Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Ääh, nyt kyllä ottaa päähän... Meillä tosissaan on tulossa kolmen kuukauden reissu ulkomaille tässä keväällä ja nyt näyttää sitten siltä, ettei ainakaan Suomesta saa mitään vakuutusta, joka korvaisi ulkomailla saadun raskausmyrkytyksen tai esim. ennenaikaisen synnytyksen. :eek: Ja meillä ei todellakaan ole varaa mennä omalla kustannuksella sinne hoitoon, jos jotain sattuu. Hienoja vinkkejä anyone? Vauvavakuutuksista ei ole hyötyä, eikä mistään terveysvakuutuksista saati sitten suomen sosiaaliturvasta, joka ei päde meihin siellä, koska emme ole lähetettyjä työntekijöitä... Möh. Jää sitten joko reissu väliin tai mennään riskillä! Ottaa kyllä nyt oikeen niin maan mahottomasti päähän jotta! [Harkitkaa siis myös te muut, jotka olette matkustamista harkinneet, miten pitkäksi aikaa uskallatte mennä ja tarkistakaa nyt vielä ne vakuutukset!] Nyt on kyllä tähän mennessä ollut kaikki asiat oikeen huipusti, ei huomaisi ollenkaan olevansa raskaana ellei olisi vähän maha pyöristynyt (vaikka se edelleen näyttää vaan siltä että olen syönyt joulukinkkua.. :D). Ehkä sitä voi vaan mennä ja toivoa ettei mitään tapahdu?

Huomenna on neuvolaan meno ja kai joskus parin viikon päästä ultra. Jotenkin ei kyllä jaksa oikeen kumpikaan kauheesti kiinnostaa. :D En tiedä miksi, tuntuu joskus että olen ihan kamala ihminen kun ei ole ihan intopiukkana noistakaan tai mistään vaikka hankintojen tekemisestä vielä. Tai kyllä, olen onnellinen että olen raskaana, mutta sitten kun en saa mitään kiksejä siitä että joku terkkari kertoo mulle jotain terveysneuvoja (onko siellä muka edes mitään muuta kauhean olennaista?) ja uskon kyllä vauvan olevan hengissä ilman että kuulen sydänääniäkään tai nään sitä... :p Hyvinpä ne on vaikka pari sukupolvea sittenkin pärjännyt ilman kaiken maailman hääräämistä. Toisaalta, jos tietäisi mitä odottaa niin saattaisi olla enemmänkin jännitys päällä ja shoppausintoon saattaisi vaikuttaa se jos olisi rahaa vähän enemmän...
 
Oi, Naene ja Miijane, onnea tytöistä :heart: Se olisi kyllä hauskaa jos itsekin saisi sellaisen yllärin. :D Toisaalta olen niin poikien äiti, että ehkä se on vain mun kohtaloni. Tytölle tuli vain nimi-idea ihan tosta vain yksi ilta.. Ihan rehellisesti mulla on vähän tyttö olo, johtuen hiukka erilaisesta raskaudesta ja ultrista, joissa ei näkynyt mitään, mutta katsotaan, katsotaan. Mulle ei ole mm. tullut linea negraa, vaikka aikaisemmissa raskauksissa ne on tullu aika heti. Samoin pahoinvointia on ollut entistä enemmän.

Elselliäkö jännitti ultra? Täytyy sanoa, että muakin jännittää, näin taas viimeyönä raskauspainajaisia. Tein raskaustestin, joka olikin ihan haalea plussa. (mikä on aina mulla merkannu sitä keskenmenoa) :( Hyi olkoon mikä tunne oli kun heräsin. Taas kyllä laittoi nää sukupuolitoiveet ihan oikeeseen perspektiiviin. Pääasia on, että vauva on tulossa! :)

Olin muuten eilen kaupassa ja kävelin vauvantarvikehyllyn ohi ja kävin itkemään kun tajusin, että kesällä meilläkin on vaavi. Sitten siirryin kenkäosastolle ja jäin kumisaapashyllyn luokse nuuskimaan niitä kun haisivat muka niin hyvälle. Siinä nuuskin kumisaappaita ja pyyhin kyyneleitä. Ai mitkä hormoonit? :LOL:
 
Naene, ellamariella ja Miijane onnea tyttöuutisista! :flower:

Puhuiko joku että vauvan syke ennustaisi sukupuolta? Meillä neuvolassa syke näytti 135-140 niin viittaisko jompaan kumpaa sukupuoleen?

Eilen kerroin töissä pomolle raskausuutisen ja on otettu todella hyvin kaikin puolin. Voi olla että saan 3kk palkan äitiysloman alussa vaikka olen määräaikainen ja näillä näkymin saan ottaa myös kesäloman rahana :) palkkiksen varmistus vielä puuttuu mutta pomo ainakin puoltaisi näin asiat, jes! Helpotti kyllä kivasti kun ei tarvitse enää salailla.
 
Kotiäiti-88: Täällä myös ollut jonkin verran alamahakipuja, milloin kovempia ja milloin lievempiä. Ja sektioita samasta arvesta siis jo 4, viides edessä. Eilenkin kun kävin parin kilometrin kävelyllä, koko alamahaan säteili kipua suurinpiirtein sektioarven alueelta parin tunnin ajan. Jännittää tuo uusi sektio, jos lie vaikka jo enemmänkin kiinnikkeitä ja arpikudosta. Viimeksi ei vielä hirmuisesti noita ollut. Edellisen sektion aikana kuulin, kun lääkäri sanoi avustajalleen yllättyneensä, että minulla oli vähemmän kiinnikkeitä ja arpikudosta kuin minua ennen leikatulla, jolla oli vasta toinen sektio.

Kultatiuku ja vauva rv 18+1
 
Pe
foibe: Mä oon samoilla linjoilla, uskon kanssa ilman näkemistä ja kuulemista että vauva on hengissä.
Enkä mäkään intoa täynnä ole koskaan kenenkään lapsen kohdalla ostellu tarvikkeita tai intoile neuvolaan menosta, jotenkin ehkä päinvastoin. Liikuntaa täällä harrastetaan normaalisti, ilman sitä en jaksa ja kestä..:D
 
Mä oon kans koittanu verrata oireita ja merkkejä sukupuoliarvailuissa. Syke tällä oli samaa luokkaa kuin esikoisella ja maha on samanmuotoinen ja varmaan -kokoinenkin. Tosin omat housut menee edelleen kunhan on lantiomalli, esikosta vaihdoin aika varhain mammapöksyihin ku normihousut painoi istuessa.

Selkeimmät erot ovat etominen, joka yllättää edelleen (eilen meinas taas sylki lentää kun haistoin esikoisen safkan) ja linea negraa ei tässä odotuksessa ole näkynyt. Sen soodapissatestin vois huvikseen tehdä, jos nyt ei päädytä selvittämään ultrassa sukupuolta. Nyt on taas tuntunut, etten halua tietää ennen kesää, mutta katsotaan, mikä viikon päästä on mieliala!

Tänään sai vihdoin napakoru luvan häipyä, alkoi painaa niin ikävästi. Mahaa ei muuten onneks tänään repinyt.

Mitähän muuta. Siinä kai ne tärkeimmät täl erää!

Nemi 18+5, reilu viikko enää viralliseen puolväliin!
 
Viimeksi muokattu:
Neminka mikä ihmeen soodapissa -testi?? :D en oo kuullutkaan!!

Ihania ultrakuulumisis kyllä ollut, onnea kovasti pikku tytöistä ja pojista tai vaikkei sukupuolta edes tietäisi :) :heart:

Mulla selkee linea negra reilusti navan yli ja navan kohdalla tekee mutkan!! Onko muilla viiruja vatsassa? :)
Täällä kans pitäs odottaa ultraan helmikuun alkuun, mut "onneks" on muitakin sinne saakks jännääjiä, kun ei millään malttais enään odottaa tietoa, kun jo niin moni on täällä päässyt jo käymään!! :) Täällä ostettu jo pinnasänky, hoitopöytä, vaatelipastoja lastenhuoneeseen, peitto, kylpyamme, vauvakeinu, sitteri, joustolakanoita, patjansuojus, pussilakana+tyynyliina, siistit emmaljungat saan tutulta parilla sadalla ja turvaistuimia oon jo kovasti torista tsekkaillut :) et onhan noita jo kertynyt!! Vaatteita ei ole, kun yksi body (alesta), kun ajattelin, et odottelee ensin sen sukupuolilupauksen, et tarvittaessa voi sit ostaa myös hieman tietyllekkin sukupuolelle suunnattuja vaatteita! ..vaikka unisex-vaatteet on myös tosi kivoja, mut jos tutuilta saa/ostaa...

BF & tähtönen 17+1

ps. Masukuva :) :
 
Ihanaa kun teillä jo ultria takana ja sukupuoliakin selvinnyt! :heart: Itsellä vielä rakenneultraan HURJAN pitkä aika, 20.helmikuuta vasta! Kovasti poikaolo on, mutta enpä sitten tiedä... Pojalle olis toiset nimet tiedossa, etunimi ei. Tytölle taas kaikki nimet, ainakin tällä hetkellä! ;) Kolmea nimeä ollaan ajateltu molemmille...

Voi hurja, kun uskallette matkustaa vielä aika lopussa... :whistle: Ite en uskalla, kun tulee se 23 viikkoa täyteen! Sehän on hoitoraja Suomessa, sitä ennen keskenmeno. Jossain muissa maissa on korkeampi... Ei mulla mitään viitteitä siitä ole, että tulis ennen aikaisesti mutta jotenkin en vaan uskalla... : / Niin kauan tätä raskautta odotettu! ;) Ehkä sit joskus, jos suodaan, niin toisessa raskaudessa uskallan! Muuten ollaan kyllä kovia matkustelemaan ja ollaan ajateltu et ens keväänä jo vois vauvan kans lähtee... Riipppuu tietenkin siitä millanen vauva! :D

Siskontytöllä oli tässä parvoepäily! :( Niin munhan piti sitten käydä maanantain verikokeissa, en vielä ainakaan kauheesti osaa sitä stressata. Nyt sit odotellaan tuloksia... Äiti kyllä muisteli, että olisin voinu lapsena sairastaa!

Äititysloma mulla alkaa kelan sivujen mukaan 27.5. Mutta ajattelin siinä vähän pitää lomaa ennen, jos toukokuun alussa jäis pois! :D Muuten tämä kevät varmaan menee aika kivasti, kun helmikuussa ja maaliskuussa myös 5 päivää lomaa! :) Raskauden takia ei ole vielä onneksi tarvinnut töistä olla pois...

Liikkeitä tuntuu melkeen päivittäin, vielä aika pieniä hipaisuja... Mutta olen jo aika varma, että niitä ne on! :heart: Kun toistuvat niin samanlaisina! Täällä tulee enimmäkseen oikealle tai alamahalle! ;)

Juliet & Pirpana 16+0 POKS! :D
 
Ai niin minäkin kerroin pomolle nyt sit vihdoin ja oikein lämpimästi onnitteli! :) Minä myös ollut tällainen monen vuoden määräaikainen ja ajattelin automaattisesti, että pitää lomat ottaa rahana eikä saa pitää... Mutta onneksi voin vähän pitää ennen äitysloman alkua! :D Ja meillä työpaikalla aina ollut käytäntö määräaikaisten kohdalla, että työsopimus kirjoitetaan äitysloman loppuun... Niin saan siis sen korkeamman äitiyspäivärahan 3kk! :)
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Meilläkin oli eilen rakenneultra ja ei se nt-ultran veikkaus muuttunut, joten mulle voi päivittää poikalupauksen. Me ollaan puettu tyttö niin tyttöväreihin, että menee kyllä aika pitkälti vaatteet vaihtoon. Jotain poikajuttuja saadaan kavereilta, mutta vaatteita täytyy kyllä jonkin verran ostaa. Painoarvio oli 310 g ja kaikki rakenteet näyttivät normaaleilta. Istukka on takaseinässä ylhäällä. Saatiin jännä "kasvokuva" vaikka ihan 2D-tekniikalla mentiin :) Helmi-maaliskuun vaihteessa mennään sitten vielä Hämeenlinnaan 4D:hen, mutta kyllä kai tän perusteella voi jo hankintoja ruveta tekemään poikaväreissä. Harvemmin kai ne pojat tytöiksi muuttuu...?

rockstone & mini 19+6 (huomenna poksuu jo puoliväli???)
 
hellou :) onki aikaa kun olen viimeks täällä käynyt! jos tää toinen tulee samoihin aikoihin ku eka niin nyt oltais jo puolivälissä, muuten vielä 3 vkoa puoliväliin!

huomasin että täällä on muitaki PS synnyttäviä :) ehkä tavataan siellä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
oi oi täällähän on moni saanu jo sukupuolilupauksia :heart: muakin alkaa nyt vaan enemmän ja enemmän kutkuttaa ajatus siitä että kysyttäis :rolleyes: mies haluis tietää mutta mä oon yrittäny estää sitä, katotaa kysyykö ultrassa :) mulla muistaakseni on rakenneultra 4.2 :)

rockstone, harvemmin pojat tytöiksi muuttuu, mutta seki mahdollisuu on :D mutta harvoin! :) ja jos vehkeet näky selvästi niin tuskin muuttuu :D mut jo lääkäri on yhtää epävarma niin tuskin sanoo! ystävälle kyllä kävi niin että oli "selvä poika" ultrassa, maalasivat vauvan huoneen seinätki sinisävyillä ja osti paljon sinisiä vaatteita, tyttö tuli :D
 
Eilisellä neuvolakäynnillä kuunneltiin sydänäänet ja kaikki oli muutenkin hyvin. Sain kuulla että minun veriryhmäni on A-, joten se aiheuttaa jotain veren lisätutkimuksia tässä kevään mittaan. Ymmärsin, että jos vauva on +veriryhmäinen, niin minun elimistö voi alkaa tuottamaan vasta-aineita vauvaa vastaan. Kuulosti aluksi aika hirveältä, mutta löysin lisää tietoa aiheesta ja on kuulemma harvinaista. Vai sattuisiko täällä ryhmässä olemaan joku joka tietää jotain asiasta?

Vakuutuksista on ollut täällä aikaisemminkin puhetta, mutta nyt olen vasta itse alkanut miettimään asiaa. Haluaisin kuulla kokemuksia vakuutuksen ottamisesta vauvalle. Kannattaako? Jotenkin minulla on sellainen käsitys, että lapsi saa varmasti hoitoa ihan kunnalliseltakin puolelta mikäli sairastuu. Tänä aamuna huomenta suomessa nimittäin puhuttiin aiheesta, ja siellä vähän ihmeteltiin että kun suomalaiset maksaa terveydenhoidon jo verojen kautta, niin miksi sitten ostetaan kalliit vakuutukset ja käytetään yksityisiä palveluita? Kertokaa arvon äippäkaverit tälle hölmölle esikoisen odottajalle =)

Paljon onnea ihanista tyttö- ja poikalupauksista :heart:
 
Kultatiuku Sinullehan on monta sektiota pystytty tekemään. :) Mulle lääkäri sanoi ekan jälkeen että yleensä on 2-4 mahdollista tehdä, toki jokainen on yksilö ja sen mukaan päätökset tehdään. Kysyin jo äitipolilla että vieläkö 3 kerran samasta ottavat niin lääkäri tuumasi että lähempänä loppua tutkivat edellisen leikkuu kertomuksen ja kiinnikkeiden määrän yms.. Mulla siis se 1 tyypin diabetes joten yleensä haavojen yms.. paraneminen hitaampaa, mutta edellisistä kerroista olen kyllä nopeasti ja hyvin toipunut. :) Saa nähä joko tämän jälkeen tulee kielto ettei enempää lapsia saa edes tehdä. :( (toisaalta joka raskaus on ollut aina edellistä vaikeampi)

Tuon soodatestin meinaan kyllä tehä heti tänään. ;) Jos ei sihise/kupli saattoi lääkäri olla oikeassa jo silloin rv 17 :D

Ollaan tänään menossa miehen siskon vauvaa katsomaan, syntyi lauantaina. :) Kävin eilen bodyn ja potkuhousut vauvalle ostamassa ja tuli himo omallekkin jo jotain ostaa mutta pystyin malttamaan vielä mieleni. :D Ihana kun pääsee tuommosta vastasyntynyttä sylittelemään :heart: (toisaalta hinku saada oma vauva käsiin kasvaa) :)

Niin ja olen tässä tosiaan issiaksen ja liitoskipujen takia ollu saikulla nyt viikon ja 29 päivään asti jatkuu. :( Töihin pitäis päästä rahatilanteen takia mutta kun ei pysty ni ei pysty :( Ahdistaa!!

Mutta palailen kertoilemaan soodatestin tulosta kun oon sen tehny :D

Kotiäiti & Nappula 19+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Onnellinen minulla myös A- ja mies on + joten vauva voi olla kumpi vaan. Tosiaan muutamaan kertaan raskauden aikana tutkitaan vasta-aineet verestä tai lähinnä ettei niitä ala muodostua. Olen myös itse ymmärtänyt että harvinaista on tuo hylkimisreaktio. Synnytyksen jälkeen pitäisi sitten saada joku piikki ettei tulevaisuudessa elimistö ala hylkiä uuden raskauden aikana sikiötä. Olen ymmärtänyt että silloin ei ole edes veriryhmällä enää merkitystä. Siis jos piikkiä ei ole saanut synnytyksen tai keskenmenon jälkeen ja vauva on ollut +. Tosi selkeesti selitetty :D Vakuutuksen hyötyjä itsekin olen miettinyt kun kuitenkin kunnallisesta saa hoitoa.. Kertokaa joku fiksumpi mikä hyöty vakuutuksesta oikeasti on? :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnellinen<3 Täällä hieman samanlainen tilanne, paitsi että sulla vasta tutkitaan negatiivisuuden takia verta, mulla on todetttu veressä vasta-aineita. Itse olen A+ ja ensimmäisessä verikokeessa todettiin anti-E vasta-aineita. Nyt olen käynyt kolme kertaa verikokeissa, ja mies kerran, tilannetta seurataan koko raskauden. Neuvolassa asiasta tiedetään todella vähän, ja pelottelevatkin liikaa tietämättömyyttään. Suosittelen googlaamaan sikiön hemolyyttinen tauti, thl tietopaketti oli aika kattava.

Nämä ovat harvinaisia, ainakin siis tila, jossa vasta-aineet koholla. Vielä harvinaisempaa on että aiheuttaisi vauvalle pysyvän haitan. Toki pieni vaara on myös kohtukuolemaan, mutta hyvällä seurannalla sairastuminen kohdussa voidaan estää. Pääosin ilmeisesti vauva otetaan hieman aiemmin ulos ja sektiolla. Heti synnyttyään vauva tarkkailuun ja ehkä sinivalohoitoa, pahimmassa tapauksessa verensiirto. Mutta kotiuduttua yksi tai kaksi seuranta käyntiä riittää ja lapsi viettää loppuelämänsä terveenä.

Omassa neuvolassa on vain kerrottu, että lapsi vain luultavasti otetaan aiemmin ulos, ei muuta. Tosin en ole paljoa kysellyt, kun olen ottanut asiasta niin paljon selvää. Muutama keskustelukin on löytynyt, jossa on neuvolassa peloteltu vauvan vammautumisella. Tässä tapauksessa pitäisi olla tietty vasta-aine tyyppi ja arvot pahasti koholla.

Itselläni tämä kai on tullut esikoisen synnytyksen jälkeen annetusta verensiirrosta. Varmaksi tosin ei voi sanoa. Ilmeisesti myös vaikuttaa se, että mies on - ja minä +.

Toivottavasti nämä antoi hieman infoa, tosin tässä mun ymmärrys netistä kaivetusta tiedosta ja yhdellä ystävälle on ollut vastaava.

vakuutuksesta meillä erikoisella otettiin vakuutus, kun jos sairastelut paljon, menee monta vuotta, että sitten saa vakuutuksen. Ja vakuutus taitaa estää sairastelun ;) vanhempani ottivat siskon erikoisella vakuutuksen, sisko ei koskaan käyttänyt vaan vei aina julkiseen. Seuraavalle ei vakuutusta otettu, nyt yhdeksän vuotta sairastelut paljon erikoisiakin sairauksia. Mutta tälle vauvalle ei välttämättä enään saada vakuutusta, noiden vasta-aineiden takia. Laitetaan hakemus kuitenkin.
 
Moikka, kiva on ollut lukea teidän kuulumisia :) Ja kaikilla onneksi näyttää menevä ihan hyvin, ei mitään suuria ikävyyksiä matkassa. Kovasti tuota parvoa tuntuu olevan liikkeellä :O

Itsellä rakenneultra takana, kaikki ok, ja tyttölupauksen antoivat. Heti kävin uhmaamassa ja ostamassa satkulla vaaleanpunaisia nuttuja :)) Vaikka kaveripiirissä kyllä mullakin pari "varmaa tyttöä" jotka poikia siis ovat...

tavaraa muuta on tullut käytettynä hankittua (vaunut, leluja yms), vaatteitakin saatu, kun aikaisemmat lapset siis jo kymmenen (kaksoset), niin eipä meillä mitään ole jemmassakaan. Odottelen kovin että saisi pistää äitiyspakkauksen anomuksen menemään ja saisi vielä senkin hypisteltäväksi.

Nyt voisi ruveta jo hiukan suunnittelemaan vauvan huonetta, ja isoommillekin luvattiin vähän kalusteita uusia.

Loma on iiiiihanan lähellä, jään viikolla 9 jo lomia pitelemään ja siitä suoraan äippälomalle. Jotenkin tuntuu hassulta että viitisen kuukautta, ja meillä on vauva! AIka menee niin nopsaa.

Aamukaste rv 20+1
 
Mulla on B- veri, ja miehen veriryhmästä ei tietoa. Verikokeilla vaan seuraillaan,että miltä tilanne näyttää. Ainakin mulle sanottiin neuvolass,että riski siihen et niitä vasta-aineita alkais syntymään on tosi pieni. Ainakin ekan kohdalla. En sit tiiä et onks se suurempi jos on tyyliin toinen raskaus.

Täällä mennään nyt 18+3 ja ens viikolla takas töihin,kun oon parantunut. On kyl kiva palata töihin,ku aika menee nopeemmin ja rakenneultra tulee paljon nopeemmin siis. Sen jälkeen viel neuvolaan viikon kuluttua tästä ja sit kotiseudulle vähän lomailee ja katteelemaan jotain pientä tulevalle pienokaiselle sylikummin kanssa. <3 En malta oottaa!
 
Hei taas!

Mulla alkaa äippäloma 24.4 ja sinne saakka oon töissä, lomat siis säästän ensivuoteen vanhempainvapaiden loppuun. Oon sitten itse "kesälomalla" ja mies yhtä aikaa isyysvapailla. Sitten mulla jää vielä toinen kesäloma myöhemmälle pidettäväksi. Työmotivaatio on kyllä pahasti hukassa ja viikkoja laskeskelen tarkkaan tuonne äitiysloman alkuun. Esikoisenhan otan päivähoidosta pois sitten varmaan 1. toukokuuta, ei raaski maksaa hoitomaksuja kun itse sitten on kotona :D. Ei tule samanlaista rauhaisaa lomailua tuosta kuukaudesta kuin esikoista odottaessa.

Mulla tosiaan viime viikolla tuli kanssa se tyttölupaus. Vaatteita en ole vielä tytölle silti uskaltanut lähteä hankkimaan, jotenkin niin mietityttää juuri tuo ennustuksen luotettavuus. Tämä masussa oleva tulee muuttamaan esikoisen huoneeseen ja esikoinen saa uuden huoneen, joten huoneessa oleva raikas vihreä sävy seinässä ja pinnasängyssä saa olla ja tehdään sitten tyttömäiseksi muilla keinoin. Vaal.punaisen pentikin ison pupun mm. ostin jo ja varmaan jotain uusia lakanoita ja reunapehmustetta seuraavaksi ostan. Nekin sävyä,että tarpeen mukaan menevät pojalle myös. Eiköhän tässä tosin muutama mekko tule ostettua ja vanhemmilta hainkin jo omia vanhoja mekkoja, joita olen käyttänyt alle 1 vuotiaana.

Vakuutus otettiin kun se tosiaan kattaa jos vauvalle esim synnytyksessä todetaan jotain tai jos vaikka sairastaa paljon niin kaikki lääkekustannukset ja sairaalakustannukset menevät vakuutukseen. Meilläkin vakuutus on estänyt esikoisen sairastelua kyllä kiitettävästi ;).

Neuvolassa tuli maanantaina käytyä. Hemoglobiini hieman tippunut (120), painoa 500g viikko eli 6 kiloa noin alusta tullut. Mulla tosin bmi 19 ennen raskautta ja samalla tavalla esikoisesta nousi. En siis huolestu.

Töissä tietävät kaikki ja hyvä niin. Mulle sijainenkin jo löydetty joten ei sekään stressaa, ehdin hyvin perehdyttää sitten ennen pois jääntiä.

Birre86 ja Nyytti (tyttö?) 20+5
 
Vakuutuksesta Me aiotaan ottaa syntymättömälle lapselle tarkoitettu vakuutus, joka siis otetaan jo raskausaikana. Korvaa jos esimerkiksi synnytyksen aikanakin tapahtuu jotain... Ilmeisesti tämä vakuutus on hyödyllisin jos sattuu kovasti allerginen tai korvakierre lapsi. Kunnallisella puolella esim korvien putkitusta joutuu usein odottamaan, mutta jos on vakuutus sen voi mennä tekemään yksityisellä nopeampaa! :) Kunnallisella syöttävät useamman antibioottikuurin ja seuraavat ennen putkitusta. Toki myös pääset lapsen sairastuessa yksityiselle klinikalle lastenlääkärin luo, kun taas kunnallisella puolella ovat usein yleislääkäreitä. Toki hekin ovat päteviä, mutta usein lastenlääkäreillä parempi tieto juuri lapsista! ;) Niin ja sittenhän siinä on se pysyvän haitan korvaus eli jos lapselle sattuu tapaturma, josta tulee pysyvä haittaa vakuutus korvaa sen tietyllä summalla...
 

Yhteistyössä