Ihanaa kun oli tullut taas paljon uusia ja tosi paljon kirjoituksiakin=)
onnittelut kaikille plussanneille ja tervetuloa!!
mulla on ollut ihan vieroitusoireita ku en oo käynyt täällä vähään aikaan
Oon ollu niin väsynyt iltasin etten oo jaksanut tulla koneelle ollenkaan.
Mies lähti viikonlopuksi kahen lapsen kanssa mummolaan ja minä jäin kahen muksun kanssa kotia ja yllättäen olikin toooosi hiljasta ja rauhallista kun oli vain kaksi lapsista kotona ja ehkäpä sitten sen takia olin tavallista väsyneempi tai sitten pystyin lepäämään enempi niin väsymys pääsi oikein vallolleen
Nukkunut en päivällä,mutta tuli vesisateiden takia oltua aikapaljon sisällä ja katottiin elokuvia yms,niin olo tuntu kyllä tosi väsyneelle siinä laiskotellessa.Yötkin nukuin kuin tukki enkä herännyt kertaakaan edes pissalle vaikka siellä on nyt muullon pitänyt rampata joka yö.Ehkä se vaikutti ku 4v ei ollut kotona ja sehän mut yleensä yöllä herättää ku kömpii viereen.Mutta oli mulla vaan ikävä nuita kullannuppuja:heart: Kotia kun pääsivät niin meteli ja sisarusten riitely alkoi melkeen heti vaikka olivatkin kovasti ikävöineet toisiaan.Yleensä tuo riitely ärsyttää mua super paljon,mutta nyt tuli vaan kotoisa olo
Raskaus :heart: On mielessä lähes koko ajan ja olo on yhä hyvin epäuskoinen.Välillä kun oireita ei tunnu niin mietin että onkohan tää sittenkään totta tai onko kaikki hyvin mutta välillä taas hymyilen sisäisesti ja nautin niin jokaisesta eteenpäin menevästä päivästä.Tosi jännittävä olo kun muut ei vielä tiedä ja itellekkään tää raskauden jatkuminen ei oo varmaa.Enhän mää voi tietää vaikka tää ois tuulimuna
Huokasen varmaan helpotuksesta jo tuossa rv 7 kun mulla keskenmeno tapahtui aijemmin noin rv 6 ja kohdunulkoinen havaittiin myös suurinpiirtein nuilla viikoilla tuskaisen vatsakivun vuoksi.Ois se kohdunulkoinen varmaan jo jotain mahakipuja aiheuttanut jos sellanen ois joten se pelko alkaa jäädä jo taka alalle.Toivon niin että pikkuisella olisi kaikki hyvin:heart:
Unista täällä kans nähdään ihan hulluja unia.keskenmeno unenkin näin tuossa yksi yö ja kyllä olin onnellinen herätessäni kun en vuotanutkaan verta.
vessareissut niitä tulee tehtyä tiuhaan
ja väkisin tulee aina pissalla käynnin jälkeen vilkastua että eihän paperiin jää verta.
sukupuolesta vielä ei oo varmaa oloa että kumpaa ootan,mutta pakko tunnustaa teille jotain kun en kellekkään muulle uskalla:ashamed: Taidan toivoa pikkuisen enempi tyttöä:ashamed: ja tää toive hävettää ihan kauheesti.En oo koskaan antanut itelleni lupaa tovoa että vauva olisi joko tyttö tai poika ja varsinkin lapsettomuusaikana mulla nousi savu päästä kun toiset toivo lapsesta joko tyttöä tai poikaa ja ite en saanut koko lasta.Sillon tuntu että sukupuoli on niin vähäpätöinen juttu koska lasta rakastas sukupuolesta huolimatta.Mutta nyt jostain syystä ennenkuin aloimme vauvaa yrittämään mietin viidettä lasta aina tyttönä ja haaveilin nappisilmäsestä tummatukkasesta tytöstä.Nimikin tytölle ois valmiina ja salaa ihania tytön vaatteita kaupassa katselen,mutta oikeesti en tiiä miksi just työn haluaisin kun mulla on kumpiakin yhtä monta (ensin kaksi tyttöä ja sitten kaksi poikaa) ja kaikki lapset sukupuolesta huolimatta ihan yhtä rakkaita:heart: Ja oon ihan varma että rakastan yhtä paljon myös tätä tulevaa vauvaa kumpi hän sitten onkin.Mutta silti mua vaivaa tosi paljon että ajattelin tulevaa vauvaa tyttönä.
Mutta kaupassa huomasin viimekerralla että hypistelinkin poikavauvojen vaatteita ja tää raskauskin tuntuu paljon enempi poikien raskauksien kaltaiselta.Ei kauheena mitään oireita ja oksentelu uupuu.Joten tavallaan oon alkanut nyt kallistua siihen että poika täällä mahassa kellii.Mutta ilmottelen päiitystä varten oloa vielä myöhemmin että mihin alan kallistua=) Ja tärkeintä mulle oikeesti ois että vauva ois terve olkoonkin sitten tyttö tai poika.
tarvikkeista Meillä on vauvalle melkein kaikki valmiina.Turvakaukalo on myyty ja hoitoalusta joten ne täytyy ostaa mutta kaikkea muuta taitaa löytyä.Jos tää vauva ois tyttö(jota kyllä jo vähän epäilen) niin vaatteitakin pitäs hankkia koska maku on sen verran muuttunut niistä ajoista kun meidän tytöt oli vauvoja ja osan tyttöjen vaatteista oon myynyt kirpparilla tai antanut pois.
raskauspäiväkirjaa oon pitänyt jokaiselta neuvolasta saatavaan vau kirjan odotuskirjaseen ja sen lisäksi täyttänyt päiväkirjaani tuntemuksia.Nyt sainkin ukilta taas hänen tekemän kirjan päiväkirjaksi(ihan parhaita päiväkirjoja ja tosi kestäviä) ja palan halusta alottaa kirjottamisen siihen.
Kirjottelempa taas myöhemmin lisää,mutta nyt täytyy taas mennä vessaan....
rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart: rv 5+5