~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Sf-mitta ja lapsen koko Vertailun vuoksi minäkin laittelen, kun on nuo neuvolavihot tuossa...

Esikko:
Rv 28+3 & Sf 28,5 cm
Rv 31+0 & Sf 29,5 cm
Rv 33+1 & Sf 31 cm
Rv 35+3 & Sf 32 cm (jäikin korkeimmaksi mitaksi, sillä rv 37+1 oli taas 31 cm)

Syntyi rv 38+4 ja painoi 3170g... muistaaksen arvioitiin 3,5kg:ksi.

Tämä kakkonen:
Rv 29+4 ja Sf 26,5 cm
Rv 31+5 ja Sf 29 cm
Rv 33+5 ja Sf 31 cm

Ja katsotaan mitä tuleman pitää, mutta neuvolassa veikkasivat, että samoihin mittoihin tulisi eli ei mikään isokokoinen. Koon vuoksi olisi ihana, kun olisi vielä yksi ultra, jossa saisi painoarviota... =)

garden ja reiska 34+5
 
Kiitoksia kannustavista masukommenteista! :flower: Livenä kohtaamiltani ei niin tutuilta ihmisiltä tunnun saavan osakseni lähinnä hyväntahtoista hieman huvittunutta hymistelyä ja 'se näyttää ihan siltä kuin sen voisi tuosta vaan irrottaa'-tyyppisiä kommentteja. Lenniina, en ole pahemmin kärsinyt selkäsäryistä - onneksi. :whistle: Tukivyö on käytössä, mutta ei päivittäin, kun se ei oikein istu kaikkien housujen kanssa. Mahan painon huomaa oikeastaan sellaisina päivinä, kun on paljon liikenteessä, eikä pääse välillä rauhassa istumaan.

Huh, Rapu on saanut melkoisen painoarvion tulokkaalle! Et kuitenkaan vaikuta siltä, että tuon kokoisen synnyttäminen jännittäisi? Oliko esikoinenkin isokokoinen syntyessään?

Miumiu, kyllähän kirkkoon kuulumaatomallakin lapsella voi olla "haltijakummeja", aikuisia, joilla olisi joku erityinen rooli lapsen elämässä. Kummit tuntuvat usein olevan lapselle tärkeitä ihmisiä, oli sitä kristillistä kasvatusvastuuta tai ei... :)

Tänne odotetaan sähkömiestä saapuvaksi. Pitää saada yhdestä huoneesta pistorasiat maadoitettua, jotta voidaan ottaa hankkimamme kuivausrumpu käyttöön! Ihanaa! :D Nyt jo on tehnyt pyykinkuivaustilan kanssa tiukkaa tässä kolmiossamme, puhumattakaan siitä, mitä se olisi ollut, kun lapsosia onkin yhtäkkiä kolminkertainen määrä. Tarpeellinen hankinta siis, mutta kyllä tuo viime aikainen rahanmeno hirvittää. Kun se kunnollinen äippärahakin pätkähtää ensimmäisen kerran vasta juhannukseksi tilille... :kieh:

No, tää on tätä.

Myntti och pojkarna :heart: :heart: 31+6
 
Nyt on neuvolassa käyty. Kaikki näytti olevan ok, pissaa ei katsottu, paino oli LASKENUT viime tiistailta 200g (painokohan se mun tukka ennen noin paljon enemmän :D ) eli 88,8kg,SF 32. Eli "pudottiin" takaisin yläkäyrälle. Poika on kuulemma tooooooooosi alhaalla nyt, ehkä siitä nuo iskiaskivut. Sen kyllä arvasinkin, että alhaalla on, kun hikka tuntuu lähinnä nykyään tuolla häpyluun ja häntäluun välissä. Eikä kuulemma tunnu ainakaan miltään ylisuurelta. Kysyin nimittäin, että mitäs jos mennään hirveesti yläkäyrillä niin tehdäänkö täällä asian eteen jotain (esim käynnistelläänkö). Ei kuulemma täällä käynnistetä, vaan täällä ollaan enemmän huolissaan liian pienistä vauvoista. Ellei nyt sitten ultrassa ensi viikolla esiinny jotain todella suurta kasvua, tyyliin yli 5-kiloista arviota syntymäpainosta. Että sitten pusketaan ulos vähän isompaakin vauvaa, kai se sieltä tulee. Paikat hajoo jos on hajoakseen :D Anoppi oli ollut syntyessään 6-kiloinen, niiden kuopus 5-kiloinen ja miun mies yli 4-kiloinen, niin hyvät mahkut on ainakin vaikka itse siskon kanssa alle 4-kiloisia ollaan oltukin. En osaa silti pelätä jotenkin sitä synnytystä vieläkään, tietty vähän, muttei kauheesti. Bussipysäkillä tapasin pari viikkoa sitten vanhan leidin, joka kertoi olleensa tuolla samalla klinikalla 48 vuotta töissä ja sinä aikana kuoli synnytykseen yksi, että hyvät saumat on sieltä elossa selviytyä kuitenkin. En sitten tiedä, miksi tämä tuntematon leidi katsoi asiakseen faktan miulle informoida :D

Iskiakseen suositteli avuksi vyötä ja sitä Tenns (?)-laitetta. Voltarenit ja muut ehdottomasti kiellettyjä, eikä suositellut kiropraktikkoakaan. Istumista pitäisi välttää. Kuntouttaja soitti juuri, että yksi hänen asiakkaistaan oli perunut, joten ottaa miut tänään vielä viimeisenä potilaana sisään, katsotaan jos sieltä tulisi vielä jotain vinkkejä. Jos ei nyt parannusta, niin keinoja välttää kivun pahenemista sitten ainakin. Voin sitten kertoa muillekin vaivasta kärsiville, jos sieltä jotain erihyvää neuvoa pukkaa.

Sain vielä lainaksi kätilöltä pari raskaudesta kertovaa englannin kielistä kirjaa, toinen vauvahieronnasta ja toinen vähän hipihtävä "natural birth" -kirja. Hipihtävä on kyllä kätilökin, tosin ei tuputa mitään. Lisäksi saatiin lainaksi profilax-dvd, niin ei tarvii 350e laittaa kurssiin.

Noista "kummituksista" vielä, että haluaisin nimenomaan enemmän sellaisia "mentoreita" lapsen ympärille. Ei mitään maallista krääsävastuuta, vaan joukko mahdollisimman erilaisia ihmisiä, joilla olisi lapselle jotain tarjottavaa. Käsityöt, taiteet, musiikki, nikkarointi, räväkkä, rauhallinen... Jotain kiinnostuskartoitusta olisi kiva tehdä, kun ei ole itsestäänselvyys, että maasta toiseen yhtäkkiä aletaan pitää toisen lapseen yhteyttä. Itselläni on kaksi kummityttöä, joita näen hirmu harvoin, mutta joista vanhin ihan pienestä lähtien miun kuvan nähdessään kävi hakemassa piirrustuslehtiön äidilleen kun ihan ministä asti yhdessä töherreltiin. En sitten tiedä, kuulostaako tällainen hölmöltä muiden mielestä. Mut oonkin vähän tämmönen hippi kanssa :)

Jos sitä menis pikku päikkäreille, Damien on pitänyt minuu hereillä aamuneljästä asennosta päätellen tökkimällä minuu nyrkeillä kylkeen :D :heart: Miun pieni (?) termiitti!

milkei 31+3
 
Myntti Tottakai voi olla haltiakummeja:) Mutta en usko että lähdetään niitä erikseen nimeämään, vaan tulevat sitten ihan luonnostaan. Miehen sisko esimerkiksi on kutsunut itseään tädiksi heti raskauden alusta asti - kummitäti tai täti, on varmasti yhtä läheinen.
Olisikin mielenkiintoista jos kuuluttaisiin kirkkoon, niin en heti keksi tuttavapiiristä ketään jota olisi edes mahdollista nimittää virallisesti kummiksi (kirkkoon kuuluvaa)

Milkei Samaan aikaan linjoilla, "mentori nimike kuulostaa minusta oikein hyvältä!
 
Hei mites te joilla on ollu ummetusta, onko helpottanu nyt kun on vähän isoimmilla viikoilla?
Mulla on ainakin tavara liikkunu niin liukkaasti koko viikon ettei oo ummetusta tarttenu pelätä.. :p Nivuskipuja on alkanu nyt olee aika paljon, liekö tuo jo painattaa vähän alaspäin tms..
 
Imetystopit joita oli h&m meinasin niitä ostaa, mutta suurin koko oli M ja näytti ihan siltä ettei mahu päälle. Ja olisin sovittanut mutta ne molemmat topit oli kiinni hälyyttimillä ja hintalapuilla toisissaan joten sovitus jäi tekemättä. Enkä summissa uskaltanut ostaa.
Käyn taas joku päivä kattomassa josko rekkiin ois eksynyt L kokoa.
Myyjältä kysyin myös että saako irrottaa toisistaan niin ei saanut koska ne myydään pakettina ja kyllähän sä oman kokosi tiedät sanoi myyjä :headwall:
Idiootti! Sama myyjä sanoi että mun vartalolle vaatteet löytyy erikoisliikkeistä! PAH!
Sanoin että on saattanut koko muuttua raskauden myötä, myyjä naureskeli vaan.

Mulla ei ole ollut ummetusta missään vaiheessa onneks!

Oon tarkkaillu tota mun pissaa täälä kotona ja aina on puhdasta näyttänyt JEE!
Äsken just viimeks kävin pissimässä tikkuun.

Viimeyö oli ihan kamala kun mies riehui hammassärkyään.
Välillä yritti nukkua istualteen välillä käveli pitkin kämppää ja veti kuulemma yön aikana huiviinsa 3kpl 1000g para tabseja!! :eek:
Noh nyt on käynyt hammaslääkärissä viisauden hampaan poistossa ja sai saikkaria tän päivän.
Noh toissa päivänä alkoi kaappien laitto seinälle ja nyt parhaillaan nousee 2 viimestä!
JEEEE :p Hidas tahti kun ei oo kerennyt tehä remppaa kun vasta töiden jälkeen.
Mutta kohta saan keittiön kaappeihin tavaraa ja vauvan hoitopöytä ja kaapit vauvan omien kamojen käyttöön. Nyt ollut keittiön kamat siellä.
Tosin noissa ei oo vielä ovia et kaikki kamat näkyy mut ei se mua haittaa...

Niin ja itsellä oli myös kipuja, vihloi mahaa aivan sairaasti!
Ennen en oo tämmöstä kipua tuntenut!
Miehelle yöllä sanoinkin että toivottavasti ei tuu lähtö. :LOL:
Housut aamulla ihan jossain töhnässä yäk...

Mekään ei kuuluta kirkkoon mutta jonkunlaiset nimeämiset aiotaan kuitenkin järjestää.
Mutta ei olla yhtään kyllä mietitty millasta keksis.
Ei olla vielä uskallettu miehen sukulaisille kertoa, ettei kuuluta enää kirkkoon.
Vaikka viime vuonna erottiin siitä puljusta.
Siellä kun on kaikenmaailman jeesustelijoita.... Ymmärrys ei heillä varmasti riitä.
Mutta omapahan on asiamme.

En mä taaskaan muista mitä luin tuolta aijemmin huoh :ashamed:

Hei kertokaa nyt tyhmälle että kun mun saikkari meni ja katkes yhellä päivällä, (koska en saanut työterveyteen aikaa) niin meneekö taas työnantajalle maksettavaks?!
Mä oon ihan pihalla näistä asioista.
Pomo sanoi että hänhän saa antaa ilman saikkulappua 3 päivää vapaata ja lupas sen 1 päivän mulle saikkariks vaikka lappua ei ole.
Mutta nyt pähkin et pitääks mun hakee kelasta vai mistä saan rahaa?!
Tajuskohan kukaan mitä yritin kertoa :whistle:

Tuli verolaput saan takasin vähän reilut 400e ja siihen vielä pitää laittaa kilsat et ihan kivasti!
Ai niin ja täällä joku puhu että pitää kelaan viiä uus verokortti ettei tuu mätkyjä vai miten se oli?!


Noh jos kävis välillä sanomassa omia mielipiteitä tuolla rempan keskellä ;)

Jane ja olio 32+3

Mä en kestä tätä dementiaa.... :'(
 
Janella Onpa hyvä että mainitsit noista topeista. En sitten edes vaivaudu Hennesille menettämään hermojani, kävin nimittäin joskus aikaisemmin katselemassa imetysrintaliivi-settiä. Olivat tietysti hälärillä kiinni toisissaan. Mutta yksi pari omaa kokoa oli irti, joten sovitin. Ja olivat ainakin kaksi kokoa liian pienet! Niin että jätä vaan myyjän kommentit omaan arvoonsa :kieh:
Tulehtunut viisaudenhammas voi olla todella kipeä, varsinkin jos tulee leukalukko. Sympatiat miehellesi, itse kerran yöllä epätoivoisena desinfioin kipeää hammasta huuhtelemalla suuta viinalla. :ashamed: (Parin tunnin päästä oli töitä, joten aine ei mennyt vatsaan asti). Yllättävää kyllä auttoi sen verran että pääsi lääkäriin :LOL:

Onneksi työpäivä loppuu just, vatsaa vihloo oudosti. Toivottavasti ei ainakaan näin säännöllisenä tuikkimisena jatkuisi tai pitää kohta soitella johonkin.
 
heip..

tässä en nyt ehdi lukeen ja vaan omaa napaa.. just selvisin töistä ja 18.00 alkaa tytön kevätjuhla..
hetken ehdin jalkoja ja selkää lepuuttaan..

ihania masu kuvia oli lenniinalla,myytillä ja mussupussulla.

elikkä kävin tänään neuvolassa suluissa edellis käynti)

33+6 ( 30+3)


verenpaine 100/68 ( 114/74)
paino 85,2 (84,2) muutos +292 kaikenkaikkiaan tullut 8,2kg =(
pissa proteiini + ( +)
turvotus - ( -)
hemoklobiini 125 (117) ja siis oli noussut vaikken ollut ehtinyt ees rautatableteita viä hakemaan )
kohdunpohjankorkeus tiukka 34cm vähän löysemmällä 36 ( 32)

ja vakaasti rt edelleen ja tekka olikin ettei sieltä käänny enään yhtään mihinkään sen vrran alhaalla jo on..

no sitten puhuin tästä mun pelosta että elmeri on joku 5-6 kilonen niin terkka sanoi että iso poikahan sieltä syntyy ettei alle 4 kilonen ole !!! apuva nyt mä vasta sit pelkäänkin..
sano että mua seuraillaan ja todennäköisesti aletaan käynnistää jossakin rv 38 tietämillä aikasemminkin jo jos oikein isoa näyttää kattelin että rv 38 alkaa mulla 21.5 eihän siihen oo enään kun 1kk hui.. kunhan ei nyt ihan jätti isoa tulis kyllä sen 4-4,2kilosen varmaan kestän synnyttää mutta siitä isompi kauhistuttaa

no sitten oli tullut kirje kyssistä ja 10.5 joudun munuaispoliklinikalle tai kun mulla on ollut joka ikinen kerta proteiinia pissassa rv 22 jälkeen niin se kai nyt sit tutkitaan mistä se sinne tulee. 5.5 joudun sen tiimoilta omaan terveyskeskukseen veri kokeisiin ja sitten niitä pissa purnukoita saa hakea taas miljoona pitää olla erikseen yö pissat otettuna + vuorokausi pissa..huoh..
ois ollu neuvola tuolloin 10.5 mutta pitää se huomenna perua.

pukamat mulla siis joku patti oli joka ei ollut kipee eikä muutenkaan mutta nyt ilokseni todennut ettei sitä oo pariin viikkoon ollut eli hävinnyt ja toivottavasti myös pysyy poissa.
tai oliko se pukama mutta joku patti se kuitenkin
 
Heippa äiteet ja masut!

Nyt en ehtiny lukea tota viimeistä sivua olleskaan, mutta ehkä palailen asiaan...

Saagattarelle taas iso hali ja onnen enkeleitä ja paljon positiivia ajatuksia!! Olen onnellinen kun kuulen, että olet saanut Valon syliin sinua killittelemään!! Ja siihen asti jaksan näin uskoa! :heart: :hug:

Lumihiutale - tsemppiä pelon käsittelyyn ja ikävää, ellet ole saanut kätilöiltä apua. :( Itse kävin pelkopolilla SATKS:ssa juttelemassa kun aika lailla pelottaa myös tuo vauvan maailmaan puskeminen.
Sain kyllä ihan kivasti tukea ja infoa. Kätilö kun kysyi mikä eniten pelotta, totesin, että jos nyt saan sanoa suoraan niin noi mittasuhteet on ihan päin helvettiä :D Mut onhan ne... Tiättekste mistä sen vauvan pitäis ulos tulla?? ;) Noh, luonnollista synnytystä toivon vaikka oon ihan kauhusta kankeena pelkästä ajatuksesta.

JonnaH - Hyvä että sua kehotettiin hakemaan saikkua jos vaan yhä pahenee. Tämä ei todellakaan ole mitään herkkua, eikä paljoa lohduta että vaiva poistuu raskauden päätyttyä... eipä sillä tiedolla autoa ajeta tai töitä tehdä. :( Mutta lohduttavaa toki, että vauvan kanssa kun pääsee touhuamaan niin käsien pitäis siksi jo palautua. Voin kuitenkin kroonisena, eli ennen raskautta, tämän taudin saaneena lohduttaa myös, että jos se vaiva jää - leikkaus todellakin auttaa! Pieni päiväkirurgiassa tehtävä toimenpide, mutta sen älkeen aika kivulias muutaman päivän ja vaatii kärsivällisyyttä, koska jtta käsi kokonaan toipuisi sillä ei saa tehdä juuri mitään 3-4 viikkoon. Mulla tulee nyt perjantaina leikkauksesta neljä viikkoa, ja alkaa toimia tavalliseen tapaan ranne. Sormissa muutoksen huomasi heti leikkauspäivänä koska kaikki puutuminen jäi leikkaussaliin! Eli ei toivoton tilanne ollenkaan. Ja tosiaan, mikäli vaivaa ei ole ennen raskautta ollut, se jää todennäköisesti synnärille. :) Voimia myös Lenniinalle ja kaikille, jotka asian kanssa taistelee!

Garden- Oot mun mielestä ihan oikeassa, koska mun vauveli on kiinnittynyt jo lantioon ja makoilee nimenomaan selkä pitkin mun oikeaa kylkeä - ja neuvolakorttiin gyne kirjasi RT I.

Onko muilla jo vauva lähtötelineissä?? Mulla siis viikolla 29 totes ultrassa synnytyslääkäri, että pää on kiinnittynyt ja just siinä asennossa, josta ei yleensä enää käännytä eikä irtauduta muutoinkaan. Ei kylläkään puhunut, että ennakoisi jo synnytystä ja kohdunkaulaakin oli 3cm ja suu kiinni. Mutta olotilaa tekee hankalaksi, eikä vissiin oikein enää sais liikkua reippaasti tai rehkiä? Ja yöllä kyljen kääntämiseen iskee tulta alaselkään ja tonne tavaran paikkeille... :/ Se hyvä puolihan tässä on, että jos tytöllä on kiirus maailmaan, on sitten ainakin jo oikein päin ja enteilis sikäli luonnollista synnytystä. :)

Imetysliiveistä oon ajatellut ostaa Carriwell Lace -liivit, jotka on oikeastaan vähän kuin toppi. Ei pitäis kiristää ja koonkin luulin antavan peräks jonkun verran. Sitten kun näkee minkä kokoset nää heilurit on vois tietty hakea kunnon liivitkin. Mutta musta tuntuu, että mun rinnat on pikkuisen pienentyneet - ehkä turvotus on laskenut niistä?

Äitiyspäivärahan
suhteen oon sikäli onnekas, että saan 5.6. asti palkan töistä ja sitten ekan päivärahan kelasta kai kesäkuun lopulla. Elikkä ihan kuten oon tähänkin asti saanut tilin aina kuun lopussa. Miehen isyysloman suhteen oltiin kyl hetki hölmönä, kun sekin tulee takautuvasti ja mietittiin mites lainat jotka menee aina automaattisesti miehen tilistä. Se ongelma ratkes kuitenkin sillä, että mies saa lomarahat ekan lomapätkän jälkeen, jonka pitää ennen kun vauva tulee - olettaen että vauva ei tule ennen kesäkuun alkua. :) Mutta kuulemma katotaan tilannetta kun päälle tulee, ihanaa kun se on sellaisessa firmassa töissä, jossa asioista voi keskustella.

Mut osaatteko kukaan sanoa, miten toi siis menee äitiysrahan kannalta... Siis jos mun työmaa maksaa ekan 2 viikkoa ihan normaalisti palkkaa, jonka jälkeen mun sopimus siellä päättyy, niin alkaako sitten vasta se korotettu osuus kelasta vai miten? Vai meneekö niitä päiviä siinä sitten jo vaikken kelasta vielä mitään saakaan? Oon hiukan pihalla näistä... :)

Tais tulla taas romaanina... Noh, enemmän sit taas ens kerralla! :LOL:

Shawne & Baby Girl 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane69:
Hei kertokaa nyt tyhmälle että kun mun saikkari meni ja katkes yhellä päivällä, (koska en saanut työterveyteen aikaa) niin meneekö taas työnantajalle maksettavaks?!
Mä oon ihan pihalla näistä asioista.
Pomo sanoi että hänhän saa antaa ilman saikkulappua 3 päivää vapaata ja lupas sen 1 päivän mulle saikkariks vaikka lappua ei ole.
Mutta nyt pähkin et pitääks mun hakee kelasta vai mistä saan rahaa?!
Tajuskohan kukaan mitä yritin kertoa :whistle:
Mulle pomo soitti tänään sellasella asialla et palkoista oli tullu tieto et loppuosa saikkarista menee palkattomaks kun oon ollu niin pitkään (ilmeisesti 30 arkipäivää on meillä se raja). Ja oon ollu saikella 4.3.-23.3., töissä olin 24.3. ja sitten saikella taas 25.3.-20.4. (äitiysloma alkoi). Ja palkaton olis 10.4.-20.4. Eli mulla ei ainakaan toi yhden päivän työssäolo vaikuttanu siihen et olis alkanu tavallaan alusta. Mutta saan ilmeisesti kuitenkin kelalta sairaspäivärahaa, koska jos samasta syystä saa sairaslomaa kuukauden sisään niin karenssi on vaan 1 pv. Olettaisin et sulla on sama juttu, siis jos ei sitä pomon antamaa sairaslomapäivää hyväksytä kelassa, niin karenssi olis vaan yks päivä. Mut kannattaa soittaa kelaan (tai työnantajalle) ja kysyä, neuvovat sieltä :)

Tänään on jumpattu mahassa niin et muljunta vaan käy, välillä on sattunutkin kun kädet vispaa jalkojen tahdissa ja se vihloo tonne alapäähän.. Ehkä siellä kierähdettiin akselin ympäri. Muutenki kaveri on ilmeisesti niin alhaalla että välillä kävellessä vihloo, onko se sitten pää mikä hankaa häpyluuhun vai mitä. Monella muullakin tuntuu olevan sama tilanne. Issias on ikävä kyllä täälläkin ruvennut vähän vihoittelemaan, toivottavasti ei pahene tuosta.

Huushollia pitäis siivota kun lähdetään huomenna Helsingissä pyörähtään viikonlopuks ja se on aina kiva palata siistiin kotiin.

Jaksuja kaikille ja leppoisaa viikonloppua :)

Pikkuapina ja Papu 34+6

Muoks:shawne78 Jos saa palkkaa äitiysloman ajalta niin kela maksaa etuudet työnantajalle, ja sinne menee myös korotusosa, ikävä kyllä.. Sä tosin ehdit sitä korotustakin saamaan kun se lasketaan 56 ekalle arkipäivälle.
 
mjm
Tervehdys ladyt ja masut. :wave:

Shawne78 ja JonnaH: Pakko kommentoida noista rannekanavaoireista. Mulla tuli edellisessä raskaudessa noita oireita. Loppuviikoilla ei kummassakaan kädessä ollut tuntoa kolmessa ulommaisessa sormessa. Yöllä särki ja aamulla ei sormet taipunu juuri ollenkaan. Muistaakseni kesti 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, ennenku kädet oli normaalit. :eek:

Jos tossa myöhemmin neuvolaluulumisia laittelisin.

Illanjatkoja ja hyvänvoinninhaleja! :hug:
 
mjm - no joo, mulla on nyt vasurista kolme ulommaista kans koko aika tunnottomana. yöt on hankalia kun tää särkee koko ajan eikä oikein missään asennossa ole hyvä ja myös vasen kylki sen takia pois käytöstä. eli koko yön yritän vetää oikealla kyljellä kun selällään on paha olla... että kivaa yllä. siks oon erityisen onnellinen, että tää oikee leikattiin jo raskauden aikana.

pikkuapina - no niinpä tietty. :/ ärsyttävää minun mielestä vaikka ehdinkin sitä saada. mut palkka kuitenkin parempi kuin äippäraha niin eiköhän se oo ihan ok. paitsi että oon sellaistakin suunnitellut, että ilmoittaisin kelaan olevani siihen 5.6 asti töissä ja ellen pysty, olisin viimeiset viikot saikulla. töistä jo selvitin, että palkanmaksun mukaan se olis ihan ok ja saisin saikullakin normi palkkaa kun on sairaspäiviä jäljellä, mutta sit ilmeisesti työnantaja ei välttämättä sais haettua musta kelalta mitään kun olis jo vanhempainrahakausi käynnissä... huokaus, menee vaikeeks! sit mä saisin vr-kaudelta palkan päälle minimipäivärahaa kelalta - mitenkähän sen kävis jos jäis saikulle? entä söiskö se jo noita korotettuja päiviä?? :) noh, huomenna saa vastauksia kun kelan täti taas soittaa mulle takas. tää on vaan hankalaa, kun mielelläni olisin sinne loppuun asti töissä jos vaan suinkin kykenen - nimimerkillä liian tunnollinen opettaja.... :D
 
Papuneiti - Korotusosalla meinataan sitä, että äitiyspäivärahaa saa ensimmäisiltä 56 arkipäivältä (lauantait mukaanlukien) korotettuna, jollon se on noin 90 prosenttia palkasta. Sen jälkeen se on noin 70%.

Mutta sunkin tilanteessa saat kuitenkin paremmin kuin korotettunakaan, kun saat täyden palkan. :)
Ja sitten työnantaja nostaa kelalta sitä takas korotettuna. Mä vaan edelleen oon sitä mieltä, että sen pitäis alkaa korotettuna vasta kun kela alkaa sitä maksaa, siis niissä tilanteissa kun se maksu kelalle siirtyy.

Äläkä välitä, en mäkään tahdo mitään ymmärtää. :) Oon vaan nyt opiskellut aika tarkkaan kelan sivuja - ja soittanut sinne noin kuus kertaa. :D
 
Nyt on käyty kuntouttajalla ja sain lainaksi tuollaista TENS-laitetta viikonlopuksi, josko se auttaisi pakaratilanteeseen. Ens viikolla katsotaan sitten jotain liikkeitä, mitä voi tässä tilanteessa tehdä, etten ihan patsaaksi kivety täällä kotosalla. Vaappua kuulemma pitää oiiiikkkeen leveesti painon tasaamiseksi, ja kyllä se auttaakin, joskin on eri huvittavan näköistä :)

Mairalle piti muuten sanoa niistä varpusparvisuppareista kun miullahan todettiin jo alussa bakteeria virtsassa (kahdesti), mutta lääkäri ei halua tehdä asialle mitään kun vasta synnytyksen jälkeen. Eli johtuneeko sitten täällä myös siitä nuo tuntemukset.

Imetystopeista, täällä myös yksi pienirintainen, jolle noi varmaan kävis. Kiitos vinkistä! yhden jo ostin mutta kävi heti jo masusta pieneksi :D Oon aina vihannut rintsikoita muutenkin, niin tollasia pitäis olla ihan imettämättömillekin!

Teille, jotka pelkäätte yli 4-kiloista vauvaa... olkaa onnellisia, ettette synnytä täällä :kieh:
 
Mä oon jäänyt saikkareille helmikuussa jo ja pomo sano että firma maksaa varmaankin 28 päivää ja sitten siirtyy kelalle(meidän pomo 24v ei tiiä mistään mitää) :headwall:
Nyt tuli palkkaa 45e eli ilmeisesti on loppunut jossain vaiheessa ja pitäs hakea kelasta loput.
Mutta palkka kuitissa lukee ajalta 1.1- 15.3 MIT VIT!?
Tämä fucking välipäivä tuli kun nla lääkäri lupas jatkaa saikkarini puhelimitse!
Mutta olikin tullut toisiin ajatuksiin, koska mulla oli ollut ed. nla käynnissä kaikki ok.
Ja koska mulle oli tullut vaivaksi polvien kipu ja selkä kivut niin käski hakea omasta työterveydestä, koska hän kirjottaa raskauteen liittyvää sairaslomaa.
Ja samalle päivälle oli mahdotonta saada enää aikaa, koska olimme puhelimessa puolen päivän jälkeen.
Eli siis sairasloman syykin vaihtui minulla.

Hitto mä oon pihalla kun lumiukko! :headwall:

En saa nukuttua kun jalat on niin turvonneet ja kolottaa aivan samperisti! :kieh:
Mulla ei oo ikinä aikasemmin ollut turvotusta missään...

Mä en jaksaaaaa....
 
hellou...

Pikaisesti omaa napaa kun pitää mennä herätteleen esikoinen eskariin...

Ekaks hyvät uutiset: Sain viimein ja vihdoin toissapäivänä uuden läppärin ja eilen siihen asennettua kaikenlaisia hommeleita (toivottavasti meni oikein :LOL: ) .. JES!!

Sitten tää harmitus: Onkohan nää jotain noidannuolia vai mitä, viime viikolla alkoi räkätauti ja sitten pe/la iski kamala kipu niskoihin ja vasen puoli jämähti että hyvä kun pää kääntyi.. nyt oli jo helpompi ja eilen ei aamusta ollut mitään mutta sitten kävin illasta vauvakutsuilla ja sieltä kotia tulles jämähti taas vasen puoli mutta nyt hieman alempaa, jostain lapaluun vierestä!! |O NIIN kipeä! Pitää maanantaina kysyä neuvolasta... en ala jos tää on tätä loppuun asti...

mutta nyt herätteleen yhtä...

mammaliini ja "niilo" 31+5

ps. näin eilen siis kaverini vauvan (n.2vkoa) ja voi että kun oli ihana!!! :heart: oli niin omannäköinen että tuli ihan olo että anna tänne se!! :LOL:
 
Jane: Tästä ei nyt sulle ole varmaan apua, mut meillä työnantaja (kunta) maksaa 60 päivää sairaslomaa. Viime raskaudessa mulla tuli se täyteen, niin palkanlaskija oli lähettäny mun palkkatiedot kelaan ja sieltä tuli päätös sairauspäivärahasta. Mun ei siis tarvinnu täytellä ite mitään lappuja vaan rahat tuli sit automaattisesti tilille takautuvasti. Ja meillä ei mun mielestä tarvi olla samasta syystä saikku, se on se 60päivää/vuosi palkallista ja sit kelan rahoille. Mutta kannattaa soittaa varmaan palkanlaskijalle että mikä on käytäntö.
Rapu: Hui kun sun esikoinen on ollu iso syntyessään! Meillä esikoinen synty 37+0 ja paino 2600g, tosin hän oli vähän pieni viikkoihinkin nähden. Mutta ymmärrän kyllä että hermostuttaa synnyttäminen, ite olisin varmasti kauhusta kankeena :whistle:

-minttu ja rimprenssa 34+3 :heart:
 
Kellään ollut rintatulehdusta raskausaikana?

Tässä muka-melkein-kesä-ilmassa olen väliin juossut lyhythihaisella paidalla ja siitä sitten sainkin rintatulehduksen!!! En ole edes tiennyt, että se voisi tulla jo raskaana. :eek:
Toinen rinta tuli sikakipeeks ja olo oli kaikkinensa hyvin kuumeinen ja kipeä...siis kuumetta ei ehtinyt nostaa, mut selvä tulehduksenalku oli...lämmin suihku ja sit ehtaa lampaanvillaa liivit täyteen ja särkylääkettä...ei ehtinyt iskeä koko teholla! Nyt alkaa olla taas olo ihan suht normaali. Eipä ole koskaan rintatulehdusta ollut minulla aiemmin, mut nyt sain vähän käsitystä siitä, mitä se mahtaa olla...en toivo kenellekään, en. :|

Huomenna olisi tarkoitus käydä ostelemassa vauvalle kaikki valmiiksi.
Nämä viikot menee hurjaa vauhtia, ei tässä meinaa ehtiä oikeen mukaan... :snotty:

Ha det så bra! :hug:

-Elettaria & murunen 32+6
 
Vauvan koko-juttua oli ollut...meillä on kaikki muksut olleet enemmän pieniä ja luulisin, et samalla linjalla yhä jatketaan. Kaikki ovat syntyneet täysaikaisina, pienin ollut 2500g ja suurin 3500g. Toivottavasti mennään samaan haarukkaan. :snotty:
Kuolisin varmaan pelosta, jos tietäisin, et tulossa olisi joku 4kiloinen................
 
Voi eemeli minkä teit...Lääkäristä tultu, kaula lyhentynyt 2 senttiin mut kiinni, mutta kaveri onkin sitten kierähtänyt perätilaan ja on pieni, lähete polille..Mä tässä yritän nyt tasata vähän hengitystä että saan itestäni irti lähtee ajaa Seinäjoelle..Istukka näytti hyvältä ja sykkeet oli hyvät, persaus on kuulemma tooooosi alhaalla ja syvällä lantiossa, sillä selitty sit nivuskivut ja koska on niin alhaalla, ärsyttää koko ajan kaulaa..Perkele ku iski paniikki...
 
Elettaria Minulla oli jonlainen alkava alkava rintatulehdus alkuvuodesta, käveltiin vähän pidempi lenkki ulkona pakkasella kun iski hirveä pakotus toiselle puolelle. Pahinta oli kun tuli sisään lämpimään. Oli pakko mennä kuumaan suihkuun sulattelemaan, ei tosiaan ollut kivaa! Meni onneksi päivässä-parissa ohi.

Vähän pelottaa tuo vauvan koko, en ole missään vaiheessa saanut minkäänlaista kokoarviota.
Sf menee kyllä keskikäyrällä, mutta en ole ihan lyhyt, niin ilmeisesti tilaa voi olla ilman että sf kohtuuttomasti kasvaa. Itse päinoin aikoinaan ihan vähän päällle 3 kiloa, mutta pikkuveli yli 4 kiloa ja poika olis tulossa :/

Eilinen tuikkiminen oli sitten jotain rasituksesta johtuvaa, loppui heti kun pääsin kotiin sohvalle makoilemaan. Pitää nyt ottaa oikein rauhallisesti ja muistaa mainita ens viikon neuvolassa.

Se on sitten vika "normaali työpäivä tänään:) Ens viikolla vielä 4 puolikasta päivää.

Voi Maira täällä mä vaan huolehdin liian isosta koosta, kun sulla huoli pienestä Eemelistä. Toivottavasti kaikki olis hyvin!

Ps. vaunujenhakureissua suunnitellessa huomasin:
http://www.vauvatalojohanna.fi/index.php?page=vantaa
Eli Vantaan suunnalla hyviä tarjouksia

Miumiu&poika 33+4
 
Tänttärä: Hyvä, että tutkivat munuaiset! Jaksuja pissanäytteiden kanssa ja onnittelut pukaman poismenon johdosta :hug:

Shawne: Synnytyspelkolievitys :hug: Ja kaikille muille samasta asiasta kärsiville :hug:

Mammaliini ja EC: Jaksuja kipuihin!

Maira: ISO :hug: Toivottavasti Eemeli vielä pysyis masussa ja kääntyiskin :hug:

Lenniina POKS :heart: 34+0 :heart: (saavutettu siis täälläkin ne viikot, jolloin vauvaa ei enää aleta estelemään, jos meinaa syntyä ;) )
 

Yhteistyössä