Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

kesähaave pidetään peukkuja toivotaan parasta :hug:

Elba onnea ja tervetuloa mukaan :)

Kivasti alkaa kyllä täällä olemaa "kohtalotovereita" :). Must vertaistuki on vaan niin parasta.
Mulla näyttäs siltä et aamut menee ihan kivasti mutta iltapäivästä alkaa sitten olemaan toooosi huono olo. Uni maistuu myös, sellai 11h yössä ja päikkärit päälle :D :D. Koittaa syödä säännöllisesti jotta se ei ainaka aiheuttaisi oloja. Apteekista pitäs hakee kalkkia ja vitskui, mitä suosittelette?? En oo ennen käyttän vaik tämä onki neljäs raskaus.
Oli eilen sitte pakko kertoa siskolle, että vauva tulossa :D Oli pakko päästä sanoo jollekki :D Hää kyl arvas ku tuli tähä kahville ja katteli mua... tiedä sitte mistä niin päätteli...
Nyt alkais sitten tuo tupakkalakkoki... olikos muita ketä polttaa???
 
Kiitos kaikille ja kesähaave oikein paljon tsemppiä! :hug:

häpimama olen samaa mieltä vertaistuesta, tuntuu että miehellä pursuu jo korvista kun koko ajan hölötän jotain raskausjuttuja. No nyt voin täällä jauhaa niin säästyy mies löpinöiltä vaikka hänkin tosi innoissaan ollut :)
Itsellä ei vielä ainakaan väsymystä ollut, enemmänkin heräilen yöllä käymään vessassa enkä saa unta enää sen jälkeen. Viime yönäkin tuli joku 6 tuntia nukuttua, no jos sit päikkärit jossain vaiheessa.
 
kesähaave jospa ne kivut olisivatkin vain venymiskipuja. :hug: Tsemppiä!

Eipä ois kannattanut hihkua pahoinvoimattomuutta. Tänään heräsin jo kuudelta kuvotuksen tunteeseen ja kun tulin koirien kanssa ulkoota, lensi sitten laatta keittiön lavuaariin. Nättiä... Voin sanoa, että kahvin oksentaminen oli iljettävän makuista. Ei siis sumppia mulle enää, kiitos. :)
 
Kesähaave, olen tuolta toukokuisten pinosta, mutta käväisen vain täälläkin.

Minullakin oli aivan samanlaiset fiilikset maanantaina. Aamupäivästä oli hetken verran kiputuntemusta, päivällä jo vähän enemmän, mutta illalla oli aivan sietämätöntä. Kyllä olin kanssa varma, että se oli tässä nyt. Kivut olivat samanlaisia kuin silloin, kun aloin synnyttämään ekaani. Eli alavatsaan koski kovasti ja kipu säteili myös takapuoleen + selkään asti. Mutta eipä mitään vuotoa alkanutkaan. Tiistaina oli jo normi tavallinen olotila. Tosin lämmöistä olen tässä ollut kanssa huolissani. Aamulla ne saattavat toisinaan olla vain normilukemissa eli 35,8 astetta.

Minulla alkuraskauden ultra on edessä huomenna ja kyllä odotan sitä kuin kuuta nousevaa, tosin kauhulla. Pelkään, että massussa ei ole mitään elämää. Ei jotenkin osaisi vaihtaa ajatusta, että eipä tässä raskaana sitten ollakaan. Saatikka kun tässä on jo ollut jotain pieniä oireita, niin sitten alkaisikin pelko, että mistä ne oireet sitten johtuvat?? Esim; toisiaan syömisen jälkeen iskee etova olotila ja inha oire on sekin, kun vatsa ei toimi enää kunnolla.

Tsemppiä sinulle kesähaave!!

Tupasvilla ja mutukka rv.6+6
 
Terve taas :),

Mä olen kans miettiny noita vitamiineja, onko joku haivannut jotkin tietyt hyviksi tai voisi suositella? Tarkoitus olisi käydä apteekissa lähipäivinä, varalle voisi ostaa myös jotain sopivaa särkylääkettä..

Mulla alkaa jo pelkkä kahvin haju tehdä pahaa, mies kun aamulla keittää kahvit nii siinä saa jo melkein samantien mennä posliinipönttöä halailemaan! :$ Yök, kahvi ei siis mullekaan passaa enää ollenkaan.

Vertaistuki on minullekin erittäin tärkeää, ensimmäistä lasta odottaessa on paljon kysymyksiä, myös niitä tyhmiäkin :D... Ihanaa kun täällä on paljon niitäkin odottajia, joilla on jo ennestään lapsia! Tänne on kiva päivitellä kuulumisia ja kertoa huoliaan, ilman että koko suku tietää heti kaiken.

Ihanaa päivää kaikille Kesäkuun kullannuppujen odottajille!:flower:
 
Caitlyn Paracetamolia neuvo mulle tosiaan jo neuvollan ajanvarauksen nainen ostamaan särkylääkkeeksi. Itellä vitamiineista kokemusta pelkästään noista Multivita Mama -kapseleista. Eipä noissa vikaa oo jne, mutta mielummin ottasin jotain mitä riittäis yks/päivä. Noita saa nappailla kolme päivässä, mikä tuntuu aika paljolta...

Vertaistuki mitä täältä saa, on kyllä aivan korvaamatonta. Ei tosiaan viitti miestä kuormittaa kaiken maailman oirejutuilla. Eikä tässä vaiheessa vielä kukaan asiasta tiedä, joten eipä oo muita kun te keille näistä asioista jauhaa. Ja mukava onkin jauhaa :D
 
Taidan minäkin varovasti hiipiä tähän ketjuun mukaan :wave:
Eli plussa saatu maanantaina ja tänään piti vielä uudestaan varmistaa että kyseessä on todellakin plussa :) Ollut kyllä selkeitä oireita, mahan turvotus alkoi paljon aikaisemmin kun yleensä menkkaturvotus alkaa, samoin rintojen arkuus. Ja tänään tulinkin ekat ykät jo vedettyä... Jotenkin vaan tuntuu niin uskomattomalta kun ekasta yrityskierrosta tärppäsi :) Neuvolaankin ajattelin uskaltatua soittamaan vasta ensi viikolla.
Mutta todella kiva saada täältä vertaistukea koska vielä ei haluta tätä raskautta muille paljastaa, vasta sitten kun on varmaa että mahassa jotain elämää on.

12.6/Oliivipuunoksa/28/1 Sairaalaa en vielä tiedä, joko KOS tai NKL

Oliivipuunoksa & Oliivi 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Heippa!!!

tervetuloa kaikille uusille:flower:

(.) Eilen kävin neuvolalääkärillä migreenien vuoksi,
samalla sitten mainitsin oudon vatsakivun,tuntuu samalta kun menkkojen alkaessa..vihloo alavatsaa ja reisiä.

Laittoi sitten lähetteen äitipolille ultraan,
ja siellähän sen pahan mielen sitten sainkin,
lääkäri:"siis en mä kyl nää tääl ku ton ruskuaispussin"..joo okei,saisko selvennystä "no siis en nää alkiota",
siinä vaiheessa jo rupes paniikki iskemään..
"mut eihän näil viikoil kyl muuta viel tarttis näkyykkään"..

Multa otettiin verikoe mis näkyy se raskaushormoonin määrä,ja huomen tarttis mennä uudestaan ja perjantaina saan sitten tietää onko kaikki ok..

Joten nyt mielenkiinnosta kyselen mitä mieltä ootte,näkyykö alkio viikolla 5+6 (voi kyl olla pari päivää allekkin)???
 
Tepä olette jo kaikki neuvolaa varanneet.. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi. Varausaika on vain puoli tuntia päivässä ja olen aina silloin täysin kiinni töissä. No onneksi ens viikko on lomaa niin pääsen soittamaan. Varhaisultran kyllä varasin, oli todella mukava tätsä puhelimessa, JEE! ja se sano että voin tulla "paljon" aikasemmin mitä ite olin ajatellut. (ehkä 3-4 päivää:LOL:) Tuli hetkellinen jännitystunne. Kaksi viikkoa siihen vielä..

Tekis hirveesti mieli kertoa edes jollekin mutta ei uskalla. Mulla on käynyt tämän vuoden puolella kolmelle kaverille huonosti näiden asioiden kanssa niin jotenkin on aika varovainen. Sitten kun kertominen tulee ajankohtaisesti onkin miettiminen siinä miten näille kavereille oman uutisensa kertoisi.. :confused:

ai niin valittelin viimeksi, että mitään oireita ei ole ollut. No ei ole vieläkään mutta yritän kyllä hyvällä mielikuvituksella niitä keksiä. Sanoin miehelle esim. että kyllä jatkuva palelukin voi olla raskausoire mihin hän sitten totesi että sillä perusteella olisin ollut raskaana jo vuosia. :LOL:
 
Heippa kaikki,

kurkin tänne varovaisesti. Viikonloppuna jo tehty plussatesti ja tänään pärähti kunnon plussa. Olemme kärsineet reilu neljä vuotta lapsettomuudesta , mutta tämä pikku alku on kylläkin luomuplussa kaikkia odotuksia vastaan.
Nyt vasta kp 29 ja menkat eivät vielä varsinaisesti ole edes myöhässä.

Laskettu aika on 18-20.6.
Ikää on juuri 36vuotta (itse asiassa synttärilahja tämä pieni ihmisen alku ;) ). Minulla on edellisestä liitosta kolme kouluikäistä lasta.

Oireista voin sanoa, että kamala tissikipu, repäisykivut ja juilinta munasarjoissa ja kaamea närästys. Se on vaivana kolmessa muussakin raskaudessani valitettavasti.

:)
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilevaäippäx3: Mulla oli samanlainen kohtalo edellisessä raskaudessa, rv:ja oli 6+1 tai 2 muistaakseni. Mulle sanoi samalla tavalla, ja tokas, että voit mennä oottelee kotiin vuotoja. Itse mielestäni näin pulssin, mut tää oli eri mieltä, näki vain ruskuaispussin. Olo oli kauhea. Varasin rv 8+0 yksityiselle ajan ja siellä se sydän sykki =). En ois huolissani vielä, ei se välttämättä näy ja sit riippuu ultraajastakin paljon. Mulla ultrattiin kans sillo alaselkä ja alamahakipujen vuoksi. Peukut pystyyn!

Ja tervetuloa uudet! En ole käyny täällä aikoihin ja menikin tovi lukea juttuja. En nyt sitten tietty muista mitä kukakin laitellut : /

Mä pidän tätä palstaa kans niin hyvänä. Mulla ei muuta mielessä pyöri kun tää raskaus! 24/7! Eikä enää kehtaa tolle ukollekkaan jauhaa jatkuvasti.

Miten teillä jotka odotatte 3 tai useampaa lasta, tuntuuko, että maha alkaisi jo kasvaa? Turvotus on kyllä olemassa oleva asia, mutta kyllä mä melkeen väitän, että tuo alamahakin jo pyöristyy.. Ihan pelottaa millanen kessi nyt tulee. Viimeks ei riittänyt käyrillä ees katkoviivat :D. Ja näkyhän se sillonkin jo rv 7-8 sillai, että muut huomas. Töissä oon alkanu pitää löysiä paitoja, koska oon niin hoikka ollut, että tää turvotus tai olipa mitä nyt tahansa, näkyy kyllä minusta.

Tissit.. jeesari voiskii olla aika hyvä patentti noille hinkeille :LOL:! Hyvä idea, kuka nyt olikaan, joka lenkille meinas teippailla :LOL:.

Muutoin olo väsynyt ja kireä. Töissä väsyn ja illat menee huilatessa. Pinna palaa helposti.. se harmittaa. Sit ku ei ole mahkuja levätä eikä kyllä ulkoillakkaan, että sais vähän tuulettaa.. pienin kipeenä, niin eihän täältä mihkään pääse.

Nelli aj pötky 5+4
 
Tuo pinnan kireys kyllä tuttua, meinaa hermo mennä pienestäki :D :D
Muutoin ollu tänää jännä päivä; käytii katsomassa meidän tulevaa hauvavauvaa....oli niiiin ihana <3. Luovutuspäivä 2.11.
Että ei tässä ohjelmat pääse loppumaa :D
 
Tervehdys kaikille! Ihanaa päästä tänne! Tänään siis plussattu kp 27/28 ja viime kierron mukaan LA romanttisesti juhannusaattona :)

Tarrasukkia kaikille matkaan! Alan nyt lukemaan tekstejänne.

21.6./Sanuk/31/3/NKL
 
Onko muilla kun mulla herkistynyt hajuaisti tässä vaiheessa? Mä haistan kaikki hajut tosi selkeesti, niin hyvät kuin pahatkin ;) Vielä ei ole pahoinvointia tullut, mutta tosiaan hajuaisti muuttunut tosi herkäksi.

Saas nähdä miten tuon pahoinvoinnin kanssa käy. 2,5 vuotta sitten esikkoa odotellessa pahoinvointi alkoi vasta viikolla 8. Ja iltapahoinvoinnilla/närästyksellä alkoi ensin, sitten tuli mukaan aamupahoinvointi.

Terese rv 4+2(?)
 
Viimeksi muokattu:
Koitetaanpas puhelimella.. Vähän laiskasti on ehtinyt tällä piipahdella, taapero ja töissäkäynti vie kaikki mehut. Eli väsymys on iskenyt päälle täälläkin. Eilen olin nukahtaa töissä, kun luin läpi yhtä artikkelia. Sanomattakin selvää, että mitään ei siiitä mieleen jäänyt. Muutenkin tuntuu, että aivot lyö ihan tyhjää ja toimin ihan puoliteholla. Jos en olis raskaana, huolestuisin todella: lauseet jää kesken, unohdan jonkun ihan tavallisen sanan/termin, muisti pätkii. Onko muilla tällasta? Väsymyksestä varmaan johtuu.

Toinen oire, jota en muista kovin hyvin esikoisesta on kiukkuisuus. Olen koko ajan kuin persiiseen ammuttu karhu(mamma); mies saa tuta aikamoista puuskaa. Lapselle en onneksi kiukkua :) toivottavasti helpottaa viim väsymyksen väistyessä - joskus.

Oireita muuten tosi vähän: tissit kasvaneet noin kuppikoon ja arat, turvotusta, ilmavaivoja, hedaria (runsas vedenjuonti onneksi jeesaa), hajuaisti parantunut, ellotusta kahvista ja joistain ruoka-aineista ja jos en syö trpeeksi tiheästi. Ohoh, onhan noita oireita! :D

Mulla on tyttöolo, mutta luultavasti siksi, että jotenkin vain ajattelen meille syntyvän pikkusisaren. Poika olisi ihan yhtä toivottu, nyt ajattelen että esikoispojalle olisi enemmän leikkikaveria pojasta. Hassua, sillä päiväkodissa leikkii enemmän tyttöjen kanssa ja muutenkin naiset on lähellä sydäntä :D

Nyt nukkumaan ruhtinaalliset 7 tunnin unoset. Hyviä vointeja kaikille!
 
Heipä hei, kaippa minäkin tänne uskaltaisin varovaisesti hiipiä. :wave:
Maanantaina tein haamuplussan, ja tiistaina ja keskiviikkona tein digitestin jossa
luki raskaana 1-2, että ehkä mä tämän sitten uskon.

Oireita on ollut etovaa oloa, palelu, tiheää virtsaamisen tarvetta
ja aamusin nenä aivan tukossa ja suu on koko ajan kuiva.. Ja itseasiassa oireet
sai mun epäilemäänkin raskautta, koska mulla oli valemenkat, ajattelin vain testiä
tehdessä olenpas minäkin tyhmä, mulla oli menkatkin, mutta näin sitä vain vauvakuumeessa tehdään testiä ja sitten tulikin plussa! :kiss:

Omien laskurin mukaan menkoista (ei valemenkoista), tiedot olisi nämä RV5+4
9.6/susupala/22/1/SeKS. Neuvola on varattu ja se on 5.11. sen jälkeen sitten nuo tiedot vielä varmentuu.. :)
 
Tervetuloa uudet! Ihanaa kun meitä on jo näin monta. :)

Tai no, itsellä menee nyt kyllä fiilikset ihan laidasta laitaan. mun pitäis varmaan tehdä joka päivä uusi raskaustesti, jotta "tajuaisin" että tää on totta. Aamulla töihin ajellessa yhtäkkiä päähän iski ajatus, että tää on varmasti mennyt kesken kun ei tunnu miltään. Ei okseta niin kuin eilen, eikä rinnatkaan oo kipeet tai pinkeet... Toivottavasti mun alitajunta on väärässä ja ajatukset johtuu vaan jostain hormonisekoilusta...
 
Hööpi samoilla fiiliksillä mennään täälläkin, kahta tunnetta samalla on maailman onnellisin ihminen ja samalla pelkää kuollakseen että jotain menee vikaan..
Yritän itse nyt malttaa olla ilman testejä ja odottaa sinne neuvolaan..
Täytyypi yrittää tässä rauhoittua ja vain uskoa että asiat menee niinkuin niiden on tarkoitus...
Tarrasukkia toivotan paljon jokaiselle meistä :kiss:
 
Hei!

Täälläkin ollaan onnellisesti raskaana, mutta samalla pelätään mitä varhaisultra maanantaina tuo mukanaan. Oireet sinällään lisääntyvät koko ajan joten pitäisi kai vain luottaa. Mulla siis etova olo on vähän väliä, eikä oikein tiedä mikä maistuisi, mutta koko ajan pitää syödä. Suolanen alkanut tökkiä, samoin liian makea, jotenkin sellaset neutraalit ja raikkaat maut maistuu.

Häpimama kyseli tupakoinnista. Ite olen satunnainen tupakoitsija eli max 1tupakka/päivässä. Ja tuo tapa oli helppo lopettaa heti plussan jälkeen. Lisäksi mulla on kaveri töissä keuhkotautien osastolla ja sen kertomukset keuhkosyövästä ja keuhkoahtaumataudista saanut muutenkin tupakan halua vähenemään. Toivottavasti itsekin pystyt lopettamaan/vähentämään!

NeIHM: kyselit mahan kasvusta. Mulla siis on vain yksi lapsi ennestään, mutta en kyllä pysty enää moniakaan omista farkuista pitämään, kun painavat mahaa niin kovasti ja aiheuttavat sitten särkyä. On siis ainakin turvotusta jos ei muuta. Mulla on joku outo juttu että en halua raskausvaatteita ottaa käyttöön ennen varhaisultraa, koska sitten ois niin masentava laittaa ne takaisin pois taas. Löysin onneksi vanhoja löysempiä farkkuja joilla tonne maanantaihin pärjään!

Birre86 ja Nyytti 6+3?
 
Täällä kans tunteet hieman heittelee... Toisaalta tosi onnellinen ja toisaalta pelkää että jotain menee vikaa ja ei tulekkaa vauvaa. Harkinnassa se varhaisultra jotta sais mielenrauhan.
Toinentoiveissa mulla myös sellai olo et pää lyö tyhjää! Unohtuu sanat ja muisti pätkii.
 
Tosta tupakasta muuten. Poltin päivässä ehkä 1-4 tupakkaa, baarissa enemmän... : / Ja nyt siis lopetin kokonaan. Toissapäivänä poltin puolikkaan, koska toivoin, että se olis auttanut ummetukseen... No, ei auttanut, niin eipä tartte kokeilla. Kaiken lisäksi rööki maistui kamalalta! Lauantaina pitäisi nähdä kavereita ja saas nähdä tuleeko hirvee kiusaus, kun moni ystävä polttaa. Nuuhkin sitten vaan ilmaa. ;)
 

Yhteistyössä