Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

^Oih! Orvokki on ihana nimi!

Täällä on vissiin vauva noussut ylemmäs läskien alle piiloon kun liikkeet tuntuvat mulle mutta eivät vatsan päälle. :D

Nimistä ei ole hajuakaan. Etenkin poikien nimet ovat tosi vaikeita. Ja tytölle mulla olisi pari suosikkia, mutta ne ei tietenkään kelpaa miehelle. Janesta oli läpällä puhetta jossain vaiheessa ja nyt mies on jumittunut siihen... Jaiks!!
 
Meillä on käytössä on kutsumanimien jälkeen Säde Soilikki ja Tuuli Talvikki, jotka on kuitenkin riittävän tavallisia, että harvempi ajattelee nimestä, että ne ovat myös kukkia tai luontosanoja. Orvokki olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta en ole keksinyt sen eteen mitään o-alkuista luontosanaa. Yksinä vaihtoehtoina päässäni pyörittelen nyt Lumi Lemmikkiä ja Kaisla Kaunokkia, mutta kumpikaan ei ole vielä ohittanut Pilvi Päivikkiä. Kutsumanimeen saakka en ole vielä edes päässyt ;)

Vaikka olisihan sitä myös tyräkki ja kihokki XD
 
Miekää en oo mitenkää eriksee kuulostellu vauvojen liikkeit. Näin koneel istues tuntuu usein ja muutenki miten sattuu.

Meillä on pojille tosiaa nimet valmiina jo :)

Tiistaina vihdoin kotiutuu uus auto meille, oon ihan täpinöissäni :D. 7 paikkanen kaks vuotta vanha dodge journey :)

Jotenki masis päivä ollu tänää vaik ei siihe mitää syytä...jospa se siitä taas. Huomen tulee muksut taas niin on talo täynnä elämää :)

18+4
 
LittleOne kiitos erittäin hyvästä linkistä! Nyt alan kallistua sen puoleen ettei oteta vauvavakuutusta. Mieluummin laitan rahaa sivuun yllättävien kulujen varalle. Tuntuu että nuo vauvavakuutukset ovat vain vakuutusyhtiöiden rahastusta...

Lisäystä vielä sen verran että itsekin jätän lomat maksuun, tuli jotenkin paniikki että kohta jään jo pois ja aika menee liian nopeesti. Äitiysloma alkaisi siis 7.5.2013. Saan äitiyslomalla 3kk palkkaa ja lomat yms. maksetaan minulle vasta joulukuussa koska minun työsopimus menee poikki vasta marraskuun lopussa. Tuleepa sitten joulurahaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Maikkii Mulla kans ensimmäinen tulossa, joten kaikki ihan uutta myös ne liikkeiden tuntemiset! ;) Tunsin eka kerran jo loppiaisvloppuna sellaista pientä silittelyä oikealla puolella mahaa... Silloin katottiin leffaa ja makoilin rauhassa sohvalla kyljellään. Tuntui kuin joku olisi silitellyt mahansisäpuolelta nahkaa... :D Silloin ajattelin, että onkohan tämä nyt sitä, kun olin kuitenkin vasta muistaakseni 14+4 viikot! :) Mutta on nyt parin viikon ajan toistunut samanlaisena ja nyt pikku hiljaa muuttunut vähän niinkuin elohiireksi mahalla! :heart: Mulla tosiaan takaseinä istukka, niin sen takia varmaan tunsin niin aikasin... Alussa minä aina tunsin rauhassa ollessa ja usein varsinkin nukkumaan mennessä! Joskus ihan tarkoituksella vähän painelin mahaa, että tulevatko silloin ja sieltähän ne tuli! :LOL: Pikkuinen vissiin heräs mun tökkimiseen! :heart: Nykyään saatan tuntea jo liikkeellä ollessa, kun tiedän mitä odottaa mutta ei ne musta vielä ihan selkeitä ole... Pari isompaa muljahdusta olen nyt parina päivänä tuntenut! Että jospa ne sieltä on vahvitumassa ihan kunnon potkuiksi! :LOL:

Sitten neuvolaterveisiä! Tänään oli tosiaan aamulla neuvola ja kaikki oikeen hyvin... Syke löytyi heti ja oli 140-150! :heart: Kovasti siellä pikkuinen meni karkuun anturia ja potki siihen minkä kerkes... Sain nyt sitten varmuuden, että mun "elohiiri" on vauvanpotkuja! :heart: Verenpaine oli tosi hyvä ja hemoglobiini ei ollut laskenut yhtään, oli 143! Toivottavasti pysyykin hyvänä koko raskauden... Painoa oli tullut 700g edellisestä kerrasta, johon olen tyytyväinen. Nyt on tullut siis yhteensä 2,5kg! Kohtu ei ihan vielä ollut navan kohdalla, mutta kasvanut oli hyvin. Nyt sitten pitää nelisen viikkoa odotella rakenneultraa, seuraava neuvola onkin vasta ultran jälkeen... :)

Juliet & Pirpana 16+2
 
hapsiainen84 kiitos vinkistä, että if ei ainakaa tuollaista korvaa, tai et se on kelan heiniä! :) Muutenkin nyt hieman tutkittuani tätä ifin vakuutusta on tullut epävarma olo, onko se nyt sitten yvä vakuutus vai ei, kun aika huonoja kokemuksia olen netistä lueskellut... :( pitää joku päivä mennä paikan päälle käymään juttelemaan vakuutuksista, et mitä ne OIKEESTI sit sisältääkään ja korvaa tarpeen tullen!!

Voi kun moni tuntee jo liikkeitä, täällä ei vielä mitään :( tai kun esikoinen on kyseessä, ni voihan se olla etten vaa tajua...mut ainakaan mitää selkeitä potkuja ei ole tullut! :( joku kaveri sanoi, että jos kohtu on eteenpäin kallistunut, niin liikkeitä ei tuntis helposti (mulla saattaa olla, koska sain sydänäänet dopplerilla kuuluviin kotona niin aikasin)!? Oletteko kuullut samaa, että onko näin? Ja et kun kohtu on taaksepäin kallistunut, niin liikkeet tuntee jo aikasemmin..!? Odottelua, odottelua, odotteua... :(

BF & tähtönen 17+3
 
Vakuutuksista: Haluan kertoa teille vakuutusta miettiville meidän perheen kokemuksista. Nuorimmalla lapsellamme on ollut koko kahden vuoden ikänsä ajan paljon infektioita, ja ensimmäisen kerran neljän lapsen äitinä koen, että vakuutuksesta on oikeasti iso apu. Tyttömme korvat putkitettiin syksyllä yksityisellä ja nyt vakuutukseen odottaa iso nippu lääkärimaksuja ja lääkekustannuksia.

MUTTA HUOM! Kolmannella lapsellani on syntymästä asti ollut vaikea leikkaushoitoa vaativa rakennevika. Yksi iso leikkaus on tehty ja pari pienempää. Kahden vuoden päästä on edessä seuraava iso leikkaus. Voin omasta kokemuksestamme sanoa, että jos lapsella on vakava sairaus tai vamma, Suomessa saa lapselle hyvin apua, vaikka ei tuota vakuutusta olisikaan. Sairaala- ja poliklinikkamaksuissa tulee kyllä ns katto vastaan jo hyvin äkkiä, jos esim. lapsi tarvitsee sairaalahoitoa. Meillä siis vakavimmin "sairastava" lapsi ei ole juurikaan hyötynyt vakuutuksestaan.

Siitä huolimatta haemme tulevalle lapselle vakuutusta, koska se muillakin on, mutta epäilen, että emme saa sitä raskausaikana viime raskaudessa loppuviikoilla ilmestyneen raskausdiabeteksen takia.

Kultatiuku rv 18+3
 
Mä luin ton muutama päivä sitten ja nauroin tosi paljon mutta se oli jotenkin kummallista naurua. Puoliks sellasta haahaahaa ja puoliks semmosta hysteeristä apuaaaahahaha. Ei tunnu kaikki noi kohdat NIIN hauskoilta kun ajattelee et ne on pian itelläki edessä :D ainakin noi nukkumisvaikeudet hirvittää ku nyt jo tuntuu että nukahtaminen on hankalaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Pitkän hiljaiselon jälkeen voisin tännekin päivitellä kuulumisia :D

Tänään oli siis se kauan odotettu rakenneultra ja voi kuinka pieni oli kasvanu! Kaikki näytti olevan hyvin ja sieltä löytyi mitä pitikin. Sitten se jännityksellä odotettu uutinen..
Tyttö sieltä näyttäisi olevan tulossa! :heart:
Nyt varmaan uskaltaa alkaa jotain tarvikkeita ja vaatteitakin ostelemaan. Jostain syystä olen pitänyt tuota rakenneultraa jotenkin erityisenä rajapyykkinä. Onhan se saavutus jo tämäkin ja tänään ollaan tasan puolessa välissäkin! HUI! :)

Potkuja on tuntunut noin reilun viikon verran. Ainakin niitä kunnollisia tömäyksiä. Pientä kuplintaa alkoi ilmaantua jo useampi viikko sitten. On se ihanaa tuntea pienen liikuskelevan, ei ainakaan tarvi ressata onko siellä mitään elämää :heart:

Caitlyn ja pieni tytöntyllerö 20+0
 
Omanapaa, huh mikä ilta, olin henkisesti valmistautunut vapaailtaan mutta pikahälytyksellä 3 h tuli rämmittyä etsimässä kaverin kadonnutta koiraa :(
Eikä löytynyt vielä, pakkasta yli 20
Joten pikkasen hirvittää.

Ja kyllä nyt tuntuu jaloissa ja mahassa metsässä rämpiminen
 
soittakaa fenniaan ja kysykää vakuutuksista! meillä odotusajan maksu 90e.

ja mikä ihmemies tuo bruno oikein on? löytyisikö turusta tai lähiseudulta myös sellaista?
ihan pelkästään 4d- ultran hintaa katselin terveystalon sivuilta, näytti maksavan jotain 250e. millä perusteella olette noita aikoja ylimääräisiin ultratutkimuksiin varanneet? riittääkö syyksi vain oma mielenkiinto..?
 
Joo jos nyt viel ehtis kuulumisiakin lisäileen ei vaan tuu tääl paljon käytyä kun tulee aina niin paljon textiä tänne vaik olis vaan muutaman päivän pois :D Kurkkinu oon kyl usein mut en oo jaksanu oikein kirjotella..

Olin sit jo saikullakin kun oli supistuksia sen verta ettei ollu kiva olla töissä :( Mut nyt tän viikon taas koittanu töissä jaksella..

Vakuutuksista Meille tulee samaan vakuutus missä mun tyttöjenkin on ja pidin sitä kyl hyvänä kun meillä molemmilla oli korvatulehdus kierre ja putkitettu molempien korvat..

Ultra olis sit vasta ens kuun puolessa välissä mut tänään juur kuuntelin taas sydän äänet :heart: potkuja tuntuu välillä itselle mut ei viel sillai et mahan päällä tuntis..

Täällä onkin monella jo tyttö ja poika lupauksia :heart:
 
Hööpi multa ainaki ne kaks poikaa :D

Babyfever1 must se just toisin päin et jos kohtu taaksepäin kallistun niin sit ei niin aikasee niit liikkeit tunne ja jos eteepäi ni sit tuntuu. Ja toki se istukan paikka vaikuttaa. Ja moni muukin asia tietty. Ja yksilöitä ollaa kaik :)

18+4
 
Näillä pakkasilla muistakaa suojata tissinne! Rintatulehdus on ihan persiistä, mutta imettämättä se on vielä enemmän sieltä. Varsinkin ne, joilla rauhaskudos on kovaa ja arkaa, ehkä jopa nipistelee (=esiherutusta), olkaa tarkkoina rintojenne kanssa.
 
Mietinkin, että voiko rintatulehduksen saada helpommin jo ennen ku imettää... Mut pitääpä siis varoa, vaikka ei mun rinnat ole mielestäni viel oikein edes kasvaneet :)

häpimama minunkin mielestä se kuulostais paljon järkevämmälle!! Mut odotellaan!! :)

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA, täällä -22pakkasta, hrrrrrrrr :/

BF & tähtönen 17+4
 
Viimeksi muokattu:
tillukas, Kiitos vinkistä! Eipä olis tullut taas mieleenikään, että se rintatulehdus voi tulla jo nyt!

(.) Oma suuri rajapyykki on ohitettu, kun eilen oli se päivä jolloin yhdessä raskauksistani selvisi myöhäinen keskeytynyt keskenmeno. Sykkeitä kuuntelin eilen pariinkin otteeseen ja kyllähän ne sieltä voimakkaasti kuuluu. Tämä on nyt virallisesti pisimmälle mennyt raskauteni. Nyt on siis aika lopettaa menneiden murehtiminen ja keskittyä tähän raskauteen. Nyt on nyt. Ja nyt on kaikki aivan loistavasti :heart: :)
Meille on oikeasti tulossa vauva! :heart: :heart:

-iitu 17+3
 

Yhteistyössä