~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

POKS 33+0 :heart:

Kamalan hitaasti on muka aika menevinään vaikka koko ajan nuo viikot juoksee... :whistle: :ashamed:
Jostain kumman syystä th eilen välttämättä halusi kertoa mulle että jos synnytys lähtee käynnistyy niin kohta sitä ei enää estellä, vaan rv34 on rajapyykki sille että vauva on tervetullut maailmaan.
 
Jonna: Sokeriton tsemppaus tältäkin! Kiitos käsien puutumisinfosta, itselläni samaa vaivaa sormissa, jonka kanssa pystyy vielä elämään, mutta hyvä tietää, että on normaalia raskauteen kuuluvaa. Ja kiitos Jonna ja Lumihiutale :ashamed:

Myntti ja Oliivitar: Onnittelut mukavista/mieleisistä ultranäkymistä! :flower:

Syyshortensia: Onnittelut hyvistä neuvola/gynetuloksista :flower: Toivottavasti vältyt sektiolta ja saat Mairan th:n eli hyvän sellaisen uudella paikkakunnalla =)

Pikisen ultrakuulumisia kuulemme mielellämme taas tänään =)

Minttu: Hui, kun jännät ajat sulla edessä, kun lääkitys lopetettu! Olihan sulla sairaalakassi jo pakattuna =) Tules kertoilemaan, huomaatko vaikutusta lääkkeen lopettamisella? Toivottavasti vauvasi malttaa vielä toivomasi 3 viikkoa pysyä massun suojissa - pidän peukkuja :hug:

Inkkukinkku: Hiivan ja pahanolonkarkoitus :hug:
 
Eilen kävin sitten siellä lääkärillä äitiyspoliklinikalla. Masussa oli kaikki hyvin! Tyypin painoarvio oli 1966g, kasvaa keskikäyrällä eli tulossa 4kg suunnilleen. Pitäs kuulemma olla isompi kuin esikoinen, joka oli syntyessään 3830g. Juteltiin esikoisen synnytyksestä ja mietittiin miten tuleva synnytys hoidetaan, koska mulle jäi tosi ikävä kokemus esikoisen synnytyksestä. Pääsen vielä kätilön kanssa juttelemaan synnytyksestä, jos se helpottais edes vähän. Tyyppi oli muuten jo pää alaspäin, toivottavasti ei käännykään enää. Sukupuolikin oli edelleen sama! :heart:

Tänään sitten vuorossa neuvola. Kuulumisia myöhemmin!

Meillä on miehen kanssa vähän erimielisyyksiä asioiden hankkimisesta. Mies ei ymmärrä miks mulla on niin kauhee kiire hankkia kaikki. Paljon ei tietty puutukaan, kun esikoiselta on jäljellä vielä jotain. Mutta ne mitä puuttuu. Mies ei ymmärrä ollenkaan mun näkökulmaa, että se on mulle tärkeetä, että asiat on valmiina. Ja, kun ei tiedä koska vauva oikeesti tulee. :(

Hyvää päivän jatkoa! =)

Papuneiti ja Tyyppi 32+3
 
Heippa kaikille ja POKS 34+0!

Imetysliiveistä: Mä oon ostanu jo parit imetysliivit, mutta tissit tuntuu kasvavan edelleen ja synnytyksen jälkeen mun kuppikoko on varmaan jotain F:n luokkaa :LOL: Mukavimmat nykyisistä liiveistäni on sellaset missä ei oo mitään "toppausta" eikä kaaritukia, mutta en viitti käyttää niitä julkisilla paikoilla kun ei vaan jotenkin näytä hyviltä. Ajattelin vielä ennen synnytystä ostaa Bravadon Body silk seamless-rintsikat, koska niissä kokoa voi säätää hyvin. Ennen raskautta mun koko oli 80B tai 75C, nyt viimeisimmät ostokset on kokoa 85D ja ne on ympärysmitaltaan vähän pienehköt.

Ajan kulu: Mulla on nyt tullu välillä sellasia päiviä että toivoisin että syntys jo! Iltasin varsinkin kun ahdistaa ja turvottaa ja on inhottava olo, niin toivois vauvan jo syntyvän. Joskus taas kun ajattelee että siihen synnytykseen on ihan oikeasti enää muutama hassu viikko, niin tulee pieni paniikki.

Vaivat: Mullakin on tullut paha olo takaisin. En oo vielä oksentanu, mutta se on vaan ajan kysymys. Iltasin kun vauva oikein möyrii, niin alkaa henkeä ahdistaa tosi pahasti ja sydän tykyttelee. Odotan vaan innolla kun koivu alkaa täällä Oulun korkeudella kukkia, että kuinka ahdistava olo sitten on. Meidän neuvola ei nimittäin suosittele mitään allergialääkkeitä käytettäväksi ja sukulaislääkäri määräsi sellasta lääkettä jota ei suositella raskauden aikana (miksi?), joten en sitten käytä lääkkeitä, hemmetti.

Neuvolakuulumisia: Eilen oli neuvola ja tässä kuuulumiset:

rv 33+6 (32+0)
painonmuutos/vk: 0 (808g)
RR: 123/63
pissa: puhdas (puhdas)
sf-mitta: 31 (29,5)
tarjonta: rt (poikittainen pt)
syke: 148 (145)
liikkeet: ++ (++)

Vauva oli siis kääntynyt raivotarjontaan! Jihuu! En oo kyllä huomannut että milloin olis kääntynyt, mutta tuo möyriikin tuolla mahassa siihen tahtiin että oksat pois. Ens kerralla onkin sitten lääkäri.

Me ei olla saatu minkäänlaista kokoarviota missään vaiheessa. Olis kyllä kiva tietää edes suunnilleen minkäkokoista vauvaa pitäis punkea ulos.

papuneiti: Meillä on sama homma miehen kanssa. Mä haluaisin että ainakin lähes kaikki olis suht. valmiina ajoissa, mutta sen mielestä mä vaan hössötän. Ei oo myöskään hirveen kiinnostunut siitä mitä vauva tarvitsee, oikeastaan mä voisin vaikka kaikki käydä ostamassa ite yksinäni. Vauvaa kyllä odottaa innolla, mutta ei vaan ymmärrä kuinka paljon sellanenkin pieni ihminen tarvitsee asioita.

toffo 34+0
 
Meilläkään ei mies ymmärrä miten pian käärö voi olla jo sylissä :eek:
Ei suostu hommaamaan mitään kun kyllä ne ehtii!
Mä sanoin että on sulla sitten kivaa, kun lykkään sulle listan käteen synnärillä mitä pitää olla kotona kun vauvan kans kotiudutaan :LOL:

Vapun jälkeen laitetaan kuulemma pinnasänky paikoilleen, sanoi mies yks päivä :)
Ja tänään toivottavasti alkaa nousta keittiönkaapit seinälle kun siskon mies tulee "lomailemaan" meille. Musta kun ei kamalasti ole siinä apua.

Mulle on iskenyt pikkuhiljaa raskausdementia :ashamed:
Unohan välillä missä on avaimet tai puhelin ja joskus unohan jonkun koirista pihalle.
Olen polttanut paritkin ruoat kun unohtu heh :eek:
Ja vessa on jäänyt monesti vetämättä, tää on vähän jo outoa :LOL:
Kaupassa en selviä enää ilman kauppalappua. Ennen en koskaan lappua tarvinnut!
Ja kaikkia pikkujuttuja huomaa päivän askareissa...
Äidillä kun olin niin se vähän väliä sano että sulla on kyllä dementia.

Hokasin just että mulla ei oo neuvolaa ennen neuvolalääkäriä 5.5 eikä uutta aikaa ole edes varattuna. Pitää varmaan ite soitella sinne ja kysellä millon tulen pyörähtämään :whistle:
varmaan tuon neuvolalääkärin jälkeen.

Luin kaikki viestit mutta en muista mitä kukakin kirjoitti :ashamed:
En jaksa uudestaan lukea, en muistaisi kuitenkaan heh :whistle:

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
Koitetaan jaksaa näitä kipujamme...

Jane ja veijokeiju 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Jostain kumman syystä th eilen välttämättä halusi kertoa mulle että jos synnytys lähtee käynnistyy niin kohta sitä ei enää estellä, vaan rv34 on rajapyykki sille että vauva on tervetullut maailmaan.


:eek: Oh, no! Mä kun ajattelin että se olis se 37! Mun maha on selkeesti laskeutunut ja eilen poksui mahassa pahaenteisesti, sillä tavalla kun esikoisen synnytyksessä kun kalvot poksuivat ja lapsivedet meni! Jännitin koko yön, että kohta ne vedet menee... Ei onneks vielä mitään tapahtunu. Tässä on vaan niin hirveesti tekemistä (pihakirppistä, yritys-juttuja, ilta-opintoja, remonttia...) ennen LA:ta, että PYRY EI VIELÄ! Anna mammalle vielä pari viikkoa aikaa, jookos? Ja mä sitäpaitsi tykkään olla raskaana (siis sillon kun ei oo vaivoja) ja mulla on niin ihania raskausvaatteita ja seuraava lapsi tulee vasta monen vuoden päästä ja.... Ääk, paniikki!

Joo ei meilläkään mies tajua, että kohta se vauva tulee! Onneks ei kuitenkaan tartte noista hankinnoista vääntää. Jos oon hankkimassa jotain isompaa, niin kyllä siitä neuvotellaan, mutta yleensä saan tahtoni läpi lyhyillä perusteluilla. Meillä siis minä teen ne hankinnat, mutta mies "allekirjoittaa" ne, eli tavallaan yhteisellä sopimuksella ostellaan... Ei tässä kyllä mitään sen ihmeempiä tartte enää, mitä nyt jotain sisustusjuttuja, maaleja ja tapettia...

Nyt nakkaan tosta hirvipaistin uuniin ja otan pikku päikkärit!

Ei tässä voi olla miettimättä, että kukakohan meistä seuraavaksi jakautuu... Hihi!
 
Jonnalle tsemppiä sokerien kanssa!

Jaksamista taas tasapuolisesti ihan kaikille, ollaan me jo pitkällä matkassa kaikki!

Omaa napaa pikaisesti...

( . ) Neuvolassa käyty. Viimeistä kertaa Helsingissä. Tuusulaan sitten vaan soittoa kunhan saan kirjat vaihdettua. Me muutetaan lauantaina sinne omaan taloon, olen innosta pinkeänä. :D Mutta siis joo, neuvolakuulumisia...Kaikki hyvin. Painoa oli tullut tälläkertaa "vain" 300 grammaa/viikko, kun viimeksi oli tullut 750 g viikossa. :) Painoa yhteensä kertynyt 12 kiloa lisää alusta saakka. Neuvolatäti kommentoi että "oikein loistava painonnousu sinulle". Paineet hyvät, hemoglobiini laskenut, vaikka syön rautaa, ja nyt joudunkin ottamaan 2 obsidania yhden sijaan. Vauvan syke 145 ja vauva raivotarjonnassa! Itse jo sen aavistinkin että pää alaspäin siellä kellitään, mutta neuvolatäti vahvisti asian, tunsi pään kuulemma alavatsalla, ja sykkeetkin puolsivat raivotarjontaa. Sf oli 28,5. Neuvolantäti sanoi, että hänen käsituntumansa mukaan ei ole mikään suurikokoinen vauva tulossa, 3,5 kilon hujakoilla laskettuna aikana jos syntyy oli hänen karkea arvionsa, mutta sehän on vain arvio.

Nyt hommiin.

Johanna ja vauveli 30+2

muoks. Ainiin ostin vaunut. Löysin viellä Britaxin Vigourit 2009 mallia, kun tykkään niistä enemmän kuin niistä uusista B-smarteista.Onneksi löytyi viellä, viimeisen kappaleen ostin siitä kaupasta. Britaxin kaukalo meiltä löytyy, eli sen saa kätevästi kiinni runkoon esim. kauppareissuille. Ostettiin myös pikkuvauva-ajaksi toi kova kantokoppa pienelle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
:eek: Oh, no! Mä kun ajattelin että se olis se 37! Mun maha on selkeesti laskeutunut ja eilen poksui mahassa pahaenteisesti, sillä tavalla kun esikoisen synnytyksessä kun kalvot poksuivat ja lapsivedet meni! Jännitin koko yön, että kohta ne vedet menee... Ei onneks vielä mitään tapahtunu. Tässä on vaan niin hirveesti tekemistä (pihakirppistä, yritys-juttuja, ilta-opintoja, remonttia...) ennen LA:ta, että PYRY EI VIELÄ! Anna mammalle vielä pari viikkoa aikaa, jookos? Ja mä sitäpaitsi tykkään olla raskaana (siis sillon kun ei oo vaivoja) ja mulla on niin ihania raskausvaatteita ja seuraava lapsi tulee vasta monen vuoden päästä ja.... Ääk, paniikki!
Vauva on täysaikainen tuolloin rv 37, rv34 asti yritetään kaikin keinoin estää synnytyksen käynnistymistä, mutta kun rv34 on täynnä, jos synnytys käynnistyy, sitä ei enää pyritä niin hanakasti estämään vaan vauva tosiaan saa sen jälkeen maailmaan tulla..Eihän se suositeltavaa tietenkää ole, aina vaan parempi jos pysyis sisällä täysaikasuuteen saakka..

Tää tuli puheeks ihan sillä kun mulla on niitä supistuksia ollu ja perjantaina lääkäri tsekkaa paikat, niin tuumi vaan et sillonhan mulla on jo viikkoja 33+3, joten tuskin siinä kohtaa enää sitten aletaa mitää radikaalia tekemään vaikka ulostulon merkkejä näyttäiskin.

Mun mielestä tuo Janen lista oli aika kattava, mitä ihmettä teiltä vielä puuttuu?! :eek:

Meillä on nyt

turvakaukalo
vaunut
sänky
sitteri
vaatteita, petivaatteita ja harsoja
muutama tutti ja tuttipullo
kosteuspyyhkeitä
vaippoja
talkkia
hoitoalusta

Vielä pitää vastiketta käydä ostaa, mut muuten tuntus oleva kaikki..Mä nimittäin ainakin välttelen viimeseen asti karmeen roina määrän keräämistä etukäteen, on vähä sellanen fiilis et käyttämättä osa jää kuitenkin..

Eli meiltä puuttuis vaan se vauva enää.. :D

Tänään on ollu kaverilla taas jumppapäivä, pylly tunkee toisestä kyljestä ulos, varpaat toisesta ja nyrkillä hakataan alakertaa niin että se tuntuu ulkosynnyttimissä asti paineena ja rakko meinaa pettää koko ajan.. :p Mua oikein nauratti kun ajattelin et kai sen nyrkki on kohta vahingossa jo tuolla tavaran puolella kun jytkää noin... :whistle: Nyt sit vaan vihloo aika ilkeesti alakertaa.. :ashamed:

Äh, pitäis alkaa taikoo ruokaa...

Maira ja eemeli 33+0
 
Jep ei täälläkään mies oo tainnut ihan tajuta että kohta vauva syntyy ja se tosiaan tarvii kaikenlaista. Eilen koitin suunnitella vähän mitä kaikkea tekis pakastimeen valmiiksi niin olis ruokaa kun vauva syntyy, mies oli sitä mieltä että täysin turha juttu, kyllähän me nyt ruokaa voidaan tehdä lapsen syntymän jälkeenkin: oikeessahan tuo on, mutta oisko vähän helpompaa jos olis vaikka viikon satsit ruokaa ja jotain tarjottavaa vieraille valmiina oottamassa...

Huomenna olis taas neuvola, nyt ekaa kertaa jännittää mennä kun tiedän että painonnousu vaan jatkuu. Tähän mennessä th on ollut sitä mieltä että saa sitä tullakin, mutta vähän hirvittää kun on tullut syötyä niin hirveät määrät karkkia:D

Miten teille muuten aletaan maksamaan äitiysavustusta? Oon hiukan kiukkuinen Kelalle kun huomasin niiden sivuilta, että vaikka oon periaatteessa ens viikon puolestavälistä alkaen äitiyslomalla, mulle maksetaan tuet ekan kerran vasta päivää ennen laskettua aikaa! Olin kuvitellut että voisin sillä rahalla elellä toukokuun ihan kivasti (vuoden 2008 verotulojen perusteella, jolloin olin töissä), enkä pelkällä opintorahalla. No, eipähän pääse tuhlailemaan vauvatavaraankaan ennen kuin vauva oikeesti jo syntyy :kieh:
En vaan käsitä miksi nuo pitää maksaa takautuvasti, jos tuki on myönnetty jo joskus ties milloin...

Mulla on myös Janen tavoin raskausdementia, en todellakaan muista enää mitä kaikkea piti kommentoida täällä vaikka pariin otteeseen luin tekstit (toivottavasti näin ei käy noissa parissa tentissä mitkä mua vielä koululla odottaa!) :ashamed:
Me saadaan viikonloppuna sitteri ja vaatteita, sitten taitaakin enää puuttua turvakaukalon ja kantoliinan lisäksi jotain pikkutavaraa: harsoja, vaippoja (yritetään kestoilla mutta ostan noita kertiksiä varmuuden vuoksi myös alkuun), bepanthenia yms.

Täällä ei kyllä ole varmaan mikään kiirekään noiden hankintojen suhteen, oon ihan varma ettei kyllä jakauduta ennen kesäkuuta, vauva ei ainakaan anna mitään merkkejä siihen suuntaan. Ei juuri supistele ja kohdunsuukin oli viime viikolla ultrassa ihan samanlainen kuin ennenkin. Kunhan vauva vaan sitten tajuisi tulla itse sieltä ulos niin ei tarttis käynnistellä..

Imetysliivit mulla on yhdet bravadot tuolla kaapissa oottamassa, mulle on mennyt nyt raskauden ajan melkein kaikki entisetkin liivit päälle, niin taidan ostaa lisää vasta sitten kun vauva on syntynyt, tai korkeintaan pari viikkoa ennen la:ta.

:hug: vielä kaikille sitä tarvitseville!

Salma ja Sintti 33+3
 
Aurinkoista tiistaita kaikille!! Lääkärineuvolassa tänään käyty. Sokeria pissassa niinkuin viimeksikin, joten sokerirasitus kutsuu |O Perjantaina se olis sitten edessä :x Kaveri edelleen perätilassa, joten kahden viikon päästä lähete äitipolille, jossa synnytystavan arviointi. Ilmeisesti kookas kaveri tulossa, joten saa nähdä meneekö sektioon :/ Sairaslomaa kirjoitti äitiysloman alkuun asti, eli töihin ei onneksi tarvi mennä.. Enkä edes näiltä supistuksilta ym kivuilta siellä edes pärjäisi.. Kohdunsuulle ei supistukset onneksi ole mitään aiheuttaneet, se oli helpottava tieto.

Imetysliiveistä Mulla on kahdet tavalliset ja yksi toppimallinen. Kaikki on tänhetkistä kokoa yhtä isommat. Nytkin raskauden alusta on jo tullut yksi koko lisää.. Viimeyönä heräsin niin tuli maitoa jo rinnoista ja tullut nyt päivänkin aikana :eek: Kuulemma ihan normaalia..

Sf-mittakin oli taas kasvanut hurjasti.. Nyt 31. Turvotuksia oli myös ja noista sormien puutumisista ym. kyselin kanssa niin kuuluu tähän raskauteen ja pitäisi loppua myös vauvan syntymään. Toivottavasti :kieh:

Hankintoja Aikalailla rupee olemaan kaikkea. Kaukalo on vielä kaupassa ja hoitopöytä kaverilta hakematta.. Rasvat, talkit ja vaipat ostan sitten, kun ollaan hoitopöytä haettu..

Johan tässä taas tuli tarinaa..

Hukkapätkä ja pieni 32+0
 
Täällähän on ollut paljon hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia! Hyvä hyvä!

Äitiysrahan maksu Mulla alkaa nyt virallisesti ä-loma tällä viikolla ja Kelasta ensimmäinen erä maksetaan vasta 28.5. eli en nyt kauheasti ilahtunut siitä tiedosta. Sekin tili mikä vielä tulee, jää pieneksi ja kaikki laskut olis silti maksettava toukokuun alusta. :( Saa taas kituttaa kuun loppuun ennenkuin saa lisää rahaa...

Imetysliiveistä Löytyy yhdet vanhat ja yhdet uudet. Oikein hyviin liiveihin tekisi mieleni vielä panostaa, mutta katsotaan nyt josko sitten vasta, kun lapsi on syntynyt. Ja tosiaan nuo mitkä nyt omistan, ovat kuppikooltaan yhden isommat kuin normaalisti. Saa nähdä riittävätkö sitten vai tarvitseeko isommat...

Ja vaivoista tai omasta navasta sen verran, että kyllä se taitaa tulla kohta vatsanahan läpi, kun niin pahaa tekee välillä. Parhaani mukaan rasvaan, että säästysin arvilta, mutta tuolla kiristelyllä tuntuu kyllä mahdottomalta asialta. Taitaa käydä yksiö pieneksi. Tällä hetkellä muuten kun ei ole tarvinnut olla enää töissä, niin lonkkakivut ovat inhimillisemmät. Yöllä tosin alkaa särkeä, jos on liian kauan samalla kyljellä.
Ja tuo ajankulku... On siis niitä päiviä, kun on ihan kurkkua myöten täynnä koko raskautta ja kaikki ahdistaa. Ja sitten taas toisena päivänä ihan innoissani kannan mahaani ja ei tunnu missään... Että näillä varmaan mennään sinne loppuun asti, sillä en usko ainakaan, että kaveri pyrkisi ulos kauhean aikaisin. Ja alkaa jo tosiaan mietityttään se, että kuka meistä seuraavaksi oikein jakautuukaan! =)

Kaikille jaksamista kolotusten keskelle! =)

garden ja reiska 34+3
 
Kiitos vinkeistä, mitä kaikkea kannattaa hankkia. Me ei olla vielä ostettu juurikaan mitään eikä varmaan osteta ennen kuin saadaan elävä lapsi syliin. Uskalsin mä viime viikolla tilata muutaman keskoskoon vaatteen netistä. Hyviä ja halpoja vauvojen vaatteita löytyy netistä Artecomilta ja Lastenshopareesta. Artecomin bodyt on kokonaan puuvillaa, mutta unipuku on sekoitusta. Se tuntui ehkä himpun verran karkealta.

Minut leikataan tai käynnistetään raskausviikolla 34 tai 35, mahdollisesti viedään viikolle 35 asti, jos kaikki on ok. Korkeintaan neljä viikkoa aikaa. Alkaa jo jännittämään.

Saagatar & Valo 31+1 ja enkelipoika Toivo rv 22+0
 
Helou mammuskat!

Juuri kotiuduin neuvolasta, koko päivän olen taas pyöritellyt autonrattia, huih...no nyt otetaan vähän iisimmin sit ilta -tai sitten ei. :D Kukkia pitäis istuttaa ja vähän sellasta.

Neuvolassa oli kaikki ok, painoa kertynyt koko(!) raskausaikana hurjat 3kg... :p ei paha.
Pientä sf-mittaa pelkäsin etukäteen, kun maha tuntunut niin pieneltä, mut tätsky sanoi heti jo ovelta, ettei tuo pieni ole! Sf-mitta olikin erittäin normaali, pilkulleen keskikäyrää olen mennyt tähän asti...sanoi täti, ettei ole moista mahaa ennen nähnytkään. ;)
Sanoi, ettei tarvitse vauvan koosta olla huolissaan, tuntuu täysin normaalilta ja hyvä niin!
Oli kyllä mukava käynti kaikinpuolin ja jäi niin hyvä mieli.
Joku sellainen arvo (en tiedä tarkemmin mikä ) oli pissassa noussut, mikä yleensä ennakoi synnytystä...mut ei välttämättä ole mitään akuuttia, saa sit nähdä.
No, synnytyshän on edessä, ennemmin tai myöhemmin! ;)

Vauva on alkanut painamaan alaspäin hurjasti, väliin ei askelta meinaa saada, kun noita sukkapuikkovihlaisuja tulee ihan urakalla...ei kiva tunne, ei. Mut onkin peipi laskeutunut aikalailla jo alas, et taitaapi johtua siitä.

Mahdollisimman hyvää vointia jokaiselle tasapuolisesti, kärsivällisyyttä ja voimia toivottelen! :hug: :hug:
Saagatar, sinua monesti muistan...ei ole helppo paikka ei...elämä on ihmeellistä. Toivon sydämestäni, että pieni Valo jaksaa sinnitellä maailmaan asti! :heart:

-Elettaria & murunen 32+3
 
Poksuu taas viikot 33+0! =)

Mipsulle hurjasti onnea suloisesta tytöstä! :flower: :heart:

Eipä täällä muuta kuin flunssa taas vaivaa ja meinaa viedä kaikki voimat... Ennen pääsiäistä oli mulla nielurisatulehdus, viime viikolla tyttö oli flunssas ja nyt itse oon taas kipee, onneksi tuo ukko on säästynyt, jotta on voinut meitä hoitaa! :)

Vatsa on jo aivan valtava, napakorun otin pois sunnuntaina, välillä vauva potkii ylös kylkiluihin, niin et pelkään koskahan yksi kykiluu napsahtaa... :LOL:

Eipä täs kummempia, nää sairastelut on verottanu esim. vauvanvaatteiden pesua ja sairaalakassin pakkausta, mut jos sitä ensi viikolla laittais kaiken sit valmiiksi. :heart:

Hyviä vointeja kaikille! =)


-pikkutikru ja muru 33+0-
 
Ja miun hyvä säkä sen kun jatkuu.

Mentiin neuvolaan aamusella ja ooteltiin puolisen tuntia odotushuoneessa ennen kuin mies kävi kysymässä, että mitäs oikein on tekeillä... no meidän aikaa oli siirretty torstaille meille siitä ilmoittamatta. Että se siitä sitten. Kävin mie huvikseni/mieltä vähän lisää alentaakseni punnitsemassa itseni ja 89kg näytti vaaka. 19kg on siis tullut tähän asti. Joista viimeisen 6 viikon aikana täysin tasaisesti 666,666g viikossa. Mikähän Damien siellä masussa oikein rymistelee... :| Ja paino siis noussut tismaalleen saman 2kg viimeisen kolmen viikon aikana kuin edellisen, vaikka tällä puolikkaalla jätin valkoiset jauhot ja ylimääräiset karkit (viikonloppuisin on saanut syödä pari jätskiä). Eli jos vauhti jatkuu, se ois sitten 25kg vähintään saldo plus turvotusnesteet kesäkuussa tän leidin vartalossa odottamassa kesähelteitä.

Halusin kuitenkin selvittää, voiko tälle kankulle tehdä mitään ja käytiin naistenklinikalla nopsaa kääntymässä. Ei kuulemma voi. Että lonkat on kuulemma löystyneet ja prosessissa jäänyt joku hermo jumiin. En tiedä kuinka monta kertaa oon kuullut saman laulun: "asialle ei oikein voi mitään, sun pitää nyt vaan KOITTAA KESTÄÄ". Koittaa kestää? 2kk? Jes. Aina kun luulen, ettei tää raskaus vois mennä enemmän maailman hirveiten, niin tulee jotain uutta. Aina. Kävin sit kuitenkin miun tutulla kuntouttajalla huvikseni varaamassa ajan, jonka sain maanantaille. Ihana täti, oikea huolehtijatouho.. otti miut nähdessään potilaiden välissä sisään ja laittoi jotain tukiteippiä kankkuun ensiavuksi ja sanoi soittavansa heti, jos tulee peruutusaikoja. Että koitetaan nyt kuitenkin jotain sille tehdä. Tuo teippi on osoittautunut toistaiseksi aika toimivaksi, saas nähdä kuinka pitkälle sen apu kantaa.

Kun kerrankin mies oli autolla kuskaamassa, niin käytiin viemässä palkkatodistus paikalliseen Kelaan ihan henk. koht., koska halusin varmistaa, ettei niistä puutu mitään. Pitäis olla ok ja päätöstä odotellaan saapuvaksi "säkällä ennen synnytystä".

Njooh. Kivusta ja särystä ja taas hammasta purren hätistin miehen töihinsä, että kyllä minä tästä kotia selviän bussillaki. Kerta. Marssin (ootteko nähneet merisairaan etanan marssivan? voisin kuvitella näyttäneeni juuri sellaiselta) sitten murheispäissään kaupungin kalleimpaan kampaamoliikkeeseen ja varasin ajan huomiseks tukanleikkuuseen ja värjäykseen, koska nyt täällä kotonahan pitää ehdottomasti olla tukka kunnossa vaikkei minuu kukaan täällä näekään. :kieh: Taas mennään täysin vastoin omia periaatteita, tähän mennessä oon ite värjänny tukkani ja antanut kavereiden saksia. Kerrankos sitä, raskaana... Eipä ainakaan lompakon paksuus aiheuta selkäkipuja. :kieh:

Ja nyt kun sain purettua taas tän kaiken teidän niskaan ja luin Saagattaren viestin, niin aika hyvinhän tässä kuitenkin kait on asiat, ei saisi valittaa. Hävettää ihan. Mutta kuten eräs hyvä ystäväni joskus sanoi, niin vit**uksen määrä on aina vakio, oli asia sitten pieni tai suuri. Että se on vaan koitettava jaksaa loppuun asti. Kyllä tämä tästä vielä joskus iloksi muuttuu!

 
UUUUUuuuuuuu! Nostin persiini tästä lähteäkseni ristiretkelle ulos koiran kanssa ja; KANKKUKIPU ON LIEVENTYNYT HUOMATTAVASTI (lue: siirrytty etanavauhdista normi mummovauhtiin)! Nyt tosin huomasin napanneeni vahingossa aiemmin särkyyn epähuomioissani ibuprofeinia, joten toivottavasti kipu ei ole laantunut sen vuoksi, vaan noiden teippien... ehkä sen sitten näkee parin tunnin päästä. Jos kankkukipu häipyy, lupaan olla Miss Positiivari loppuun asti. Ja jos sanani syön... mörökölli miut vieköön!
 
Alkuperäinen kirjoittaja papuneiti:
Eilen kävin sitten siellä lääkärillä äitiyspoliklinikalla. Masussa oli kaikki hyvin! Tyypin painoarvio oli 1966g, kasvaa keskikäyrällä eli tulossa 4kg suunnilleen. Pitäs kuulemma olla isompi kuin esikoinen, joka oli syntyessään 3830g. Juteltiin esikoisen synnytyksestä ja mietittiin miten tuleva synnytys hoidetaan, koska mulle jäi tosi ikävä kokemus esikoisen synnytyksestä. Pääsen vielä kätilön kanssa juttelemaan synnytyksestä, jos se helpottais edes vähän. Tyyppi oli muuten jo pää alaspäin, toivottavasti ei käännykään enää. Sukupuolikin oli edelleen sama! :heart:

mä kauhistuin tästä tekstistä siis mulla itellä rv 32+6 "elmerin" painoarvio 2,190g ja menee yläkäyrän yläpuolella mä koitin viimeks kysellä painoarvioo mutta ei sanottu juuta eikä jaata. kyllä mä sen nelikilosen kestän synnyttää kun yks nelikilonen syntynyt mutta jos onkin 4,5-5 kilonen kysyin että onko yli vai ali nelikilonen syntyessään ja tää lääkäri vitsaili (kai) että 3995 syntyessään (eli alle 4) mutta heitti varmasti vitsillä sen.. taidan ens viikolla tentata perusteellisesti että minkäkokonen jätti tulossa

äitiysrahasta
päätös tuli viime viikolla ja oli kiva yllätys paljonko on =) toisin mun äitiysloma alkaa 28.4 ja ensimmäinen maksupäivä 3.6 eli jos käsitin oikein niin en saa toukokuussa mitään rahaa mistään??? koska kelalta tuli lappu että mun työttömyyspäiväraha on peruttu 28.4 alkaen että ompa sit kiva elää toukokuussa =(

omaa napaa: tän viikon taas töissä koittanut olla mutta oon mä vaan poikki että koita siinä siivota kun selkään sattuu eikä taivu jalat on jo loppupäivästä ihan tunnottomat huoh..huomenna kai vika päivä..oon taas niin poikki ollut että sohvalle rysähtänyt kun oon kotiutunut.
työpaikalla luulevat että joka kerta kun huilaan että mua supistelee sanoivatkin että älä nyt täällä ala synnyttään..eikä mua supistele kertaakaan supistellut mutta jalkoihin ottaa kun seisoo sen 8h/pv..
tänään hoksasin että mun mahani on niin valtava että kun suorassa seison niin en nää ees omia jalkojani tai mahasta alaspäin en mitään..

torstaina ois neuvola..ja tänään kiikutin labraan vuorokausipissan mua niin sapettaa niitä viedä tiedän jo nyt melkein 98% varmuudella että proteiinia löytyy..

insuliini aloitettu perjantaina ja mennyt ihan ok tänään hain lisätarvikkeita piti hakee insuliini piikkejä jota antoivat 2 rasiaa sitten sokerimittariin piti liuskoja hakee mutta mun mittari olikin jo vanha malli ja sainkin upouuden mittarin joka näytti kauheen vaikeelta pitää perehtyä käyttöön eli oli se mittari+insuliinikynän näköinen se millä verikoe otetaan ja siihen vielä 4 purkkia liuskoja puol repullista tavaraa mutta enköhän mä näillä nyt loppuun asti selviä

tänttärä ja elmeri 33+4
 
(mikäköhän siinä on että tänne tulee niiiin helposti viettämään aikaa heti kun olis jotain oikeasti tärkeää tekemistä, kuten nyt vaikka aika monta esseetä kirjoitettavana...)

Saagattarelle voimia ensinnäkin! Hurjaa että tosiaan jo muutaman viikon päästä saadaan Valo maailmaan. :hug:

garden ja tänttärä, ihan sama juttu tuon äippärahan kanssa, eli ilmeisesti olettavat että elellään kaikki täysin rahattomina toukokuu. Ilmeisesti ihan normaalisti olivat siis käsitelleet tuon tukiasian osaltani... Epäreilua sanon minä!

Milkein mahassa tosiaan asustaa joku mainio pieni demonilapsi tuon painonnousun perusteella :D

Täälläkin on alkanut vissiin jonkin sortin etanalyllerryskävelytyyli. En käsitä, että vaikka kävelen koiran kanssa varmaan kolme kertaa normaalia hitaammin lenkillä, niin hengästyn silti ja jaloissa tuntuu. Ihan kuin olis täysin rapakunnossa ja yrittäis juosta kunnon lenkkiä :whistle: Jotenkin vaan noloa kun mummot porhaltaa ohi, mutta kaipa tuo kuuluu asiaan.
 
ja mun lainaus päin honkia meni kun tuota papuneitin tekstiä koitin lainata..

niin ja 2 viikkoo sitten terkka käski alottaan rautakuurin kun hemppa oli laskenut enkä mä oo saanut vieläkään apteekista haettua sitä rautakuuria saas nähä mitkä saarnat tulossa..

niin ja elmerille on nyt vaatteet valkattu valmiiksi kotiutumista varten kun sen tietää että ukkeli ei osaa mitään tuoda pakkasin mukaan kevyempää ja hieman paksumpaa vaatetta ( en nyt kuitenkaan toppa/villa vaatetta) tarvii sit tutkailla että millasta ilmaa on kun lähdetään. sairaalakassi tulee olemaan niin niukka että ne nyt kaappasee äkkiä mukaansa ( puhelin,kamera,tietokone,neuvolakortti ja herkut saa ukko tuoda ei kannata niitä jemmata kun söisin ne kuitenkin ennen) =D
 
tänttärä: Mulle ainakin hyvin selvästi lääkäri sanoi, että seuraavat vauvat ovat isompia syntyessään kuin ensimmäinen. Eipä tämä tieto muakaan ilahduttanut, mutta eipä paljon auta... Itsekin toivon alle 4kg vauvaa!

Neuvolakuulumiset 32+3 (28+5):

RR: 123/81 (116/71)
Paino: 590g/vko (380g/vko) Ekaa kertaa tuli sanomista painosta.. :(
Hb: 135 (131)
Pissa: sokeri+++ (sokeri+)
Sf: 29 (26)
:heart: : 138 (136)
Liikkeet: ++ (++)

Syön suklaata joka päivä ja siitä tuli sanomista, koska painoa nyt ilmeisesti oli tullut liikaa.. Uuteen sokerirasitukseen en nyt sitten joudu, kun kukaan lääkäri ei sinne ole määrännyt. Ekassa ei ollut mitään häikkää ja esikoisen aikana kummallakaan kerralla sokerirasituksessa ei ollut mitään. Joten mysteeri jatkuu..

Seuraava neuvola jo 2 vkon päästä ja viimeinen lääkäriaika tuli toukokuun puoliväliin.

Kiva kuulla, että muidenkin miehissä on samaa vikaa kuin meilläkin.. No nyt tänään mies sitten sanoi, että mennään hakeen lastentarvikkeesta ne mitä puuttuu. Nyt on makuuhuoneessa pinnasänky koottuna! :D

Papuneiti ja Tyyppi 32+3
 
Iltaa kaikille!

Syyshortensialle suuret kiitokset levottomien jalkojen hoito-ohjeista. Tuntuu, että jalat ovat olleet levollisemmat :)

Vauvojen koosta sen verran, että minulla esikoinen oli 400g suurempi, kuin toinen. Ja kakkonen syntyi 5päivää myöhemmin, kuin esikoinen. Eli minulla ei pitänyt paikkansa, että seuraava olisi aina edellistä suurempi, vaikka näinhän kyllä usein sanotaan. Nyt taitaa sitten kuitenkin olla minullekin se jättivauva tulossa :/

Milkein kanssa mennään painonnousussa vissiin porukan kärjessä. Minulle tullut painoa saman verran, eikä kyllä paljon naurata. Näistä onkin sitten taas mukava koittaa päästä eroon.

Yöt on aivan kamalia! Miten te muut saatte nukuttua? Minä en löydä hyvää asentoa mitenkään. Istualleen on paras olla, jotta henki kulkee, mutta muuten se ei ole pidemmän päälle niin kovin mukava asento. Monta viikkoa olisi vielä jäljellä ja näillä unimäärillä mitä nyt saa yössä nukuttua ei kovin kauan jaksa :(

Saagattarelle vielä paljon voimia viimeisiin viikkoihin. Ja Valolle enkeleitä mukaan matkalla maailmaan :hug:

-unelias-
 
Äitiyspäivärahasta Mun työnantajalle näyttää kans kela maksavan 27.5 ekan summan (mikä on btw isompi kun mun normi kk palkka, mut siinähän on se korotusosa ja en tiedä oliko veroton summa mikä kelan sivuilla näky), mikä on siis päivää ennen laskettua aikaa. Mulle toi päivä sopis kyl, kun palkkakin tulee aina viiminen päivä. Ikävämpää olis jos tulis vikat kelan rahat viimisen äitiyslomakuukauden alussa ja palkka vasta ekan työssäolokuukauden jälkeen. Koska te sitten saatte yleensä rahaa? Palkka/opintotuki/päiväraha?
 
Lumihiutale: Tosi kurjaa, ettei aiemmin ole ollut käytäntöön apua keskusteluista ennen synnytystä. Minua aina kiukuttaa, jos ei oteta vakavasti pelkoa (koski se sitten mitä tahansa), koska ei pelon yli pääse, jos sitä ei kohtaa toisen tukemana keskustellen ja käytännön toimin. Pelkoon ei yleensä auta mitkään perussanonnat ja ohittamiset. Toivottavasti lääkäri kuuntelee ja tällä kertaa löytyy apua käytäntöön eli synnytykseen asti. Iso ja voimauttava :hug:

Maira: Kiitos. Th taitaa olla tosiaan sama.

Niiskuneidin hammaskipuun puhallus.

Minttu: Ihanaa, että olet päässyt noin hyville viikoille! Toivottavasti viikkoja vielä kertyy.

Inkkukinkku: Pois hiivat ja pahoinvoinnit!

Lenniina: Kiitos!

Toffo: Minulle gyne määräsi eilen siitepölyn aiheuttamaan tukkoisuuteen/nenän vuotoon Nasonex-nenäsumua ja silmien kutinaan Lomudal-tippoja. Paikallishoitoja voi käyttää, jos oireet vaivaa selvästi. Jotkuy lääkärit suosittelevat pahassa tapauksessa myös ihan antihistamiinitabletteja (setrisiiniä sisältäviä ), jos paikallishoidot ei tepsi. Tsemppiä allergiaoireisiin. Toivottavasti saat apua niihin. :hug:

Mussupussu ja Maira: Toivottavasti molemmilla vauvat pysyvät vielä masuissa eikä oireet enteile synnytystä.

Pikkuvarpuselle tsemppiä muuttoon. Meillä on suurinpiirtein sama aikataulu.

Saagatar: :hug:

EC: Hienoa, että masu kasvaa hyvin!

Milkei: :hug:

Hukkapätkä: Tsemppiä sokerirasitukseen!

( . ) Minulla ei tavarat pysy käsissä. Sama oli esikoisen loppuraskaudessa, että tiputtelin tavaroita jatkuvasti. Onneksi särkynyt ei ole kuin muutama kiertoon tarkoitettu lasi.

Masusta on taas pari viikkoa kuulunut naps/naks-ääni useasti päivässä. Tämä tulokas napsuttelee enemmän kuin esikoinen. Syyksi masusta kuuluvaan ääneen muistaakseni epäillään vauvan nivelten napsuntaa tai kalvojen napsahtelua tms.. Joka tapauksessa ei mitään vakavaa, mutta hassun kuuloista. :)

-Sh ja Milla rv 32+1
 
Pikaisesti muutama kommentti...

Oliivitar, osaatko neuvoa noiden glamourmom imetystoppien kokovalinnassa? Käytin koko esikoisen imetysajan pelkästään H&M:n imetystoppeja (jotka ovat hyvin samanmallisia, miltä nuo glamourmomtopitkin näyttävät) ja ajattelin nyt hankkia muutaman uuden topin noiden kulahtaneiden lisäksi. H&M topeista meni koko S, jossa oli riittävän pitkä helma. M olisi varmaan myös suht ok. Onko nuo glamourmomtopit niukkaa / väljää / normaalia mitoitusta?

Muillekin siis suosittelen lämpimästi hankkimaan vaikka imetysliivien lisäksi muutaman imetystopin. Oli tosi käteviä ainakin tällaisella normaalisti B-kuppikoon rintavarustuksella! Aamulla puhdas toppi päälle ja seuraava yö samaisella topilla, ei ongelmia sopivan liivikoon valinnassa tai siinä, mitä laittaisi yöksi päälle. Neljällä topilla pärjäsi jo ihan hyvin, 6 topilla ei ollut kiire pyykin pesemisen kanssa.

Äitiyspäivärahasta täälläkin ensimmäinen maksupäivä on vasta lähempänä juhannusta, kun äippäloma alkaa 14.5.

Yöt sujuu ihan ookoosti, kyljellä nukkuen, kunhan vaan laitan mahan alle yhden tyynyn ja jalkojen väliin toisen. Ja käyn illalla noin 4 kertaa pissalla ennen nukkumaanmenoa. :kieh:

Saagattarelle täältäkin tsempit viimeisiin viikkoihin!

pikinen uskon, että mekin olisimme voineet löytää hyväkuntoiset käytetyt vaunut, mutta kun ekojen vaunujen kanssa kävi miten kävi, iski paniikki, ettei me ehditä löytää ajoissa kunnollisia vaunuja, ellei osteta niitä uutena. Ja toisaalta, noissa uusissa on sitten jälleenmyyntiarvoa, kunhan vaan säilytetään niitä kunnolla.

Mutta nyt yöpuulle. Hyv'yöt!

 

Yhteistyössä