Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Täällä yksi lisää joukkoon:
Rakkauslapsi, l.a. 6.6. ja sairaala seks
Meille olisi neljäs lapsi tulossa.
Olen tässä odotellut, koska maksimaalinen pahoinvointi (joka on tuttua edellisistä raskauksista) oikein alkaa, kun ei se vielä ole alkanut... Kertokaahan, koska teillä pahoinvointi alkoi??? Ehkä ainoastaan ruokahalu on mennyt, ts. ei oikein ole nälkä. Maha on aivan järkyttävän turvonnut, housujen reuna painaa kohdun kohdalta ja aristaa. Ilmavaivatkin on vaivanneet, ehkä vähän helpotti kun hankin raskausvitamiinit joissa on ne maitohappobakteerit mukana.

Ekan neuvolan varasin jo ja se on rv:lla 8+6.

terkuin rakkauslapsi 5+4 <3
 
Täällä ei ainakaan vielä mitään pahoinvointia, mutta ruokahalu on mystisesti kadonnut jonnekin. Kävin hakee tänään vitamiinit, että ees ne on kohdillaan sitte.

Neuvolaan soitin. Ei ollu maailman kannustavan puhelu. En tiedä mitä odotin ja miksi, mutta mulle neuvolantäti alko ensimmäiseksi selittämään kromosomipoikkeavuuksista ja seulonnoista. Siis ennen kuin edes sotua kysyi! Jäi vähän paha mieli... Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Eka neuvola on rv 9+1. Musta se on tosi myöhään! Tää on eka raskaus, joten mähän ehdin tekemään tuhat katastrofia ennen ekaa käyntiä... :)
 
Hööpi Käsittämätöntä. Miksi ottaa ensimmäiseksi tuollaiset asiat esille? Mulla silloin ekassa raskaudessa ei kyllä puhelimessa alettu selittää seulonnoista, eikä niistä muistaakseni mainittu käynnilläkään.
 
Täällä kans varattu neuvola ja se on 9+0 viikolle, joka hööpi on se normaali aika johon kaikille yleensä varataan se ensikäynti :) varasin myös kahden viikon päähän 7+0 varhaisultran yksityiseltä, ihan vain oman mielen rauhan vuoksi. meilläpäin on yksi suht edullinen yksityinen, jota ihan neuvolasta suosittelevat, ottaa 50 euroa käynnistä! :)

Noista vitamiineista, kannattaa hakea ja alkaa tosiaan syömään mahdollisimman pian! itse aloin syömään multivitan raskaus plus vitamiineja jo toukokuussa jolloin lopetin e-pillereiden syönnin.

ps. hööpille on kyllä sattunu nyt joku neuvolatäti jota ei pahemmin työnteko kiinnosta :LOL: älä siitä välitä!

on: väsymystä edelleen meinaa olla havaittavissa ja iltaisin ihan kauheaa turvotusta ja ilmavaivoja :ashamed: muuten hyvä olo! vatsanippailua ja korventamista havaittavissa varsinkin jos ei mene heti pissalle ku veski hätä yllättää :)
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan emppulia, ei kannata välittää ajattelemattomista neuvolantädeistä. Raskausaikana vaan ainakin mulla on tunteet tosi herkässä ja otan kaiken itseeni. En tiedä mitä tapahtuisi jos joku mulle sanoisi jotain tahditonta. Vaikka täytyyhän ne asiat joskus ottaa esille, mutta ei ehkä ihan ensimmäiseksi.

Vitamiineista ym. Mä ostin jo edellisessä raskaudessa Multisunin Mama monivitamiineja ja niitä oli vielä jäljellä, joten jatkan niiden syöntiä. Lisäksi syön tuplamäärän foolihappoa (en voi syödä kauheasti kasviksia, koska vatsa ei kestä joten foolihappoa pitää saada tavallaan liikaa) ja myös raskausajan omega3-tabletteja. En tiedä pitäisikö kalkkitablettejakin syödä, viimeksi neuvolassa kehotettiin niitä ostamaan mutta en ole varma ovatko ne tarpeellisia. Lisäksi olen jo monta vuotta syönyt maitohappobakteereja vatsani takia joten niitä en lisää erikseen.

Oloista Mulla ei ole vieläkään mitään muuta kuin rinnat tosi kipeät, iltalämpöä ja turvotusta. Pelottaa aivan hirveästi että tämäkin menee kesken. Viimeksi aloin vuotaa niukkaa ruskeaa vuotoa, mutta sehän ei aina tarkoita keskenmenoa. Muutama päivä sen jälkeen rintojen kipu oli kadonnut ja siitä tiesin ettei kaikki ollut hyvin, eikä ollutkaan. Saisin olla onnellinen ettei ole pahoinvointia mutta kun...
 
Hei! Täällä mahdollisesti nyt meneillään 6+1 ja vajaan viikon päästä ultra, jota kovasti jo odotellaan. Kohta tänne alkaakin varmaan ultra uutisia tulemaan ja toivottavasti kaikille hyvi sellaisia!

Oireet: eilen olin tavalliset farkut jalassa töissä ja tuli kyllä niin hirveetä vatsakipua kireydestä, että en enää normifarkkuja suostu jalkaan laittamaan. Tänään siis vanhat yli-isot farkut jalassa ja kohta saa kaivaa viime raskauden raskausfarkut esille! Ne on onneksi yllättävän tyylikkäitä! Muuten on huonoa oloa, jos ei riittävän usein syö ja vatsa turvotus iltaa kohden on ihan käsittämätöntä. Mutta kai se tulee helpommin kun tokaa odottaa. Väsymys on kanssa kovaa ja nyt kun olen uudessa työpaikassa tutustumassa niin hävettää kuinka kovaa se väsymys iltapäivästä on. Myös rinnat on kipeät ja kahvi tökkii. Jotenkin tekee hirveesti suolasta ruokaa mieli, katotaan muuttuuko kun viime raskaudessa taas oli tuo raikas ja makea.

Raskausvitamiinit: d-vitamiinia ja foolihappoa tosiaan kannattaa ainakin syödä. Itse en varsinaisia raskausajan pakkauksia osta , kun ne on aika kalliita, mutta syön siis muutenkin foolihappoa ja d-vitamiinia sekä kalkkia ja omega tabletteja aina. Rauta tulee nyt sitten varmaan ekan neuvolakäynnin jälkeen taas ajankohtaiseksi.

Hankinnoista: mulla on raskausvaatteet ja doppleri tallella viime raskaudesta. Tosin olin kesällä/syksyllä viimesimmillä, ei siis varmaan ainakaan shortseille tule käyttöä tällä kertaa :). Esikoiselta on kaikki tallessa emmaljungan vaunut, kaukalot, vaatteet, kalusteet huoneeseen. Ainot, että esikoinen on poika eli jos tyttö tällä kertaa siunaantuisi (mitä tietysti toivon, vaikka molemmat tervetulleita), niin saattaisi uusia hankintoja tulla tehtyä enemmänkin :D. Ja siinä ei ole mitään pahaa jos toivoo jompaakumpaa sukupuolta. Itse olen lukenut, että usein vanhemmat toivoo varsinkin esikoisesta molemmat omaa sukupuoltaan. Ja vaikka esikoisesta toivoin salaa tyttöä, en ole poikaa rakastanut yhtään vähempi, vaan enemmän kuin ketään olisin voinut uskoa rakastavani!

Ihanaa päivän jatkoa ja tarrasukkia!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Ruska79: kalkkia kannattaa syödä jos ei tule raskausaikana päivittäi käytettyä maitotuotteita 7-8desilitraa eli siis jugurtteja, juustoja, maitoa ym. Itse en maitoa juo, syön vain juustoa ja jugurtteja joten siksi mulla aina käytössä kalkki+ d-vit. lisä.
 
Haavevauva, täällä myös tuli eka tärppi puolen vuoden yrittämisen jälkeen :heart: Älyttömästi onnea sulle tärpistä! Ja onnea ihan kaikille uusille :flower:

rakkaudestaäiti hyvä puoli esikoisen odotuksessa, että pääsee ihan kaiken ostamaan uutena. Jee! :D

Hööpi aika järetön vastaanotto neuvolassa. Ite taas ihastuin ikihyväksi neuvolan ajanvarauksen ottaneeseen tätiin. Kyseli heti vointia ja neuvoi mitä särkylääkettä pitää ottaa jos on pääkipua. Hirveesti onnitteli ja kyseli jännittäkö jne jne. Tosi ikävää jos tommonen kokemus heti : / Ja tosiaan neuvola rv 7+0 omien laskujen mukaan ja neuvolan mukaan 7+6.

Yli viikon kestäny ripula ohi ja tilalle tuli tissikipu ja turvotus. Ainakin mies oli enemmän mielissään tästä uudesta oireesta ;)

Vitamiineista Multivita Mamat tuli ostettua heti plussattua. Yrityksen ajan ehin jo puoli vuotta napsimaan foolihappoa.
 
Jäi tuossa äsken mainitsematta, että meillä on ollut menossa mini vessaremontti, eli valettu tuolle pyykinpesukoneelle alustaa.. eli melkein neljään viikkoon en oo voinu pyykiä pestä, ku kone ollu irti.. tänään sain luvan kokeilla konetta, joka on tällä hetkellä keskellä vessanlattiaa, kun alusta odottaa vielä silikonikäsittelyä :LOL: Ja tuo veden ulosmeno putki on ohjattu vessanpönttöön!! tästä kiteytyykin kysymys, miksi minulla on aina silloin vessahätä, ku kone tarvii pönttöä :LOL: ja on muutes paljon pyykiä!! vaikka ei oo edes yhtään kakaraa talossa,ellei miestä lasketa :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi! :)

Tervetuloa uudet! :flower:
Tänne on nyt sitten rantautunut se väsymys. Voisin nukkua koko ajan :D Rinnat kipeytyy aina iltaa kohden ja välistä on kamala nälkä mutta sitten mikään ei oikein maistu. :( Eilen oli koko päivän maha kipeä, menkkamaisia kipuja. Kerkesin jo vähän huolestua mutta tänään ollut aamusta ainakin parempi. Alaselkäkin oli illanpäälle kipeytynyt mutta sekin kaiketi ihan normaalia. :)

Eilen sain ajan neuvolaan joka on 1.11 eli rv 8+0 ja siitä seuraavana päivänä varhaisultra rv 8+1 :heart: En malttais odottaa! Mietin jo että jos yksityiselle pakkautuisi aiemmmin ultraan mutten taida raskia. :( Eihän tuohonkaan ole kuin kolme viikkoa aikaa mutta sitä kun on niin malttamaton ja haluaisi jo nähdä että tuolla mahassa joku todella on ja kaikki olisi hyvin! :)

Osaako kukaan muuten sanoa missä vaiheessa kannattaa välttää raskaiden tavaroiden nostelua?! Itse en yhtään aiemmista muista.

Vitamiineistä minäkin syön jo foolihappoa ja tänään menen hakeman ne raskausjan multitabsit. Niitä olen muissakin raskauksissa aina popsinut :)

Kotiäiti & Nappula rv 4+5 :heart:
 
heips! En oo ehtiny vielä jotenki aatella koko raskauttaa kauheesti, ku on muka nii kiirettä kokoajan. Asutaa tällähetkellä ulkomailla ja oon muutenki iiha pihalla, mitä mun pitää tehä ja minne soittaa. Ei täällä ainakaa mitää neuvolapalvelua oo olemassakaa. Ehkä mä soitan lääkärille tai gynelle jokupäivä :) Meillä on tytsyn lääkäri tällä viikolla, ni ehkä voisin siellä kysästä tästä raskaushommasta..

Mitään pienintäkää oiretta ei oo vielä ollu näkyvissä. Oon kyllä ihan ilonen siitä. Esikoltakaan ei ollu mitään, enne ku alko sitte ne supistukset vähävajaa 20 viikolla :/ 25 viikolla jouduin sit osastolle ja sitä en tosiaan haluis kokea uusiks! Oli se pitkä aika olla melkee 2kk siellä.

Kertomisesta sen verra, että en osaa pitää salassa tämmöstä ;) kerroin jo äidille ja kaikille läheisille kavereille ym. Vaikee salata mitää näi isoa juttua :D
 
Huomenia! Tein tänää jo toisen testin vaik suunnittelin tekeväni vasta loppu viikosta ja selkee plussa, ei ollenkaa haalea. Olen ehkä hieman malttamaton siis :D.
Sitä mietin, et en ainaka muista, että edellisissä raskauksissa olisi näin ajoissa ollut mitää oireita.. oisko nyt about 4+2. Huimausta on koko ajan. Kellää ideoita mikä siihen helpottaisi?? Väsymys on myös saapunut...
Kertomisesta meinasin niin, että ei nyt ainakaan vielä muutamaan viikkoon. Voi olla ettei kaikki todellakaan ymmärrä uutista, koska niin vähän aikaa oltu yhdessä. Mutta tämä lapsi on kuitenki haluttu meille <3
 
Eilen tunnustin miehelle että oon ehkä vähän salaa toivonut tyttöä,mutta nyt musta tuntuu että tämä on poika.Eka tunsin kauheita häpeän tunteita ku en vieläkään hyväksy että saisin toivoa jotain tiettyä sukupuolta,mutta sen jälkeen tuli tunne että en mää ees toivo/toivonut,ku pojan saaminenkin tuntuis ihan yhtä hyvältä.Olin vaan varmaan jotenkin kuvitellut vauvan olevan tyttö ja siksi luulin toivovani tyttöä,ku haavekuvissa vauvani oli tyttö..... Mutta tosiaan nyt tuntuu että vauva ei voi olla tyttö ku raskaus on näin samankaltainen kuin poikien raskaus.Jotenkin sitä nyt on kallistunut odottamaan pikkuista poikaa :heart: Mutta vauvan synnyttyä se sitten viimeistään selviää että oliko tunteeni oikeassa vai odotanko sittenkin tyttöä.Toivottavasti selviäis jo ultrassa ku oon niin malttamaton ja ois kiva ostaa jotain uutta vaattettakin vauvalle joka sopis just sille sukupuolelle.

rakkauslapsi haavevauva ja terese tervetuloa ja onnittelut plussasta:flower:

Hööpi sattuipas sinulle omituinen neuvolantäti : / Yleensä onnitellaan odottajaa eikä aleta heti tuollasia selittään.Mulle sattu ekaa odottaessa ihan kauhea neuvolantädin sijainen,ku lapsettomuusajan jälkeen kaikki pelot nosti päätään raskausaikana ja varsinkin alussa pelkäsin menettäväni vauvan.No yhtenä päivänä ihan hysteerisenä itkin pesuhuoneen lattialla ja pelkäsin että vauva on kuollut ku ei tuntunut millekkään ja soitin sitten neuvolaan josko pääsisin kuuntelemaan sydänääniä.No tää sijainen sanoi ettei hällä ole antaa minulle aikaa ja jos vauva olisi kuollut niin ei sille enään mitään voisi tehdä.Myöhemmin kerroin omalle neuvolantädilleni tuosta ja hän ihan närkästyi sijaisen käytöksestä ja aiko tehä siitä valituksen.Mulle sanoi että aina saa soittaa ja käydä jos tulee huolia.

Ja hööpi netistä voit katella esim odottajien kiellettyjen ruokien listaa ja myös suositeltujen ruokien listaa jo ennen ekaa neuvolaa

Birre86 Minä oon aina ollut hoikka ja ekasta ja tokasta mulla tuli vatsa tosi myöhään näkyviin,mutta sitten kun kolmannesta se pullahti heti alussa näkyviin,niin pelkäsin heti oottavani kaksosia(ja toisaalta vähän toivoinkin oottavani kaksosia:D) mutta tosiaan sitten neuvolassa kerrottiin että vatsanpeitteet on antanut aijemmin jo periksi niin nyt se vatsa helpommin pullahtaa esille.

häpimama mulla on näissä kahessa viimesimmässä raskaudessa alkaneet pahoinvointi oireet melkein heti ovulaation jälkeen.Vain muutamia päiviä ovulaation jälkeen,joka on minusta ihan kummallista.Mutta oireet oli nytkin ihan selvät ja silti eka testikin näytti negaa vaikka kroppakin jo tiesi että odotan.

ruokahalusta mulla ruokahalu on vielä hyvä.Roikun aika tiheään jääkaapilla että etova olo pysys kurissa.Ruokailun jälkeen se häviiää mutta tulee aika pian takaisin.Saa nähä kuin paljo paino nousee jos joudun jatkamaan samaa rataa:LOL: Mutta oon kyllä onnellinen että ruoka maistuu ku muistelen ekaa raskauttaa jollon oksensin jo ruuan hajustakin.

pahoinvoinnista tänään on ollut hirmu huono olo_Oon röyhtäillyt(en oo silti ylensyönyt vaan nautin pieniä välipaloja kerrallaan:whistle:) monta kertaa ja aina sillon tuntuu että oksennus tulee.Kun hain tyttöä eskarista niin ihan pelotti että alanko oksentaan siinä kaikkien nähen mutta onneksi oon saanut vielä pidäteltyä oksua.

väsymys on jotenkin ihan kamalaa.En saa mitään aikaseksi enkä muutenkaan ees jaksa ajatella paljon muuta kuin sitä että oon raskaana, JEE:LOL: :heart: Koti on aivan mullin mallin ku kaikki energia menee lasten hoitoon ja koulussa ja harrastuksissa kuskaamiseen.Eilen olin vaan niin väsynyt etten millään jaksanut aamun koulukuskausten jälkeen enään tyttöä lähteä viemään harrastukseensa.Ja palelikin ihan kauheena ja lämpöä oli 37.Luulin tulevani sairaaksi mutta ei tänään oo palellut nuin paljoa.

varhaisultrasta oon kyllä nyt ihan mielissään että se tuli varattua.Helpottaa ihan kauheena että jo aparin viikon päästä sinne pääsee näkemään onko kaikki hyvin.Silti myös pelottaa että jos kaikki ei ookkaan hyvin...

Nyt poitsulle lukenmaan päiväunisatua ja ehkä itelle myös:whistle: Harmi ku en voi oikeesti nukahtaa ku pienin nukkuu ulkona ja pitää myös ootella 8vuotiasta koulusta kotiin.

Rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.5+6
 
Tervetuloa uusille:D Meitä on jo 29 kesäkuista odottajaa:D

Terese Mikäs sulle laitetaan LA ?


Musta kuoriutu nyt oikeen rouva nipottaja....:D anteeks vaan
mutta Laittakaa tietonne joko näin toisella värillä TAI NÄIN ISOLLA

tai sitten vain näin erikseen muusta tekstistä

On huomattavasti helpompi ja ei jää kenenkään tiedot laittamatta listaan...kiitos:D
 
Viimeksi muokattu:
Hellou jälleen

jostain sitä vertaistukea pitää hakea, kun ei oikein voi kenenkään kanssa keskustella tästä vauva-asiasta ;)
Tuntuu tosi ristiriitaiselta, että odottaa sitä pahoinvointia, joka on toisaalta sitten niin hirveää, ettei sitä välillä meinaa kestää... En kuollaksenikaan muista, alkoiko se kuopuksen kohdalla vasta ehkä 7+ viikolla vai milloin. Esikoiselta ainakin alkoi 5+

No, odottavan aika on tunnetusti pitkä... vaikka en voi kiistää, äkkiähän nämä 1,5 viikkoa plussatestistä ovat jo menneetkin!

rakkauslapsi 5+5
 
Heipsan kaikille uusille! Ihanaa kun joukko kasvaa!

Onpas Hööpille sattunut tylsä kokemus heti alkuun. :(

Kattelin tossa esikoisen odutuksen äitiys korttia ja täällä on ollu eka neuvola viikolla 7+1 ja viikolla 9+0 on ollu jo eka lääkäri, jossa on myös ultrattu. Nyt ollaan muutettu toiselle paikkakunnalla (vanhan viereen tosin :)) ja luulen, et täällä ei ultrata ennenkun silloin ekassa kunnon ultrassa viikon 12 tienoilla.. :( Mälsää..

Ja mä unohin taas tänään soittaa sinne neuvolaan, täytyy huomenna yrittää keretä, kun on vaan se tunnin soitto aika sinne..

Mulla on tissit kasvanu tässä yhtäkkiä. :D Eilen kerroin mun äitille, et meille tulee vauva niin sano vaan, et ois kohta ruvennukin mua tenttamaan, kun huomas, et on toi etumus vähän kasvanu :D Mahaa kans turvottaa. Koko ajan on sellanen olo, et on maha ihan täynnä ja sit kohta nälkä yllättää. En yhtään muista, et esikoisesta ois tuntunu tollaselta mut mies muisteli, et oisin aikasemminkin sanonu samaa.. hmm..

Hankintoja oon mäkin jo kerenny pohtia. :) kauheesti himottais hommata tuplat, sellaset missä istutaan vähän päällekäin.. Turvakaukalon varmaan ostan uuden vaikk toi esikon on vasta vuoden vanha. :D mut varmaan ostan sit sellasen minkä sais kiinni niihin tupliin. :) Niin ja kantoliinoja pitäis pari hommata <3 esikoiselle pitää muutenkin ostaa talveks uus :)

Jospa lähtis kahvin keittoon kun se vielä kerran uppoaa. Ei oo vielä oikeen työnimeä vauvelille kesinny mut kai se joskus sieltä tulee, olkoon nyt sit tommonen siihen asti :)

Safu&tirppa 4+6
 
Neuvola-aika varattu =). Ensi viikolle sain jo ajan, olin varautunut että menee pidemmällekin, mutta ihana päästä neuvolaan. Ehkä se raskaus tuntuu sitten todellisemmalta. Ainut vaan että nyt joudun menemään töihin myöhässä, mutta onneksi on ollut muitakin menoja tässä kuluvana vuonna niin ehkä eivät heti arvaa missä on tullut oltua :)

Hööpille tosiaan sattunut "kannustava" neuvolatäti. Toivottavasti oli vaan huono päivä.. minullekin mainittiin tulevista ultrista, mutta vain että keskustellaan niistä sitten ensikäynnillä.

Jos sitä pikkuhiljaa alkaisi täyttämään esitietolomakkeita neuvolaan :)
Murkku & pallero 6+3
 
Kiitos kannustuksesta. :) Toivottavasti neuvolantädillä oli tosiaan vain huono päivä, muuten saatetaan olla vähän törmäyskurssilla jatkossa. Ja odottelen "innolla" postia, jota se lupasi mulle etukäteen laittaa.. niistä seulonnoista.

Kertokaas hei kokeneemmat vinkkejä ummetukseen? Alan olla aika epätoivoinen. Maha toimii muutenkin huonosti ja nyt vaiva vaan pahenee. Ei auta puuro, ei kahvi eikä lenkki... Laxoberonia olis kaapissa, mutta sen käyttö kai vähän kyseenalaista? Vai voisko ottaa..? Help!
 
Eli liittyisin mukaan tähän keskusteluun. Plussasin ekan sunnuntaina ja olen nyt tehnyt vielä muutaman testin sen jälkeen :D Yritettiin vähän yli 1,5 vuotta ja ehdittiin käydä viime viikolla lapsettomuusklinikalla. No nyt on varattu varhaisultra ja neuvola sen jälkeen. Pelko keskenmenosta on suuri, koska epäilen nyt että olen aiemminkin ollut raskaana pitkillä kierroilla. En siis ole aiemmin tehnyt raskaustestejä mutta oireet on olleet tismalleen samoja. Eli nännien arkuutta, alavatsakipuja (ja tuntuu myös jotenkin raskaalta), ruokahaluttomuutta ja jonkin verran iltaisin ollut lämpöä. Mutta toivotaan että kaikki menisi hyvin, tsemppiä myös muille! :heart:

14.6/*Elba*/26/1/?
 
Tsemppiä Elba (ja muutkin) sekä yhtä lailla tervetuloa :)
Mä olen yrittänyt syödä nyt _terveellisesti_ ja sopivasti, sillä aikaisemmista raskauksista on tullut parhaimmillaan - tai pahimmillaan - 30kg painoa lisää :eek:
Millään en enää välittäisi sellaisesta kuormasta, varsinkin kun sitä painoa on valmiiksi jo +10kg esikoisen odotusajan alkamiseen nähden. Sen olen kyllä havainnut, että vatsa on kiittänyt täysjyvätuotteista, paremmin toimii kun kaiken "hötön" jättää pois ruokavaliosta.
Jotenkin ajatus tuntuu harhailevan, olen ollut tässä koulutuksessakin mutta selaillut samalla kaiken maailman vauvatarvikesivuja B-)
 
rakkauslapsi niin sama meininki täällä :p Töissä muka muistioita kirjottelen, mutta jostain syystä koko ajan harhailee ties mille nettisivuille :whistle: Ite myös tein ruokarempan heti plussattua. Pelkästään salaattia lounaaksi ja välipaloiksi hedelmiä. Pois valkonen leipä ja sokeri. Toki viikonlopun karkkipäivistä en aijo luopua :D

Eilen käyty zumbassa ja tuntu niin, että tissit räjähtää. Tänään vois juoksulenkille teipata tissit ilmastointiteipillä yhteen :LOL:

Elba toivotaan parasta...ja Onnea! :flower:
 
Huomenta ja tervetuloa uudet mukaan.

Mulla alkoi eilen illalla kunnon alaselkä ja maha kivut. Esikoinen istui illalla pitkään sylissä ja siitä se sitten käynnistyi. Lopulta tuntui jo ihan supistuksilta ja sanoin jo miehellekin, että ensi yönä tämä pikkuinen tulee ulos. Yö meni sitten hyvin eikä yhtään kipuja. Aamulla herätessä tuli taas selkäkipeäksi kun nousi ja lähti kävelemään. Mitään vuotoja ei ole tullut ja nyt jo kivut poissa, välillä pieniä selkätuntemuksia. Olin jotenkin ihan varma, että kesken menee, mutta tässä sitä vielä ollaan. Aamulla oli vähän kuvotustakin ja lämmöt koholla joten kai sitä hyvin raskaana vielä ollaan. Perjantaina on varhaisultra, rv 7+0, joten nyt keskityn sen odottamiseen. Jotenkin on kyllä aika huono fiilis.

Kesähaave ja pieni 6+5
 

Yhteistyössä