~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Onnea Lenniina! Ja kiitos halista ja takaskin :hug: Olenkohan mä jotenkin hölmö, kun en ollenkaan osaa pelatätä enää sitä, että syntyis ennen aikojaan? Ilmeisesti on niin suuri luotto meidän terveydenhoitoon, taikka sit vaan kun viikot on nytkin jo "niin hyvät" tuntuu tosi luottavaiselta. Jännittää enemmänkin innolla. Vaikka sit se synnytys...sitä mä tosiaan osaan pelätä! Ja kun olen lakittamassa mun rakkaat abini kevätjuhlassa, hiukan jännittää pääsenkö sinne asti... Sillon mennään kuitenkin jo viikolla 37! :/

Kummeista oli ollut puhetta... Sen mä unohdin eilen! Me valittiin kummit miehen puolelta ihan yhteisymmärryksessä ja oikeastaan mun ehdottaminakin. Mutta nyt musta on tullut jotenkin "kade" kun tunnen jääväni aliedustetuks... Hölmöä, tiedän. Ja sit mulla on vieläkin älyttömämpi ongelma siitä, kuka sais pitää lasta sylissä kastettaessa. Ja sit päätin, että muuten pidän ihan ite! Tuleekohan siitä itkua kummeilta? Noh, mun vauva! Musta tulee varmaan muutenkin ihan superhullun ylisuojeleva äiti... Tuntuu vaan niin ihanalta kun vauva on tuolla masussa ja piilossa - ja vaan mun kanssa. Eipä ole muut lääppimässä pöpöineen. Mut sit kun se syntyy... Mahdankohan antaa kelleen syliin edes?! Voi meidän tyttöraukkaa! Oon miettinyt, että ehkä tää johtuu silti vaan siitä kun niin kauan oon häntä toivonut ja odottanut, ja kerran tällä matkalla luullut jo menettäneenikin. Ehkä mä en kuitenkaan ole ihan hullu, enhän? :)

Shawne & Baby Girl 30+5
 
Maira :hug:

shawne78 Hassuja se sinäkin pohdiskelet siellä! :D
Tosin mäkin olen miettinyt että annanko mä vauvaani kellekkään syliin ja kuka on se eka joka sitä saa pitää sylissä. Siis jos sairaalan hlö kuntaa ja miestä ei lasketa.

Oon mä kyllä miettiny sitäkin et osaankohan mä hoitaa sitä sitten oikein eka kun tulossa vasta...
Tosin mä olen ollu vauvaparkissa töissä ja siellä oli ihan muutaman päivän ikäsiäkin vauvoja ja hyvin niitä tuli kanneltua. Paitsi sillon mä tein päätöksen että meille ei vauvaa tulekkaan :LOL:

Mua sylettää nyt kun näin ton 2010 äitiyspakkauksen!
Paljon kivempi ku tää 2009 :'(
Varsinkin ahistaa toi vanupuku MÄ HALUUN!
 
Nyt vähä ottaa aivoon tää touhu... :kieh: omassa neuvolassa lääkäri pelottelee minkä ehtii, kuinka hupenee kohdunkaulat jne...Hitto mä ajoin sydän kurkussa polille, puoltoista tuntia käyrällä, kuulemma priima käyrät siltä ajalta, noh, taas ronkitaan, joo ei täällä mitää hätää ole, sulla on kaulaakin yli 5cm!!!!???Whooooot?!?!Ja oma lekuri sano tänä aamuna et 2..joopa joo... :eek:
Noh, painoarvio oli alakanttiin, ei ollu kun parisen kiloa ja perätilassa se on, 2.5 viikon päästä uudestaan painoarvioon ja tarkistaa että onko kaveri kääntyny vai ei..

Siis mulla on itelläni tosi hyvä mieli nyt kun tiedän että kaikki on ok, eikä MITÄÄN pelkoa ennenaikaisesta synnytyksestä ole, mutta voi hitto et alko sylettää tää oma lääkäri, sekin on kuitenkin "eläkkeellä oleva kätilö", joten ihme arvuutteluja heittää..No tietääpähän nytten ettei sen puhumisia kannata ihan niin justiinsa ottaa... :attn:

Syyshortensia
Tervetuloaa arvailujen maailmaan... :xmas:

BTW, hyvin on istukan paikka muuttunu rakenteesta, sillon oli nätisti tossa mahan etuosassa, nyt se on oikeella puolella kylkiluiden alapuolella... :LOL: Ei tartte ainakaa pelätä et olis synnytyksessä eessä.. :p Niin joo, liikkeiden vähyys johtuu kuulemma siitä että kaveri on läpyskät ja räpylät selkää kohti. Mahan koko on tipahtanu aika pieneks, samoiten kun sf mitta tipahti 28cm (sikäli ton "lääkärin" mittauksia voi uskoo... ) johtuen tuosta perätilaan kääntymisestä ja ilmeisesti sen takia mä en oo saanu nytten nukuttuakaan kun painaa millon minnekkin..Ihmettelen vaan et missäköhän horroksessa mä oon ollu kun en ole huomannu et toi on kääntyny..

Muisti palailee pätkittäin kun alkaa v.käyrä laskee... :D Neukkutäti muuten ilmoitti et synnytysvalmennuskin alkaa vihdoin ja viimein, ens viikolla ensimmäinen kerta. :)

Ja nyt kun ei tartte ainakaa mistää "sokerivauvasta" murehtia, niin lähenpä lämmittää pizzaa ja eilisiä lettuja..Pläskit on lepposii... :p
 
Lenniina onnea muhkeista viikoista! :heart:

Voi Maira :hug: Onneksi kaikki oli hyvin!Voimia sinne!

( . )Töissä naiset päivittelee mun suurta masua, (ei se nyt niin iso edes ole) ja kyselee että koska mä oikein pääsen äitiyslomalle. Kolme viikkoa kuulkaas enää!Pitkällä ollaan!
Huomenna the muutto. Ja kun saadaan se vedettyä läpi, ja työt loppuu 14.5, keskityn olennaiseen. Vauvan tuloon, esikoiseen, itseeni.
Tiedossa joogaa, ulkoilua, synnytys-luento, Hyvinkään synnärille tutustuminen, ja vain hengailua ja oleilua.
Hyvää viikonloppua kaikille!


Johanna ja vauva Pikkiriikki 30+5 B)
 
Heippa taas kaikille,laiska kirjottelee... :( kauheasti tullu tekstiä joten puolet on jo varmasti unholassa... :ashamed:

Ihan ekaksi isoimmat halaukset ja kiitokset Milkeille. Pöllönen tuli alku viikosta on todella todella hieno!!!! Esikoinen ihastui siihen myös joten pöllö lähti pojan matkaan ja tulokkaalle jäi vain ajatus siivekkäästä... :LOL:
Ja nyt ajattelin kuitenkin josko saisin ite jotain virkattua,muutakin kuin peiton vauvalle... :D
Muistan ku poika tykkäsi kovasti ite tekemästä auringosta hoitopöydän vieressä joten yritän virkata aurinkoa,kunhan pääsen vaan ostamaan lankoja... =)
Ja innostuin myös milkein tekemästä tilkkupeitosta niin paljon että kohta singeri huutaa ja peittoa tulee... :LOL:

Sairastettiin sitten koko viime viikko porukalla flunssaa... :( oli jotain ihan kamalaa ku kaikki kolme kipeenä,kaikki kolme valittaa eikä kukaan jaksa mitään.. paikkoja särki ja kurkku oli niiiiin tulessa...=/ nyt keskiviikkona oli ekaa kertaa normi olo kunnes tänä aamuna heräsin ja ääni oli kadonnu ja kurkkua pisti taas.. mä en todellakaan ala mitään jos tuun uudelleen kipeäksi..
Kävin kyllä eilen uimassa,näinkö sain sitten kylmää...
Uimiseen liittyen,itelllä issias kipu hävisi iltaan asti ja selkä on onnesta soikeana... :) selkää ei meinaa ole eilis aamun jälkeen särkeny,näinkö tolla uimisella olis ollu vaikutusta...

Neuvola oli maanantaina,lukemia en muista ulkoa ku kortti on eteisessä niin en viitti painaa rymyää sinne ku kirppu on unilla... Arvot oli kyllä ok kaikinpuolin,turvotus oli + ja painoa tullu 600G/vk/3vk... kaikenkaikkiaan 8.2kg alusta tullu... tyytyväinen että noin vähän mutta harmittaa ku on entisiä se 10kg pohjalla,että olis voinu tulla vähemmänkin...
Maanantaina olis oma varaama ultra joten sitä odotellaan.. tää liittyy niihin aikaisempiin kipuihin ja paineen ja ponnistamisen tunteisiin... neuvolassa ovat sitä mieltä että levolla menee ohi mutta ku ei ole menny niin en jää odottelemaan että he siellä tekevät jotain... ja ku on muitakin ihan outoja kipuja ilmenny niin varasin ajan... kalliiksi tulee mutta tulkoot,viimeiset rahat menee mutta menkööt. Lapsi on kyllä ihan etusijalla ja haluan mielen rauhan itelleni...

Kummeista oli puhetta... itelleni oikea stressin kohde... ei ole oikeasti ketää kummiehdokkaita tälle toiselle... :'( suurin osa ystävistä lähti menee ku esikoista odotin ja ne pari hassua ketä jäi onkin jo pojan kummeina... saan harmaita hiuksia koko aiheesta joka on kuitenkin kohta ajankohtainen...

Imetysliivit löytyy,kolmet.. en vaan tiiä mahtuuko päälle. Imetystoppi kyllä kiinnostais,taidan hankkia pari sellaistakin.. :) Pojan tullessa maailmaa yritin pärjätä normi liiveillä ja voi jeesus mitä touhua se oli... maitoa lenteli ympäriinsä ja liivejä koskaan saanu hyvin tissin tieltä että toinen olis saanu hyvän syömäotteeen... toiste en moiseen sorru...

Ylisuojeleva äiti-fiiliksiä oli mulla ainakin pojasta... jatkuvasti oli porukkaa jotka halus raijata toista sylissä,ja nuuhkia ja lääppiä ja ja ja... välillä ei meinattu edes ruokarauhaa saada,saati kylään tullessa päästä ovesta sisää ku toista jo revittiin istuimesta... :/ joten mulle jäi kyllä noi "suojele kaikilta"-fiilikset päälle... odotan kauhulla taas ku toinen tulee että kuin silloin käy...

Toi oli kyllä ihana toi 2010 äitiyspakkaus.... sellaisen olis voinu ottaakkin jos vaan olis saanu... ite tosin haaveilin saavani jostain 2009 vuoden pakkauksesta sen toppapussin missä on niitä sydämiä... tykästyin siihen kovasti... eli jos jollain on sellain hyväkuntoinen niin.... :D

Taidan nyt nauttia kahvit ja kahvisuklaat :D ku poika vielä nukkuu... ja sitten aloitella ikuista siivoamista mikä on edelleenkin ihan maailman kivointa hommaa,ihan oikeasti :LOL:
Täytyy viimeistää maanantai-iltana laitella kuulumisia sieltä ultrasta,jota niiiiiin kovasti odotan...
:hug: Kaikille niille jotka halausta tarvii ja kaikille vähemmän tarvitseville.

Lilli ja rusina 31+3
Anteeksi taas romaani ja omanapaisuus... :ashamed:
 
Musta on nyt tullut oikea himokirjoittelija näemmä... Onneksi Mairalla kaikki ok!! :hug:
Lilli80 - Reiman tehtaanmyymälässä ainakin Kankaanpäässä on niitä pusseja myynnissä noin vitosella muistaakseni. Sinne tulee muutenkin kaikenlaista edellisestä äitiyspakkauksesta myyntiin, tyyliin toppahaalari 10? ja tossut ja lapaset 1?. :) Ja reimalla on kait jossakin muuallakin tehtaanmyymälä, jossei satu asumaan täällä paremmalla puolella Suomea Satakunnassa. :LOL:

muoks: ja niin on maut erilaisia, kävin katsoos ton 2010 pakkauksen ja musta se on ihan kamala! :) En kyllä tykännyt 2009 mallistakaan joten päätin heti alkuun jo ottaa rahana. :/
 
Kiitoksia gardenille kun selvensit sen neuvolamerkinnän :)

Lenniinalle ja muille joilla tuo maaginen raja poksuu tänään niin onnea! Tuun itse perässä huomenna:D

Mairalle :hug: onneksi selvisit säikähdyksellä! Toivotaan että vauva tajuaa vielä kääntyä oikeinpäin.

Milkei kysyi kummiasiasta, mekään ei kuuluta kirkkoon eikä olla koskaan kuuluttukaan, joten ei ole kyllä minkäänlaisia paineita järjestää vauvalle kummeja tai edes nimiäisiä. Lähinnä jotkut kaverit on kyselleet että kai sille nyt kummit hankitaan. Kummit taitaa jäädä väliin (vaikka on kyllä hauska ajatus, jos kummilla olis joku muu tärkeä tehtävä, esimerkiksi just nuo kädentaidot tms!), kun ei miehen kanssa kumpikaan oikein koeta asiaa omaksi.
Sen sijaan mietin että jotkut juhlat olisi kyllä kiva järjestää, tuskin nimiäiset (tiedän kyllä etten osaa varmasti olla paljastamatta nimeä! Huudan sen varmaan koko maailmalle jo heti laitoksella...), mutta sellaiset "vauvansyntymiskekkerit". Saa nähdä jaksanko sitten järjestellä kun vauva on oikeasti syntynyt, voi olla että tyydytään pieniin puutarhakutsuihin mökillä tms:)

Eipä muuta sitten kuin viikonloppuja kaikille!

Salma ja Sintti 33+6
 
Äsh oli pakko mennä katsomaan tuo uusi äitiyspakkaus, ei olis pitänyt! Epäreilua että siinä on tuo vanuhaalari ja liivinsuojatkin on vaihtuneet kestoihin! Kestovaipatkin näyttää entisiä kivemmilta.. En kyllä missään vaiheessa uskonut että olisin ehtinyt tuon saamaan vaikka miten kikkailisin (ja kyllä ne pari kk sitten tulleet kamat tulevat kaikki käyttöön), MUTTA olis tuo ollut varmaan kaikin puolin käytännöllisempikin paketti, ainakin meidän perheelle.. :whistle:
 
Lilli, kiva, että meni kaupaksi! Ja vielä kivempi, että sait myös käsityöinnostuksen! Miehän en ollut ennen raskautta moisia juuri harrastanut (vaikka pentuna rakastin tehdä käsitöitä, on vaan jäänyt) mutta tuumattuani, että äidin tekemä on kuitenkin aina äidin tekemä vaikkei ihan täydellinen lopputuloksesta tuliskaan :) Pitää vaan muistaa laittaa sitten säästöön kaikki seuraavalle sukupolvelle. Ja tätä aikaakin on tässä ollut opetella, eri asia tietenkin heillä, jotka koko ajan normaalisti ovat käyneet töissä.

Salamanteri, kaveri piti tosi kivat "nimijuhlat", eli juuri sellainen puutarhakokoontuminen, johon kaikki toi jotain pientä syötävää. Kaukana virallisesta menosta siis. Ainiin vinkkinä jos tulee ulkomaalaisia vieraita, niin heidän lapsille maistuu karjalanpiirakat. :D Mutta miun sosiaalinen elämä on täällä ollut niin hiljasta, ettei moinen kyllä onnistuis.

 
Oli oikein kiva tuo uusi äitiyspakkaus, varsinkin vanupuku vaikuttaa kätevältä. En ole ihan vastaavia kaupoissa nähnytkään.
No eikös vanha pakkaus jaeta kuitenkin loppuun ennen 2010-mallia, ja sitä on aika vaikea ennustaa jos uutta pakkausta halajaa.

Salmander Tuollaisia "syntymiskekkereitä minäkin mietin, tulokkaan nimen voisi julkistaa siellä vaikka kakkuun kirjoitettuna :)
 
Moikka! :wave:

Tarkistinpa tossa iteki millo mulle maksetaan eka äitiyspäiväraha. Äitiyslomahan mulla alkaa nyt tulevana maanantaina eli 26.4 mut eka päiväraha maksetaan vasta 1.6 :eek:
no mut mulle maksetaan onneks sairauspäiväraha vissiinki nyt huhtikuun lopussa nii saa ens kuussa vuokran ja muut laskut maksettua eli eiköhän tässä pärjätä sinne asti.

Täällä oli aivan ihania masukuvia, pitäisköhän sitä taas iteki laittaa
eli tässä on 34+0 keskiviikolta.


ON: tänne ei sen erikoisempia. Kivut ja kolotukset tietty kuuluu jokaiseen päivään, mut suppareita ei onneks tuu, harkkasuppareita lukuunottamatta.
Vauva on tosi vilkas ja venyttelee oikein hartaasti ja usein on myös hikkakin =)

Uuden äippäpakkauksen kävin kans tänään katsastaan ja mua ei kaduta yhtään että sai -09 pakkauksen, nuo uuden pakkauksen vaatteet oli vähä liian retroja mun makuuni ja tykkään enemmän tosta haalarista mikä me saatiin. Ainoa mikä oli ehkä tossa uudemmassa pakkauksessa hienompi oli se oloasu, mä en tykkää yhtään tosta oranssista mikä meillä on :whistle:

Mulla on tullu nyt aivan kauhea hinku päästä harrastaan kunnon rääkkiliikuntaa ja odotanki jo syksyä että saa ostaa kuntosalille kuukausikortin ja käydä pari kertaa vkossa salilla/jumpassa, mies saa sen ajan olla vauvan kans, pakko päästä näistä kiloista pois. Aion päästä lähtölukemiin painossa keinolla millä hyvänsä :p

Jaksamista kaikille kipujen ja kolotusten kanssa! :flower:
Ja mukavaa viikonloppua! =)

Niiskuneiti- ja masukki 34+2 :heart:
 
Iltaa tytöt ja masut!

Tänne on tullut ihan hirmusti tekstiä, joten en varmaan kaikkea muista, mitä piti kommentoida.

Aloitetaan nyt vaikka kummeista ja nimenannosta, joka on meillä vielä päättämättä. Mies ei kuulu kirkkoon ja itse olen ortodoksi. Tämä asettaa hieman haastetta kummivalinnoille, koska kaveripiirissä ei ole muita ortodokseja. Tosin en ole mitenkään uskonnollinen ihminen, joten ollaan harkittu ihan jotain omanlaisia ei kristillisiä nimenantojuhlia, mikä taas olisi sitten tietysti jonkinlainen järkytys vanhemmille sukulaisille.

Seuraavaksi ultrakuulumisia eli tänään oli kontrolliultra, jossa todettiin, että kasvu jatkuu yläkäyrillä ja tätä menoa vauvelista povataan 4,5 kiloista. Synnytystapa-arvio siirrettiin neuvolasta sairaalaan ja se on sitten n. 3 viikon päästä. Käskivät myös uuteen sokerirasitukseen ja saarnasivat ruokavaliosta |O
En tiedä olenko jotenkin vajaa, mutta en osaa hirveästi huolestua tuosta vaavin koosta. Isänsä on ollut 4,4 kg ja pari viikkoa etuajassa ja itse olen ollut myös lähes 4 kg.

Käsien puutumisesta ja säryistä kävin eilen työterveyslääkärillä, joka määräsi fysioterapiaan ja viikoksi sairaslomalle. Totesi, että osittain puutuminen johtuu varmasti turvotuksesta, mutta mulla on myös niskat niin jumissa, että voi johtua myös siitä. Katsotaan sitten ensi viikolla tarviiko tässä töihin enää mennäkään, 7.5. olisi nimittäin viimeinen työpäivä ennen mammalomaa.

Nyt on mentävä pakkaamaan ja evakuoitumaan vanhemmille maalinkäryjen tieltä.

Mukavaa viikonloppua!

Jonttu & jättis 32 + 5
 
Kävin katsomassa uuden äitiyspakkauksen ja oon kyllä sitä mieltä että toi 2009 on hienompi :p Joku mainitsi että aika retro on 2010 pakkaus ja samaa mieltä. Ne haalarit on ihan kivoja uudessa pakkauksessa mut muut vaatteet ei ole mun makuun. Ainoa mikä oikeasti on paljon hienompi on toi lämpömittari :D Mun lemppari on tosin vuoden 2004 pakkaus, se on jotenkin aivan ihana...Tosin sininen on siinä aika dominoiva väri. Vai veiskö toi 2007 kuitenkin voiton hienoimpana, se on jotenkin ihanan hempee. Googletin jostain että mitä maksaa ostaa äitiyspakkaus ja löysin summan 275euroa, ohhoh! On kyllä hienoa saada ilmaiseksi.

Täällä ärjy kurkkukipu iskenyt ja olo muutenkin vähän kehno. Plääh. Pitäskö mennä syömään suklaarakeita.

tinysteps 30+5 (30+1)
 
Mä oon kyllä kans sitä mieltä että 2009 äitisupakkaus on kivempi kuin 2010, noin niinku yleisesti. 2010 pakkauksessa on hyvää se vanupuku ja kestoliivinsuojat. 2010 ehdottomasti huonoin juttu on se, että siitä puuttuu nostalginen auringonkukkahelistin, siis miten on mahdollista!! Sehän on ihan mahtava ja suorastaan legendaarinen!
 
Mä haluan tuon vanupuvun 2010 pakkauksesta :headwall:
Pitänee kyttäillä jos joku omastaan luopuu!
Noi liivinsuojatkin ois ollu aikas jees.

Mä oon siivoillu taas melkeen koko päivän.
Siskon miehen kanssa tein tosin jonkun aikaa autoremppaa päivällä lumisateessa :D

Mietiskeltiin tossa että mitä tehtäis ja mies ja siskonmies päätti vaihtaa meidän makkarissa järjestystä ja kasata pinnasängyn!
No en laittanu vastaan vaikka vapun jälkeen vasta piti tuo pinnis koota.
Tuolla se nyt odottaa nukkujaansa :D
En kyllä vielä laittanut mitään petivaatteita sinne, laitan vasta lähempänä H- hetkeä sitten.

Maira Onneks kaikki olikin ihan ok siellä. Toivotaan että ipana kääntyy vielä!

Ääh en mä jaksa rustailla ihmeempiä. Jos vielä vähän aikaa olis ukkojen seurassa ennenkun painun maate...

Jane ja veijokeiju 32+4
 
Huomenta! Meillä esikoinen flunssassa ja heräs tänään (ja herätti myös kaikki muut) klo 05. :headwall: Onneks on nätti aamu... Kahvi pelastaa.

Mairalle tsempit! Pikkasen pelästyin, kun luin sun ekasta lääkärikäynnistä, mutta onneks siellä toisessa selvis enemmän! Toivotaan nyt, että vauva tajuaisi vielä itse kääntyä.

Oon tässä aina 5 min. pätkissä lukenu noita tekstejä, kun eilen oli tupa täynnä vieraita, niin en nyt muista muuta kommentoitavaa...

Meillä on tänään hautajaiset ja huomenna sellaset kyläjuhlat, joissa pidetään pihakirppiksiä ja me myydään myös ruokaa ja munkkeja & mummonmehua. Hulinaa riittää!

Mä nukun edelleen pääosin selällään. :eek: Ja hyvin nukunkin! Onko muita?

En edes kattonu noita äitiyspakkauksia kun esikoisella se oli niin pettymys. Vaatteet oli aika karseita ja aivan väärän mallisia meidän pitkälle ja hoikalle tytölle, joten käytettiin vaan murto-osaa niistä. Kynsisakset ja lämpömittari oli mun mielestä hyvä juttu ja ne on edelleen esikoisella käytössä. Oon katellu Pyrylle vaatetta kaupoista ja ei ei ei. Miks Suomessa on niin karseita poikavauvan vaatteita? Ja sit ne on mallia säkki! Oon tilannu niitä Mamas&Papas -merkkisiä nyt Briteistä ja taidan jatkossakin tilata... Saa vinkata, jos on eteen Suomen markkinoilla tullut joku hyvä vaatemerkki pojalle! Uusimmassa Me&I -mallistossa oli ihan kivoja paitoja, mutta ne menee sitten vähän isommalle lapselle.

Nyt aamupesulle! Aurinkoista viikonloppua!
 
Tipu Topakka
Huomenta ihanat naiset!

Öyh, pahoinvointi jyllää ja olo on kuin raskauden alkuvaiheessa :x
Ihania vauvamasu kuvia täällä :heart: Meikäläisen maha on kyllä aika pieni. Näistä kolmesta raskaudesta kaikista pienin.. Lieköhän vauva kummallisessa asennossa?? Painoarvion mukaan ois samaa luokkaa, kuin esikoinen..
No, onhan tässä vielä aikaa kasvatella kupua :D
Kummeista ja ristiäisistä Me päätettiin pitää ristiäiset Suomessa :heart: Koska lapset saa täällä heti synnärillä nimen ja meneevät suoraan rekisteriin molempiin maihin, niin noilla ristiäisillä ei sen puoleen ole kiirettä. Täällä on muutenkin tapana pitää ristiäiset vasta n. 1v:nä tai myöhemmin. Kamala ongelma ketä pyytää kummiksi! Kun kaikki on jo käytetty :eek: En haluais ketä tahansa, vain sen takia, että täytyy olla 2 kummia.. Harmittaa, jos vauva saa jonkun "hätävara kummin".

ÄP Kiva ois saada moinen, mutta en ole oikeutettu saamaan sitä. Ja olihan tuo aika poikamainen =)

Nukkumisesta Mulla tulee öisin tosi kova repiä kipu alavatsalle sivuun. Niin kova kipu, että lamauttaa ihan liikkumattomaksi :kieh: Olen monta kertaa asiasta valitellut lääkärille, mutta hänen mukaan vaan rajua kohdun kasvukipua ja kiinnikkeet kiukuttelee.
Jotenkin tulee muutenkin herättyä varmaan saa kertaa yössä. kroppa valmistaa tuleviin öihin ;)
Hauskaa viikonloppua kaikille! Itse isken sormet multaan ja puleeraan pihassa. Säätiedotteen mukaan tänään +25°C

Tipu ja Amelie rv.31+5
 
tipu topakka täällä sataa lunta missäs sä olit kun noin lämmintä on?

torstain monikko odottajien synnytysvaömennus ei mennyt ihan putkeen kierros jäi kesken ja jouduin osastolle tiputukseen kun tuli supistuksia 2-3 min välein ja aika koviakin. No eilen kylläkin pääsin kotia ja illalla tuntu että olisi ollut parempi jäädä sinne lepäämään vielä mutta onneksi olo rauhoittu yön aikana ei vaan saanut nukuttua kunnolla.
 
Tipu Topakka Täälläkin tuntuu taas nivusten suunnalla kovaa kipua nukkumaanmennessä, varsinkin jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Inhottavaa, mutta kai se on vaan jotain kiinnike/kasvukipua.

Mies oli eilen kuulevinaan pojan sydänäänet vatsan läpi, piti samalla minun ranteesta kiinni ja syke oli paljon nopeampi. Oli sen jälkeen ihan pähkinöinä :heart:

Saatiin eilen vihdoin myös vaunut kotiin, ja on ne hianot!

Lilli80 ja Milkei Löysin tälläsen sivuston/ohjeita, jos inspiraatio iskee.. :)
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=30&lang=fi

pikinen Voi ei! yritä nyt lepäillä rauhassa :hug:

Kivaa viikonloppua!
 
Aurinkoista lauantaita mammoille ja massuille B)

Pakko oli tulla hieman lepuuttamaan jalkoja siivoustouhujen lomasta. Alkaa tuo elopaino jo lähennellä tyrannosaurusta niinpä jalat kipeytyy.. vielä olisi ikkunanpesua ja haravointia tälle päivälle. Esikoiselle ostettiin ensipyörä appareilla ja työntökahvalla. Nyt sitten on kovasti aamupäivä harjoiteltu. Kävelypyörä tuntuu kuitenkin vielä olevan se ykkönen, tosin minun on jo hankala ehtiä perässä massun kanssa..

Onneksi Maira selvisit säikähdyksellä! Minulla ei ole vielä kokoarviota ollut, mietin vain, että onko parikiloinen pieni näillä viikoilla.. Meillähän on sama la. Minulla myös hassusti tuo vauva tuolla mahassa, aivan poikittain ja levittää mahaa sivusuunnassa.

Äitiyspakkaus 2010: en ole harmissani, että sain tuon 09 pakkauksen. Uudessa tuo makuupussi oli kyllä aivan ihana. Ne leijonapöksyt oli myös symppikset. 09 pakkauksessa oli mm. ihana sammakkoruokalappu! Toppapuvusta en oikein perusta. Minulla on 07 pakkaus, jossa oli mielestäni tosi kiva toppahaalari, esikoiselta se jäi kokonaan käyttämättä, joten menee nyt uutena vauvalle. Meillä noita vanupukujakin löytyy varmaan viidet, siskolta edellisistä pakkauksista ja jostain muualtakin niitä kantautunut. Juuri saanut pestyä ja silitettyä kaikki vauvanvaatteet 70 cm asti, olihan urakka! Kaappeihin kun vielä sais laitettua..
Mussupussu: Olen samaa mieltä noista poikien vaatteista. Haaveksin kovasti prinsessasta, tytöille on vaan niin kivoja vaatteita. No.. pitää kait jonkun sukuun ne pojatkin tehdä ;) Vaatteista Bogi ja Benetton on mielestäni ainakin olleet hoikan sorttisia, meillä on ikäisekseen pitkä ja hoikka poika. Minä tosin tykkään H&M:n vaatteista ja ne ovat myös sopineet meillä hyvin. Olen saanut paljon vaatteita lahjaksi, pitäisi ihan katsastella merkkejä, kun vauvana oli jotain tosi hyviä hoikan vauvan malleja minulle oudommista merkeistä.. Katselin tuosta vauvanvaatepinosta, että bodeja olis ainakin Brubaker merkkisiä jotka oli tosi kivoja ja hoikan mallisia..

Ristiäiset: Minulle on aika tärkeä tapahtuma. Meillä esikoisen risti sama pappi, joka vihki meidät ja haluaisin saman myös vauvalle. Toivottavasti vielä suostuu tulemaan, oltiin viimeksi juuri muutettu tähän viereiseen kaupunkiin ja silloin vielä sopi lainata naapurista pappia. Kummit mietitään myös tarkkaan. Olen ollut myös parissa nimiäisissä ja kirkkoon kuulumaton kaverini on pyytänyt lapsilleen silti "kummit". Hyvin on ratkaisu toiminut.

Lilli80: Täällä myös odotellaan pöllösiä :p Olin kaukaa viisas ja tilasin esikoiselle, vauvalle ja itselleni omat.. Tosin mies ihmetteli, missä hänen pöllönsä on ;)

Huh, kait se pitää mennä jatkamaan hommia..

Unna ja Nuuk 33+öööö4






 
mjm
Heip.

Perhana, kun jo kolmatta kertaa yritän kirjottaa tätä samaa pätkää, kun aina saan sählättyä sen jonnekki bittiavaruuteen, kun painan läppäristä vahingossa mitä nappeja sattuu... :kieh: :headwall: Ehkä tässä osasyy, miks tulee niin harvoin kirjoitettua.. :LOL:

Neuvolassa oli kaikki ok. Pissa viljeltiin äippäpolin kehotuksesta - oli neg. mut vielä labraan tulehdustestiin varmuuden vuoksi. Tämä siksi, kun jouduin soittaa sinne viime pe, kun tuli yli tunnin minuutin suppareita 3-5 min. välein. Sain neuvoks ottaa 1 mg parasetamolia ja levätä. Meni sillä ohi, eikä tarvinnu lähtee minnekään.

shawne78 , joo ei oo kiva vaiva noi käsioireet. Tässä raskaudessa mulla on vasta puutumista makoillessa ja pientä särkyä välillä. Toivottavasti ei tuu yhtä rajuna oireet, ku viimeksi. Mun siskolla ja äidillä on leikattu kans rannekanavat, joten mullakin on ilmeisesti perimän kautta raketeellisesti ahtaat kanavat ja siks reagoi esim turvotukseen niin voimakkaasti. Voimia sulle ja JonnaH:lle (ja muille asiasta kärsiville) kans tän pirullisen vaivan kanssa. Ja tietty kolotus- ja vaiva :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Imetystoppi kuulostaa kätevälle.

Syyshortensiako oli antanut levottomiin jalkoihin hoitovinkkiä? Hitsi, kun multa on mennyt ohi - voisiko joku vinkata? Tää on tullu nyt uutena vaivana. Oon kokeillu rasvaa (viilentävä efekti), villasukkia (lämpö, kutina hämää kolotuksentunnetta?) ja kohoasentoa. Ton viilennysefektin oon ehkä itte kokenu tehokkaimmaksi.

Nimijuhlista oli puhetta. Me pidettiin esikoiselle nimiäiset (kun ei kirkkoon kuuluta), joissa oli pienimuotosta ohjelmaa - lyhyt puhe, laulua. Sit meil oli haltija-/siviilikummitkummit. Lapselle ja kummeille tilattiin muistoksi kummitodistukset täältä http://www.pro-seremoniat.fi/palvelut/kummitodistus.phtml. Vauvelille pidetään varmaan saman tyyliset juhlat.

Hienoja masukuvia oli myös!

Yöt on täälläkin aika levottomia ja katkonaisia. Niin kuin Tipu Topakka sanoi: Jotenkin tulee muutenkin herättyä varmaan saa kertaa yössä. kroppa valmistaa tuleviin öihin ;) Näinpä.. :whistle: :kieh:

Rauhallista vkl kaikille! :wave:

mjm ja masu tasan 31+0 :heart:
 
Itseasiassa, kun asiaa tutkiskelin niin parikilonen ei edes ole normaalia pienempi näillä viikoilla, johan tuo opus mikä neuvolassakin annettiin kertoo et painoa pitäis olla n.2,1kg, joten mä huithait meinaan nyt noista jutuista et olis liian pieni...Muulla ei ole väliä, kunhan kasvua vaan tasaisesti tulee koko ajan eikä pysähdy. :)

Käytiin sit tampereella kattelemassa autoja, niinhä siinä kävi et kuskin nakki mulle napsahti kotia tultaessa...En oo kovin ilonen, mä kun oman osani noista känniääliöistä sain jo viime lauantaina ja taas joutuu..Isännän vein tossa tunti sit tallille ja toivon ettei ne saa mitää älynväläyksiä lähtee taas johonki, juopotelkoot siellä niin noukin sit vaan yöllä kotiin sen... :whistle:

Aika hurjaa, toukokuisissa on syntyny jo kamalasti vauvoja, se on kuule meidän huki alkaa jakaantuu ens kuun lopulla.. =)

Mutta illanjatkoja kaikille, voikaa oikein hyvin ja hellikää itseänne! :heart:

Maira ja temppuemppu 33+4
 

äitiyspakkaus mun mielestä tuo äitiyspakkaus-10 oli kaikinpuolin ihana makuupussi oli super söde samoiten osa vaatteista + toppahaalari. kevythaalarista en tykännyt. oon muutenkin hurahtanut retroon/uusretroon niin nuo oli ihania ja ehdottomasti hienompi kun 09 pakkaus.

vaatteista muuten tytöille on ehdottomasti paljon ihanempia vaatteita ja isommat valikoimat ja kun täällä perähikilässäkin kirppiksiä koluaa kirpputorit notkuu pieniä tytön vaatteita pojille löytää sillon tällön toisin oma tyttönikin kun käyttää jo 134cm niin sekin on oma haasteensa h&m:llä kyllä edelleen löytää tytölle mieluista vaatetta..
meillä vanhempi poika melkein 6v on ongelma sillä poika on niin pitkä ja hoikka (syntyessään 4,140g)
että housu probleema on välillä ihan mahdoton kun housussa pitäs olla hyvät "pienintimet" ja mitä nyt muutamat kollegehousut nytkin on niin näyttää todella hassulta kun narut on ihan piukassa mutta housut roikkuu tyhmästi päällä yhteen punttiin mahtus vaikka 2 jalkaa. sama ongelma on muutamissa boxereissa ja milläs niitäkään pienentää toinen sit nostelee jatkuvasti.

painosta terkka siis mulle sano että alle 4 kiloinen ei tule olemaan mutta kyssissä alkavat vasta rv 36 jälkeen sanomaan syntymäpainoarvioita että kuin paljon yli 4 kilon mötikkä sieltä syntyy..
oon yhden 4,140g synnyttänyt 38+4 (ja nykyään pikkunen ruippu) =) avopuoliso on ollut syntyessään 4,4kg ja esikoisestakin jos ois laskettuna päivänä syntynyt ollut se painoarvio 4,2kg (synty 38+1 3,740g) eli jos vähän yli 4 kilonen syntyy niin varmasti kestän mutta jos se onkin 4,5 --> niin kauhistuttaa kun ei nuo painoarviotkaan ihan luetettavia oo vaan voivat heittää suuntaan jos toiseenkin.

terkka sano että jos mun pelot käy ihan sietämättömiksi niin se laittaa lähetteen pelkopolille jutteleen.
eniten mua nyt jänskättää/pelottaa tuo paino ja toiseks kuinka nopeesti tämä syntyy voiko syntyä vielä nopeammin kun edelliset (2h30min ja 1h55min) vai kitkuttelenko yhtä kauan kun esikon aikana (23h45min) jos tulee nopee lähtö mihin lapset kun sukulaisia ei lähellä ja jos ukkeli töissä niin ei pääse sieltä ihan heti tuleen.

yöt nykyään nukun todella hyvin yöt yhteen aikaan heräsin yöllä ja saatoin 1-3h olla hereillä mutta nykyään yöt siis menee todella hyvin koska en osaa nukkua missään muussa asennossa kun mahallani kädet tyynyn alla niin nukun edelleen tai puolimahallaan laitan peittoa vähän mahan tueks.

ristiäisistä/kummeista
mä en oo niitä kauheesti miettinyt edelleenkään ukkeli ei oo suostunut ees mun nimi ehdotukselle eli siitäkin vielä taisto käy. kummeista meillä on molemmilla todella pienet suvut ja senpä takia jo kaikki kummi ehdokkaat on jo muilla lapsilla eli varmaan pitää mennä uusintakierrokselle laskuista jää heti pois mun kaverit/suku jotka eivät aio tulla ristiäisiin (ajomatkaa 400-500km tänne) ollaan täällä asuttu 4 vuotta ja ainoastaan mun isä on kerran sinä aikana känyt.eli kummit tulee miehen pienestä suvusta kun vaan tietäs ketkä.. ristiäiset pidetään varmaan vasta heinäkuussa näillä näkymin.. kunhan nyt jostain nimestä päästäs ees sopuun..

täällä taas torstain äippäpoli käyntiä odotellaan
laskeskelin että elmeristä oon saanut 9 ultra kuvaa joista 2 4d kuvia on ne vaan ihania ja näkee kasvun kun eka on ihan papu vasta

 

Yhteistyössä