Eilen tunnustin miehelle että oon ehkä vähän salaa toivonut tyttöä,mutta nyt musta tuntuu että tämä on poika.Eka tunsin kauheita häpeän tunteita ku en vieläkään hyväksy että saisin toivoa jotain tiettyä sukupuolta,mutta sen jälkeen tuli tunne että en mää ees toivo/toivonut,ku pojan saaminenkin tuntuis ihan yhtä hyvältä.Olin vaan varmaan jotenkin kuvitellut vauvan olevan tyttö ja siksi luulin toivovani tyttöä,ku haavekuvissa vauvani oli tyttö..... Mutta tosiaan nyt tuntuu että vauva ei voi olla tyttö ku raskaus on näin samankaltainen kuin poikien raskaus.Jotenkin sitä nyt on kallistunut odottamaan pikkuista poikaa :heart: Mutta vauvan synnyttyä se sitten viimeistään selviää että oliko tunteeni oikeassa vai odotanko sittenkin tyttöä.Toivottavasti selviäis jo ultrassa ku oon niin malttamaton ja ois kiva ostaa jotain uutta vaattettakin vauvalle joka sopis just sille sukupuolelle.
rakkauslapsi haavevauva ja
terese tervetuloa ja onnittelut plussasta:flower:
Hööpi sattuipas sinulle omituinen neuvolantäti : / Yleensä onnitellaan odottajaa eikä aleta heti tuollasia selittään.Mulle sattu ekaa odottaessa ihan kauhea neuvolantädin sijainen,ku lapsettomuusajan jälkeen kaikki pelot nosti päätään raskausaikana ja varsinkin alussa pelkäsin menettäväni vauvan.No yhtenä päivänä ihan hysteerisenä itkin pesuhuoneen lattialla ja pelkäsin että vauva on kuollut ku ei tuntunut millekkään ja soitin sitten neuvolaan josko pääsisin kuuntelemaan sydänääniä.No tää sijainen sanoi ettei hällä ole antaa minulle aikaa ja jos vauva olisi kuollut niin ei sille enään mitään voisi tehdä.Myöhemmin kerroin omalle neuvolantädilleni tuosta ja hän ihan närkästyi sijaisen käytöksestä ja aiko tehä siitä valituksen.Mulle sanoi että aina saa soittaa ja käydä jos tulee huolia.
Ja hööpi netistä voit katella esim odottajien kiellettyjen ruokien listaa ja myös suositeltujen ruokien listaa jo ennen ekaa neuvolaa
Birre86 Minä oon aina ollut hoikka ja ekasta ja tokasta mulla tuli vatsa tosi myöhään näkyviin,mutta sitten kun kolmannesta se pullahti heti alussa näkyviin,niin pelkäsin heti oottavani kaksosia(ja toisaalta vähän toivoinkin oottavani kaksosia
) mutta tosiaan sitten neuvolassa kerrottiin että vatsanpeitteet on antanut aijemmin jo periksi niin nyt se vatsa helpommin pullahtaa esille.
häpimama mulla on näissä kahessa viimesimmässä raskaudessa alkaneet pahoinvointi oireet melkein heti ovulaation jälkeen.Vain muutamia päiviä ovulaation jälkeen,joka on minusta ihan kummallista.Mutta oireet oli nytkin ihan selvät ja silti eka testikin näytti negaa vaikka kroppakin jo tiesi että odotan.
ruokahalusta mulla ruokahalu on vielä hyvä.Roikun aika tiheään jääkaapilla että etova olo pysys kurissa.Ruokailun jälkeen se häviiää mutta tulee aika pian takaisin.Saa nähä kuin paljo paino nousee jos joudun jatkamaan samaa rataa
Mutta oon kyllä onnellinen että ruoka maistuu ku muistelen ekaa raskauttaa jollon oksensin jo ruuan hajustakin.
pahoinvoinnista tänään on ollut hirmu huono ol
on röyhtäillyt(en oo silti ylensyönyt vaan nautin pieniä välipaloja kerrallaan
) monta kertaa ja aina sillon tuntuu että oksennus tulee.Kun hain tyttöä eskarista niin ihan pelotti että alanko oksentaan siinä kaikkien nähen mutta onneksi oon saanut vielä pidäteltyä oksua.
väsymys on jotenkin ihan kamalaa.En saa mitään aikaseksi enkä muutenkaan ees jaksa ajatella paljon muuta kuin sitä että oon raskaana, JEE
:heart: Koti on aivan mullin mallin ku kaikki energia menee lasten hoitoon ja koulussa ja harrastuksissa kuskaamiseen.Eilen olin vaan niin väsynyt etten millään jaksanut aamun koulukuskausten jälkeen enään tyttöä lähteä viemään harrastukseensa.Ja palelikin ihan kauheena ja lämpöä oli 37.Luulin tulevani sairaaksi mutta ei tänään oo palellut nuin paljoa.
varhaisultrasta oon kyllä nyt ihan mielissään että se tuli varattua.Helpottaa ihan kauheena että jo aparin viikon päästä sinne pääsee näkemään onko kaikki hyvin.Silti myös pelottaa että jos kaikki ei ookkaan hyvin...
Nyt poitsulle lukenmaan päiväunisatua ja ehkä itelle myös
Harmi ku en voi oikeesti nukahtaa ku pienin nukkuu ulkona ja pitää myös ootella 8vuotiasta koulusta kotiin.
Rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.5+6