~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Alkuperäinen kirjoittaja Pulinapata:
Osanottoni TVVO, tuli tuota masua itselläkin eilen siveltyä tavallista hellemmin. Väittävät muka, että alkavat tässä vaiheessa rauhoittua, tää meidän heppu on kyllä viimeisen viikon ollut todella villinä että tuntuu kohta nahka repeävän...

Tuollaiset kokemukset kuin Shawnella jää valitettavasti mieleen, kuten monta kertaa mielessä on ollut tuo oululainen perhe, jossa kolarissa meni tässä jokin aikaa sitten isä, 3v lapsi ja äiti hieman myöhemmin - näillä viikoilla oli raskaana, vauva saatiin kuitenkin pelastettua. Helpompaa olisi kun tietäisi, mutta valitettavasti sairaalan henkilökunnalla ei kyllä ole oikeutta kertoa siitä yhtään mitään, ellei sitten asianomaiset ole erityisesti siihen lupaa antaneet...
Mein vauva on kyllä selkeesti rauhoittunut mahassa, liikkuminen on enää sellaista möngertämistä ja "tönimistä"..tilaa ei selvästikään enää juuri ole. Siellä ollaan niin visusti raivotarjonnassa joten onneksi ei enää ole pelkoa että vauva sais itsensä perätilaan käännettyä
:D
 
Janelle piti vielä kommentoida että tosi ikävää tuo miehesi käyttäytyminen ja selän takana touhuaminen.. Nyt istutat miehesi penkkiin ja puhutte asiat halki! Sanot että tuollaisen käyttäytymisen on loputtava ennen vauvan syntymään, eihän toinen voi joka viikonloppu kännätä sitten kun vauva on maailmassa ;) Millä mielin hän muuten odottaa tulevaa vauvaa? Ehdotappas hänelle että sinäkin lähdet mukaan Tallinnan reissulle :whistle: Jaksamista! Toivottavasti se sormus sieltä hyllystä pian pääsis takaisin sormeesi! :D
 
Voi harmi Jane! Toivottavasti se mies tosiaan jossain vaiheessa tajuaa, mikä on sopivaa käytöstä! Ja täällä saa purkaa kaikki tunnot!

Mitähän muilla oli, en taas muista. Anteeksi. Mutta jaksamista kaikille vaivoihin ja tulehduksiin yms.!

Itellä on eilisestä asti ollut nyt niin "raskas" olo :LOL: että pitänee ainakin soittaa neuvolaan ja kysyä, että onkohan tämä ihan normaalia.
Mullahan on niitä liitoskipuja tuossa etupuolella ollut ihan hurjasti jo tammikuusta asti.
Mutta nyt tuntuu jotenkin painavan alas kauheesti, selkäänkin sattuu ja mielestäni supistukset ovat lisääntyneet! Apua, oliskohan jotain jo tapahtumassa!!!
Eilen illalla sängyssä valvoin noin 23-24 ja mielestäni suppareita tuli 5-7 minuutin välein. Mietin jo että tuleekohan lähtö ja mitä pitää ottaa mukaan, kun ei ole sairalakassia vielä laitettu.
Mutta nukahdin sitten kuitenkin!
Nyt aamupäivästä on tukalaa oloa ja osaako kukaan muuten tunnistaa sellaista, että kun supistus tulee niin se tuntuu kurkussa/keuhkoissa asti sellaisena puristuksena?? Voiko liittyä supistukseen? Tuntuu, että ei saa henkeä kunnolla.

Viimeinen työpäivä olis torstai, etänä siis teen. Kun nyt sais tehdä nämä loppuun ja ehtiä olemaan sillä äippälomallakin vielä ennen synnytystä!
Voihan se olla, että nyt vaan jostain syystä tulee nimenomaan harkkasupistuksia enemmän.

Jään odottelemaan kello 12, että voin soittaa neuvolaan!

Tsemppiä mammat!

T.Ripe + Elvis 34+1 :heart:
 
Se tässä suuresti ärsyttääkin että mies kuulemma viettää nyt aikaa kavereiden kanssa, kun ei sitten voi lähteä mihkään ryypiskelemään kun vauva on tullut.
Ei kai sekään nyt sentään sitä tarkoita etten mä sitten koskaan sitä mihkään päästä kun vauva on tuossa... ??
Odottaa vauvaa kun kuuta nousevaa, omien sanojensa mukaan.
Kavereille esitellään mamman vauvamahaa.
Ja sitä hipelöidään ja suukotellaan iltaisin.
Ja jokaisessa ultrassa on ollut mukana ja haluaa synnytykseen ehdottomasti myös mukaan.
Laittoi pinnasängyn valmiiksi viimeviikolla, vaikka piti vasta vapun jälkeen kattella sitä sitten :D
Mutta silti tuntuu että jokin tässä mättää onkohan alkanut pelottamaan vai mitä?!
Minä kuulemma vaan ylireagoin ja olen mustasukkainen !
Saa kai sitä vihainen olla kun selän takana toimitaan ja lupaukset petetään???
Jos koittas taas puhua tänään...

Mukaan reissuun en pääse koska se on "poikien" reissu.
Ja mä en varmaan saa ees matkustaa kun passissa vanha sukunimi en ole meinaan naimisiin menon jälkeen sitä vielä uusinut, kun ei oo ollu tarvetta.
Ajattelin sitten uusia kun saan vauvan samaan passiin joskus syksyllä.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mulla on polvien särky ja kipu jotain aivan uskomatonta!
Kävelyssä sattuu, istuessa sattuu, maatessa sattuu...
Hyvä etten itkua tuherra välillä...

Mullakin välillä raskas olo ja semmonen niin kuin olis kurkkua myöten täynnä :eek:

Jane ja pikkuveijo 33+1
 
Noni, pääsin sitten purkamaan pahaa oloani mun äitiin. Sain sen itkemään. Vitsit kun osaan olla välillä ilkee, kun oon väsynyt ja kiukkuinen. Toinen tuli vaan pahaa aavistamatta hakemaan tytön hoitoon ja täällä odotti sellanen örrimörripeikko. No, sitä saa sitten oman osansa kun lapset kasvaa isoiksi.

Jane: Pikainen analyysi miehestäsi: Sitä pelottaa, että kaikki vapaa-aika ja kännittely loppuu, kun vauva syntyy. Osittain totta. Elämä muuttuu ihan täysin. Miehesi yrittää nyt ottaa kaiken ilon irti näinä viimeisinä "vapaina" kuukausina tajuamatta kuinka pahalta se sinun mielestäsi tuntuu. Kaverit yllyttää vielä enemmän käyttäytymään tyhmästi vihjaillen, että kohta se perhe-elämä vie mennessään eikä ukkeli pääse enää mihinkään. Mies kokee vauvan tulon niin eri tavalla kuin me naiset. Naisella on 9 kk aikaa henkisesti ja fyysisesti valmistautua vauvan tuloon, mutta miehelle vasta se synnytys konkretisoi tapahtumat. Vasta sitten se vauva on siinä. Ja sitten alkaa isyys. Naiset ovat äitejä ja vastuussa vauvasta heti siitä plussasta lähtien! Joo, tosi mustavalkoista ja kärjistettyä, mutta näin se aika pitkälti on. Yhteenveto: Mies ei vaan tajuu!

Vappu: Mieheni, teekkari, häviää yleensä vappuna vähintään kolmeksi päiväksi johonkin. On siis kolme vuorokautta ihan ympäripäissään ne typerät, haisevat haalarit (aika monta kertaa kävässy mielessä ajatus, että lorotan bensaa haalarien päälle ja tuikkaan tuleen) päällä tuolla jossain hillumassa idiootti-teekkarikavereiden kanssa. Nukkuu missä nukkuu, jos nukkuu, mutta siinä kunnossa ei tähän taloon ole asiaa ja sen se tietää! Mä en jaksa tapella sen kanssa, että et nyt menis tai olisit nyt kotona perheen kesken... Me kehitellään tytön kanssa ihan omat ohjelmat vapuksi: leivotaan munkkeja, käydään vappulounaalla ravintolassa, ostetaan ilmapallot, käydään piknikillä. Ainiin ja se valkolakki täytyy kaivaa jostain kaapin uumenista. Näin meillä. Mites muilla vappu?

Ripe kuulostaa ihan närästykseltä! Kokeile Rennietä. Tai sitten se voi olla jotain allergiaa, eikös nyt kuki joku rehu? Mulla ainakin kurkkua kutittaa. Tai jos tupakoit/olet tupakoinut, niin voi liittyä siihenkin. Kysäses neuvolasta.

Sairastaminen&raskaus: Olin hirveessä flunssakierteessä esikoista odottaessa ja hyvin tuo siellä mahassa pärjäsi. Kysyin sillon neuvolasta, onko sairastelusta haittaa sikiölle, niin ei kuulemma ole. Ensin sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äitin elimistöstä ja kaikki jämät jää äitille. :kieh: Sen takia yleensä flunssassa ja muuten sairastellessa on ihan lyömätön olo, kun vauva on vienyt kaikki voimat. Kirjaimellisesti. Sama se oli silloin noroviruksen kanssa. Sanoivat neuvolassa, että vasta kun äitiltä lähtee taju ja jalat alta, niin täytyy vasta lähteä sairaalaan, eikä silloinkaan vielä vauvalla ole hätää... Kyllä sitä silti miettii, kun itse on ihan puolikuollut, että mitenköhän se masuasukas pärjäilee.

Mä taidan ottaa pienet tirsat ennen illan luentoa.
 
Jane Well well, meilläpä onkin sit samanlaiset ongelmat..Ei auta kun toivoo et tahti rauhottuu pikkuhiljaa, alkaa viikot oleen sen verran isoja että tiiä vaikka tarttis kuskia piakkoin ihan itekki...
Toivottavasti teilläkin ukko rauhottuu.. :hug:

Ripe Älä älä nyt vielä ala synnyttää, jos pari viikkoo ootat? :D Laita jalat ristiin tai jotain... :p No ei vais..Ilmottelehan kuulumisia kun oot soitellu neuvolaan jne..
Tsemppiä! :hug:

Tänne, ei mitään....Isäntä on yövuorossa ja mun vuorokaus rytmit on jo ekan yön jälkeen päin persausta...Emppu taitaa olla jotenkin kääntyny, en tosin tiiä et onko kääntyny sillei ku pitäis, vaan onko vaan pyörähtäny niin että potkii ja hakaa taas mun kylkiä sekä alakertaa, nyt on nimittäin taas liikkeet alkanu tuntuu tosi voimakkaasti..
Mutta eipä mulla mitää erikoista, klo. 18.00 alkaa synnytysvalmennus, eli sinne sit..
Mukavaa ja rauhallista päivänjatkoa! =)

Maira ja temppuemppu 34+0 POKS :heart:
 
Jane: :hug: Mielestäni et todellakaan ylireagoinut, vaan ihan aiheesta suutuit! Mulle tuli kans ekana mieleen, että oisko sun miehellä nyt "hätä" mennä viimesiä rientoja ennen vauvan syntymää. Mutta yhdessähän niistä pitäis sopia, eikä tuollain salailla, varsinkin kyse monen päivän matkasta :eek:
Shawnella oli tosi ikävä kokemus sairaalassa :hug: Onneksi kuitenkin sinun masussa kaikki hyvin!
Mitäs Ripelle sanottiin neuvolassa? Toivottavasti ei nyt enempää alkais vielä supisteleen!
Kaikille muillekin kipujen ja vaivojen kanssa taisteleville :hug: Ei kivaa :/
Tänään tais tulla Milkein tekemät pöllöt perille, ainakin postilaatikossa oli lappu että isokokoinen kirje ei mahtunut laatikkoon joten on noudettavissa postista :p Täytyy hakea kauppareissulla.
(.) Täällä vaan vaivat pahenee :( Eilen illalla tuli oikein itku kun oon jo niin väsyny tähän. Mullahan on ollu kans käsissä noi hermokanavat tukossa, eli sormenpäät on puuduksissa koko ajan ja sormet ei taivu kunnolla. Varsinkin yöllä ja aamulla sormet on ihan jäykät ja sit kun väkisin koukistaa, niin nivelet muljahtelee pois paikoiltaan ja se SATTUU! :'( Nyt on sitten jonkin aikaa ollu ranteetkin kipeenä ja eilen lakanoita viikatessani oikea ranne muljahti pois paikaltaan ja vaikka sen heti sainkin takasin, niin siitä lähtien on särkeny. Tuki sidoksen laitoin siihen, mutta ei se juurikaan auta ja huolimattomasti jos kättä liikuttaa niin tuntuu heti kuin puukolla iskettäis :(
Rauhallisesti oon koittanu nyt liikkua vähän ulkona, mut vaikka kuinka hitaasti kävelis, niin supisteleen alkaa. Kaikista eniten harmittaa kun esikoisen kanssa ei pysty tekeen juuri mitään :'( Poika kysyy usein että "äiti sattuuko sinua?" ja jos vastaan että sattuu niin sit hän puhaltaa :heart: Vappupäivänä jos on hyvä ilma niin torille lähdetään, vaikka mä sitten synnyttäisin siellä!
No, tänään onneks poksuu 35+0

-minttu ja rimprenssa 35+0 :heart: (kirjotin ensin 350+ ja siltä se kyllä tuntuu.. :LOL: )
 
TVVO Olen todella pahoillani :hug: jaksamista ja voimia!

Eilen kävin itse neuvolassa, ja kaikki oli suht hyvin. Paino kyllä noussut aika reippaasti :ashamed:. Noh ei tässä ole enään kuin reipas 5 viikkoa laskettuunaikaan, joten pääsee sitten vähä liikkumaanki enempi.
Mulla on tosiaan liikkuminen jäänyt ihan minimiin näiden liitoskipujen ja supistuksien takia. Koiraa yritin käyttää tuossa toissailtana pitkästäaikaa lenkillä, mutta eihän siitä mitään tullu! Meillä kun on tuommonen 2 vuotias pyreneittenmastiffi, millä on tullu nyt kunnon murkkuikä päälle, niin eihän mun voimat tällä hetkellä riitä tommosenkans lenkillä, kun vetää minkä pystyy. Sääliksi käy tuota meidän koiraa, kun en ole pystynyt nyt hirvittävänä häntä huomioimaan :ashamed: .

Niin siihen neuvolaan palatakseni vielä, hb oli laskenu 107. väsymyksessähän sen tuntee, mutta kun mulla ei maha kestä noita rautalääkkeitä, niin ollaan sitte ilman :( .
Niin ja tämä mun hemskatin alapää särky/jomotus... hmm.. tähän tuli nyt selitys. Ei sitten ole voinut mihinkään epämiellyttävänpään paikkaan tulla suonikuhjua, kun alakertaan :ashamed:. Pitihän sitä sitte itekki vilkasta ja ei tosiaan mikään pieni, voi helkkari, niin mun tuuria :LOL: . Neuvolatäti vaan sanoi kylmänrauhallisena, että sitten kun vauva laskeutuu ihan kunnolla ja alkaa kunnolla myös painamaan alas, niin tuo värkki on todella kipeä ja istuminen on kuulemma vaikeaa. niin ja synnytyksessä voi tuntua erittäin kipeältä, paras kommentti oli " siinä synnytyksessähän se oikein paisuu sitten, mutta sittenhän se synnytyksen jälkeen kyllä ennemmin tai myöhemmin häviää"... nice. odotan siis innolla tätä loppua :| .

Selluliitistä on ollut puhetta, ja tänne myös tullut riesaksi asti :/. Toivottavasti häviää synnytyksen jälkeen, on nimittäin aika ikävän näköistä.

Väsymyksestä ja kivuista huolimatta olen kuitenkin jaksanut reippaillakkin. eilen tein suursiivouksen ja kyllä tuli itelle hyvä fiilis :D . Olen saanut myös vihdoin kaikki vauvantavarat laitettua, joten nyt vaan ootellaan.

Ainii miten teillä muilla ton närästyksen kans, onko? Itellä alkanu oleen ihan järkyttävää, tuntuu että mitään ei pysty syömään. Eilen löi sitte mahan ihan sekasi kun yritin illasta pistää nukkumaan. Vessassa sai rampata useita kertoja, ja yhen kerran myös oksensin. Maha oli niin kipiä, että jouduin meneen puoleksitunniksi tulikuumaan suihkuun :eek:. Onkos vinkkejä tohon närästykseen, muutakuin rennie ja maidon kittaus?

Jaksuja kaikille! :hug:

Laakeri ja Meloni rv 34+3
 
Vähän olo helpotti kun istuin sohvalla hetken aikaan, enkä tuon työkoneen ääressä.
JA neuvolassa ei juuri tänään ollutkaan puhelinaikaa.
Noh pitää katsoa vielä tämä päivä ja ilta, josko olo paranisi.
Ehkä nää on vaan harkkasuppareita ja tulee nyt herkemmin jos/kun pää on alhaalla painamassa.
Pitää ottaa iisisti nämä viimeiset päivät. En kyllä tiedä millä punkean itteni töihin viemään konetta torstaina jos tällanen olo. Viittisköhän mennä taksilla.

Hengenahdistuksesta, niin siis se tulee samaan aikaan sun supparit, eikä tunnu närästykseltä tms.
Kertokaa jos jollain on ollut samantapaista supistuksen aikana!

T.Ripe
 
tvvo:lle ja perheelle voimia :hug:

Jane69: Onpas tökeröä käyttäytymistä mieheltä. Pistä se ruotuun! ;)

Ripe72: Mulla on ollut kans sellasta hengenahdistusta ja viime yönä puristi rinnasta oikein kunnolla. En tiedä liittyykö supistuksiin, kun mulla ei mitään kipuja oo samaan aikaan tullut.

Vappu: Mä olen vielä opiskelija ja viime vuodet vappu on mennyt juhlien. Vappu on alkanut n. viikkoa ennen vapunaattoa ja loppunut sitten 1.5. Tänä vappuna ei oo oikeastaan hirveesti edes inspannut lähteä mihinkään, mutta kyllä mä varmaan aattona menen katsomaan teekkarien uitot ja käyn käppäilemässä vappukulkueessa (jos pystyn kävelemään).

Mulla on sellanen kiva tilanne, että mies ei pidä juomisesta, harvassa on ne kerrat kun oon nähnyt sen humalassa. Onneksi siitä asiasta ei tarvitse huolehtia. Tosin, muuten kyllä huitelee joskus ties missä ja jää suustansa kiinni helposti moneksi tunniksi jos on puhe esim. vanhoista autoista tms. kiinnostavasta. On suunnitellut myös muutamia reissuja kesäksi kavereiden kanssa, mutta katsotaan nyt miten suunnitelmat toteutuu.

ON: Mulla on hirvee flunssa ja allergia päällä. Hirveä pääkipu ja pää täynnä räkää, eikä pysty kunnolla hengittämään. Viime yönä kun heräsin vessassa käymään, niin tuli kauhu kuva siitä että pitäisi tässä kunnossa lähteä synnyttämään. Toivottavasti sitten kun on tosi kyseessä, niin on terveenä. Allergiat mulla kyllä kestää yleensä kesäkuun yli, että ne todennäköisesti on päällä silloin kun synnytän.

toffo 35+0 POKS!
 
Samaa epäilen kuin moni muukin Jane69, et miehelläsi on nyt tuo "viimeinen mahdollisuus" vaihe päällä. Omalla miehellä oli samanlaisia vinkeitä esikoista odottaessani, ettei se harvinaista. Varmaan pelkäsi sinun reaktiota, mutta ei silti oikeuta missään nimessä asiaa salaamaan, ehkä kannattaa keskustella ja todeta, että eniten loukkasi miten asian hoiti...?

Mussupussu, kyllä sä oot pitkäpinnanen - en mä kyl sulattais että mies örveltäisi vappumenoissa monta päivää kun kotona on lapsia ja itse olisin heidän kanssaan. Meillä vappua tulee viettämään tuttavaperhe, savustetaan kalaa ja simat valmiina, paistan munkit - muut voivat mun puolestani ottaa muutaman vahvemmankin juoman, örvellykseksi ei mene.

Närästys on täälläkin kamalaa, joka-aamuinen kahvi pitää saada, mut muki on pienentynyt kupiksi ja silti Gavisconia menee - se on mielestäni Rennietä parempaa.
 
Olipa eilen surullinen päivä, tuli kyllä itkeskeltyä tvvo:n ja shawnen kokemuksille molemmille. Kiukuttelin sitten miehellekin illalla, kun hänen ois pitänyt omata taas selvännäkijän kyvyt ja tietää, minkä takia miul on mieli maassa.:) On vähän sellainen back to reality -fiilis.

Jane, voit sie mennä vanhalla passilla, kunhan muistat varata liput myös vanhalla nimelläsi. Ja ota kopio vihkitodistuksesta varmuuden vuoksi mukaan.

Ripe, onko samalla paineen tunnetta/huimausta myös päässä? Muuten kuulostaisi ihan juuri niiltä ahdistuskohtauksilta, mitä miulle tuli ja luulin kuolevani... Eli vauva painaa johonkin päävaltimoon ja se verimäärä, mitä tässä vaiheessa meillä on vartalossa ylimääräistä (olikohan peräti 50% enemmän) tuntuu aika huikulilta kun paineella pääsee kiertämään.

Närästyksestä... miul on yöpöytä täynnä erilaisia närästyslääkkeitä :whistle: Paras niistä on kuitenkin Gaviscon, jota suositteli kätilökin. Eli todella ällöttävän makuinen neste, mutta toimii. Miulla mitkään Renniet ole koskaan auttaneetkaan. Ja välttäkää paprikaa!

Miehen menohaluista. No niitä ei ole sillä, kun ei juo lainkaan. Mutta työntekohalut on ja minuu niin ottaa päähän, kun se lupaa kaikki viikonloputkin tehdä extraa. Meillä on vissiin tasan 1 viikonloppu vai 2 nyt ennen laskettua aikaa niin, ettei sillä ole mitään töitä suunnitelmissa. Sillä taitaa olla perheenelätyspaniikki :) Ois kuitenkin niin kiva viettää aikaa vielä kaksistaankin ennen vauvan tuloa. Ja tuhlailusta, kyllä se olen mie joka tuhlaa. Eilen sain vähän noottiakin asiasta, kun suunnittelin parvekkeen laittamista kesäkuntoon. Ja kuulemma verhojen vaihtamisessa ei ole mitään järkeä... Olis itse täällä 24/7 neljän seinän sisällä, niin tekis silläkin mieli sisustella. :D

Kävin muuten tänään uimassa, ja iho on vielä paikoillaan! Edellisestä kerrasta olikin yli 15 vuotta klooriallergian vuoksi, ilmeisesti ovat alentaneet pitoisuuksia tai sitten ihon laatu on muuttunut. Mitä nyt naama oli vähän läikikäs :D Jos huomenaamuun mennessä ei ole ilmaantunut kummempia, taidan käydä ostamassa vuosikortin, sen verran hyvää teki koko vartalolle. Lähti jaloistakin turvotus, jee!

Kiitos kaikille, jotka lohdutteli selluliitin lähtevän raskauden jälkeen... helpotti!

Ja taas tyhmä kysymys; Jos lapsi on kertaalleen ollut kiinnittyneenä (näin ymmärsin kätilön merkinnöistä F(ix), teillä varmaan joku suomenkielinen..), voiko se vaavi sieltä vielä lumpsahtaa pois? Ja miten se näin aikaseen jo kiinnittyy? :eek:

Nyt on lapattava kesäkeittoa lautaselle, järjetön nälkä!
 
Gavisconia myös suosittelen närästykseen. Itselläni on refluksi, joka oireilee kipuillen enemmän kuin närästyksenä. Siihen ei tällä hetkellä muuta apua kun tuo gaviscon. Mulla ei muut närästyslääkkeet auta ollenkaan. Onneks vatsa laskeutunu hyvin jo, eikä kohdunpohjan korkeus oo muuttunu useampaan viikkoon, niin kivut ja närästys helpottanu huomattavasti :heart:
 

täällä on nyt loistavia oloja ollut kun ei oo tarvinnut töissä olla mihinkään ei satu ja muutenkin ihan shut normaali olo mitä nyt maha tiellä kaikessa mitä teen (kenkien laitto,vaatetus,pyöräily,siivous)

onko täällä ketään joita ei supistele?? kauheen ulkopuolinen olo kun teillä joka tekstissä supistelee ja mulla ei oo yhtään mitään.. supistuksista kärsivät koittakaahan pitää masukit masussa vaikka hyvillä viikoilla taidetaankin jo kaikki mennä.

jane69 kuten muutkin oon kans samaa mieltä että ehkä miehesi tekee viimeisiä humputus retkiään ja rauhottuu sitten kun vauva syntynyt ja on teidän kanssa. miehen kaverit ovat voineet laittaa vettä myllyyn ja sanoneet ettet tuu pääseen enään ikinä kun vauva syntyy zembit sinne..
mussupussun kärsivällisyydelle mä en kyllä sulattas jos ukkeli viuhtos monta päivää omissa menoissa ja mä lasten kanssa kotona.

toisin olihan meilläkin tuossa just mega riita viikko pari sitten toisin en muista enään mistään mutta kyllä mä vollotin moneen otteeseen ja manasin kuin paska toi mun äijä onkaan kun ei tajua yhtään mitään..eiku niin se oli siitä kun mä olin 2 päivää kuurannut tätä kämppää imuroinut,pessyt lattioita,noukkinut tavaroita lattialta,tehnyt ruuat ym kaikki ja ukko makas vaan sohvalla eikä eväänsä liikuttanut ja mun selkä muutenkin kipee niin siitähän se riitä sit paisui ja paisui kuitenkaan kun ei sillon ollut ees töissä niin hyvin ois voinut auttaa mutta siinä se sohvalla vaan röhnötti..ärgh!!
toi kun harvemmin käy missään juomassa ja ne vähäsetkin kerrat niin ollaan käyty yhdessä mitä nyt kotosalla saattaa nauttia sillon tällön pullon pari..
mulla on itellä kauhee himo mansikka-lime sidukkaan se oli ennen raskautta mun lemppari ja nyt kun ei oo moneen kuukauteen saanut niin tekis kauheesti mieli oi juku jääkaappi kylmä sidu..njam :p
no ei auta kun vaan oottaa että elmeri syntyy ja senkin jälkeen pitää miettiä vielä jos imetys onnistuu ja kun kesäkin lähestyy..huoh..

toffo :hug: allrgian kanssa mä oon ite 14 vuotta kärsinyt pahasta astmasta ja näin keväisin nenä ihan tukossa mutta sen mä kestänkin kun muisteli sitä aikaa kun ei jaksanut hengittää kun otti niin hengityksen päälle silmät turpos ja vuosi vettä solkenaan..mun äidin puolella kun on sukuvikana tuo astma ja ylensä se sit tulee takasin aikuisiällä pahana mä oon tässä jo reilu 10v päässy elään shut normaalia elämää mitä nyt nenä tukossa ja aivastuttaa mutta ei muuten mitään.
mun isänpuolen sukuvika onkin sitten tuo diabetes että jo on hyvät geenit..

laakeri mulla oli hb laskenut 117 (30+3) 33+6 se olikin noussut jo 125 vaikka mullekkin rautakuuri määrättiin mutta kun en mukamas ikinä ehtinyt apteekkiin niin se jäi siihen oli ihan mukava että oli sit noussut itekseen.

kauheesti nyt näin ennen koulujen/päiväkotien loppumista on vanhenpainiltoja,palaverejä ym muistettavia ja sit viä nää mun raskaus käynnit niin kattelin kalenteria että toukokuun puoleen väliin asti on vähän joka päivälle joku meno..huoh..
sit pitäs muistaa ottaa tuo insuliini joka aamu ( jonka mä jo eilen unohdin josta kai johtuu että tän päivän arvot on taas tiäs miten sattuu)

nii ja vapusta me kai ollaan ihan kotosalla tai sit mennään sunnuntaina anoppilaan kun se on luvannut tehdä simat ja munkit.
mä en ite tänä vuonna jaksa ylensä oon kyllä tehnyt mutta meinasin että tuossa torilla myydään torstaina itse tehtyä simaa/munkkeja ni käyn sieltä ostamassa

tänttärä ja elmeri 34+4
 
no niin... olin eilen aika väsynyt ja todella kipeä etten koneella kertakaikkiaan pystyny olemaan... :|
Ultrassa käyty ja rusina taas nähty... :heart: ja varma typykkä olis sitten tulossa :heart:
ihanaa saada molempia yksi,vaikka ensisijaisesti tärkeintä on aina ollu että lapsi on terve..
Kohdunsuu lyhentyny 3cm-2cm,eli kaikki paineen tunteet ja supistelut on alkanu tekee tuhojaan.. :/ lepoa vaan määräsi hurjasti,kohdunsuu onneksi kuitenkin vielä kiinni.. Suurimmat kivut saattaa selittyä sillä että lilli on jo niiiiin alhaalla,(ei siis alempana vois ollakkaan tai olis jo ulkona) että painaa jo kaikkea mahdollista. ultrassa näkyi ku pää on synnytyskanavan "luukussa" kiinni... kivut on ihan hullut. illalla mentiin itkun kera nukkumaan,kylkeä käännetään ja samalla pyyhitään kyyneliä.. :/ kohtu on niin julmetun kipeä ja vihloo todella paljon. varmasti osaksi siitä tutkimuksesta... en uskalla kohta kotoa lähteä ku pelotttaa että jalat menee kivun myötä alta..
Lääkäri kyllä enteili että tulee aiemmin ku laskettuna aikana,mutta mistäs sitä taas tietää.. itelle vaan näitten kipujen myötä iski paniikki ku kaikki on vielä kesken...

vaunut pitäis käydä varaamassa,vaavi-sänkyyn ei ole vielä tehty lakanoita eikä pussilakanoita,sairaalakassista ei tietoakaan,eilen hätäpäissäni pesin ison kasan vaatteita ja ne olis vielä silitettävä,ja hoitoalusta hankkimatta... sen verran sain aikaiseksi että kävin panadolia hakemassa apteekista ja vauvalle septidiniä napaa varten... :(
ja pakko olis silti ottaa todella iisisti ku en halua että lilli tulee ennenaikojaan pihalle,vaan olis tuolla masussa ja kasvais vielä ja vahvistuis tätä maailmaa varten..
Painoarvio typylle oli 2030g ja on kuulemma TODELLA pitkäjalkainen... :D oli hassua kattoo ku toinen raapi varpaillaan päätään... :LOL: viikkoihin nähden on viikkoa isompi ja syntymäpaino-arvioksi antoi saman ku pojalle 3.6kg...

Shawne78 eli ihan hyvänkokoinen sunkin pieni on eikä yhtää liian iso. :heart:

Mipsu voi miten ihanansuloinen pieni tuo teidän Milla.. :heart:

Milkeimä en halua masentaa mutta itelle kyllä sellut jäi ekasta raskaudesta.. :/ turposin silloin kuin hiivataikina ja nestettä oli ja todella paljon. osalla tietenkin saattaa ne kaikki nesteet lähteä mutta itellä ei kyllä lähteny.. persus ja jalat on kamalan näköiset,ja näyttää vaan pahenevat ku taas turvottaa... :/ kaikki hyvät vinkit olis tarpeen että saisin jotenkin edes hillittyä noita monttuja kropassa...
Ite tykästyin myös tohon uimiseen mutta enhän mä uskalla enää lähteä näitten kipujeni kanssa... auttoi niiiiin kovasti tohon issias kipuun...

Jane69 en mene kyllä vannomaan mutta et taida saada vauvaa omaan passiin vaan vauvalle on hankittava oma passi...
ite en ainakaa saanu poikaa omaa passiin ku lähdettiin thaimaahan vaan piti hankkia oma. itteäni vielä harmittaa ku passi vaan 5vuotta voimassa ja saa 50euroa siitäkin maksaa...

pakko mennä ku poika heräs... =)

Lilli ja rusina 32+0!!!
 
Tänttärä oletko maistannu sitä mansikka-lime siideriä alkoholittomana??? itellä on ollu aina pari jääkaapissa omaa hetkeä varten... onhan se huijausta :D mutta omaan suuhun maistuu ihan ok... tosin olenko ihan 3sellaista koko aikana juonu..
 
Laakeri mulla myös alakerta aikas mojovan näköinen (oli myös edellisessä raskaudessa) toinen puoli ehkä n.5-10 cm paksuinen ..... eipä paljo oo ollu seksihaluja... MUTTA: mulla ei ainakaan synnytyksessä tuntunut millekkään loppuajasta istuminen kauan kovalla penkillä tuntui mutta tuskin kenenkään tarvii äippälomalla yhessä paikassa istua. Suonikohjut "parani/helpotti" ehkä viikko pari synnytyksestä lähes normaaliin. Sinne kun jaksais vielä näiden kanssa!!

Mulla supistellut kans välillä ja nämä tuntuu myös poltteena poskissa ja kaulalla. En edelleenkään usko jos muihin meee että tämä täältä syntyy vielä hetkeen, tosin nyt pitää ottaa huomioon että oon viikot yksin lasten kanssa ja normaalia enemmän nostelua jne.. eilen illalla iski vähän paniikki että pitäisköhän pestä edes koneellinen pienimpiä vauvan vaatteita ettei tartte isännän alkaa arpomaan koneen vieressä ja muutenkin käydä kaivamassa vaatehuoneen perältä kantokoppa, istuin ja harsot sun muut. Meillä vaatehuone vaan kivan täynnä kun ei oo järin iso ja jätettiin tavarat laatikoihin mitä ei hetkeen tarvita, tämä asunto väliaikainen.

M & "N"rv32+2
 
lilli80 : siis eikä saako sitä alkoholittomanakin..mä en oo ees huomannut tai no en oo kauheesti kyllä ees sidukka hyllyjen välissä pyörinyt mutta pitääkin kurkata tilanne seuraavalla kauppareissulla että löytyykö..
kiitos vinkistä :heart:
 
Tänttärä juu saa!!! :D en minäkääsiellä yleensä pyöri mutta taannoin teki niiin kovasti mieli siideriä ja kävin vakoilemassa alkoholittomien laatuja ja silmät muljahti päästä ku löysin mansikka-limen alkoholittomana... :D eihän se ole läheskään yhtä hyvää mutta parasta mun mielestä noista alkoholittomista..
 
No sehän se varmaan sillä on, pelko persiissä ettei pääse ikinä koskaan mihinkään enää!
Eilen sanoi että jos en halua, että hän lähtee niin hän ei lähe, mutta menipähän liput hukkaan.
Ja että hän kyllä muistaa sitten tämän aina!
Sanoin etten haluaisi että lähtee, koska niin oli sovittu... GRR! Miten ärsyttävää.
Kai mä annan periksi, menkööt helvetti ja olkoot vaikka 2 viikkoa!!
Kyllä minä pärjään! :attn:
Asia olisi ollut aivan eri jos olisi puhunut mulle reissusta.
Että haittaako mua jos hän lähtee ja että mennään sitten syksyllä yhdessä jonnekkin.
Mutta kun ei mitään puhu...

Alkoholittomista siduista ym...
Mä olen maistanut sitä golden capin kakkaa
Kun en oo paljoo kaupasta löytänyt.
Jos ettis vapuksi saunajuomaksi jotakin muuta kun tuo ei uppoo.
Täytyy kaivaa käsiin tuo mansikka lime kuulostaa hyvältä!
Mitä merkkiä se on?!
 
lilli80 pitää kattoo jos löytyy.. eihän ne alkoholittomat kyllä juurikaan millekkään maistu eikä varmaan yhtä hyvää kun tavis mansikka-lime mut jos nyt tästä pahimmasta sidukka himosta pääsis eroon joka mulla tässä nyt on jo jonkin tovin ollut.. mä oon jo mielessäni kuolannut kesän ihanat helteet takapihalla mansikka-lime tölkki kädessä ja grillissä porisee marinoidut pihvit/makkarat.. huokaus

ai niin olinkos se mä joka täällä on toitottant että läskeistä pitää päästä keinolla millä hyvänsä ja tässä mä jo vesikielellä mietiskelen rasvassa tihruvia pihvejä =)
 
Hengenahdistuksesta, mulle sanoi lääkäri, kun meillä oli TTS epäily päällä (ei oltu vielä diagnisoitu), että mun tulee ottaa heti yhteyttä sairaalalle, jos tuntuu, että kohtu kasvaa liian nopeasti. En hoksannut heti kysyä, että mistä mä sen tiedän, jos kohtu kasvaa liaan nopeasti. Soitin kätilölle seuraavana päivänä ja kysyin asiaa. Hän kertoi, että kohdun kasvuun liittyy usein paitsi kiristystä vatsassa myös hengenahdistusta. Tämä siis aivan normaalissakin tilanteessa ilman mitään ongelmaa.

Siihen en osaa ottaa kantaa, jos hengenahdistus on suppareihin yhteydessä.
 

Yhteistyössä