~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Alkavaa viikkoa vaan kaikille - itsellä vielä tämä viikko mukaan lukien töitä kolme viikkoa...

Tuosta toksoplasmoosista pitikin mulla sanoa, että meilläkin on sisäkissa - ulkoilee valjaissa kyllä - mutta tuo on ollut sellainen asia, jossa on pelattu varman päälle eli mies itse (terveydenhoitoalan ammattilaisena, eli on lääkäri) oli jo raskausta suunnitellessa sitä mieltä, et hänen pitää ottaa tuo hiekkalaatikko vastuulleen (oon siis ennen sen hoitanut). Jonku kerran kun ei ole ollut hänellä mahdollista, niin sitten lapset tai mä suojahanskoilla...
 
Maanantaita mammat!

Kolmatta päivää selkä ja niskat niiiin kipeinä. Johtuneeko flunssasta, paskasta sängystä vai tästä raskaudesta vai kaikista yhteensä?! :kieh: |O hyvä kun pää kääntyy enään... ihanaa jos tää loppuaika on tätä niin hohhoijjaa...

Viime perjantaina olis ollu neuvola mutta peruin sen kun aamulla oli niin kamala olo että en jaksanut edes ajaytella lähtemistä. Olisin joutunut ottamaan kaks nuorempaa lastakin mukaan ja nuorin on kans räkätaudissa vaihteeksi. Korvat tuntuu jänniltä, ninn kuin olis joku kattila päässä koko ajan ja humisee, olisko joku tulehus korvissa? Mulla ei kai ikinä ennen oo ollut mutta sais soitettua lääkäriin. No jääpä kaikki ylimääräinen tekemättä. Kai se pitää nyt oppia vaan hiljentämään tahtia ja lepäilläkin ennenkuin taas hulina alkaa.

Miehelläkään enään tämä ja ensi viikko koulua ja sitten toinen harjoittelu ja se on OHI!!! B) Jee!!! Vuoden viikkoleski/yyhoo elämä toivottavasti lopullisesti ohi!!

Eilen poksui täällä kans viikot ja 31 nyt kasassa... ENÄÄN 9-11 viikkoa korkeintaan jäljellä! Toisaalta odotan jo niin että saan oman kroppani (jalat varsinkin) takaisin mutta hieman jännityksellä odotan arjen sujumaan lähtemistä.

Jakselkaahan!

 
Maanantaita mammat!

Kolmatta päivää selkä ja niskat niiiin kipeinä. Johtuneeko flunssasta, paskasta sängystä vai tästä raskaudesta vai kaikista yhteensä?! :kieh: |O hyvä kun pää kääntyy enään... ihanaa jos tää loppuaika on tätä niin hohhoijjaa...

Viime perjantaina olis ollu neuvola mutta peruin sen kun aamulla oli niin kamala olo että en jaksanut edes ajaytella lähtemistä. Olisin joutunut ottamaan kaks nuorempaa lastakin mukaan ja nuorin on kans räkätaudissa vaihteeksi. Korvat tuntuu jänniltä, ninn kuin olis joku kattila päässä koko ajan ja humisee, olisko joku tulehus korvissa? Mulla ei kai ikinä ennen oo ollut mutta sais soitettua lääkäriin. No jääpä kaikki ylimääräinen tekemättä. Kai se pitää nyt oppia vaan hiljentämään tahtia ja lepäilläkin ennenkuin taas hulina alkaa.

Miehelläkään enään tämä ja ensi viikko koulua ja sitten toinen harjoittelu ja se on OHI!!! B) Jee!!! Vuoden viikkoleski/yyhoo elämä toivottavasti lopullisesti ohi!!

Eilen poksui täällä kans viikot ja 31 nyt kasassa... ENÄÄN 9-11 viikkoa korkeintaan jäljellä! Toisaalta odotan jo niin että saan oman kroppani (jalat varsinkin) takaisin mutta hieman jännityksellä odotan arjen sujumaan lähtemistä.

Jakselkaahan!

 
Neuvolasta kotiuduttu..

32+6 (31+0 )
paino +377
RR 126/78 (118/64 )
Pissa puhdas, kuten viimeksikin.
Hb:tä eivät nyt ottaneet kun viimeks otettiin.
Sf 29 (27 )
RT (rt)
Sykkeet + 156 (146 )
Liikkeet ++ (++ )

Ottivat sit valkovuotonäytteen ja streptokokki näytteen kun tarkistavat syitä jotka voi aiheuttaa niitä "varpusparvi" supistuksia, sen lisäksi th halusi että lääkäri tarkistaa alakerran tilanteen joten perjantaina uudestaan kinttuja levittää..
Mutta sissus että teki näytteenotto kipeetä, mulla on kuulemma kohdunsuu niin ylhäällä ja takana että sinne on vaikee nähdä joten meni aikamoiseks runnomiseks ja loppujen lopuks levittimien pääkin oli jo veressä, toivon mukaan ei ala vuotelee nyt.. :/
Tunnin päästä pitää soittaa th:lle ja tarkistaa vv:n tilanne.

Kait mä alan valmistautuu isännöitsijän ja putkimiesten tuloon, meille tehdään joku arviointi putkien suhteen, nyt on kamala ressi et pitäis siivota kun huomasin kotiin tullessa kuinka kauniisti päivänvalo paljastaa keittiön lattialla olevat koiran tassun jäljet... :ashamed:

Oli omaa napaa aika pitkälti, pahoittelen. Mä koitan taas skarpata.. :whistle:

Maira ja eemeli 32+6
 
Päivää mammat!

milkei kirjoitti:
"Täällä on muuten välillä sellainen olo, ettei tästä tuu lasta koskaan. Että tää nyt on vaan loppuelämän sitten tällaista, vaivojen kanssa elelemistä ja valmistautumista. Välillä taas on paniikki, etten mie ees tiiä, mitä sille lapselle pitää laittaa päälle milläkin kelillä. Että onko meillä nyt varmasti kaikkee. Lapsi ei sais tulla ennen, kun on varma, että kaikkeen on varauduttu ja toisaalta sen pitäis olla jo tossa.. Ihan skitsoksi tässä tulee Liikaa aikaa miettiä asioita ilmeisesti. "
Mulla on niin samat fiilikset, oikein naurahdin ääneen kun luin tuon pätkän. Tsemppiä vaan meille kaikille skitso-oloon :D

omaa napaa:
Täällä on nukahtamisvaikeuksia, vessassa juostaan tiheään eikä löydy selkäsäryiltä sopivaa asentoa. Onneksi ollaan saikulla niin ei tuosta niin pahaa stressiä aiheudu. Ens viikolla vasta on neuvola, tuntuu että siitä olisi ikuisuus. Saa nähdä millasia lukemia tulee, kiloja on jotenkin kertynyt viime aikoina huimaan tahtiin. Kai se on se vaavi vaan joka kasvaa :whistle:
Vauva on ollut vähäliikkeinen viime päivinä, kai siellä on ahtaampaa nyt? Möyrimistä kyllä tunnen mutta kunnon potkuja aika vähän. Supistuksia/särkyä/painontunnetta on ollut enemmän, mutta johtuu varmaan siitä että oli aika paljon ohjelmaa viikonloppuna. Nyt kun olen rauhoittunut niin selkeästi vähemmän. Pakko vaan ottaa tosi iisisti. Ens viikonloppuna olisi noi lapsimessut, niillä voisi mahdollisesti käväistä jos olo sen suo.

Onpas ihanaa kun taas paistaa aurinko B)

tinysteps 30+1 (29+4)
 
ARGHHH!!!! Eiköhän mokkula pätkässy yhteyden, ni kaikki tekstit bittiavaruuteen.. :kieh:
No, mutta...ei mulla erikoista.Poksumaan oikeestaan vaan tulin. :D Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!! :heart: B)

Maypo ja :heart: 33+0 JEEEE!!!!
 
No joku tulehdushan sieltä sitten löytykin, ei muutakun terveyskeskukseen noutamaan reseptiä ja apteekkiin... :ashamed:

Miten tuleekin niin saastainen olo jos jotain tulehusta tms. tolta alakerrasta löytyy... :x
 
Poksumaan tulin... eilen poksahti 32 ja tänään 31 viikkoa kaksi laskettua aikaa kun on :) se olis 8 viikkoa korkeintaan jäljellä....pitkälle tuntuu näiden vaivojen kanssa. Alkaa jo jännittämään pääseekö suunniteltuun sektioon asti vai tuleeko jotain vastoinkäymisiä ja mennään päivystyssektioon tai pahimmassa tapauksessa hätäsektioon. Mutta tosiaan korkeintaan 8 viikkoa leikkaukseen :)

Kyllä alkaa jo jänskättää tuo leikkaus....suoraan sanottuna pelottaa sairaasti mutta parempi olla ajattelematta koko hommaa...enempää ei voi pieleen mennä kuin viime kerralla :(

Tänään tuli huutonetistä ostamani verhopaketti pinnasänkyyn...ei ole kyllä minkäänlaista hajua miten nuo verhot saa laitettua :eek:

Supistelee edelleen jos hieman kävelen enempi...muuten ok.

taas omaa napaa vaan....anteeksi :ashamed:

Voimia kaikille mammoille ja mukavaa alkanutta viikkoa :)


Lumihiutale ja iitu rv 32+1 (31)
 
Salmander: Kiitos :ashamed: Ihanan sängyn saitte pienelle ostettua! =)

Maypo: Kiitos kiitos :ashamed: Toivottavasti saat hiivan ja pahanolon selätettyä!

Tänttärä: Osanottoni insuliinista - mutta 13 viikkoa oletkin sinnitellyt - hienosti! Muistathan itse, jos ammattilaiset unohtaa, tutkituttaa tuo pissiasia synnytyksen jälkeen, ettei jää tutkimatta :hug:

Rapu: :hug: Olipas pieni sua säikytellyt!

Miumiu: Kiitos linkistä - piti heti lukea ketju läpi =)

Milkei: Jaksuja kipuihin :hug:

Maira: :hug:

Syyshortensia: Hienoa, että esikkosi leikkaus/toipuminen menneet hyvin! =)

Pulinapata olikin laittanut hauskoja tositarinoita mm. esikon suhtautumisesta uuteen vauvaan, kiitos niistä ja Syyshortensiallekin kiitos neuvoista! Kysyin sitten esikolta, mitä hän arvelee, missä on masuovi, niin hän sanoi, ettei tiedä. Kerroin sitten vauva-aukosta hänelle. Muutaman tunnin kuluttua hän kysyi multa, tuleeko siihen aukkoon pipi vauvasta - ihana pieni poikani on niin huolehtivainen :heart: Sanoin, että joo, voi pieni pipi tulla (pieni ja pieni, mutta en raaskinut kertoa totuutta), mutta lääkäri auttaa. Nämä selitykset tuntuivat riittävän hänelle =)
 
Lisään vielä...

Lumihiutale: Sektiopelonkarkoitus :hug:

Mammaliini: Mulla on ollut toinen korva lukossa nyt 4 kk. Keskiraskauden lääkäri sanoi, että limakalvot turvoksissa raskauden takia ja voi johtua siitä. Eli voisiko sulla olla samaa vikaa, kuulostaa meinaan tutulta tuo korvien humina?
 
Lenniina Kiitos :) sä olet kyllä ihana kun aina jaksat kommentoida kaikille :)

Samalla kommentoin tähän Toksoplasmoosi asiaan...kävin kokeessa raskausaikana kun luulin sitä erääksi toiseksi tarttuvaksi sairaudeksi...
Toinen oli siis cytomegalo virus joka jäi sitten selvittämättä olenko sen sairastanut....se toisinaan pelottaa :/
 
Tervehdys äipät!

Kiitokset täältäkin Lenniinalle, Syyshortensialle ja muillekin, jotka ahkerasti jaksavat muistaa kaikkia tasapuolisesti.

Unelias täällä myös hieman kauhunsekaisin tuntein seuraillaan kokoa. Mulla sf-mitta oli 33 cm rv 30, jolloin kävin lääkärin määräyksestä ylimääräisessä ultrassa, mutta eipä siellä paljon mitään muuta sanottu, kuin, että hän nyt vaan on vähän isokokoinen. Sokeria kuulemma olisi hyvä välttää, mikä on helpommin sanottu kuin tehty :ashamed:
Kontrolliultra on mulla perjantaina.

Neuvolassa kävin tänään ja tässä kuulumisia:
RV 32+1 (29+1)
Painonmuutos / vko +1000 g (+110 g) :ashamed:
Turvotus +(+)
RR 138/80 (130/80)
HB 119 (113)
Sf 34 (33)
Tarjonta RT
Syke ++150(++150)
Liikkeet ++(++)

Kysyin käsien puutumisesta, joka on pahentunut ja saanut seurakseen myös turvotusta, kipuilua ja jäykkyyttä. Vastaus oli juuri tuo hermokanavien puristuminen turvotuksen seurauksena ( Shawnelle kiitokset infosta). Sain käskyn seurailla tilannetta pari päivää ja jos jatkuu niin komennuksen hakeutua sairaslomalle, joko työterveyden tai tarvittaessa neuvolan kautta. Alkaa tosiaan olla turhauttavaa, kun pukeminen, ruoan laitto, autolla ajo yms. on vähän hankalaa näillä käsillä. Ja eipä tämä koneen naputtelukaan kovin näppärästi enää käy :(

Jaksamista kaikille remonttien ja muuttojen kanssa painiskeleville. Täällä edelleen remppa jatkuu, mutta pahin alkaa olla takana. Ehkä jopa vapun jälkeen pääsisi laittamaan vauvalle huonetta :)

Jonttu & jättis 32+1
 
Jälleen kerran terveiset ultrasta. :D Hyvin olivat vauvat taas kasvaneet, painoarviot tällä hetkellä 1,9 kg (A) ja 1,5 kg (B). Ja herra A oli onneksi edelleen perätilassa, suunniteltu sektio olisi siis näillä näkymin toteutumassa. Ne muutamat jättimyllerrykset, joihin parina yönä heräsin, johtuivat ilmeisesti siitä, että herra B oli heittänyt kuperkeikkaa ja siirtynyt jalat vasemmalle-pää oikealle-asennosta juuri päinvastaisiin asemiin.

Tajusin viime viikolla, että vauvathan saattavat hyvinkin syntyä jo kuukauden kuluttua - tuli pieni paniikki kaikenlaisten hankintojen suhteen. Niiden kanssa kun ei ole kiirehditty asenteella "mitäs sitä hötkyilemään, onhan tässä aikaa"... Niinpä hankittiin viikonloppuna vaunut ja Manduca-reppuja kaksin kappalein. ONneksi monet liikkeet sentään myöntävät 10% monikkoperhealennuksen.

Vaunujen kanssa meillä olikin pienimuotoinen episodi viime viikolla, kun tosiaan ensin ostimme huutonetitse käytetyt teutonian tuplat. Kotona sitten huomasimme, että kuomun sisäpuoli oli täynnä pieniä hometäpliä :/ Otettiin yhteyttä myyjään, joka onneksi ilmoitti samantien, että voimme palauttaa vaunut ja saada rahat takaisin. Vaunuja oli kuulemma aina säilytetty sisätiloissa, eikä myyjä osannut arvata, että niissä voisi olla jotain homeongelmaa. No, ajan käydessä vähiin, totesimme, että ehkä meillä ei ole varaa lähteä kokeilemaan uutta käytettyjen vaunujen kauppaa, ja lähdimme kiertämään vaunuliikkeitä. Émmaljungalta on vasta hiljattain tullut markkinoille uudet kaksostenvaunut, jotka osoittautuivat aivan ylivertaisen näppäriksi ja pieneen tilaan meneviksi. Päätös oli lopulta erittäin helppo ja nyt tuolla vierashuoneessa komeilee upouudet Emmajunga Twin nitrot.. =) Hinta kirpaisi, mutta eipähän tarvitse miettiä, puhkeaako vauvoille joskus allergia tai astma, kun nukkuvat hometäpläisissä vaunuissa... Vielä pitäisi saada esikoisen yhdistelmävaunut (onneksi taatusti homeettomat...) myytyä, kun ei niille ole enää käyttöä.

Jaksamista raskausvaivojen kanssa painiville, milkei, Lenniina, Maira, maypo, Tänttärä ja Jonna nyt ainakin... Oli varmaan muitakin, jotka pääsivät menemään ohi silmien. :ashamed:

Omanapaisesti,

Myntti ja kaverukset :heart: :heart: 31+3
 
Ripe: Tsemppiä vikoihin työpäiviin! Puhallus liitoskipuihin! Minä täällä naureskelin tuolle takaperin kävelylle, kun näin silmissäni joukon raskaana olevia kävelemässä ympäriinsä takaperin. =)

Maira: Toivottavasti lääkkeet auttavat pian ja supistukset vähenee. Toivottavasti vuoto on pysynyt poissa. :hug:

Milkei, Miumiu ja Tinysteps: Puhallus selkäkipuihin! :hug:

Mammaliini: Viimeisiin yh-hetkiin jaksua ja kipujen kanssa olelemiseen voimia! :hug:

Lumihiutale: :hug: leikkausjännitykseen! En muista onko ollut puhetta, mutta oletko saanut puhella jännityksestä ja huonoista kokemuksista kätilön tai vastaavan kanssa? Itse aion pyytää uudella paikkakunnalla lähetettä äitiyspolille kätilön (mieluiten synnytyspelkokätilön) kanssa juttelemiseen. Nykyisestä neuvolastakin olisi laitettu lähete ja th suosittelikin tänään pyytämään uudessa paikassa samaa. Alateitse en pelkää synnyttää, mutta sektio kauhistuttaa erinäisten syiden vuoksi. Tsemppiä!

Lenniina: Teillähän on ollut hyvä keskustelu esikoisen kanssa. Suloinen poika! :)

JonnaH: Tsemppiä sokerien välttelyyn. Se ei ole kyllä laisinkaan kivaa eikä helppoa. Käsien puutumisongelmaan helpotusta. :hug:

Myntti: Mukava kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin lapsosilla. Hienoa, että vaunutkin lopulta löytyivät vastoinkäymisten jälkeen.

( . ) Tänään kävin neuvolassa aamupäivällä ja iltapäivällä gynen vastaanotolla tsekkauttamassa tilanteen.

rv 32+0, painon muutos +377/vko, rr 102/72, pissa ok, kohdunpohjan korkeus 28, syke 130 ja rt. Kaikki siis kunnossa neuvolan mukaan. Th lohdutteli minua painoahdistuksessani ja käski olla murehtimatta moista. Verenpaineen alhaisuuden vuoksi sanoi, ettei pieni sipsi ja salmiakki määrä haittaisi. Kehoitti pyytämään pelkopolille ajan uudella paikkakunnalla, kun on paljon asioita, jotka mietityttää lähinnä yllättävän sektion osuessa kohdalle. Lopuksi toivotteli hyvää jatkoa uudella paikkakunnalla. Toivottavasti uudessa paikassa on th, joka ottaa yhtä vakavasti huoleni. Enää ei ole haitannut tämän th:n mielipiteitä laukova tyyli, kun muuten on hoitanut niin hyvin.

Gynekologilla käynti oli myös helpottava. Vaikka supistuksia tulee jatkuvasti kipeästi ja säännöllisestikin, edelleen kohdunsuu kestää eikä ennenaikaisen synnytyksen pelkoa ole. Ihanaa, että voin olla rauhallisin mielin. Todennäköisesti siis menee ennemminkin yli lasketunajan kuin ali. Jee! :) Lääkäri kuitenkin kehoitti ottamaan iisisti mm. muutossa. Kohdunsuuta oli siis normisti jäljellä. Ultratessa vauva piti jalat visusti kiinni, joten ei saatu tällä kertaa veikkausta sukupuolesta. Vauvan paino oli n. 2kg, rt ja lapsivettä normaalisti. Keskikokoinen lapsonen siis näyttäisi olevan tulossa. Esikoinen ja mieskin olivat paikalla, kun gyne ultrasi. Esikoinen oli kovin iloinen ja onnessaan ultrasta. :heart:

Nyt lopetan romaanin. Jaksamista kaikille!

-Sh ja Milla rv 32+0
 
Syyshortensia Sä mitä todennäköisemmin saat saman th.n joka mulla on ja tuntuu et se laittaa juttuja eteenpäin välillä hävettävän pienestä..Niinku esim mun iskiaskipu ----> samantien lääkärille jne jne... Eli toivon mukaan saat hyvää hoitoo täälläkin.. :)

Ei muutakun teretulemasta joukkohon! :D Ja muista tosissaan ottaa rennosti muutto, ettei satu mitään!
 
32+0 POKS :D

Kävin tänään shoppailemassa taas.
Rintsikka asiaa
Ottaa jokseenkin päähän!
Aijemmin sanoin etten hommaa vielä imetysliivejä, mutta sisko alotti heti paasauksen ja käski ainakin 2 hommata. :eek:
Noh kävin sitten tsiikailemassa niitä tänään ja lindexillä olis ollukki.
Mutta mulle tuli ongelma! Minkä kokoiset ne pitää olla?!
Mulla on kokona nyt 85b ja tuo b kuppi kyllä riittää, mutta tuo ympärysmitta on aika tiukka eli pitäs löytää 90-95b rinsikat jostain?!
Eipä löytynyt, kävin 4 eri kaupassa ja tuommosta kokoa ei löydy mistään!
Mikä koko vastaa 85b?!
C kuppi on aivan liian suuri minulle, 2 on c kupilla (siskolta saatu) mutta kuppi hiertää kainalot auki.
Myöskään missään liikkeessä ei myyty jatkopaloja!!
Kysyin myyjiltä niin sanoivat ettei normi kaupoista saa jatkopaloja eikä erikoiselle vartalolle rintsikoita! :headwall:
En kyllä ole mielestäni mitenkään erikoinen, ettei mulle muka kaupasta liivejä löydy.
GRRRRRRRR :kieh:

Joo no löysin minä sentään jotain!
H&M löyty rekki missä oli äippävaatteita tarjouksessa!
Oon aikasemmin käyny kattomassa et onpas kalliita 40e ja 50e äippäfarkut en osta!
Noh nyt ne makso 19e kpl!! Piti oikeen silmiä hieroa kun en meinannu uskoa!
Ostinpa sitten 2kpl!! :LOL:
Ja tietysti lähti mukaan myös parit potkupuvut ja bodyt! :ashamed:

Juu ja tutti show on nyt korkattu ostin 2 kpl emman tutteja sinisen ja punasen kun ei tiiä kumpi tulee. Olishan siel ollu paljon ihkumpiakin tutteja.

Maira :hug: Koitahan selättää tulehdus!

En jaksa enempää kirjotella ihan poikki plääh

Jane ja veijokeiju 32+0
 
Jane69 meille neuvottiin synnytysvalmennuksessa ostaan muutama viikko ennen LA:ta kuppikokoa isommat liivit. Ite siirryin jossain vaiheessa B75:stä C75:een ja nekin on nyt käymässä pieneks. Katon sit vielä lähempänä, mut luulen et ostan joko C80/85 tai sit suosiolla D kupin. Jos ostaa liian pienet niin voihan sit laittaa miehen hakeen uudet synnytyksen jälkeen :kieh: Rinnat on kuulemma ihan kivikovat kun maito nousee rintoihin et tarvii olla sitä varaa ja joustavuutta liiveissä sitten et ei oo epämukavat. Erikoisliikkeissä on kyl kalliit liivit, mut on ne toisaalta sit hyvätkin ja asiantuntijan valitsemat.

(.) Vihdoin on tullu äitiyspakkauspäätös ja parin viikon sisään pitäis saada se :heart: Yks huoli vähemmän :)

Paljon jaksuja kaikille tasapuolisesti! :hug:

Pikkuapina ja Papu 34+3
 
Maira Olipa ikävää että sulta sitten löyty jotain tulehdusta, toivottavasti lääkkeet auttaa!
Ja toivottavasti itsellä ei ole siellä jotain tulehdusta piilossa. No en usko, ei oltu lähettämässä lisätutkimuksiin, mutta eivät kyllä olleet oireetkaan yhtä pahat.

Ihana sää tänään! käveltiin miehen kanssa pitkä lenkki kaupasta kotiin ja syötiin samalla jäätelöt :)
Masussa on oltu hereillä aamuneljästä tähän asti..ei ole ainakaan kovin pitkästi voinut nukkua huomaamatta. Nyt on kokeilussa uusi taktiikka, syön jotain juuri vähän ennen nukkumaanmenoa. Jospa hän ei herättäisi yöllä potkimalla nälkää (?) :D

Syyshortensia
On se vaan aina niin kiva käydä neuvolassa/ultrassa, vaikka ei mitään ihmeellistä olisikaan, niin saa taas vähäksi aikaa mielenrauhan :)
 
Täytyi vielä näin iltasella kysäistä että voikohan maito nousta rintoihin jo raskausaikana`?esimaitoa on tullut jo ainakin 10 viikkoa mutta viime päivinä lisääntynyt reilusti ja varsinkin toinen rinta tuntuu ihan siltä kun olisi täynnä maitoa...pakko välillä puristaa sitä pois että helpottaa.suihkussa tai saunassa sitä vaan valuu reilusti ja puristaessa ihan suihkuaa runsaasti.

Syyshortensia kyllä varmasti pääsisin keskustelemaan pelosta mutta jotenkin koen että siitä ei olisi hyötyä koska olen käynyt molemmista kerroista ja asiat menneet ihan pieleen.esitin toiveitakin mutta yksikään ei toteutunut.
Minullehan tulee aika vielä sairaalaan lääkärin juttusille jossa katsotaan leikkauspäivä yms.ajattelin siellä myös puhua pelosta.Pelko on meinaan hirveä. :(
 
Hyvää uutta viikkoa! :wave:

Paljo oli taas tullu juttu sitte viime käynnin =)

Jaksamista kaikille kipujen ja kolotusten kanssa! :flower:

Omaan napaan ei sen erikoisempia. Normaalit liitos- ja selkäkivut edelleen kuviossa. Nyt sit puhkes viisaudenhammas niin ilkeesti painaan poskeen että pakko soittaa aamulla hammaslääkäriin että alkavatko poistaan sitä. Netistä luin vähä ristiriitaisia juttuja, joillaki oli poistettu mut ei kaikilla. Noo sen kuulee sitte huomenna että mitä tehään. Kyllä mä periaatteessa tän kans pärjään vielä, tuntuu vaan inhottavalta ku painaa toi hammas tosiaan koko ajan poskeen ja siellä on haavaki. :|

Vauva on tosi vilkas ja nyt on alkanu päivisinki potkiskeleen. Voi tosin johtua siitä että nyt ku oon saikulla nii tulee päivällä enemmän oltua rauhassa nii sen liikkeet tuntee sit paremmin =)

Voikaahan paksusti! ei enää kauaa jäljellä nii aletaan jakautumaan! =)

Niiskuneiti- ja masukki 33+5 :heart:
 
Myntti mä ostin kaksostenvaunut käytetyt tuolta monikkko onnea myynti palstan kautta ja sain kyllä hyvät emaljungan vaunut. Ainut mikä on pitää hommata varmaan uudet renkaat mutta muuten oli homeettomat ja ehjät.

Miumiu83 oli täällläkin eilen todella hieno ilma olis niin kovasti tehnyt mieli lenkille mutta tyydyin sitten hippasemmaan pihassa.

Lumihiutale82 mulla on kanssa tullut maitoa jo 4 viikkoa ja edellisiltä tuli kanssa siis ihan normaaliksi oon sen ymmärtänyt.


Tänään olis ultra ja huomenna poksuu 32 viikkoa
 
Huomenta tännekin pinoon!

(.) Eilen kävin ultrassa ja kaikki näytti olevan Heppulilla kunnossa :heart: Oli vain poika päässyt potraksi kasvamaan... painoarvio oli yli 2,2kg . Harmikseni sitä ei merkitty äitiyskorttiin, mutta neuvolasta sen tiedon saa ensikerralla. Uusintaultraan sain ajan, vauvan paino on nyt tarkkailussa, jottei yli 4 kiloiseksi pääse. Sisätutkimuksessa kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm ja parille sormelle olin auki. Jotain "mystistä" :LOL: siis alhaalla tapahtuu. Tahtia pitää rauhoittaa... Ehkä kannattaa jättää keittiön katon peseminen :ashamed: miehelle tai siirtää ensi syksyyn. Sain siitä nimittäin älyttömän ristiselkäkivun, joka nyt on siirtynyt oikeaan lonkkaan ja sieltä kipuilee koko jalkaan. Onkohan se sitä issiasta sitten? Auttaako siihen mikään? Hierominen/särkylääkkeet????

Liiveistä ollut jonkin verran puhetta.. Itse ihastuin edellisellä kerralla glamourmomin imetystoppeihin! Ne antavat hyvin anteeksi kuppikoon vaihtelun. Ja ensimmäisillä imetysviikoilla olen öisin suosinut kupittomia toppeja/sporttiliivejä, joihin voi hyvin laittaa vaikka sideharson jos maitoa valuu kovastikin. Muutamassa viikossa rinnan kokokin kyllä normalisoituu ja sitten olen vasta ostanut paremmat liivit..

Oliivitar ja Heppuli 31+4
 
Poksumaan tulin.. 34+0 tänään ja yksi rajapyykki saavutettu! Lääkitys loppui ja enää ei synnytystä yritetä aktiivisesti estellä. Vauvalle tiedoksi että 3 viikon päästä voidaan purkaa yksiön vuokrasopimus ja tavata kasvotusten :saint:

-minttu ja rimprenssa 34+0 :heart:
 
huomenta kaikille!

Ihana ilma näyttää tulevan tänne oulun seudulle, aurinko paistaa niin makiasti! B) Eli tulipahan ulkoilupäivä tästäkin päivästä!
:hug: ja jaksamisia kaikille vaivoista, sokereista , tulehduksista ja muusta kärsiville tasapuolisesti! en muista mitä kelläkin oli.. :ashamed: Jokapäivä juttuja lueskelen ja mukava huomata että paljolti samoja asioita käydään läpi...kommentointi tuntuu vaan olevan mulle niin ylivoimaista.. |O

Imetysliivejämulla tasan yhet! ja viidettä odotan! eiku oon tässä siivoillu kaappeja ja armotta roskiin heittäny huonoinpia, pitää ostaa toiset hyvät ja tukevat. Sitten nyös pidän triumphin(miten se nyt kirjotettiin) urheiluliivejä on hyvät ja tukevat!

Hiivaapukkaa taas tännekkin! :kieh: oon vissiinki taas liialla sokerin syönnillä ollu tai sitte vähän vilkkaammin peittoja heiluteltu.. ;) Mutta ärsy vaiva tuo ja tahtoo alkaa supistuttaan tuo tulehdus. :( lenkkeily jääny koko viikonl.yli väliin samoin eilen en viittiny, kun tuntu että vauva niin alhaalla ja supistelee jos yhtään alkaa revitteleen. Pahoinvointia ollu taas ihan kiitettävästi. varmaan just tuon sokerin syönnin takia, on tullu leivotteua paljon ja muuta herkkua napsittua niin heti huomaa huonossa olossa sen..

Aika tuntuu menevän välillä hitaasti, välillä huomaa että apua kohta vauva syntyy ja sitä ja tätä tekemättä!

mutta täällä muksut alkaa heräileen....(nyt vasta)joten lähen aamupalan tekoon...

vointeja!!! inkkukinkku 31+3
 

Yhteistyössä