~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

jane69 koita kestää miehet on tosiaan ..öö sikoja..
mustakin tuntuu että välillä mulla on jo nyt 4 lasta 1 isompi ja 3 pienempää..huoh..

se mansikka-lime on rekorderlig (kirjotinkohan ees oikein)merkkisen valmistama on muitakin ihania maku yhdistelmiä mitä oon maistanut mutta toi mansikka-lime koituin mun ehdottomasti mun suosikiks ja mäkin ylensä maistelen paljon eri makuja..jopa mun ukkeli joka ei oo mikään sidu ihminen tykästyi tohon mansikka-limeen se on niiin hyvää :p :p
muistaakseni muita saman valmistajan oli raparperi-mansikka, omena-vanilia ja metsämarja mitä oon juonut mutta ei ne ollut niin hyviä kun tuo mansikka-lime

heh mähän pidän oikein esseitä sidukoista :D
 
täytyyhän muidenkin tietää mitä hyvää kesällä voi juoda... :D ite olen myös mansikka-limeen tykästynyt ja mansikka-raparperi menee myös... :p

hei asiasta viidenteen... joku täällä oli mamas&papas fani... hävettää etten nyt muista kuka.. :snotty: mutta mistä niitä vaatteita voi tilata?? tai mistä on varminta tilata...? niitten kotisivuilla on kyllä ihania vaatteita,uskaltaako sieltä tilaa?
 
Tulin taas käväsemään täällä =)
Tuon valkovuodon lisäksi koko päivän kirvellyt alapäässä ja pissattanut usein :ashamed: Liittysköhän vaan tuohon tulehdukseen vai oliskohan vielä pissatulehduskin iskenyt :/
Luulis kyllä tuon lääkekuurin purevan muihinkin pöpöihin :/
 
Tvvo, kyllä veti sanattomaksi...valtavasti voimia teidän perheelle...

Milkei, voi taivas sitä anoppiasi...kävisin varmaan kurkkuun, jos joku tulis tosissaan jotain tuollaista minulle nyt sanomaan. :ashamed: Jotenkin niin mieli herkkänä tämän valtavan kokonsa kanssa, itsetunto lujilla. Vaikkei paino ole juurikaan noussut, sitä oli alkujaan jo tarpeeksi ja aina sitä loppuraskaudessa on valas (minä siis), näytti puntari mitä tahansa... :snotty:

Ripe72, kyllä voimakkaammat supistukset tuntuvat minullakin kurkussa ja vastaavat hengitykseen, tosin niin voimakkaita ei vielä tässä raskaudessa ole ollut. Ovat lähinnä ihan lopussa sitten. Toivotaan et Elvis pysyy vielä jonkun viikon matkalaisena! :)

Minulla on ajokortin uusiminen edessä ja kävin tänään sit passikuvassa, voi jee...
Voitte uskoa, että on ihanaa mennä ikuistamaan läskinaamansa ajokorttiin rv34! |O :ashamed: Itku tuli kun teippailin sitä fotoa siihen lappuun ja pistin kuoreen... :snotty:
Että semmosta.

Vappusimat kihisee ja siivotakin pitäis ennen perjantaita, saas nähdä sit kuka jaksaa.
On väsyttänyt kyllä melko raskaasti viimeaikoina...mies ajoi korttinsa hyllylle ja olen ollut sitten ainoana kuskina talossa ja ajoa on riittänyt, huhhei. Tahtoo tehdä tuo ratinpyörittely suppareita ihan kiitettävästi vielä kaiken lisäks, mut toivotaan et harmittomia sellaisia oisivat vielä tässä vaiheessa...

Eipä tänne sen kummempia.

:hug: jokaiselle!

-Elettaria & murunen 33+3
 
Pitäähän meidän tietää mitä kesällä juoda ei muuta kun reseptit esiin :kieh:

Maira Etkö sä mennytkään valmentautumaan?!
Musta tuntuu että me jätetään väliin koko touhu, kun on lauantaisin 12-14 ja tota matkaakin on jonkun verran.
On liian aikasin meidän aikatauluun :LOL:
Ei me olla vielä oikeesti päätetty että mennäänkö vai ei...
Kuulin et olis auditoriossa jotkut kalvosulkeiset nou tänks!

Makaronilaatikko uunissa ja ei kun syömään!
(vedin jo alkupalaks 2 kiiwiä ja banaanin :ashamed: )

Kiitos kaikille ymmärryksestä parisuhdekiemuroissani!
 
Tvvo: Osanotto suureen suruunne. Voimia ja jaksamista! :hug: :hug: :hug: :hug:


Lenniina: Kiitos kysymisestä ja tsemppauksista, tavarat on löytäneet perille. Tosin hivenen on ahdasta ympätä tavarat n 35 neliötä pienempään asuntoon, mutta kyllä tämä tästä pikku hiljaa kaaoksesta muuttuu järjestykseksi. :)

Omaa napaa: Muutto sujui ihan jees. Tavaroita, säkkejä ja laatikoita vielä kuljeksii jaloissa, mutta pikku hiljaa. Täytyy sanoa, että muutto tilapäiseen asumukseen ei ole sinänsä hauskaa, kun tilaa valitettavasti on vähemmän kuin mistä lähdimme. No, laittaapa tällainen järjestely vipinää päättää, mihin sitä alkaa rakentamaan uutta taloa. Ihanaa koko touhussa on ollut päästä sisaruksia ja heidän perheitään lähelle. Huimaa, että 10 vuoden tauon jälkeen näkee siskojaan jopa useasti viikossa, kun ei välimatka ole 350 kilometriä. =) Muutos on tosin elinympäristön ja rutiinien kannalta niin iso, että kyllä tässä muutossa on taas vähän sulattelemista ja tottumista koko perheellä.

Muuten vaivoja piisaa, vaikka sainkin olla työnjohtopuuhissa muuton kaikissa vaiheissa (siivoilin vain vähäsen voinnin mukaan). Huomaa, että loppuraskaus on menossa, kun liitoskivut vaivaa, supistelut voimistuu ja kaikkea kremppaa löytyy. Vauva tuntuu voivan onneksi hienosti voimakkaiden venyttelyiden, potkujen ja hyörimisten perusteella.

Voikaa kaikki hyvin! Palailen pikku hiljaa kirjoitus- ja kommentoitivahvuuteen.

-Sh ja Milla rv 33+1
 
TVVOlle osanotto. Suruusi ei ole sanoja, mutta toivon sinulle ja perheellesi voimia vaikeaan tilanteeseen. :hug:

Lenniinalle mukavia mammalomapäiviä.

Jane toivottavasti saatte keskusteltua asioista ukkosi kanssa. Vaikea tuollaista käytöstä on sulattaa, vaikka ei olisi vauvaakaan tulossa.

Toffo, meillä kanssa on tuttua ukolla tuo suusta kiinni jääminen, etenkin kun on autoista kyse sekä yleisesti ottaen hajamielisyys, kun se aina innostuu asioista niin paljon. Hän on mm. unohtunut 1,5 tunniksi kaupan parkkipaikalle puhelimeen, kun piti olla jo menossa vanhempien luo syömään sekä unohtanut hakea mut töistä jne. Lisäksi hänelle ei koskaan tulisi mieleenkään olla vastaamatta puhelimeen. ja se soi usein. Mutta on se vaan kuitenkin niin ihana :D

Milkei, ikävää anopiltasi tuo painon kommentointi. Itse olen myös kurkkuani myöten täynnä niitä ah, niin ihanan vitsikkäitä kommentteja, että "kannattais vähän kattoo, mitä syöt, kun sullon toi maha tolleen kasvanu". :kieh:

Uiminen on kyllä ihanaa ja se on yksi harvoista asioista, joita voi vielä näilläkin viikoilla tehdä melko normaalisti. Me käydään pari kertaa viikossa aamu-uinnilla. Samalla pääsee ihanan lämpimään terapia-altaaseen, jossa on hierontapisteitä. Uimahallin kahviosta saa vielä tukevan ja edullisen aamiaisen.

Täälläkin mansikka-lime siideri on yksi lemppareista ja Rekorderligin alkoholiton versio on testattu. Oli ihan juotavaa. Alkoholitonta olutta, Nikolai on hyvää, olen myös jonkin verran juonut, kun välillä tulee ihan tajuton oluen himo, siis lähinnä sen maun, ei alkoholin vuoksi. Kotikalja on myös must. :p

Syyshortensialle ja PikkuVarpuselle onnea uusiin koteihin, PikkuVarpunen, laitoin sulle YV:tä :flower:

Mulla oli selluliittiä jo ennen raskautta ja nyt vielä enemmän. Lähtisköhän raskauden jälkeen samalla ne vanhatkin selluliitit... :ashamed:

Vappuna olisi tarkoitus pitää jonkinlaiset remontinpäättäjäistuparijuhlat. Aika usein on tullut viime vuosina vappuiltua ihan kotosalla, kaveriporukalla tosin.

Muoks. Ärsyttävää, kun tuonne tekstiin tulee noita vinkkauksia kun yrittää laittaa sulkeet...
 
Onpas tullut tekstiä =)

Lenniina: Onnea äippälomalaiselle! Täällä vielä olis kaksi työvuoroa ja 3.5. alkaa virallisesti. Esikoinen on vielä toukokuun hoidossa, haen hänet vaan normaalia aiemmin. Mies saa viedä aamulla hoitoon. Vähän odottaakin, että saa rauhassa siivoilla yms. päivisin. En ole häntä raaskinut vapaapäivinäni koskaan pistää hoitoon, joten aika outo tilanne kun voi olla itsekseen kotona.

Jane69: Jaksamisia!! Tiedän tunteen edellisestä suhteesta, ei ole aina helppoa elo noiden jukuripäitten kanssa.

Laakeri: Tuosta koirantalutusongelmasta, voitko ajatella, että hommaisit sellaisen kuonopannan lisäksi? Useimmiten auttaa veto-ongelmaan, ainakin näin akuutisti, että pystyt viemään lenkille. Suosittelen kyllä, että on myös tavallinen panta, nuo hyväkkäät kun usein osaavat vikuroida sen kuonohihnan irti tarvittaessa ;)

Täytyykin testata tuota mansikka-lime siideriä. Minä olen juonut tarvittaessa (lue siiderihimon yllättäessä) tuota Kopparbergin päärynää sekä karpaloa alkottomana. Karpalo oli tosi hyvänmakuinen yllätys, suosittelen. Tuo Kopparberg on minusta aika saman makuinen alkoholittomana kuin alkollisenakin.

Vappuna mennään tuttavaperheen luokse, sinne tulee pari muutakin pariskuntaa lapsineen. Olisi tarkoitus grillata, saunoa ja pelata seurapelejä. Seuraavana päivänä kaupungin vappuhulinaa katsomaan ja pitäähän se vappupallokin saada pojalle.

Ai niin.. passista. Lasta ei nykyään voi enää merkitä huoltajan passiin. Passiin tulee vaan yhden henkilön tiedot.

Unna ja Nuuk 34+0 poks







 
mairan tekstistä tuli mieleen tuosta synnytysvalmennuksesta
me kun ukkelin kanssa esikoista odotettiin olin mä 18v ja ukkeli 17v mein tytön la oli 25,11 (synty 12.11) ja viiminen valmennus oli 6.11 eli viikkoo ennen ku tyttö sit synty.

me fillaroitiin kauheen ylpeenä ku tietty oltiin ylpeitä jätettiin pyörät parkkiin kun kaikki muut tuli hienoilla autoilla kurvas pihaan. mä olin viä niin kauheen ylpee siitä onnettomasta mahastani ja taapersin m koon farkut jalassa valmennukseen..ja saatiin niin pahoja ilmeitä piti ringissä istua ja kertoa itestään vähän jotain seuraavaks nuorin pari meistä oli 35v ja tunnettiin ittemme kyllä ihan ulkopuolisiks eikä sit kovin montaa kertaa ees viittitty käydäkkään..
toiset kurvas autolla pihasta ja me fillareitten =) mulla oli viä ensimmäisenä la marraskuussa kun sit muilla oli joulu ja tammikuussa. eipä siitäkään valmennuksesta kyllä mitään jäänyt muistiin.

nythän olikin hauska kun pari viikkoo sitten joku kysy multa että ootatko esikoista eiku on tää jo neljäs..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
mairan tekstistä tuli mieleen tuosta synnytysvalmennuksesta
me kun ukkelin kanssa esikoista odotettiin olin mä 18v ja ukkeli 17v mein tytön la oli 25,11 (synty 12.11) ja viiminen valmennus oli 6.11 eli viikkoo ennen ku tyttö sit synty.

me fillaroitiin kauheen ylpeenä ku tietty oltiin ylpeitä jätettiin pyörät parkkiin kun kaikki muut tuli hienoilla autoilla kurvas pihaan. mä olin viä niin kauheen ylpee siitä onnettomasta mahastani ja taapersin m koon farkut jalassa valmennukseen..ja saatiin niin pahoja ilmeitä piti ringissä istua ja kertoa itestään vähän jotain seuraavaks nuorin pari meistä oli 35v ja tunnettiin ittemme kyllä ihan ulkopuolisiks eikä sit kovin montaa kertaa ees viittitty käydäkkään..
toiset kurvas autolla pihasta ja me fillareitten =) mulla oli viä ensimmäisenä la marraskuussa kun sit muilla oli joulu ja tammikuussa. eipä siitäkään valmennuksesta kyllä mitään jäänyt muistiin.

nythän olikin hauska kun pari viikkoo sitten joku kysy multa että ootatko esikoista eiku on tää jo neljäs..
Heh, aika hyvin! :D

Mun täytyy tunnustaa et ei ne lähtököhdat mun menoon tonne ollu ihan ne kaikista parhaimmat...Olin jo aika pahalla päällä sinne mennessä eikä fiilistä nostattanu sekää et olin ainoo yksin paikalla oleva, siinä tuli sit vähän viisasteltua th:lle kun puhuttiin mm. kurssin sisällöstä, tuumasin vaan et eipähän mulla tässä kohtaa ole enää kurssin suhteen mitään odotuksia, ajatukset on jo siinä että tää muksu voi olla koska vaan maailmassa... :ashamed: :snotty: Kai ne katto et mistä laitoksesta mut on päästetty iltavapaalle ja millä lääkityksellä.. :whistle:

Mitä helvettiä tapahtui justiinsa!?!?!?! :eek: Isäntä ärähti puhelimessa että et sinä sille äitilles ala ekana soittelee kun lähtö tulee, mä tuumasin et pakkohan se on, kuka muuten mun kans sinne laitokselle lähtee ja vastaus tuli kun tykinsuusta, MINÄ! Nyt sillä on pehmenny pää... Mä oon 30 viikkoo kuunnellu sitä "Mä en tule" selitystä nyt se sai tollasen ihme hepulin... :LOL:
 
En ole paljon ehtinyt käydä lueskelemassa, paljon on tullut tekstiä..Ihan pudonnut kärryiltä :ashamed:
Töissä on sijaisen koulutus ja vapaalla vapun+miehen&omien synttäreiden järkkäily. No koulutus on ilmeisesti hyvässä mallissa koska minut "heitettiin tänään töistä kesken päivän pois, koulutettava itse ehdotti että lähde vaan, pärjään kyllä :D
Onko lisää juomaehdotuksia vapuksi? Minusta nuo alkottomat oluset&siiderit ovat ihan kamalan makuisia..onko kukaan haistanut Nikolai olutta, saa juoda nenästä kiinni pitäen. :D Mitenköhän alkoton kuohari maistuis? Taitaa olla parasta nauttia vaan Pommacia.
Huomenna neuvola ja TJ äippälomaan 2 päivää!

Miumiu&poika 34+1
 
Huh huh, olette leidit taas kirjottaneet sivukaupalla! :)

lumihiutale82 toivotaan että labratulokset olisivat hyvät

tupajumille onnea jälkikäteen rouviintumisesta ja Salmanderille tulevasta vappurouviintumisesta :flower: Meidänkin olisi tarkotus tässä kesän aikana (tai jo ennen synnytystä ) maistraatissa käväistä, mutta juhlat jääkööt sit ens kesälle, en jaksa nyt mitään hippoja järjestellä.

Janelle tsemppiä miehen oikkujen kanssa :hug: Miehen veljellä oli samanlaista meininkiä ennen heidän ensimmäistä lastaan ja onhan se nyt rauhottunu. Mietin et voiko se olla myös ikäkysymys, jos on kovin nuori niin pelkää enemmän omien menojen vähentymistä. Mulla on siinä mielessä käyny onnekkaasti et mies on jo sen verran kypsä et ei enää kiinnosta baarielämä sillaiten, kerran kuussa saattaa käydä ulkona ja silloinkin on pääasiassa kaverit tai keikat, ei alkoholi.

Selluliitista sitä on täällä ollut jonkin verran ennen raskautta ja on sitä lisääkin tullut, mut en jaksa siitä murehtia, se lähtee synnytyksen jälkeen tai sit ei lähde :)

Alkottomat juomat Mayadorin siideri on ollu hyvää, samoin kuin copparbergin luomuomena, maistuu eniten niiltä siduilta mitä oon juonu ennen (strongbow ja ecusson), toki vähän makeemmilta. Nikolaita oon myös juonu pahimpaan oluen himoon (mies pitää mua hassuna kun haluan sitä juoda vaikka ilman alkoholia :LOL: mutkun se on hyvää! ), harmi vaan et se ei oikein sovi kalan kanssa.. Jouluna maistoin alkotonta viiniä, mikä oli yllättävän hyvää ja nyt aion vapuks ostaa sit kuoharin, toivottavasti se tuo vähän juhlameininkiä, muttei päänsärkyä :p

(.) tää olis vähän flunssanen :snotty: lämpöö oli vähän maanantaina mut muuten on nenä vuotanu/ollut tukossa ja alun kurkkukipu on vaihtunu ärsyttäväks yskäks :( Edellisyönä nukuin yheksän tuntia, olin tunnin hereillä ja sit vielä neljä tuntia, kello oli kaks kun nousin sängystä :eek: viime yö menikin sit reilun neljän tunnin unilla :whistle:

Saa sit nähdä miten vappu menee, ulos syömään ainakin mennään perinteisesti vappuaattona ja joitain kavereita ollaan kutsuttu meille. Vappupäivänä sitten piknikille ja tivoliin sen jälkeen :D

Pelko iski persiiseen et nytkö lähtö tuli kun yks ilta rupes supisteleen niin kivuliaasti ja tiheästi, mut sit se menikin kakkoshädän jälkeen ohi :LOL: Liekö sit ollut niitä kuuluisia varpusparvisupistuksia :kieh:

Pakko muuten hehkuttaa tuota ukkoa vielä sen verran kun hän oli niin suloinen kun haettiin äitiyspakkaus viime perjantaina ja hypisteltiin vaatteita ja annoin hänelle käteen pienet potkarit et koita nyt sinäkin, niin rupesi ihan herkistelemään ja kyynelehtimään kun on niin onnellinen meidän lapsesta ja minusta :heart: Usein kun tulee yöllä mun jälkeen sänkyyn niin havahdun siihen et laittaa käden mahalle ja sitten vähän nyyhkii onnesta, musta se on niin sulosta kun iso mies näyttää tunteensa, vaikka se ite sitä vähän arasteleekin :)

:snotty: Pikkuapina ja papu 35+5
 
Eihän täältä malta pois pysyä :saint:

Jane: :hug:

Minttu: Kipujen karkoituspuhallus :whistle: Ihana esikko sulla siellä :heart:

Laakeri: Osanottoni suonikohjusta ja jaksamista oloihin! :hug:

Toffo: Paranemisia!

Tänttärä: Täällä yksi, jota ei supistele :wave:

Lilli: Onneksi ultrassa kaikki suht hyvin - jaksujan kipujen kanssa! :hug:

Rapu: Joltain tulehdukselta kuulostaa - toivottavasti lääkkeesi auttavat tähänkin! Ja kirvelyyn oli apteekista saatavilla jotain hiivalääkevoidetta - tiedätkin ehkä, neuvokoot viisaammat mitä merkkiä.

EC: Supistuksettomuutta ja voimia kantaa raskautunut olemus ylpeydellä! :hug:

Unna: Kiva nimi tuo Nuuk - Jääköhän oikeastikin? =)

Maira: Olipas outoa tuo miehesi mielenmuutos :eek: Mutta hyvään suuntaan ;)

Vappu: Kotosalla...
 
Johan on tullu taas tekstiä :whistle:
Milkei: Kiitos ihanista pöllöistä! Poika oli omastaan niin innoissaan, että otti sen tänään päiväkotiin mukaan unileluks. Normaalisti tuolla on siellä mukana joko nalle tai pupu jotka on olleet vauvasta asti elintärkeät.. Jaksuja anopin kestämiseen.. :saint:
Tupajumille onnea rouviintumisesta ja Salmanderille onnea tulevasta rouviintumisesta!
Vapusta Me ollaan aattona ihan kotona keskenään, grillikausi avataan omalla terassilla ja kun nyt puhuitte noista alkottomista siidereistä, niin mullekin tuli himo, joten täytyy varmaan pari ostaa.. Jotenkin ei nyt jaksanu suunnitella mitään erityistä ohjelmaa eikä kutsua vieraita. Lauantaina mennään torille aamusta jos ei ihan hirvee ilma ole ja illaksi anopin ja appiukon mökille simalle ja munkeille :p Sunnuntaina olis suunnitelmissa mennä miehen kanssa elokuviin, kun meillä on vapaaliput jotka vanhenee. Mielenkiinnolla odotan miten pystyn siellä paikallani istumaan...
Meillä on esikoisen syntymän jälkeen menty kaikki yleiset juhlapäivät lapsen ehdoilla. Kyllähän nuo isovanhemmat ottais hoitoonkin, mut ollaan ajateltu että kännäämään pääsee muinakin päivinä. Ja ollaan sovittu että lapsen ei tarvi meitä kännissä nähdä, pari siideriä voi juoda jos ollaan kaveriporukalla, mut ei enempää ainakaan ennenkun lapset nukkuu ja silloinkin toinen on täysin selvinpäin. Mä oon tosi ehdoton tässä asiassa siitä syystä että itse lapsena jouduin näkeen sitä ryyppäämistä ihan liikaa enkä missään tapauksessa halua sitä omille lapsille. Samasta syystä haluan että ollaan yhdessä nämä "juhlat" eikä niin että toinen huitelee ties missä monta päivää.
Mulla on toi turvotus "vähän" lisääntyny.. parissa päivässä painoo tullu 2kg
:whistle: Nyt on jalat ihan järkyttävän näköset, sukkia ei voi pitää kun ne puristaa, samoin kengät ei meinannu mennä aamulla jalkaan, jopa crocsit puristaa eikä mahdu jalka perille asti :eek: Perjantaina on neuvola, äitipolilta käskivät mennä niiden käyntien välissä neuvolaan just turvotuksen takia että saa katottua pissan ja verenpaineen varuiks ja sillon tää turvotus ei ollu vielä lähelläkään tätä.. Illalla mittasin paineet kotimittarilla ja oli onneks ok. Raskausmyrkytyshän multa vielä puuttuukin tän raskauden vaivoista :|
Ihanan herkkä mies pikkuapinalla =) Meillä mies ei helpolla itke, mut oli se esikoisen synnytyksessä hieno hetki kun vauva syntyi ja isiltä tuli itku :heart: Ja multa kyllä myös..

-minttu ja rimprenssa 35+1 :heart:
 
Hei taas!

Ylävatsakivut menivät onneksi ohi joten pistän syömisen piikkiin. Tänään oli sitten neuvola. Hemoglobiini oli 126 eli lisärauta auttaa kivasti. Sf-mitta oli 25cm eli alakäyrillä mennään, pitää mennä ensi viikolla vielä neuvolaan tarkistamaan että kuitenkin jatkaa kasvuaan. Nyt tasaisesti mennyt pitkin alakäyrää. Toivottavasti kaikki ok. Sitten löytyi mahdollisesti jotain bakteerijuttua virtsasta, joten huomenna pitää viedä näyte tarkempaan viljelyyn. Montakohan kertaa olen jo pissinyt purkkiin puolen vuoden aikana, alkaa jo kyllästyttää. Onneksi sentään sokerit ja proteinit pysyneet negatiivisina. Verenpaine oli taas kerran matala 104/62 mutta hyvä näin. Ja painoa oli tullut se 500g/viikko, joka kuulemma oli hyvä. Nyt kertynyt vajaa 9kg raskauden aikana.

Kiitos kestoliivisuoja-vinkistä! Royalkestoilla näytti olevan kaikenlaista kuosia, pitää miettiä sitä tilaamista.

Eilen tuli taas pestyä vauvanvaatteita, vitsi näitä onkin jo. Mutta tosi hyvä vaan että löytyy tarpeeksi. Ihunia noi on :heart:

Tänään pääsee sitten mamma kampaajalle, toivotaan että tulisi kiva tulos. Tarttis todellakin piristystä tähän nuutuneeseen ulkonäköön. Nyt pitää mennä syömään että jaksaa sitten istua siellä paikoillaan monta tuntia :)

tinysteps 31+3 (30+6)
 
Jaiks hirveesti tekstiä tullut...

Tulee kyllä nyt omaan napaan tuijottava viesti... Plaah kävin neuvolassa eilen ja valitin sitten varmaan taas oikein urakalla. En ole moneen yöhön nukkunut kunnolla, kun noita lonkkian särkee oikein urakalla. Eikä siihen auta edes asennon vaihto, tyynyt tai kaurapussikaan. :( Eli siis kärvistelen varmaan loppuun asti sen vaivan kanssa...
Ja toinen on sitten toi paino... Hei oikeesti ei kai kukaan nyt ihan normaalisti syövä ihminen voi lihoo 1600g/vko? :ashamed: :headwall: Ahdistaa... esikoisestakin tuli se 20kg, mutta oli raskausmyrkytys ja suurin osa nestettä/turvotusta. Onhan mulla iltaisin sellaista normaalia turvotusta, että jää sukasta raja jalkaan ja sormukset hieman ahdistaa, mutta oikeesti toi paino kuulostaa jo tosi pelottavalle. :'( Ja no mahahan nyt ei ole toiminut koko raskausaikana niinkun pitäisi ja siihen päälle kun saa vielä närästyksen, niin voin kyllä sanoa et olen jo kurkkua myöten täynnä tätä oloa ja eloa. :headwall:
Et sellasta vali vali vali -viestiä tällä kertaa... taidan lähteä ulos tuulettamaan ajatuksia, jos se siitä taas helpottais...

kärttyinen garden ja hikotteleva reiska 35+4
 
Kiitoksia kaikille onnittelijoille:)

Jane ja muut: Täälläkin miestä selvästi jännittää, tuo juoksee ties missä, valvoo kaikki yöt ja käyttäytyy mun mielestä kuin teini-ikäinen - ja onneksi myöntää sen että jännittää hitosti ja haluaa nyt tehdä kaikenlaista, koska kohta ollaan jumissa kotona vauvan kanssa koko ajan... Raukka ei taida ymmärtää että en mä sitä aio tai edes voi kahlita tänne sitten kun vauva on syntynytkään, kunhan nyt vaan jonkin verran enempi olis avuksi sitten :whistle:

Mairan ukko tosiaan yllätti :D Kiva että haluaa mukaan kumminkin!

Tänttärä ja Lenniina, täälläkään ei supistele. Saako teiltä kysyä konkareina, onko teillä supistukset tulleet paljon myöhemmin myös aikaisemmissa raskauksissa? Mua on alkanut huolestuttamaan suostuuko tämä tulemaan ollenkaan ulos kun en huomaa ees harkkasuppareita...

Alkoholittomista juomista, mulla on edelleen hakusessa sellainen hyvänmakuinen siideri/ tai mikä tahansa juoma. Nuo Kopparsbergit ja muut on mun makuun ihan liian makeita, niin en usko että ne uppoaa ilman alkoholia yhtään paremmin (ennen raskautta tykkäsin mm. Crowmoorista ja Strongbow:sta). Saa ehdottaa jos joku tietää alkoholitonta mutta vähän kuivempaa siideriä, olis kiva joskus saunan jälkeen juoda muutakin kuin vettä:D

Onko kukaan muuten käynyt koskaan synnytyslaulukurssilla
? Täällä olis ens viikolla tarjolla sellainen, yritän kerätä motivaatiota sinne lähtöön. Olisko sellaisesta oikeasti mitään hyötyä?

Vaivojen kanssa painiville iso :hug: !

Mä oon harjoitellut viime yön yöheräämisiä, tosin en vauvan toimesta, vaan koiran, joka on varmaan taas syönyt jotain sopimatonta...Soitin joskus neljältä aamulla eläinsairaalaankin kun koira oli niin kurjan oloinen eikä mikään auttanut. Nyt tuo onneksi nukkuu ja syö ja juo, vielä kun tavara tulis toisestakin päästä ulos... Kouluun en kuitenkaan uskaltanut lähteä tuon takia, niin tuleepa vietettyä kotipäivä sitten taas.
Kamalaa miten huolissaan voi olla tollasesta 8 kiloisesta karvapallosta, vähän pelottaa miten ylisuojeleva ja huolestunut sitten oonkaan vauvan kanssa!

(ja lasten saaminen mihin tahansa vuoden aikaan on varmaan ihanaa, mutta oon kyllä tosi iloinen, että jos yöt vauvan kanssa on aluksi vaikeita, niin ulkona on ainakin valoisaa ja lämmintä, ei haittaa vaikka omakin vuorokausirytmi siinä heittää vähän samalla - hyvä ajankohta ollaan siis valittu ;) )

Salma ja Sintti 34+4
 
Riita sovittu!
Eilen puhuttu miehen kanssa ja oli kuulemma perunut reissunsa :eek:
Haki sormuksen hyllystä ja laittoi sen takasin mun sormeen ja sanoi, että sitä ei koskaan enää oteta pois!! :heart:
Että hän rakastaa meitä niin paljon ettei pikku riidat saa kaataa meidän suhdetta.
Ymmärsi kyllä nyt vihdoin etten tykkää tommosesta salailusta.
Vähän mua kyllä nyt harmittaa kun en halua olla mikään v mäinen akka... :whistle:
Kyllä se varmaan taas kaivaa tän jutun esiin kun seuraava riita puhkeaa...
Mutta nyt ainakin kaikki hyvin taas...

garden ja minttu1 Mua pelottaa kanssa tämä painon nousu.
Saan siitä aina huomautettavaa neukkulassa :ashamed:
Ite seuraan pissaa ja eilen oli ainakin vielä puhdas niinkuin on ollu tähänkin asti.
Mulla on alkanut aivan järkyttävät turvotukset jalat on ihan kipeet sen myötä. GRR ei jaksais.

Tupajumille ja Salmanderille onnea rouviintumisen johdosta!

Maira Kivaa että sunkin mies haluaa mukaan synnytykseen!
Meillä ainakin isäntä ihan teppeissään!

Mä oon pyöritellyt taas vauva pyykkiä oikein urakalla, lähinnä petivaatteita.
Ihmeellistä miten erikokoisia noita settejä on kaupassa on ollu.
Nyt vasta hokasin kun oon kaivellu niitä paketeista :whistle:
Mutta pää asia että sopivat täkin päälle.

Mua on alkanut välillä pistää kovaa alapäähän ei kiva!

Mä en taas muista mitä oltiin kirjoteltu :whistle:

Jane ja veijokeiju 33+2
 
Moikka!

Olipa tänne tullu taas kovasti tekstiä. En mä enää millään muista kaikkea. :ashamed:

Jaksamista kaikille kipujen ja kolotusten kanssa! :flower:
ei tässä enää kauaa ole nii saadaan masukit syliimme! =)

Jane tosi hyvä juttu että saitte miehes kans juteltua asiat selviksi =)

Alkoholittomista juomista oltiin täällä puhuttu. Mä ostin eilen mulle vapuks jtn holitonta kuoharia, mut enpä oo kyllä koko raskausaikana juonu holittomia siidereitä tms. joten en tiedä mitä kaikkea niitäki löytyy. Mulle on kelvannu vesi ja välistä limppari juomaksi :)

Mä odottelen tässä että klo olis 12 nii vois soitella neuvolaan ku mä kävin eilen verikokeissa hepatoosin varalta, toivottavasti kokeista ei löydy mitään.

garden tollanen painonnousu kuulostaa myös täällä päässä hyvin tutulta. Keskiviikkona kun kävin neuvolassa nii oli kahessa vkossa tullu aivan hitosti painoa vaikka oon yrittäny nyt kattoa mitä vedän suustani alas. No on mullaki turvotusta ja vatsa ei oo toiminu pitkään aikaan normaalisti ja vauva on kuulemma tehny todennäkösesti kasvupyrähdyksen terkkarin mukaan mut silti mua v*tuttaa että heti ku yrittää kattoa tarkemmin mitä suustaan vetää alas nii saa kiitokseksi monta lisäkiloa, mut ei auta. Syksyllä alkaa kova dieetti, aion ilmottautua johki kunnon rääkkijumppaan nii saa nää läskit veke. :snotty:

Mut aurinkoista päivää ja viikon jatkoa kaikille mameille ja masukeille! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 35+0 POKS :heart:
 

tänään kävin tääs pyörällä sotkemassa kylillä piti ostaa vapputavaroita ja lasten vappujuhliin naamiais reksiviittaa onneks meillä on kaikennäköstä tilpetööriä niin kaikkea löytyy.. sheriffin hattu/poliisinhattu ois ollut kiva mutta ei sit täältä löytynyt.
on tuo pyöräily vaan tuskaa ison mahan kanssa.

huomenna alkaa virallinen äippäloma ja tänään kävin työkkärissä kiikuttamassa sinne viimiset paperit.

salmander mulla ainakin kahdesta alkanut samalla kaavalla eli ei oo koko raskautena ollut minkään sortin supistuksia ei oikeita eikä ees harjotus sitten kun ne tuli niin ne tuli heti kovina sillai ettei pystynyt oikein mitenkään päin oleen ja sairaalaan lähdetty välittömästi kun tulleet heti 1-5min välein. ja kolmashan käynnistettiin.
kyllä sitä esikoisen aikana pelkäs että tunnistanko mää suppareita ollenkaan kun ei mitään oo ollut mutta kyllä ne sit tajus hetii supisteluks kun ne sieltä tuli.(ja niitähän oli odotettu jo kauan)

mua kauhistuttaa mennä kyssiin synnyttään 2 miehen sukulaista synnyttänyt siellä ja molemmat haukku koko mestan ja mitä netistä lukenut niin moni on haukkunut koko puljun pystyyn..tiedä sitten mutta kauhistuttaa edelliset kun on syntyneet vammalassa ( täysin kamala henkilökunta ainoa + oma perhehuone)ja 2x tays jossa aivan ihana henkilökunta saas nähä miten nyt sitten käy..

tänttärä ja elmeri 34+5

huomenna äippäpolille kurkkaan elmeria ja varsinkin kasvua

 

Yhteistyössä