Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

rockstone vaistomaisesti heti kun luin sun viestin rupesin heti jännittelemään lantiopohjalihaksia :D Ei taho :eek:

Navanympärys mitattu täälläkin ja ei ylittyny vielä 100, eli 96cm.

Sovin jo tutun valokuvaajan kanssa mahakuvaussession raskausviikolle 30. Saa kunnon studiolaatuset kuvat muistoksi tästä ihanasta pallerosta. Ja häivyttelee sitten kuvista pois mahdolliset arvet :D

Ja mikä parasta, viikko vaihtu 21+0!!! :heart:
 
LittleOne Kyllä reenit alkoi täälläkin :D Ei mullakaan ekassa raskaudessa tirahdellu. Kait ne on edellisestä raskaudesta jääneet jo vähän löysälle, kun olen laiskasti reenaillut lantionpohjanlihaksia. Siihen reeniin on kyllä hyvä luonnollinenkin vaihtoehto, vink vink ;)

muoks* siis luonnollista toki on se jännittelykin, mutta tästä toisesta vaihtoehdosta miehetkin varmaan tykkää =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Huomenta ja tervehdys pitkästä aikaa.

Paljon on tullut ihania ultrakuulumisia, onnea kaikille <3

Rockstone :) Olen valitettavasti huomannut tuon saman yskiminen/aivastelu ongelman. Pieni lirahdus saattaa housuihin tulla ja siinä tilanteessa en ole tiennyt että itkeäkö vai nauraa. Miehellä on ainakin ollut hauskaa kun olen aina kertonut, että taas lirahti (oikein mummo toimintaa).

Meillä myös sukupuoli säilytetty salaisuutena ja kovasti sitä aina arvailen, vaikka vahvasti olen kyllä omassa mielessäni liittynyt tuohon girl power-joukkoon. Joku mainitsi, että potkujen suunnasta voisi päätellä sukupuolen, miten se menikään?

Täällä liikkeet on voimistuneet ihan hurjasti. Välillä tuntuvat melkein jo ikäviltä ja joutuu laittamaan käden mahalla potkuja vastaanottamaan. Esikoisesta muistan nämä vahvat potkut vasta joskus rv 30 jälkeen. Eli aika paljon eroa tuntuu pienten voimissa olevan.

Oletteko te kaikki muut jo ns. valmiita vauvan tuloon? Mulle on alkanut hiipiä pelko siitä miten kaikki lähtee menemään. Ehkä eniten mietin omaa jaksamista yöheräämisten kanssa ja kuinka sitä sitten esikoiselle jaksaa tarjota toimintaa ja syliä kun pieni siinä sylissä jo. Nyt kun olo alkaa muuten olla jo energinen ja hyvä, niin sitten tulee näitä riittämättömyys ym pelkoja, voi näitä hormooneja ;)

Imetyksestä oli jossain vaiheessa puhetta. Itselläni alku oli tosi ikävä. Maitoa tuli kyllä hyvin, mutta nännit meni niin pahasti rikki että tuntui kuin neuloilla olisi pistelty aina ensimmäisten imujen aikana. Itkuhan siitä tuli aina, mutta onneksi pian helpotti ja nännit tottuivat. Karaistuksesta en ollut ennen kuullutkaan ja ehdottomasti otan sen kyllä käyttöön, jos vain siitä olisi apua. Kiitos tiedosta.

Kesähaave ja pieni rv 23 POKS
 
Kesähaave Olen paljon miettinyt juuri samaa asiaa, että miten saa energian riittämään sekä esikoiselle että vauvalle. Suunnitelman olen jo tehnyt, kerhopäiviä ym. mutta silti mietityttää. Onneksi aluksi on kesä ja miehellä kuukauden kesäloma.
 
Kesähaave Kaipa se on niin, että ekaa ja toista odottavat joutuvat käymään päässään suurimman prosessin läpi. Ekakertalaiset voivat kuvitella, niin hyvässä kuin pahassa, mitä on edessä ja toista odottavat kokevat huolta, miten repeää kahdelle ja tietävät, mitä voi olla edessä vauvan suhteen.

Itse ainakin, kun kolmatta odotan, en osaa olla huolissani tulevasta. Esikoinen (t5v) odottaa vauvaa kuin kuuta nousemaan. Toinen (t2v) ei asiaa vielä ymmärrä, mutta hän ei menetä yhtä paljon kuin esikoinen aikoinaan, sillä hän ei ole koskaan ollut ainoa. Tytöt osaavat jo leikkiä yhdessä ja kesällä vielä paremmin. Isompi osaa kyllä informoida, jos pikkusisko hölmöilee ja toisinpäin. Mitään en ole vauvaa varten miettinyt tai ostanut tai suunnitellut, vaan luotan siihen, että kaikki kyllä järjestyy. Kaipa se pinnasänkykin tulee koottua ennen elokuuta ;)

Sitä kahdelle riittämistä ei tarvitse miettiä. Jos ihmisillä on ollut useampia lapsia kautta vuosituhanten, miksi me emme pesukoneinemme, mikroinemme ja tiskikoneinemme selviäisi. Äidin syli on laaja.
 
Kesähaave
Meillä on toinen tulossa, joten aika huolettomasti olen tämän raskauden kanssa ollut. En osaa miettiä tai pohtia juurikaan vauva-aikaa vielä, ajattelen että kyllä se siitä sitten lutviutuu.

Mulla on kaikki oireet hävinneet :( ja mun mielestä mahakin muka pienentynyt, vaikka ei kai sen pitäisi olla mahdollista. Eilen sain kyllä dopplerilla jotain ääniä kuuluviin mutta vähän heikosti. Ajattelin että kokeilen tänään vielä rauhassa kotona, ja jos ei kuulu mitään, torstaina sitten neuvolaan.
 
Pe
Moikka pitkästä aikaa. Olen lueskellut teidän kirjoituksia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa
itse mitään. Mittasin mahan ympäryksen, se oli 82,5 cm. Olen siis ihmeissäni kun on niin pieni maha ja
liikkeitä en tunne, vaikka aikaisemmin olin varma että niitä on ollut. Kolme viikkoa "ekaan" neuvolakäyntiin ja
alle kaksi r-ultraan. En ole koskaan ollut huolissani miten vauva voi mahassa yms, mutta nyt ihmettelen
mahan kokoa ja liikkeiden olemattomuutta/vähyyttä. :O Eikä muutenkaan edelleenkään tunnu että olisi raskaana, outoa. Melkein kaikki on vauvaa varten jo hankittu, muutamia vaatehankintoja aion tehdä
tuon ultran jälkeen.

Pe 19+0
 
Kyllä täälläkin toisinaa meinaa iskee paniikki kuinka sitä selviää sitten kun vauvat syntyy! Kyllähä sitä vielä yhen kanssa mutta kun kaksi! Isäntä sitte koittaa rauhotella että kyllä me selvitään. Ja muut lapsetkin jo niin isoja (8,9,12,ja miehen 12) että heistäkin apua. Kovasti jo oottavat että pääsevät hoitamaan pieniä <3. Eilen illal luin taas vauva lehden nettisivulta sittä kaksosten isän blogia. Kyllä se pisti naurattamaan :D Ei ehkä naurata sitte enää ku omal kohal arki alkaa :D

Huomenna sitte rakenneultra + lääkäri. Sitäki jännään taas ihan hurjasti kuten aina.

20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Mulla kanssa ollut tuo lirahdusongelma oikeastaan koko raskausajan. Mulla ei aivastaessa tai yskiessä lirahda (vielä), mutta aamulla kun oksennan tyhjää vatsaa, niin mulla lirahtaa. Laitankin heti aamupissan jälkeen siteen siksi aikaa kun aamuoksennukset on suoritettu. Jännä sinällään, että kun mulla oli pääsiäisenä rankka mahatauti, ei mulla tätä ongelmaa ollut, tuli siis ongelmaksi kun raskaaksi tulin. Niin, toinen siis tännekin tulossa, ekassa raskaudessa mulla ei ollut tätä ongelmaa.

Mä kanssa kauhulla odotan miten näiden kahden kanssa pärjää, kun hermo on kireellä jo yhden kanssakin välillä. Meidän poika on hyvin huomionkipeä eikä anna mun tehdä kotihommia yksin tai meikata, ilman että tekee pikkutuhmuuksia. Kiipeää hyllyjen päälle, avaa jääkapin ovia ja tyhjentää sieltä ruokaa, räpeltää hifi-laitteita yms. Suunnitelmissa sitten syksyllä viedä poika kerhoon kahtena päivänä viikossa, jos toisi vähän helpotusta kotona olemiseen.

Terese ja rv 20+3 (tj 5 ultraan)
 
Terese Lyhyt on muisti.. Siis mullahan nimenomaan oli tuo ongelma sen kahden kuukauden ajan kun oksensin monta kertaa päivässä. Silloin ajattelin, että kai siinä laatatessa se kaikki jännitys siirtyy oksennusrefleksin seurauksena yläkroppaan. Juu, hyvät on jutut...

Tää oli varmaan ennätys "aika kultaa muistot"-saralla. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Täällä myös toissa yönä töissä lirahti housuun aivastaessa, minulla oli kyllä rakko melko täynnä mikä osaltaan vaikutti asiaan. Olen nyt huomannut että myös vauvan asento vaikuttaa pissahätään ja pidätyskykyyn, välillä saa ravata koko ajan vessassa kun hätä tulee melkein heti kun on käynyt. Sitten jos nukkuessa rakko tulee liian täyteen niin saa kyllä keskittyä kunnolla pissaamiseen että saa rakon tyhjennettyä. No saas nähä paljon nämä ongelmat pahentuu tässä seuraavien 20 viikon aikana :D

kesähaave jos potkut tuntuu oikealla puolella niin olisi poika ja vasemmalla taas tyttö. Itse en osaa sanoa yhtään mihin minulla potkut tulee kun tuntuu että potkii joka suuntaan, usein alas keskelle. Naurattaa kun kissa tulee hautomaan mahaa iltaisin niin heti alkaa mahasta kauheet potkusarjat, samaten toinen koira makoilee usein niin että painaa pään alavatsalle niin meijän temperamenttinen pikku neiti alkaa heti potkia koiraa päähän :D

POKS! 21+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käytiin tänään. Kaikki kunnossa. Helpotus oli suuri. Sukupuoli jätettiin salaisuudeksi, kätilö sanoi, ettei se olisi selvinnyt, vaikka oltaisiin haluttu tietääkin. Kaveri piti jalat tiukasti yhdessä. Siveellinen tyyppi. Koko ultrauksen ajat jalat tärisi, kun jännitin sen verran kovasti.

Lirahtelua on täälläkin, jos rakko on täynnä. Mulla on kyllä lihakset melkoisen huonossa kunnossa. Eiihme, kun peittojen välissä on niin hiljaista.:LOL: Mulla tämä vaiva on ollut molemmissa raskauksissa, mutta toistaiseksi normaalitilassa hävinnyt. Katsotaan, miten tällä kertaa käy.

Kylllähän niiden kahden pienen lapsen kanssa pärjää, vaikkei se aina helppoa ole. Luultavasti arki kahden pienen kanssa sujui yllättävän kivuttomasti, koska käytiin aktiivisesti pari kertaa viikossa kerhossa ja kyläiltiin paljon toisten kotiäitien luona. kurjuutena ja jaksamista äärirajoille vievinä muistan vain kuopuksen koliikkihuutoyöt.
Nyt olen tosi onnellinen, kun lapsilla on toisensa. En voisi ikinä korvata sitä huomiota, mitä saavat toisiltaan. Itseä mietityttää se, millaiseksi tämän pienemmän rooli tulee sisaruskatraassa, kun ikäeroa tulee kuopukseen 4vuotta ja esikoiseen lähes kuusi.

Elselli 20+4
 
Mulla on pojat alle kahen vuoden ikäerolla ja oli se mun mielestä alussa ensimmäiset 6kk) aika rankkaa, mut nyt ihan parasta. Nytkin jätkät on pihalla keskenään, lomat menee mukavasti kun on aina kaveri matkassa jne. Siksi lähinnä olenkin jättänyt "option" sille neljännelle vauvalle.. Kun tuo saman ikäinen sisarus on mielestäni suuri siunaus lapselle. Toisaalta mietityttää rahan riittäminen. Mekun tykätään reissata.. yksi isompi reissu vuodessa ulkomaille ja sitten kerran-pari lyhyempiä kotimaassa. (esim. kesän huvipuistoreissut jne.) Neljä muksua maksaa jo ihan kivasti. Ja en ole valmis reissaamaan niin, että osa porukasta jää kotiin. Miten te muut suurperheet reissaatte, ideoita otetaan vastaan..

Girlpoweria on kyllä tässä ryhmässä paljon. :D Saa nähdä mihin meidän mussukka sijoittuu. KAKSI VIIKKOA rakenteeseen... Mulla on kyllä vähän sellanen olo, että tyttö taitaa olla. Eilen nimittäin kun mun kaatumisen jälkeen ultrasivat ensin kohdunsuun alakautta, niin siellähän vaavi pyllisti suoraan kameraan. Näkyi siis selvästi reisiluut ja se pyllyväli, ainakin mun mielestä ihan selkeesti) Ja ei näkynyt pippeliä, ei. :whistle:

Mutta luotan vasta 4D:hen tai sitten liveversioon. Ja en ole todellakaan mikään ultraekspertti, vaikka nuo meidän sairaalan vehkeet ovat aivan tosi tarkkoja ja hyviä.

Tänään poksuupoksuu 19!!
 
Ps. En kyllä osaa kuvitella itselläni tyttöä, koko ajatus tuntuu ihan uskomattomalta. Eli jospa tää on vain toiveajattelua? :LOL: Ja mahassa möyriikin ihan ehta poikavauva. Toivottavasti en koe sekuntinkaan pettymystä, jos näin on. En tiedä mistä tämmöinen haluan-tytön-fiilis on tullut. Ehkä siitä, että haluan, että kaikki menisi mahdollisimman eri tavalla kun ensimmäisessä avioliitossani.. Ja että haluan ostaa vauvalle valkoisen röyhelöhatun ensi talven rantalomalle. JA hello kitty uikkarit. *päättäväisenä* :D
 
Mulla on kyllä aivan jäänyt tämä kirjottelu tänne.. päivittäin kyllä käyn lukemassa puhelimella, mutta se kirjottelu sitten tyssääkin siihen. :whistle:
Ihania ultrakuulumisia on tullu paljon. Meillä se on edessä vasta parin viikon päästä.

Imetyksestä oli ollut puhe.. Minä imetin esikoista 1,5v ikäseksi suunnilleen, sitten se jäikin itekseen pois kokonaan kun töihin lähdin. Koskaan en ajatellu, että niin pitkään imettäisin, mutta niin siinä vaan kävi :D

Hankinnoista sen verran, että ei olla vielä mitään ostettu. Esikoiselta on melkeimpä kaikki lähteny kiertoon, joten kaikki täytyy haalia uudestaan. Vaunut on kyllä kateltu jo valmiiksi, mutta käydään tilaamassa ne vasta rakenneultran jälkeen. Pinnasängyn ajattelin löytää jostain käytettynä, mutta patja ja petari pitäs ostaa. Kaukalo saadaan ystäviltä lainaan. :) Vaatetta saadaan siskoltakin, mutta varmaan aika paljon tulee osteltua itekki :D Siinäpä ne suurimmat hankinnat taisi olla, sitten kaikkee pientä kivaa mitä tarttee. :)

Mulla tää pötsi on jo melkonen! Töissäkin jo kyselevät millonka jään vapaalle :D

Aronoele rv 19+0
 
Hei taas... :)

Oli pakko kaivaa mittanauha esiin ja mitata tää pallura..
Mitaksi tuli TADAA 121cm HUH HUH!!!
Ite oon 177cm pitkä,joten ei kai tää nyt niin iso oo..eihän:whistle:

Semmosta oisin kyselly paljonko viikkoja nyt ja minkä verran painoa tullut tähän mennessä???
Itellä tasan 22viikkoa ja painoa tullu 7kg.

Äippä & masunasu rv.22 tasan.
 
Tänään poksuu 21 viikkoa ja painoa kertynyt 4,5 kg. Nyt loppu tää leivän mussuttaminen!

Pakko lisätä vielä, että täti soitti tänään ja sen eka kysymys oli "paljonko on paino noussut"? Mitä helv... se muille kuuluu?!? Ihan ku olisin joku syöttösika.

Hööpi ja kinkku
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Olihan se itsekkin pakko mitata tuo mahan ympärys ja tasan 100cm näytti olevan! :p Lähtötilanteesta ei mitään hajua, mutta on tuota mahaa hieman ollut ennestäänkin... :O Tänä aamuna kävin puntarilla ja näytti kilon vähemmän, kuin edellisellä neuvola käynnillä... Johon olen kyllä tyytyväinen! =) Kuitenkin tuota ylimääräistä oli jo ennen raskauttakin, olen 164cm pitkä ja painoa oli ennen raskautta sen 84kg! :x Nyt siis painoa tullut tämän päivän mukaan 1kg, mutta viimeisen neuvolakäynnin mukaan 2kg! ;)

Jos nyt yrittäisin ekaa kertaa laittaa tänne masukuvaakin! :LOL: Näyttääkö se vielä yhtään raskausmahalta vain vaan makkaroilta!?!? :confused:
Tänään tasan 3 viikkoa rakenneuä:hän, jaksaa jaksaa... :D

Juliet 18+1
 

Yhteistyössä