Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Mulla on viikot vaihtuneet eli nyt olis 8+1. Mites toi ruskusaispussin hajoaminen näkyy tai tuntuu - vai eikö mitenkään?

Olo on ihan saamaton ja haluton - mitään ei tekis mieli tehdä - ja kauhee miettiminen mitä ruokaa voisi suuhunsa pistää. Sitten kun jonkun mieleisen ruokalajin löytää - sitä ahtaa itsensä kipeäksi - ja tervetuloa taas pahaolo! Kaupassa on mielitekoja jotka sitten jäävät pöydälle homehtumaan...

Kahteentoista viikkoon on vielä niiiiiin pitkä matka :/
 
Täällä tänään ihan järkyttävä olo. Yrppä lentänyt ja koko ajan saa olla syömässä. Pelottaa huominen töihin meno, kuinka siellä voin ja odotukseni pysyy salassa.

Onnea Hormonihirviölle huomiseen ultraan :saint:

Kuu-ukko ja murmeli 8+3
 
Viipukka: Ei kai se ruskuaispussin hajoaminen tunnu miltään, sikiö siirtyy uuteen ulottuvuuteen :LOL: Näillä viikoilla kuuluukin olla pahimmat olot kun istukka on alkanut tuottaa hormooneja, oliko se sitten että jos kovasti oksentaa ois tyttö tulossa?
Kiitos kuu-ukko tsemeistä niitä kyllä tarvitaan!
HH pelokkaana Känkkis 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hormonihirviö:
oliko se sitten että jos kovasti oksentaa ois tyttö tulossa?

Miten sen nyt ottaa :D

Esikon aikana makasin lopulta osastolla tippaletkussa, kun kuivuin kaikesta oksentamisesta. "Kaikki" ennustivat juuri tällä perusteella tyttöä ja myös siksi, kun sydän löi aina dopplerilla kuunneltaessa tiheästi.

Itsellä oli alusta asti poikaolo, ja poikahan sieltä tuli. Jotenkin vain aavistin voimakkaasti, että poika tulee.

Olen miettinyt voisiko äiti aavistaa tytön tai pojan sen mukaan, kumman hormoneita omassa verenkierrossa on. Tiedä sitten, mutta spekulointi on kivaa ;)
 
Musta tuntuu että Luget ei lopu koskaan. :LOL: :LOL: Mulla on 31.7. ultra, joten sitten kai saa lisätietoa. Toivoisin että pääsisin jo niistä eroon, kun ei oikein seksikään kiinnosta niiden takia... ja on muutenkin jotenkin tosi pöhö olo, oksettaa ja väsyttää ja masentaa.

Tällä viikolla on muutto, ja mua stressaa, mitä mä voin muutossa tehdä. Mies ei anna mun kantaa mitään (ettei vaan satu mitään tämän raskauden suhteen), joten mulla on jo etukäteen tosi hyödytön olo. :ashamed:

Jiksu 6+6
 
:D Meidän känkkis on siis olemassa ja ihan oikeassa paikassakin eli kohdussa näkyi n.10mm pitkä vauvan alku jonka sydän läpätti ja tulevaa äitiä nauratti joten ei saatu pituutta tarkasti mutta suurinpiirtein oikeilla pituuksilla mennään. Lääkäri ilmoitti että isä voi sitten tulla tänne katsomaan eli nämä oli sanat joilla lääkäri ilmoitti että olen raskaana. Arvatkaa vaan kuin sydän hakkas ennen ultrausta..... Mulla ei muuten ole mitään oloa kumpi siellä on, sama se :)
Riksu tuoresiirrossa saa lopettaa luget ekan ultran jälkeen ja passissa menee 9-12 viikolle saakka.
Jiksu ota välillä suun kautta luget niin seksikin maistuu... eipä silti että olis tullut harrastettua kun oli sitä vuotoa niin ei oteta mitään riskejä. Turvotus on muuten raskaudesta johtuvaa =)
Hormonihirviö + Känkkis 7+3
 
Onnea ekalle ultralle! :D

Malttamattomana odotan itse omaani... siihen on vielä aikaa... tänään soitin lääkäriasemalle ja yritin yksityiselle mutta ei ollut aikoja. Sinnittelen siis 31.7. asti. Samoja asioita jännään: kohdunulkoiset, tuulimunat... :ashamed:

Aika huono olo, oksettaa ja vatsa kipeä. Mutta ei se mitään, tulkoon vaikka yrppä kunhan kaveri pysyy matkassa. :D

Jiksu 6+6

Ps. MITÄ, aiheuttaako raskaus turvotusta?!! Miksi kukaan ei varoittanut etukäteen?!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
...sanoi ultran tehnyt lääkäri. Kiinnittyneenä kohdun perimmäiseen nurkkaan. Mittaa n.7mm (ei saanut aivan tarkkaa mittaa) ja syke oli "napakka".

Munasarjat olivat "rauhalliset" ja nyt näin ensimmäisen kerran "corpus luteus" -nimisen härvelinkin eli keltarauhasen. Ei usein minun munasarjoissani tavattu :x Kohtu oli voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja suu tiukasti kiinni.

Huh huh, nyt huokaistaan helpotuksesta tällä erää
 
Onnea HH ja Lampukka :flower:

Jospa se meidän papunen ois nyt siellä "uudessa ulottuvuudessa" istukkansa kanssa ja pysyis kans siellä tarvittavan ajan =)

Mulla luget lopetetaan tämän viikon sunnuntaina jolloin vaihtuu juuri viikko eli 9+0 laitan viimeiset. Samoin estradotin laitan silloin. Ihmettelen vaan miksi laskettu aikani ei muuttunut ultrassa kun menkkojen mukaan oli silloin menossa 7+5 ja ultran mukaan koko vastasi 7+4 mutta LA ei muuttunut tuosta 23.2. No - ehkäpä hyö tietäävät mitä tekevät :/

Mulla ois mielellään poikaolo mutta kovasti tyttöä veikkaillaan muistamattomuuteni takia - unohtelen siis asioita :p Oksentanut en ole vielä kertaakaan - mutta en kyllä puklannut esikoiseltakaan joka siis tyttö.
 
Vuodan verta. Hailakkaa punaista tuli vessakäynnillä paperiin, ja alavatsaa särkee. Tähänkö tämä nyt loppuu? :( :( :(

Mitä mä nyt teen? Voinko mennä yleislääkärille yksityiselle, voiko se tsekata että onko kaikki tallella? Vai pitääkö vaan odottaa? Ultra 31.7. sinne on miljoonien vuosien matka. :|

Pelottaa.

Jiksu 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jiksu:
Vuodan verta. Hailakkaa punaista tuli vessakäynnillä paperiin, ja alavatsaa särkee. Tähänkö tämä nyt loppuu? :( :( :(

Mitä mä nyt teen? Voinko mennä yleislääkärille yksityiselle, voiko se tsekata että onko kaikki tallella? Vai pitääkö vaan odottaa? Ultra 31.7. sinne on miljoonien vuosien matka. :|

Pelottaa.

Jiksu 7+0

Jiksu, kuinkas tänään ? Mulla on ainakin tullut kahdesta edellisestä raskaudesta vuotoa 7-8 viikoilla kuukautisten aikaan. Päivän pari on vuotanut ihan kirkasta vertakin ja sitten loppui. Nyt tuli sellaista rusehtavaa tuhruvuotoa pari kolme päivää menkkojen aikoihin. Joten ei välttämättä tarkoita kaiken loppua. Minä kyllä menisin varmuuden vuoksi ultraan yksityiselle, niin saisi oman mielenrauhan kuntoon. Odottavan aika on pitkä ...

Täällä jatkuu aivan järkyttävä pahoinvointi, kuvottaa ja nälättää ja yrppä kurkussa. Onneksi tänään vapaapäivä. Pahoinvointi on kuin tyttöä odottaisin. Esikoispoikaa odottaessa pahoinvointi oli vain aamulla. Nyt on ehkä vielä pahempi olotila kuin edellisessä odotuksessa. Ja aina väsyttää. Hb oli ekalla neuvolakerralla 116, joten rautaa pitäisi syödä, mutta tässä yksi päivä otin tabun, niin yrppä tuli samantien :( ,joten ei se ainakaan ehtinyt imeytymään.
Mikähän auttaisi pahoinvointiin? Ehdotukset tervetulleita. :) B-vitamiinia jo ostin ja syön, muttei ainakaan vielä ole ollut apua.

kuu-ukko ja murmeli 8+5

 
Kuinka Jiksu ja masu voivat? Voisit varmaan mennä äitipolille ultraan, ellet sitten jo käynyt yksityisellä. Toivotaan nyt parasta! Minä vuosin esikon aikana monena viikkona (rv 7-10) ja kaikki päättyi silti ihan hyvin.

Kuu-ukko, raskausinkivääri on kuulemma tehokasta. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, mutta ainakin kotikaupungissani täytyy olla neuvolan tai lääkärin suositus ensin ennen kuin myyvät sitä.

Mua väsyttää ja v****taa. Valvoin melki koko viime yön ja jännitin. Mun piti mennä todistajaksi käräjäoikeuteen perjantaina ja tietysti kelasin sitä asiaa, sen mahdollisia seurauksia itselleni, kuinka kestän yrjöämättä sellaisessa paikassa jne jne. Nyt se koko istunto sitten peruuntui viime hetkellä! Tai oikeastaan siirtyi hamaan tulevaisuuteen |O Tekis mieli pestä käteni koko hommasta.

Lampukka 7+0
 
Hei Kuu-ukko ja Lampukka ja kiitos tuesta. Vuoto loppui heti kun oli alkanutkin, illalla ei enää lugea laittaessakaan tullut mitään eikä tänään ole ollut vuotoa, ehkä vähän jotain ruskehtavaa mutta ei verta.

Nyt on jo paljon helpottuneempi olo, säikähdin vaan niin hirveästi kun yhtäkkiä paperissa oli verta. Ja kaiken lisäksi meillä oli vieraita ja piti esittää että kaikki on ihan hyvin. Onneksi mies oli tosi positiivinen, muistutti että kropassa tapahtuu nyt niin isoja muutoksia että ei ihme jos vähän vuotoa on. Yöllä särki selkää pirusti mutta tänään on taas ihan ok olo. En siis rynnännyt mihinkään ultraa vaatimaan, jos ei vuoto jatku niin odotan kuun loppuun.... *huokaus*

Toivottavasti vuodot jää tähän. Vähänkö oli heti syyllinen olo kun olen pakannut muuttoa varten ja nostellut välillä aika painaviakin laatikoita... nyt mä aion ottaa rauhallisemmin. Mies saa hoitaa kaikki raskaimmat.

Tulin just hammaslääkäristä, laitettiin kalusto kuntoon. Tunnin makasin suu auki, mutta kyllä kannatti, nyt on kaikki korjattu, pari paikkaa vaihdettiin ja yksi reikäkin oli. Lääkäri oli tosi ihana, en ole koskaan saanut noin hyvää kohtelua julkisella puolella. Kyllä siitä ilosta maksaakin sitten vähän enemmän.

Kuu-ukko: Raudanpuutteeseen auttaa Kreuterblutschaft, jota saa luontaistuotekaupoista. Mulla kans alhainen Hb mutta rauta imeytyy huonosti (+laittaa mahan joko sekaisin tai tukkoon).

LampukkaMä olen kans ollu todistajana/asianosaisena oikeudenkäynnissä ja stressasin sitä ihan kauheasti etukäteen ja menin paikalle tosi virallisena jakkupuvussa ja kaikkeen varautuneena. Sitten koko proseduuri olikin ohi parissakymmenessä minuutissa ja muutenkin oli tosi olematonta (ei siis yhtään sellaista kuin jenkkisarjoissa niin ku mä kuvittelin) :LOL: :LOL: Eli mene vain ja ota rennosti, ja muista että sä et ole syytettynä! Kaiken lisäksi siellä näkee pukuasuisia miehiä, joista ainakin mun jutun syyttäjä oli aika hyvän näköinen. ;)

Jiksu 7+1
 

Uutisia: Mentiin tänään naimisiin, salaa kaikilta maistraatissa. Oli hienoa! :D Ei ollut häästressiä mutta saatiin toisemme. Toimituksen jälkeen haettiin kakku ja jatkettiin pakkaamista. Muutto on huomenna.

Olotila on ollut ihan ok, ei enää vuotoa eikä ole oksettanutkaan. Ehdin jo huolestumaan kun ei ole mitään oireita mutta sitten kesken lasagnen iski pahoinvointi.

Hyvät viikonloput kaikille!!

Jiksu-rouva 7+2
 
Jiksu otahan rauhallisesti, mulle lääkäri sanoi ultrassa käydessä että pitää olla hissukseen kun on ollut vuotoa. Ja onnea :flower: Rouvautumisesta! Kuulostaa vähän vanhalta tuo rouva sana =)
Lampukalle onnea sykkeestä! Siitä se pitkä jännitys np-ultraan jatkuu vaikka kyllä se mua ainakin vähän rauhoitti kun näki että siellä on elämää =)
Helmi Onnea myös sinulle hyvistä ultra kuulumisista!
Hormonihirviö+ Känkkis 8+2
 
Onnea Jiksulle rouviintumisesta! :flower:

Täällä sitä ollaan vielä mukana, vaikka en ole paljoa ehtinyt viestejä näppäillä. Ollaan mökillä oltu lähes koko ajan.

Olo on aivan kaamea, ihan tosissaan! :ashamed: Kokoajan paha olo, syöminen ei oikeastaan auta kuin hetkeksi. Puoli tuntia ja taas meinaa yrppä tulla. Nyt olen viikon käytännössä maannut sängyllä ja sohvalla. Ei muuhun pysty. Nyt sitten ehkä alan tottumaan ällöön oloon jo sen verran, että kaikki ne pienet hyvät hetket koitan pystyssä käkkiä. On vetänyt meinaan yleiskunnonkin niin heikoksi, ettei tosikaan.

No torstaina nähdään sitten on ällötys ollut turhaa vai sen arvoista. :) Jännittää jo kovin, että mitä pienelle kuuluu, kuuluuko mitään. Jeps, mutta nyt taas sohva kutsuu.

Mukavaa maanantaita kaikille!

Nampula ja kyytiläinen 6+6
 
Nampula syö vaan kokoajan jotain esim. kaurakeksit on pieniä ja ihan hyviä (söin niitä pitkästä aikaa punktion jälkeen helmikuussa kun tarjosivat väestöliitolla). Kävin ruoka ostoksilla, kaupassa sujui ihan hyvin mutta kun tulin marketin pihaan niin yökkäsin ja kävelin ihan pokkana. Autossa sitten puhaltimet täysille :LOL: mahdoin olla näky.... Kysyin apteekista sitä multivitan inkivääria mutta käskivät ensin puhua lääkärin kanssa käytöstä. Pitää kysyä tänään neuvolassa. Apteekki täti kertoi että ranskassa oli joku nainen juonut paljon yrttiteetä raskaus aikana ja lapsella oli ollut maksavaurio syntyessään.
hh+känkkis 8+3
 
Jiksulle paljon onnea purjehdittuasi avioliiton satamaan ja rakkautta :heart:

Nampula: Täällä sama olotila, jos pikkuisenkin venähtää yli tunnin syöminen, niin saa alkaa vessaa etsimään.
Tää on vaan tosi kiva töissä, kun kukaan ei tiedä mun odotuksesta ja syödä pitäisi salaa ja paljon ;)
 
Tännekin tulen iloisena kertomaan, että siellä se pieni matkalainen oli ja aivan oikeassa paikassa. Sydän sykki hurjasti ja koko vastasi viikkoja. Ihana pieni möykky. :D :heart:

Pahoinvointi se jatkuu. Yöks! Mutta ei auta kun kestää. :)

Nampula sekä kyytiläinen 7+2
 
Hittolainen millasen yökätyksen on iskenyt joka päivä aamusta alkaen ja vasta iltapäivällä loppuu, ei tee mitään mieli syödä mutta pakko jotain leipää vääntää kun kyllä se vähäksi aikaa helpottaa siis ei tarvi yökkiä. Lämpimiä ruokia en tiedä enää mitä söisin, eilen meni lasagne mutta uudet perunat yököttää ja nehän ne tän ajan ruokaa on. No kai tää muutamn viikon kuluttua helpottaa. Tilatkaa muuten ajoissa np-ultra, oli tosi tiukassa ajat. Mulle se laitettiin viikolle 11+4.
Hormonihirviö+ känkkis 9+0 (aatella tästä on jo 5 viikkoa kun plussasin)
 

Yhteistyössä