Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Ultrassa käyty ja siellä se pieni köllötti oikeassa paikassa pieni sydän pompottaen :heart: Tunne omassa sydämessä on ihan taivaallinen. Lääkäri kuitenkin muistutti keskenmenon vaarasta aina tuonne viikolle 12 asti, mutta nyt haluan hetken ainakin nauttia.
Koko vastasi ovulaatiota (6+4) eli pari päivää vähemmän kuin kuukautisista laskettuna (7+0).

Kesähaave ja pieni (6+4)

Niin, se on matala.. Mutta mulla on pitkä kierto. Että jospa se olis vaikuttanu siihen. Tai ehkä tässä vaan nyt yrittää keksiä syitä sille, miks se on matala. Ei se auta muuta ku odottaa ensviikkoon. :) ja yrittää rentoutua..

Aurinkoista päivää kaikille :)

täällä näyttää noita epäilijöitä olevan, mutta nyt jokainen kiertää ne keskenmeno palstat kaukaa! omasta puolestani voin sanoa, että jos vähänki siellä seikkailee niin hulluksi tulee, minä kierrän ne tooooosi kaukaa ja olen päättänyt olla tooooosi raskaana :LOL:

minä syön noita multivita raskausplus vitamiineja ja niitä ei tarvi ottaa ky yksi päivässä. tota kalkkia vielä harkitsen.. olen yrittänyt tehdä ruokaremontin ja yritän juoda maitoa mahdollisimman paljon. mikä toisaalta on helppoa kun ihan käsittämätön himo piimään tällä hetkellä :D

täällä sitten istutaan ja odotellaan juttuja varhaisultrista! :popcorn: itselläni edessä reilun viikon kuluttua.

toissapäivänä tissikipu laskeutui taloon ja turvotus ihan valtavaa :) vatsaa nippailee ja poreiluttaa ja menkkakivun omaisia tuntemuksia tulee heti jos vaikka pidätän pissaa liian kauan tai esim se toinen hätä.. kaikki housut alkaa ahistaan ja olenkin päättänyt että varhaisultran jälkeen menee jumosuitti tilaukseen :LOL:

me ei olla vielä kerrottu edelleenkään kenellekkään, mutta luulen että ultran jälkeen alkaa oleen aika, koska minä näytän turpoavan siihnen tyylin et salassa ei pysy. ajateltiin et yllätettäs ultrakuvalla ja ehkä tulosta täältä tuon raskauslaskurin jossa kerrotaan missä mennään ja mummit ja papat voivat siitä tavallaan seurailla vauvan kehitystä.. meillä tuleekin olemaan iso yllätys, koska kenelläkään ei ole mitään käsitystä että haaveilisimme lapsista :LOL:

emppuli + bebe noin viikoilla 5+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Onnea Kesähaave, ihana tunne tuo pienen sykkeen näkeminen! Kävin myös esikkoraskaudessa 6+4 varhaisultrassa, ja kyl se jotenkin konkretisoi hommaa entisestään. Ja sit kun pieni sydän on käynyt lyömään, ollaan taas yks etappi lähempänä "turvallisia" vesiä.

Mua valvotti yöllä etova olo. Selkeästi oli vatsa tyhjä, mut en samperi ala öisin mässäilemään! Toi vessassa ramppaaminen on ihan riittävän ärsyttävää.

Nemi 5+0, POKS!

Aivan ihanaa kun on perjantai ja kohta töistä kotia :)
Yksin ilta kotona ja ohjelmassa pihan haravointiurakka, 9kuukautta lehti ja vielä leffaksi what to expect when you're expecting. Oih! :heart:

Mies myös yllätti eilen ja pyys voitaisko sittenkin mennä sinne varhaisultraan :heart: Oli nyt itekin heränny siihen kuinka piiiitkä aika sinne ensimmäiseen viralliseen ultraan on. No vähän yli viikon päästä sit varhaisultra ja samalla viikolla neuvola :heart:

Odotan kyllä niin paljon kertomista miehen vanhemmille, koska siellä on lapsenlasta kinuttu/toivottu/haaveiltu jo vuositolkulla :)

emppuli83 mekin onnistuttu hyvin pitämään kaikki siinä uskossa, että vauva-asiat ei oo meille vielä ajankohtasia :D

Meilläkin mies pari päivää sitten illalla naureskeli mun pallomahalle :p

Tervetuloa uudet plussanneet!:flower:
Mukava tulla käväsemään palstalla, kun juttua tullu älyttömästi päivän aikana!

Viimeksi muokattu:
Oi, ihanaa alkaa kuulla ultrakokemuksia. :heart:

Ihanan aktiivinen ketju meillä, paljon osallistujia ja keskustelua, hyvä me!

Omista olemattomista oireista. Naama kukkii kuin kesäinen niitty. Äippäkin ennätti jo kysymään, että mitä sun naamassas oikein on. tosi kiva :| Mun vatsa on aina toiminut hyvin epäsäännöllisesti niin en vielä ainakaan laske tuota ummetusta oireeksi. Mitään muuta ei ole vielä ilmaantunut.

Joku mainitsi raskauden ilmoittamisesti joulukortin yhteydessä, itsellä mielessä on ollut sama. Lähimmille varmaan kerrotaan kuitenkin jo vähän ennen.

Se raskausleffa mikä ylempänä mainittiin on kyllä omasta mielestäni tosi hyvää hömppää! Ihanaa syksyviikonloppua kaikille!

• Tykkää
Reactions: LittleOne
ihanaa kesähaave! Jes! =)
Olen kanssa nyt päättänyt että loppuu tuo km:sta stressaaminen. Minulla auttoi tänään kun kattelin töissä muutamia raskaana olevia työkavereita ja mietin että onnistuuhan ne muutkin, niin miksi en minä :)

Tänään oli ensimmäinen aamupahoinvointi, laatta ei lentänyt mutta lähellä oli. Hieman pyörryttänyt välillä jos nousee nopeasti ja sellainen kuvotus ollut koko päivän. Alavatsan nipistelyt jatkuu ja nivuset välillä särkee. Kävely auttaa kipuihin hyvin, vinkiksi muille ;)

elba & möykky 5+1 <3

Kesähaave ihana juttu <3

Mie tänää soittelin neuvolaan aikaa. Odotetusti sinne marraskuun alkuun se tuli :). Täällä taitaa eka ultra 11-12 viikoil... piiiitkä aika kyllä odottaa! Mutta minä myös koittan päättää että raskaana ollaa ja piste :LOL:

Tänää ollu ruokahalu täysin kateissa, ei maistu mikää! Ja edellee ku perseesee ammuttu karhu : / . Jospa tämä tästä...

Itse vielä sulattelen tätä asiaa. Tosiaan kärsittiin lapsettomuudesta vuosia, muutettiin erilleen ja pam! Yhdessähän me ollaan onnellisesti -- nyt kun ei asuta saman katon alla. Silti ajoitus on vähän pielessä ;)

Mulla on kolme kouluikäistä lasta ja en tiedä, kuinka he suhtautuvat tähän, kun sen heille kerron.

Olen testaillut joka päivä, koska takana kasa kemiallisia raskauksia. Kyllä se viiva on vahvistunut ja kai tässä uskaltaa jo hieman nauttiakin.

Tissit on hirveen kipeät. Auts. Olo muuten on ok, ei hirveästi vielä onneksi ees tyhjä vatsa oireile öklötyksenä.
Keskenmeno kierrossa oksensin 4-6 kertaa päivässä.

En ole muistanut neuvolaan soitella. Ajattelin ensi viikolla soitella, jos pääsen kuudennelle viikolle. Kuitenkin aika aikaiset päivät tässä vielä on.

Minulle voi lisätä, että synnytän Jorvissa.

Nyt lasten kanssa sohvalle, MiiJane ja möhköfantti 4+2

Onnea kaikille uusille, meitä on jo paljon !

Kiireinen työviikko on takana, ihanaa kun loppui !

Varasin myös alkuraskauden ultran rv:lle 8+1 ja odottavan aika on kyllä
pitkä, vielä yli 2 viikkoa, hoh..

Tissit ovat kipeytyneet viime aikoina kovasti ja päälle jouduin etsimään
esikoisen aikana käytössä olleet imetysliivit :confused:
Väsy on myös melkoinen, kumpa vaan talttuisi tuo työkiire, stressi ei ole
hyväksi pikkuiselle..

.. mutta jäätelö on, jota Mikaela ja pikkuruinen nyt alkavat ahmia,
ennenkuin simahtavat ihanille unille !

Kauniita unia kaikille :wave:

Heippa akikille ja tervetuloa uusille! :)
On ollu niin kiire viikko, ettei oo ehtinyt päivittelemään.. Ja esikoinen pitää huolen, ettei äiti saa hetkeäkään huilia :) No reilun viikon päästä sitten kun isännällä on vapaa pvä.. Taitaa olla ihan mielissään tosta seittämän päivän työputkesta, kun ei tarvii kuunnella mun kiikuttelua:D O meinaa mielialan vaihtelut rantqutuneet tännekin. Vaikka lähinnä toi vaan nauraa mulle, kun yritän jotain kitistä :D

Nyt on neuvolakin saatu varattua ja se ois viikon päästä ma, oiskohan siis 22 pvä tjtn.. Jännää!! Silloin ois viikkoja 6+5 (ehkä, en osaa näin illalla laskee :p) ja terkkari puhelimessa sano, että pitäis oll ultrakin silloin käytössä, eli silloin katotaankin jo ultrallakin! Ihanaa! <3

Pele mulla kans ärty tänään nenun limakalvot ripsihuollossa. :/ Kylläpä olikin kipeet ja kesti monta tuntia se ärsytys. Oon kyllä muutenkin huomannu, että on hajuaisti herkistiny. Tänään tosin olin haistavinani kissan kusen vaatekaapissa?!? :DD Joo ei siellä oikeesri mikään haissu tiiä mistä muka sellanen pöllähdys tuli :D

Ihanaa kun joku on jo päässyt kurkkimaan pikkkuista! :)

Nää käpertyy nyt ukkokullan kainaloon sohvalle :) Ihanaa viikonloppua kaikille!

Safu&tirppa 5+2

Ps. Pahoittelen kirjoitusvirheitä, ärsyttävää tää puhelimella kirjottaminen..

Viimeksi muokattu:
Pitäs näköjään olla varovainen mitä toivoo.. Viikko sitten raskausoireita ei ollut jatkuvasti ja välillä tuli pelko onko siellä mitään kasvamassakaan. Nyt sitten pari päivää ollut niin huono-olo ettei juuri mitään saa aikaiseksi. Päivät töissä vielä on mennyt sinnitellessä, kun koko ajan on vaan ollut lähellä syötävää, mutta aamut ja illat on ollut ihan kamalia. Mikään ei maistu ja tulee vaan huono-olo kun miettii syömistä, silti pakko jotain syödä että pysyy pystyssä..

Viikonloppuna vielä iltavuorot töissä, saas nähdä miten siellä jaksaa..

murkku & pallero 6+6

Nyt mä hyppään mukaan keskusteluun :)

Täällä siis odotetaan kolmatta. Paljon on pohdittu asiaa. Itse äitinä omien sukulaisten reaktiota myös, ei siis ole lapsirakkaimmasta päästä. Harvoin nähdään ja apua ei ole pyydetty paitsi nyt, kun saapuvat tänne ensi vkolla vkoksi hoitamaan lapsia. Minä ja mies kaksin matkalle (töistä bonus) ja ensimmäinen kerta erossa lapsista. Niisk ja nyyh, toisaalta parisuhteen kannalta juuri hyvä yhteinen breikki ennen mahdollista kolmosta. Kolmannen kanssa tehdään asiat toisin, mm. ei kysytä sukupuolta. Toisaalta hieman haikeaa, koska tämä varmaan on meidän viimeinen.

Varhaisultraan aion mennä niin pian kuin mahdollista. Yhden tuulimunan kokeneena, haluan varmuuden siitä elämästä. Onko joku aiemmin ollut aiempien lapsien odotuksissa helistimen puolella kirjoittamassa? Tämä kaksplus on mulle aivan uusi yhteisö, pitää siis treenailla aktivoitumista tänne.

Loppuun vielä, joku mainitsi täällä Naistenklinikan remontista. Olen kuullut, että siellä remontoidaan joskus, mutta onko jollain tietoa, mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Hyvää vkonloppua ja toivotaan hienoja uutisia lisää! Suuntaan unten maille. Meillä on ollut tänään kaivuri pihassa ja olen juossut ympäriinsä. Huomaa, että jokin jo syö energiaa...

Viimeksi muokattu:
Toi on kyllä varmasti ärsyttävää, kun joutuu pelkäämään sukulaisten reaktiota. Mä en varsinaisesti pelkää, mut tiedän miehen veljen vaimon kyllä ahdistuvan entisestään. Ovat yrittäneet lasta vuosia, ja kun minä aloin odottaa esikoista, meidät blokattiin ensin facesta ja tämän jälkeen en ole kyseistä ihmistä nähnyt. Ei tullut lapsen ristiäisiin, eikä vuoden päästä synttäreille. Toisaalta ymmärrän alkureaktion, mut en mä kyllä enää oikein älyä kun tätä sulatteluaikaa on kuitenkin lähemmäs pari vuotta jo ollut. Ei tätä kuitenkaan salassakaan voi pitää, ja mieluummin kuulee sitten meiltä kuin anopilta.

Jaha, esikko heräs, jatkan myöhemmin. :)

Tänään pitäisi sitten kertoa äidille, että tulee toista kertaa mummiksi (siskolla ala-asteikäinen lapsi). Toisaalta jännittää, vaikka äiti on jo useamman vuoden kysellyt milloin meille on lapsia tulossa. Eli odotettavasti on ihan iloinen meidän puolesta.

Avokin vanhemmat sitten jännittää enemmän, meillähän on muutto kolmioon edessä loppuvuodesta ja viime viikonloppuna avokin äiti sitten totesi että meidän uusi asunto pieni lapsiperheille.. Noh, ei siinä kyllä turhaa ylimääräistä tilaa olee, mutta kuitenkin yli 70 neliöinen, kyllä sen meille pitäisi riittää :) Heille ei vielä olla kerrottu edes että ensi syksyksi on meille jo vihkikirkkokin varattu...

murkku & pallero 7+0

:heart:kesähaave onnea ihanista ultrakuulumisista:heart:

murkku tsemppiä kertomiseen:) meillä tuo on ajankohtaista vasta paljon myöhemmin ja tuntuu että joulunaikakin voi olla liian aikaista;) ..vissiin jännittää joidenkin mielipiteet vaikka niillä ei silti meille oo merkitystä,mutta harmittaahan ne inhottavat sanat ku ite on vaan onnellinen.Toisaalta tuo joulukortissa kertominen vois olla paljon helpompaa kuin päin naamaa kertominen,eikä tarvis nähä kenenkään tyrmistyneitä ilmeitäkään,joten saisivat sulatella uutista rauhassa ennenkuin satutaan nokikkain.Ja osalle tuo siis tulee vaan iloisena yllätyksenä mutta sekin ois aika hauska jouluyllätys jos sen kortissa kertois:D

Sanuk Onnittelut ja tervetuloa:heart:

Hööpi Minäkin menin tilaamaan kaks mammatoppia ja mammafarkut ja siitäkin on jo aikaa ku toppi on kerinny jo tulla:LOL: Eka aattelin että ihan tyhmää näin aikasten tilata,mutta sitten mietin että jos tää menis kesken(joka ois kyllä ihan kamalaa!!!!)niin kyllä mää niitä äippä vaatteita tarvisin kuitenkin jossain välissä.Mutta tosiaan siksi kiirehin nuiden kans ku oon myynyt vanhat äippävaatteet ja jos maha tätä tahtia turpoaa niin pitää varmaan käyttää aijemmin nuita äippävaatteitakin.Toisaalta luin vanhoja kirjotuksiani muiden odotus ajoilta ja mulla on taas noin rv.12 mahtunu vanhat farkkuni ku turvotus hävinnyt.

Neminka Ompa outoa käytöstä miehen veljen vaimolta:OItekki oon kärsinyt lapsettomuudesta kolme vuotta ennen esikoista ja kyllä mua ahisti kauheena ku muut kerto vauvauutisia(osa ystävistä kerkes saada sinä lapsettomuusaikana kaksi lasta jona minä en saanut yhtäkään) ja ite en tullu millään raskaaksi.Kurkkua kuristi se etten ite saanut kertoa niin ihania uutisia,mutta olin kuitenkin onnellinen ystävieni puolesta.Ei ois tullu mieleen pistää välejä poikki sen takia että joku saa maailman ihanimman uutisen.

Naaman kukkimisesta Mulla voi iho huonosti imetyksen lopettamisen jälkeen vaikka yleensä mulla ei oo finnin finniä.Hain sitten oikein hyvät kasvojen hoitoaineet jolloin olin jo raskaana ja aavistelinkin sitä ja johtuen sitten raskaudesta tai niistä hoitoaineista niin mun iho alkaa taas olla aika hyvinvoivan näköinen.Vielä on muutamia finnin jäänteitä sillä "huonosti voineella" ihoaluella jälellä,mutta selvästi iho on parantumaan päin.Näyttää jo vähän sille että iho hehkuu raskaudesta:D Aijemmin mulla on tullut just joskus alkuraskaudesta finnejä ja esim anoppi pisti ne sillon merkille mutta jospa nyt ei kukaan takuias mun oottavan ku ihokin nuin hyvin alkaa kukoistaan.Jollei sit joku hirvee pahoinvointi tuu ja paljasta mua.

..itseasiassa nyt taas vähän huolettaa ku ei oo yhtään huono olo :headwall:ja muina päivinä sitä on ollu lähes kokoajan ja nykyään myös öisinkin.Yhtenä yönä tuntu että varmaan kohta pakko lähtä vessaan oksentaan.

Tissit mulla on yhä pienet ja pärjäisin vaikka ilman liivejä,mutta nyt oon huomannu että jos rinnat osuu johonkin esim patjaan niin nänneissä tuntuu vähän arkuutta.Ihanaa munkin tissit on huomannu raskauden:LOL: ..voi ku niin ootan että pääsen imettään viimesen kerran elämässäni:heart: Oonkin kuluttanut elämästäni tosi monta vuotta imettämiseen:) :heart:

Hiih mutta nyt täytyy mennä antaan lapsille aamupalaa ja jatkaa tätä kokoaíkaista vauvan mietintää hiljaa mielessäni :) Ihanaa ku nyt ei varhaisultraan oo enään ihan kahtakaan viikkoa:D Silti tuntuu että on liika pitkä aika odottaa.Voi että oon nyt mattamaton.Tahtos vaan nähä onko tää todellakin totta

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.6+3

Murkku, meillä on 68m2 kolmio, ja vallan mainiosti ollaan mahduttu. Uskoisin, että mahdutaan pikkulapsiaika myös kahden lapsen kanssa, esikko ainakaan ei omassa huoneessaan muuta tee kuin nukkuu, haluaa leikkiä meidän vanhempien lähellä ja kutsuu leikkiin kun omatoiminen tutkiminen kyllästyttää. Meillä makuuhuoneet ovat nukkumista varten ja olohuone sitten kaikkien viihtymiseen. Sitten vasta kun lapsi on siinä iässä, että kaipaa yksityisyyttä leikeilleen, täytyy varmaan muuttaa isompaan kolmioon tai neliöön. Pienessä asunnossa pitää vaan keksiä toimivia säilytysratkaisuja ja hankkiutua reippaalla kädellä eroon turhista rojuista. Vielä ei ole tarvinnut vaivata päätään oikeastaan kummallakaan.

Muoks. Ekat 6kk sitäpaitsi asuttiin kaksiossa varsin sulassa sovussa, joskin kieltämättä vähän mustelmilla huonekalujen kamppaamisten takia. :D Mut ei lapsi oikeasti niin paljoa tilaa vie, ellei sitä halua hukuttaa kaikkeen turhuuteen.

Viimeksi muokattu:
Ps. Mä voin ottaa marraskuun päivityksen riesoikseni, ellei jollain muulla ole suurta tunteenpaloa touhuta sen parissa. Mä en nimittäin välttämättä jaksa perehtyä kaiken maailman kuvituksiin ja sensellaiseen söpöilyyn. Tai sitten jaksan, saa nähdä. Kotona mä kuitenkin olen ja tääl roikun lähes jatkuvalla syötöllä. Esikko on niin helppo pikku ilopilleri, et omaa aikaa on kyllä aika ruhtinaallisesti.

Aamupala syötynä ja piti vielä' tulla kertomaaan näinkin tärkeä asia kuin että vatsa on jatkuvasti sekaisin.Mulla on laktoosi intoleranssi ja nyt oon ollu tosi tarkka syömisistäni ettei tuu turhia mahakipuja jotka sitten heti säikäyttäs,mutta silti vatta on sekasin ja toimii tosi usein vaikka syön vain sellasta mitä vatsa kestää.Kai tämäkin on joku raskausoire.

Tilasta raskaus on vielä niin alussa ja jotenkin ahistaa ees ajatella niin isoa projektia kuin laajennus mutta meillä se tulee ajankohtaiseksi tosi pian,ku nyt jo ahasta näiden neljän lapsen kans.Meillä siis vain 2makkaria.Toisessa nukkuu 3lasta ja sinne pitäs siirtää viidennen syntyessä tää meidän 2v joka nyt nukkuu meidän makkarissa.Ja tuonne lastenhuoneeseen ei mahu enään yhen yhtäkään sänkyä.Oon miettinyt että jos ainakin pojille ostettas kerrossänky ja sitten kun saadaan 1makkari lisää niin pojat siirtys sinne ja tytöt sais oman huoneensa.Vauva sais olla meidän makkarissa ja siirtys joskus isompana sit joko poikien tai tyttöjen huoneeseen jollei oo siihen mennessä saatu tehtyä vielä neljäskin makkari lisää.Meillä siis tarkotus alkaa laajentamaan eka yks makkari sisävarastosta ja sitten joskus myöhemmin yksi makkari autotallista joka myös talossa kiinni.Mutta nyt ei jaksa vielä tuota miettiä liikaa ku siinä niin iso homma.Pitäs saada sisävaraston tavaratkin johonkin huh huh ja se onkin tehtävä ku varasto ihan täynnä.Kärryjen säilytyksestäkin voi tulla ongelma.Satikat siis säilytetty tähän asti siellä.

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart:

Yhteistyössä