässä mennään loppuun asti. Varmaankin käyn ensi viikolla verikokeessa yksityisellä ja ehkä lääkärissä. Miten sitä voi odottaa vielä 2,5 viikkoa. Loma menee ihan pilalle. Haluan tietää edes mitä veritesti sanoo että osaan vähän varautua siihen mitä tässä nyt tapahtuu. Mä en jaksa uskoa että tämä verenvuoto on normaalia. Vaikka olen siitä niin monesta paikasta lukenut että normaalia on ollut jopa kahden viikon kestävä vuotokin. Mä olen ikuinen pessimisti. :headwall:

Angelina ja Masukki rv4+2 (kai sitä vielä ollaan...)
 
Angelina: Mäkin aion mennä maanantaina veritestiin, näin siitä jo untakin. Tunteet vaihtelee ilosta epäuskoon, aamulla oli ihan sellainen olo että olen vaan kuvitellut kaiken.

Mietin jopa että se testi oli varmaan viallinen... miten se on niin vaikea uskoa olevansa raskaana? Ehkä siksi että mikään ei ole tapahtunut "luonnollisesti" ja on koko ajan liiankin tietoinen epäonnistumisen mahdollisuudesta ja kaikista todennäköisyyksistä.

Jatkuvasti pissattaa, vatsassa tuntuu painoa ja eilen illalla oli vähän oksettava olo. Rinnat on kipeät mutta siihen on jo melkein tottunut. :LOL:

:hug: Jiksu
 
Oli taas pakko tehä testi kun vuoto on niin paljon lisääntynyt. Ihan selkeä plussahan sieltä taas tuli. Mä en ymmärrä! Menkkakivut on kamalat ja vuotokin kohta muistuttaa jo menkkoja. :'( Mä en jaksa! Mies yrittää rauhoitella mutta ei se auta.
Voiko testi näyttää aina vaan plussaa vaikka olisi menossa kesken? Kai voi sitten..musta tuntuu vahvasti siltä että elämäni ensimmäinen keskenmeno on tulossa... :ashamed:
 
Angelin: Eikö sun pitäis mennä ensiapuun jos on kipujakin? Minä menisin jos olisin sun tilanteessa ja siellä ne ottas heti sen hcg:n. Jos kyseessä on esim. kohdunulkoinen raskaus niin se voi olla hengenvaarallinen jos on munajohtimessa ja aiheuttaa massiivisen verenvuodon. Testi näyttää plussaa kun se on niin pieni määrä millä näyttää pos tuloksen (suomessa kaikki testit näyttää vähintää jo 50iu hcg:n). Anteeksi en tarkoita pelotella sua :hug: ja voimia!
 
Kivut ovat taas hävinneet ja vuotokin taas pienempää. Kyllä olen tarkkaillut itseäni ja toki jos kivut muuttuu menkkakipuja kovemmiksi niin sitten menen päivystykseen. Kiitos huolenpidosta :heart: . Mietin että kun olen Taysissa töissä että jos tämä jatkuu niin joko soitan lapsettomuuspolille tai sitten käyn suoraan siellä äitiyspolilla. Tai sit käyn töiden jälkeen ykistyisellä verikokeessa. Täytyy vähän miettiä. Katselen vähän vuodon määrää ja kipujen mukaan miten tästä etenen.
 
Angelina, kylläpä sun hermoja nyt koetellaan. Jos vuoto lisääntyy niin mene ihmeessä vaikka ensiapuun, sitähän varten sellaiset instanssit on olemassa.

Ihmeellistä, että jotenkin sitä kuvitteli piiniksellä että sitten helpottaa kun tulee plussa (tai miinus...). Mutta ei, tämä sama hermoilu ja tarkkailu vaan jatkuu, ainakin täällä... :ashamed:

Jiksu :heart:
 
Angelina: Toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta.
:hug:

Täällä tänään töissä tuli todella huonon olon tunne, ei oksettanut, mutta hyvin lähellä oli. Toivon, ettei tulisi hirmuista pahoinvointia, sillä työpaikalla on melko huono ravata vessassa yrpällä salaa ;) En halua vielä odotustani julki. Ainainen nälkä, nytkin on varmaan lähdettävä kuluttamaan jääkaapin saranoita ;)
 
Ranja
Angelinalle paljon tsemityksiä että vuoto olisi harmitonta! :hug:

Mä syön kans Multitabsin raskausvitamiineja ja lisäksi vielä foolihappoa. Lääkäri määräsi nuo foolihapot clomien lisäksi, jatkoin sitten niiden syöntiä myös menopurin kanssa. Ei ole ainakaan haittaa.

Mä en kans jotenki ymmärrä että olen raskaana. Olen nyt tehny kolme testiä+veritestin, kaikki plussaa. Mut silti en vaan usko. Toivon aivan mielettömästi, mutta kait se on itsesuojeluvaisto joka jarruttelee ainakin siihen saakko jos/kun ultrassa nähdään syke. Ultra on 18.7.

Lähden huomenna reiluksi viikoksi lomalle, joten palailen seuraanne sitten. B)
 
Miten Angelina?
Yö meni vähän huonosti, mun nännit on niin kipeät että enää voin nukkua vain selällään. Rasvannu oon mutta eipä tunnu auttavan mitään. Eilen oli hiljaisempi päivä nipistelyillä kohdun tienoilla, olin jo vähän huolissani mutta niin ne tutut tuntemukset taas palasi illalla.
Ranja katsoppas niitä foolihappo määriä mitä multitabs sisältää nimittäin mullaa ainakin toi ladyvita sisältää 130% päivän tarpeesta. Mää en ainakaan tajua kuuluvani raskaana olevien joukkoon esim jos telkussa näkyy raskaana olevia, kait sitä vasta sitten ymmärtää kun jotain liikettä alkaa olla masussa =)
 
Eilen vuoto väheni selvästi iltaa kohden. Pidin samaa sidettä varmaan 5-6 tuntia eikä ollut tullut vuotoa juuri yhtään. Sitten yöllä ei ollut mitään kipuja eikä nytkään, vielä. Vuotoa tuli aamulla pyyhkiessä enemmän mutta sitten taas lakkasi. On tämä aikamoista jännäilyä ja tunteet menee laidasta laitaan. Eilen jo itkin itkuni siitä että kesken menee mutta sit taas vuoto loppuukin ja toive herää pikkuisen. Huomenna taidan tosiaan käydä siellä verikokeissa ainakin. Jos vuoto ei tästä pahene niin sitten koitan odotella ekaan ultraan. Nyt toivotaan että vuoto loppuu ja kivut kans, joohan! :heart:

Angelina ja Muru rv4+3 :heart: (toivottavasti on vielä kyydissä...)

Muoks. Mulla ei muuten ole mitään raskausoireita. Lämmöt on yli 37. Rinnat ei ole yhtään kasvanut eikä ole yhtään kipeät...
 
Angelina, kyllä sä voit mennä jo äitipolille käymään, niin ei tarvitse piinailla. Siellä näkyy jo sikiöpussi, ja kannattaahan tarkistaa onko se oikeassa paikassa.

Mä oon jo varmaan kirjottanutkin moneen paikkaan, mutta esikosta vuosin rv 10 asti. Muistan rv 9+0 äitipolin ultran kun kirkasta verta valui jatkuvasti, mutta vauva oli tiukasti masussa ja liikkeitäkin jo näkyi. Oli siinä tyhmä olo, makasin tutkittavana enkä tiennyt uskonko silmiäni vai verisiä pöksyjä.

Voimia!
 
Onnea uusille plussaajille :flower:

Täällä viikko eilen vaihtui eli nyt 6+1. On se ihana päästä aina pykälä eteenpäin =) Väsymystä ollut ja tänäänkin nukuin kahden tunnin päikkärit - ihan mahdotonta nukkumista - ja väkisin täytyy nousta. Veto täysin pois.

Olisi muuten mukava jos laittaisitte aina viestin loppuun omat raskausviikot ja päivät niin näkisi missä menette :attn:

Kuinka moni odottaa ensimmäistään? Minulla on toinen raskaus - esikoinen on jo 11v. Ekasta on niin kauan että kaikki tuntuu silti aivan uudelta :)

Viipukka siis 6+1.
 
Esikosta meille odotetaan tulevaksi maaliskuun ekalla viikolla. Kummallista tämä väsymys että on ihan poikki mutta sitten nousen ylös kuitenkin kukonlaulun aikaa ja herään väsyneenä. Masu on jotenkin kumma tai oli jo eilen, se lurisee ja pitää ääntä oudosti (jotain mahampuruja kai). Eilen oli pitkästä aikaa =) päivä ettei ollut yhtään pahaolo. huomasin muuten eilen kun leikkasin nurtsaa että illalla oli alaselkä kipeä ja niin oli edel kerrankin, pitää vissin ottaa rauhallisemmin.
HH ja Känkkis 5+2
 
Meille on tulossa pikkukakkonen/ pikkuviitonen. Minulle toinen siis, mutta miehen isompia lapsia meillä asustelee lisäksi 3 kpl.

Tunteet menee laidasta laitaan, välillä mietin, että mihin sitä on päänsä pistänyt :headwall: Ollaan varmaan ihan bimboja, kun viidettä halutaan, onhan noissa neljässä jo huolehtimista... Oma on kuitenkin oma, vaikka miehen lapsiin olen kovasti kiintynyt.

Esikkoni alussakin oli ekat viikot rankkoja, ja toivoin isompia lapsia jonnekin hevonkuuseen kun en olisi jaksanut tehdä yhtään mitään ja vuotoakin oli. Sitten se helpotti, kun päästiin alkuraskauden ohi. Ei niitä lapsia oikeasti muualle haluaisi, koska sitten meidän perhe olis ihan erilainen. Ja mies on hyvä ja huolehtiva isä, kun on tottunut tällaista katrasta hoivaamaan.

Lampukka + Milliäinen "huikeat" 4+4
 
Hei kaikki, täällä sekoboltsi Jiksu hakkaa päätä seinään. :headwall:

Mulla on yhä suuria vaikeuksia uskoa että olen raskaana, vaikka plussa kilahti tikkuun jo perjantaina. Tänään meinasin mennä verikokeeseen mutta mies toppuutteli ja sanoi että säästä ne rahat vaikka lapsen korvatulehduskeikkaan. ;)

No, en sitten mennyt verikokeeseen mutta apteekissa Lugeja hakiessa ostin kuitenkin raskaustestin... :ashamed: ja tein sen juuri, salaa vessassa. Ja plussaahan sieltä yhä pukkaa. Mutta olo ei helpottanut yhtään, mun mielestä viiva oli nyt hailakampi kuin perjantaina... Vainoharhaa?!

Nolottaa tämä mun hysteerisyys, tällainenko mä nyt sitten olen koko odotusajan, pelkään koko ajan että jokin menee pieleen ja että menetän tämän? Enkä uskalla iloitakaan kunnolla muuta kuin salaa itsekseni, muuten esitän coolia. :headwall: :headwall: :headwall:

Miten tästä nyt sitten eteenpäin? Helpottaako tämä pelko ja jos niin koska? Kun 12 viikkoa on ohi? Kun pää näkyy? Miksi mä en nyt vain voi nauttia tästä, kun elämäni ensimmäistä kertaa olen raskaana?!! Voi että mua ärsyttää mä just nyt.

:( Jiksu, rv 4 + 4

Ps. Angelina, mitä sulle kuuluu?
 
Voi sua Jiksu, et ole yksin....! Musta tuntuu et mä alan olemaan kans ihan hysteerinen, odotan huomista varhaisultraa, ja pahin pelkoni on että siellä ei ole mitään, korkeintaan tuulimuna ja sydänääniä ei näy tms.

Mulle ei ole minkäänlaisia raskausoireita ollut oikeen moneen päivään, rinnat on kipeet mutta ajattelen et nekin johtuu lugeista joita syön edelleen 4 kpl päivässä. Alavatsassa ei enää tunnu miltään, ei puristusta, ei pienintäkään jomotusta, aivan hiljaista. Olen ihan paniikissa jo. Vuotoja ja kipuja ei ole tosin, mutta hermot tässä menee kun miettii että jos se alkio onkin jo kuollut sisään muttei vaan tule pois! Hulluksiko tulossa |O

Kai nämä raskausoireet on niin yksilöllisiä, mutta mulla alkoi rv7 ja ei edes minkäänlaista öklötystä, huimausta, palelua, alavatsan jomotusta tai puristusta, oireita ei siis mitään. Onko tämä nyt ihan normaalia??
En osaa minäkään rentoutua ja iloita oikein kunnolla ennekuin tiedän huomenna missä mennään. Itkeskelin eilen ja pelottaa.....

Kitty rv 7+0

 
Voinko liittyä joukkoon? Taustasta sen verran, että vuosien hoitojen tuloksena ei mitään ja pienen tauon jälkeen yksityisellä puolella ivf jossa kaksi alkiota siirrettiin. Perjantaina 29.6 oli ensimmäinen ultra ja yllätys, yllätys molemmat olivat kiinnittyneet. Pienempi ja isompi. Toinen oli 6,6mm ja toinen 5,2. Itse en ajatellut missä vaiheessa ultra tulee mutta minun tapauksessani oli klinikan tapa tehdä ultra jo nyt. Seuraava ultra on sitten niskapoimu viikolla 11-13. Jos kaikki menee hyvin.
Hirvittävät raskausoireet(kaksosraskudessa kai vielä korostuu) päällä. Pahoinvointia kaiken aikaa. Mieli sekava ja täysin hämmentynyt, ei usko todeksi tätä kaikkea. Onko minulla viimeinkin mahdollisuus äityiteen ja vanhemmuuteen. Olen seurannut tarinoitanne lapsettomuuspuolella ja täällä ja ihmettelen todella tätä valtavaa plussa aaltoa,aivan upeaa...
Toivon kaikille sydämmestäni onnea odotukseen ja ihanaa kesää. ps. Olen muuten jo 36 vuotias ja lääkäreiden mielestä tämä oli viimeinen yrityskerta. Eli siksikin olen täysin sekaisin tästä raskaudesta.
 
Moikka...mä taidan pudottautua täältä. Kävin tänään lääkärissä ja kovasti epäili keskenmenoa. Verikokeen tulokset saan huomenna tai viim.keskiviikkona. Perjantaina toinen verikoe.
Menkkakivut on ja vuotaa kun menkoissa. Kuinkahan kauan tämä runsas vuoto jatkuu, ja kivut?? Onko tietoa? Etten pelkää turhaan jos jatkuu pitkään. Jostain luin että se voi jatkua pitkäänkin. Jos siis tulee runsaasti verta kun kuukautisissa niin ei tarvi pelätä mut jos lorisee niin sit päivystykseen. Näin ymmärsin. kertokaa jos olette kokeneet? Hormonihirviö mielestäni oli kokenut jos oikein muistan. Osaatko auttaa ja rauhoitella mua? :) Kai se tulee pois mikä tulee ja sit kahen viikon päästä on ultra ja siellä saavat katsoa jäikö sinne mitään. Eihän se ole liian myöhään se ultra? Kiitos kun jaksoitte "kuunnella".
Mutta elämä hymyilee taas kunhan tämä on ohi. Tiedän että joskus se oma nyytti saadaan syliin :heart:

Angelina
 
Hei kaikille tasapuolisesti!

Minulla oli eka ivf marraskuussa ja se tuotti plussan, mutta onnea riitti viikolle 11 ja sain keskenmenon. Olin menossa ultraan ja siellä sit ei enää löydetty sydämmen sykettä.
Nyt toinen ivf menossa ja minulle siirrettiin kaksi matkalaista mukaan.
Torstaina mulla on nyt ultra... saas nähdä onko molemmat kiinnittyneet, jännittää... ja että onko oikealla paikalla. Torstaina tulee just viikko 6 täyteen, saattaa olla että sydämmen syke jo kuuluu. Ultra jännittää ja myös pelottaa kovasti.
Ymmärrän todella hyvin tunteenne Jiksu ja Kitty...ajatukset kulkee kuin vuoristorataa.
Itsellänikin on pelko päällä...jos kaikki ei menekkään hyvin.
Eka raskaudesta ehdittiin suurin piirtein kaikille läheisimmillemme kertomaan ja sit jouduttiinkin perumaan puheet. Nyt ei olla kerrottu ku parille ja aiotaankin pitää omana tietonamme aika pitkään. Vaikka toisaalta tekis mieli huutaa koko maailmalle tästä onnesta...

Tervetuloa joukkoon roosa70!
roosa70: Eikös se ole niin että 40:seen asti tehdään ivf hoitoja? Ja yksityisellä vielä pitempään.
Kuinka sulle niin sanottiin että tää oli sit viimeinen hoito?
Mäkin olen jo 38.v ja vielä on mahdollisuus kolmanteen yritykseen jos tämä menee pieleen.
 
Angelina :hug: Olen todella pahoillani, mutta toivon vielä, että olisi väärä hälyytys. Mulla keskenmenon jälkeen vuotoa noin pari viikkoa, kipuja mulla ei ole ollut.

roosa70 tervetuloa joukkoomme turisemaan mukavia ja tuplasti onnea :saint:

Täällä huomenna eka neuvola, josko sieltä saisin lähetteen äippäpolille ultraan, jos ei niin sitten yksityiselle.

Ikuinen nälkäinen kuu-ukko ja murmeli 6+
 
Pahoittelut angelina isot :hug: . Toivottavasti kaikki vielä kääntyisi parhain päin.

Mulla vuoti keskenmenon jälkeen n.4-5 päivää ja kivut oli sillä hetkellä kun km tuli , niin täytyy sanoa aivan valtavat. viikon päästä oli ultra ja tarkastettiin että kaikki oli tullut pois itekseen ja niin oli. Km:sta 5vkoa alkoi sit seuraavat menkat.
 

Yhteistyössä