~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Syyshortensia: Mulla myös kaikki putoaa käsistä. Ihan kummallinen juttu. Siihen vielä tää dementia päälle, niin voila!: kävelevä katastrofi! Tänään taas napsuu mahassa, joten se on pakko olla jotain muuta kuin synnytystä enteilevää... Ehkä Pyry siellä vaan napsuttelee sormiaan, että "mutsiiii, ruokaaaa!". :LOL:

Haluutteko nähdä PIENIMMÄN mahan ikinä, näillä viikoilla (rv 34)? Tässä tulee:


Milkei: Ei niitä kiloja kannata murehtia! Ne on vauvan maitoa varten. Mulla kun tuli lähemmäs 30 kiloa esikoisesta, ni tottakai vähän tuskastelin, mutta ne kilot vaan suli pois kun imetti. Ekat 3 kk vauvan kanssa menee anyway sellasessa onnenhuuruisessa sumussa, ettei omia läskejään edes huomaa! Sitten suurin osa onkin jo lähtenyt. Murehditaan niitä sitten 10 vuoden päästä, jos ne ei oo vieläkään poissa, jooko?

No eipä tässä muuta... Jaksamista kaikille vaivoineen ja levollisia yöunia!
 
tuun äkkiä rustaan ennen kun lähen töihin..

mussupussu toi masuhan on iso =) mun esikois masuni oli niin säälittävän pieni siis tuostakin pienempi. koko raskaus meni normaalia isommissa farkuissa jos ylensä s niin raskausaikana m ( eikä siis mitään äitisfarkkuja vaan ihan perus seppälän farkut) mä olin kyllä hirmu ylpee masustani ja oli se mukamas iso vaikka oikeesti se oli säälittävä kumpu..painoo sitten kuitenkin tuli 20kg mutta tytöstä on otettu kuva tasan 1kk ikäisenä ja siinä mulla oli jo omat s-koon farkut että ehkä ne kilot ja maha plötsit hävis äkkiä =)
tokastakin 15kiloa lähti hujauksessa 2-3kk pois mutta kolmannessa jäikin jo ikävästi roikkuun ja ite laiska tekeen mitään.
nyt oon päättänyt että kun elmeri syntyy ja jos imetys vaan lähyee hyvin surraamaan niin se on hyvä laihdutus keino siihen teho ulkoilua kun on kesä + pyöräily ja uinti niin jospa mäkin pääsisin näistä tulevista ja ennestään n. 20kilosta liika läskistä eroon..
motivaatioks oon ostanut yhden vero modan ihanan hameen + kahdet farkut oiskohan koko 38 se ois sellanen mihin yritetään tähdätä..
 
Kiitos Syyshortensia, tsemppiä sinne teillekkin!!
Muuttaminen on kivaa, mutta raskasta. :wave:

Mussupussu ei tuo nyt mikään pieni maha ole. Ihan kompaktin kokoinen. =)

( . ) Mun issias-pers-kipu on palannut.AaRRRGH. Eilen illalla oli niin kipeä, että seisoin suihkussa puoli tuntia ja suihkutin kuumaa vettä pakaraan tuskissani. Koittaako joku valmistella mua synnytystuskia varten.... :x
Huomenna olisi fysioterapia ryhmä- kokoontuminen odottaville mamoille, mihin aion mennä. Jos saisi sieltä jotain vinkkejä loppuajaksi. Reilu 2 kuukautta nimittäin viellä laskettuun aikaan...
Muuten vointi on ihan hyvä. Ihanaa kun vauvan tavarat alkaa olla hankittuna. Esikoinen odottaa jo vauvaa innolla. Meidän neiti neljä veelle tuleekin nyt aika monta muutosta: muutto, vauva ja päiväkodin vaihto. Mutta onneksi pikkuhiljaa. Ensin muutetaan nyt lauantaina, mutta typy saa olla omassa Helsingin päiväkodissaan viellä toukokuun lopulle.sitten toukokuun lopulla mennään tutustuu uuteen päiväkotiin pikkuhiljaa pehmeällä laskulla, ja kesäkuussa vietetään lomaa kahdestaan viellä ennen vauvaa.Sitten heinäkuun kun vauva on syntynyt esikoinen on myös koko kuun lomalla, saa totutella myös rauhassa kotona uuteen vauvaan.Elokuussa sitten alkaa päiväkoti 4 pvä/viikossa.

Mutta juu, nyt töitä tekemään!Alle 4 viikkoa töitä enää!!!


Johanna ja Pikkarainen 30+3 :heart:
 
Papuneiti: Onnittelut mukavista äippäpoli-uutisista :flower: Toivottavasti tosiaan tuleva synnytyksesi olisi helpompi kuin aiempi :hug: Ja hienoa, että sait puuttuvat vauvakamat hommattua, huojentaa varmasti mieltä! Harmistus tuntuvat olevan nämä sokeriasiat monelle meistä täällä :headwall:

Toffo: Helpotusta oloihin!

Pikkuvarpunen ja Syyshortensia: Mukavan innokasta, mutta vauvantahtista muuttoviikonloppua teille!

Hukkapätkä: Jaksuja supistuksiin!

Pikkutikru: Paranemisia!

Milkei: :hug:

Pikinen: Jaksuja pienille vielä pysyä masussa :hug:

Mussupussulla söpönen masu =)

(.) Täällä tasan kolme viikkoa niille raskausviikoille, kun esikko alkoi syntymään (rv 36+5) ilman ennakko-oireita :eek: Pitäisi varmaan nyt viikonloppuna laittaa se sairaalakassi todella valmiiksi, muovifroteettaa sänkyni ja voisi sen pinnasängynkin jo siirtää tulevalle paikalleen ja pedata =) Seuraava neuvola on ensi viikon keskiviikkona, silloin saan tietoa, miten rauta ja sokeriton ruokavalio ovat taas purreet.

Lenniina 33+5

Masukuvani eiliseltä: http://tinypic.com/view.php?pic=inqpw6&s=5
 
Nätti massu Mussupussulla!

Onko ne imetysliivit tosiaan kannattava ostos vai pärjääkö ilmankin? Myntti ehdottikin imetystoppia. Eikö sen alle tarvitse lainkaan liivejä?

Kelan päätöksistä kyselisin vielä. Miten teille on ne päätökset tullut? Eli mulle tuli viime viikolla päätös, että saan äitiyspakkauksen, mutta rahasta ei ole tullut mitään päätöstä. Onko tämä normaali käytäntö?

On kyllä huono homma, että äityispäiväraha maksetaan noin hassusti. Saa kattoa mitä itelle käy...

Pine ja pikkuinen 33 +2
 
Kauniit masut Lenniinalla ja Mussupussulla !

Pine83 Laitoin Kela-paperit menemään silloin heti kun raskaustodistuksen sai ja päätökset tuli jossain viikossa. Kannattaa kysellä onko ruuhkaa vai mikä kestää:)

Täälläkin vaivaa joku dementia, laitan kotona tavarat väärään paikkaan ja sitten kiukuttelen, että kuka on ottanut tai siirtänyt kun ei löydy :D
Myös vatsassa napsuu, tai ennemminkin ääni kuulostaa "plop" On kuulunut jo pidempään ja oonkin vähän ihmetellyt mistä kyse. Kiva Syyshortensia kuulla jotain selitystä :)

Tänään on taas niin tukala olo, ei löydy millään hyvää asentoa työtuolissa. Pitää yrittää jaloitella paljon.

Hankinnoista vielä, että meillä kun ei ole autoa, eikä apteekkia ihan lähellä niin on kiva tietää mm. hyödyllisistä salvoista jo etukäteen. Pienempi vaiva hankkia varalle jo nyt. Noin muuten perusjutuilla varmasti pärjääkin.

Miumiu&"Luikeroinen 33+2
 
Ihania masuja kaikilla! :heart:

Tuista
, siis ainahan kaikki tuet maksetaan "jälkikäteen", eli on aivan normaalia esim. mulla et ä.loma alkaa 3.5 ja ekat rahat maksuun päivää ennen la:ta..Samallalaillahan maksetaan myös työttömyyskorvaus, kelan tuet jne jne... :)

Nii tosiaan...Aika hurja ajatus et ä.loma tosiaan alkaa puolentoista viikon päästä..Vastahan se oli niin kovin kaukainen ajatus... :p

Saakeli mikä yö, mä olin ihan rättipoikki jo illalla 6 aikaan, noh, sit ku 9 jälestä mentiin sänkyyn, alko se prkleen jalkojen vatkaus ja ees taas pyöriminen...Ei mun auttanu kun nousta ylös koska isännällä oli kello soimas 3 aikaa töihin ja mun pyörintä piti sitä hereillä..Mä sit keekoilin täällä todella epämukavalla nahkasohvalla jonnekkin puol 2 asti, olin nukahtanu ja heräsin kun isännän puhelin soi, tuumasin et jes, mä pääsen sänkyyn, kävelin makkariin ja peiton alle niin eikö prkl alkanu supistaa.. :kieh: Ja taasen niitä varpusparvisupistuksia..Isäntä vaan tuumas et koita pysyä kasassa hänen on pakko lähtee.. :p Ei siinä, niitä tuli taasen jonkun verran, sain siinä sit kuitenkin nukuttua koiran unta aamuun ja aamulla niitä tuli taas muutamia..Mä alan ihan oikeesti odottamaan mielenkiinnolla et onko nuo tehny alakerralle jo jotain vai kettuileeko mun kroppa mulle vaan ihan kettuilemisen ihanuudesta mitään sen kummemmin tekemättä.. :/

Ei sillä sais tuo vielä sen 3-4vko tuolla mahassa viihtyä, halutaan kuitenkin lähtee sairaalasta koko porukka kerralla kotiin.. :)

Mut mä jatkan aamukahvin juontia ja koitan saada silmiä auki..
Oikein hyvät voinnit kaikille!Koittakaahan jaksella! :hug:

Maira ja eemeli 33+1
 
Päivää mammat!

Mussupussu, ymmärrän, että tuolla masulla on ihanaa pitää raskausvaatteita! Nätin mallinen ja kompaktin kokoinen. Toisin kuin tämä meikäläisen suoraan eteen ja ulos työntyvä kaksospötsi - sehän roikkuu. :LOL: (yritän liittää kuvan...) Ja Lenniinallakin on niin nätti masu!



Pine, siitä nuo topit ovatkin niin käteviä, ettei niiden alle tarvitse erikseen imetysliivejä! H&M:ltä saa 2 kpl pakkauksissa (valk.+musta) hintaan 19,90?. Suosittelen kokeilemaan. Niissä on samalla tavalla "sisäänrakennetut liivit" kuin urheilutopeissa, eli sellainen sisätoppi, jonka alareunassa on paksumpi kuminauha, joka kulkee rintojen alapuolella. Lisäksi topissa on samanlaiset olkaimet kuin imetysliiveissä, eli klipsillä saa molemmat puolet auki ja sisätopista jää toinen reuna suojaamaan rintaa, eli ei ole heti koko tissi paljaana. :D Liivinsuojiakin mahtuu hyvin tunkemaan noihin "liivikuppeihin" ja toppi päällä on tosiaan mukava nukkua, kun niissä ei ole mitään tukiluita tai -kaaria. Mutta ehkä tosiaan sopii paremmin pienempirintaiselle kuin DD-kupille...

Nyt ilo irti esikoisen päikkäreistä - kahvia ja hulluilta päiviltä ostettuja herkku-cookieseja :p

Myntti ja pojat 31+5
 
myntti: wautsi mikä massu :)

täällä ollaan niin väsyneellä tuulella taas oltu viimesen viikon ajan, että ei jaksa mitään!
yöt on yhtä tuskaa. hyvä että kylkeä voi kääntää, ja sitten saatan herätä joskus kolmen aikana yöllä ja uni ei enään tule. valmisteleekohan nämä huonot unet nyt jotenkin tulevaan!?.
mulla on ihan saatananmoisia kipuja tuolla alapäässä. niinkö joku repis puukolla tuota auki, voitte kuvitella kuinka paljo sattuu laittaa housuja jalkaan seisaaltaan |O .
eilen illalla sängyssä tuli ensimmäinen KUNNON supistus, joka kesti ja kesti. tommosta supistusta en sitte olekkaan tuntenut sitten edellisen synnytyksen. ainut mikä pisti mietityttään oli se, että maha ei mennyt lainkaan kovaksi, mutta se särky/poltto joka levisi alaselästä alamahaan ja siitä pakaroihin. hitto että sattu! :|

täällä kans odotellaan kelan päätöksiä, ollaan ooteltu jo helmikuusta lähtien. en tajua mikä siellä maksaa.

vauvan liikkeet alkaa jo tosiaan sattua, tuntuu että penska tulee kohta navan kohalta pihalle :LOL: .

mutta tässä nyt lyhkäsesti valitusta :LOL: . jaksamista kaikille kipujenkans :hug:

laakeri ja meloni 33+4
 
laakeri Täälläkin heräilty yöllä kolmen jälkeen, aika täsmällisesti vieläpä.
Nyt on auttanut kun syö jonkun leivän vielä vähän ennen nukkumaanmenoa - vaikka ei olisi yhtään nälkäkään. Ilmeisesti kun päivällä tuntuu että tulee helposti täyteen, niin ei saa tankattua yöksi tarpeeksi.
Tietysti jos heräilet kipuihin, niin sitten ei varmasti lisäsyöminen auta :/

Ai tältäkö se kylkiluihin venytys tuntuu..alkaa pikkuhiljaa tuntua että on laskettu aika tiukille tämä töissä jaksaminen, huoh
 
Ensiksikin anteeksi jos joku loukkaantui kun kommentoin painoasioita, mulla on varmaan outo huumorintaju kun se 666 viikossa kuulosti niin hauskalta :ashamed:

Ei painonnousu kivaa oo ei mutta oon koittanut aatella että se nyt vaan kuuluu asiaan. Mulla on tullut noin 500g/viikossa eli tässä ehtii vielä muutama kilo tulla. Kyllä ne sitten karisee poiskin, kullakin omalla vauhdillaan. Eli eihän stressata näistä:) Anteeksi siis jos olin tökerö!

Mussupussulla, Lenniinalla ja Myntillä hienot masut!

Myntin mainitsema imetystoppiratkaisu kuulostaa todella kätevältä! Tuollainen olisi varmaan hyvä ainakin öisin, en voi kuvitellakaan nukkuvani minkäänlaiset rintaliivit päällä vaikka maitoa tulisi miten..

Mairalle kiitos valaisusta tukien maksun suhteen - jotenkin arvelinkin että noin se menee, harmittaa vaan silti..

Neuvolassa käväisin aamulla, eikä mitään uutta sillä saralla. Neuvolalääkäri varattiin parin viikon päähän.
- Painoa oli tullut se 500g/viikossa, on kuulemma just hyvä. (480 edelliskerralla 3vko sitten)
- Pissa puhdas (sama)
- Verenpaineet 128/83 (samaa luokkaa)
- Vauvan syke 150+ (140+ viimeksi)
- tarjonta II RT (RT)
- SF-mitta EDELLEEN 25cm... (25cm)

Mahan pienuuden väitti johtuvan ruumiinrakenteesta. Mulla on pitkä selkä ja ilmeisesti leveä lantio ja vauva vaan mahtuu sinne jonnekin väliin piiloon...

En huomannut kysyä että mitäköhän tuo tarjonnan II RT tarkoittaa? Ei kukaan sattuisi tietämään? Terkan mielestä vauva on aika alhaalla, liittykö siihen?

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille ja tsemppiä supistusten ja muiden vaivojen kanssa! :hug: Koitetaan pitää kaikki vauvat mahassa vielä hetki:)

Salma ja Sintti 33+4
 
Olikos jollain ollu veroprosentin kanssa jottain? Näin muistelisin. Kun tuli tuo päätös kelalta ja ne aikoo viedä sen 20 pinnaa, vaikka mun normi veroprossa on 13, eli sen korotuksen jälkeen olis 15, mut noissa lapuissa lukee et kuitenkin aina vähintään 20%. No eipä siinä, kyllä sitä silti tulee rahaa vähän enempi kun ite laskin, mut vois sitä enemmänkin tulla :D

Taas on tullu otettua oikein maratonunia, ihan hävettää heräillä puolen päivän aikoihin.. :ashamed:

Niin ja ihania vauvamasukuvia! Pitäis itekin ryhdistäytyä ja ottaa taas kuvia, alkuun oli suuret suunnitelmat et joka viikko kuva, mut niin se vaan on jääny..
 
Kiitos Myntti selvityksestä. Vois ainakin yhen pakkauksen ostaa, sillä mulla kaaret painaa välillä tosi pahasti. Mulla ei kylläkään ole ihan pienet rinnat, muttei myöskään DD:tä. Noh, kokeilemalla selviää.

Myntti, magee maha! Huh huh! :)

Kaunis maha Lenniinalla! Mä oon kyl tosi kade, sulla ei minkäänlaisia jälkiä missään! Höh!! :kieh: :D

Täytyy varmaan soittaa sinne Kelaan, että miten siellä edetään...

Sain muuten eilen kutsun synnytysvalmennukseen. Teillä toisilla on se jo ohi, mutta meilläpä alkaa vasta 5.5. Meillä on samassa ryhmässä kesä-, heinä-, elo- ja syyskuussa synnyttävät... :eek:
Noh, ainakin tapaa muita odottajia. En nimittäin tiedä montaa, jotka täällä odottaa samaan aikaan mun kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pine83:
Sain muuten eilen kutsun synnytysvalmennukseen. Teillä toisilla on se jo ohi, mutta meilläpä alkaa vasta 5.5. Meillä on samassa ryhmässä kesä-, heinä-, elo- ja syyskuussa synnyttävät... :eek:
Noh, ainakin tapaa muita odottajia. En nimittäin tiedä montaa, jotka täällä odottaa samaan aikaan mun kanssa.
Mä en oo saanu ees kutsua vielä...Vähän alkaa olee sellaset fiilikset et tuskin ite sellaiseen ees kerkiän..
 
Mä oon ihan lintsari! Tänään satelee sekä kivuliaita että kivuttomia supistuksia, ni skippasin luennon ihan suosiolla.

Mahan koosta: Se on varmaankin että mihin vertaa. Mä vertaan mun esikoismahaan, joka oli mun mielestä paljon isompi. Ehkä muistan väärin? Jotenkin odotin pystympää, ulkonevampaa mahaa tällä kertaa, kun on poika masussa... Tän mahan muodosta oonki nyt saanu kehiteltyä ajatuksia, että sieltä tuliski tyttö. :headwall: Lenniinalla todella kaunis maha ja Myntin mahasta ei voi muuta sanoa kuin että onpa upee! Siis wau!

Salmander miks joku loukkaantuis sun painojutuista? Höpsistä! Se aihe nyt on sellanen, että naiset yleensä pui sitä koko ajan ja koskaan ei oo hyvä. Liian laiha, liian läski, liian iso pylly, liian roikut rinnat... Koitetaan joo niinku sanoit ni yrittää ajatella, että se kaikki on vauvaa varten. :heart:

Heippa!
 
Pikkuapina: Kannattaa tilata verohallinnolta uus verokortti sosiaalietuutta varten. Sen voi tehdä netissä, verkkopankkitunnuksilla kun kirjautuu sisään. Sieltä löytyy ohjeet, mut kun valitsee sen sosiaalietuutta varten ja täyttää kaikki tarvittavat tiedot (esim. tulot ja ennakonpidätykset tähän mennessä tänä vuonna) ja sit lopuks saa vielä valita että ne lähettää sen kortin suoraan kelaan. Näin saa veroprosentin pienemmäks, sillä normikortilla ne tosiaan ottaa aina sen 20%..
Ihania masukuvia :heart:
(.) Äitipolilla kävin tänään. Kohdunsuuta ei nyt ultrattu jostain syystä, joten en oikeen tiedä oliko jotain tapahtunu vai ei kun viimeks taas ei lääkäri koittanu käsin ollenkaan.. Nyt oli kaulaa jäljellä n.2cm, pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri antoi luvan liikkua, mutta mattojen tamppaukset yms. pitää edelleen jättää muiden hommaks. Nyt tosiaan ei enää aktiivisesti estellä synnytystä, mutta hyvä olis jos vauva vielä 2-3 viikkoa pysyis masussa. Painoarvio oli nyt 2250g. Lääkäri katsoi käyriltä, että jos syntyis samoihin aikoihin kuin esikoinen (37+0) niin olis suurinpiirtein samanpainoinen (esikoinen oli 2600g).
Supisteluja on ollut nyt vielä herkemmin kun lopetin sen estolääkityksen. Nyt on aika paljon ollu menkkamaista jomottelua ja sukkapuikkovihlasuja. Joten luvasta huolimatta en pysty edelleenkään juurikaan liikkumaan, mutta jos nyt edes vähän sais kuntoa kohotettua ennen synnytystä..

-minttu ja rimprenssa 34+1

:heart:
 
Hei masukaverit ja terveisiä kampaamosta! Oli kyllä joka kruunun arvoinen käynti... eikä se sit loppujen lopuks ollut NIIN kallis kun oletin, kolmen tunnin duuni ja hintaan sisälty iiiiiiihana päähieronta ja superpitkä tukanpesu hierovassa tuolissa :D Ja tukasta tuli tosi kiva ja näpsäkkä. Kävin vielä parturin jälkeen hakemassa suosikkileipomosta suosikkikasvisbagelin, kun oon ollut kerta niin pitkään syömättä vaaleaa leipää. Siitäs saat, iskiaksenketku, ja siitä! Nyt on hurjan paljon parempi mieli, kiitos myös teille leidit kannustuksesta!

Ja pakarauutisia, eli se oli se hemmetin ibuprofeiini, joka vei kuin taikaiskusta kivut pois. Harmi. Hittolainen. Miksi, oi miksi sen pitää olla vaarallista vauvalle? Siis ei kai tuo yksi pilleri nyt haittaa mitään, olikin vaan 200mg. Sit kun popsii parasetamolia 1g neljästi päivässä ni ei lähde siitä ees päänsärky. Pitää huomenna kysyä (ellei taas oo aika siirtynyt), että saako hätätapauksessa ottaa tommosen pillerin jos tietää, että pitäis olla kunnossa. Olis meinaan yhdet häät kuukauden päästä ja niistä en kyllä selviä ilman jos pakarakipu jatkuu. Kohta oon ibuprofeiinikoukussa kuin House ikään :D

Salamander, en mie ainakaan loukkaantunut moisesta, en kai olis muuten asiaa erikseen maininnut, jos en itse asiaa pitäisi huvittavana :D Tosin voihan joukossa olla tietenkin joitakin kristittyjä, joiden mielestä asia ei naurata. Mutta no worries!

Josta tulikin mieleen, että työ, jotka ette kuulu kirkkoon, niin meinaatteko jotain kummin tyyppisiä pyytää lapselle? Tekis mieli hirveesti itse, mutta mies ei ymmärrä, että miksi. Sitä jotenkin hävettää kuulemma pyytää ketään ja asettaa vastuulliseen tilanteeseen :) Eli täällä mietimme vielä ainakin. Nimijuhlat pidetään miehen luona, tai anoppi haluaa pitää. Olen sille jo antanut vapaat kädet sen suhteen niin saa purkaa energiansa siihen sen sijaan, että touhottaisi täällä. Tiedän kuitenkin jo etukäteen, että joudun hampaita kiristelemään sen kanssa tulevaisuudessa kun se ei halua kuunnella/noudattaa meidän kasvatusmetodeja vaan uhkaa hemmotella miten tykkää. Ja miten se muotoilee asioita: "Minusta on kiva tehdä sitten lapsenlapsen kanssa asioita joihin äidillä ei ole varaa". Roar. Mutta se on sitten sen ajan murhe :D

Mussupussulla, Lenniinalla ja Myntillä on kaikilla ihanat mahat. Aivan super! Miul on haaveena, että sitten kun miust tulee hyvä valokuvaaja, niin kuvailla raskausmasuja ja keksiä niistä sitten jotain näyttelyä tms. Ja raskausarvetkin on niin kauniita, niin yksilöllisiä merkkejä pitkästä odotuksesta ja niilläkin on jokaisella oma tarinansa. Omastani pitäis kans ottaa pian, kun tässä jaksais...

Koitahan Minttu ottaa nyt rauhassa siellä ja pistä mies ja naapurit tamppaamaan mattoja! Siulle lähti tänään paketti, toivottavasti tulee ehjänä perille ja suht nopiaan, nyt kun nuo lentokoneetkin taas vissiin kulkevat.

Tän päivän summa summarum: Kankku on kipeä kuin mikä, pyörrytyskohtauksia ja supistuksia, mutta VIIS SIITÄ. Tänään on muuten hyvä päivä ja nautin siitä täysin siemauksin, sillä huomenna voi taas olla asiat toisin. Toivottavasti hyvät tuulet puhaltelis huomennakin kuitenkin, siihen tähdätään.
 
Iltaa!

Niistä imetystopeista joku kyselikin... Täällä on vilkas ja eloisa yhteisö, tekstiä tulee niin ettei kaikkea voi edes muistaa :)
Itse tosiaan tykästyin Glamourmomin toppeihin, tosin tyyriitä, mutta laadukkaita. Edellissä raskaudessa pysyin koossa M ja sen koon tilasinkin. Toinen topeista oli erittäin napakka ja toinen materiaaliltaan hieman rennompi. Kuppikokoni oli B/C. Nyt tilasin suosiolla koon L, koska painoa on tullut ja tulee... :ashamed: ja kuppi on C :D Topeissa on myös liiviosa itsessään. Googlettamalla glamourmom löytyy hyviä kuvia topeista! Huutonetistä olen niitä myös bongannut.

Ihania masuja täällä emännillä :heart: Toivotan edelleen kaikille ihanaa masunkasvatusiloa!

Oliivitar ja Heppuli 30+5
 
salmander Kyselit tuosta II RT:stä, niin muistaakseni tarkoittaa sitä kummalla puolella mahaa vauva köllii eli olikohan nyt niin et jos peppu/selkäpuoli on oikealla puolella, niin olis I RT ja vasemmalla puolella tämä II RT. Ja itse RT on siis se kun on pää alaspäin eli raivotarjonta. Korjatkaa muut jos meni ihan metsään...
 
Kiitos minttu1 verokorttivinkistä! :flower: Koitahan jaksella supistusten kanssa!

Milkei se on kyllä ihanaa välillä hemmotella itseään :) Itekin kävisin kampaajalla lähempänä laskettua aikaa jos vaan varaa ois.. Ehkä sit ennen nimiäisiä. Ei olla muuten vielä niistä edes keskusteltu eikä "kummituksista", mulle sillä ei olis niin välii kun ei mulla oo mitään kummeja ollu.
Tsemppiä issiaskivun ja anopin kanssa :)

Nyt onkin hyvä aika ruveta leipoon porkkanaleivoksia, kun ajattelin huomisen ekan virallisen mammalomapäivän kunniaks mennä käymään tervehtiin vielä työkavereita :)

Pikkuapina ja Papu 34+5
 
Iltaa mammat!

Täälläkin pukkaa tulehdusta alakerrassa...voihan rähmä. No onneksi siihen on lääkitys mutta noi puikot on kyllä inhottavia ja viikon ajan niitä pitää laittaa :kieh:

Rahapula on iskenyt... Ei enää tule kunnon palkkaa ku oon sairaslomalla ja vielä olis hankintoja tekemättä :/ Pitää yrittää jättää ne mitä voi ostaa myöhemmin niin todellakin myöhemmäksi...

Olipas ihania masukuvia tosiaan! =)

tinysteps 30+3 (29+6)
 
Niin Lenniina tais jossain vaiheessa ehdottaa että laittaisin noita sf-mittoja ja lasten kokoja tällaisena leikkimielisenä vertailukohtana. Hieman hankala on siinä mielin mittojen mukaan vertailla, kun käynnit ja mittaukset ei ole ihan samoille viikoille, helpompi vertailla käyriillä noita eroja. Mut esim. esikoisella 30cm oli rv32+0, kuopuksella jo 29+3 ja tässä nykyisessä viimeinen mittaus on rv30+2 jolloin sf 29cm. Ja 1. rv28+1 sf26.5cm, 2. rv29+3 tosiaan tuo sf30cm ja tää 3. rv28+2 28cm. (saakohan kukaan tästä selvää :LOL: )

Ja esikoinen oli 41+4 syntyessään 3835cm ja 52cm (eli la arviolta 3600g), kuopus 40+4 synt. 4615cm ja 54cm (la arvio 4500g) ja nyt rv31+1 saadun ultran mukaan la arvio 3800g...

Nukkumisesta - minulle ei ole onneksi se tuottanut yhdessäkään raskaudessa ongelmia, paitsi ihan viimeisillä viikoilla - uni maittaa ja ehkä kerran viikossa käyn yöllä vessassa nytkään. Nukun kyljellä, ylemmän jalan tukena on kans yksi tyyny.

Hauska nähdä noita masukuvia :flower: . Mäkin mietin, ettei mun mielestä tuo Mussupussun masu nyt niiin pieni ole, toki Myntin tuplamasun rinnalla kalpenee :saint:
 
Huomenta.
Neuvolakuulumisia eiliseltä,eli kävin jo loppuraskauden ultrassa.
Tehtiin myös sisätutkimus,kiinni kohdunsuu ;) Otettiin samalla se näyte alakerrasta,kun ollut ajoittain kellertävää valkovuotoa :whistle:

Edelliset lukemat rv 31:
Paino: 77,4(75,7)
verenpaine: normaali(normaali)
Pissa: hiukan proteiiniä(hiukan proteiiniä)
Painoarvio:2,9 kg :heart: (rv 29 1,7kg)

Tuon mukaan rv 40 vauvan painoarvio olis n. 4-4,2kg :heart:
Seuraava neuvola kahden viikon kuluttua,samoihin aikoihin täytyy myös käydä verikokeissa,kun oon esikoisen aikaan saanut verensiirron ja tutkitaan,ettei jotain vastaaineita oo muodostunut :whistle:

Rapu ja masuasukki 34+2 :heart:
 
Myntillä ihana, iso kaksosmassu :heart: :heart: Onko selkäsärkyä moisen kantamisesta (en ainakaan muista, että olisit täällä kertonut kärsiväsi moisesta) tai tukiliivi käytössä? Toivottavasti olet säästynyt säryltä!

Laakeri ja Minttu: :hug:

Milkei: Jaksamista oloon ja anoppiin! Ainakin vauvasi on hälle rakas, mikä ei valitettavasti ole itsestäänselvyys (siis että isovanhemmat välittävät lapsenlapsistaan), ja tämä on pelkästään lapsesi etu. Jos pystyy asiaa ajattelemaan tältä kantilta, kestää ehkä paremmin omasta kasvatuksesta poikkeavaa käytöstä :hug:

Tinysteps: Paranemisia tulehduksesta!

Rapu: Onnittelut mukavista neuvola/ultrakuulumisista :flower:

Pulinapata: Kiitti mittatiedoista. Tosiaan näyttää sulla ennustavan sf-mitta tulevaa syntymäkokoa. Mulla neuvolakortit kotona, joten en pääse heti tekemään omaa vastaavaa vertailuani, mutta pian =)
 
Kiitos Myntti imetystoppi infosta! Kuulosti niin kätevältä, pitääkin hommata pari sellasta.
Mussupussu Minusta minulla on aika samanmallinen masu ja poikaa odotellaan :)
Milkei Kirkkoon kuulumattomina me ei meinata miettiä kummeja..vapaamuotoiset nimiäiset varmasti järjestetään, on ainakin pieni painostus siihen.

Jaha, se olis taas siivouspäivä, ulkonakin on sopivan sateista siihen puuhaan. Ehkä löydän taas miehen kotoa imuroimasta kun tulen töistä kotiin, on siellä yövuoron jälkeen vasta heränneenä. Toivottavasti sama oma-aloitteisuus jatkuu myös synnytyksen jälkeen :D

Miumiu&poika 33+3
 

Yhteistyössä