Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Hei! :) Uusi odottaja ilmoittautuu!

Tyrkkäänkin tietoni heti tähän alkuun niin en unoha niitä laittaa ;) Eli 24v/Kotiäiti-88/3/KAKS Ja LA menkkojen mukaan 13.6.

Eli siis minulla kaksi lasta 4 & 2 vuotiaat. Tiistaina tein haalean plussan ja eilen kun menkat ei alkaneet ni tein uuden testin jossa myöskin haalea viiva <3 En meinaa uskoa että raskaana täsä ollaan. Pientä rintojen arkuutta ollut havaittavissa mutta ei muuta. Lasta olemme suunnitelleet jo vuoden päivät mutta minulla 1 tyypin diabetes joten kaikki ollut hidasta. Sokerien kohdilleen saanti yms.. Hormonikierukka minulla oli melkein 2,5 vuotta ja sen poistatin toukokuussa jonka jälkeen kierto oli aivan sekaisin. Ekat menkat alkoivat 2 kuukautta sen jälkeen :(

Itsellänikin kova pelko keskenmenosta. Koskaan en ole keskenmenoa saanut mutta teen tällä hetkellä siivoustyötä osaaikaisena joten paljon kyykistelen, nostelen yms.. Pelko tullut sen takia :( Enkä voi töistä luopuakkaan vain tuon pelon takia. Miten luulette esim. nosteluiden vaikuttavan nän varhaisessa vaiheessa?

Nojuu, eikai se auta kuin mennä ruokaa laittamaan ja koittaa olla stressaamatta mitään. :) (vaikka se vaikeaa onkin) Olisi kyllä mahtavaa saada ksävauva, esikko syntynyt tammikuussa ja toinen joulukuussa :) Ja tosiaan neuvolaan soittelin ja koitin varata ekaa aikaa mutta vastaajaan meni. siispä odottelen soittoa takaisinpän :)

Kotiäiti ja Nappula 4+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hunajapuu:
Mulla ihan tasan samat oireet kun sulla ;)

Eilen jo sanoin miehelle että oonkohan sittenkään raskaana,kun ei oo pahaa oloa/kuvotusta.. : /
No kävin sitten ostamassa testin(TAAS).
Nooo,ennen testin tekoa sain aivan järjettömän itkukohtauksen ihan tyhjänpäiväsestä asiasta..ja hetkessä nauroin aivan hulluna,
lapsetkin tuli katsomaan et mikä mulla on.

Mies sitten tokasi:"tartteekohan sitä testiä tehä..aika selvä raskausoire tuo kohtaus"

No tein testin jokatapauksessa,ja aivan selvät kaksi viivaa tuli,joten kohtaukset jatkuu:LOL:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Ehkä se ei auta kun odotella mitä tuleman pitää siellä neuvolassa. Ja tehdä sit taas uus pähkäily kuinka edetä. Hyvällä tuurilla multa vois kuulla sydänäänet, koska oon hoikka ja kohtu on kuulemma voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Hienoa spekulointia ;)

Iski töissä äsken taas ihanan yrjö olo. Ei se auta kun napsia appelsiinia naamaan ja puhallella tuolissa :whistle:

Alotin eilen kirjottamaan jo odotuspäiväkirjaa. Kattelin valmiita kirjoja netistä, mutta ne ei tuntunu yhtään omilta. Tajusin kaupassa, että myynnissä on noita koululaiskalentereita ja nehän ajottuu elokuusta heinäkuuhun. Eli kattais täydellisesti koko odotusajan. Jokaiselle päivälle oma sivu…ja saapahan sinne jo valmiiks laskeskeltua viikkoja ja merkkailtua tärkeitä päiviä :D

Tuntu niin pitkältä tuo yrityksen alottamisen odottaminen ja ite yritys (vaikka ei kai se oikeesti niin pitkä aika ollu), joten nyt ei osaa kun vaan iloita ja nauttia joka ikisestä päivästä minkä on raskaana. Joo isku on varmasti kova jos menee kesken, mutta eikös se ole joka tapauksessa.
 
Heips

Onnea kotiäiti-88 ja tervetuloa =)!
Mä näin aivan kamlia painajaisia koko viime yön :(.. Toinen niistä oli, kun sain kesken työpäivän keskenmenon.. tai luulin saavani, kun verta tuli ihan kauheesti. Menin paniikkiin, jonka aikana mut oli tutkinu meidän osaston oma lääkäri ja osastonhoitaja, lääkinneet mua rauhottavilla ja kaikki oli ollut kunnossa, itse oli unessa vaikea uskoa, mutta sydänääniä ne oli kuunnellu.. Ihme unia ja niin älyttömän todellisia! :O Näkeeks muut outoja unia?

Meillä ois tänään yhdet juhlat, pitäs keksiä tarina, miksi olen autoillen.. Eilen miehen kaveri käymässä ja tokas mulle että "sä se taidat olla tiineenä"! Eikös sitä sanota, että naisesta huomaa kun raskaaksi tulee, koko olemus muuttuu, sitä ikäänkuin hehkuu? Hehkumiseta en osaa sanoa, mutta ainakin tissit turvoksissa ja mahakin pöllöttää turvotustaan :LOL:

Mukavaa vkl kaikille :wave:

Nelli ja pötky 5+0
 
Oireista; nyt on alkanut sitten pahoinvointikin, onneksi vain etova olo. Eilen käyntien tekeminen oli alusta asti hankalaa kun lähes joka toisen asiakkaan luona alkoi oksettamaan. Onneksi olo meni ohi suht nopeasti..

Kertomisesta: tekisi mieli jo kertoa omalle äidille ja siskolle, vaan heille ei ainakaan tänä viikonloppuna tule kerrottua. Mutta varmaan heti kun nähdään niin kerron. Avokki saa itse kertoa omille vanhemmilleen, heillekin varmaan heti kun nähdään. Muut saavat varmaan sitten itse asian huomata, tai ainakaan ennen joulua ei tarkoitus muille kertoa.

Littleonen odotuspäiväkirjan innostamana taidan itsekin suunnata kaupoille ostamaan kalenteria.

Onkos muilla vielä ollenkaan poika- tai tyttöoloa? Olen ihan yllättynyt miten vahvasti jo nyt olen sitä mieltä että poika olisi tulossa..

Murkku & pallero 6+0

ps. Listalle voisi päivittää että täällä odotetaan esikoista :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja tervetuloa uudet! :flower:

Himotestaaja teki tänään jemmassa olleen digitestin ja se sanoi ihanasti "Raskaana 3+" eli hyvin on ainakin hcg noussu.

Mulla on eka neuvola 11. päivä ja varhaisultra 22. päivä. Ei oo onneks enää kauaa odotettavana. Mä oon niin malttamaton näiden asioiden kanssa.

Edelleen huono olo ja tissikipu loistaa poissaolollaan, joten mulla on poikaolo, kun esikoistytöstä olin tosi pahoinvoiva heti alusta saakka n. 12 viikolle. Mahaa kyllä turvottaa ja jotenkin sitä on vaan sellainen raskaana oleva olo :)

Aurinkoista syyspäivää kaikille!

rockstone & mini 4+5 (oviksesta laskettuna vaikka tällä kertaa...)
 
voihitsit. minäki haluan jonkunsorttisen odotuspäiväkirjan! hyvä idea, pitääpä katsella millasia on tarjolla vai tekisikö ihan tuollaiseen normaalin kalenteriin omantyylisensä.. hmm

täällä ei ole minkäänlaista oloa, mutta tyttö olisi toiveissa.
 
tulipa tässä mieleeni kun paljon vietän koneella aikaa jne, että kirjoittaako kukaan teistä odottajista raskausblogia? tai tiedättekö jotain hyvää raskaudesta kertovaa blogia? varsinkin sellaista olisi kiva seurata, jossa aikataulu menisi suurinpiirtein yksiin oman odotuksen kanssa :D
 
:heart:Jokohan uskaltaudun ilmoittumaan mukaan... Tein keskiviikkona ensimmäisen testin,
jossa haalea viiva, toisen testasin erimerkkisellä testillä, jossa myös haalea viiva :)
joten pakko uskoa. Toivottavasti vahvistuu aikanaan..

Oireet ainakin viittaa kovasti siihen suuntaan, hajut kävivät nenään jo viime viikolla,
mahassa juilii ja pahoinvointia erityisesti jos ei muista syödä tarpeeksi usein..
Lisäksi tajuton väsymys ja jos ei pääse lepäämään känkkäränkkä iskee helposti.. |O

Toinen lapsi siis tulossa, esikoinen poika nyt 5 vuotias. Toista yritetty täysin luomuna
n.1.5 - 2 vuotta, ikää minulla 36 v. Synnytyssairaala K-SKS. La 9.6.
internetin laskurin mukaan ja nyt siis rv 4+6.

Onnea kovasti kaikille haikaran odottajille !

Kovasti jo odotan, että pääsisi kertomaan muille, varsinkin tuolle 5-vuotiaalle pikkuiselle,
joka on toivonut sisarusta jo kauan..mutta eka ultraan asti on maltettava,
näin olen päättänyt, ainakin suunnilleen :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ihme, että voi paleltaa! :/ Oireita on siis järjetön paleltaminen ja väsy. Ei siis mitään edellis raskaudesta poikkeavaa. Tiiä sitten oisko tulossa toinen tyttö vai oisko pojastakin täsmälleen samat oireet kun tytöstä, hmm..

nelHM: Mä näin kans yks yö unta keskenmenosta. Se oli kamalaa! Tai ei siinä oikeestaan selvinny oliko se keskenmeno vai mikä, mutta kuitenkin..

Mä ajattelin rustailla Intoloopiin raskauspäiväkirjaa. :) Siellä on esikoisen 1.vuoden tapahtumia myös. Harmittaa, kun en esikoisesta tajummu sellasta pitää. Tai kyllä mä tavalliseen kalenteriin välillä jotian likkeitä yms. laitoin ylös.

Ens viikolla aattelin äitille paljastaa, että oon raskaana :) Viimekskin ne iskän kaa huomas heti, en ehtiny ite niille kertoo, kun olivat jo tienneet. :p Muut saa vielä odottaa uutista. ehkä sitten kun maha alkaa näkyä on muillekin palajstettava.. :)
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan. :) plussa tuli torstaina ja menkkojen mukaan LA olisi 12.6. Synnäri ois varmaankin Porvoo... Ja esikoista odotellaan. Vieläkin on tosi epäuskoinen olo, sillä yritystä oli 3 vuotta, joista 2 söin Cabaseria ja ovis saatiin viimein aikaseksi Clomeilla. Jos nyt ei ois tullu plussaa, oltais jouduttu siirtymään piikkeihin. Joten oon aika hemmetin onnellinen!!!

Oireita on ollu maltillisesti. Ruokahaluttomuutta ja outoa heräilyä öisin. Tosi pirteä olo koko ajan. Huimausta jonkin verran sekä jano koko ajan/pissahätä. Niin ja viiltäviä kipuja kohdun suunnalla, mutta ei mitään rintakipuja tai turvotusta.

Varhaisultra on lapsettomuuspolin kautta rv 7. Neuvolaan en oo vielä soitellut... Mutta täytyy myöntää, että oon kattellu netissä jo äitiysvaatteita, vaunuja ja lastenvaatteita... Jaiks! :D
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Tänne ei mitään ihmeempiä. Oireina on säilynyt rintojen arkuus ja lisääntynyt valkovuoto :( Toivosin jotain kunnon oiretta että tässä uskois raskaana olevansa. Väsynyt olen myöskin ollut mutta jotenki ei siitä tiiä onko se stressi/työ väsymystä vai mitä :D Pitäisköhän vielä hakea varalta kolmas testi ja testata :D Mies varmaan pitää hulluna sen jälkeen.

Itse olen aikaisemmissa raskauksissa pitänyt käsin pientä päiväkirjaa mutta kummastakin innostus lopahtanut n. rv 20 paikkeilla. Pitää kai yrittää tämän kolmannenkin kohdalla aloittaa kirjoittelu :)

Me ei tästä raskaudesta olla kerrottu vielä kellekkään. Tai no minä siskolleni vain koska hän on tietänyt jo sen vuoden päivät meidän kuumeilusta. :) Kai äidille ja isällekki pitää parin viikon päästä viimeistään sanoa. Muille sitten myöhemmin, mies kertoo omille vanhemmilleen sitte kuhan luvan annan ;) Haluan jostain syystä salata asiaa vielä, vaikka aiemmissa ollaan kyllä heti kerrottu vanhemmille ja sisaruksille. :)

Pakko myöntää että itsekkin olen sortunut jo katselemaan kaikkia ihania vauvanvaatteita! :eek: Jospa vielä mielen malttais! Kaikki meillä onkin tallessa ainut että turvakaukalo pitää ostaa :) Meillä toiaan esikko poika ja tyttö toinen joten periaattessa sama kumpi täältä olis tulossa. :heart: Mutta ehkä minä himpun verran enemmän toista tyttöä toivoisin. (voisi nuorimmat sijoittaa tulevaisuudessa samaan huoneeseen ja olis kohtuu pieni ikäero) :) Mutta tosiaan aivan ilonen olisin pojastakin :)

Kotiäiti & Nappula 4+2 :heart:
 
Heips! Voisin ilmoittautua mukaan.. :) Olen 24v ja toinen lapsi siis ois tässä aluillaan. Eilen tein testin ja plussaa näytti! Laskettu aika ois menkkojen mukaan joskus 8.6.2012. Mitään raskausoireita ei vielä oo ilmestyny.. Ekalta ei ollu pahoinvointia ollenkaan. Saasnähdä miten nyt käy ;) Vähän jänskättää, ku ekassa raskaudessa makasin 7vk osastolla, kun meinas tulla ulos aikas aikasin. Peukut pystyyn, että nyt ois parempi mäihä.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Myöhäisehtoota! Taas uusia plussaneita, onnea :flower: ja tervetuloa :wave:

Huuh, nyt ois huijausreissu takana. Kyllä kieltämättä piti selitellä, miksi autoillen osallistuin noihin juhliin, mutta kaipa ne vakuuttuivat.. Aika meni rattoisasti selvinpäin kahden raskaana olevan mamman kanssa jutellessa =). Jostain syystä osallistuin keskusteluun aktiivisesti :whistle:.

Oireista: Mulla on kauheen kylmä ja toisaalta kuumottaa, lämmöt 37C paikkeilla, posket hohtaa ja iho tosi lämmin. Mahaa juilii, mutta rennonmmin ottanu vapailla, niin on iisimpää nyt. Nälkä mulla on aika nopeasti ed. syönnistä, jotain aina otettava. Kunnon pahoinvointia/etomista ei kyllä vielä ole.. sitä odotellessa!

Hyvää yötä.
 
Kiitos onnitteluista Safu89. Nyt on testissä jo ihan hienosti kaksi tummaa viivaa ! Ihanaa,
tätä on odotettu niin kauan!

Joku kysyi tyttö-poikaolosta..
Edellisestä lapsosesta pahoinvointi alkoi vasta viikolla ehkä 12 ja viikolla 16 olin siitä
sairaslomallakin jokusen viikon ajan. Tällä kertaa pahoinvointia on jo nyt, joten voisiko se merkitä
tyttöä, yleensähän sanotaan, että tytöt pistävät oksentamaan.. Mutta tuli sitten tytön tyllerö
tai pojan pallero niin olen kyllä tosi onnellinen, pitkä odotus kannatti ! :heart:

Mikaela & pikkuruinen 5+0.
 
Pari päivää olin poissa palstalta ja meitä on tullut jo hurjasti lisää, ihanaa =)

Täällä olotila vaihtelee aika hurjasti. Perjantaina töissä meinasin jo kuolla huonovointisuuteen ja pyörrytykseen, kädet tärisi ja ihan voimaton olo. Onneksi helpotti suht nopeasti. Eilen ei ollut lainkaan huonovointisuunta. Tänään testasin että vieläkö kahvi uppoaa ja totesin, että täytyy jättää väliin.
Rintojen arkuus on helpottanut lähes täysin. Palelu keskittyy lähinnä iltaan ja väsymys nostaa päätään iltapäivällä/alkuillasta.
Uusin oire, mikä ilmaantui eilen (tai toissapäivänä) on kohdun "raskaus". Kohtu/alamaha tuntuu jotenkin tosi painavalle tai paksulle, miten sitä nyt kuvailisi. En muista tälläistä oiretta esikoisesta lainkaan. Onko teillä kenelläkään muulla vastaavaa? Esikoisesta en kyllä vielä tässä vaiheessa oikein tiennyt missä kohtaa se kohtu sijaitsee. Esikoinen syntyi sektiolla joten voisiko tämä liittyä nyt jotenkin siihen leikkaushaavaan vai ihan vain kohdun kasvuun.

Joku tiedusteli raskauden toteamista ensimmäisessä neuvolassa. Meilläpäin sitä ei tehdä mitenkään ja sydänääniä kuunnellaan mahan päältä vasta myöhemmillä viikoilla.

Rockstone meillä odotus taitaa olla tosi samoilla päivällä. Itse saan vau.fi laskurilla kuukautisista laskettuna myös la 31.5. mutta pidän todennäköisempänä (ovulaatio) kesäkuun alkupäiviä.

Viikon päästä (7+2) on varhaisultra, mutta kuumeisesti pohdin, että uskaltaisiko sen siirtää jo nyt tulevalle viikolla jolloin viikkoja kasassa 6+5.:p

Kesähaave ja pieni rv 6+1
 
Tervetuloa kaikille uusille!!!:)

(.) Tää aamu alkoi kamalalla migreenillä,
unessa jo mulla oli migreeni ja otin lääkettä..sitte herätessä silmäoireet ja pääkipu jo niin kova että piti oikeesti mennä lääkekaapille,ei vaan meinaa tuo panadoli auttaa:|

Esikoista odottaessa oli kovat migreenit,sitä kesti se 2kk,noin 3-4kertaa viikossa.
Kyllähän se sillon onnistu,pääs lepäämään milloin halus,mutta nyt kolmen lapsen kanssa ei niin helppo tuo lepäämään meno ja äänien välttely.

Eilen kävin katsomassa parhaan ystäväni vaavia(neiti 2vrk)IIIHANA!!!,voi että kun toinen oli pieni ja tuoksui aivan ihanalle vaaville:heart:

Äippä ja masunasu rv.5+4
 
Viimeksi muokattu:
Tässä käydessäni läpi mitä te oikein olette täällä jutelleet, niin pitäs varmaan itsekkin sitten huomenna soitella jo neuvolaan. alkuraskaudenultrassa käyn ehdottomasti ja huomenna pitää varata yksityiseltä aika. Edellinen raskaus elokuussa päättyi keskenmenoon, niin jotenkin sen varmuuden haluaa välillä, että siellä joku on kylässä! :LOL:

Me ei kerrota toistaiseksi kenellekkään, miehen pyynnöstä lähinnä. tässä nyt seuraillaan ja katsellaan mille elämä alkaa ja sit kerrotaan (pitäis keksiä joku kiva tapa miten vanhemmillle sen kertoisi)??? vinkkejä??

Pitäsköhän sitä itsekkin alkaa kirjoittamaan raskauspäiväkirjaa.. onko olemassa mitään sellaisia valmiita kirjoja? onhan niitä, mutta onko olemassa sellaisia mihin voisi kirjoittaa niin raskausajasta kuin sitten syntymän jälkeen?

ON: Täällä mennään väsymyksellä ja vatsakivuilla ja nipistelyillä ja kuumotuksella. nyt alkas näyttään et vatsa alkaa remppaan eli vessakäyntejä havaittavissa.. ja tuuletus toimii näköjään kans :LOL:
lämmöt on koholla, mut muuten ei vielä mitään ihmeellistä, kuhan vain on sellainen olo että on raskaana :)

Emppuli+"bebe" 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Aamulla haalea plussa, eli uskaltaudun minäkin ilmoittaa itseni onnelisten odottajien joukkoon!

9.06/ninni87/24/2/kotona?

Kauheasti samoja oireita kun täällä muillakin (vatsaa juilii, housut kiristää, väsyttää).
Toivon pääseväni näillä "pienillä" oireilla, niin jaksais hyvällä mielellä loppuun asti :)

Onko kukaan muu täältä harkinnut koti-synnytystä?
Meidän perhe asuu kymenlaakson alueella, ja tietääkseni koti-synnytykseen ei täällä päin ole mahdollisuutta.. Harmittaa jo valmiiksi.
Toisaalta, meillä asuu paljon sukulaisia Helsingissä ja pohdin sellaistakin vaihtoethoa että tulisin synnyttämään jonkun kaverin luo? Kukahan huolisi :LOL:

Noh, onneksi on aikaa pähkäillä.

Itse soittelen neuvolaan ensi viikolla. Tekisi mieli mennä varhais ultraan (takana km, rv 11), katsotaan saanko miehen suostuteltua.

Seinisipe, meillä tuntuu olevan aika samat lukemat? Onko teidän esikoinen tyttö vai poika? Meillä poika.

Kertomisesta: Tekisi mieli kuuluttaa kaikille! Miehen painostuksesta aion kuitenkin odottaa ainakin muutaman viikon.. Meillä on pojalle hommattu sellanen paita jossa lukee :Im the big brother. Siitä saavat sitten päätellä.

Tulipas sekava plörinä. Ihanaa kuitenkin olla teidän joukossa! Paljon tarratuulia kaikille!

Ninni87 <3 masu-papu
 

Yhteistyössä