Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Helou

Hankinnoista: meillä ei ole mitään, kaikki pitää hommata, osa käytettynä, osa uutena. Vaunut tulee olee emmaljungat aika varmalla, ollu sellaset tuplat ja ykkösversiot ja aina niin hyvät =), kovalla kopalla.

Rokotuksia en ole ottanut eikä ota muutkaan meidän perheestä.

painonnoususta: Mulla on aknssa niin, että sitä vain tulee, +20 kg vähintään tullu aiemmin. Mutta kyllä tulee sitten maitoakin ja kilot karisee nopeaan pois. Bmi 21 ennen raskautta. Neuvolassa vaan kurja vaaka, näyttää oikeesti 2 kg enemmän mitä kotona :kieh:, ärsyttää aina ja sinnehän ne korttiin merkkaa, että sitä painoa tulee taas sen mukaan. Samapa tuo, kait ne lähtee nytkin, kun ennenkin lähtenyt. Mielitekoja mulla ei ole, mutta nälkä sen sijaan vähän väliä, koitan hedelmillä paikkalla myös.

Omaa napaa: Soittelin tossa äsken neuvolaan, koska nää supistelut, alamahan ja alaselän jomotukset jatkuu vaan.. illasta tuli useempi napakka supapri levossa. No saikullehan ne mut laittoivat. Lepäillä pitäs ja iisisti ottaa. kauheen aikasiin taas tää meno alkaa : /. Mut kyllä mä Rusinan vuoksi vaikka makaan loppuajan, jos pakko on. Tosin toivon että tää vajaan viikon lepo nyt auttas ja pääsis töihin ens viikon loppupuolella. Muilla vastaavaa??

Nelli ja Rusina 17+2 :heart:
 
Moikka! Voisin minäki liittyä keskusteluun mukaan :) Mulla piti lasketun ajan olla heinäkuussa, mutta nt-ultrassa raskaus oliki pidemällä, mulle vois päivittää 24.6/Jessina/kolmas/TYKS. Kiitos.

Ei tähän odotukseen ihan niin paljoa pysty keskittymään, ku ensimmäisen. Raskaus tuntuu etenevän vauhdilla, ei meinaa enää viikoissa pysyä perässä :) Nyt tosin vauva on alkanu muistuttamaan itsestään pienillä hennoilla hipaisuilla :heart: Ja vatsakin on pyöristynyt ihan kiitettävästi.

Hankintoja meidän ei tarvitse hirveästi miettiä, turvakaukalo taitaa olla ainut iso hankinta vauvalle, muuten onki sit ennestään kaikkea. Vauvan vaatteita on tosin jo nyt tullu hiukan osteltua. Ja eihän sitä tiedä jos kolmas sattuiski olemaan tyttö, ni sit täytyyki ostella tyttömäisempiä vaatteita :)

Sitteri on meillä ollut kovassa käytössä, molemmat pojat ovat tykänneet siinä olla. Ja siinä se on hyvä, että saa antaa ensimmäiset pöperöt ku syöttotuolissa ei vielä pysty istumaan.
Imetystyynyä en kummankaan kohdalla osannu käyttää...tuntui hankalalta. Oonki sen jo myyny pois.

Mutta hyvää alkanutta vuotta kaikille! :) Jos hiukan silmäilisi ketjua läpi.

Jessina 15+3.
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Influenssarokotusta en ole koskaan ottanut ja en siis nytkään, edes lapselle.

Hankintoja tehdään vasta sukupuolen selviämisen jälkeen. Todennäköisesti poika tulossa joten esikoisen pinkit systeemit täytyy laittaa vaihtoon... :|

Sitteri oli meilläkin käytössä erityisesti suihkun aikana sekä syömisessä ennen kuin sai istua. Baby björn balance on tosi hyvä ja tukeva.

Painonnousu Kun aloin odottamaan esikoista BMI oli 20 ja painoa tuli 18 kiloa. Ei huomautettu mitään missään vaiheessa. Puolet jäi synnärille ja puolet lähti n. puolessa vuodessa. Nyt lähtö BMI oli 19 ja kiloja on tullut 5, joten luulen että aika samoihin taas mennään.

Hipsutuksia on alkanut tuntumaan, mutta aika heikkoja ja satunnaisia vielä.

rockstone & mini 18+0 *poksista poks*
 
Unohdin eilen kysyä neuvolassa labratulokset. Tapaninpäivän jälkeinen sokerirasitus meni kevyesti läpi, joten sokerivauvavaara on taas kerran selätetty. Olen itse sokerivauva, siksi minut rasitetaan joka kerta.

Mutta kilppariarvot... Neuvolalääkäri oli sitä mieltä että olivat kunnossa (tsh 3,3 ja t4v 12,7), mutta minun tietojeni mukaan ne eivät mahdu raskaanaolevien suosituksiin (1-2 ja >16). Koitan vielä ihmetellä asiaa kunnan oman tk-lääkärin kautta, jos hän ei asiaa sisäistä, pitää koittaa päästä jonnekin endokrinologille asap tai yrittää puolitutun kirurgin kautta saada asia hoitoon.
 
Soitin Felicitas-klinikalle oisko siellä rakenne-ultra-aikoja huomiseksi. Soittavat kohta takasin. Nyt toivon kovasti että soittaisivat ja sanoisivat että pääsisin huomenna Hemmoa katselemaan. Oon kyllä ihan mahoton kun en jaksa odottaa kolmea viikkoa!

Lindacandy ja Hemmo 17+3 :heart:
 
Mä nyt päätin, että me tullaan toimeen ilman tuplavaunuja. Hommaan vasta sitten jotkut käytetyt rohjot, jos on ihan pakko. Ollaan kesä aika paljon miehen kanssa kotona samaan aikaan, kun sillä on kaikki isyyslomat ja kesälomat sun muut, enkä mä yksinäni lähde pihapiiriä kauemmas. Vauva ja äiti totutelkoon nyt kantovälineisiin, jos joskus pitää johonkin yksin muksujen kanssa liikkua!

Katsotaan sitten, kuinka käytännössä ... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Täälläkää ei rokotuksia ole otettu.

Sitteri ollut meillä aikanaa ihan ehdoton kaikilla kolmella ja nytkin sellasia sitten hankitaan kaksi :)

Niiin ja tervetuloa uudet :flower:

Oli sitte juu pakko hommaa kotii se doppleri ja illal löyty heti molempien sydänäänet <3 <3

Mulla ed. raskauksis painoo tullu sillai et esikoisest 9kg ja kahest seuraavast 12kg. Kahtotaa mitä nyt sit tällä erää tapahtuu.
Eilen iski sit ekan kerran liitoskipui.....eiiiii kivaa :(

Tänää oon hiukka "purkan joulua" tääl koton. Ukko sano et kuusi on su asti mut noin muuten :)

16+4
 
Tervetuloa uudet! :)

Mä en nyt saanut sitä toivomaani synttärilahjaa eli seulantulokset ei ole vielä tulleet :/ Taas meni yli vuorokausi että joku soitti neuvolasta takaisin, että tosi kätevä tuo takaisinsoittopalvelu helsingissä!

Huomenna ois duunilekurille aika tästä iskiaksesta, katsotaan mitä sanoo. Mä niin toivon että menis ohi jotenkin eikä tarvis kärvistellä kesäkuuhun asti.
 
Tuplista kun ollut puhetta, niin meillä on kyllä aikamoiset pohdinnat edessä mitä niiden kanssa tehdään. Meillä siis kesällä 2v8kk oleva poika ja sitten tuo tuleva vauva, mutta "ongelmaksi" muodostuu siis se, että meillä on myös koira jota mun pitää sitten syksystä alkaen lenkittää yksin muksujen kanssa, kun mies palaa töihin (siis reissuhommiin). Onko täällä kokemusta tällasesta kuviosta? Jotenkin pahaa pelkään että toi meidän ikiliikkuja poika ei seisomalaudalla pysy lenkkien aikana, tai sitten saa kyllä rauhottua nykyisestään aika kummasti :LOL:
 
Hankinnoista. Meillä esikoinen täyttää keväällä jo yhdeksän, joten yllättäen ollaan ehditty pistää myyntiin kaikki tavarat jo aikaa sitten.

Baby Björnin sitterin ostan kaverilta, ja vaunut ostetaan varmaan käytettynä, mutta muuten pitääkin hankkia kaikki tavarat. Anoppi jo ilmoitti osallistuvansa hankintoihin ;) mutta täytynee yrittää saada keploteltua ostokset niin että hön voi maksaa mutta me hankitaan, koska mun ja anopin maut ei ihan täsmää..

Terese, mä jäin yksinhuoltajaksi (tai ryhdyin pitäisi sanoa) kun poika oli 2 1/2 vuotta ja rattaissa mentiin lenkit kolmen koiran kanssa. Välillä keskuteltiin kovaankin ääneen ja välillä seisoi seisomalaudalla (ostin siis vaunuihin ne vaikka oli vain 1 lapsi) mutta vaihtoehtoja ei ollut. Kyllä siitä selvittiin ja tinttailut lenkeillä jäi vähemmälle pikkuhiljaa. Ja talvella heti kun keli salli niin otettiin pulkka esiin.
 
Ootteko muuten ilmoittaneet raskaudestanne fb:ssä/tekstiviesteillä tms? Itse en ole.. Tuntuu vähä liian yksityiseltä asialta laittaa sinne.. Töissä yksi työkaveri ihan suoraan kysyi raskaudesta ja sanoin että joo, raskaana ollaan. :) Tuntuu helpottavalta, että enää ei tartte mahaa piilotella.

En vain koe raskaudesta "julistamista" kauhean luontevaksi itselleni. Toisaalta en jaa muitakaan henkilökohtaisia asioita esim. juuri fb:ssä..

Rockstone milloinkas sulla nyt olikaan rakenne? Ja mistä päättelet, että on poika? Mulla on jokatoinen päivä tyttö ja jokatoinen päivä poikaolo.. :D harkitsin jo sellaisen baby-gender pissatestin ostamista, mutta viiskymppiä huuhaasta on aika suolanen hinta..

Tuulentyttö ja Masumuru 15+1
 
Terese Voisiko potkupyörä olla vaihtoehto lumentuloon saakka? Meillä isompi meni tyytyväisenä pitkiäkin lenkkejä sen kanssa (meillä ei kyllä ole koiraa), vaikka kyseessä on tuollainen perseelle potkittava liikkuja. Ja kun lumi sitten tulee, on lapsi jo niin iso, että on viimeistään syytä oppia kävelemään reippaasti rinnalla ja välillä lepoa pulkassa. Näin siis meillä maalla ;)

FB:ssa eilisen neuvolan jälkeen vain epäilin jättäväni bikinikauden tänä(kin)kesänä väliin. Kyllähän joku siitäkin jo osasi alkaa epäillä ja kysyi saako onnitella. Vastasin appiukon, entisen lypsykarjatilallisen sanoin: Ei vasikka ennen karsinaa kaipaa, kun lehmä on poikinut.
 
Viimeksi muokattu:
tuulentyttö Lääkäri sanoi nt-ultrassa, että melkein voisi jo sukupuoltakin veikata ja kun annettiin lupa sanoa, niin poikaa arveli. Rakenne on 15.1. ja helmi-maaliskuun vaihteessa (26 viikolla) mennään vielä 4D:hen omaan lukuun. Itse uskon (ehkä vähän myös toivon) edelleen, että masussa voi kelliä tytöntylleröinenkin =)
 
Mä kerroin facebookissa näin
" Meilläpä onkin salaisuus,
vatsassa elämä ihan uus.
Piilossa pysyy vielä kauan,
kesäkuussa saamme vauvan
?"
joka ikinen facebookkavereista ois saanu tietää kuitenkin jotain kautta, joten oli kiva päästä kertomaan itse. Oon laittanu ton jälkee ultrakuvatkin ja masukuva tuli lisättyä samalla sinnekkin kun lisäsin sen tuohon masukuva-pinoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkii
Meillä on kahden ensimmäisen ikäero 1v11kk, ja ostettiin sillon phil&tedsit, olihan ne näppärät ku meni pieneen tilaan ym. Mut aika vähälle käytölle loppujenlopuksi tuplina jäi. Ora-vaunuihin ostettiin seisomalauta ja se oli todella hyvä ostos :) aika hyvin esikoinen siinä jakso seistä. Nyt ikäeroa ensimmäiseen tulee reilu 5v ja toiseen reilu 3v. Rattaita ei hirveesti olla enää tarvittu, muutako aamusin ko vien pojat päiväkotiin, ni pienempi istuu rattaissa.
Vauvan syntyessä pärjätään vaunu+seisomalauta yhdistelmällä.

Fb:ssä en oo raskautta julkistanu, enkä varmaan julkistakkaan, muutenkaan ei tule hirveesti päiviteltyä sinne.
 
Mä oon julistanut niin fb:ssä kuin töissäkin, kun ei tätä piilossa pidetä työpaikalla ja fb-kavereita tulee nähtyä muutenkin joten keskustelua aiheesta on yleisesti joka tapauksessa.

Työpaikalla kertomisesta en pitänyt jotenkin yhtään, suorastaan vitutti siellä kertoa. Mutta utelut kävi hermoille vielä enemmän joten helpompi näin. Plus ei tartte yrittää teltoissa kulkea. Mutta en jaksaisi millään työpaikalla puhua tällaisista henkilökohtaisista asioista, en yhtään. Mutta oon kai osannut pukea asian sellaisiin raameihin ettei kauheasti tartte aiheesta kahvitauolla turista ja jos turistaan vaihdan puheenaihetta melko äkäseen.

Itseasiassa mä en edes kertonut työpaikalla raskaudesta sinänsä, mainitsin asiasta yksikön kokouksessa ja äitiysloma-asia kirjattiin kokousmuistioon ja pistettiin jakoon :LOL: Eipähän tarttenut ilmoitustani toistaa niille jotka eivät kokouksessa olleet.

Naene 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Terese ymmärrän huolesi lenkkien onnistumisesta, vaikka meille tulossa vasta eka ja siinä mielessä eri tilanne! ;) Itse nimittäin jännitän miten lenkit onnistuu kahden koiran ja vaunujen kanssa... :O Pitää vissiin tässä keväällä lainata siskontyttöä kärryineen meidän lenkeille mukaan, että koirat oppii kulkemaan vaunujen vierellä! :LOL:

rockstone Meillä kans nt-ultrassa näkyi haarojen välissä jotain, mutta ultraaja ei vielä tässä vaiheessa ruvennut arvailemaan! :) Minusta kyllä pojalta näytti, ei kai nyt tytöllä voi niin turvoksissa paikat olla, mutta senpä näkee sit helmikuussa rakenneultrassa... :D

Kertomisesta Olen töissä kertonut parille läheiselle työkaverille, joiden kanssa ollaan tekemisissä vapaa-ajallakin ja tietävät että ei ole vielä julkista tietoa... Meillä iso työyhteisö ja kaikenlisäksi vielä hyvin peittävät työvaatteet eli raskauksia ei yleensä kovin aikaisessa vaiheessa arvailla ellei ravaa halaamassa pönttöä... ;) Mulla onneksi oli aika oireeton alkuraskaus! Esimiehelle ajattelin kertoo, kun olen siinä rv:lla 17, silloin seuraavan kerran päivävuoroja. Nyt pari viikkoa menee vapailla ja yövuoroilla, niin ei jaksa yön jälkeen jäädä selittämään! :) Fb:ssä en ajatellut vielä pitkään aikaan ilmoittaa, koska siellä niin paljon ei niin läheisiä kavereitakin! Ehkä joskus siinä maaliskuussa, kun mulla 30v pirskeet vois laittaa kuvaa, sillon ois jotain rv 25! :LOL: Onhan siellä toki joitain ystäviä, jotka tietävät jo mutta tietävät myös sen etten halua vielä fb:ssä kuulutella...

Juliet & Pirpana 14+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mäkään en ole facessa huudellut. Pari kertaa oon laittanut odotukseen liittyvän kryptisen numerosarjan (vauvasovelluksen jäljellä olevat tunnit) ja tänään ilmoitin, että minua on kusetettu. Tästä pahoinvoinnista ja väsymyksestä nimittäin. Mitä en kyllä sanonut. Mullakin kavereissa paljon puoltuttuja, vaikkakin mulla on myös monta rajattua ryhmää erinäisille sukulaisille ja paremmille ystäville.
 
Meillä ei ole esikoista odottaessa ylläri pylläri mitään tavaraa mutta pinnasänky saadaan käytettynä ja tänään sain kuulla että täällä saa vakuutusyhtiöltä nimellistä vuokraa vastaan auton turvaistuimen 12 ikävuoteen asti. Käy vaan vaihtamassa isompaan kun muksu kasvaa ulos ekasta kaukalosta. Kätevää! Kukaan ei ollu vaan maininnu mulle tätä aikasemmin ja olin huolissani vaan pitänyt sitä siellä paljon maksavien hankittavien listalla. Vaunut pitää kans jostain hankkia käytettynä ja kaikki vaatteet yms. pikkutarvikkeet koska en saa äitiyspakkausta :/ Luultavasti sukulaiset onneksi ostaa meille ainakin jotain vaatteita lahjaksi. Hoitopöytää en meinannut hankkia vaan käytän sitä pesukoneenpäällistä.

Mulla on myös vaikeeta välillä käsittää että tuolla mahassa kasvaa joku oikea ihminen ja se tulee vielä uloskin joku päivä. Kun ei ole mahaa juurikaan eikä liikkeitä tunne se on vähän epätodellista. Rakenneultraa odotellessa siis.
 
Itekään en oo koskaan ottanu mitään influenssarokotteita, enkä ota nytkään.

Uutisesta on kerrottu kaikille sukulaisille ja ystäville keitä on nähty. En kuitenkaan meinaa mitään virallista ilmoitusta aiheesta FB.n tehdä. Mahakuvat pidän myös kaukana FB:sta. Varmasti raskaudesta/vauvasta tulee jotain postailtua myöhemmin kun "aihetta" on :)

Oulussa on mielestäni hyvä käytäntö noiden labratulosten yms suhteen. Omilla pankkitunnuksilla voi kirjautua nettiin, jossa tulokset on luettavissa heti samana päivänä. Jos kysyttävää niistä, eikä halua soitella, voi sieltä laittaa suoraan omalle neuvolantädille tai lääkärille sähköpostia. Ite oon vastauksen saannu sähköpostiinkin jo samana päivänä. Ei valittamista...

LittleOne 17+2
 
Mulla ollut sama käytäntö kun Little Onilla.. Eli sitä mukaa kerrotaan kun nähdään. Sukulaisille, jotka asuvat kaukana, mut on läheisiä, niille ollaan soitettu ihan varta vasten ja ilmoitettu.

Minä olen nähnyt vauvasta unia ja unissa hän on tyttö. Saa nähdä mitä rakenneultra sanoo. Np-ultran "nuppiteorian" mukaan, viittauksia tyttöön olisi, mutta nuppiteoria on kaikista pätevin käsittääkseni 13 viikon jälkeen. Ultrassa ei näkynyt virtsarakkoa ultratessa oikein mitään, mutta tytön ja pojan sukuelimet ovat samannäköisiä, noilla viikoilla, joten siitä ei voi oikein mitään päätelläkkään. Toisaalta en osaa kuvitella itseäni tytön äitinä, niin mietin, että näinköhän nyt vain mielikuvitus tekee tepposet :D Meidän ultraaja ei käynyt sukupuolta arvuuttelemaan viimeksi. Kovasti uteloittaa, mutta en maksa 160e siitä tiedosta kumpi siellä potkuttaa. Rakenneultraaan tuntuu olevan aivan törkeän pitkä aika.

Työasioista: mun virka tulee ilmeisesti auki nyt helmikuun aikana. Saa nähdä, että saanko vakiduunin maha pystyssä. On tää naisen elämä aikamoista.

Miten muuten teillä mies on mukana odotuksessa? Meillä on ihan höpsonä, paijailee mahaa ja ei anna mun kantaa kauppakasseja :D Odottaa vauvaa ihan tosi paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
miltsu teillä on varmaan If vakuutusyhtiö, jossa se istuin maksoi muistaakseni 9,90 e/kk? Kyllä sillä hinnalla saa esim. nyt alesta ihan oman, jonka voi sitten myydä edelleen. :) tai niinkun mä ajattelin, että jos ei saada sellaista lahjaksi niin ostan käytetyn. Ehkä oon vähän sinisilmäinen, mutta jos ilmoituksessa lukee ettei oo kolaroitu niin luotan siihen... :D
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne

Yhteistyössä