Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Esimies otti asian hyvin vaikka alkuun vähän epäilin.

Pitkään ei iloni pomon mukavasta vastaanotosta kestänyt kun sairaalasta soitettiin sikiöseulonnoista eli riskisuhde on 1/207 (minun ikäluokassani - olen 36v - pitäisi olla 1/296). Syyskuun alussa mennään sitten lapsivesipunktioon joka jo valmiiksi hirvittää :'(
 
Np-ultrasta palattu ja kaikki ol iparemmin kuin hyvin =) np- turvotus oli jotain 0,2mm joten ei kai juuri mitään. Kätilö siinä jutteli että verikokeeseen sitten ultran jälkeen ja minä siinä mietin että kuuluukohan se tähän normi käytäntönä mutta selvisi ettei kuulu jos ei halua ja ei me haluta, on näitä pelkoja ollut muutenkin raskauden ajan. Sikiö oli päivän edellä eli 12+0 mutta ei muuteta La päivää. Kait se nyt on uskottava että olen raskaana vaikka mitään oloja ei enää olekkaan.
Viipukka ei kuulosta kovin isolta tuo teidän luku mutta varmaanhan se mietityttää, Voimia!
hh+känkkis11+6
 
Hei kaikki taas!

Kiitos vastauksista. Muutettiin suunnitelmaa kevyemmäksi (tää oli työhön liittyvä retki enkä halunnut vielä kertoa raskaudesta joten osallistuin kun vaikeusastetta vähennettiin). Soitin neuvolaankin ja ne sanoivat että oman fiiliksen mukaan kun menee niin hyvin menee. Mutta kun musta tuntuu että mä en oikein osaa lukea omia fiiliksiäni, piiskaan itseäni liikaa.

Oli se kova reissu. Huomasin että hengästyn tosi helposti, ja illalla väsyneenä taisi tulla supistuksiakin. Ne oli sellaisia että koko "etumaha" kiristyi kovaksi ja vihloikin vähän... olin ihan paniikissa että mitä jos se retki oli sittenkin liikaa, että mitä mä hullu olen mennyt tekemään vain osoittaakseni että mä en ole mikään "invalidi" vaikka raskaana olenkin... nukuin tosi huonosti ja näin painajaisia. Tuli rukoiltuakin siinä yön pimeinä tunteina että en ikinäikinäikinä tee mitään näin typerää jos ja kun vain kaikki päättyy hyvin. Kaiken lisäksi olin yksin kun mies oli reissussa joten ei ollut edes ketään kelle puhua.

No, aamulla tilanne oli taas ok ja kaikki on hyvin, pahoinvointikin tuli takaisin. ;) Mutta viisastuin kyllä, en lähde mihinkään tavallista reippailua työläämmälle reissulle enää. En halua sitä pelkoa uudestaan kylään, eikä ne supparitkaan kivoilta tuntuneet.

Meillä np ensi torstaina... lugesteronitkin sai lopettaa, joten jännityksellä odotan että muistetaanko me miehen kanssa miten peiton alla peuhataan... :LOL: Tosin jos siitäkin tulee supistuksia niin tulee taas pitkä kuiva kausi...

Kaikille hyvää vointia, palaillaan!!

Kovapäinen Jiksu 11+3 (enää ei ole pitkä matka kahteentoista viikkoon!!!!! JEE!!)
 
Kannattaa Jiksu ottaa nyt rauhassa, älä turhaan hötkyile. Siemenneste voi aiheuttaa suppareita. Supparit ei ole vaarallisia näin aikaisessa vaiheessa jos ei ole kipeitä, sulla oli joten entistäkin tarkempana. Olen saanut itseeni järkeä ja en riuhdo yhtään taidan olla SUPPARIPOLIISI :wave: (kiellän toisiakin rehkimästä ).
HH+känkkis 12+0
 
Hei!

Olikos tässä meidän pinossa muita yli 30.v kun minä ja onko teille neuvola-täti ottanut puheeksi lapsivesitutkimuksen?

Meille otti puheeksi ...Neuvola täti sanoi myös että keskenmenoriski siinä on 1-11/2% ja että myös riski saada sairas lapsi on myös saman prosentin luokkaa.
Nykyään np- ja rakenneultrat on kyllä niin kehittyneet että siellähän näkee onko mahdollisia poikkeavuuksia.
Me ollaan kyllä vähän sitä mieltä että lapsivesitutkimukseen ei mennä, vallankin kun siinä on riskinsä. Mulla kun on muutenkin pelko persiissä että kesken menee...

Maanantaina on soitto neuvolaan. Meille ei ole vieläkään varattu aikaa siihen np-ultraan. Kiirettä pitää, saa nähdä ehtiikö siihen. Luin jostain että viikon 14 jälkeen np tutkimus tulos ei olisi luotettava.

Hormonihirviö meillä on muuten parin päivän väli laskettuunaikaan =)

Mitä olisitte mieltä jos tohon listan alkuun listattais meidän kaikkien lasketutajat jne?
Niin, mä tässä ehdottelen tällästa hommaa jollekkin, enkös olekkin kiva :) . Ite kieltäydyn kunniasta koska olen aikas lailla onneton tän koneen kanssa.
Mitäs te muut olette mieltä?

Mai 12+2
 
Hei,

täällä on yksi 31-v, esikoista odotellaan. Mulla np-ultra ensi to, silloin on 12+1. Lapsivesitutkimuksesta ei ole ollut mitään puhetta neuvolassa, olen itekin ajatellut että ajattelen sitä vasta sitten jos on pakko. Mä menen kyllä tosi positiivisin mielin ultraan, lähtökohta on se että kaikki on tosi hyvin. :) Murehdin sitten vasta jos on murehdittavaa.

Lasketut ajat -lista olis kiva jos joku osaa sellaisen tehdä... Mun LA on 7.3.

Jiksu 11+3

 
Jos laskettujen aikojen listan haluaa tämän pinon alkuun, se täytyy tehdä muokkaamalla aloittajan (kuu-ukko) tai vaikka seuraavana olevan viestiä (hormonihirviö )

Keskelle pinoa listaa ei kannat tehdä (ainakaan minun mielestäni), sieltä sitä ei sitten kukaan löydä

Voidaan tietty alottaa uus pino lasketulla ajoilla.
 
Heips !

Joo laitetaan vaan lasketut ajat. Mä voin laittaa ne tuohon aloitusviestiini, kunhan laittelette ne tänne uudelleen, en jaksa lukemaan ketjua läpi. :attn:

Mä kanssa yli 30 v ja ei ole mainittu lapsivesipunktiosta ollenkaan. Mä taisin löytää helpotusta huonovointisuuteen, magneesium. Tuntuu ainakin siltä.
 
Kirjoitin erikseen nuo tiedot niin on helpompaa kuu-ukolle.
Noista lasketuista ajoista kun musta ne lasketaan vähän kummasti, siis kun mun kierto on max 26 niin minä muka odotan monta päivää lyhyemmin kun esim joku jolla kierto on 30päivää. Käykö teidän järkeen tämä lasku tapa?
Mulle ei ole puhuttu myöskään lapsivesi tutkimuksesta mutta se taisi olla niin että 32 jälkeen alkaa pikkuhiljaa riskit kasvaa ja Mailla tulee tänä vuonna 40 täyteen joten riskit alkaa olla paljon suuremmat (siksi varmaan asia otettu puheeksi). Minä en siis mennyt edes siihen veriseulaan, jos on tarkoitettu tullakseen vammanen lapsi niin sitten on. Mietin muutenkin koko ajan onko sikiöllä kaikki ok, ei siis turhia murheita enään, Kiitos!
hh+känkkis 12+1
 
Pikaiset moit!

Äsken ulkoillessa koira törmäsi päin ja minä tumpsis pepulleni. Onneksi oli pehmoinen sammaleinen kivi takana joten vain istahdin siihen. Mutta huh että pelästyin!

Täällä niin voimakas väsymys ja päänsärky, että taidan soitella neuvolaan jos mitattas viel hemoglobiini ja saisin sit rauta tabuja. Sehän oli vain 115 keskiviikkona, joten jos vielä pudonnut niin rautaa napaan.

Niin ja tässä mun tiedot:

Nampula, 27v, eka IVF, esikoinen la 14.3. :wave:
 
Neuvolasta palattu :wave: Sikiön syke oli yli 160 ja muutenkin kaikki ok. Otettiin ne hiv kuppa yms verikokeet ja rhesustekijä. Verenpaineet oli taas huimat mutta kun kotioloissa on normaalit niin ei vielä ainakaan lääkkeitä määrätä. Veret oli nousseet 125 -> 137 ja vain veriruokia yms syömällä että näköjään ruokakin vaikuttaa ja sillä saa nostettua. Kohtu oli isonlainen (mitähän sitten tarkoittaa).
HH?känkkis 12+2
 
Mitä ruokia HH oot syönyt? Siis jotta sait hemoglobiinin nouseen?
Mulla kun tosiaan veret alhaiset ja nyt ollut 4 pv älyttömän väsynyt ja pääkipua. Ajattelin kohta soitella neuvolaan, josko rautaa popsisin sitten purkista jos ei muuten. Tänään on ollut tunne että pikkuisella ei kaikki hyvin. Ei mitään oireita eikä mitään sen suuntaista, lieko sitten eilisen muksahdus jäänyt päähän vaivaamaan mieltä.

Nampula + Pikkirii 10+6
 
Nampula olen syönyt esim. verilättyjä kanamuna kastikkeella, verimakkaraa ja muusia, ja paljon naudanlihaa, punajuurissa on kauhesti rautaa. Tiesithän että ruisleivässä on paljon rautaa mutta jos et syö jotain c-vitamiini pitoista (tomaattia, paprikaa,tuoremehua yms) sen kanssa niin rauta ei imeydy. Makaroni kannatta unohtaa ja syödä pottuja.
Mulla oli vielä noilla viikoilla myös ihan samalainen olo kun sullakin mutta jotain 11+2 olo alkoi kohentua ja väsymys vähetä, myös pääkivut hellittää. pahat olot kaikkos ja luulinkin että jotain on vialla vaan eipäs ollutkaan että koitahan sinäkin jaksaa ja nukkua paljon. Niin ja vielä kyllä siellä masussa on kaikki hyvin! :hug:
 
Kiitos Hormonihirviö! :hug:

Soittelinkin äsken neuvolaan ja sanoi että lepäilet vaan rauhassa aina kun mahdollisuus ja tosiaan sapuskalla koitetaan saada ylös arvoja. :) Nyt sitten pistän itseni hyvällä omalla tunnolla päikkäreille!
 
No niin taas olisi päivitetty listaa. Laitoin siihen myös meidän iät näkyviin, kun olette niitä tänne laittanut, mutta hoitoja mä en laittanut, koska en ainakaan omalla kohdallani ole enää kärryillä monesko hoito tämä oli.

LAITTAKAA LOPUTKIN SIIS LASKETTUAIKANNE JA IKÄNNE, niin päivittelen tuota listaa. :attn:
 
Nostan pinoa ja samalla pari sanaa omaa napaa... elikkäs tänään on tullut ensimmäisiä liitoskipuja vai mitä ne nyt onkaan kun kohtu alkaa nousta ylemmäs. Häpykumpu kipuilee ja kummaltakin sivuilta kohtua, alan pikkuhiljaa ymmärtää että olen oikeasti raskaana. Vaunuja kannattaa käydä nyt syksyllä kattoon ja ostamaankin kun mallit vaihtuu ja edellisen vuodet mallit saa halvemmalla.
hh+känkkis 12+3
 

Yhteistyössä