Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Oireista piti sen verran kertoo, et mulla on vasta kehissä iki-ihanii finnei, väsymystä hiukan normaalia enemmän ja kuvotuksen tunnetta. Alavatsassa vihlontaa ja nipistelyä.

Molemmat edelliset raskaudet oli aika hankalia ennenaikasten supistusten vuoks ja nyt jännittää makaanko tässäkin raskaudessa lääkityksen alla sairaalassa sillon tällöin.

Onpa kivaa olla täällä odottajien puolella vihdoin! Mä oon kuumeillut pitkään, mies ei ole, mutta on silti vauvan tuloon tyytyväisin mielin nyt. Seki on ihanaa tietysti! :)
 
Kesähaave: Mulla on kans sellanen "raskas" tuo kohdun seutu.. en osaa sitä kuvailla, mutta luulen että samaa sulla, mitä sä kuvailit. Koko ajan tunnen sen, kun painaa.. välillä on supistuskireyttäkin :O.. Mä en oikein muista viime raskauden alusta kuin ne jäätävät alaselkäkivut ja eotmisen.. Kait tää on normaalia. On vaan sellanen tunne, että kohta se pöllähtää sieltä pömpöttämään =).

Tervetuloa taas uudet :wave:

Nelli ja pötky 5+1
 
Ihanaa kun tulee uusia:) Tervetuloa kaikkille ja onnea plussista:wave:

Joku kysy unista. Mä ainakin nään ihan ihme unia:eek: Yks yö sain keskenmenon toisena yönä joku piikitti mua jollain huumeneulalla yms...hyvin erikoisia:D

Haluaisko joku ,että jollekkin laitettais jo tyttö Poikaoloja?


Nii ja sunnuntaipäivän ratoks:) Kuinkahan monta vauvelia tässä masussa on:D

 
Viimeksi muokattu:
Paljon taas uusia...Tervetuloa! :flower:

Täällä aamupahoinvoinnit senkun pahenee. Nyt jo viikon kestäny ripuli. Kiva :x

Ite kattelin valmiita päiväkirjoja lähinnä engalnnik esim The belly book ja The ultimate pregnancy journal. Suomalaisista Yhteinen odotus. Päädyin kuitenkii sit tähän omaan kalenteriversioon lopulta. Kuumeiluaikana pidin jo päiväkirjaa koneella. odotuspäiväkirjan halusin "paperisen", jotta sen voi mahollisesti antaa sitten lapselle jos tämä on omia lapsia saamassa.

Onko teillä lähössä mies mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille?
Meillä ainakin näin esikoista odottaessa miehelle on ehdotonta päästä mukaan.

LittleOne 4+4
 
emppuli83 noita kertomistapoja... Ite oon miettiny jo montaa eri tapaa :p
esim. vietäisiin tulevalle ukille isänpäivänä kakku, mutta kirjoittaisinkin siihen päälle hyvää isänpäivää ja miehen nimi perään.
Tai tuleva mummo tykkää neuloa, joten antaisin hänelle kouraan netistä tulostaman ohjeen villasukista jotka haluaisin. Ja oheje olisikin vauvojen villasukista.
Tai meillä on tapana tuoda toisillemme vaihtooon aikakausilehtiä. Tälläkertaa antaisin kaksi, joista alimmainen olisi vauva-lehti.

Pieni "pelko", että todellisuudessa vaan ehtivät arvata ennen kun ehditään yllättää :D
 
Itse olen kanssa miettinyt noita kertomistapoja.. Omista vanhemmista en osaa edes arvailla, mitä tuumaavat uutisen tultua julki :D että kertokaa vaan lisää niitä kertomistapoja niin voisi harkita!

Oireet itselläkin vaihtelevat päivittäin. Vatsan juilimista on jatkuvasti ja lämpöä n. 37 astetta. Uutena on nyt tullut huimausta ylösnoustessa esim. sohvalta..

Tyttö- ja poikaolosta sen verran, että poika olisi nyt toiveissa, mutta silti ajattelen käänteisesti, että tyttö sieltä on tulossa :p ei uskalla toivoa liikoja.. mutta jokatapauksessa olen tyytyväinen ja onnellinen kumpi sieltä sitten on tulossakin!
 
Tervehdys kesäkuun kullannuppujen odottajat! Kai minäkin nyt sitten uskaltaudun mukaan keskusteluun, kun digi näytti tänään 3+. :) Laskettu aika tällä tietoa 8.6., mutta katsotaan muuttuuko neuvolassa. Toista lasta odotellaan ja ikää 30. Synnäristä ei vielä varmuutta. En tietenkään sattunut katsomaan edelliseltä sivulta sitä muotoa, missä ilmoittautua, joten toivottavasti muffi saat kuitenkin tuosta edeltä napattua mun tiedot listalle. :)

Neuvolaan en ole vielä soitellut enkä taida vielä muutamaan viikkoon soittaakaan. Olen niin epävarma näistä alkuviikoista, että en halua sitten soitella ja perua aikaa, jos jotain ikävää käykin. Varhaisultraan kyllä olen menossa, joten sen jälkeen voisi ehkä uskaltaa tuota neuvola-aikaa varailla.

Vointi on yllättävän vähäoireinen ja toivottavasti sellaisena pysyykin vielä pitkään. Viime viikolla posket hehkuivat punaisena useina päivinä, mutta nyt on rauhoittunut. Lisäksi vatsa on aivan sekaisin ja löysällä ollut plussasta lähtien. :/ Ärsyttävä vaiva! Ensimmäisestä lapsesta kärsin jo heti alussa kovista selkäkivuista, toivottavasti niitä ei tule tällä kertaa. Pahoinvointi oli ensimmäisestä melko vähäistä, toivottavasti nytkin! Niin ja voi mahoton näitä finnejä!

Mukavaa sunnuntaiehtoota!
 
Tervetuloa Mikaela, Hööpi, seinisipe, emppuli83, ninn87 ja etenkin Pele, jei, säkin täällä!

Oireita ei edelleenkään ole kovinkaan paljon, iltaisin turvottaa, ja mullakin tuntuu kohdun seutu jotenkin "raskaalta". Mielialat heittelee jonkin verran ja itku tulee herkästi. Hampaiden pesun jälkeinen yökkiminen alkoi tänään vaikka muuten ei huono olo olekaan.

Kertomisesta vielä sen verran, että viikon päästä on pakko avautua pienelle tyttöporukalle, kun on naisten ilta. Ihan turha yrittää selitellä mitään, kun pari tietää, että yritys on ollut päällä. Muuten kerrotaan sitten pikkuhiljaa varhaisultran (22.10) jälkeen, jos siellä kyytiläinen näkyy, hope so. Tilasin netistä isosisko-paidan ja sillä varmaan "kerrotaan" ainakin isovanhemmille.

Päiväkirjaa en sen kummemmin aio pitää, esikoisesta on olemassa ruutuvihko, johon olen kaikkea pientä kirjoitellut odotusajasta tähän päivään. Ehkä hankin jonkin vihkon myös uutta tulokasta varten.

Kotisynnytys ei ole minua varten. Esikoisesta tule käytettyä 2,5 päivää kestäneen synnytyksen aikana varmaan kaikki mahdolliset kivunlievitykset ja muutenkin tarvitsen ympärilleni hoitohenkilökuntaa, jotta tunnen oloni turvalliseksi.

rockstone & mini 4+6 (tai jotain...)

*muoks. Tervetulotoivotukset myös hiirunhenkäykselle!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pele
Hei ja tervetulos uusille!! Ihanaa kun väki lisääntyy.

Oireet: finnit,lämmöt koholla, välillä iskee järkyttävän voimakas väymys, huimaa helposi ja tulee heikottava olo, unia näen hirveästi ja aamulla myös muistan ne hyvin, rinnat on kipeät ja alavatsa on järkky turvoksissa iltaa kohden.

Kertomisesta: hankitaan esikoiselle sellanen broidi t-paita ja laitetaan päälle pojan 2-v. synttäreinä muutaman viikon päästä. Varhaisultraa ennen ei haluta kenellekään kertoa tästä raskaudesta, on niin epävarma olo.

Huomenna töihin tutustumaan uuteen toimipaikkaan, ei oo kiva sit eti alkuun kertoa, että o raskaana...mutta ei mahda mitään.

Birre86 ja nyytti 5+6?
 
Hmm, sukupuoliolotiloista sen verran, et voisin olla aika varma, että tyttö tulis. Entuudestaan on kaks poikaa ja tää simppojen jemmauskerta sattui muutama päivä jo ennen ovulaatiota ja eikös sillä lailla ollut, että ne poikapuoliset ehtivät nopeemmin perille ja tytöt säilyy naisen elimistössä kauemmin odottamassa kypsää munasolua? Vähän tytteliä toivoisinkin.. :heart:

Rinnat on kipeytyneet tän päivän aikana tosi paljon lisää ja väsyttää aika makeesti kans. Ei huvittas taas alkaa oksentelemaan, mutta tuntuu, että tälläki kertaa ollaan väistämättä pönttöä halimassa. :D Mut hyvän asian puolesta voi joskus uhrautua. :)

Keskenmenoa pelkään jotenki enemmän nyt ku edellisten kohdalla.
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Tyhmä kysymys hedelmöitysajankohdasta. En ole varma mikä on hedelmöityspäiväni. 18.9. sain digitaaliseen ovistestiin hymynaaman, joka käsittääkseni tarkoittaa sitä että munasolu irtoaa seuraavana päivänä. 19.9. meillä oli ultra lapsettomuushoitojen aloittamiseen liittyen, ja siellä lääkäri sanoi että samana päivänä olisi otollisin hetki yhdynnälle. Yhdynnässä oltiin muutama päivä ennen ja jälkeen näiden päivien lisäksi. Onko se hedelmöittyminen tapahtunut todennäköisimmin 20.9.? Kun eikö se tapahdu noin päivä raskautumiseen johtavan yhdynnän jälkeen? Vai onko oikea päivä 19.9.? Ei sillä nyt suurta merkitystä varmaan oikeasti ole mutta mulle sillä on. Haluaisin tietää tarkan ajan missä mennään raskausviikoissa.

Ruska ja laskutavasta riippuen 4+4 tai 4+5
 
Ruska79 Ei ole yhtään tyhmä kysymys. Olen itse laskeskellut näitä moneen kertaan ja eri nettilaskureillakin voi päästä eri tuloksiin. Monet sanoo myös, että äippäpolin ja neuvolan laskuissa on päivän heitto. Yleisin tapa on kai laskea hedelmöitysajankohdaksi ovisplussa + 2 päivää, jolla siis sinäkin saat h-päiväksi tuon 20.9.

Itse sain digitestiin hymyn 16.9., mutta mielestäni tunsin munasolun irtoamisen saman päivän iltana, joten olen pitänyt hedelmöityspäiväna 17.9., jolla saa vau.fi:n laskurilla LA:ksi 10.6. ja tänään olisi 5+0. Menkoista laskettuna minulla on jo 6+2. Sitten neuvola saa tästa laskusta vielä yhden päivän pois, kun terkka laski LA:ksi 31.5. Mielenkiintoista nähdä, mitä tulevat ultraajat saavat mittojen mukaan tulokseksi :D

rockstone & mini 6+2, 6+1 tai 5+0 :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83 ja Pele
Kiitos rockstone :)
Kuukautisten mukaan la olis 14.6. ja jos tuo 20.9. on hedelmöityspäivä niin sen mukaan la on 13.6. Olen nyt kuitenkin tuolla listalla 12.6. joten pysyn nyt siellä vielä kunnes varhaisultrassa varmistuu oikea la :D
 
Ihanaa kun oli tullut taas paljon uusia ja tosi paljon kirjoituksiakin=)
onnittelut kaikille plussanneille ja tervetuloa!!

mulla on ollut ihan vieroitusoireita ku en oo käynyt täällä vähään aikaan:LOL: Oon ollu niin väsynyt iltasin etten oo jaksanut tulla koneelle ollenkaan.
Mies lähti viikonlopuksi kahen lapsen kanssa mummolaan ja minä jäin kahen muksun kanssa kotia ja yllättäen olikin toooosi hiljasta ja rauhallista kun oli vain kaksi lapsista kotona ja ehkäpä sitten sen takia olin tavallista väsyneempi tai sitten pystyin lepäämään enempi niin väsymys pääsi oikein vallolleen:D Nukkunut en päivällä,mutta tuli vesisateiden takia oltua aikapaljon sisällä ja katottiin elokuvia yms,niin olo tuntu kyllä tosi väsyneelle siinä laiskotellessa.Yötkin nukuin kuin tukki enkä herännyt kertaakaan edes pissalle vaikka siellä on nyt muullon pitänyt rampata joka yö.Ehkä se vaikutti ku 4v ei ollut kotona ja sehän mut yleensä yöllä herättää ku kömpii viereen.Mutta oli mulla vaan ikävä nuita kullannuppuja:heart: Kotia kun pääsivät niin meteli ja sisarusten riitely alkoi melkeen heti vaikka olivatkin kovasti ikävöineet toisiaan.Yleensä tuo riitely ärsyttää mua super paljon,mutta nyt tuli vaan kotoisa olo:D

Raskaus :heart: On mielessä lähes koko ajan ja olo on yhä hyvin epäuskoinen.Välillä kun oireita ei tunnu niin mietin että onkohan tää sittenkään totta tai onko kaikki hyvin mutta välillä taas hymyilen sisäisesti ja nautin niin jokaisesta eteenpäin menevästä päivästä.Tosi jännittävä olo kun muut ei vielä tiedä ja itellekkään tää raskauden jatkuminen ei oo varmaa.Enhän mää voi tietää vaikka tää ois tuulimuna:( Huokasen varmaan helpotuksesta jo tuossa rv 7 kun mulla keskenmeno tapahtui aijemmin noin rv 6 ja kohdunulkoinen havaittiin myös suurinpiirtein nuilla viikoilla tuskaisen vatsakivun vuoksi.Ois se kohdunulkoinen varmaan jo jotain mahakipuja aiheuttanut jos sellanen ois joten se pelko alkaa jäädä jo taka alalle.Toivon niin että pikkuisella olisi kaikki hyvin:heart:

Unista täällä kans nähdään ihan hulluja unia.keskenmeno unenkin näin tuossa yksi yö ja kyllä olin onnellinen herätessäni kun en vuotanutkaan verta.

vessareissut niitä tulee tehtyä tiuhaan :whistle: ja väkisin tulee aina pissalla käynnin jälkeen vilkastua että eihän paperiin jää verta.

sukupuolesta vielä ei oo varmaa oloa että kumpaa ootan,mutta pakko tunnustaa teille jotain kun en kellekkään muulle uskalla:ashamed: Taidan toivoa pikkuisen enempi tyttöä:ashamed: ja tää toive hävettää ihan kauheesti.En oo koskaan antanut itelleni lupaa tovoa että vauva olisi joko tyttö tai poika ja varsinkin lapsettomuusaikana mulla nousi savu päästä kun toiset toivo lapsesta joko tyttöä tai poikaa ja ite en saanut koko lasta.Sillon tuntu että sukupuoli on niin vähäpätöinen juttu koska lasta rakastas sukupuolesta huolimatta.Mutta nyt jostain syystä ennenkuin aloimme vauvaa yrittämään mietin viidettä lasta aina tyttönä ja haaveilin nappisilmäsestä tummatukkasesta tytöstä.Nimikin tytölle ois valmiina ja salaa ihania tytön vaatteita kaupassa katselen,mutta oikeesti en tiiä miksi just työn haluaisin kun mulla on kumpiakin yhtä monta (ensin kaksi tyttöä ja sitten kaksi poikaa) ja kaikki lapset sukupuolesta huolimatta ihan yhtä rakkaita:heart: Ja oon ihan varma että rakastan yhtä paljon myös tätä tulevaa vauvaa kumpi hän sitten onkin.Mutta silti mua vaivaa tosi paljon että ajattelin tulevaa vauvaa tyttönä.
Mutta kaupassa huomasin viimekerralla että hypistelinkin poikavauvojen vaatteita ja tää raskauskin tuntuu paljon enempi poikien raskauksien kaltaiselta.Ei kauheena mitään oireita ja oksentelu uupuu.Joten tavallaan oon alkanut nyt kallistua siihen että poika täällä mahassa kellii.Mutta ilmottelen päiitystä varten oloa vielä myöhemmin että mihin alan kallistua=) Ja tärkeintä mulle oikeesti ois että vauva ois terve olkoonkin sitten tyttö tai poika.

tarvikkeista Meillä on vauvalle melkein kaikki valmiina.Turvakaukalo on myyty ja hoitoalusta joten ne täytyy ostaa mutta kaikkea muuta taitaa löytyä.Jos tää vauva ois tyttö(jota kyllä jo vähän epäilen) niin vaatteitakin pitäs hankkia koska maku on sen verran muuttunut niistä ajoista kun meidän tytöt oli vauvoja ja osan tyttöjen vaatteista oon myynyt kirpparilla tai antanut pois.

raskauspäiväkirjaa oon pitänyt jokaiselta neuvolasta saatavaan vau kirjan odotuskirjaseen ja sen lisäksi täyttänyt päiväkirjaani tuntemuksia.Nyt sainkin ukilta taas hänen tekemän kirjan päiväkirjaksi(ihan parhaita päiväkirjoja ja tosi kestäviä) ja palan halusta alottaa kirjottamisen siihen.

Kirjottelempa taas myöhemmin lisää,mutta nyt täytyy taas mennä vessaan....

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart: rv 5+5
 
Onnea viivoista häpimama

rakkaudestaäiti ei kyllä tosiaan oo tainnu olla vielä yhtään vessareissua ettei ois tullu tarkastettua paperia :LOL: Säikähdyksiä aiheuttaa vessapapri, jossa on vaaleenpunaisia kuvioita :LOL:

Tarvikkeista pakko joutua myöntämään, että taidan olla hieman materialisti :ashamed: Erityisesti vaunufani :whistle: Kaikenmaailman ulkomaalaiset sivustot ja arvostelut vaunuista on tullu luettua jo kuumeiluaikana. Nyt jo tiedossa ehdottomat vaunusuosikit meille. Tosin pitää vissiin vielä vähän aikaa malttaa näiden hankintojen kanssa :p
 
No nyt se varhaisultra on sitten yhen päähänpiston ansiosta varattu:D Aloin miettiä että en kestä millään oottaa sinne neuvolaan ku tuntuu että räjähän jännityksestä ja sit menin lukeen niitä varhaisultra juttuja ja muistin kuin huojentunut ja hyvä mieli tuli tästä nelosestakin ku kävin varhaisultrassa varmistaan että kohdussa todella on joku.Sitten sai vähänkuin luvan alkaa todella odottaan vauvaa eikä ollu enään niin paljon pelkoja.No nyt mulla ois sitten reilu 2viikkoa tohon ultraan ja siitä sitten viikon päästä on jo neuvolakin,mutta ei haittaa.Nyt viikko tuntuu ikuisuudelta:LOL: Joten ei tuu liian peräkkäin nuo:D

häpimama onnittelut plussasta ja tervetuloa:flower:

LittleOne Täällä kans on säikähelty yhtä veskipaperia jossa oli jotain pikkiriikkisiä punasia pisteitä.Ku huomasin sellasen paperissa niin piti alkaa rullasta lisää paperia kiskoon ja huojentuneena huomasin että niissäkin paperin paloissa oli niitä pisteitä:LOL: Loppuajasta sitä sitten oikein oottaa että OISPA verta tai limatulppaa:LOL: Minä kans tunnustan että tykkään shoppailla lasten vaatteita ja tarvikkeita ja lukea vertailuja siitä mitkä ois hyvät ja turvalliset.Kakkosen jälkeen piti muka ostaa uudet vaunutkin ja myydä vaan kahella lapsella olleet pois.Nyt mulle kuitenkin kelpaa nuo yhistelmät jotka on ollu meidän kahella pienimmällä ku ne on yhä tosi hyvässä kunnossa.Mutta esim kaukalon ostimme neljännelle uuden ja se on myyty pois joten taas saan ostaa uuden=)
Vauvan ja lastenvaatteista teen aika usein heräteostoksia jos löydän jotain söpöä.Paitsi nykyään ei oo aina heräteostoksiin varaa ku on aina lista vaatteita ja tavaroita mitä nuo muksut tarvii ja pakko ostaa ne eka
 
Onnea uusille plussanneille! :flower:

Avokki tänään yllätti ja kertoi katselleensa jo vaunujen hintoja ja muitakin vauvatarvikkeita.. Täytyy myöntää että itsekin järkytyin minkä hintaisia vaunut ovat uusina ja kuulemma huuto.netissäkään eivät juurikaan halvempia olleet.. Itse en ole vielä yhtään uskaltanut edes noita katsoa, kun joka toinen päivä pelko kestääkö raskaus loppuun asti..

Neuvola-aikaa en ole vieläkää saanut varattua, pitää varmaan huomenna yrittää ehtiä.. Ja meilläkin avokki haluaa mukaan, tulostelinkin jo viikonloppuna valmiiksi lappuja täytettäväksi :) Ei jaksaisi odottaa ensimmäistä ultraa, saisi varmuuden että siellä oikeasti on jotain.

murkku & pallero 6+2
 
oireita: maha juilii vählillä niin kipeästi, että herään aamulla siihen tuskissani. menee kuitenki nopeasti ohi ihan niinku mitään ei olis tapahtunut. outoa.
nälkä meinaa vaivata aikausein, johtunee ruokahaluttomuudesta. pahinta ehkä kuitenki tissit: ne on ihan megaturvonneet ja pulleat! ja pirun kipiät. näytän ihan ku ois silikonit ja vaatteetki käy kipeetä nänneihin. toivottavasti tää ei kestä kauaa...

kertomisesta: minun äitillä oli synttärit ja tein sille ite kortin johon kirjotin: "hyvää syntymäpäivää ja paljon onnea.. sillä sinusta on nyt tulossa isoäiti!". :D
tuota korttia vilautin sitte parille kaverilleniki jotka kävi äitin synttäreillä kakkukahvilla.

onko täällä tupakoijia? ootteko päässy irti tupakista tai yritättekö edes? kertoilkaa. minä olen melko hyvin selvinny. ennen meni ehkä aski päivässä. nyt poltan yhden tai kaksi. parina päivänä olen jo selvinny ilman yhtäkään. tarkotus tietenki lopettaa kokonaan. ukkoki on lopettamassa ^_^

rv6+2
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä minäkin "uskaltaudun" mukaan kirjoittelemaan. Taustalla olen lueskellut joitakin ketjuja ja koukkuun olen jäänyt vaikka en ole itse aiemmin kirjoittanutkaan =)
Minulle voisi laittaa 8.6/haavevauva/26/1/tays Laskettuaika todennäköisesti tulee vaihtumaan mutta aloitetaan nyt tuolla..
Viikko sitten plussa ilmestyi noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja olo on uskomattoman onnellinen. Mitään oireita ei ole ollut ollenkaan joten välillä iskee epäusko onko tämä totta ollenkaan.. Kovasti joka puolella yritetään vakuutella että ei se oireettomuus mitään kerro mutta olisi kiva kuitenkin tuntea edes jotain, mistä voisi päätellä jotain tapahtuvan. Varhaisultraa soittelin joihinkin paikkoihin ja tiedustelin vähän hintoja, kun eroa tuntuu olevan hirveästi..

Me emme ole kertoneet kenellekään ja olen vahvasti sitä mieltä että ennen rv 12 ei kerrotakaan. Voi olla, että varhaisultran jälkeen on mieli toinen, jos kaikki on hyvin.. Kivoja vähän erilaisia tapoja olen minäkin kuitenkin yrittänyt miettiä miten kertoa esim. vanhemmille ja läheisimmille ystäville, joten lisää vinkkejä jos sellaisia on mielessä =)
 
Täällä uusi tähän pinoon :) Tosi alussa vasta ollaan, eilen tehty clearbluen digitaalinen raskaustesti raskausviikkoja oli 1-2. Eli vissiin 5.raskausviikko alkanut juuri. Eli tänään olis oman arvion mukaan rv 4+0.

Meille olisi toinen lapsi tulossa ja niin kuin esikoinenkin (2 v.), niin tämäkin raskaus sai alkunsa ekasta lugekierrosta (mulla liian lyhyt luteaalivaihe). Siksi vähän jännittääkin taas tämä ihan alku, että meneekö kaikki hyvin..

Oireita on ollut jo jonkin verran ja siksi tuon testinkin eilen tein. Pissattaa enemmän, pientä närästystä ja sellaista outoa mahan möngerrystä ja nippailuja. Oli pari päivää ennen testin tekemistä ihan sellainen olo, että nyt tärppäs ;) Esikon kanssa oli ihan samat fiilikset.

Terese rv 4+0(?)
 

Yhteistyössä