~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :flower: :flower:

Oma olo on kyllä aika kaamea, norsun notkeudella vaan yritetään eteenpäin. No, ei onneksi enää montaa päivää. Nyt tosin jänskättää huominen punktio, neulakammoinen kun olen. Kun nyt edes pyörtymättä kestäisi..

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, nyt "täytyy" lähteä viimeisen kerran hierojalle tämän mahan kanssa =)

Siiri 37+1
 
Lumihiutale82: :hug: Toivotaan, että paineet pysyy alhaisina lääkityksellä. Onneksi viikot on jo noin hyvät!

Hukkapätkä: Toivotaan, että käännös onnistuu tai kaveri tajuaa kääntyä vielä itse!

Miumiu83: Hyvä, että sait selvyyden, että sektio tehdään. Ei tarvitse pähkäillä mikä olisi parasta.

Valerie 82: Täällä on yksi talviturkin heittäneistä. Tosin olen avannossakin ravaillut, että eipä tuo ollut sen kummempaa vaikka muutaman vedon uikin ;) Mulla ei ole aiheuttanut supistuksia, mutta se on varmaan aika yksilöllistä.

Niiskuneidillä on jännät paikat.. Toivotaan, että paineet pysyy alhaalla. Mullakin kotimittauksella ihan hyvät lukemat ja neuvolassa aika kohollaan.

Pikinen: Tsemppiä!

Lenniina:Toivotaan, että saat Justiinan kätilöksi. Tulipa hauska mielikuva Justiina-kätilöstä.. Huh.. mä voisin ottaa jonku vähän vähemmän topakan ;)

Milkei: Onneksi anopin vierailu kohta ohitse. Itsellä anoppi on mukava, joten en voi kuin kuvitella millaista toiset joutuu kestämään.

Uneliaalle tsempit ja jäädään tosiaan odottelemaan kuulumisia.

Siiri71: :hug: Täällä kanssa yks neulakammoinen, joten hyvin ymmärtää, että varmaan jännittää..

Omanapaista: Vihdoin äippäpolilla käyty! Nuuk oli kuin olikin raivotarjonnassa ja liityn minäkin näiden sirojen vauvojen saajien joukkoon. Lasketun ajan arvio olisi jotain 3,1kg ja tänään oli n.2,6 kg arvio. Kuulemma pitkäjalkainen hoikka poika tulossa =) No, semmoinen on jo yksi tai siis kaikki noi meidän perheen miehet on sitte varmaan samaa kastia :LOL:

Mutta sydänkäyrät, virtaukset ja lapsivesihommelit ok. Alapaine kohollaan, mutta riittää kun kotona ok, elikkäs näillä näkymin normaali alatiesynnytys ja odotellaan että käynnistyy itse. Tietenkin pissan protskujen seuranta neuvolassa ja verenpaineet kotona.. Huh huh.. Ihanaa että ohi on, ei olekaan vähään aikaan jännittänyt noin paljoa!

Unna ja Nuuk 37+2
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Oon taas ihan pihalla kaikista teidän jutuista kun en ole ehtinyt moneen päivään lukemaan :ashamed:

Omanapainen valitus:
Kävin taas tänään neuvolassa, th oli sitä mieltä että vauva voi syntyä vaikka huomenna, mutta ei missään nimessä enää kuukautta voi kestää :eek: Bongasin tänään mm. limatulppaa (kai?) ja maha on ollut sekaisin monta päivää - kuulemma ennakoivat synnytyksiä nuo merkit.
Vähän idioottiolo, tottakai tiedän että niin siinä voi käydä, mutta oon jotenkin ollut niin valmistautunut siihen että yliaikaiseksi tää menee, että en tiedä miten päin nyt sitten pitäis olla - suoraan sanottuna kauhistuttaa vähän. Pitäis mm. käydä vielä yks kurssi tässä viikonloppuna (siellä Jyväskylässä, heh heh) ja sitten keksiä koiralle joku hoitopaikka... Niin, ja onhan mulla huomenna vielä yksi tenttikin! + pitäis pakata varmaan se kuuluisa sairaalakassikin :kieh:
Mietin että mussa on varmaan jotain vikaa, mutta pitäisin kyllä erittäin mielelläni vauvan mahassa vielä ainakin viikon ellei 2...Ehtisin askarrella mm. kantoliinankin sitten...

Lenniina, täälläkin hörpitään vadelmanlehtiteetä, en tiedä onko sillä ollut vaikutusta, mutta nyt mua jo vähän pelottaa juoda sitä, kun tuntuu että olo on muuttunut viime aikoina aika radikaalisti... Toivon niin että siitä olis oikeesti apua! Joitko tuota muuten myös edellisessä raskaudessa?

Tsemppiä vielä kaikille joilla tositoimet alkaa olla kyseessä ja :hug: muille sitä tarvitseville!

Niin, lopuksi pakko kertoa maailman huonoin vitsi jonka ilmeisesti joku naapurirapun ukko heitti mulle eilen: "Anteeksi saako jo udella mutta milloin on laskettu aika?" Minä: "siinä parin viikon päästähän tuo" Ukko: "Ei kun siis oikeesti, kerro nyt että oletko jo kuudennella kuulla?"
Minkäköhän kokonen maha sitten pitäis olla näillä viikoilla, jos kuudennella kuulla ois jo tämmönen pötsi, kysympähän vaan :kieh:

Että sellaista, yritän aktivoitua taas tän netin kanssa jahka viikonloppu on ohitse. Sitten uskallan oikeasti alkaa miettiä sitä synnyttämään lähtöä.

Salma ja Sintti 37+5
 
Kiitos milkei hyvistä neuvoista! Tosin vielä menen särkylääkkeen voimalla.
Tänään ovat kivut olleet ihan järjettömiä! Keskiselkää särkee oikealta puolelta ihan mielettömästi ja kokoajan. Onneksi tänään oli viimeinen varsinainen koulupäivä, alkaa istuminen olla tuskaa.

salmander
Hienoa että jollain noinkin päin, mulle kelpaisi pienempikin masu! Tänään koulussa joku tyttö tuli kysymään että onko mulle tulossa kaksoset kun maha on niin valtava -.-

Tänään ollut myös tosi paha, vähän oksettavakin olo. Johtuneeko kovista säryistä, auringosta vai kenties jostain muusta? Kaikinpuolin inhottava olo, tähän asti olen saanut tyytyväisena vastailla kysymyksiin ettei ole mitään kummallisempia oireita ollut..
Kuitenkin laskettuun aikaan vielä yli 20 päivää, ei kyllä tunnu yhtään hyvältä.

Kysyisin vielä sellaisesta kuin alapään kivut
Puukkoja on ollut vähän iltaisin enkä niistä huoli, mutta alaröörin "sivu"seinämät ovat todella kipeät olleet jo pidempään, seksi sattuu, kyykyssä oleminen tuntuu inhottavalta ja välillä tuntuu kauhea paine kakkoshädällä ollessa :/ Neuvolalääkäri on vähäpuheinen ja näistä mainitessa sanoo vaan "normaalia, normaalia". Sisätutkimus sattui älyttömästi vaikka lääkäri tekikin vain kahdella sormella sen. Suonikohjuista en osaa sanoa koska sinne en näe, ja vaikka näkisinkin niin en osaa sanoa.. Toiselle lääkärille ?
Alkoi vaan jännittämään hiljalleen synnytys kun painoarvioksi heitellään vajaata neljää kiloa ja alapää tuntuu pinkeämmältä kuin ikinä!! Apuva :(

36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja OdottamatonOdotus:
Kysyisin vielä sellaisesta kuin alapään kivut
Puukkoja on ollut vähän iltaisin enkä niistä huoli, mutta alaröörin "sivu"seinämät ovat todella kipeät olleet jo pidempään, seksi sattuu, kyykyssä oleminen tuntuu inhottavalta ja välillä tuntuu kauhea paine kakkoshädällä ollessa :/ Neuvolalääkäri on vähäpuheinen ja näistä mainitessa sanoo vaan "normaalia, normaalia". Sisätutkimus sattui älyttömästi vaikka lääkäri tekikin vain kahdella sormella sen. Suonikohjuista en osaa sanoa koska sinne en näe, ja vaikka näkisinkin niin en osaa sanoa.. Toiselle lääkärille ?
Alkoi vaan jännittämään hiljalleen synnytys kun painoarvioksi heitellään vajaata neljää kiloa ja alapää tuntuu pinkeämmältä kuin ikinä!! Apuva :(

36+5

Älä huolehdi, ei mitään vakavaa vaan aika yleistä kai. Ainakin mulla on samanlaisia kipuja ja lääkäri sanoi, että kaikki on ihan normaalia etenkin jos vauva on jo raivotarjonnassa ja kiinnittynyt. Mulla ei ole ikinä tehnyt tuskaa sisätutkimukset, mutta raskauden aikana todellakin on! Johtuu limakalvojen kuivumisesta ja ne kivut kakalla ollessa mulla ainakin siitä, että vauvan pää on jo kiinnittynyt lantioon. Kyykyssä en ole pystynyt olemaan viikkoihin ja painetta ja vihlontaa välillä peräsuolen puolella ihan tosta vaan. Niin ja mulla on myös iso maha, kuulemma. :) Samassa veneessä ollaan, mutta se on ihan hyvä vene. ;)

Shawne & Baby Girl 34+4
 
Selkäsärkyihin vielä nopsa lisäys, eli yrittäkää pitää istuessa ja mitä liikkeitä tahan tehdessä "häntä koipien välissä", niin ei kohdistu niin paljon jännitystä selkään ja ne lantionpohjan lihakset aktivoituu vähän kun automaattisesti. Saattaa kävellessä näyttää aika huvittavalta, mutta raskaana ollessa kaikki on sallittua!

Hitsi lapset on muuten aivan ihania. Aina saa kommentteja ja tuijotuksia uimahallissa, sipinää ja supinaa... tänään saunaan mennessä ehkä jotku 2/3-vuotiaat kaksostytöt meinas pudottaa silemät päästään kun näki miun massun. Eivät olis halunneet mennä uimaan ollenkaan vaan tulla sinne saunaan ihmettelemään :D Vanhempia aina hävettää, mutta miust ovat vaan ihanan aitoja. Kiva, että voin viihdyttää olemuksellani edes muita :kieh:

Takaisin seuralaispalveluhommiin ->
 
Heippa vaan kaikille ja suuret onnittelut kaikille uuden perheenjäsenen saaneille!

Täällä on kaikki ihan hyvin, mitä nyt jonkinnäkösiä kipuja on ollut, varsinkin illalla jos on päivän aikana puuhaillut jotain enemmän.
Mä kyselisinkin sellasta että miltä ne supistukset nyt ihan oikeasti tuntuu??? Mulla on ollut tuolla nivusissa sellasta suonenvedon tapaista kipua ja sitten selässä sellasta paineen tunnetta. Näiden lisäksi on ollut kovia sukkapuikkokipuja tuolla kohdunsuulla ja alavatsalla ja selässä sellasta menkkakivun tapaista. Miltä kuulostaa? Onko supistuksia? Niinhän ne kaikki sanoo, että kyllä sen sitten tietää kun on supistuksista kyse, mutta mä en kyllä luota itteeni tossa asiassa :/

Vauva punkee päätä tonne alas ihan kiitettävästi ja se tuntuu todella inhalta, luut antaa kohta varmaan periksi...

Mäkin ostin tuota vatunlehtiteetä, mutta en oo vielä ehtiny kokeilemaan. Taidanpa lähteä tekemään itselleni jääteen.

toffo 38+2
 
Heipat taas, täällä on nettipimento lusittu! :wave:

Saagatarta olen unohtanut onnitella, onnea pikkuisesta pojasta!Ja voimia :hug: :heart:

Jonnalle kiitos vielä kahviseurasta, kivaa oli nähdä!
:hug:

( . ) Mitäs tänne. Viisi viikkoa laskettuun aikaan, olo alkaa olla suuri ja raskas..Puuh ja lääh. Äitiyslomalla olen onneksi, ja kova puuhailu kodin parissa käynnissä. Vauvan huone alkaa olemaan valmis. Hankinnat alkaa olla tehty. Vauvan vaatteet pesty. Vielä pitäis patja hankkia pinnikseen ja itselle ostella imetysjuttuja, mutta muuten kaikki on valmiina. Silti en toivo vauvan vielä tulevan. Ja luulempa että sinne kesäkuun lopulle tämä odotus meneekin. 26.5 on viimeinen lääkäri, joten ehkä saan siellä jotain uutta tietoa..Supistuksia en olle pongaillut, ja vointi on suht hyvä. Mikäs tässä siis vielä ollessa. B)

Sairaalakassi...pitäisköhän pakata jo kuitenkin piakkoin, ihan vaan kaiken varalta kuitenkin...
Synnärille mennään tutustumaan ensiviikolla. Jonna olikin siellä tänään, miten meni?

Laitanpa uuden kuvan suurehkosta vatsastani, sf-mitat huitelee siellä yläkäyrällä, mutta vauvan pitäisi tätien mukaan olla siro, saapi nähdä.. rv 34+ 2:



Johanna ja vauveliini Pikkirikki 34+4


 
No niin, kotona taas. Olisin niin kovin mielelläni jo pukannut tämän beiben maailmaan, mutta ei sitten vielä. Supistuksia piirtyi kyllä käyrällekin, mutta ei niissä ole vielä tarpeeksi ytyä. Kohdunkaula kadonnut ja sormelle auki, mutta tämä tilannehan voi pysyä viikkoja.
Vauvan pää kiinnittynyt ja kuulemma kovin alhaalla ja lääkäri oli sitä mieltä, että ei pysy sisällä LA:an asti. Tsemppiä toivotteli, samoin tervetulleeksi synnyttämään. Niin ja kaikki muut arvot ok, mutta verenpaine koholla. Voin seurailla kotona ja ottaa yhteyttä, jos alkaa koko ajan olla taivaissa. Tilannekin tietysti jännitti, joten se saattaa olla syy tuohon korkeaan lukemaan. Ja edelleen supistelee, mutta tiedänhän ainakin nyt mikä tilanne.

PIKKUVARPUSELLA on aivan ihana masu. Näytät muuten niin todella hoikalta ja sitten vain tuo kaunis vauvamaha tuossa edessä. Todella ihana!

Nyt alan lukemaan muidenkin viestit. Jokohan kohta taas tulisi vauvauutisia?
-unelias-

 
Heipsan!

Esikoisen nukutuspuuhat kutsuu, joten pikaisesti vaan tämän päivän äitipoli-kuulumiset: vauvoilla oli kaikki ok, mutta nyt taas ultraava lääkäri sai vauvoille kokoeroa. Painoarvio toiselle 3 kg ja toiselle 2 kg. Ilmeisesti kokoerosta johtuen haluavat leikata perätilan pojat heti täysiaikaisuuden koittaessa ja sektioaika varattiin ensi viikon torstaiksi!!! :eek: :D

Tuli kiire saattaa valmistelut kuntoon. :D

Myntti ja poijjaat :heart: :heart: :heart: 35+6
 
Pikaisesti lukemassa täällä.. päivät menee hirmuista vauhtia, eikä toivookaan että ehtis nettiä aukaseen ennen iltaa.
Onnittelut Saagatterelle Valo-pojasta. Ja voimia Toivon menetykseen :hug:
Onnea myös muille vauvautuneille ja pianhan meitä on ilmeisesti lisää :heart:
Meillä täällä kaikki hyvin. Eilen käytiin vielä kätilöpolilla verikokeessa, kun tytöllä oli bilirubiini koholla. Nyt oli onneksi kääntynyt laskuun eikä tarvi enää kontrolloida. Tyttö onkin saanut nyt selvästi enemmän virtaa kun keltasuus on alkanut hellittään ja nyt hän jopa itkee nälkäänsä ja kun on seuraa vailla. Edelleen pitää herättää syömään vähintään 4 tunnin välein, jos ei itse herää, mutta useimmiten herää kyllä aikasemmin. Vielä kun pääsisi pulloista eroon.. Nyt siis imetän niin paljon kuin tyttö jaksaa syödä ja lisäksi lypsän pulloon ja syötän siitä. Nyt tyttö jo jaksaisi syödä rintaa tarpeeksi, mutta imuote ei ole kovin hyvä. Esikoisen kanssa oli sama ongelma ja korjaantui pikkuhiljaa, toivottavasti nytkin. Tuota rintapumppu-tuttipullo pesu/sterilointi rumbaa kun ei jaksais kovin kauaa ja maitoa mulla kuitenkin tulee paljon, nyt jo pakastimeenkin kertynyt hyvä satsi, niin imetyksellä haluisin jatkaa. Itse oon täysin toipunu synnytyksestä, tikkejähän mulle ei tullut ollenkaan. Ihanaa kun pääsee käveleen ilman supistuksia ja kolotuksia, nyt ollaankin päivittäin kävelty pitkiä lenkkejä. Ainoo vaiva mikä edelleen on, on puutuneet/ turvonneet sormet. Sormukset ei vieläkään mahdu sormiin :/ Painoa mulle tuli raskausaikana 11kg ja siitä 8kg jäi sairaalaan.

-minttu ja typy 9vrk
 
Iltaa mamit!

PikkuVarpunen kiitokset sinnekin kahviseurasta.

Synnärillä käytiin tosiaan tänään tutustumassa. Alku oli hieman nihkeä, kun kätilöt olivat ilmeisesti lätkämatsista niin innoissaan, että olivat unohtaneet koko kierroksen ja jouduttiin jonkun aikaa odottelemaan. Kierroksella oli yllättävää kyllä neljä muutakin pariskuntaa. Ajattelin, että ollaan varmaan ainoat pöljät, jotka menee tällä kelillä ja kesken lätkämatsin :)
Kierros oli aika lyhyt, mutta kätilö oli mukava ja osasi normaaliselostuksen lisäksi vastata myös kysymyksiin, joita kukaan meistä ei älynnyt kysyä, mutta jotka varmaan olisivat heti ulko-ovella askarruttaneet. Osasto oli pieni, mutta tosiaan juuri remontoitu ja toimivan oloinen sekä suht kodikas.

Komppaan milkeitälapsien suhteen, ovat kyllä hauskoja, kun jäävät ihan ihmeissään tuijottelemaan ja kummastelemaan, erityisesti uimahallissa. =)

Oliko kellään vielä lisää vinkkejä turvotuksen hillitsemiseen? Nyt on kokeiltu ananakset, mansikat, laventelivoiteet, kylmägeelit, pidetty jalkoja koholla, vettä litkitään jatkuvasti ja liikuntaakin tulee kohtullisesti... MILLÄ NÄÄ PULLAJALAT SAA POIS?! |O

Tänään on tehnyt ihan älyttömästi mieli kylmää raikasta valkoviiniä tai kuoharia mansikoiden kera. :p

Jonttu & jättis 36+4
 
Iltaa mammat!! Kauhia mikä määrä tänne tulee päivän aikana tekstiä..Katotaan miten käy sitten ku saadaan nyytit syliin... :D

OdottamatonOdotus samanlaisia kipuja täälläkin,ja myös minulle kerrottu et ihan ovat asiaan kuuluvia...
Ihana masu [/b]PikkuVarpusella!
Myntti huiii, siellä alkaa jänskät loppuvalmistelut! :)
Minttu1 Tsemiä tissittelyyn..meillä oli myös esikoisen kans samanlaisia ongelmia...mut sitkeästi kun vaan jaksaa jatkaa ja yrittää, niin kyllä se siitä. :hug:

( * ) Jättiläisnapaaaani; Eilen oli neuvola ja tänään äippäpolilla käynti. Painoa tulee ihan järkyttävällää vauhdilla, mikä onneks menee turvotuksen piikkiin. Verenpaineet laskenu, jee! sf-mitta oli muka kasvanu viikossa 5,5cm??WTF???? Oli kylläkin eri terkka mittaamassa..ja juuri tähän terkkaan en oikein luota......
Polilla tänää kävin vielä läpi tulevaa koitosta kätilön kanssa, istuin myös hetken siinä käyrillä ja hyvältä näytti. Tosi levollinen mieli nyt synnytyksen suhteen, kannatti käydä juttelemassa. Painoarvio tänään 3,2kg et laskettuna kuulemma reilu 3,5kg. :$ Hirvittää vähän tuo koko..toivottavasti ei heitä paljoa tuo arvio, ylöspäin siis!!!!! :eek:
Kohdunkaula oli sormelle auki, pehmeä ja kanavaa jäljellä sentti. Just sama mitä aikoinaan esikoiseltakin oli näillä viikoilla.
Oisin jo niin valmis synnyttää...ihan vaan siks, ku oon niin väsy. yöt menee valvoessa ku joka paikkaan sattuu eikä mikään asento ole hyvä. Päivät kyllä jaksan supisteluista huolimatta touhuilla ihan ok, mutta sitten kun se väsy iskee ni tätä mammaa ei meinaa saada liikkeelle sitten millään!!! Tosin, moni muukin teistä tuntuu jo olevan aika kypsä tähän odotukseen... Ja kohta taas kaipaan tätä masua.;) Onhan tää ihanakin. :heart:
Niin hei, naiset!! Mitä on SEKSI????? Häh, oonko kuullu ton sanan joskus????? Ihan vieras käsitys meillä.... :kieh: Vaikka sitä voisinkin nyt harrastella, ja myönnän et ihan vaan vauhdittaakseni tätä hommaa...tosin, tiedä sitten auttaako oikeesti. Mut meillä mies ollu se haluton osapuoli koko odotuksen ajan... Joten, nautintoja odotellessa... :kieh: :D
Ja kukas sanoikaan kuorsaavansa??? Täällä kans yks pikku Possu oikeen!! :wave: En oo kans koskaan kuorsannu ja nyt mies sano ettei meinaa saada nukutuks ku meikä röhkii oikeen kunnolla. Mut ei kuulemma raaski herättää et vaihtaisin asentoa tms. :heart: Muutenki ku nukun kuulemma niin huonosti,ihanasti ajateltu. :heart: Mut toivottavasti tämäkin jää sitten synnärille.:) Mjoo, jokohan oisin löpissy tarpeeks....jospa vaikka painuis pehkuihin taistelee sen nukkumatin, ja olojeni kans.

Jaksuja kaikille!!!! :hug:

Maypo ja :heart: 37+3
 
Huomenta.
Vauvauutisia tulin kurkkimaan :D
Eilen käytiin ostosreissulla ostamassa valmistujais ja yolahjoja,jotain muutakin pientä tarttui mukaan =) Reissu meni mun osalta muuten hyvin,mutta jalka kramppas kaupoissa ja supisteli tiuhaan autossa istuminen :whistle:

Tsempit kaikille joilla jo tiedossa synnytyspäivä =)

Huomenna olis miehen siskon valmistujaiset,täytys ostaa kukat ja silittää tyttöjen juhlavaatteet valmiiksi =)

Rapu ja masuasukki 38+3 :heart:
 
Shawne: Kivuttomia öitä toivon sulle ja onnittelen hyvistä labra/neuvolatuloksista :flower:

Rapu: Osanottoni ikävän synnytyskokemuksesi johdosta! :hug: Toivottavasti nyt kaikki menee paljon parammin!

Milkei ja Maypo: Levollisia öitä teille!

Siirin kuulumisia tältä päivältä jäämme odottelemaan :hug:

Unna: Onnea hyvistä äippäpoliuutisista :flower:

Salma: En juonut vl-teetä, enkä tehnyt muitakaan temppuja edellisessä raskaudessa ja silti siis ilman ennakkovaroituksia vedet meni rv 36+5 :D

Odottamaton odotus: :hug:

Pikkuvarpunen: Onpas hieno masu ja tyylikäs kuva!!

Unelias: Kypsyttäviä supparituulia lähetän Puuuhhhh :whistle:

Myntti: Jaksuja loppuvalmisteluihin!

Minttu: Hienoa lukea, että teillä kaikki hyvin! Vauvatuoksuista kesää koko perheellesi!

Lenniina POKS :heart: 38+0 :heart:
 
Vauvan koko: Minä liityn isompien vauvojen odottajiin. :wave: Olen kyllä uumoillutkin, että tämä tulokas on isompi kuin esikoinen (3290g), vaikka kohdunpohjankorkeus on täysin sama, keskikäyrän alapuolella. Eilen sype-polilla pääsin siis ennakkosuunnitelmista huolimatta myös lääkärille, joka ultrasi. Vauvan kooksi arvioi 3,3kg (rv 36+3). Esikoisesta painoarvio oli rv 35+1 2,6kg. Pikkuisesti siis eroa... :whistle: Lääkäri arivoi, että vauva olisi lasketunajan tienoilla noin 4 kiloinen. En kyllä ihmettelisi, jos menisi ylikin. Hyvin kuitenkin pitäisi mahtua syntymään tuosta minun synnyttäjän lantiosta. :) Vähän tässä on mielessä pyörinyt koko, mutta luotan siihen, että sujuu hyvin. Vauvan koosta suhteessa kohdunkokoon (31 cm) täytyy kyllä todeta, että kohtu taitaa olla todellakin täynnä vauvaa verrattuna esikoiseen.

Kiitos tsempittäjille! Sype-käynti oli tosi hyvä juttu. Juttelin ihanan synnytyssalin kätilön kanssa. Hän vastaili kysymyksiin ja sain heille siellä tiedoksi mieltä vaivaavat asiat (lähinnä raskausmyrkytys- ja sektiopelkoni ja toiveeni saada faktatietoa synnytyksen käänteissä, en siis kaipaa pään silittelyä).
Raskausmyrkytyksen suhteen olen nyt rauhallinen. Mitään oikeaa merkkiä ei kohdallani löydy, vaikka yksittäisi oireita onkin. Esim. proteiiniplussat johtuvat ilmeisesti munuaisten falskaamisesta (mm. suklaan syönti saattaa näkyä proteiiniplussana). Lisäksi sain täytettäväksi kaksipuolisen kyselylomakkeen, jonka vien mukanani synnytykseen. Siihen kirjaan vielä keskustelemamme asiat ja toiveeni. Lähinnä siihen tulee pelkojeni taustat ja toiveeni. Kätilö tuki hienosti ajatuksiani. Nyt olen valmis menemään synnyttämään, kun aika on. =)

Äitipolin lääkäri: Pääsin lääkärillekin samalla käynnillä, vaikka alunperin niin ei pitänyt olla. Lääkäri oli oikein mukava. Sain kyseltyä mm. rakon sairaudestani, joka on tällä hetkellä tosi huonossa jamassa. Käyn vessassa pissalla 59 kertaa vuorokaudessa ja kovia kipujakin on. Lääkäri totesi tämän kuullessaan, että kahden viikon päästä voisi ajatella käynnistämistä sairauteni huononemisen vuoksi :eek: . En ollenkaan odottanut tuollaista. En kyllä lämmennyt ajatukselle ollenkaan. Ennemmin haluan tämän käynnistyvän itsestään, kun vauvalle sopii. Minä vielä jaksan oloni kanssa.
Tällä hetkellä kohdunsuuta oli edelleen jäljellä normaalisti ja vain ulkosuu sormelle auki. Kovat ja runsaat supistelut ei siis ole vieläkään tehneet mitään synnytykseen viittaavaa. Paikat ei todellakaan ole valmiita synnytyksen käynnistymiselle.
Ultrassa kaikki oli vauvalla ja kohdussa hyvin. Edelleen näytti enemmän tytöltä, mutta varmaksi ei uskaltanut sanoa, kun oli sen verran kuitenkin piilossa haaroväli. Salaisuus pysyy siis loppuun asti. :) Lääkäri suositteli synnytyksessä käytettävän spinaalipuudutusta, koska siitä olisi todennäköisesti hyötyä synnytyskivun lievityksen lisäksi rakon sairaudelleni. Laitan korvan taakse, mutta en tee isompia suunnitelmia vaan katsotaan, miten tarvitsen mitäkin lievitystä. Toiveissa olisi selvitä ilman, mutta ehdoton en tämän ajatuksen kanssa ole.

Pahoittelen omanapaisuuttani. Palailen myöhemmin kommenttien kera.

-Sh ja Milla(?) :heart: rv 36+4
 
Kiitos Lenniina =)

Minäkään en tiedä mikä tuo vadelmatee juttu on,kun en muutenkaan tykkää juoda teetä :| Mulle ei nää kuumat ilmat sovi,joka ilta päätä särkee ja paha olo,en varmaan juo tarpeeksi päivän aikana ja niskatkin on aivan jumissa :ashamed: Nythän kai luvattiin viilenevää.

Mulla ajatukset pyörii päivittäin synnytyksessä,kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia on ,samoin välillä supistuksia,mutta ei vaan lähe käyntiin :/ Sitä odottaa jo niin kovasti,että voi liikkua normaalisti ja sitä ihanaa tunnetta,kun vauva nostetaan syntymän jälkeen rinnalle/mahan päälle :heart: :heart:

 
Vadelmanlehtitee pehmentää kohdunsuuta ja valmentaa sitä synnytykseen. Se voi myös tehostaa supistuksia ja vahvistaa kohdun lihaksia, jolloin synnytys saattaa olla nopeampi ja helpompi kuin ilman teetä. Se ei kuitenkaan ymmärtääkseni käynnistä synnytystä, mutta tosiaan tehostaa jo olemassa olevia supistuksia. Sitä pitäis ilmeisesti juoda 2-3 kupillista päivässä, jotta sillä olis mitään tehoa. Jos ei näin kuumalla viitsi juoda kuumaa teetä, niin kannattaa tehä jääteetä. Toi vl-tee maistuu ihan mehulta kun se on kylmää.

Mua vähän rasittaa kun mies edelleen ottaa kaikki työt vastaan mitä sille ehdotetaan. On siis autokuski ja on taas ensi viikolla lähössä kahen päivän keikalle monen sadan kilsan päähän. Todella ärsyttävää. Tänäänkin on jossain reissussa, mutta tulee sentään jo illalla/yöllä. Mä en kyllä anna sille ikinä anteeks, jos se ei oo täällä, kun tää vauva syntyy! :kieh:

toffo 38+3
 
HEIPASAN VAAN KAIKILLE!

Ensiksi onnea kaikille joilla on nyytit sylissä :heart: Saagattarelle myös voimia :hug: .

En ole jaksanut käydä kirjottelemassa, mutta luen kyllä tekstit päivittäin. Täällä ollaan vielä kokonaisena, vaikkakin hyvin räjähdysmäisessä pisteessä |O
Vauva on asettunut lähtökuoppiin ja pääkin oli ihan tunnettavissa kun neuvolassa ronklasivat. Limatulppaahan tässä on tullut viimeset kaks viikkoa enempi ja vähempi, mutta viimeyönä tuli oikein satsi :eek: . Kipeitä supistuksia tulee ja menee, ja kipeitä jomotuksia on kokoajan, mutta kun ei vaan yksinkertasesti käynnisty. :/

Turvotusta tullut todellakin, kiitos helteiden. Olo kuin norsulla, ja voimat ihan kadoksissa. Painoa oli viikossa tullu 1,6kg, kokonaisuudessaan nyt 12 kg :x |O . Noo en jaksa tuosta ressata.
Lapsivesi LISÄÄNTYNYT, vaikka sehän pitäisi alkaa pikkuhiljaa vähenemään. Ei kuulemma mitään vaarallista. Vauvelin kokoarvioksi heitettiin 3200-3400g, eli samoilla mennään ku edellistenkanssa.
Viime synnytys oli vaan sen verran vauhdikas, että neuvolasta sanoivat, että jos menee vedet, niin soittaa heti ambulanssi ja jos supistuksilla alkaa, niin heti lähteä kun tulee ensimmäinen kunnon supistus. Joo arvatkaa vaan, olinko viimeyönä ihan paniikissa kun supisteli :| .

Onko muilla tullut suonikohjuja jalkoihin, joita särkee? Täällä yksi ilmoittautuu :wave:
Neuvolasta käskivät syödä paljon suolaista noihin särkyihin, varsinkin helteiden aikana kun neste ja suolatasapaino heittelee. No se suolasen syöntihän auttaa tosi paljo tähän turvotkseenki :LOL: .

Mutta tässäpä lähinnä nyt omaa napaa :ashamed:

Hurjasti kaikille tsemppiä ja :hug: loppuodotukseen ja kolotuksiin. Alkaa pikkuhiljaa olemaan kaikilla enään päivistä kiinni :heart:.

Mukavaa päivän jatkoa ja nautitaan nyt tästä viilenevästä säästä, ainaki täällä Oulun seudulla, toivottavasti muuallakin! :)

Laakeri ja Meloni (huomenna poksuu rv 38) :heart:
 
syyshortensia: Olen myös ihmetellyt sf-mitan ja vauvan koon yhteyttä. Mullahan on sf-mitta monta senttiä pienempi kuin esikoisesta ja kohtu kasvaa vähän keskikäyrän alapuolella tällä hetkellä. Silti meille on tulossa esikoista isompi vauva, eli 4 kg. Esikoinen oli syntyessään melkein 4kg, 3830g. Munkin kohtu täytyy olla todella täynnä vauvaa! :whistle:

Mulla on sype-käynti vasta ensi viikon torstaina ja samana päivänä neuvolakin. Tiistaina vaan neuvolalääkäri sanoi, että toivottavasti ehdit käydä sype-käynnillä.. Hiukan alkoi jännittää, mutta ei mulla edelleenkään ole sellainen olo, että tämä pian syntyis. Ei kyllä ollut esikoisestakaan, se alkoi sitten kerta heitolla oikein kunnolla. Toivon kyllä todella, että vauva tulis ennen laskettua aikaa jo koonkin takia. Jäis edes alle 4kg..

Tsemppiä sitä tarvitseville!!

Nyt täytyy mennä nauttimaan viimeisestä hellepäivästä!

Papuneiti ja Tyyppi 36+6
 
Neuvola kuuluimisia eiliseltä päivältä.

36+3(35+2)
Paino 87,0kg(85,7kg) :headwall: muutos 1,3kg
Menee kuulemma turvotuksen piikkiin, mutta silti! GRR!
Turvotus ++ (++)
RR 123/87(123/76)
Pissa oli puhdas kuten viimeksikin
Kohdunpohjan korkeus 35cm(34cm)
RT Pysytty
Sykkeet 150+
Liikkeet ++

Oli näemmä laittanut sokeri rasitustestin tulokset 5.1 8,1 8,0

Ensiviikolla torstaina uudestaan taas.
Kyselin että onko totta ettei ole enää neuvola lääkäriä kun kävin niin aikasin jo...
Niin ei kuulemma ole.
Mutta sanoi että jos kovasti haluan niin voidaan laittaa mut vielä lääkärille, mutta eipä ole aikoja kun vasta 2 viikon päästä viikoilla 38 :D
Tokas neukkutäti että voihan olla ettet sinä sinne enää kerkiä :eek:
Vauva niiiin alhaalla ettei päätä meinaa tuntea, kiinnittynyt osittain.
Mä haluan että kurkkaavat tonne alapäähän :LOL:

Pitäs hakea niitä mansikoita ja varmaan tuota vadelmanlehti teetäkin :p
Ihanaa eilen tuli kuivausrumpu. Vielä kun joku kytkis sen käyttövalmiiksi.
Mulle ihan uus juttu koko vehje eka kuivausrumpuni :D

Anoppi häipyi aamulla ja outoo se oli selvinpäin! Mutta tuskaa oli silti huoh...

Tänään tulee sisko taas tänne viikonlopuksi kun ukot lähtee yhelle mökille kalastelemaan viikonlopuksi. Taas näitä ihkuja ukkojen reissuja! PRKL!
Sanoin että kun mä soitan niin samaan aikaan starttaat sitten :LOL:
Lupas taksilla tulla, tietäähän sen ettei siellä mökillä selvin päin olla... :whistle:

Tää elefantti lähtee ulos kattelemaan aurinkoa...
 
Täytyy kysyä tosta limatulpastakin... Mulla on viime aikoina aina pissalla käydessä tullut paperiin limaista vuotoa, oon ajatellut että runsasta valkovuotoa, mutta kovin se on ollut sellasta liukasta tavaraa... Ei kylläkään verta tai edes punertavaa mun mielestä, vaikkei välttis ihan kirkastakaan. Voiko olla limatulppaa asiasta paremmin kokeneiden mielestä?

Kiitos, Toffo. Vadelmalehtiteestä taidan sitte pysyä hyvin kaukana vielä pari viikkoa, kun toivon että vauva pysyy kyydissä lakkiaisten yli! Mä niin haluan lakittaa mun abit... Itku tulee kyllä, ellen heitä juhlistamaan pääse. Kaks viikkoa enää silti, ja enhän mä ole kun viikolla 35 vasta, mutta kun supistelee ja kaikkea muuta mukavaa...

Toffo ja Jane69
- Mun mies lähti edellispäivänä taloyhtiön yhtiökokoukseen ja kun yritin soittaa, sillä oli äänetön päällä! Siitä kiivastuneena soitin sinne puhelimeen näkyviin ainakin 10 puhelua ja laitoin viestin, että jaahas yksinkö mun tarvii nyt synnärille lähteä?!?!? :LOL: Toivoin tietty että olis siellä paikan päällä lukenut viestin ja paskonut alleen, mutta eihän se ollut edes katsonut puhelintaan ennen kuin tuli kotiin! Mutta pelästyi kyllä ihan oikeasti kun tajus, että niinkin olis voinut olla. :) Ihan oikein pieni opetus sille, kun ei mun mielestä tarvi enää näillä viikoilla pitää puhelinta äänettömällä yhtään missään. Mut semmosia ne on noi ihanat miehet. Ai niin! Ja eilen saunassa alkoi valittaa kun sitä pihahommissa oli hyttyset syöny, että jos ne kutiaa yöllä eikä hän saa nukuttua niin on sit yhtä helvettiä... Hiljeni kyl harvinaisen äkkiä kun käänsin hitaasti katseen kohti ja luulen et silmät iski tulta suurinpiirtein. Hyvin nöyränä totes, että ei tietysti voi verrata mun tilanteeseen... :LOL:

Syyshortensia - Ihanaa, että sait sypeltä noin ihanaa kohtelua! Taidanpa itekin ottaa puhelun äitiyspolille! :hug:

Shawne & Baby Girl 34+5
 

Yhteistyössä