~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Huomenta vaan täältäkin.

siirille onnea synttäripäivän varmistumisesta!

Saagatar aivan ihanaa, että teidän poitsu on jo noin hyvissä mitoissa.

Mairalle piti kirjoittaa, että ihanaa kun sun miehesi päättikin lähteä mukaan synnytykseen. Se on kaikessa karuudessaan kuitenkin elämän upein ja ainutlaatuisin kokemus, joita ei montaa kertaa elämässä koe.

Kiitos paljon syyshortensia!



Mamas & Papasin tarvikkeista ja vaatteista tykätään täälläkin. Vaatteita vaan tosiaan ei Suomesta juurikaan saa, mitä nyt huutonetistä tai ulkomailta tilattuna. Itse ostin vauvalle Mamas &Papasin hoitolaukun ja sitten sellaisen aivan super syötävän suloisen vaipanvaihtoalustan hoitopöydälle. On muuten nyt tosi vaikeeta säilyttää sukupuolisalaisuutta, kun meillä ramppaa porukkaa katsomassa uutta taloa, ja en ole voinut sen takia kunnolla sisustaa viellä vauvan huonetta. Kohta en kyllä malta enää olla laittamatta huonetta kuntoon. =) Pikkuvaatteita ajattelin alkaa pesemään sitten kun jään äippälomalle eli parin viikon päästä. Kestovaippojakin olen hankkinut ihan kivan pinon jo.
Hankintalistalla on enää rintapumppu, kantoliina, kova koppa vaunuihin ja imetysliiejä ja pari imetyspaitaa. Vaikka lapsi on meille toinen, on aika paljon jouduttu hankkimaan uutena, kun aikoinaan myytiin/annettiin pois esikoisen tarvikkeita tilanpuutteen takia.
Olen aivan ihastunut meidän uuteen omakotitaloon, ja nyt en malttaisikaan olla töissä yhtään...2 viikkoa enää onneksi....

Nyt töitä tekemään...Blaah. Ajatukset pyörii kodissa ja vauvassa..

Johanna 31+4
 
Ootteko muut saaneet neuvolasta kyselylappua imetyksen sujumisesta? Ainakin Seinäjoen sairaalaan synnyttämään menijät sen kai tulevat saamaan? Eilen täyttelin mutta siinä on teksikohdan takana tumma naisen kuva (tulostuksessa tummunut) ja hankala siihen päälle mitään kirjoittaa,, ja kolme imetystä takana niin aikalailla sai koittaa tiivistellä.

Voi kun pitäis jaksaa vääntäytyä suihkuun, esikoinen lähti yksin reippaana vesisateeseen ja keskimmäinen vielä koisaa, pitäis pian herätellä se nuorimman seuraksi siksi aikaa et käyn pesulla. Toisaalta parempi vaan kun nukkuu vielä hetken, se on ihan toivoton jos herää kesken unien, tappelee ittensä kans ja porstuaa ei oo yhtään! :LOL: :kieh:

Taisin laittaa viime kirjotukseen RV viikkoa liian vähän... en pysy perillä enään missä mennään! :ashamed:
 
Maira Joo en muista itsekään nähneeni moista ohjeistusta, vaikka pt:stä oliskin ollut puhetta. Tuo oma th on kuitenkin vanhempi, oikein pätevän oloinen että en usko että ihan turhaankaan höpäjää:) Toivotaan että pojat vielä kääntyy!
 
Niin, Mussupussu, en mäkään haluais olla mäkättävä vaimo ja omasta mielestä oonkin ollut aika joustava ja ymmärtävä, yleensäkään suoranaisesti katso voivani aikuista kieltää tmv. Mutta kyllä välillä keskusteltiin aika pitkään ja hartaasti, että pitää olla molemmilla samat periaatteet ja oikeudet (tietty ei tarkoita raskausaikana juomista tmv - en nyt ymmärrä et miehenkin pitäis olla tipattomalla jne), ettei toinen voi aina vaan mennä ja odottaa että toinen hoitaa kaiken jos erikseen ei ole muusta sovittu...

Heh, naureskellut et tää palsta on saanut mut nyt hankkimaan kaikenlaista jo ajoissa, oikeastaan puuttuu lähinnä turvakaukalo, kylvetysamme ja vaippoja... Alkanut ymmärtää työkaverin vaimon oudoksuvaa ilmettä, kun jäin esikoisestä äippälomalle ja kyseli, joko oon hankkinu kaiken... Sanoin että öö, on tuo äitiyspakkaus tullut ja äitini on kutonu villapuvun :xmas: Ilme jäi kyl muistiin, mut olin niin varma et yli menee kuitenki, et äippälomallahan siihen aikaa on...varsinkin ekalta. Vaatteiden pesut ym mäkin oon ajatellu jättää siihen kun jään kotiin.

Viime päiviinä ollut nyt sellaisia heikotuskohtauksia, tulee vähän olo et menee taju ja öklöttää. Maha tosiaan on hyvin rajallinen, ettei ruoka niin maistu - sitten noitten hetkien aikaan pitää hakea jotaki suklaata tmv... Lohdullista että muillakin paukkuu uudet rajat, itsellä hirvittää joko huomenna ylittyy 80kg... Lähtöpaino mullaki 72kg, mut se oli vähä liikaa tälle 167cm varrelle (vaikka th nätisti puhuukin normaalipainoisena ja ihailee painonnousun tasaisuutta), mut ku aikaisemmissa raskauksissa synnärille mennessä jäi viel himpun alle 75kg, niin tuntuuhan tää paljolta... No, eiköhän sinne synnärille jää taas mukavasti.
 
Moiks!

Nyt se tosissaan tapahtu, tammikuisten -11 oli avattu :eek:


siirille onnea vauskin syntymäpäivän varimistumisesta! :flower:

tänttärä ainaki ku ite kävin synnärillä nii siellä oli tosi ihana henkilökunta, ottivat tosi hyvin vastaan ja asiat hoitu hyvin. Voihan siellä tietty olla jtn ei nii mukavia kätilöitä, mie en semmosiin edes siellä osastolla törmänny. Toivottavasti saadaan molemmat kuitenki Kys:llä hyvää apua sitte aikanaan =)

Ihana kuulla että Saagataren poika on kasvanut noin hyvin! :heart:

Mä toivon että tää meidän jässikkä pysyis alle 4 kilosena. Syntymäpainoarvio on nyt 3800g, mut sehän voi heittää tosta paljokin.
Maksa-arvot oli normaalit, enemmän kuulemma matalat ku korkeat eli ei oo hepatoosi vaaraa mulla =)

Mulla oli eilen kovia poltteluja ja menkkajomotuksia, hetken jo ajattelin että nytkö se vauski sit tulee maailmaan, mut ne tais johtua vaan siitä että mä rehkin eilen. Pitää nyt yrittää ottaa vähä rauhallisemmin =)

Niiskuneiti- ja masukki 35+1 :heart:
 
Mussupussu, tarkoitin tietysti Stowfordin siideriä, enkä Strongbow:ta. Kunhan hämäsin... :D (Taitaa raskausdementia iskeä pahemman kerran...)

Minkäskokoisia ja -hintaisia ne milkein pöllöt olivatkaan? Meillä esikoinen on alkanut osoittaa melkoista pöllöfaniutta ja voisin harkita pöllötilausta koko katraalle. Laita vaikka yv:tä, jos viitsit. :) :flower:

Ensi viikolla ensimmäinen ultra äitiyspoliklinikalla - saas nähdä, josko meillekin selviäisi silloin vauvojen syntymäpäivä... siiri, miten teillä tuo suunnitellun sektion ajankohta sijoittuu laskettuun aikaan nähden?

( . ) Alkaa pikku hiljaa vissiin kaveruksilla tila loppumaan, kun potkut, muljahdukset ja hikkakin ovat alkaneet tuntua ärsyttävän voimakkailta. Välillä meinaan tosissaan hermostua, kun tuntuu, ettei mahassa olla hetkeäkään aloillaan. :kieh: Yritän tsempata itseäni sillä, että hyvin todennäköisesti tämä on viimeinen kerta, kun olen raskaana, joten olisi parempi keskittyä nauttimaan viimeisistä viikoista.

Myntti and the boys :heart: :heart: 32+6
 
Mulla on ollu viimeyöstä saakka ihan ihme tuntemuksia mahassa..Illalla se alko mahakipuna, menin sänkyyn ja hetken makaamisen jälkeen oli nivuset ja häpyluun ympäristö kuin tulessa sekä sattu mahaan, mä sit tunnin valvomisen jälkeen kävin ottaa paratabsin et sain nukuttua ja nyt on tän kaikki hurjat puol tuntia mitä oon hereillä ollu, tuntunu ihan hassulta..Selkä on ihan sellasen puutuneen olonen, ihan kun pitäis päästä venyttää sitä ja mahassa tuntuu siltä et olis mahatauti tms. tulossa..Ärsyttävää.. :kieh:

Mammaliini
Niin joku "edellisen synnytyksen jälkeen" kyselykö?Seinäjoelle tässä mennää kun aika koittaa, mut ei mun eteen oo tuotu ku se tavan sairaalan esitietokyselylärpäke.

Saagatar
Mukava kuulla että kaikki on noinkin hyvin! :heart:

Mutta mä jatkan kahvittelua, jotta pääsen kahvittelemaan lisää SH:n kanssa.. ;)

Maira ja temppuemppu 34+2

TÄNÄÄN mun on pakko muistaa soittaa työkkäriin, huomenna en ehdi, mulla alkaa äitiysloma maanantaina! :D
 
Mutzilla: Ihanaa! Onnea plussasta! :heart: Vauvaliimaa paljon, että kaikki sujuu hienosti. :)

Unelias: Tsemppiä lääkärireissulle. Toivottavasti kaikki kunnossa.

Saagatar: Hienoa, että Valo on kasvanut noin hyvin.

Tinysteps: Kurjaa, kun kampaajareissu ei sujunut voinnin kanssa mukavasti. Hienoa, että tukka on kuitenkin onnistunut. Jaksua viimeisiin viikkoihin ruokarajoitteiden kanssa. Itsekin olen noissa melko nipo, joten odotan kovasti tiettyjen herkkujen syömään pääsyä.

Miumiu: Toivottavasti vauva kääntyy ennen h-hetkeä.

JonnaH: Käsien puutumiseen helpotusta!

Mussupussulle tsemppiä viimeiseen kurssipäivään!

Ripe: Onnea äitiysloman alkamisesta!

Lenniina: Kiva saada selitys sormien särkyyn. Täälläkin on lähinnä öisin särkyä ja turvotusta. Toivottavasti sinullakin särky ja turvotus helpottavat. :hug:

Mammaliini: Ensi viikolla lienen viisaampi tuon imetyslapun kanssa, kun on ensimmäinen neuvola uudessa paikassa ja Seinäjoki vaihtuu synnäriksi.

Niiskuneiti: Hienoa, että maksa-arvot oli kunnossa.

Pian täytyy singahtaa tutustumaan ja asioille. Voikaa hyvin! =)

-Sh ja Milla rv 33+3
 
Mutzilla Peukut pystyyn! Onnea plussasta! :flower:
Kävinkin just äsken kurkkimassa, että olit sinne pinoon ilmoittautunut todella hienoa!

Mulla alkaa olo käydä jo aika tukalaksi.
Tekis mieli välillä vaan itkeä kun kolottaa ja pakottaa joka paikkaa...
Hei saakos muuten raskaudena aikana käyttää mobilatia ja mitä ne nyt mainostaa zon geeliä siis niitä semmosia mömmöjä SINNE MISSÄ KIPU ON!!??
Nuo polvet ja nilkat niitä pakottaa 24/7 ihan sikana särkkärit ei tunnu auttavan.
Enkä halua niitäkään kokoajan vetää huiviin.

Meneeköhän tää olo "kurkkua myöten täynnä" enää ollenkaan ohi, kun vasta kun vauva on syntynyt?!
 
Mutzilla Onnea ja tarrasukkia pienelle !
Saagatar Onnea myös sinulle noin hyvistä uutisista!
Lenniina: Mulla käynnisty kans eka synnytys vesien menolla, supistukset alko tosin heti perään ja oli kans sellasta jatkuvaa, tuntu ettei laantunu missään vaiheessa. Eikä kyllä siinä kivussa jääny epäselväks että pitäiskö lähtee :whistle: Poika olikin sitten maailmassa jo 2h15min. päästä vesien menosta, joten tehokkaat supparit olikin..
Mä en oo saanu liikelaskenta ohjeita tässä raskaudessa. Viimeks sain, mut ihan on unohtunu että mitenkäs niitä liikeitä piti tulla :/ Pitiks niitä joka päivä laskee vai vasta sitten jos tuntuu että on hiljasempaa?

-minttu ja rimprenssa 35+2 :heart:
 
minttu En mä ainakaa oo laskenu joka päivä, sillon vaan kun on ollu hiljasempaa..En tosin tiiä mikä se "virallinen" ohjeistus on..Tais tos lapus lukee et päivittäin, mut mitä niitä laskemaan kun se liikkuu kuitenkin..
 
Tänne tulee tekstiä nykyään niin paljon, että ei perässä pysy! :D Oon käynyt lukemassa kyllä kaikki, mutta en ole ehtinyt mitään kommentoimaan..

Eilen hain viimeisen sairasloman ennen äippälomaa, joka siis alkaa ens viikon perjantaina! =)

Napanuoran veren luovutuksesta: Mä sain ekassa ultrassa sairaalasta sellasen lapun, jossa sitä kysyttiin ja käskettiin ottaa mukaan synnytykseen, jos haluaa luovuttaa.

Siiderit: Mä tykkään hulluna kaikesta karpalojuomista. Joten olen juonut paljon Kopparbergin alkoholitonta karpalo-lime siideriä! :p

Painosta: Täälläkin ollaan huolissaan painonnoususta.. :ashamed: Katotaan miten nyt käy, kun olen ollut syömättä sitä prk... suklaata, joka multa viimeks neuvolassa kiellettiin..

Täydestä olosta: Täällä on sellanen olo ja pahasti!! Tuntuu, että ei ole edes nälkä ja, kun jotain syöt oot ihan tukalan täynnä. Ei todellakaan kivaa! Ja sit tietenkin, kun vatsa toimii äärimmäisen huonosti.. :/

Onnea naimisiin menneille ja aikoville! :heart:

Ja onnea Mutzilla! Toivotaan, että kaikki sujuu!

Vapusta: Vietetään vappua ihan rauhallisesti lasten ehdoilla. Aattona mennään luultavasti tuttavaperheen luo ja siellä on kaikilla lapset mukana! Vappupäivänä olis tarkotus mennä piknikille, jos sää sallii, mutta huonolta näyttää..

Papuneiti ja Tyyppi 33+5
 
Myntti Sektio on nyt sitten n. viikkoa ennen laskettua aikaa (38+6). Alunperin äitiyspolilla on kokoajan puhuttu viikosta 37, mutta kun veijari kasvaakin (liian) hyvin, niin yritetään mennä noin pitkälle. Toki vielä voi suunnitelmiin tulla muutosta, yksi kokoarvio on vielä jossa arvioidaan kestääkö kohtu.

Ja onnea Mutzilla :heart:

Onko muilla ollut nivuskipuja? Mua on vaivannut kuukausitolkulla toisessa nivusessa oleva kipu, joka on nyt jo niin paha, että jalka ei tahdo kantaa. Mietin vaan, että auttaisikohan tukivyö...

Siiri ja Veijari 34+1
 
tuun nyt ihan pika pikaa käymään.. koko päivän mennyt ja äippäpolillakin tais n. 2 tuntia mennä istuessa kun olivat vähän jäljessä..

mutzillalle oikein suuret onnittelut :heart:

nyt omaa napaa..

kävin siellä äippäpolilla tänään

34+6

verenpaine taitaa olla ainut joka on aina ok nytkin 112/76
pissa proteiinia ++ (ei mikään yllätys) ja bakteereitakin jokunen plussa..huoh.. kyllä toi mun pissani vaan on epänormaalia..

elmeri oli rt ja laskeutunut jo tosi alas multa otettiin sydänkäyrä joka oli ihan ok yhdessä vaiheessa tää joka sitä tutki niin kysy että supisteleeko mua mä hölötin para aikaa kaikkee muuta enkä ees huomannut.. näytti että yks supistus tuli jee =) toisin kivuton sellanen eikä mun mahakaan kovettunut kun tää lääkäri koitti.

no sitten tää kaikkein kamalin eli elmerin painoarvio 2,870g!!!!(34+6) äääärgghhh se ultraaja sano siinä sillon että 3 kiloa ja meinasin purskahtaa itkuun siis oikeesti jätti iso. no neuvolakorttiin oli sitten laitettu tuo 2,870g mutta ei se paljoo auta lähemmäks 3 kilonen jo nyt.. laskin että jos tätä vauhtia kasvaa niin laskettuna päivänä vois olla n. 4,6kg (hui) ja mun edellinen poika oli syntyessään 3,240g ja tää masukki on jo nyt samoissa mitoissa melkein..lääkäri sano että reilu 4 kilonen syntyessään..huoh.. mahanympärys oli jatkanut edelleen kasvua ja huitelee yläkäyrän yläpuolella eli toistaseks insuliinit ei oo sitä rauhottanut.
insuliini annostusta nostettiin 4 yksiköstä 5 ja tarvittaessa 6 jos edelleen sokerit heittelee.
mä tosiaan taidan sen jätin synnyttää =(

nyt mulla onkin

5.5 labraan pissakokeisiin + verikokeisiin
10.5 munuaistutkimuksiin
12.5 neuvola + verikokeisiin
17.5 äippäpolille (sillon olikin viikkoja 37+3) eli ehkä sillon mietitään tuota käynnistyspäivää riippuen millatten harppaksen elmeri on painossa tehnyt)

multa kysyttiin haluanko että sisätutkimus tehdään mutta en halunnut mitä sitä nyt suotta sörkkiin kun ei oo kipuja eikä supistuksia eikä mitään muutakaan..
pitäsköhän tässä alkaa kaikki poppakontsit alkaa tekeen että se syntys tässä lähi viikkoina..

tiä uskaltaako tässä oikeesti ees vappuna ottaa sitä yhtä sidua kun toinen näyttää kasvavan ihan turbo vauhtia muutenkin =( =(
 
Ihanaa Mutzilla. Paljon enkeleitä vierellesi kulkemaan tämän raskauden ajan, että kaikki menisi hyvin.

Olet varmaan huomannutkin, mutta me menetimme toisen poikamme TTTS:n takia. Toisen näyttäisimme saavan elävänä. Synnytän molemmat pojat 3 viikon kuluttua.

Saagatar & Valo 32+3 ja enkelipoika Toivo rv 22
 
Tylsyys huipussaan, mittasin aikani kuluks mahan ympäryksen, 110cm. Kaiholla muistelen hoikkaa aikaa elämässäni.. :D

Mutta joo, mä varmaan huomenna jo teen uuden pinon, en tiedä nimittäin kuinka kerkiän koneelle viikonloppuna kun en ole kotona.

Hyvät illanjatkot ja yöt kaikille, voikaa hyvin! :)

Maira ja temppuemppu 34+2
 
Ensinnäkin hauskaa vappua kaikille nyt etukäteen! En varmaan muutamaan päivään taas ehdi kirjoittelemaan.

Mutzilla hurjan paljon onnea plussasta - ja paljon onnea matkaan! :heart:

Syyshortensia: kiitos synnytyslauluinfosta, minäkin haluaisin yrittää synnyttää niin luomuna kuin mahdollista, niin eiköhän siitä kurssista sitten hyötyä olisi kumminkin. Täytyy yrittää ottaa ilo irti tuommoisista huveista kun niitä kerran järjestetään.

Tänttärä ja Lenniina, myöskin kiitoksia supistelemattomuuskertomuksista, ehkä täytyy uskoa että tämäkin sieltä vielä syntyy, ennemmin tai myöhemmin..
Tänttärällä kieltämättä aika hurjan kokoinen vauva tulossa :whistle:

Myntti, täytyykin käydä katsomassa jos tuota Stowfordia jostain löytyisi!

Mahanympäryksen (ja varmaan sf-mitankin) osalta mä taidan vetää pinon pohjat viikkoihin nähden: sf-mitta edelleen 25,5cm ja mahanympärys 94cm |O (tuo maha on tehnyt musta täysin tasapaksun, vartalonmitat menee 94-94-95 :kieh: ). Ei sais varmaan valittaa tällasia mutta ootan niin että saisin sellaisen kunnollisen raskausmahan, oon joutunut tälläkin viikolla monelle selittämään erikseen, että ihan oikeesti raskaana ollaan ja kesäkuussa pitäis syntyä - tuota kesäkuuta kun ei moni usko:/ Pitäis osata olla vaan tyytyväinen ja nauttia :ashamed:

minttu: mulle sanottiin synnytysvalmennuksessa että liikkeitä pitäis seurata silleen että ainakin kerran päivässä tulis tunnin sisään 10 liikettä, sit jos ei huomaa niin kyljelleen makuulle ja laskemaan. Ja jos ei edelleenkään tunne niin toiselle kyljelle. Ja jos niitä ei tunne sitten vieläkään niin sitten soitto sairaalaan. En oo kyllä itse noita liikkeitä mitenkään jaksanut vielä kellottaa kun mahassa muljutaan kuitenkin aika säännöllisen epäsäännöllisesti...

Hyviä vointeja vielä kaikille!

Salma ja Sintti 34+5
 
Pikaiset ultrakuulumiset täältä, särkee niin järettömästi päätä, ettei jaksa pidempiä tänään..

Eli käytiin ultrassa, oli hirveä pettymys kun niin innolla ja jännityksellä sitä olin odottanut. En ymmärtänyt puoliakaan ultraajan puheesta, tosin miehen mukaan eipä se kuulemma mitään mielenkiintoista sanonutkaan, muuta kun "tossa on varpaat, tossa selkäranka...". Miul meinas itkukin päästä ja mieskin sen huomas kesken ultraamisen, kun oli niin tyly akka. Eikä kuulemma näe ultraamalla muka kohdun tilannetta kun kysyin, sisätutkimuksella vaan. Valheen kengillä kulkee se eukko. Grrr. Eniveis. Lapsella näyttäis olevan kaikki hyvin, siellä se imeskeli peukkuaan :heart: Ja onkin potra poika, painoarvio oli 2385g, on kuulemma aika pullea massu... ja lyhyet jalat. Isäänsä tullut...:D Painoarvio oli LA:han 4200-4500g, että ei olla mitään pikkunatiaista puskemassa ulos täälläkään :whistle: Ottaa vaan aivoon kun täällä eivät tee yhtään mitään, vaikka pelottais isomman vauvan synnyttäminen. Taidan kysellä vähän kuitenkin nyt vielä. Muuten alan vetään kohta jo vadelmanlehtiteitä ja risiiniöljyä parin viikon päästä.

Tää päänsärky on ihan kamalaa. Onko muilla moista vaivaa? Täällä kestänyt nyt 5 päivää putkeen. Ei pitäis valittaa kun pääsin selkäsärystä toistaiseksi, mutta.... tuntuu, että joku puristais pähkinänsärkijällä koko päätä eikä auta parasetamolit.

Jospa sitä yrittäis vaikka jo nukkumaan ja jos herätessä on sama puristus, niin soitto kätilölle on tehtävä.

PS. Myntti mie laitan siulle huomenna YV:tä, nyt ei jaksa ajatella millään mitään mitään...

Viikot meinaa aina unohtua, eli 32+3 olis nyt.
 
milkei, ei hoppua. Toivottavasti päänsärky hellittää! :flower: Ikävää, että oli ollut tyly ultraaja. Sillä, ettei näe ultralla kohdun tilannetta, vaan ainoastaan sisätutkimuksella, tarkoitti varmaan kohdunkaulan tilannetta. Jos nimittäin virtsarakko ei ole aivan tyhjä ultratessa, se peittää näkyvyyden kohdunkaulalle. Nimim. kokemusta on... Kohdallani ultraaja luopui (ehkä toisen tai kolmannen kerran jälkeen) jo toivosta, että näkisi ultralla kohdunkaulan tilanteen, totesi aina vaan, että 'täällä alhaalla on niin mustaa (=rakossa pissaa), että täytyy katsoa sisätutkimuksella'. On tosiaan ollut vähän vaikeuksia saada rakkoa yhdellä, kahdella tai edes kolmella vessakäynnillä kunnolla tyhjäksi... Erästä miespuolista ystävää lainatakseni: naisen rakko on kyllä surkea kapistus. :kieh: :LOL:

Mutta nyt öitä! |O
 
Myntti: Pöh sentään, mä jo ehdin ajatella, että olis Strongbowta holittomana. Vois olla meinaan aika hyvää. :p Arvatkaas mitä mä tällä hetkellä juon? No sitä Rekorderligin mansikka-limeä! Kallista limpparia... Kyllä se Stowford on ihan parasta, josko vappuna sitä yksi pullo sitten...

Pulinapata: En siis millään tavalla arvostellut muiden tapoja keskustella ja sopia asioista miehen kanssa! En ainakaan tarkoittanut arvostella! Me ollaan miehen kanssa niin temperamenttisiä ja sähistään toisillemme jo nyt ihan tarpeeksi, että en vaan jaksa nipottaa sen jokaisesta oikusta ja menoista. Tottakai järkevä keskustelu ja sopiminen asioista kahden aikuisen kesken olisi se PARAS keino, mutta eihän se aina mene niin... Oon kyllä tosi tyytyväinen tosta vapusta! Mun äitikin oli ihan, että mites se nyt tolleen, kun sehän on TEEKKARI... :LOL: Anteeksi jos joku teistä on teekkari ja loukkaantuu kun niin teekkareita tässä arvostelen. Mä en vaan niinku ollenkaan tajua niitä juttuja: jallun juomista ja hassuja juomalauluja...

Mutzilla :heart: :flower: Ihanaa! Onnea!

Lenniina: Sullahan voi olla synnytys edessä jo sillon ku pitäis lääkärillä käydä, eli parin viikon päästä! OMG!

Mulla oli vähän ikävämpi kokemus tänään. Junat on ihan sekaisin, kun oli se joku onnettomuus ja vaan pari raidetta käytössä lähijunilla. Jäin junasta keskustassa pois ja vastassa oli ihan älytön ihmismassa, jotka kaikki halusivat junaan sisään ennen kuin ihmiset olivat päässeet ulos. Erään naisen mielestä minulla ilmeisesti kesti liian kauan tulla ulos junasta, niin hän riuhtaisi minut sinne ihmismassan päälle junan ovelta ja jalka jotenkin muljahti ja tärähti. Olin niin järkyttynyt ja sattui, että lähdin siitä linkuttamaan pois ihmisten alta. Yksi mies otti minua kädestä kiinni ja kysyi että onko kaikki hyvin. Siis YKSI ihminen. Jalka lähti turpoamaan siellä luennolla ja lähdin etuajassa kotiin. Nyt jalka on todella pahan näköinen, turvonnut ja kipeä. :( Vaikea kävellä. Täytyy huomenna käydä lääkärissä jos pahenee... Ei olis tällanen pahempaan saumaan voinu tulla, kun kohta synnytys ja olis noita yritys-juttujakin, kuten pankkineuvottelut ja tapaaminen konsultin kanssa. Yleensä vielä loppuraskaudessa niitä vaivoja alkaa tulla ihan omasta takaakin.

Nyt tutimaan. Öitä mammat ja masuvauvat.
 
Mussupussu, en mä kuvitellutkaan että arvostelet muiden asioiden hoitamista parisuhteessa. Tarkoitin vaan sanoa, että vaikka itsellekin tulee todella helposti sellainen ikävä olo, et mä nalkutan - vaikka sanoisinkin ihan nätisti ettei oo musta hyvä idea - ja mielelläni sitten jätän monta asiaa sanomatta. Mutta silti ihmettelin (ihan positiivisesti) sun pitkää pinnaa, että olisit ollut valmis hyväksymään miehesi kolmen päivän juhlinnan vielä tässä vaiheessa, se on hatunnoston arvoinen saavutus :flower: . Vielä hienompaa, että miehesi tajusi omin päin olla lähtemättä ja viettää mielummin aikansa kanssanne.

Ai niin, aikaisemmin meinasin sanoa kun oli puhetta noista närästyslääkkeistä, että mäkään en sitä Gavisconin nestemäistä pysty ottaan, yökkäyttää sekin, mutta siitä löytyy kyllä purutablettiversio.
 

Yhteistyössä