~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Maira: Ihanaa, jkun voin jonkun kanssa jakaa ärtymyksen th:sta. Minä olin maanantaina aamulla eikä ollut mitään soittoaikaa, mutta puhelin soi koko ajan. Onhan siinä tosi hyvä keskittyä asiakkaan asioihin, kun jatkuvasti neuvoo puhelimitse muitakin. Koitetaan vielä hetki jaksaa. :hug:

Zalmiakki: Tsemppiä näyttöviikkoon. Toivottavasti raskausmyrkytys pysyy poissa.

Shawne: Kokemasi/näkemäsi tilanne on minulle osin tuttu, tosin kyse oli 7 vuotta sitten läheisestäni. Minä tarvitsin ensimmäisessä raskaudessa sen vuoksi synnytyspelkopolilla käyntiä. Samoin nyt olen menossa saman asian vuoksi huomenna jälleen synnytyspelkopolille. Minua helpotti paljon, kun sain juteltua kerran kätilön kanssa ennen synnytystä ja heillä oli synnyttämään mennessä tieto taustoistani/kokemuksistani. Tällä kerralla halusin juuri tuon takia jälleen yhden käynnin sype-polille. Jos kovasti pelottaa ja mietityttää, niin kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi. Vielä ehtii saada lähetteen ja ajan sypelle äitipolille. Minullekin laitettiin lähete rv 34+ (muuton takia viivästyi). Iso :hug:

Papuneiti: Hienoa, että sokerirasitustulokset olivat hyvät!

Lumihiutale: :hug: Kurjaa, että sinulla on raskausmyrkytys. Voimia ja jaksua!

Saagatar: :hug:

Pikinen: Mitä ultrassa?

Lenniina: Kiitos! :hug: vauvan paino huoleen!

Hukkapätkä: :hug:

Miumiu: Hienoa, että leikkauspäätös on tehty ja se oli saman suuntainen kuin oma ajatuksesi. Tsemppiä!

Mammaliini: Soititko neuvolaan? Mitä sanoivat? Oliko lapsivettä? :hug:

Valerie: Kävin sunnuntaina illalla miehen ja esikoisen kanssa appiukon saunamökillä, mutta en uskaltanut uida, kun oli niin kylmää vettä ja kohtuni on erittäin supistusherkkä. Siispä kahlailin vain ja nautin turvonneiden jalkojeni kanssa veden viileydestä.

mjm: Kiitos. Neuvolakuulumisiasi odotellen. :)

( . ) Aamuyöllä sain kokea, mitä on todellinen käsien ja sormien turpoaminen ja jäykistyminen. Huh, kun ei meinannut saada koukistettua sormia ja olivat ihan nakit. Melko kivuliaatkin olivat. Aamulla vasta tunnin hereillä olon jälkeen sormet palautuivat normaaleiksi. Huh, hellettä ja turvotusta.

Huojentavaa, kun huomenna pääsen sype-polille. Saa seesteisyyttä mieleen. :)

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv 36+2
 
Syyshortensia Juu mulla on ruvennu nyt loppuajasta nyppii koko ajan enemmän ja enemmän se muija..Ja just toi ettei siellä mikään mene niinku pitäis..Eilenki kaikki meni vähän niin ja näin hutasemalla mut siitä se sit jakso kyllä taruilla kuinka mun pitäis nyt vaan asennoitua siihen et 5vko vielä menee ennenku syntyy... :kieh: Silti se kuitenkin alko tivaamaan et tiedätkös sä nyt ees millon pitää laitokselle lähtee..No joo, ehkä mä soitan sinne jos en oo varma.. :p
Hyvä et pääset huomenna sinne polille!Toivottavasti sulla jää yhtä hyvä mieli siellä käynnistä kun mulla viime viikolla! :)
Jos joudat niin jätskitellään tai kaffitellaan täs joku päivä?

Mä täällä odottelen et koska alkaa tulemaan uutisia näistä meidän "kadoksissa" olevista sisaristamme, toivottavasti mammaliini sai selvän lapsivesi asiaan! =) :hug:

Tänne ei tosiaan mitään uutta, joka paikka edelleen turvoksissa, pientä nivusten ja alamahan juilintaa laskematta, täällä ei tapahu mitään... :D

Koittakaahan kaikki jaksella! :heart:

Maira ja emppu 37+1
 
Fiilistelemässä käyty jos ei muuta (varmaan vielä heinäkuussa täällä) äitipolilla...

Soitin sinne ja pyysivät näytille. Käyrää otettiin ja supistuksia tuli n. 3-4 krt puoleen tuntiin... sitten menin aulaan odotteleen lääkärille pääsyä niin siinä tunnin aikana tuli 5-10min välein aika tujujakin supistuksia. Lääkäri ultras ja teki sisätutkimuksen ja otti näytteen.. siitä en muuten saanut selvää vastausta!! Kai ne soittavat perään jos sitä oli.

Kysyi että haluanko lähteä kotiin! Mä että joo kyllä mä meen. Mitään ei ollut vielä alapäässä tapahtunut niin turhaa mä sinne jään makoileen. (kotona tosin taas sellanen meno että pitää harkita meniskö sinne lomaileen! :LOL: :kieh: ) Painoarvio tällä hetkellä joku 2700g eli ei mikään jättiläinen tulossa.

Mutta nyt koitan saada ukkelia kiinni ettei tarvi kaasu pohjassa ajaa tännepäin tampereelta.

Mammaliini ja "niilo" 35+3 (jos menis parin viikon päästä uudestaan... :) )
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa =) en oo oikee jaksanu kirjotella mut lukemassa oon käyny teijän juttuja joka päivä =)

Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille :heart:

Mulla oli eilen viiminen lääkärineuvola ja sisätutkimuksessa todettiin, että kohdunsuu 2:lle sormelle auki ja ja kaula melkee hävinnyt... lääkäri meinas ettei montaa päivää mee ku syntyy ja enää ei saa kotona odotella jos rupee supistelee et heti täytyy lähtee sairaalaan ku meiltä sinne kestää ajaa n. 45min. Ja sanoi vielä et sen tekis mieli passittaa mut telttailee sairaalan pihalle =) nyt alkaa itelläki olee jo jännät paikat ku menin sinne lääkäriin ihan sillä mielellä et mitää ei oo tapahtunu et yli mennään reippaasti =) no eilen illalla sit supisteli jonkun verran ja kerran vessareissulla tuli verta pyyhkiessä mut sit ku aikani kävelin ympäri kämppää ni supistukset loppui ja sainki nukuttua. Nyt koko päivänä ei mitään ja nyt illalla alkanu menkkamaiset jomotukset selässä ja alapään vihlonta. Toivottavasti sais itekki pian nyytin syliin =)


Zande 37+1
 
no niin

Vauvojen paino arvio oli 2.5kg ja 2.3kg A on istuu kohdunsuunpäällä ja sektio aika on 3.6 eli viikolla 38+1 mutta lääkäri meinas että me ei mennä niin pitkälle koska kohdunsuu oli 1.5cm auki ja kohdunkaulaa hätäinen 1 cm.

Tässä nyt odottelen että jos nämä supistukset ei lopu niin lähden näytille sairaalaan että leikkaako ne heti koska supistukset ovat tehokkaita ja aukovat paikkoja nopeaa ja matkaa sairaalaan on vajaa 30 km.
 
Voi apua täälähän alkaa tapahtua oikein urakalla!

Huomenna taas mulla neuvola, hassua käydä siellä joka viikko.
Voihan olla että ipana on vielä hyvällä mäihällä 6 viikkoa masussa.
Toivottavasti ei kuitenkaan ihan niin kauaa mene :D

Huomenna neuvolasta taas kuulumisia.
Saa nähä miten on painoa tällä kertaa tullut!
Tää turpoominen on yhtä helvettiä!
Outoo kun neuvola on vasta 14.30, kun on tottunut aamulla käymään.
Mä kun en osaa mitään tehdä, kun on jotain menoa tiedossa, paitsi hermoilla tietty :headwall:

Meiltä matkaa on sairaalaan 45min.
Mietiskellyt että millon pitää lähtee :eek:
 
jane69 meillä lääkäri laski että ambulanssi on meillä 3-5 min ja matka sairaalaan 15 min mä vaan naurahdin että ampulanssi tulee noin 15-40min meille ja 20 min takas että kyllä se aikaa vie.

Mä sain tarkat ohjeet jos supistuksia 8 min välein soitto sairaalaan ja samassa matkaan
ehtivät kuulemma varoittella anestesian ja leikkaavan lääkärin paikalle.
 
Mukavan aktiivista ja ihanaa että täällä on näitä ihmisiä, jotka jaksavat kommentoida yksilöllisesti kaikille :flower: !

Itse taas omanapaisesti - mjm, en mä oo minnekään päässyt - en siis edes saanu th:ta puhelimella kii. Tosi mahtava tää uus "yhteisajanvaraus", joka ei oo mikään ajanvaraus vaan paikka jonne voi ilmoittaa, jos haluaa et joku on yhteydessä ja sit odotellaan takas soittoa aikana xx... Tänään meni 1.5h et joku siel vastas, otti soittopyynnön ja sit odotin loppupäivän th:n puhelua, jota ei kuulunu. Tällä kai saadaan ihmiset soittamaan vaan tosi hädässä :eek: ? Ehkäpä soitan huomenna suoraan tuonne keskusneuvolaan, olisin vaan kysynyt viel oman th:n mielipidettä. Alkaa nää kerran 2.5 viikossa välit tuntua aika pitkille, kun olo on se mikä on.
 
mjm
Mammaliini83, Zande ja Pikinen, teillähän on jo jännät paikat! =)

Jos vähän niitä neuvolakuulumisia sitten:
rv 34+4 (32+3)
paino +467 (1131) oli nousu rauhottunu, vaikka turvotusta onkin ollut
RR 131/69 (135/69)
pissa sokru ja prot. -, ketoaineet 1+, helleyön jäljiltä vähän kuivuksissa (- -)
sf 33 (30 neuvolalekurilla tulee aina kuulema pienempiä lukuja, tasasta käyrää muuten)
rt
:heart: hyvät, ei kirjannu lukuja (+)
liikkeet ++ (++)
B-hB ei otettu (115, sitä ennen 109)

Semmosia. Ens kerralla (2 vk päästä ) lääkärineuvola.

mjm+masukki
 
Kylläpä täällä tapahtuu ja kovasti jo toinen jalka synnyttämään menossa monellakin.. :D
Onnea matkaan, jotka synnärille jo lähdössä!!

Helteitä kovasti pukkaa ja turvottaa. kävin tuossa illalla 1.20 min lenkin ja saa ne nesteet kyytiä!! :kieh: kovasti vaan vettä perään, niin eiköhän tässä parjäillä..tai sit yö ravataan vessassa.. :whistle:

omaa napaa het, eli neuvolassa kävin tänään ja se streptokokki näyte nyt otettiin. ensvkolla tulos tulee. samoin sisätutkimuksen teki samalla... ja olihan tuo jotain edistystä tapahtunut...kohdunkaula lyhentynyt alun 3,5cm---> pari senttiä suunnilleen nyt jälellä ja suu pehmentynyt, mutta kiinni. Elikkäs eipä tarvi mitään hiastella tai varoa, loppuun asti vaan sille kun tuntuu.. saa omien voimien mukaan tehä kaikkee. =)
muuten kaikki ok.
rr 110/74 alapaineet hiukan noussu, ehkä kovasta touhuamisesta(suursiivousta/remppaa..)
paino n.60g/vko nyt tasan 8kg tullu koko aikana.
hb 128 jee!! parhaimmat arvot mitä koko raskauden aikana ollu.
pissa/prot. puhas
sf.30,5cm nyt noussu ihan kivasti, alakäyrien tuntumassa, mutta nousua jokatapauksessa.

Elikkäs kaikki hyvin, 2viikon päähän meni seukki käynti, kun mulla ei mit.ihmeenpää oo, niin en viitti joka viikko käyä.

vointeja mammat! nyt pesulle ja nukkuun! :wave:

inkkukinkku 35+4
 
Huomenta.
Aurinkoista aamua kaikille B)
Koskahan saadaan seuraavat vauvauutiset? :D
Illalla tuli kokeiltua se mukavin S :p ,ei mitään vaikutusta :/
Vaikka niihän sitä sanotaan,että vauva syntyy,kun on tullakseen,ei siihen mitkään omat konstit auta :whistle:

Rapu ja masuasukki 38+2 :heart:
 
Täällä ihan järjetön selkäsärky iskenyt nyt viimepäivinä :/ Alaselässä hirveät menkkakivut, keski- ja yläselän lihaksissa hirveä jomotus.. Meni taas yö valvoessa ja kohta pitäisi suunnata koululle viimeisiin kokeisiin :(
Löytyisikö samaa kokeneilta hyviä vinkkejä, asentoja, venytyksiä tai mitä tahansa tätä tilaa helpottamaan? Panadolin kanssa ollaan parhaita kavereita. :ashamed:

:heart: 36+5 :heart:
 
Hukkapätkä: Toivottavasti uusi kääntöyritys ei olisi turha! :hug:

Miumiu: Hienoa, että asia nyt päätetty =)

Tänttärän (jolla käynnistysaika tänään!!), Niiskuneidin, Zanden ja Pikisen tilannekatsaus kiinnostaisi kovasti! Tsemppiä matkaan, kun aika on :hug:

Mjm: Kiitos!

Syyshortensia: Toivottavasti saat sype-polilta kaipaamaasi seesteisyyttä ja mielenrauhaa :hug:

Mammaliini: Jaksuja kotona oloon supistuksissa!

Pulinapata: :hug:

Inkkukinkku: Toivottavasti ei ole tulehdusta!

Rapu: Kiitos vastauksesta ja tsempistä! Uskon juuri omalla kohdallani, että kätilöllä on asiassa suuri merkitys. Edellinen kehotti mut selinmakuulle ponnistamaan ja sanoi ystävällisesti, että nyt voisi alkaa ponnistaa. Ponnistelin tunnin ilman ponnistamisen tarvetta ja väsyin, joten imukuppilääkäri kehiin. Mä tarvitsisin Justiinan kätilöksi, joka määrää tahdin :LOL: Olenkin nyt ohjeistanut mieheni, että muistuttelee kötilöä ponnistusvaiheessa käskemisen tärkeydestä - miestäni kun en välttämättä uskoisi :ashamed: Supparituulia sulle Puuuuhhhh :whistle:

(.) Eilen kävelin muutamia kilometrejä, kun kävin mm. ostamassa vadelmanlehtiteetä. Reissusta seurasi närästys :x Teetä aion maistella tänään illalla ensi kerran ;)

Lenniina 37+6
 
Huomenta!

Aika jännää alkaa kyllä täällä olla! Onnea matkaan kaikille, jotka pian pääsevät vauvaa hakemaan! :flower:

Kiitos kaikille tasapuolisesti haleista!! Ja :hug: takas!


Syyshortensia - Olen pahoillani sun kokemuksesta! :hug: Toivottavasti oot tosiaan saanut apua sypeltä. Mä itseasiassa oon jo itse käynyt siellä pari kuukautta sitten juttelemassa peloistani. Onhan mulla synnytyspelkoa, en voi kiistää, mutta lähinnä halusin kaiken mahdollisen infon kivunlievityksistä tms. Ja toisaalta halusin myös pelata korttini varman päälle, koska en haluaisi mitenkään päästää lasta yliaikaiseksi. Omien läheisten kokemukset syynä siihen, ja jos tilanne lähestyisi, on hyvä olla merkintä sype-käynnistä... Vähänkö oon kettu... :whistle: Nyt oon myös miettinyt, että jospa sinne menis tästä juuri juttelemaan, mutta katsotaan nyt... Oon kuitenkin saanut paljon puhuttua asiasta ja oma gyne on lohduttanut informaatiolla ja just sillä, miten harvinaista tuollainen on. Kiitos kuitenkin kovasti neuvoistasi, toivotaan että saadaan molemmat rauhallinen ja turvallinen kokemus omalle kohdalle! :hug:

Rapu - pakko kommentoida, kun toi "mukavin S" pisti nauramaan. :) Lähinnä toi MUKAVIN -sana... Meillä ei ole ollut aikoihin edes yritystä, kun on ihan sama mitkä jellyt lyö menemään niin on kuin hiekkapuhallustehtaalla... Ei kiva. "Innolla" siis odotan, jos sitä mukavinta S:ää pitää ryhtyä kokeileen... Auts! :)

Kohdunpohjan korkeus vs. painoarvio - mulla viikolla 33 lääkäri totes ultrassa, että ihan viikkojensa kokoinen sopusuhtainen lapsi (2100g) ja silti samaisella viikolla sf-mittä neuvolatädin mukaan 33cm ja siis yläkäyrän yli! Nyt sitten eilen eli viikolla 35 sf-mitta sama ja ihan takuulla toi pieni on kasvanut. Toivottavasti ainakin! Ens viikolla saan siihenkin varmistuksen. Mutta siis aikamoista vaihtelua noiden välillä, on niin paljon kiinni äidin ruumiinrakenteestakin - pieni vatsamakkara aiheuttaa helposti muutaman sentin heiton. Itse luottaisin ultraan enemmän.

( . )Mä heräsin viime yönä aivan outoon kovaan selkäkipuun ja hädissäni herätin miehen heti. Kerkesin ajatella, että niinkö nyt alkoi synnytys mutta kunhan sai asentoa vaihdettua niin loppui. On tullut nukkumisesta tosi hankalaa kun kummallakaan kyljelläkään en enää saa oltua kauaa samassa asennossa... Selällään ei oikein ollenkaan ja sit vielä se vaihtaminen tekee tuskaa. :( Noh, pieniä murheita, kyllä mä kestän.

Jospa kans laittaisin eilisiä neuvolakuulumisia vertailupohjineen:

34+3 (32+5)

paino/vko +408 ( - )
turvotus + (++)
RR 106/62 (120/70)
prot - ( - )
gluk - ( - )
Hb 117 (113)
sf 33 (33)
tarjonta rt (rt)
syke 140 (144)
liikkeet ++ (++)

Tosi iloinen siitä, että hb on itellään ilman ylimääräistä rautaa noussut edes vähän, ja siitä, että verenpaine oli noinkin erinomainen. :) Pyysin myös normi kilpparikokeiden yhteyteen viime viikolla paastosokerin, joka oli myös normaali. Oma paino noussut raskauden alusta 9 kiloa, joten ei paha sekään. Tavoite oli pysyä 8-10 kun tosiaan sen kilpirauhasen vajiksen ansiosta oli pohjalla jo +20kg. :/ Ensi viikolla olis paino- ja synnytystapa-arvio yksityisellä. Olen koko raskauteni käynyt mun "henkigynellä", joka tosiaan on ollut jo äitini synnytyslääkäri kun mä synnyin. :) Äiti aina sanoi, että mun tekemiseen tarvittiin kaks miestä - isi ja tämä lääkäri - ja mä sanon kyllä nykyään samaa. :LOL:

Kovasti jaksamisia kaikille, kyllä tämä tästä vielä hankalammaksi muuttuu ennen kuin helpottuu!! :p

Shawne & Baby Girl 34+4
 
Shawne78 Taisin mainita sf-mitan painoarvion yhteydessä, mutta tarkoitin vain lähinnä että joskus voi varmasti käsikopelolla arvioida paremmin vauvan kokoa esim. terkka tai kätilö. Ellei satu todella pätevä ultraava lääkäri ja minun lääkäri ei sellaiselta vaikuttanut :D
Minulla on tainnut käydä hyvä tuuri neuvolan th:n kanssa, hän on niin ihana ja todella tietävän oloinen :heart:

Kiitos syyshortensia ja Lenniina ! Usein jo se että on joku päätös on helpottavaa:)

..ainiin piti sanoa että tuoreen ananaksen lisäksi myös tuoreilla mansikoilla kannattaa herkutella (jos sattuu jo hyviä löytymään) mansikkakin laittaa nesteet liikkeelle :p
 
Shawne: no ei meilläkään tuota "mukavinta" S:ää viime aikoina oo pahemmin ollut,on niin turvonnut olo tuolla alakerrassa,jatkuva pissahätä yms... :x Täytyhän sekin kokeilla,vaikkei siinä mitään taikaa taida olla :D


Tulikin mieleen jotka ootte aiemmin synnyttänyt,niin mitä konsteja ootte kokeillut ja kuulleet ihmisten kokeilleen synnytyksen käynnistämisessä?

Itse en aiemmissa raskauksissa oo kokeillut mitään,mutta olen kuullut tuon kolmen ässän(siivous,seksi,sauna) ja nännihieronnan
;)

Lenniina: mulla oli sellanen kätilö esikoisen aikana,että käski mun ponnistella kyljellään itsekseni,itse oli toisessa huoneessa ja aina,kun supistus tuli menin paniikkiin :ashamed: Lopulta sain vaihtaa asentoa puoli istuvaan,mutta olin jo niin väsynyt,etten jaksanut ponnistaa ja kätilö vaan hoki,ettei se sieltä ponnistamatta tule :/ Muistan kuinka paha mieli mulla oli,kun tarvittiin avuksi imukuppia,mutta kun kuulin että vauva painoi 4,3 kg,olin vaan helpottunut,että sain avuksi imukupin :whistle:
 
Pikavisiitti tänne, koko viikko mennyt anopin seuralaisena ja shoppailtu on joka päivä yli 4 tunnin rupeamissa ja selkä ja jalat ovat kyllä aivan muussia. Onneks lähtee tänään kotiin, niin saan miekii levätä... sekä henkisesti, että fyysisesti! Ei ole mikään helppo tapaus, tämä.

Mitäs mitäs täällähän ollaan jo jonossa saliin kohta! Nyt hemmottelua peliin mamit, jättäkää siivoomiset ja muut kurjimukset miehille! Mie vielä tänään siivoilen kaikki perinpohjin, mutta sitten alkaa piiska viuhuamaan :kieh:

OdottamatonOdotus, miulla lähti selkäkivut sillä uimisella, pilatespallon päällä istumisella sohvan sijaan ja lämpötyynyllä. Kyykkyasento on hyvä tapa lepuuttaa selkää, keskiselkää voi lepuuttaa myös nojaamalla kyynervarsilla seinään (miul on aiemmin ollut ongelmia keskiselän kanssa), muista vaan pitää alaselkä suorassa aktivoimalla lantionpohjalihakset, muuten kipeytyy sitten se. Myös suosittelen pyöräilemistä kävelyn sijaan - miulle ei vieläkään se kävely sovi vaikka selkä onkin parempi, kipeytyy aina koiran ulkoilutuksien ym. jälkeen. Ja pistä mies hieromaan pitkiä selkälihaksia ja pakaroita, hyvä harjoitella synnytystä varten ;)

Täällä ei kyllä vieläkään nukuta oikein hyvin. On kaiken lisäksi alkanut jännittämään synnytys ihan hirveesti ja nään hirmusti painajaisia. Toivottavasti miulle tulee kanssa sellainen Justiina-kätilö, jota Lenniinakin toivoo, kun muuten tulen oleen aivan hukassa ja tosiaan miestä ei siinä vaiheessa varmaan kuunnella tippaakaan. :kieh:

Painoarvioista, mie en usko ultria enkä kätilöä enkä sf-mittoja, uskon sitten kun ne punnitsee vauvan salissa... Olen siis painoarvioateisti. :kieh:

Miumiu, miks sanoit sanan mansikoita... mmmm.... must... get.... Ananasta alkaakin tulla kohta jo korvista :)

Nyt tuo yks hurja heräs tuolta, eli mie taidan lähteä tästä uimaan :D

Mukavaa päivää, mamit!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapu82:
Shawne: no ei meilläkään tuota "mukavinta" S:ää viime aikoina oo pahemmin ollut,on niin turvonnut olo tuolla alakerrassa,jatkuva pissahätä yms... :x Täytyhän sekin kokeilla,vaikkei siinä mitään taikaa taida olla :D
Kantsii kuitenkin kokeilla yhä vaan jos pystyy! Sen verran siinä pitäis olla taikaa, että jos kondunsuu on ajalle kypsä niin sperman jotkut omat aineet kuulemma auttaa sitä aukeemaan. :)

Ja siis eihän sitä seksiä muuten kannatakaan harrastaa, ellei siitä jotain hyötyä ole! :LOL: Voi kauheeta, oikeesti kyllä odotan niitä päiviä, että pää see kunnolla... :ashamed: ...samoin kuin vatsallaan nukkumista ja rehellisesti sanottuna kyllä saunakaljaakin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shawne78:
Voi kauheeta, oikeesti kyllä odotan niitä päiviä, että pää see kunnolla... :ashamed: ...samoin kuin vatsallaan nukkumista ja rehellisesti sanottuna kyllä saunakaljaakin! :)
AAMEN!!!!Seksiä ilman vauvamahaa!!Useiden eri asentojen käyttö nukkuessa ja kylmä saunakalja pitkän päivän jälkeen...Kyllä, se on elämää... :D

Mä oon alkanu kuulemma kuorsaamaan!?!!WTF, en oo ikänää kuorsannu ja nyt oon kuulemma joka yö...Tosin mä oon aika useesti myös heränny selälteni, eli en tiiä voisko vaikuttaa jotenkin...
Mä oon muutenkin alkanu näkee ihan skitso unia, viime yönä vuosin unissani vähän verta ja limaa jne jne jne, näitä on alkanu olemaan nyt parin päivän sisää joka yö.. :whistle:

19 päivää laskettuun, miksei se tunnu siltä.. :D


Vauvauutisia odotellen.. ;) :)

Maira ja emppu 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miumiu83:
Shawne78 Taisin mainita sf-mitan painoarvion yhteydessä, mutta tarkoitin vain lähinnä että joskus voi varmasti käsikopelolla arvioida paremmin vauvan kokoa esim. terkka tai kätilö. Ellei satu todella pätevä ultraava lääkäri ja minun lääkäri ei sellaiselta vaikuttanut :D
Minulla on tainnut käydä hyvä tuuri neuvolan th:n kanssa, hän on niin ihana ja todella tietävän oloinen :heart:
Joo ymmärsinkin niin sun kirjoituksesta. Mulla sama juttu, neuvolantäti on aivan ihana! :heart: Ei tuostakaan mun sf-mitasta sanonut silloin muuta, kuin että "meillä on kaikilla vähän erilaiset vatsanpeitteet" ja siks mitta vaihtelee. Tylympi täti olis sanonut, että no mitäs olet tollanen possu. :LOL: No ei kai, mutta ei siis mua mitenkään lähdetty pelotteleen onneks.

MUUTEN! Nyt kyllä harmittaa, etten saanut suutani auki äsken... Se endokrinologi, joka mulle ennen sokerirasitusta "lupasi" poikkeavat sokeriarvot (kirjoitti epikriisissä, että tulos tulee olemaan poikkeava) soitti äsken kilpirauhasarvoista ja kun mainitsin sokerirasituksen olleen normaali, sanoi vaan, että se on hyvä kun JOSKUS raskausaikana se ei ole. Prkl kun en saanut sanotuu, että niin no mulle sanoit että ihan varmasti mun kohdal tulee olemaan vaan lällällää eipäs ollu! :kieh:
 
Supistaa, supistaa, supistaa. Aamusta asti supistellut, mutta ei kovin kipeästi. Lähinnä ärsyttävästi. Painetta kuitenkin alapäässä, joten lähden näytille. Tulen sitten kertomaan miten kävi. Yhtenä palana luulen kyllä takaisin tulevani...

-unelias-
 
Tarkisteleekohan toi neuvolan täti tota alapäätä missään vaiheessa, kun lääkäriä ei enää ole?!
Vai pitääkö mun vaan ite tietää millon voi lähtö olla lähellä...

AAH seksiä ILMAN vauva mahaa!!!
Eipä olla täällä harrasteltu moneen viikkoon moista, pääsis eroon tästä vauva mahasta, kun mikään asento ei oo mukava...
Sisko kyllä sanoi että nyt alatte pupuilemaan oikein urakalla! :LOL:
Jospa sitä tässä taipuis :D
Siivoillut olen vähän joka päivä kun remppaa tehdään ja saunassakin käydään joka päivä! :D

Mä huomasin kanssa et mansikat auttas turvotukseen, mutta en oo saanu aikaseks ostaa vielä...

Voi kakka kuulin just että anoppi on tulossa tänään MUA katsomaan ja on yötä!
Kun ei mua kuulemma muuten näe! :headwall:
Vihaan sitä alkoholisti akkaa!

Iltapäivällä se neuvola tulen sitten kertomaan saarnan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane69:
Tarkisteleekohan toi neuvolan täti tota alapäätä missään vaiheessa, kun lääkäriä ei enää ole?!
Vai pitääkö mun vaan ite tietää millon voi lähtö olla lähellä...
Ei ainakaan täällä tarkistele, eli ihan omalla vainulla tässä nyt mennää..Vaikka muakin kiinnostaa ihan kamalasti viikottain et mikä mahtaa olla alakerrassa tilanne.. :D

Tsemppiä anopin kyläilyyn, ei käy kateeks... :hug:

Unelias Jäämme mielenkiinnolla odottamaan lopputulosta, tsemppiä sinnekkin! :hug:
 
Unelias Tsemppiä sinne! =)
Minusta olis kiva tietää miltä supistus oikein tuntuu, taitaa vaan tuntemukset vaihdella niin paljon. Täälläkin on kiristellyt nyt pari päivää ja kesken ultran kysyttiin supistaako sulla - jaa en mä vaan mitään tunne :D Minä kun ihan mielellään odottaisin leikkauspäivään asti, supistustuulia kaikille muille niitä toivoville! minut saa kyllä vielä kiertää kaukaa:)

Uskaltaakohan sitä lähteä köpöttelemään metsikön läpi kauppaan..pakkohan se on kun palkintona on niitä mansikoita :)
 

Yhteistyössä