~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

tvvo, osanottoni koko perheelle surun keskelle :hug: :'(

Maira, mä peesaan tota saagataren ehdotusta etusivusta.

Omaa napaa...
Torstaina olisi viimeinen työpäivä. Herttinen sentään, miten nopeasti aika on mennyt. Vielä, kun jaksaisi kolmena aamuna herätä töihin... :D

Mua ottaa niin päähän, kun meillä on töissä yksi täti, joka koko ajan jaksaa muistuttaa tulevasta.
Tänäkin aamuna, kun tulin töihin ja sanoin, että on vaan kolme herätystä enää, niin eiköhän tää yksi heti kommentoinut, että sitten ne vasta alkaakin.. Siis kyllä mä tiiän, että sitten, kun vauva on syntynyt, niin unille voi melkeinpä sanoa bye bye, mutta onhan se erilaista heräämistä silloin.
Lisäksi meillä on viimeisen reilun vuoden aikana on ollut kahdet YT:t, joten työt on lisääntynyt. Muun muassa tästä syystä on työpaikka olkanut ottaa vähän päähän, joten on ihan kivaa päästä pois hetkeksi. Välillä sitten kun vähän hehkuttaa, että kohta alkaa loma, niin tää täti aina muistuttaa kuinka se ei todellakaan ala.. :kieh: :headwall:
Huh, kylläpä helpotti! :)

Mulle tuli kans niitä pukamia... :/ Häiritsee aika paljon kävelyä, mutta apteekin voiteen avulla on jo vähän parempi olla.

ÄP 2010, kyllä harmittaa, etten saanu sitä. Näytti kyl niin paljon ihanammalta!!
Oisin ihan hyvin voinu odottaa sinne toukokuun puoli väliin sitä pakettia! :D

Pine ja pikkuinen 34+0 POKS :heart:
 
Saagatar: mulla on ollut kellertävää valkovuotoa :x joten otettin se näyte tuolta alakerrasta.Lueskelinkin,ettei sitä pöpöä aina hoideta,kun tulee helposti uudelleen ja että synnytyksen yhteydessä annettas suoneen antibioottia,jotta vauva säästyy pöpöltä :/
Mulle määrättiin 10 päivän kuuri kefexin antibioottia :whistle:
 
Rapu kuinka kauan näytteestä meni, että sait tulokset? Mietin vaan,että jos varaan neuvola-ajan vielä ennen synnytystä tuota streptokokin tarkistusta varten niin onko aika syytä varata kuinka paljon ennen synnytyspäivää? Mullla on synnytys/leikkaus kolmen viikon kuluttua.
 
Saagatar: multa otettiin näyte keskiviikkoiltana ja tänään soittivat neuvolasta :|
Mä en tiedä tarkistetaanko multa enää myöhemmin tuota bakteeria,kun mulla ei oo enää lääkäriä ennen laskettua aikaa :/
 
Tipu Topakka


Tiedänhän sen
että ymmärrä en
kuinka suuri on surusi määrä
siks puhu mä en, siks vaikenen
ettei sanani olisi väärä

Tää hiljaisuus kantakoon sulle sen,
osanottoni suurimman, lämpöisen..

tvvo, syvimmät osanottoni perheenne menetyksen vuoksi. Siunausta ja voimia koko perheelle.
 
tvvo - Otan myös sydämestäni osaa suruunne. Ei ole sanoja, on vain suuri hiljaisuus. :'(

---

Mä olen tänään muutenkin itkenyt pitkin päivää ja on omat murheet taas tuntuneet hyvin pieniltä.
Meillä siis kaikki hyvin, mutta jouduin tänään kasvotusten elämän haurauden kanssa. Jouduin viettämään viime yön synnytyslaitoksella seurannassa, kun eilen oli selittämätöntä kipua alavatsassa eikä oikein tiedetty onko supistuksia vai ei - kun mistä minä varmaksi tietäisin. Sitten kuitenkin niitä tuntemuksia tuli siellä kätilön läsnäollessa ja todettiin supistuksiksi. Kohdunkaulaa jäljellä kuulemma 5cm , mutta sisäsuu hiukan auki. Pissakokeita ja muuta ottivat, mutta ei ollut mitään. Tytöllä näyttäis kaikki olevan hyvin, hyvät sydänkäyrät, napanuora toimii moitteettomasti ja teki ultrassa hengitysharjoituksia reippaasti. Painoa 1900g joka on kuulemma ihan sopivasti viikkoihin (31+1) nähden. Minusta olis hiukan iso, mutta lääkärin mielestä ei vaikka mainitsin että sokeriarvot oli korkeat vaikkakin rajoissa. Oli sitten ehkä maailman kamalin sänky yrittää nukkua, kun olin synnytyshuoneessa synnytyspedillä, mutta tulipa nyt tällainen "synnytysvalmennus" käytyä läpi. :)
Mutta lähtiessä todistin tilannetta, jota en olis halunnut nähdä. Mä en tiedä onko asiallista tästä tänne kirjottaa, mutta mä en saa oltua näiden ajatusten kanssa. Ei siis ole tarkoitus loukata ketään tai pahottaa mieliä, ei ehkä kannata lukea kovin herkässä mielentilassa. Ja Maira voi poistaa tän pätkän, jos on asiatonta tälle foorumille. Mä vaan haluan tätä edes vähän sydämeltäni.

Siinä kun istuin odotusaulassa kyytiä odottamassa, lääkäri juoksi paikalle ja huusi käytävässä, että nyt tulee elvytys ja kohta nuorta odottavaa äitiä tuotiin paikalle paareilla juoksutahtia. Sydänkone huusi pitkää "viivaa" ja kaikilla oli kova hätä. Kuulin lääkärin kertovan ilmeisesti tämän tytön äidille, että häntä yritetään elvyttää ja tehdään hätäsektio. :'( En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta sairaalan ulkopuolelle tuli myös paloauto, joten olisko ollut jokin kolari. Ihan kauheeta joka tapauksessa, enkä ole saanut tilannetta mielestäni. Näin siinä äidin omaisetkin enkä saa mielestä heidän hätäänsä. Itku tulee vähän väliä ja on ihan kamalaa kun ei saa tietää miten kävi.

Kyllä tässä itse vaan on niin onnekas liitoskipuineen ja pienine supistuksineen. Vaikka pienikin murhe onkin aina kantajansa kokoinen, mua hävettää kuinka pienistä mäkin valitan. :|

Kaikille iso hali ja uskoa siihen, että kaikki sujuu hyvin ja saadaan kaikki vauvamme terveinä syliin jonkin päivänä. Erityinen halaus ja voimia luonnollisesti tvvo:lle ja myöskin saagattarelle!

Shawne & Baby Girl 31+1
 
Iltaa!

Streptokokista... Toisessa raskaudessa minua lääkittiin kolmesti, mutta ei silloin tepsinyt siihen, uusiutui aina. Neljännessä raskaudessa ei lääkitty, koska silloin ei supistellut, synnytyksen yhteydessä sain sitten antibioottia suoneen. Viime maanantaina otettiin näyte, koska kohtu on ollut erittäin supistelu herkkä, ja auki olen parille sormelle. Tuloksia siis vielä odotellessa... Tuo lääkitys strepin suhteen taitaa olla lääkärikohtaista. Minua viimeksi tutkinut lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa joka tapauksessa... saapi nähdä mikä nyt sitten on tuomio.

Pine83 Mitä voidetta sinulle on suositeltu noihin ikäviin pukamiin? Huoh... tuntuu, että Bepanthen ei enää auta, täytyisi kokeilla järeimpiä aseita :ashamed:

Maira kauniisti kirjoitettu :'( Osanottoni vielä tvvo:n perheelle

Oliivitar ja Heppuli 32+3
 
Osanottoni tvvolle ja koko perheelle.

Mä oon niin kipeä, etten jaksa mitään tehdä. Viime yö meni kuumeillessa ja tunnin verran supisteli kipeästi. Panadolilla sain taas unta. Toivottavasti ens yö on helpompi. Mulla siis sama tauti kun tytöllä.

MP & Pyry rv 35
 
mjm
Tvvo, syvin osanottoni Sinulle ja Perheellesi ja voimaa jaksaa askel kerrallaan eteenpäin syvän surun keskellä. :hug: :'(

------------------------------------------

Lenniina, kiitos halauksista! Ja :hug: itsellesi, kun aina jaksat kommentoida. En tiedä prvosoiko suppareita pieni matkarataslenkki silloin päivällä. Toinen syy voi olla emätintulehdus, joka sitten löytyi valkkarilabranäytteestä vaikkei pissakokeessa näkyny. Joku puhui kellertävästä valkkarista tossa aiemmin. Se (ja rusertava) vuoto saattaa siis myös olla merkki tulehduksesta. (Olipa sekavasti sanottu! :whistle:) Kannattanee siis tarkistuttaa, kellä sellasta vaivaa on.

shawne78 oli joutunut hurjia tapahtumia todistamaan... :'( :hug:

Mussupussulle paranemisia. :hug:
 
Mun piti tulla tänne hihkumaan jostain ihan muusta mutta nyt unohtui kyllä täysin, mitä piti kommentoida:(


Tvvo:lle :hug: osanottoni! :'(

Maira oli laittanut hienon tekstin etusivulle :flower:

Shawnella oli myös aika hurja kokemus sairaalasta. Kyllä vähempikin pistää mietteliääksi, minusta ei ollut yhtään asiatonta että mainitsit täällä kun asia kerran painoi mieltä. En tiedä voiko näin toimia, mutta jos tuo jää kummittelemaan sun mieleen, niin voithan varmaan mainita sairaalassa, että näit näin käyneen ja tapaus jäi kummittelemaan. En tiedä saavatko kertoa, mutta ehkä helpottaisi oloasi, jos kysyisit, miten tilanteessa kävi? Eihän heidän tarvitse mennä yksityiskohtiin tietenkään.
Vaitiolovelvollisuushan henkilökunnalla aina on, mutta ehkä oloasi auttaisi, jos kysyisit kumminkin? Helppo tietysti jaella neuvoja täältä ruudun takaa...:/

Streptokokista on ollut paljon puhetta, toivottavasti selviätte kaikki säikähdyksellä!

Jänniä paikkoja ollut taas monella, koitetaas vielä pitää vauvat mahassa muutama viikko!
:hug: sitä tarvitseville.

Saagattarelle vielä erityistsempit, sinulla ei mene kauaa kun saat pienen miehen syliisi! En voi edes kuvitella millainen tilanne siellä on edessä.

Me saatiin varmaan jätesäkillinen vauvanvaatteita ja -tavaraa viikonloppuna, joten nyt voi onneksi pikku hiljaa keskittyä ihan vain odotukseen. Turvakaukalon ajattelin hankkia vapun jälkeen.

Isyyden tunnistamisesta oli myös jotain puhetta, musta se vaikutti niin monimutkaiselta touhulta että päätettiin sitten läimäistä monta kärpästä yhdellä kertaa ja mennä vappuna naimisiin maistraatissa. Tarkoitus oli mennä vasta vuoden kuluttua, mutta pidetään vaikka sitten kunnon juhlat suvulle ja kavereille. En tiedä onko se isyyden tunnistaminen oikeasti edes monimutkainen prosessi, mutta tuntui vähän turhalta kun ollaan kuitenkin oltu menossa naimisiin ennemmin tai myöhemmin.

Hyvää alkavaa viikkoa toivottelee
Salma ja Sintti 34+2
 
tvvo: Syvin osanottoni suruunne :'( Jaksamista asian keskelle ja hurjasti voimia jatkoon! :hug: Kyyneleet pääsi itseltäkin, todella todella surullista :'( Ja olen samaa mieltä saagattaren kanssa etusivun päivityksestä.

-----------------

Sit muihin asioihin..

mipsun Milla on kyllä ihastuttava pikkuneiti, oih :heart: Toivottavasti saatte pienen pian kotiin!

Shawne78: Eihän tuollaisista kiellettyä kirjoittaa ole, elämän karua todellisuutta siitä että tuollaistakin tapahtuu. Näin loppuraskaudessa itsellekin on tullut pelot siitä miten asiat ei ehkä aina menekään niinku toivois, toivottavasti nyt myös neljäs synnytykseni sujuisi hyvin. Varmasti asia pyörii mielessäsi kovasti :hug: Toivottavasti sekä äiti että lapsi saatiin pelastettua! Olisi kiva tietää oliko kyseessä kolari vai oliko vaan synnytyksessä jokin mennyt pahasti pieleen.. Kamalaa jokatapauksessa :'(

Vähän synkät fiilikset kirjoitteluun just nyt.. Saa olla onnellinen että oma raskaus sujunut/sujuu hyvin ja vauva voi mahassa hyvin :heart: Nyt vaan se viimeinen hartain toive että loppurutistus sujuu myös hyvin ja selvitään siitä kunnialla molemmat vauvan kanssa :) Olen aina kovasti nauttinut synnyttämisestä, toivottavasti se on sitä myös tällä kertaa..

Jaksamista kovasti kaikille erilaisten vaivojen kanssa! :hug: Ja milkeille lohdutuksen sana selluliitistä, kyllä sen pitäisi laihtumisen ja liikunnan myötä pois lähteä :) Itse aina kerännyt massaa sen vajaa kakskyt kiloa raskauden aikana, ei reidet ihan siloisina pysyneet. Muutamassa kuukaudessa olen kuitenkin aina ollut "oma itseni" :D Hoikka itsekin luonnostaan joten kyllä tää raskauden valasmaisuus on aina jokainen kerta hyväksyttävä uudelleen. Ei enää ku maksimissaan seitsemän viikkoa :LOL: Meillä tosin kaikki syntyneet ennen laskettua aikaa, joten eiköhän tämäkin :)

Mukavaa huhtikuun viimeistä viikkoa jokaiselle, voikaa hyvin! :heart:
Palaillaan asiaan taas joku päivä..

Hakaneula & :heart: 34+6 (kivat viikot jo, tuntee että vauva on aivan jumissa mahassa, ei taida olla enää paljoa möngerrystilaa :D )
 
Mussupussu: Jaksamista sairasteluun! :hug: Tää myös ollut puolitoista viikkoa vuosisadan flunssassa ja yskässä, tuntuu ettei sitten niin millään aukea joten soittelin tänään josko pääsis lääkärillä käymään. Varmaan poskionteloihin mennyt.. Onkohan tuosta kauheasta yskimisestä/pitkäkestoisesta flunssasta jotain haittaa vauvalle? Kylhän tuo normaalisti liikkuu vaan ku oma veto ollu täysin pois niin miettii vaikuttaako se toiseen mitenkään..
 
salmanderille vielä onnittelut tulevasta avioitumisesta! :hug: :heart: Ihanaa! Onnittelen jo nyt kun ei tietoa tuleeko kirjoiteltua ennen vappua. Kiirus vappu meillä tiedossa. Nauttikaahan kovasti hääpäivästänne! :)
 
shawnella ollut kyllä kauhea kokemus. Itse kun olin esikoisesta heräämössä nelisen päivää, niin siinäkin kerkesi kuulemaan ja näkemään kaikenlaista. Kysäse toki sairaalassa, ehkäpä pystyvät hieman valaisemaan kuin asiassa kävi.

Salamanderi meillä ei isyyden tunnustaminen kuopuksen kohdalla ollut kun nimet papereihin. Esikoisen kanssa sossutantta sai tuhrattua yli puoltoista tuntia + jouduttiin uudestaan käymään kun oli unohtanut pyytää allerkirjotuksia jonnekin paperiin :kieh: Ja sitten vielä levitteli tuttujen papereita siinä pöydällä mistä katsoi mallia... kaikki olis voinnu lukea, jos ois ollu niin kiinnostunu toisten asioista :D


Kasilta neuvolaan. Toivottavasti pissa vielä ilman proteiineja. Tässä kauhulla odotan, kun tuntuu että supparit ois helpottanu, että raskausmyrkytyksen oireet alkaa tietty ja lepo jatkuu sen suhteen. Ei malttais odottaa päästä kohnimaan kukkapenkkiin ja pesemään kuopuksen rattaita yms. sellasta kivaa puuhaa :heart:

tupajumi ja keijo 32+1
 
oliivitar, mä käytän Ac3 Comfort geeliä. Siinä sellainen kätevä annostelija, niin ei sormet sotkeennu. Tätä ei mulle kyllä kukaan suositellut, joten täytyy varmistaa vielä torstaina th:lta, että voin tätä käyttää. Niiden omilla sivuilla lukee kuitenkin: "Ac3 COMFORTia voidaan käyttää sekä raskauden aikana että synnytyksen jälkeen, kun peräsuolivaivoja esiintyy usein."

Kävikö muuten kukaan teistä lapsimessuilla? Me käytiin miehen kanssa. Ne oli kyllä selkeesti suunnattu enemmänkin laspiperheille kuin ensimmäistä odottaville. Olihan siellä kyllä Odottajan maailma -lava, josta sai tietoa ihan kivasti.

Pine ja pikkuinen 34 + 1
 
Osanottoni TVVO, tuli tuota masua itselläkin eilen siveltyä tavallista hellemmin. Väittävät muka, että alkavat tässä vaiheessa rauhoittua, tää meidän heppu on kyllä viimeisen viikon ollut todella villinä että tuntuu kohta nahka repeävän...

Tuollaiset kokemukset kuin Shawnella jää valitettavasti mieleen, kuten monta kertaa mielessä on ollut tuo oululainen perhe, jossa kolarissa meni tässä jokin aikaa sitten isä, 3v lapsi ja äiti hieman myöhemmin - näillä viikoilla oli raskaana, vauva saatiin kuitenkin pelastettua. Helpompaa olisi kun tietäisi, mutta valitettavasti sairaalan henkilökunnalla ei kyllä ole oikeutta kertoa siitä yhtään mitään, ellei sitten asianomaiset ole erityisesti siihen lupaa antaneet...
 
Eilen poksui 33+0 :D

Kylläpäs on supistellut meikäläistä mukavasti lähi aikoina
Menee omaan napaan taas...

Meillä on riidelty jo pari päivää...
Mies kun oli keksinyt lähteä 4 päiväksi tallinnaan ryyppäämään!
Lähtevät torstaina ja tulevat sunnuntaina eli vapuksi tallinnaan...
Mulle ei oltu ajateltu edes kertoa kun vasta lähtöpäivänä.
Mutta kuulin puhelun missä mies antoi henkilötietojaan.
Oli pakko kysyä että mitä kukaan sun tiedoilla tekee?!
Aikansa kierreltyä ja kaarreltua mies sanoi että lähetään peten (Nimi muutettu :D ) kanssa tallinnaan vapuksi kattelemaan jos löydetään sille uus auto (kolaroi omansa hetki sitten)

Mua ottaa niin päähän koska mies itse mulle sanoi että rahaa ei laiteta mihinkään ylimääräseen kun rempan on edettävä!!
Mitä mies tekee, no tuhlaa minkä kerkiää.
Hän teki kavereitten kanssa pääsiäisenä ryyppyreissun american car showhun.
Ja nyt pitäs tallinaan mennä vapuksi!!
Ja yhden ainoan viikonlopun on ollu selvinpäin mun raskauden aikana.
Kyllä mua sylettää ja raakasti!

Ja oli myös sovittu ettei mies lähde mihinkään kauas työreissuille eikä minnekkään muuallekkaan viimeseen 2kk.
Koska meidän suvussa ei oo ykskään vauva ollu mahassa loppuun asti.

Tässä vielä sekin että miehellä ei ollu passia mutta mulla on ollu.
Olen viis vuotta hokenut että hae passi niin päästäs reissuun, mutta ei.
Noh nytpä oli mies "salaa" passin hommannut!

Eilisen päivän pidin sormusta kirjahyllyssä kun ei vaan huvittanu sitä sormessa pitää...
No mies ei huomannu mitään ennenku sanoin sille, että laitan sormuksen takaisin kunhan vakuutat minut, että sua kiinnostaa viettää myös aikaa mun kanssa ja että sua kiinnostaa että meille tulee vauva...
Me ei olla käyty yhessä missään reissussa ei edes laivaristeilyllä!
Hyvä ettei itkemään alkanut heh heh!!
Eikä siltikään tajunnut syytä kiukkuuni vaan painui nukkumaan kun kuulemma on aikanen herätys...
Meillä päin lupaukset ja sovitut asiat on näköjään tehty rikottaviksi.
En tiiä tajusko kukaan mun pointtia mutta oli pakko avautua! :headwall:
 
Rapu: No voi ryökäle! Toivottavasti lääke auttaa nopaseen!

Pikinen: Kunniamerkkejä ovat anyway =)

Mammaliini: Toivottavasti verenkuvassa kaikki ok!

Shawne: Onneksi masutytölläsi kaikki ok! Toivottavasti myös näkemäsi äiti/vauva selvisivät!

Oliivitar: Toivottavasti ei löydy tulehdusta!

Mussupussu: Paranemisia!

Mjm: Paranemisia tulehduksesta!

Salmander: Onnea tulevien vappuhäiden johdosta! :flower:

Täällä vietetään viimeistä työpäivää, kun huomenna alkaa normiäippäloma :D Jatkossa kirjoittelen harvemmin, kun ei tohdi kotona koneella istua, kun esikko 3v lopettaa myös päiväkodin tällä viikolla, jää siis kanssani kotiin ja pitää äipän kiireisenä :heart:

Lenniina 34+4
 

Yhteistyössä