Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Naene Onpa kurja tuo rahajuttu! :( Mutta onneksi nyt sait helpotusta, kun sait avioehdon tehtyä! Toivotaan että nyt voit olla kevein sydämin tästä lähin! :hug:

Meillä ei avioehtoa ole, mutta eipä kummallakaan ole suurempaa ihan omaa omaisuutta minkä toinen voisi saada... Sen vuoksi ei olla ajateltu olevan tarpeellinen! Kaikki omaisuus mitä tällä hetkellä on, niin on yhteistä... On sen verran pitkä yhteiselo takana...:) Tosin meillä omat tilit ja rahat, enkä osaisi muuten ajatellakaan, tykkään että vastaan omista rahoistani ja laskuistani... Että enhän minä tiedä oikeesti tarkalleen millaset rahajemmat sillä miehellä on! ;)

MiiJane79 Itse olen ymmärtänyt, että eihän aviopuoliso voi saada edes toisen vanhempien rahoja...!? Kun lapsethan ne ensisijaisesti perii omat vanhempansa. Ja varsiinkaan avopuolisolla ei ole minkäänlaista perimisoikeutta niihin varoihin... Vai voisko sitten olla vailla, jos aviopuolisoilla ero tulisi? Hmmm... No enpä itse osaisi olla vailla miehen vanhempien rahoja...

Kuullostaa hurjalta nuo repeämisjutut! :O Ei halua vielä edes ajatella... :LOL: Joskus olen ajatellut, että voisin kokeilla synnyttää luomuna, mutta katsotaan sitten kun tosipaikka tulee eteen...;) Eipä sitä näin ekaa lasta odottavana tiedä, mikä edessä on! :ashamed:
 
Juliet En tiedä kokonaan vanhempieni testamentin sisältöä, mutta tarkoittanee, ettei heidän mökkeihinsä ym.juttuihin sitten ole minun/veljeni puolisolla mitään oikeutta, vaikka meillä ei olisi avioehtoa. En ole pahemmin kysellyt, koska toivon, ettei testamenttia tarvita lukea vuosiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tuli mieleen seuraava asia. Englannissa ensisynnyttäjänä mun piti kirjoittaa synnytyssuunnitelma, joka sitten otettiin synnytykseen mukaan. Siinä piti ilmetä mm.kipulääkkeiden käyttö tarvittaessa. Mietin, onko moista nykyään Suomessa? :D

Maanantaina rakenneultra Jorvissa, jee. :) Odottavan aika on ollut pitkä.

Eilen anoppi kertoi, että joku kaukainen sukulainen on myöskin raskaana näillä viikoilla. Rakenneultrassa oli selvinnyt, että pienokaisella ei ole ollenkaan sormia. Anoppi kertoi, että odottavalla ei ole tiedossa, onko lapsella muitakin vikaa. Kaikkeahan ei näy ultrissa..
 
Hei, Neminka on joka paikassa yhtäaikaa! :D

Meil ei myöskään ole kummempaa omaisuutta, tai siis MITÄÄN ennestään, asutaankin vuokralla, niin siks oon ajatellut, et kaikki mitä tulee on yhdessä tienattu. Mut en mä tosiaan oo miettiny velkoja tai suvun perintömökkejä yms. Mä oon aina ollu sitä mieltä, et täytyy olla nykypäivänä tavan idiootti, jos ei näiden erotilastojen varjossa avioehtoa tee, nyt mulla itselläni ei sitä ole.. No, en mä niin kovin välkky kai olekaan. :D

Välilihan leikkauksesta, mä hämärästi muistaisin saaneeni puudutteen ennen sitä ja sitä viel lisättiin tikkaus aiheessa. Nipisteli se silti vähän, mut enemmän mua on jäänyt kaihertamaan kun ketetroitiin kahdesti ja etenki tokalla kerralla tuntui virtsaputkessa todella veemäisesti.. Noin muuten itse siinä synnytystilanteessa ne tuskat tais olla niin kokonaisvaltaisia, ettei siinä ehtinyt yksilöimään mikä nyt sattuu eniten. Ja ne todella unohtuu heti kun vauva on sylissä, ihan käsittämätöntä.. En tiedä miten sit luomusynnytyksessä, mä olin niin mömmöissä ja kaasuissa, etten muutenkaan muista paljoa mitään siitä eteenpäin kun ammeesta siirryin saliin...

Synnytystoiveista, monet kirjoittavat suomessakin toivelistan, mut varmaan viel usempi menee ihan vain synnyttämään ja luottaa kätilöihin ja luontoon.

Seuraavaksi vähän kuvia. Mä oon tässä naureskellut mahaani, on kai joku spurtti taas käynnissä, tai sit vauva on eri asennossa. Mahanahkaa ja lihaksia repii taas niin vietävästi! Mittasin taas mahan, toissapäivänäkö mä viimeks mittasin, niin nyt oli tullut 2cm lisää. Eihän se paljolta tunnu, mut mahassa todella tuntuu...

katso liitettä 18073
20+1 aamu

katso liitettä 18074
21+0 aamu

katso liitettä 18075
21+0 ilta

Enhän mä pelkästään kuvittele paisuneeni??? Iltamasu mulla pömpöttää aina, mutta tsiisös mikä ero yhdessä päivässä! Tai ainaki minun mielestä. :)
 
rockstone kiva kuulla epi-no:sta taas noin hyviä kokemuksia!! Oon ollut jo ennen raskaaksi tulemista sata varma et ostan sen!!! Minä kans teen kaikkeni, jotta synnytys edes vähä helpottuisi! Tai jos ei helpota ponnistusvaiheessa, mut sit ollaan kuitenkin jo niin h-hetkellä, et vauva tulee ulos keinolla millä hyvänsä :D mun mielestä on vaan tärkeetä, et itsellä on itsevarma olo synnyttämään mennessä ja ei pelkää liikaa, jotta koko synnytyskin etenkis normaalisti (koska jännitys/stressihän voi pidentää synnytyksen kestoa!)! Ja tuosta elle TENS:stä en olekkaan koskaan kuullut..ihan uusi tuttavuus siis! Mielenkiinnolla odotan kokemuksiasi, miten vaikutti!! Itse ajatteli pärjätä epi-no:lla ja epiduraalilla + vähän ilokaasua :p

Meilläkin isä lahjoitti mökin mulle ja mun siskolle, ni lahjakirjassa lukee, että meidän tulevat puolisot eivät saa siitä mitään! Mua ei haittaa yhtään, ihan järkevää tuollanen päätös :)

BF & tähtönen 19+3 ja 5pv ultraaaannnnnnnnnnn!!!!!!!!!! :D
 
Pikainen omanapa päivitys: Täällä tuli nyt sitten eka kerran tässä raskaudessa vessassa käynnin yhteydessä verta :( Toistaiseksi vain vähän vaaleanpunaista pyyhittäessä, myös maha ollut tänään jonnin verran kipeämpi kun yleensä. Vähän sellaista menkkakivun tapaista joulimista. Toivotaan että menee ohi tällä. Katsoin, että lähes samoihin aikoihin mulla alkoi satunnaiset vuodot myös esikkoa odotellessa. Katsotaan nyt alkaako tässä taas sairaalakäynnit vuotojen takia. Inhottavaa vielä kun olen yksin pojan kanssa kotona, kun mies on vielä työreissussa tyynellämerellä, tulee kyllä la kotiin.

Terese ja rv 20+4
 
mä aattelin taas vetää pelkällä ilokaasulla synnytyksen..eka ja toka synnytys oli luomuja ja kolmas oli käynnistys niin sain aquarakkulat sekä ilokaasua..mul on niin nopeita noi synnytykset että ei siinä kande mitään oikein käyttääkkään,avautumiset ovat olleet 40-12 min..toi vika synnytys oli niin nopea että ei kerinnyt tulee kun pari hassua supparia ja sainkin jo ponnistaa (se oli siis toi käynnistys) ja nyt on sit taas mulla käynnistys..
 
Istukka ollut ainakin np-ultrassa takaseinässä. Katon nyt yön yli, toistuuko tuo pyyhintävuoto, nyt ollut ihan rauhallista sen suhteen. Ma mulla olis joka tapauksessa ultra+lääkäri äippäpolilla. Itse epäilen että pientä limakalvovuotoa koska kohtu kasvaa näillä viikoilla vauhdilla, tästä mun esikkoaikana olleet vuodot näillä viikoilla johtui. Vauva ainakin liikkuu normaaliin reippaaseen tapaan.
 
Tässä hieman synnytyskivuista yms. älä siis lue, ellet halua tietää... (Kuinkakohan moni jättää lukematta ;))

Itse sinnittelin pitkään ilman mitään kivunlievitystä. Lopulta sain epiduraalin ja miljoona kertaa puudutetta, koska vauvan piti aina vaan ihan just tulla ulos... Reilusti yli vuorokausi meni ennen kuin lapsi saatiin ulos. Tästä yli 12 tuntia oli niin kovia supistuksia, että joka kerta oksensin ja pissasin samalla... Kun olet 12 tuntia oksennellut, valvonut reilusti yli vuorokauden, huutanut ja itkenyt tunteja miehen kaulassa että auta mua ja nähnyt neljän kätilöksi vuoron vaihtuvan, ei paljoa kiinnosta mikään. En muista että ponnistusvaihe olisi sattunut, eikä leikkaaminenkaan. Mutta inhottavinta oli että en vaan enää jaksanut, en jaksanut edes innostua vauvasta kun sen sain rintani päälle. Menetin paljon verta, jonka vuoksi en saanut nousta sängystä pariin päivään. Vauvaa pystyin hoitamaan ensimmäisen kerran vasta parin viikon päästä, joka myös oli inhottavaa.

Nyt olen myös miettinyt epistomia arven repeytymistä. En muutenkaan ole vieläkään sinut sen kanssa. Kyselin jo neuvolassa että milloin pääsee juttelemaan jonnekin synnytyksestä. Olen tähän saakka ollut hieman sektion kannalla. Tosin voi olla että meillä se on joka tapauksessa edessä, joka tietenkin helpottaisi päätöstäni. Tätä tekstiä kirjoittaessa tuli kyllä tunne että sen sektion haluan... Onneksi on aikaa vielä miettiä ja miettiä...

Ensisynnyttäjille tiedoksi, että tällaiset synnytykset ovat harvinaisia. Menkää ihmeessä avoimin mielin ja lukekaa tavallisimpia kokemuksia. Kyllä ne lapset on kuitenkin kaiken arvoisia ja kaikki ne on ulos tulleet ;).
 

Yhteistyössä