Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3




Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


* Meitä on nyt 95 odottajaa!! *

* 17 tyttölupausta & 9 poikalupausta *


LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS/*poikalupaus*

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS/*tyttölupaus*

1.6.
Hattiainen/27/2./PHKS/*poikalupaus*

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS/*tyttölupaus*

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL/*tyttölupaus*
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo *poikalupaus*


4.6.
Naene/29/1./NKL/*tyttölupaus*
Aamukaste77/35/3./TAYS/*tyttölupaus*

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS/*tyttölupaus*

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS/*tyttölupaus*
Rockstone/32/2./K-HKS/*poikalupaus*
Mustikkasuu/37/2./PS/*poikalupaus*
Nemonen/?/3./PHKS/*poikalupaus*

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS/*tyttölupaus*
muffi /28/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS
Niiskuneiti82/30/4./TYKS/*tyttölupaus*

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu~~25/1./LPKS

10.6.
Emppuli83/29/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?
lindacandy/19/1./?/poikaolo
Miltsu87/26/1./ulkomailla

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?

12.6.
LittleOne/28/1./OYS/poikaolo *tyttölupaus*
Ruska79/33/1./KOS
Hööpi/?/1./PS/*tyttölupaus*
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo *tyttölupaus*
*Elba*/27/1./KOS/poikaolo *tyttölupaus*
Mikaela./36/2./K-SKS
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo *poikalupaus*
18andpregnant/18/1./LPKS
maikkii/19/1./HYS/*tyttölupaus*

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo
kodehu/29/1./OYS
Kristis86/26/2./NKL/*tyttölupaus*

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo
häpimama/29/4. & 5./KOKS/*poikalupaus*&*poikalupaus*
Kananugetti/27/2./KOS
Annintähti/32/3./KOS
Hellioz/23/1./OYS
MelkeinPrinsessa/24/1./SAS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK
pieni salaisuus/23/1./PHKS

18.6.
Pele/33/3./TYKS
evamaria82/30/4./JS/tyttöolo *tyttölupaus*

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?
Dynamite/27/2./PHKS

20.6.
Onnellinen<3/25/1./Oys

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS
Kenguruemo/33/2./KOS
MiiJane76/36/4./JS/*tyttölupaus*
pieni toive/?/2./?

24.6.
Babyfever/26/1./KOKS
Jessina/?/3./TYKS

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
amialia07/3./TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo
tiuhti_/23/2./PS
Vanilla Tea/31/1./VKS/poikaolo
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS
aronoele/?/2./OYS
tuulentyttö/30/3./KOKS
Pe/28/4./PHKS
Kärhö/?/1./?

27.6.
marme/26/2./MKS
Tuisku83/29/2./TYKS

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS

30.6.

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/29/1./OYS/poikaolo

3.7.
Minix/26/2./LKS



Taustalla
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.

Linkkejä

Hyödylliset:
Kuukautiskierto ja ovulaatio
Videos | BabyCenter
Kela - Lapsiperheen tuet
Imetyksen tuki ry

Hupi:
Pregnancy Calendar - Your Pregnancy Day by Day
Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Raskaus, odotus, vauva, lapsen kehitys - Vau.fi
Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis

Tickerit ja kuvat:
Lilypie - Pregnancy & Maternity Tickers

Testit ja ennustukset:
Kiinalainen syntymäkalenteri

AIKAISEMMAT HÖPINÄT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...n-kullannuput/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nuput-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203840-kesakuun-kullannuput-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216333-kesakuun-kullannuput-joulukuussa/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Tammikuun keskustelu jo. Ajatella. Aika menee ihanan nopeasti. Eilen oli tasan 5kk laskettuun aikaan ja töitäkin enää jäljellä 3kk 3vko (ei silleen että laskisin :D).

Hankinnoista. Ennen esikoista mietittiin kovasti hoitopöytää makuuhuoneeseen. Esikoinen oi kuitenkin sellainen kakka-kone (joka vaipassa aina kakat), että oli kätevämpi pitää hoitopöytää pesukoneen päällä, vesipisteen vieressä. Osaako joku sanoa rintapumpuista, mikä olisi halpa ja hyvä tuote? Mulla oli viimeksi joku ikivanha rintapumppu ja sillä ei tehnyt mitään. En kuitenkaan raaskinut uutta ostaa. Nyt kun todennäköisesti maitoa tulee saman verran tai vielä enemmän, niin hankin kyllä hyvin toimivan rintapumpun. Toinen uusi hankinta on sitten kantoliina tai kantoreppu, joita viimeksi oli myös käytettyinä vanhoina ja ne valitettavasti, eivät olleet oikein ergonomisia. Olisiko jollain vinkkiä hyvästä rintarepusta/kantoliinasta, joka menisi pienestä saakka? Toiset tavarat ovat hyviä vanhoina ja käytettyinäkin, mutta toisiin kannattaa sitten panostaa.

Emmaljungista ollut puhetta. Esikoiselle hankittiin emmljungan duo combi edget uusina ja tällä toisella jatketaan samoilla. Ovat olleet erittäin kovassa käytössä ja hyvin kestäneet. Myös autossa on olleet aina melkein mukana, vaikka tilaavieväthän nuo ovat. Meillä on farkku-auto, mutta kahden lapsen istuimen, isojen vaunujen ja ison koiran kanssa kyllä on varmasti tulevaisuudessa haastavaa lähteä reissuihin. Ei ainakaan ketään muuta mahdu kyytiin.

Imetys vaatteista joku mainitsi. mulla oli viimeksi h&m:n imetys t-paita ja tykkäsin siitä kovasti. Nyt tilasinkin kaksi uutta niiden netti sivuilta.

Nyt leikkimään esikoisen kanssa!

Birre86 ja Nyytti 18+4
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!! :p ja niin se vain taas uusi pino ilmeistyi!

täällä pitäisi huomenna lähteä töihin puolen vuoden saikun jälkeen kokeilemaan mitä käsi sanoo.. ja työkaverit.. maha on jo aika kookas ja siellä ei vielä kukaan tiedä mitään :LOL:

noista hankinnoista.. mie olen ainakin ihan ulalla.. mitään ei olla vielä hankittu, eikä vielä haluta hankkiakkaan. mummoja ja pappojakin kiellettiin ostamaan mitään vauvajuttuja jouluksi.. kai sitä on pelko persiissä vieläki.. nyt vain pitäis varmaan alkaa ees katselemaan, muttakun ei tiedä mistä..
eikös jollain "viisaammalla" ole jotain hyviä nettisivuja yms. mistä pääsisi alkuun?? ja eikös jossain ole kuulemma jotain listaa mitä pitäisi ostaa..
meillä on jokainen sukulainen kaivelemassa varastoja ja etsimässä kaiken maailman vanhoja vauva juttuja, ja minä en oikein tykkää siitä.. jotenkin kun on esikoisesta kyse, haluaisin ostaa ja laittaa mieleiseni vauva tarvikkeet.. saa nähdä joutuuko asiasta kuinka sitten vääntämään..

täällä odotellaan neuvolaa joka olisi 10 päivä ja ultraan päästään kuun viimeinen päivä :heart:
 
Mustkin HM vaatteet menettävät muotonsa. Yhdet mammafarkut mul on pysyneet hyvinä, sekä suorat housut, mut toiset farkut sekä kaikki paidat lörähtivät jo ekassa pesussa. Imetyspaidat on tosin ihan hyviä kotipaitoja. Mut imetysliivejä en sieltä todellakaan voi suositella kellekään! Kuminauhat senkun repsottaa, eivätkä pysy päällä.

Mun ainoat hyvät, mukavat ja napakat liivit ostin ihan prismasta. :D
 
Joku jo kyseli tuplista alle 2-v ikäerolla, ja mä tiedustelisin samaa. Mä tiedän, ettei ekana kesänä tulla kovin pitkiä reissuja pihapiirin ulkopuolelle tekemään, eikä talvella liikuta varmaan senkään vertaa. Säilytystilaa on vähän, eikä millään viitsis tehdä ainuttakaan turhaa hankintaa. Saisin kaverilta muutamalla kympillä matkatuplat, jotka oli mun makuun ja voimiin kömpelöt, mut niitä tuskin on olemassakaan kovin kevyitä ja ketteriä, ainakaan mun olemattomille voimille. Ne olis sellaset pitkät, peräkkäin istuttavat.
 
Hankinnat mietityttävät täälläkin. Mitkä ovat sellaiset isot hankinnat, jotka täytyy olla valmiina vauvan syntymäksi? Turvakaukalo lienee ehdoton, mutta mitä muuta pitäisi olla? Täällä elellään niin pienellä budjetilla tää kevät, että olisi kiva jakaa hankinnat useammalle kuukaudelle. :)

Niin ja hyvät alevinkit otetaan ilolla vastaan!
 
Viimeksi muokattu:
Jee, tammikuu ja vauvavuosi alko!

Meillä on mukava lista hankittavia tavaroita kun eka on tulossa. Ainakin hoitopöytä, kantoreppu, vauvakeinu ja semmosta on vielä tulossa. Ja tietty ne vaunut, mutta onneks ollaan jo käyty kattomassa valmiiks meille hyvät vaunut. Meidän pitäisi ostaa muutenkin uusia huonekaluja joten tämä loppu talvi/alku kevät tulee olemaan yhtä pankkitilin tyhjennystä. :'(

Hirmusesti jännitetään rakenne-ultraa, joka on 24.päivä. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin niinkuin aikaisemmin ja kehitys jatkuu normaalina :) Ja tietysti sukupuolikin kiinnostaa. Onko muuten muilla noin myöhään? toi ultra? Kun meillä on "vasta" 20+3?

Jään taas tänään yksin kotiin koiran kanssa :(

Lindacandy ja Hemmo 17+1 :heart:
 
Heii ja hyviä uusia vuosia kaikille! Täällä tuntuu elämä olevan sellaista hektisyyttä että vähän huono omatunto on tämän vauvelin kannalta mutta eiköhän se siellä! Kunhan saisi tämän jatkuvan kireyden päässä poistumaan. Syntymän jälkeen olkoot sitten enemmän järkeä kaikessa, tai sitten ei.

Meillä on rakenneultra tasan kahden viikon päästä, eli 20+0 silloin! Lienee normaali aika just tuossa 20 viikon aikana(?). Sinänsä hyvä että tässä menee aika nopsaan koska stressaan melkein tosta sukupuolesta :D

Ja kiitos vinkistä tuosta vaunuaitta.fi:stä! Klikkasin sieltä alennusmyynnistä just Aventin sähkökäyttöisen rintapumpun, reilusti halvempi kuin stockalla!

Täälläkin potkiii, aina kun käyn nukkumaan voin pistää käden masun päälle ja ajatella että tuollahan tuo. <3

Naene 18+0 POKSS!!
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Mulla on ultra 21+1 päivillä.. Onpahan jotain mitä ootella. :heart: Mua ei ko. ultra jännitä, uskon jotenkin et kaikki vauvalla ihan ok. Toki se sukupuoli jännittää omalla tavallaan, mutta nyt olen vähän kallellaan siihen suuntaan, että ei otettais selvää. Toisaalta osaan kyllä itsekin tulkita ua kuvia sen verran, että kun alkavat virtsarakkoa ja putkea näyttämään, niin jotain voi päätellä.. En tiedä, mennään varmaan ihan fiilispohjalta kun siihen ultrahuoneeseen päästään.

Syötiin juuri tortilloita ja länäsin siihen päälle sitä juustokastiketta purkista ja johan nyt jo mietin et mitä kaikkee mukavaa siinä on. Toisaalta järjestään on varmaaan kuumennettu purkitettaessa. :confused: Goudaa ja cheddaria sisältää.

Tiedättekös siskot, tää mun ruokailun vaikeus alkaa olla jo naurettavissa piirteissä. Olin eilen ystävälläni kylässä ja siellä oli kanasalaattia, johon oli lisätty wokkivihanneksia. Tenttasin siinä sitten aikani että onko varmasti kuumennettu ennen käyttöä. Kaverin mies katto ku puolhullua. :LOL:

Voi olla että kanarian reissusta tulee aika yksipuolinen kaikenkaikkiaan. Syön vaan suklaata siellä hotellissa tms.

Hankinnoista: ehdottomasti tarvitaan turvakaukalo ja vaunut. Sellainen koliikkisitteri on kans hyvä. Ja itkuhälytin jos asuu paikassa, jossa vaavi voi nukkua ulkona. vaatteet, tutti ja harsoliinat (minä totutin vauvan tuttiin, koin että nukkuu paremmin kun on rauhoittaja erikseen)

Minulle turhia hankintoja ovat olleet noi kantojutut, alussa pinnasänky (eka vuosi meni melkee vieressä) hoitopöytä..
 
Naene miksi ressaat sukupuolta? Minuakin on alkanut ko. asia mietityttämään enimmissä määrin ja mitä enemmän itseäni kuulostelen, sitä enemmin koen, että toivoisinkin tyttöä.?!? Koen tämän jotenkin hurjan epäreiluna masussa matkaavalle tyypille, koska jos hän on poika niin tuntuisi pahalta toivoa hänestä jotain muuta.

Siksikin ajattelin, että jos en ottaisi selvää sukupuolesta ollenkaan, niin ei tulisi sitten tippaakaan pettynyt olo. Koska sitten kun sen saa puserrettua ulos, sukupuoli on aika merkityksetön. Itse uskon ,että sukupuoli merkkaa paljon nimenomaan odotusaikana.
 
18+1 jes!
ihan mahoton kutittelija tuo pikkuinen vauva...yölläkin kun kylkeä kääntää niin siellä hän mahassa kutittelee pienillä varpaillaan tai käsillään, niin ihanaa aikaa :heart:
Hankintoja en ole tehnyt mitään, pinnasänky sitten jossain välissä kunhan kerkiää.
Ultra ois 14pv ja mie olen 99,9% varma että neljäs poika siel köllöttelee, näin untakin jo siitä :)
Hyviä Uusia Vuosia kaikille ja ihanaa odotusaikaa, nautitaan :)
 
Kiitos uudesta pinkasta. Ja ihanaa kun alko meidän vuosi!

Loma alkaa olla lopuillaan. Oli kyllä mielettömän ihanaa lomailla ja reissailla. Pääs sukulaisten kanssa hössöttämään vauvajuttuja oikeen urakalla. Sai pikkunen jo ekan joululahjankin :heart:

Tapaninpäivänä tunnettu ekat liikkeet :heart: Aivan mieletöntä! Nyt sit tietty jokainen ilta menee siinä kun odottelee liikkeiden tuntemista. Siihen jää koukkuun :D

Maha pullahtanu ihanasti esiin. Tosin painoa ei oo vieläkään tullu yhtään. Huomenna neuvola, et saa nähdä tuleeko huomautusta asiasta :confused:

Rakenneultra
jo 24.1. Ei siis todellakaan oo käynny mielessä mennä ylimääräseen ultraan, kun tuntuu että kohtahan tuo jo on.

Vaikka oon esikoisen odottaja, niin tulevat hankinnat on kyllä 100%:n selvillä. Esim vaunut Quinny Freestyle 3xl tilaan saksasta. Varmasti satoja vertailuja tullu aiheesta luettua. Meille siis vaunut, joihin saa myös kaukalon kiinni. Kolmipyöräset, jotta voi käydä juoksulenkillä ja pystyy pujottelemaan ahtaimissakin keskustan putiikeissa. Tukevat kärryt, jotta pystyy käymään koiran kanssa lenkillä hiekkateillä yms. En kyllä tiiä missä vaiheessa sitä uskaltautuu tekemään hankintoja...

LittleOne 16+6
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Meillä vuotta vaihdettiin perheen kesken kotosalla, ollaan oltu vatsatautikierteessä ja vielä oli aika väsynytt porukkaa, ei jaksettu kylään lähteä vaikka oli kutsuttu.

Musta tuntuu, että liikkeet on jotenkin harventuneet tai heikentyneet, outoa. Perjantaina onneksi neuvola niin pääsee kuulemaan sydänäänet.

Hankinnoista.. meillä ei ole oikeastaan mitään jäljellä, kun pojat on jo niin isoa eikä tämän kolmannen hankinnasta ollut täyttä varmuutta. Kavereilta olen saanut imetystyynyt, itkuhälyttimet, mobilen, puuhamaton, makuupussin yms pientä. Saadaan ilmeisesti vielä pinnasänky ja matkasänky ainakin. Toki korvaan nämä ystävälleni vaikka hän ei samaa mieltä olekaan :) ihana ihminen <3 Lisäksi täytyy hankkia vaunut, tod. näk. käytettynä, sekä sitten turvakaukalo ja sitteri. Tietty myös vaatteita, itselle imetysvaatteita, rintapumppu yms. Hankinnoita alan tekemään sitten kun tiedetään sukupuolta ja saadaan kotona remonti eka vaihe tehtyä.

Mulla on rakenne-ultra vasta 5.2 ja viikot taitaa olla silloin 21+2. Aika viime tingassa siis on, mutta täytyy vaan toivoa että kaikki on hyvin.

Annintähti 16+2
 
Heipä hei kaikille!

Piti lähteä katsomaan, oletteko pitäneet minua vielä listoilla mukana, kun en edes muista, milloin viimeksi täällä vierailin. Ei näköjään neljän lapsen kanssa enää samalla tavalla ehdi netissä roikkumaan, kui vielä edellistä odottaessa. Ei vaikka minusta ei hetkeen mitään kuuluisikaan, lupaan ilmoitella, mikäli haluan itseni ulos teidän joukostanne.

Käyn läpi aiempia viestejänne lähipäivinä, toivottavasti kaikilla on sujunut raskaus hyvin ja ensimmäisessä ultrassa kaikilla olisi ollut kaikki kuten pitää.

Mielenkiinnosta kysyn, millaisia riskisuhdelukuja teille on annettu Downin ja Edwardsin suhteen? Itselleni riskiluvuiksi tuli Down 1:3900 ja Edwards 1:100000. Tuo Down-riskisuhde tuntuu hurjalta, kun aiemmin on ollut ihan eri luokkaa, mutta olin silloin myös nuorempi ja vähemmän ylipainoinen. Meidän tapauksessa tuleva lapsemme perii 50% todennäköisyydellä erään harvinaiseman geenivirheen. Minun ja mieheni molemmilla tyttärillä geenivirhe on, toisella hyvin lievänä variaationa ja toisella tas ihan sieltä toisesta ääripäästä, eli vkavampana. Vanhin tytär on tarvinnut leikkaushoitoja ja seuraava suurempi leikkaus on edessä noin 6 vuotiaana eli parin vuoden päästä. Kaikesta kuitenkin on selvitty tyttöjen suhteen, eikä uusi raskaus sikäli hirvitä.

Mukavaa ja odotuksen täyteistä alkanutta vuotta 2013 kaikille!

Kultatiuku ja vauva rv 16+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentyttö;27793456:
Naene miksi ressaat sukupuolta? Minuakin on alkanut ko. asia mietityttämään enimmissä määrin ja mitä enemmän itseäni kuulostelen, sitä enemmin koen, että toivoisinkin tyttöä.?!? Koen tämän jotenkin hurjan epäreiluna masussa matkaavalle tyypille, koska jos hän on poika niin tuntuisi pahalta toivoa hänestä jotain muuta.

Siksikin ajattelin, että jos en ottaisi selvää sukupuolesta ollenkaan, niin ei tulisi sitten tippaakaan pettynyt olo. Koska sitten kun sen saa puserrettua ulos, sukupuoli on aika merkityksetön. Itse uskon ,että sukupuoli merkkaa paljon nimenomaan odotusaikana.
Ihan hyvä kysymys että miksi stressata sukupuolta. Oikeastaan se olisi vaan kiva teitää konkretian vuoksi mutta mä luulen tällä hetkellä stressaavani ihan joka asiaa joka on kieltämättä tosi rasittavaa. Mutta mies teki uudenvuodenlupauksen tupakan polton lopettamisesta (JEEE!!!). Mä lupasin höllätä pääni ympärillä olevaa koko aika kiristyvää vannetta. Mutta aloitan hölläämisen ensi viikon tiistaina uuden vuoden sijaan.

Kyllä mä toivon toista sukupuolta kieltämättä vähän enemmän mutta voin uudelleenohjelmoida odotukseni sitten sen tuloksen perusteella :D
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Ihanaa, kun ollaan jo tammikuussa! Tedättekö jo, koska jäätte töistä pois? Mä aloitan kesäloman 29.4 ja äitiysloman sitten 15.5. Ei malttaisi odottaa! :)

Mun täytyy tunnustaa, että toivon poikaa. Esikoinen on poika, enkä osaa yhtään kuvitella itsen tytön äidiksi! Oma äiti-tytär-suhteeni on myös aika huono, se varmaan vaikuttaa asiaan myös..mutta jos tyttö tulee, niin tietysti sitä rakastan ja koitan olla tekemättä niitä virheitä, mitä oma äitini on tehnyt..

Nyt kaikki läheiset, työkaverit yms tietää mun raskaudesta. Ilmoitin asiasta Facebookissa.:) niin pääsi mun mielestä helpommalla :) en tykkää siitä huomion keskipisteeksi joutumisesta, kun ilmoittaa raskausuutisesta.

Hankinnoista, meillä on onneksi jo kaikki. Vaatteita, pulloja, tutteja ja äidinmaidonkorviketta tietysti tulee vielä otettua keväämmällä.

T. Dynamite ja pikku-Telle rv 15+6
 
Kiitoksia uudesta pinosta! Hurjaa tosiaaan että nyt ollaan jo tammikuussa. :) 5 kuukautta ni on varmaan melko tukalat oltavat ellei vauva ole peräti jo syntynyt. :)

Noihin liikkeiden tutkimiseen jää tosiaan koukkuun. Minäki ihan koko ajan että jokos taas potkasi ja kuulostelen toisen liikkeitä. Sukupuoli on meille sama kumpi tulee kun molempia on jo yksi kappale. ;D Ehkä tyttöä toivoisin kun sille olisi jo nimi ja nuorempi lapsista on myös tyttö :)

Mutta palailen huomenna ultran jälkeen kuulumisia kertoilemaan! :wave:

Kotiäiti & Nappula 16+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Mulla on suurin osa tarvikkeista edellisten jäljiltä jemmassa. Vaatteita on tietty pakko päästä ostamaan <3 ja tuplat saan lainaan ystävältä. En tiedä tuleeko niitä kuinka paljon käytettyä, mutta kun lainaksi saa niin ei niin väliä.

Autossa rupeaa olemaan ahdasta kun takapenkille tulee kaksi turvaistuinta, mutta oon kyl sitä mieltä, että autoa ei vaihdeta. Toi kun ois jo maksettu ja lisää lainaa en tahdo.
 
Kiitoos uudesta pinosta ja hyvää uutta vuotta kaikille :)
Tosiaan hurja aatella jotenki et tämä vuosi meidän, vaikka siis ihan hyvällä :)

Hankinnoista Meillä ei mitää ollut ja nyt sitten on turvakaukalo ja pinnasänky käytettyinä. Tulossa myös käytettyinä toinen sänky, amme jaloilla, hoitoalusta ja siihen niitä vaihettavia suojia ja öö,mitähä siinä paketis vielä olikaa.. En nyt muista. Toinen kaukalo ja vaunut hankittava vielä yms. Vaatteita olen ostanut neljät housut, kaksi bodya, kaksi pipoa ja kahdeksat sukat :D. Ja toki se uusi isompi auto.

Mie oon nyt päässäni pyöritelly sellast hölmöyttä kun liikkeita tuntuu vaan toisella puolen... Vaikka tiiän et siihe voi olla monta syytä ja kaikki voi silti olla hyvin molemmilla vauvoilla. Rasittavaa tämmöin ns turha ahdistus.

Olo jota kuinkin ihan ok. Eilen sai taas aamusella halata pönttöä :/ . Joha yli viikon saikin olla oksentamatta. Mut jospa seki joskus loppuu kokonaan :). Paino lähten nousuun myöskin. Seuraava neuvola 10.1. Huomen aamusta meen äippäpolille kätilön kans juttelee. Rakenneultra sitte 31.1

16+2
 
Hei pitkästä aikaa! Ja hyvää uutta vuotta.

Mulla ra-ultra 5.2. eli oisko 21+2 viikolla, eli kyllä lindacandy tuo sun ultra aika on normaaleilla viikoilla.

Annintähti ei voi olla totta, mä oon pähkäillyt ihan samaa noiden "liikkeiden" suhteen kun sä. Viime viikolla musta tuntui, että tunsin niitä niitä ekoja möyrintöjä aina nukkumaan mennessä kun olin kyljellään ja eilen just miehelle valitin, että kun ne ovat vähentyneet/ovat hennompia. Mullakin neuvola ylihuomenna joten sittenhän se selviää. Jotenkin luotan että kaikki on kuitenkin ok, pahoinvointi jatkuu edelleen esimerkiksi :(

Hankintoja ei tarvitse tehdä, paitsi jos tyttö tulee, niin ehkä mä haluan jonkun pinkin vaatteen ostaa ;) Ennen rakenneultraa en kuitenkaan yhtään vaatetta osta, niin kun en ostanut edelliselläkään kerralla. Meillä vaunuina Emmaljungan Duo edge Combit ja hyvät ovat olleet.

Terese ja rv 16+2
 
Tanita tahdotko että lisään sut listaan? Meidänkin mukaan kyllä mahtuu :)

Onkos kellään kokemusta Britaxin rattaista/vaunuista? Itse olen katsellut B-Dual mallia johon sitten myöhemmin mahdollisesti saisi sisarusistuimen. Meille myös tärkeä tuo travel system, autosta löytyykin jo isofix-valmius. Mietityttää lähinnä nuo pienehköt eturenkaat miten etenee lumessa.. En kylläkään meinaa hankkia mitään ennen rakenneultraa, sen jälkeen vasta uskallan huokaista.
 
Ihanaa alkanutta vuotta kaikille.

Me kotiuduttiin lasten kanssa just mummolasta ja kyllä olen onnellinen, että lähettiin. Huoh, isäni kommentteja ja muutenkin tunnelma siellä aina niin jännittynyt.
Mun isä työnarkomaani ja nukkuu 2.5h ja takas töihin (oma firma ja luulee, että työntekijät eivät osaa.. )

Mun eno tulee perheineen vielä illalla kylään ja sitten kyllä mennään aikaisin jo nukkumaan.

Hankinnoista Miehen luokse tulee vuonna 1967 hänelle hankittu pinnasänky. Hän aikoo entisöidä sen sisustukseen sopivaksi.
Minä ostin muutamalla kympillä veljeen perheen pinnasängyn, lakanat ja pehmusteet.

Aventin rintapumpun aion hankkia, ihan ehdoton tälläiselle maitokoneelle.
Rintareppu ja hoitoalusta pesukoneen päälle myös tärkeitä. Sekä amme jaloilla.

Vaunut pitää olla tukevat, ja en vielä ole asiaan perehtynyt. Mietin, joskos tilaisin Saksasta.
Babygym ehdoton myös.

Vaatteita olen jonkun verran ostanut. Aika tyttömäisiä, joten 15.1 selviää, meneekö myyntiin.

Mulla tais olla 4.2 rakenneultra Jorvissa, tosin Brunolle siis meen samaiseen ultraan jo 15.1.

MiiJane ja Usko 16
 
Meillä on miehen vastuulla kaikki suurimmat hankinnat. Näin tulee raskaus hänellekin vähän todellisemmaksi ja saa jotain oikeasti tärkeää tekemistä. Saati, että mun mies tykkää tutkia vaihtoehtoja ja vertailla hintoja. Meillä on muutenkin maku ihan yksyhteen, joten voisin lähettää hänet yksin ostamaan vaunut ja muut. Takuu varmasti tykkäisin hänen valitsemistaan. Luultavasti hän nyt kuitenkin katsoo valmiiksi mallin ja sitten mennään yhdessä ostamaan. Minä sitten hommaan lähinnä vaatetta ja "muuta pientä". Mitään hankintoja ei tehdä ennen rakenneultraa, eikä
senkään jälkeen aleta hosumaan, mutta ostetaan jos kohdalle osuu.
Omalta äidiltä jouduin kieltämään kaikki vauvatavara-ostot pääsiäiseen asti, muuten me hukuttais siihen tavaramäärään. Vielä pitäis saada jotenkin äidin kaaliin mahtumaan, että vaikka hänen miesystävänsä tykkää kaikenkirjavista vaatteista ja tavaroista, niin me ei tykätä. Että jospa äiti ostais vauvanvaatteitakin oman maun mukaan, eikä ottais miestään makutuomariksi. Viimeksi mun äiti osti vauvalle sellaisen kirkkaan sinisen potkupuvun, jossa oli kirkkaan vihreitä kolmioita ja kirkkaan keltaisia neliöitä. YÖK! Se raskaus multa meni kesken rv18, joten tuokin ostos odottaa vielä äidin kaapissa. Jollei mulla oo käyny tuuri ja se onkin antanut sen jollekin tuttavan mukelolle.
En halua kuullostaa kiittämättömälle, mutta joskus olis parempi vaan jättää ostamatta. Tykkään kyllä väreistä, mutta ei niitä kaikkia oo pakko kerralla päälle laittaa. :D

Mulla on klexanen takia seurantaultra 9.1. ja samalla saan ajan rakenneultraan.

-iitu 15+0 pikkupoks :)
 

Yhteistyössä