~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Toksoplasmoosista meillä on kaks kissaa mut on ihan sisäkissoja et ei pitäis mittään ongelmaa olla, ihan oon samalla lailla pissa-astiaa tyhjennelly. Meillä on mun lapsuudessa ollu aina ulkokissoja et hyvällä säkällä oon jo altistunu, mut en oo missään testeissä käyny ja ihan samalla lailla oon mutsin luona ollu kun aina ennenkin, siellä siis yks ulkokissa.

Samaten homejuustojen ja muiden (tuore)juustojen kanssa, oon syöny kun ennenkin, kypsentämättömänä ja ruoissa, myös pienten meijereiden tuotteita ja ulkomaalaisia pastöroimattomasta maidosta valmistettuja juustoja. Oon miettiny sen niin et ei oo 27 vuoden aikana koskaan ollu ruokamyrkytystä niin millä todennäkösyydellä se nyt tulis. Ainoostaan graavatun lohen ja mädin oon jättäny pois, ihan vaan mutulla et ne pilaantuis helpommin.

(.) Eilen kävin neuvolassa, pissa puhdas, verenpaine ok, sf-mitta nousi taas keskikäyrän ylle, 31 cm oli siis (edellisen lääkärin mittauksen mukaan 2 vko sitten olis laskenu puol senttiä, mittavirhe ilmeisesti) ja sikiön syke hyvä. Kolmen viikon päästä olis synnytystapa-arviolääkäri (silloin rv 37), sitä ennen ei kuulemma ohjelmaan kuuluvia neuvoloita :eek: Luulin et loppu vaiheessa käydään tiheemmin (eka kahen viikon välein ja sit kerran viikossa) mut terkka sano et sitten vasta sen lääkärin jälkeen tihentyy. Olisin saanu kyl ajan ennen lääkäriä vielä, mut sovittiin et soitan sit jos jotain tulee.

Nyt olis sit syytä ottaa itteensä niskasta kiinni ja ruveta todenteolla laittaan huushollia kuntoon nyyttiä varten, muuten voi tulla kiirus.. :ashamed: Mitään ennenaikasuuden merkkejähän ei oo ollu, mut aletaan kuitenkin elään aikoja et voi tulla lähtö hyvinkin pian. Jotain kirppisvaatteita oon jo pessykin, mut kaikkee pitäs vielä tehdä.
Mites te kokeneemmat tai paremmin asioista selvillä olevat, mitä kaikkee pitäs hankkia vauvaa varten, mitä nyt ei yleensä taloudesta löydy? Meillä on jo:

- Vaunut
- Pinnis (siihen patja, tyyny, peitto ja kahdet petivaatteet)
- Turvakaukalo autoon
- Vaatteita kolme kassillista (jossain oli et kolme jokaista lajia riittää, yks käyttössä, yks pesussa ja yks kuivumassa)
- Sitteri
- Muovinen hoitoalusta
(- Ätiyspakkaus on tulossa jossain vaiheessa)
- Jonkinlainen kankainen kantoliina, en oo paremmin vielä perehtyny siihen

Hankintalistalla vielä:

- Mulle imetysliivit
- Tuttipullo(ja) ja tutteja (ja varmaan sitä korvikettakin jos ei imetys luonnistu)
- Rintapumppu
- Vaippoja (kertsi ja kesto)
- Hoitopöydän nikkarointi
- Lähikontakti topista oon ruvennu haaveileen, semmosen vois itekin tehä
- Kosteuspyyhkeitä pikkupyllylle
- Harsoliinoja pukluja varten

Tuleeko teille muuta mieleen, mitä olis hyvä olla hankittu jo sit kun kotiutuu vauvan kanssa?

Lievästi panikoiva Pikkuapina ja Papu rv34+0 (poks poks :))
 
Tulin vaan toivottelemaan hyvät viikonloput kaikille! B)

( . ) Meillä viikonloppu täynnä tavaroiden muuttolaatikoihin pakkaamista, Ikeaa ja vähän pitäis ehtiä levätäkkin..
Sunnuntaina poksuu viikot 30+0 :heart:

Hillitön NÄRÄSTYS alkanut. :$ Oli pakko hakea Rennietä apteekista ruokatunnilla. :x


Johanna ja masuvauva 29+5 (hui kun olen minäkin jo pitkällä tässä raskaudessa)
 
Pikkuapina: Mulla ei nyt muuten leikkaa, olisko muuta mitä tarvii, mut toi tuntuu aika vähältä määrältä mun mielestä että vaatteita olis 3kpl jokaista lajia. Meillä nyt on kertyny vaatetta jo ihan liikaakin, mut kyllä esikoisen aikaan sitä pyykkiäkin tuli.. Aluks varsinkin vaipat falskas usein joten tarvi vaihtaa päivän aikana vaatteita ja puklujakin tuli, niin kyllä mä sillonkin vaihdoin. Jos siis ei halua ihan joka päivä pyykkikonetta pyörittää niin kannattaa vähän useempi vaatekerta olla.
 
Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Lenniinalle ja muille ihanille kommentoijille kiitos kun tosiaan jaksatte aina kaikkea kommentoida, itse en muista varmaan puoliakaan :ashamed:

Mipsun tytön kuulumisia on kyllä ihana lukea!

Pikkuapina, mä en todellakaan ole ekspertti kun täälläkin esikoinen tulossa, mutta oon tosiaan kuullut monelta suunnalta että vaatteita kannattaa varata ihan reilusti, koska niitä tosiaan voi joutua vaihtamaan montakin kertaa päivässä..
Meillä alkaa olla kasoittain vähän yhtä jos toista, mutta tuskin vielä tarpeeksi. Tosin oon päättänyt että kyllä sitä ehtii hankkia vielä puuttuvat kun vauva on syntynytkin:) Kunhan nyt ekoiksi päiviksi on jotain.

homejuustojen ja tuorejuustojen syönnistä: mä oon ihan hyvällä omallatunnolla syönyt myös kaikkia pastöroituja juustoja, ja myönnän että parmesaania olen pari kertaa ripotellut pastaan, vaikka pussissa ei lue että sitä olis pastöroitu...
Tyhjiöpakatut kalat ja mädin oon jättänyt kokonaan pois, mutta muuten en oo kovin nuuka ollut ruoan suhteen.

Mäkin piipahdin eilen hulluilla päivillä kun siellä oli valkoinen pinnasänkypaketti (jossa patjat ja reunapehmusteet ja kaikki) tarjouksessa - eli semmoinen käytiin noukkimassa, vaikka vielä viikko sitten taisin vannoa että ostetaan käytettynä nyt joku vaan. Tuo oli silti niiiiiin sulonen että oli pakko ostaa:D
Isommista hankinnoista meiltä puuttuu enää turvakaukalo, josta en jaksa stressata kun hätätapauksessa päästään kättäriltä 10 minuutissa kotiovelle suoraan bussilla - eli mies voi vaikka hakea vaunut kotoa sitä varten.
Kantoliina olis myös kiva (meillä tosin on jo kantoreppu ja -pussi...), tai/ja sitten se Mussupussun mainostama ihokontaktitoppi . Mutta ei kai näitä voi olla liikaakaan?

En tiedä onko loppuraskaus pehmentänyt pään, mutta tässä koulukiireiden keskellä en osaa ollenkaan stressata enää vauvan tuloa, mietin vaan että kyllä kaikki menee sitten omalla painollaan, on sitä ihmiset ennenkin selvinneet - ja kaupat on tosiaan auki myös vauvan syntymän jälkeen. Ihmeen levollinen olo siis, toivottavasti ei kostaudu myöhemmin
:kieh:

Meillä alkoi eilen myös synnytysvalmennus ja käytiin sairaalassa tutustumassa. Oli tosi kiva kun mieskin oli mukana niin aidosti innostuneena, ja jäi muutenkin ihan hyvä olo siitä, että kyllä synnytyksestä selvitään (aiemmin en oo ollut ihan varma).

Onnittelut myös teille joilla äitiysloma alkoi jo/on alkamassa! Hieman kateellisena hihkun täällä, tajusin että mulla se alkais vajaan kahden viikon päästä jos en nyt olis koulussa rv 38+0 saakka.. No, tämä kyllä tiedettiin varsin hyvin jo ennen kuin lapsi oli aluillaan:)

Salma ja Sintti 32+5
 
Moro! :wave:

Olipas tänne taas tullu kovasti tekstiä sitte viime käynnistä =)

Kiva lukea Mipsun ja pikkuprinsessan kuulumisia :heart:

Kaikille kivuista ja kolotuksista kärsiville jaksamista ja myötätuntoa! :flower:
Täällä on kans kipuja ja kolotuksia, melkein olen enemmän huolissaan jos ei jostain kohasta kolota :ashamed:

Hikka on meidän vauvalla lähes joka päivä, koko maha hytkyy sillo :D

Me koottiin tänään pinnasänky, ai että se onki ihana ja niin hyvin sopii tonne makkariin, ku vaan saatais siihen pian semmonen pikku nukkuja ;)
Toukokuiset on jo saanu vauvoja, pian on meidän vuki :heart:

Hyvää viikonloppua mameille ja masuille! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 33+2 :heart:
 
Onpas ollut laiska päivä tänään kaikenkaikkiaan. En oo tehnyt oikeestaan yhtään mitään. Maannut sohvalla niin, että sain siitä päänsärynkin. Sattuu tuohon alaselkään/kankkuun niin paljon, ettei juuri pysty mitään tekemään. Koiran kanssa oli pakko mennä ulos edes pienelle happihyppelylle, kun ahistaa tää paikallaanolo. Lähti heti päänsärky, mutta kiukuttaa silti taas tää tila. Ei sovi miun luonnolleni ollenkaan. Raskaus näyttää olevan sairaus miun kohalla, näin se vaan on nähtävä.
Sori taas purkaus. Ei vaan voi mitään. Kiukkujen kiukku. Ei siis muuten, mutta ois tosiaan touhuttavaa vaikka kuinka.

Onko kenelläkään muuten vinkkejä miten tuota selkää voisi hoitaa? Ostin sen vehnätyynyn joka auttaa aina siks hetkeks, kun se on tuossa persiissä kiinni, muttei juuri enää sen jälkeen. Hieronta ei tunnu auttavan, tosin ei tuo mies mikään ammattilainen ole. Tänään venyttelin miehen avulla sitä, mutta tuli vaan kipeämmäksi. Kipu on siis enemmän kankussa kun selässä ja vetää jalkoja alta kävellessä. Ehkä joku tietty venytys auttaisi, kun tietäisi vain mikä... joku hermo siellä varmaan on jumissa.

Ei kai miulla muuta ole tänään, ehkä huomenna iloisemmissa merkeissä!

Kiitos, kun ootte olemassa, saa omalla äidinkielellään tuulettaa mieltä kanssamamien kanssa :D
 
Iltaa kaikille!!!

Myös minä ihailen LENNIINAN tapaa kommentoida jokaiselle jotakin. Itse unohdan aina kaiken samantien kun luen, ehkä paperi ja kynä voisi olla kaverina.:)

:hug: teille, jotka kärsitte erilaisista kolotuksista/kivuista. Täällä on myös yksi, ketä kolottaa millon mistäkin..

omaa ( . );
Pahoinvointi on palannut, oksennuksen kera. :x Tosi kiva.
Kävin tänään pitkästä aikaa neuvolassa, viimeksi olen käynyt rv27+2. Vauva oli jo kiinnittynyt kuulemma kunnolla, ja oikeinpäin oli JES!! Pelkäsin nimittäin et ois rt,mut onneks ei! Lepoa,lepoa ja lepoa käskettiin ottamaan, ei sais kuulemma rehkiä kun vauva jo kiinnittynyt ja niin alhaalla. Turvotus on tosi huimaa,mut onneks rr hyvät. Proteiinit oli kylläkin plussalla pissassa, mut epäili johtuvan hiivasta jonka luulin taasen juurin selättäneeni. |O Huoh, on siinäkin vaiva!! :kieh: Painoa on tullut kaikkiaan 12,5kg, joka on aiiiiiika paljon, mun mielestä, ei kyllä neukkatädin mielestä. Toivottavasti nuo kilot jää sit synnärille. :D (toivossa on hyvä elää.... :LOL: ) Eipä siellä neuvolassa sit muuta ihmeellistä... Niin joo, sf-mitta meni ihan alakäyrällä. En nyt muista tarkkoja lukuja, ku neuvolakortti autossa, enkä laiskuuttani jaksa sitä hakea.:)

Haettiin tänään pinnis pois lainasta. Vietiin se kasattuna suoraan meidän makkariin...hurjaa, et siinä kohta nukkuu taas pieni :heart: . Ihanaa!!
Ekat imetysliivit tilasin netistä, kun omat ei mee enää sitte millään päälle. Tilasin Bravadon body silk....jotain. Oli arvokkaat, mutta kuulemma sen arvoiset. Täytyy tsekata et millaset, ja laittaa sit pois jos ei miellytä. Mut pakko saada jo päälle sellaset mitkä ei kiristä ja purista.

Meni taasen todella omaan napaan tää mun teksti, sorry!! :ashamed: Hyviä vointeja kaikille, mä painun pehkuihin et jaksan huomenna siivota kun siskot ja äiti tulee avuks tekee isompaa siivousta. Hyvää yötä!

-Maypo ja :heart: 32+4
 
tuosta aurajuustosta monet sen tuomitsee mutta itseaiassa just eilen kun meillä meni monta tuntia äippäpolilla sit lähettiin viä kauppoja kierteleen ja oltiin illalla vasta kotosalla niin käytiin grillin kautta ja tilasin aurajuusto-kebabin ja ihan hyvillä mielin sen popsin suihini =) ja välillä kotonakin tehnyt aurajuustosta ruokaa =)

tänään sitten äippäpolilla ja niin se meikäläinen aloittaa insuliinin oon odottanut sitä jo rv 20 asti että ei nyt niin järkyttänyt pistelen itseeni pitkäkestosta insuliinia joka aamu. tosiaan elmerin paino ym mitat on kaikki ok mutta mahanympärys on ponnahtanut keskikäyrältä yläkäyrälle.
nyt pitää tää loppu aika orjallisesti noudattaa syömisiä onneks ei oo enään pitkä aika.
iloinen yllätys ettei nyt tarvinnut maksaa yli 26e poliklinikka maksua äippäpolilla kun ravaa 2-3vk välein niin kivasti noita maksuja kertyy. nyt seuraava aika onkin 29.4 ja ens viikolla neuvola

ja tuo pissa (yllätys yllätys) kun se todellakin oli eilen punertavan ruskeeta ja siinä oli sitä proteiinia löytynyt yli 400mg eli joudun taas teeen sen vuorokausipissan..mur..sanokin että kun tuohon ei mitään selitystä löydy eikä mulla uskota olevan raskausmyrkytystä kun kaikki muut arvot niin hyvät. että siä nyt joku valskaa en muista oliko se munuaiset vai maksa mut jompi kumpi sano sitten että jossakin välissä se pitäs tutkia joko nyt raskauden aikana tai sitten kun raskaus ohi koska joku siellä mättää kun sitä joka kerta on ollut rv 22 jälkeen sitä proteiinia..

mutta kai sitä pitää mennä nukkumaan..

ainiin pyöräilyn aloitin tällä viikolla ei se niin helppoa olekkaan ison masun kanssa mutta en luovuta tasan fillaroitten nyt kaikki nämä matkat vaikka masu ottaakin kiinni
 
Maalin katkuista lauantai päivää täältä rempan keskeltä!

Mä en oo hommannu ainoitakaan imetysliivejä.
Ja oon miettiny jos en hommais ollenkaan.
Samat liivit sopii edelleen mitä kaapissa on.
Hankin sitten jos tuntuu siltä että niitä tartten, sama juttu rintapumpun kanssa hankin jos tarviin.

Kamoista
Tutteja ja tuttipulloja pitäs hommata vielä, kaikkee muuta onkin jo ihan hyvin kertynyt.
Vaatteitakin on monta kassillista.

Nämä jo löytyy mitähän muuta hmm

-2 vaunut, toiset mummolaan
-matkarattaat
-kaukalo
-sitteri
-rintareppu
-kantoliina
-vaipparoskis
-matkasänky
-pinnis ja tarvikkeet
-leluja
-vaatteita
-pari tuttipulloa
-vaippoja
-äp kamat

olikohan siinä jo kaikki =) hyvin saanut kamoja tutuilta.

Nyt takas jatkamaan remppahommia
 
Hulluilta Päiviltä kotiuduttu! Tää oli kolmas päivä kun kävin ja taas oli oikein hyvä reissu. Miehen mielestä ihan katastrofi, kun näki sen kassimäärän kun tulin kotiin. :ashamed:

Ostin vauvaan liittyviä tavaroitakin: sairaalakassi (toimii myöhemmin ns. weekend baginä tai salikassina), tuttipulloja, huvitutteja (josko tää toka suostuis niitä imemään), harsoja, kosteuspyyhkeitä, superhalvan sukkapaketin (mun lempparisukkia, Trumpettes -merkkisiä), vaipparoskiskasetin (roskis siis jo löytyy, mutta ei olla hirveesti enää esikoisen kanssa sitä käytetty). Sit esikoinen sai kauheen kasan ulkoleluja, kun tää on oikestaan eka kesä kun hän ulkona leikkii. Koiralle turvavaljaat autoon ja itelle sukkia ja yöpuku... Unohdin siinä kauheassa hässäkässä ja kiireessä (olin tehokas; tunnissa koko tavaratalo läpi) syödä ja kotimatkalla alko kauhee tärinä. Siis ihan kamala olo tuli. Onneks mies oli kattanu pöydän ja voileivät valmiiksi, ni pääsin heti syömään. :heart:

Nyt on miehet pihatalkoissa ja mä alan tota esikoista nukuttaa päiväunille ja teen työmiehille ison satsin kiinalaista ruokaa. Siellä ne rassukat grillaa jotain nakkeja. Pitäähän sitä aikuisen miehen saada oikeeta ruokaa! Taitaa jäädä meikäläisen päiväunet tältä päivältä nukkumatta...

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille!
 
heippa.
Viime yönä heräsin ihmeelliseen ylävatsa ja alaselkä poltteeseen :( pelästyin tosi paljon,että vauvalla on joku vialla,meni kyllä aika nopeasti ohi,oliskohan liittynyt närästykseen tai vauvan liikehdintään masussa :/ Pelästyin,että vauva kääntyi perätilaan toi jotain,mutta samanlailla potkut ja muut on tuntunut ylhäällä navan molemmin puolin :whistle:

Rapu ja masuasukki 33+4 :heart:
 
Tuosta Mussupussun kommentista huvituteista tuli mieleen, et mä päätin kans noin jo tokan kans (esikoinen oppi syömään tuttkia 5kk iässä, sen jälkeen reissailu vaikka kaupungil tmv) rupes edes kohtuudella sujumaan, jollaki sai rauhoittumaan) ja aioin tehdä samoin niinkin. Niinpä olen nytkin aikessa ottaa omia vähä erilaisia tutteja jo sairaalakassiin mukaan - NAM:in tutit meillä on molemmille kelvannut - ja ruveta "tuputtaan" jo heti ekoista päivistä. Jos imetys näyttää muuten alkavan sujua, en tosiaankaan usko sitä sotkevan ja ainaki näissä aikaisemmissa synnytyksissä on se tutti tuotu jo hoitajienki toimesta heti tarjolle, joten jospa tuota ei nytkään katsottais pahalla... Mä en jaksa enää olla huvituttina niin kuin esikoiselle olin - oli rinnalla sitten joka tunti...
 
Onpas ollu toimelias päivä, heräsin seitsemältä kun mies tuli yövuorosta. Ihmetteli miten pystyn nukkumaan, kun masussa potkitaan niin - no en pystynytkään :D Eikun ylös virkkailemaan helistintä..tästä oli muistaakseni joskus puhetta Milkein kanssa. No sain vasta nyt aikaiseksi kokeilla, ja hyvinhän se virkkaus sujui 10 vuoden tauon jälkeen :)
Ehdin vihdoin käydä myös hulluilla päivillä hakemassa verhot ja silittää ne paikoilleen.
Nyt voi hyvillä mielin vaan löhötä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837 Tuolla oli minusta hyvä listaus mitä pikkuinen (ja äiti) tarvitsee. Googlailin kerran aiheesta ja tätä olen itse aina välillä "maalaisjärjellä" lueskellut..

Edit: Joku kävikin jo nostamassa tuon keskustelun etusivulle.

Keväistä lauantaita!
 
Huomenta. kylläpä on harmaa ja ankea ilma ulkona,sinne pitäs tyttöjen kanssa jaksaa raahautua :/ Saavat purkaa energiaa pois,kun tappelevat vaan tuolla jo heti aamusta :whistle:
Ensi viikolla olis ohjelmassa ultra,simaa pitäs tehdä ja kakkosen 3v synttäreitä valmistella ;)
Vappuviikolla täytys lähteä Tampereelle hankkimaan viimeiset jutut vauvalle ja ostaa esikoiselle juhlamekko,tulossa yo juhlat,tän vauvan ristiäiset ja esikoisen 6v synttärit :heart:

Rapu ja masuasukki 33+5 :heart:
 
Myllerrysterveiset täältä maailman aktiivisimpien masuvauvojen maasta :wave: Ei tää anna miun enää edes nukkua lain. Vähän rauhottuu kun masua keinuttaa ja sanoin jo miehellekin, että jos oisin pienempi niin käpertyisin tuohon kehtoon ja sais minuu keinutella siinä sitten, saatais molemmat nukuttua (siis mie ja poika, miehestä ei niin väliä :D). Mutta se onkin ainoa "paha", josta oon tyytyväinen, ainakin pitäisi siellä masuvaltakunnassa kaiken olla kunnossa.

Eilen ahisti aamulla niin paljon tää selkäkipujen aiheuttama kotona kärvistely, että sisulla pungersin itseni aamulla bussiin ja kohti kirpputoria. No ehdin vissiin 10 minuuttia madella pysäkiltä kohti toria naama irvessä, kunne sisut loppu kesken ja piti soittaa mies hakemaan autolla pois :/ Ei auta. Täällä ollaan siis jumissa, toivon mukaan kätilöllä on joku taikapussi, josta ens tiistaina kaivaa ratkaisun miulle tähän vaivaan.

Mitä tutteja teillä muuten on noin yleensäkin, mitkä on hyväks koettu? Pulinapata mainitsikin jo Nam:in tutit. Oon ostanut vaan pakkauksen noita Tommee Tippee -tutteja ja tuumasin, että kai vois olla joku toinenkin vaihtoehto, jos toi ei oo hyvä. Ja montakohan niitä pitää muuten olla? Ja ostatteko muitakin, kun BPA-vapaita?

Miumiu, helppoa, eikö!? :) Ajattelin nyt meidän pojalle virkkailla sellaisia värikkäitä pötkylöitä, joihin on helppo tarrata. Sisälle ehkä jotain rapisevaa täytteen lisäksi. Ja kiitos tarvikelinkistä, tuo onkin aikasteen hyvä!

Sairaalakassi, kuinkahan suuri sen pitää olla... Pitääkö tässä nyt kanssa hankkia uusi, kun on vaan noita vähän suurempia Eastpakin putkikasseja/matkalaukkuja ja sitten yksi pienempi salikassi. Ja lista mukaan otettavista asioista näyttää miulla kasvaneen metriseksi. :whistle:

Maypolle jaksuja pahoinvointiin. Toivottavasti eivät piinaa loppuun asti!

Oon muuten herännyt parina yönä siihen, että on tullut oksennus suuhun :p Ilmeisesti tuo vekara onnistuu välillä potkimaan mahalaukkuun tms niin kovaa, että tulee ylös. Sen jälkeen oonkin vältellyt syömistä/juomista ennen nukkumaanmenoa, mutta juomisen kanssa vähän hiljasta kun janottaa koko ajan.

Mie haluisin kans Hulluille Päiville :|

Täällä on muuten välillä sellainen olo, ettei tästä tuu lasta koskaan. Että tää nyt on vaan loppuelämän sitten tällaista, vaivojen kanssa elelemistä ja valmistautumista. Välillä taas on paniikki, etten mie ees tiiä, mitä sille lapselle pitää laittaa päälle milläkin kelillä. Että onko meillä nyt varmasti kaikkee. Lapsi ei sais tulla ennen, kun on varma, että kaikkeen on varauduttu ja toisaalta sen pitäis olla jo tossa.. Ihan skitsoksi tässä tulee :D Liikaa aikaa miettiä asioita ilmeisesti.

NYT jos pystyis vähän koiraa viemään ulos kyynelittä, niin ois luksusta. We'll see. Mukavaa sunnuntaita mameille!
 
Kiitos Miumiu83 linkistä, lukasen ketjun läpi heti kun ehdin :)

Sympatia :hug: Milkeille selkäkivuista. Mulla ei onneks ihan noin paha tilanne oo, vaikka illasta on kyllä jo hankalaa kävellä jos koko päivän on touhunnu jotain. Toivottavasti saat jotain apua!

Aurinko paistaa taas muutaman sateisen päivän jälkeen, aika ihanaa :) Taidan mennä nauttimaan siitä pihalle.

Pikkuapina ja Papu 34+2
 
Tuteista: Meillä on aina ollut noita Namin tutteja, parhaiksi todettu. Nytkin olen ostanut niitä pelkästään. 3kpl:ta taitaa olla tutteja tällä hetkellä kaapissa odottamassa vauvaa.

Selkäkivuista: Mulla on myös ollut 2 pvä alaselkä tosi kipee, mutta johtuisko siitä, että olen tehnyt niin paljon kaikkea. Siivonnut, haravoinut pihaa ja leikellyt puskia. Eipä ihme, jos selässä tuntuu.. :|

Ens viikolla on neuvola ja lääkäriaika äitiyspkl:lla. Niitä odotellessa!

Voimia tänttärälle ja milkeille! :hug:

Eilen vaihtui taas raskausviikko! =) Enää 8vkoa ja maksimissaan 10vko jäljellä! :D

Papuneiti ja Tyyppi 32+1
 
Milkei On helppoa ja vieläpä hauskaa! Kunhan pitäydyn virkkauksessa ja suht pienissä töissä. Neulomiseen ja isompiin ei taida kärsivällisyys riittää :D
Mäkin ajattelin seuraavaksi yksinkertaista mallia, tein ensimmäiseksi hedelmän muotoisen johon ei ehkä ole pienillä käsillä niin helppo tarttua. Rapina kävi myös mielessä, kun kaupoissa näkyi olevan käytetty monessa. Sellofaani saattais sopia, ainakin kissoja heti kiinnosti sen rapina :)

t: Siivoushullu joka tunsi juuri pakonomaista tarvetta pestä kylppäri lattiasta kattoon :x Ei ole normaalia käytöstä minulle.
 
Päiviä!

Tutteina, meillä näkyy olevan ainun mam tutteja pari kpl, äitee niitä oli meille ostanu, ite en oo ees kattellu kuinka paljon on eri vaihtoehtoja.. :)

Selkäkipuisille iiiiso :hug: , oon ite niin kiitollinen siitä ettei selkä ole enää renannu, eikä toivottavasti alkaiskaan kipuilee enää..

Huomenna olis taasen neuvola, saas nähä mitä kehitystä on tapahtunu, mä todellakin toivon et toi sf mitta olis ees kasvanu... :/

Mä olin sit eilisen kuskina, isäntä on mököttäny vähän turhan paljon kotona (siis sen vähän ajan sisään mitä töiltään kerkiää ) joten revin sen illalla autoon ja mentiin talliporukan kanssa vähä ihmettelee maailmaa..
Mutta voi jösses tota ihmisten käyttäytymistä baareissa!Ensin mua tuijotettiin kun jotain vajaata kun mahan ja jätkälauman kanssa pölähdin paikalle, sitten saat väistellä ja pelätä ittes puolesta kun suomalaiset känniääliöt runnoo, juoksentelee ja mesoo yhtään eteensä kattomatta! :eek: Oonkohan mä samanlainen idiootti päissäni? :whistle: Mut sit pari ihmistä onnistu runnoo baaritiskiä vasten kun oltiin lähössä ja nyt mä täällä ihan vainoharhasena kuulostelen että liikkuuko toi jäppinen yhtään, on ollu tosi hiljanen nimittäi... :| Isäntä kyl lohdutti et anna sen nyt vaan nukkua, sekin on ollu yökerhossa puolet illasta, mikä on totta, emppu melskas pitkälle yöhön, joten voiha se olla et nyt unettaa vähä normaalia paremmin.. Mut minkäs teet, aina sitä vaan huolissaan on..Vallankin kun tuo on ollu sellanen ikiliikkuja ettei mitään järkee.. :ashamed:

Mutta mä lähen taikoo tortilloja tolle krapulakeijulle joka pelaa pleikkaria sängyssä, josko se emppukin tästä vähä virkois "roskaruualla"... :D

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :)

Maira ja eemeli 32+5
 
Kiitos Miumiulle listasta. On ollu koko ajan sellainen olo, että älyykö sitä hommata kaiken tarpeellisen. Nyt ainakin saa jotain suuntaa antavaa ohjetta.

Miumiu, olipas tosiaan aika samanlaisia arvoja. Edetään nähtävästi samassa tahdissa.. :)

Eikös tuo toksoplasmoosi tule juuri kissan pissa-astian tyhjennyksen yhteydessä? Mulla ainakin th kielsi pissa-astian tyhjennyksen heti ekalla neuvolakäynillä. Enpä minä sitä kyllä ole ikinä tyhjentänytkään... :D
Pienen googlehaun jälkeen löytyi seuraavaa: "Kissa ei ole aina toksoplasman levittäjä, mutta kissan ja erityisesti kissanpentujen ulosteissa saattaa olla runsaasti taudinaiheuttajaa. Tämän takia raskaana olevien pitäisi välttää kissanulosteiden käsittelyä suojaamattomana (ilman käsineitä ) . " "Vältä kissanhiekan käsittelyä, tai käytä käsineitä ja pese kädet jälkeenpäin. Anna mieluiten jonkun toisen vaihtaa kissanhiekat. "

Mahtavia potkuja tulee tosi usein. Pikkuinen näyttää olevan hereillä aina näin aamupäivisin, ainakin työpäivinä. Välillä on pakko suoristaa selkää, että vauva saa lisää tilaa massuun, kun selkä tahtoo aina välillä mennä kasaan koneella istuessa... Peppukin tuntuu tosi usein tuossa oikean tissin alapuolella. :heart:

:hug: kivuista ja suppareista kärsiville!

Pine ja pikkuinen 33+0 POKS
 
Huomentapäivää naiset ja masut!
Tulinpahan minäkin vain poksumaan, se olis 33+0 ja tämän päivän jälkeen 8 työpäivää jäljellä, ennen äippälomaa! Sais kyllä jo alkaa!
Liitoskivut paheni taas tuossa viikonloppuna, mutta toivottavasti vain hetkellisesti!
Yhtä tuskaa on liikkuminen, tämä on kyllä aivan käsittämätöntä, eikä tätä voi tietää jos ei ole kokenut. Muistelen, että siskoni vihjasi, että häntä oli synnärillä neuvottu kävelemään takaperin kun pahimmillaan on kivut :)
Ehkä se jopa tehoaa sinänsä, että jalkaa ei tarvitse samalla tavalla nostaa, mutta eipä sitä oikein voi harrastaa kun kotosalla.
No mutta juu, oikein hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista viikkoa! :wave:

t.Ripe + Elvis (joka myllää kovasti ja on varmaankin edelleen perätilassa) 33+0 :heart:
 
Tänään oli taas herätys täsmällisesti 03:54. Viikonloppuna kyllä antaa nukkua, mutta viikolla se taas alkaa. Kiva kun herätetään ajoissa, mutta kun pitäisi vielä yrittää töitäkin tehdä. No kai nuo 8 työpäivää vielä jotenkin jaksaa :D

Voin vain kuvitella miten ikäviä selkäkivut ovat :| , itsellä selkä vain "varottelee ja sekin tuntuu aika ikävältä. Mutta en enää usko ohjeita että pitäisi yrittää liikkua enemmän, koska siitä se selkä vasta kipeytyykin - kokeiltu on.

Maira Täälläkin on masussa seuraavana päivänä hiljaisempaa, jos ollaan valvottu ja istuttu iltaa ystävien kanssa. Oli varmaan vaan väsymystä sielläkin :)

Miumiu&poika 33+0
 
Huomenta! =)

Viime yönä ekaa kertaa Tyyppi potki ihan hirveesti ja se sattui.. Onneks ei kestänyt kauan. Vessakäynnit ovat lisääntyneet, mahtaako Tyyppi olla alempana. Mulla ei ole vieläkään tietoa, että onko Tyyppi miten päivän. Ei ole neuvolassakaan sanottu mitään. Mä luulisin, että pää alaspäin Tyyppi oleilee!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille mammoille ja masuille! :heart:

Papuneiti ja Tyyppi 32+2
 
Tulin vain miekii poksumaan, 31+0 siis (vast.... JO :kieh: ). Selkäkivut on vaan pahentuneet ja siirtyneet enemmänkin pakarakivuksi. Kärvistellään nyt huomiseen, mitä se kätilö siitä tuumaa...

Ainiin ja mitens ois tällainen kivunlievitys, leidit?
http://freshgasflow.com/visual/digital_art/share_the_pain.htm
 

Yhteistyössä