Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Tuulentyttö itellä vähän sama ajtus, että tuntuis hullulta maksaa melkein 200e pelkästä tiedosta kumpi siellä kölläilee. Näkeehän sen ilmaseks sitten kesäkuussa :saint:

Meillä miehestä on kanssa kuoriutunu aivan ihanan huolehtivainen tuleva isukki :heart: Ei anna kolata pihaa, ettei tule liitoskipuja. Komentaa koiraa tulemasta mun mahan päälle, ettei vaan tallo pikkusta. Ja joka ilta silittelee masulle hyvät yöt :heart:
 
Nopeasti omaa napaa.
Mulla on kyllä paras neuvolatäti. Tai sen tyyli sopii mulle. EI syyllistä, vaan kannustaa ja käyttää maalaisjärkeä. Ennen kaikkea on ystävällinen ja sopivan etäinen.
Mun ei tarvi nyt mennä sokerirasitukseen, kun olen kotona mittaillut arvoja ja ne on ihmeekseni joulumässäilyjenkin jälkeen ollut sallituissa rajoissa hyvinkin.
Painostakin sanoi, että sitä on tullut varsin kohtuullisesti, vaikka itse olen toista mieltä.
Parisuhdeneuvolasta sanoi vain, että olette tervetulleita molemmat, mutta tärkeämpää on, että kotona keskustelette asioista. Ymmärtää hyvin, jos miehen on vaikea järjestää töiden vuoksi.

Olo on kyllä helpottunut. Stressasin itse sokerirasitusta tai sitä, että tuntuu, etten pysty siihen menemään ja tuota 3 kilon painonnousua.

Nyt vielä, kun pääsisi töissä kaapista ulos. Esimies on tänään pois, joten jos maanantaina sitten...

Viikonloppuja!

Elselli 16+5
 
Pikaisesti omaa napaa.

Juuri soitin pissatestin arvot -- oli kokkibakteeri, joten syön tän antibioottikuurin loppuun ja ensi viikolla otetaan uusi testi..

Tuo aiheuttaa sikiölle tulehduksia, ja ennenaikaisen synnytyksen/keskenmenon riski on suurentunut. Oon ihan paniikissa. Miehelle jo sanoin, pitäiskö tänään jo mennä Brunolle, mutta kuulemma odotetaan se viikko, joka sovittu.

Ei tule tämä lapsi meille helpolla. Terkkarikin pelotteli puhelimessa.

Haistelkaa sitä alapäätänne, mullakin melkein oireeton, kunnes iski kunnolla.. Kalanhaju kuuluu tähän. :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Pakko tulla kommentoimaan tuota töissä kaapista ulostuloa…

Meillä iso työyhteisö, joten en halunnu tehä asiasta mitään isoa numeroa töissä. Läheisimmät työkaverit sai tietää sitä kautta kun ihmettelivät miksi en juonnut pikkujouluissa. Pomolle ilmottelin pitäväni vähän pidemmän joululoman ja samalla tokasin, että voisin vapusta alkaen pitää myös vähän pidemmän loman :D Pomo suhtautu kyllä asiaan yli-ihanasti. Sano, että voin olla ilman lääkärintodistusta pahoinvoinnin yms takia pois töistä. Ja lupas helpottaa mun työtaakkaa jo heti alkukeväästä =)
 
miltsu Jos istuinvuokra tosiaan maksaa sen 9,90e/kk, ainakin kaukalo kannattaa hommata itse ja sitten taas isompana turvavyöistuin. Ja jos lapsia tulee teille enemmän kuin yksi, myös turvaistuin kannattaa hommata itse, tulee halvemmaksi jo ilman jälleenmyyntiarvoakin. Kaukalo on käytössä keskimäärin vuoden eli noin 120 euroa, jolla saat tarkkana olemalla telakallisen kaukalon uutena. Telakka on ihan törkeän kätevä olemassa ainakin ykkösautossa (meillä on molemmissa). Silti kaukalon saa esim. vieraassa autolla ihan perinteiseenkin tapaan turvavöillä. Turvavyöistuin on käytössä helposti neljästä kuuteen vuotta, joka olisi vuokraistuimena vähintään 500 euroa. Isofix-kiinnitteisen turvavyöistuimen (=kalliin) saa alle kahdella sadalla ja jos tyytyy markinnoiden edullisimpaan, ei joudu montaa kymppiä pulittamaan. Ja itse ostamalla saa juuri sellaisen, kuin omaan autoon sopii ja joka omasta mielestä tuntuu turvallisimmalle. Ainakin tuo Ifin sivuilla näkyvä turvavyöistuin näyttää onnettomalle sivutörmäyssuojiensa suhteen. En siis kovin montaa puoltavaa kommenttia keksinyt vuokratuolin puolesta ;)
 
Miijane: hui että.. Siis pissitulehdus? Vai emätintulehdus? Eikö sulla ollu mitään muita oireita kun haju? Mulla ei oo ikinä ollu pissatulehdusta, ni en tiedä, mutta sen mitä oon kuullu ni kyllä sen tuntee ku pissiminen sattuu ihan kauheesti.

Tsemppistä.. Hyvä kun huomattiin ja antibioottikuuri päällä. Niinkuin olen sanonut, niin eiköhän ne hoitamattomat tulehdukset oo se pahin mahollinen juttu. :hug:
 
Tuulentyttö: Kokkareista valkovuotoa. Ti-ke yönä heräsin ja en voinut nukkua, juuri tuo, että piti koko ajan olla pöntöllä yrittämässä pissata. Ihan kamalaa.. Lääkkeet puree, mutta nyt en tiiä, onko ne oikeatantibiootit. Maanantaina uusi pissanäyte.

Mulla siis virtsatientulehdus. Ja nyt sitten oksennan, joko huolesta tai mahataudista..
 
Neminka Ensimmäistä odottaessa pahoinvointi kesti puoleenväliin ;) joten tsemppiä vain! Tosin samoihin aikoihin todettiin että oli 0,1 noussut joku sokeriarvo, joten aloin syömään fiksummin ja usein, eli olisko menny jo aiemmin ohi jos ois pakottanut itsensä syömään paremmin. Nyt pieni pahoinvointi loppui silloin kun kuuluukin. Tosin yhä kaikki etoo, olen tässä oksentelut aina välillä hampaita pestessä tai lapsen kakkavaippaa vaihtaessa... Ja useat ruuat myös kuvottaa.

Ruuan kuvottamisesta päästäänkin painon nousuun. Mulla jo valmiiksi liikaa painoa ja ihmettelinkin, ettei neuvolassa kyselty mitään mun painonnousutavoitteista. Viimeksi kysyttiin ja tavoite oli 7kg ja 10 tuli eikä pidetty huonona. Nyt mietityttää, että onko enään tuo ok, vai pitäiskö olla vähemmän kun lähtöpainoakin oli enemmän. Tosin vielä ei tarvitse huolehtia noususta, ekasta neuvolakäynnistä on tippunut pari kiloa. Johtuen mun syömättömyydestä tai siis syön aivan liian vähän. Tästä ilmeisesti sain vielä viikon ripulinkin, joka nyt ilmeisesti ohi.

Rokotuksista, miehillä on nyt influenssarokotteen saanut minä, mies ja vuoden ikäinen lapsemme. Lapsi imeskelee kaikkea minkä saa käteensä, niinpä meillä ollaan oltu koko syksy joka toinen viikko sairaana. Käydään vielä paljon kerhoissa yms. mistä kaikki pöpöt saadaan, en jaksa kokoaikaisia sairastamista nyt. Tämän raskauden aikana flunssan ja jatkuvan poskiontelotulehduksen lisäksi olen sairastanut enterorokon, jonka rakkulat ovat vielä kuukauden jälkeenkin suussani. Lisäksi lapsella oli ilmeisesti parvorokko tätä ennen, itseltäni tutkittiin vasta-aineet ja olin sen onneksi sairastanut aiemmin :). Joten se tämän perheen ylimääräisistä sairasteluista, ei kiitos.
 
Oulussa ollaan kyllä labratulosten suhteen edellä muita. Tuo olis kyllä niiiiiiin kätevää! Ei tarttis turhaan soitella ja vaivata ihmisiä.

Itse en vielä tiedä tuosta rokotuksesta. En ole koskaan ottanut mitään ja olen ollut vastaan kaikkia turhia rokotteita. Mutta toisaalta jos rokotteella saa vauvallekin puoleksi vuodeksi syntymän jälkeen suojaa niin ehkä oliskin fiksu ottaa. Lapseen suoraan en halua mitään pistettävän, viimeinen niitti oli tuo narkolepsiakohu. Mietin vaan ettei sellanen muutaman kuukauden ikäinen tukkoinen vauva ei ole mukavaa hoidettavaa eikä katsottavaa. Täytyy miettiä neuvolatädin kanssa vaikka.

Tämä jäi nyt saikulle keskiviikkoon saakka, yritetään tätä iskiasta hoitaa ensin kevyellä liikunnalla ja venyttelyllä. Jos ei auta niin ensi viikolla saan lähetteen fysioterapeutille.

Miijane onko sulla juuri se B streptokokki? ota huomioon että se on 15-30% naisilla normaalifloorassa ja siihen on kyllä oma hoitonsa. Synnytyksessä vaan huomioitava antibioottihoito ettei tartu vauvaan.
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane79 Tosi kurjaa, kun teillä sellanen pöpö sieltä löytyi... :( Mulla pitäis olla helpottanut pissatulehduksen oireet, mutta vieläkin välillä sattuu pissaaminen! Tosi kurjaa! :'( Maanantaina vien näytteen, että saapa nähdä, onko poistunut...

Tuisku83 Mulla eka lapsi, niin vähän uutta kaikki... Mutta olen ymmärtänyt, että sellainen 8-12kg painonnousu on ihan ok raskauden aikana... 7kg kuullostaa aika vähältä! Itselläkin tuota lähtöpainoa on ennestään, kun BMI 31! :( Pyrin siis siihen ettei ihan mahdottomia nouse, mutta väkisinkinhän sen täytyy vähän nousta kohdusta, lapsivedestä, istukasta ja itse vauvasta! ;) Tietenkin sellaiset, jolla BMI alhainen ennen raskautta ovat ihan eri asia ja heillä on suotavaakin suurempi painonnousu, että on sitten niitä rasvavarastoja mistä imettää... :) Mutta mulla niitä rasvavarastoja on jo ennestään sen verran, että olisin oikeen tyytyväinen, jos nousisi vain sen 10kg! :D Mutta en nyt ihan kauheeta stressiä siitä vedä, yritän vain etten herkuttele kauheesti ja käynhän minä joka päivä koirien kanssa lenkilläkin... Nyt onneksi noussut vasta 1-2kg, riippuu päivästä! ;) Sais kyllä pysyä muutaman viikon siinä...

Rokotuksesta mä saisin töistä ilmaiseksi vaikken olisikaan raskaana, mutta tänä vuonna en ottanut...
Vaikka parina vuonna olen ottanut! Jotenkin en nyt halunnut! Toivotaan ettei tule nyt sitten influenssaa, vaika vähän minä onneksi muutenkin flunssia sairastelen...:)

Juliet & Pirpana 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Menin äsken lääkäriin, kun alavatsaan sattui ja kävely hankalaa. Onneksi menin miehen painostuksen tuloksena. Mulla oli VÄÄRÄT antibiootit. Aamun neuvolantäti ei sitten tiennyt, ettei noi antibiootit auta tähän pöpöön.

Ei hyvää päivää oikeasti, sattuuhan sitä virheitä, mutta kyllä tommoinen pitäisi oman alansa asiantuntijan tietää. No nyt on uudet antibiootit ja en varmaan nouse sohvalta.

Mie en ole edes varma, mitä kaikkea pöpöjä sieltä löytyi -- onneksi kuiteskin nyt hoidossa tuo homma.

Hui, reilu viikko Brunon ultraan, sitten näen meidän pikkaisen :heart: Mä olen NIIN rakastunut tähän tulokkaaseen, en tiedä onko sillä vaikutusta, että odotin tätä ihmettä tapahtuvaksi niin monta vuotta. Mä jo vähän haaveilen toisestakin pikkuisesta iltatähdestä. ;) Tai no kattoo, että kaikki eka menee hyvin loppuun saakka.

Eilen sain miehen vaunukauppaan, :D. En uskonut saavani, mutta katseltiin ja kokeiltiin muutamia kärryjä. Mä ihastuin Brion teleskooppi-kärryihin - PUNAISIIN (EN yleensä ole sietäny koko väriä), toiset oli Teutonian isopyöräiset (kolme pyörää). Miehellä sama maku. Hyvä niin.

Parisuhde kukoistaa, ja olen siitä enemmän kuin onnellinen. :heart:

MiiJane ja Usko 16+4(?)

Lisäilen tähän mun esikkomaha, vko 36. Tyttö täyttää ensi viikolla 13.:heart: (perheen ainoa, joka ei ole iloinen tästä tulokkaasta, mutta eiköhän mieli muutu).
Aijaa.com - Esikkomaha, vko36
 
Viimeksi muokattu:
Meillä mies tiputti pommin: sanoi, että haluaisi vielä tämän jälkeen "tehdä" yhden, jos Luoja suo. =) Itse vastasin sen kummempaa miettimättä, että tehdään vain. :D Ja täytyy myöntää, että vastaus tuntui tosi oikealta.. Talo pitää tietty myydä ja vaihtaa isompaan, mutta se pitäisi tehdä jokatapauksessa tämänkin tenavan suhteen.

Hmm. Olipa outoa. Mutta joskus oudot jutut on niitä oikeita :LOL:
 
MiiJane nyt ei mene ihan putkeen siellä, väärät antibiootit raskaanaolevalle kuulostaa musta jo hitusen huolestuttavalta toiminnalta! Tsemppiä sinne, toivottavasti nykyiset tabut jeesaa äkisti! Ja ihan järkyttävän kokoinen toi sun esikkomaha, etenkin kun mä olen nyt sellaisella asenteella liikkeellä että tämä mahakoko voisi nyt jo riittää. Ei tulla siis helpolla pääsemään, etenkään jos tuon kaliiberin juttu tohon eteen kasvaa. Härregud :D

Mä toivon että saadaan 2 lasta, ja että sen jälkeen olisi järkeä päässä lopettaa siihen :D Tämä ei ollut mikään kommentti että enemmän kuin 2 olisi huono idea vaan mä en usko pärjääväni enemmän kanssa ilman totaalista hermoromahdusta :LOL: että suuri kunnioitus heille joilla on useampia lapsia ja meinaavat vielä lisää! Mä lähden karkuun Timbuktuun hengittämään jo tämän ekan jälkeen heti kun pääsen :D

Naene 18+3
 
Juu, ensi viikolla on neuvola, niin kyllä täti saa kuulla. Sanoin miehelle aiemmin, ettei tartte tähän neuvolaan tulla, mutta tänään ilmoitin, että lähtee kyllä mukaan. Mä oon välillä liian "ymmärtäväinen" ja kiltti tommoisia virheitä kohtaan, mies taas sanoo asiallisesti ja jämäkästi asiasta (yksi piirre lisää, miksi häntä niin kovasti rakastan).

Jos virtsatulehdukset yleisesti on eri bakteerista johtuvia, niin pitäishän tuommoinen asia tietää, ettei samat antibiootit streptokokkiin auta.Mulla oli siellä jotain muutakin, oli niin paljon outoja sanoja, että meni ohi.

Kuhan ei ole ollut vaaraksi sikiölle. Brunolle aion mainita asiasta ja olisin sinne itse jo tänään mennyt, mutta totellaanpas nyt sitten vain miestä ja odotellaan viikko. :LOL:

Mun tuleva teini ei ole yhtään yhteistyöhaluinen tämän vauvan suhteen. Kuulemma ei voida mennä minnekään ja se vaan itkee. Huoh, lukuisia keskusteluja käyty ja tullaan käymään asiasta. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta vois tyttö edes yrittää sopeutua ajatukseen. Äsken tosin pyyteli anteeksi asennettaan, kun ei vaan halua uutta sisarusta..

Vatsankoko. Mä yritän nyt pysyä kunnossa, tosin nyt en pääse kävelemään enkä uimaan, niin pitää katsoa vielä tarkemmin, mitä laittaa suuhunsa..
 
Hööpi me asutaan Islannissa ja meillä on paikallinen vakuutusyhtiö mutta en tiennytkään että Suomessakin tollanen on mahdollista. Se vuokra on meillä 5,5 €/kk. luulen että päädytään kuitenkin siihen ratkasuun niin ei tartte miettiä yhtä asiaa enää :) Tuntuu olevan aika yleinen käytäntö täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Nyt alkaa tuntua ettei tätä kroppaa ole tehty raskautta varten. Koko tämän viikon olen vain nukkunut töiden jälkeen, hyvä kun koirat jaksaa ulkona käyttää.. tänään sitten alkoi päänsäry ja huimaus, särkylääkekään ei kokonaan vie säkyä pois.. ja huomenna olisi ilta.

Nyt harkitsen soitanko jo tänä iltana etten voi huomenna tulla, vai katsonko onko huomenna parempi olo.. jos jätän huomiseen niin sitten joku muu joutuu tekääm pitkän päivän, jos jo tänään ilmoitan, voi olla että saataisiin vielä keikkalainen. Se nyt kuitenkin on lähes varma että sunnuntai menee sitten lauantain töistä toipumiseen..

On vaan niin huono omatunto jos tAAS joudun töistä jäämään pois.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mä tilasin miehelle ja mulle ma-pe matkan huhtikuulle Prahaan.. Siellä on kuulemma ihania vauvanvaatekauppoja. Mies hoitaa hotellin meille.

Onkin sitten viimeinen matka ennen vauvaa meille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sori miltsu mä unohdin että te olitte siellä vieraalla maalla. :)

Täällä myös kauhee päänsärky. Johtunee niskajännityksestä. Vasen puoli ihan lukossa ja kipu vihkii silmän taakse asti. Kiva että tässä huushollissa ei oo mitään särkylääkkeitä...

Mutta kyllä tän kestää kun saa joka ilta tunnustella pieniä liikkeitä.

Hööpi ja pikkukinkku 17+2
 
Tulin vain pikaisesti valittamaan..
Ei tarttenut tänään mennä neuvolaan, yöllä iski pahemman luokan vatsatauti. Se jatkui tuntitolkulla ja nyt vasta jaksan olla puoli-istuvassa asennossa silmät auki. Sain onneksi heti aamulla terveydenhoitajan kiinni, ja sain uuden neuvola-ajan ensi viikon keskiviikoksi. Mulla oli jo pidemmän aikaa sellanen outo kutina etten tule tänään pääsemään neuvolaan ja niin siinä vaan kävi.

Annintähti 16+5
 
Täällä ihan hurja väsymys maksimus...ei jaksa montaa tuntii hereil olla vuorokaudes.

Me käytii tänää kattomas vaunui vauvoille ja kivat oli joten mies käy huomen hakemas ne. Tuleva mummo halus ne maksaa :). Siis käytetyt ovat mut tosi siistit ja kantakopat, jalkasuojat, sadesuoja mukaan :)

Täällä kans mies sano et näiden tuplien jälkee viel yks mut juu ei :D . Kyl nää yhteens kuus saa riittää :D. Vaikkei kaikki asukkaan meidän kanssa.

16+5
 
MiiJane kuulostaa tosi oudolta toi antibioottisekoilu sun neuvolassa. Oliko sen lääkkeen määrännyt terveydenhoitaja vai lääkäri? Koska aika harvalla hoitajalla on vielä nykyisin lääkkeenmääräämisoikeutta, luulisin, että neuvolan tapauksissa lääkkeen määräämisestä vastais aina lääkäri... Voin tietysti olla väärässä, mutta näin ainakin täällä meillä päin! Olen itse sairaanhoitaja (lastenosastolla kylläkin, siellä lääkärit vastaa tosi tiukasti lääkehoidosta), ja en kyllä tiedä kaikista antibiooteista, että mihin bakteeriin ne vaikuttaa. Joka tapauksessa, toivottavasti sulla vaiva helpottaa, ja vauvalla on kaikki kunnossa. :)

Omaa napaa, supistuksia tuntuu jo! Ei mitään kivuliaita, mulla kyllä ne vähän säikäyttää näillä viikoilla. Lisäksi päätä särkee niin, että useamman kerran viikossa pitää ottaa Buranaa. Sit tunnen siitä huonoa omatuntoa, kun ois kiva pärjätä Panadolilla, mutta ei se auta.. :( onneksi maanantaina on neuvola, niin pääsen sinne valittamaan vaivojani. :)

Hyvää viikonloppua t. Dynamite ja pikku-Telle rv 16+2
 
DynamiteLääkkeen määräsi lääkäri, mutta kirjoitti, että soitan tänään ja tarkistan tuloksen. Myös antibiootin jatkosta piti päättää vasta sitten, kun tulokset selvillä. Terkkari luki sieltä lääkärin kirjoitukset ja sovittiin, että käyn sitten alkuviikosta jättämässä uuden näytteen.
 

Yhteistyössä