~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Tsemppiä Rapu82 ! Huomasin minäkin että jos on ollut oikein aktiviteettirikas päivä, niin kyllä tuntuu vatsa kireältä ja tulee vähintään harjoitus-supistuksia. Eli viimeiseen asti vaan paljon ohjelmaa, jos haluaa vauvan tuloa vauhdittaa :D

Lenniina
Huikkailen täältä, että katselin liinailuohjeita täältä:
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=272
:)
Mutta hankinkin sitten soljellisen kantopussin, johon ei tarvita sidontaa.

Heräsin yöllä siihen että alavatsaa pisti muutaman kerran kovaa, mutta meni sitten pian ohi. Saattoivat kyllä olla vaan pikkuisen jalat. On huomattu että voimaa on tullut lisää ja minun rakkoa ja kohdunsuuta on kiva potkia :p

..on kyllä aika hiljaista.

Miumiu&Luikis 37+6
 
Apua kun alkaa monella olla jo jännät paikat B)

kellä oli sektioaika 3.6? Meillä kuopus syntynyt silloin :heart:

Täällä paineet lähteny nousuun ja turvotus lisääntynyt. Toivottavasti myrkytys pysyy poissa. Molemmissa aiemmin ollu. Lumihiutaleelle voimia levätä, ettei myrkytys pahene...

Pari päivää tissit tullu taas kipeiks? Miksi oi miksi :D

Viikko vielä omaa aikaa ja sitten tytöt jää kotiin. Ke on neuvolalääkäri niin saa tietää onko supparit mitään tehny vieläkään. KOVASTI keijo ainakin kiusaa iltasin ja pönkää ja hakkaa kohdunsuulle niin kipeesti että...

Nyt ruoan laittoon :wave:

tupajumi ja keijo 35+6
 
Lenniina mä ostin sen Hug-a-bubin kantoliinan, johon on vain ne pari omaa sidontaa. Aika helppoja. Mutta tuota samaa kantoliinakanavan sivua munkin pitää sulle suositella, jonka miumiu jo laittoikin! :wave:

Monellaon jo lähtö lähellä, mä olen ihan häntäpäässä, kun la loppukuusta. ;)
Varmaan yksin kirjottelen oireistani sitten täällä :kieh:

Johanna 35+0 POKS!! :heart:
 
Tupajumi: en osaa sano mitään tuohon tissikipuun,kun mullakin on ollut sellasta,mutten tiedä mistä johtuu :whistle:

Äsken pongattu limatulppa tai jotain todella limaista tavaraa,tuli eilen illallakin vähän ;)
Mulla on selkä,maha ja pakarat aivan arkana yöllisestä supistelusta :whistle:
Esikoisen aikaan limatulppaa tuli useana päivänä ja kakkosesta en huomannut sen irtoamista ollenkaan :whistle:
 
Voi tätä loppuraskauden ihanuutta! Tsemppiä kaikille, että jaksetaan kunnialla loppuun asti :hug: Palkinto on varmasti vaivan arvoinen :heart:

Itse olen vaan jo niin kypsä, niin kypsä. Ei jaksaisi edes tuntia enää. Eilen illalla supisteli pari tuntia 5min välein ja olin jo ihan innoissani, että nyt tämä lähtee tulemeen, mutta katin kontit. Supistukset katos taivaan tuuliin ja itku tuli silmään :'( Olen jotenkin niin loppu, etten jaksa yhtäkään vastoinkäymistä. Ja pitäisihän tämä jo tietää minkälaista loppuaika voi olla, mutta ei vaan jaksa. Tytöllekin äyskin aamulla ja vieläkin harmittaa :ashamed: Ei ole hänen vikansa, että äiti on ihan poikki ja silti sai niskaansa lastillisen äidin huonoa oloa.

Täytyy vaan yrittää tsempata. Jotenkin itsensä tsemppaaminen on vaan kamalan paljon vaikeampaa, kuin muiden. Onneksi te olette kaikki olemassa täällä muutaman napin painalluksen päässä, niin saa purkaa ilojaan, surujaan ja turhautumistaankin. Kiitos siitä kaikille :flower:

Nyt omanapaisen tekstin jälkeen toivotan vain kaikille hyvää sunnuntaita ja supistuksia sinne, missä lähtö jo ovella!

-unelias-
 
Heips!

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! :flower: :hug:

täällä on välistä aina enemmän ja sit taas vähemmän supistuksia ja polttoja. Eilen illalla mä jo riemastuin että nytkö alkaa tapahtuun, oli sen verran kovat poltot. No aamulla ne sit tietty oli jo poissa ku heräsin. :ashamed:
ens vkolla on painoarvioon meno, vielä toivon että tää vauva syntyis ennen sitä.
Oon niiiiiin loppu tän kärvistelyn kanssa! :eek:

Niiskuneiti- ja masukki 38+4
 
Kaikille kärvistelijöille halit :hug:

Onnea niille joilla jo kääröt sylissä olen kade!

Mulla ei oo mitään merkkiäkään siitä, että vauvaa ollaan kohta menossa synnyttämään! :headwall:
Mä oon kanssa ihan kypsä näihin kipuihin jo!
Ja tää fucking turvotus, ei vaan jaksa!
Vois ees välillä jo supistella... :whistle:
Kaikki siskojen kakrut (7kpl) tulleet pihalle ennen laskettua, kuten myös minä ja sisarukseni.
Musta tuntuu että mä oon poikkeus ja täällä mennään yli ropinalla... ÄÄH!
Juhannuksenakin varmaan viellä täällä voivottelemassa :LOL:
Onneks on se neukkulääkäri vielä 38 viikolla :whistle:
Jos sais jotain edistystä aikaseksi...
Ahistaa aivan sairaasti, kun ei yhtään tiiä mikä jumbo tuola masussa on grrr...

Mies kotiutui just mökkireissultaan ja potee krapulaa tossa huoh!
Sanoin että kolmea S aletaan tässä ahkerasti harrastelemaan...

Jaa jospas sitä sitten vaikka imurois tai jotain :D
Kun ulkonakin sataa vettä välillä.
 
Niiskuneidille,Uneliaalle ja kaikille muillekin tsemppiä supistusten kanssa :hug:

Joku täällä kirjoitti,että haluaisi tietää kohdunsuun tilanteesta,mulla ei oo kanssa mitään tietoa mikä tilanne siellä on,rv34 oli vika lääkäri ja silloin kohdunsuu oli täysin kiinni ja kaula täysimittainen :whistle:

Janelle supistustuulia puhaltelen =)
 
Jokseenkin lohdullista että täällä on vähä samanlaisia tuskailijoita. Totesin tuossa miehelle, että oikeastaan olis hyvä ettei syntyis 10.6. ennen, kun siihen asti on "kaikkea", mut miten jos on tällaista juilimista ym. niin sinne asti jaksaa, kun ei oikein kauheasti viitsi mitään. Eilinen pyöräreissu tytön ratsastustunnille (n. 4km päähän) tais olla kyl viimeinen pitempi reissu, muuten nyt ok - mut ei voinut "keskellä" istua, eli aika kiemurtelua. Et mietin onko sitten niin laskeutunut, kohdunsuu auki tmv. Sellaista jatkuvaa menkkamaista jomottelua ollut pari päivää, tuntuu myös yläreisissä. Kun edes tietäis tekeekö jotaki vai ei. Mulla oli tosiaan toinen lääkäri raskausviikolla 28 ja sen jälkeen oon käyny kaks kertaa th:lla, seuraava th käynti 38+4, eli tässäkin viel 18vrk väli ettei mitään kontrollia - tuntuu vaan vähä hurjalle ettei ainakaan kymmeneen viikkoon katsota tuota kohdunsuun tilannetta, vaikka ei kai se sitten niin paljon kerro... Mutta kuitenkin tuntuis et olis ihan kiva tietää, onko nää tehny yhtään mitään vai ei - kuitenkin jo huomisesta on sitten "täysaikainen" ja poiketen aikaisemmista raskauksista ollut noita oireita aika paljon enemmän jo nyt, eli olisiko mahdollista että syntyis jopa ennen laskettua aikaa... Eli kun ei osaa yhtään ennakoida mihin suuntaan tätä 5 viikon "pätkää" sitten meinaa syntyä, niin jotenki se stressaa.

Että mietin olisiko sittenkin pitänyt olla tahtomassa sitä loppuvaiheen lääkäriä, kun tuntuu että aika monella uudelleensynnyttäjällä täälläkin se tuntuu olevan...

Mielenkiinnolla odottelen, kuinka monta vauvaa saadaan maailmaan ens viikon aikoina. Milloinhan sen oikeasti tajuaa, että meillekin sellainen on tulossa. Turvakaukaloa pitäis varmaan huomenna mennnä hankkimaan, että saadaan sitten kotiin tuotua, jos tuleekin ennakkoon...
 
Leppoisaa sunnuntaita kaikille mammoille!!

Isot onnittelut kaikille, jotka nyyttinsä ovat jo saaneet! :flower:
Mukavaa, kun jaksatte laittaa synnytyskertomukset ja vielä kuulumiset!

Mä oonkin käynyt 3 kertaa neuvolassa sitten viime kirjoituksen, joten tässä tietoja sieltä:
RV: ................ 37 + 2/ ....... 35 + 4 ......... 34 + 3 ... (32 + 3)
painomuutos: . +300 ......... -300 ............ +300 ..... (+500)
RR: ................. 113/71 ....... 115/68 ....... 124/74 ... (116/67)
Pissa: ............ puhdas ....... puhdas ....... puhdas ... (puhdas)
B-Hb: ............. - ................. 130 .............. - ............. (133)
Sf-mitta: ......... 33 .............. 34 ............... 31 ........... (29)
Tarjonta: ....... RT ............... RT ............... RT ............ (RT)
Syke: ............ 150 ............. 150 ............. 155 .......... (150)
Liikkeet: ......... + ................ + ................ + .............. (+)

RV 35+4 oli myös lääkäri, joten siksi esim. Sf-mitta olisi mukamas nyt pienentynyt...
Kohdunsuu oli silloin kiinteä ja kiinni sekä pituudeltaan 3cm. Lisäksi lääkäri otti sen streptoviljelyn ja se oli negatiivinen. Ultrausta lääkäri ei tehnyt.
Mä en siis ymmärrä, että kuinka paljon vauvan pitää liikkua, että th laittaisi ++ tuohon liikkeet-osioon?? Siis yksi plussahan on vähän ja kaksi normaali. Vaikka mulla ei olekaan aikaisempaa kokemusta vauvasta mahassa, niin sanoisin kuitenkin, että nää mun tuntemat liikkeet on normaalia, sillä välillä ihan sattuu, kun pikkuinen vaihtaa asentoa.. Ei ymmärrä...

Oon ollu äitiyslomallakin nyt jo kolme viikkoa ja aika on mennyt tooosi nopeesti. Vielä olisi se pari viikkoa siihen LA:han. Saa katsoa mennäänkö yli vai tapahtuuko jo aiemmin jotain...

Pikkuapina, miten aiotte säilyttää tuota masukipsiä?
Mullakin on masukipsiin varusteet valmiina. Oottelen vaan, että päästään vähän lähemmäs viikkoa 40, ennen kuin kipsin teen, sillä haluan, että maha on mahdollisimman suuri.
Nyt vaan mietityttää, että onkohan se kovin kestävä valmiina... Täytyy varmaan laittaa se seinälle tauluksi, niin ei sit rikkoonnu. :)

Maira, oisko mitenkään mahdollista saada tuonne etusivulle kaikkien synnyttäneiden synnytyksen RV? Se jotenkin selventäisi tuota synnyttäneiden listaa. Vai mitä te muut ootte mieltä?? Kaikiltahan sitä ei edes tiedetä, mutta niiden synnyttäneiden (ja tulevien synnyttäjien) RV:t voisi laittaa, jotka ovat ilmoittaneet.

Iso :hug: kaikille kipuihin tai muuten vaan!!

Pine ja pikkuinen 37 + 6 (huomenna POKS!)
 
Pine83 En oo vielä miettiny mihin laitetaan, varmaan kirjahyllyn päälle tai sit just seinälle roikkuun :) Jokunen kohta jäi tosiaan ohuemmaksi niin täytyy myöhemmin paikkailla, kastelee vaan eka kunnolla. Mä en uskaltanu odottaa enää, ettei olis käyny niin ettei ehdikään. Eka masu kun on niin haluaa dokumentoida kunnolla :) Ainiin, nyt kuivuttuaan masukipsistä kuuluu komee ääni kun napauttaa, kun rumpu olis :D Mies oli tietty innoissaan, musamiehiä kun on :)
 
Piiitkästä aikaa. Olen kyllä melkein päivittäin lukenut teidän juttuja mutta kovin olen taustalla pysytellyt. Onnittelut kaikille jotka ovat nyyttinsä saaneet. Monella se tuntuu olevan kohta edessä, jännät paikat.

Vielä olisi ensi viikko töitä ja sitten koittaa ä-loma. Kovin odotan että aika kuluisi nopeaan ja saisi oman pikkuisen nähdä :heart: Minäkin olen täällä vielä varmaan heinäkuun puolella. 1,5 viikon päästä lääkäri jolloin toivottavasti annettaisiin jonkinlainen kokoarvio.

Marjukka 34+6
 
Tupajumi meillä on sektio aika 3.6 eli kaksosille tulee sitte sama syntymäpäivä kuin teillä on kuopuksella.

Unelias joo mä tiedän ton mä pyytelen joka ilta anteeksi lapsilta kun oon ollut kärtyisä mä oon vaan niin väsynyt tän mahan kanssa olemiseen jo mutta ei tässä oli enään kuin 11 päivää sitte saan vauvat syliin. Jaksamista sinne ja toivottavasti pienet ymmärtää
 

äkkiä tulin kertomaan että mega-elmeri on syntynyt ja sairaalasta kotiuduttu.
torstaina aamuna menin 9.00 käynnistykseen 37+6 kun ei ollut koko viikkona mitään tapahtnut maanantaina olin 4cm auki mutta niin olin viä torstainakin.

synnytys oli mun nejästä synnytyksistä toisiks vaikein sattu älyttömästi koko ajan ilokaasu sai mut oksenteleen ja lämpötyynyistä ei apua. epiduraali autto avautumisvaiheessa mutta kun tosi toimet alko niin sattu ei oikein pystynyt missään asennossa oleen. kesto kuitenkin säännöllisistä supistuksista 3h15min vesien menoista 6h1min ja ponnistusvaihe 8min

torstaina 37+6 20.5.2010 syntyi mega elmeri klo 17.26 mitoin 4,260g/51cm ja mitä oonkin puol raskautta hokenut että 5 kilonen syntyy ja niinhän sieltä ois syntynytkin jos ois viä vähän aikaa odotettu. ja kun käynnistyksen syy oli pää-maha epäsuhta EI paino eli jos ei pää-maha ois ollut epäsuhtaset en ois ees käynnistystä saanut.
tuollainen miehen mitoissa oleva pötykkä sieltä syntyi kunnon pullaposkilla =) =)
elmerillä oli alussa sokerit alhaset ja sai lisä maitoo ja lämpö alhainen mutta muuten kaikki ok munkin sokerit oli ok ja pissa tai ne valkuaiset mitä siellä pissassa oli 16 viikkoa raskausaikana ja minkä takia ravasin jatkuvasti ties missä testeissä oli nyt normaali.

olisin jo eilen halunnut kotiin mutta tuolla pitää vähintään se 2 vuorokautta olla ja kun elmeri oli syntynyt illasta ei lääkäri ollut enään paikalla eli siirty sitten tälle päivälle. kotona mennyt hyvin. sairaalassa elmeri syö päivällä 3-4 tunnin välein ja yöllä 2 tunnin välein..huoh..
huomenna mennäänkin jo ekan kerran vaunuileen =)

ai niin ja mikä ihana tunne mahdun omiin farkkuihini nyt jo!!! toisin tästä se laihdutus pikku hiljalleen alkaa..ainut on nuo jälksupistukset jotka vielä vähän vaivaavat ja varsinkin kun imettää niin sattuu mutta sekin vähän laantunut jo..

mukavaa odotusta kaikille!!!! tuun lukemaan teidän jutut myöhemmin..
 
Paljon Onnea tänttärä-82 :flower:

Tääl odotus jatkuu, eipä ihmeempiä oireita. Huomenna taasen neuvola, mutta tuskin siellä mitään ihmeellistä taaskaan ilmenee. Harmittaa vaan kun ei mitään kokoarviota tai synnytystapa-arviota ole annettu. Pää on alaspäin, joten alatiesynnytys ilmeisesti tarkoituksena.
Eltsu myllää vielä jonninkin verran, välillä on rauhallisempaa, mutta kyllä sitä jurmutusta vielä on ihan mukavasti. Taitaa vielä kestää viikkoja, no ei mulla mitään kiirettä vielä olekaan. Olo on ihan hyvä vielä. Paitsi ne liitoskivut häpyliitoksessa, mitkä ovat alkaneet siis tammikuussa, joten niihin on jo hieman tottunut. Mutta tosiaan ne kellä on nyt alkaneet niin tietävät mitä se on sitten täällä ollut jo monta kuukautta. Mutta on näiden kanssa pärjätty :)
Mukavaa viikonalkua ja tsemppiä kaikille!

T.Ripe ja Elvis 37+6 :heart:
 
Onnea tänttärä-82 potrasta pojasta :heart:

(.) Masu kasvaa ja paisuu ja turvotustakin riittää... päivät menevät vielä normaalilla mallilla, mutta illasta alkaa oirehtelu: ylävatsaan särkee, mikä saa koko masun kovaksi ja uni on katkonaista, jaksaapi sitten vauvan kanssa öisin herkutella :heart: Jonkin sortin vuotojakin bongattu.... :D Äpolilla on kontrolli ensi torstaina, saapi nähdä joutuukohan tässä käynnistykseen.

Täällä on niin jännät paikat yhdellä ja toisella!!! Jotenkin on haikeaa luopua tästä mahtavasta masusta, mutta kyllä kivut ja ähkyt ja vaappumiset ja ärinät saavat jo riittää!!

Oliivitar ja Heppuli 36+2
 
Tuli poksumaan, tänään tasan 37.

Paljon onnea Tänttärälle ja perheelle uudesta jäsenestä :flower:

Onko kellään kokemusta kantopusseista? Ajattelin hankkia sellaisen kantoliinan sijasta ja olisi kiva kuulla onko kantoliinan verrattuna jotain hyviä tai huonoja puolia.

Täällä ei mitään erikoista, paljon osumia tulee tuonne kohdunsuulle ja rakkoon, muutenkin jättis mylttää aika ahkerasti tuolla masussa. Jonkun verran kivuttomia suppareita ja sitten noita sukkapuikkoja ja yleistä jomotusta lantionseudulla.

Nyt on pari päivää ollut kyllä niin saamaton olo, että alkaa oikein ärsyttää kun ei mitään saa aikaiseksi eikä mikään huvita. Oikein täytyy pakottaa ittensä välillä liikkeelle, ettei tää flegmaattisuus valtaa ihan kokonaan. :/

Hyviä vointeja kaikille!
 
Hurjasti onnea Tänttärä-82 pojasta! =) :flower:

Jonna H Kantopusseista kommentoin täältä vaikka ei vielä käyttökokemusta olekaan :ashamed: Lähinnä tuon miehen puolesta minua arvelutti hankkia sidottavaa kantoliinaa, kun oli tarkoitus että kumpikin käyttäisi. Kantopusseissa taitaa sitten olla aika tarkka mitoitus, vain yhdelle käyttäjälle(?) Joten hankittin tällainen välimuoto jota voi säätää soljella http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=159

Tätä on mieskin ihan innoissaan käyttämässä :)
 

Yhteistyössä