**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Minkälaisia vaunuja teille ihmiset on? Mä oon ihan sekaisin noista kaikista ja meinaa jo tulla uniinkin ne ku niitä olen silmät solmussa tuijottanut :D Että tänne ensikertalaisille saa antaa vinkkejä ja suosituksia :) Ylihuomenna rakenneultra ja meinaa ruveta jännittämään :)

suza86+ pikkupulla 19+6
 
Meillä oli esikoisesta ruskea turkoosit Jovi Air 2012 yhdistelmät joihin olin kyllä todella tyytyväinen. :) Nyt ajattelin nämä myyntiin laittaa kun täytyy tuplakärryt hommata.. :)

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty.. Tosin lähes kaikki onkin valmiina jo edellisestä.. Saas nähdä täytyykö vaatevarastoa hankkia jos uusi tulokas on eri sukupuolta..

Huomenna ois taasen neuvola.. Saas nähdä mitä puntari sanoo näin vuodenvaihteen jälkeen.. Miten teillä muilla on paino noussut? Mulle on varmasti tullut muutama kilo lisää ainakin..
Liikkeitä tuntuu selvästi.. iltaisin on ihana kuulostella kun vauva touhuaa massussa.
Rakenneultraan vielä reilut pari viikkoa, en millään malttaisi odotella..
Tulkaahan muut kertomaan kuulumisia ultrista, joillakin onnekkailla ultra onkin jo näinä päivinä. :)
Muuten oma olo hyvä, väsymys väistynyt, samoin kuvotukset ja muut. Nyt on aika nauttia raskaudesta ennen seuraavia kolotuksia :)

bumbis & pipana 17+6 ( huomenna jo 18+0. wou! )
 
Meillä on kanssa tuo Voimavara-neuvolakäynti seuraava kerta. Me saatiin laput täytettäväksi ja sitten jutellan niistä tädin kanssa. Niissä kysellään kaikkea, että "Minulla oli hyvä lapsuus?", "Voimme puhua seksuaalielämästämme?" "Tiedostan, että vauvan tulo perheeseen muuttaa elämäämme?" jne. ton tyyppisiä asioita.

Suza86 mäkään en tiennyt vaunuista yhtään mitään ennen, kun mentiin vaunukauppaan katsomaan niitä ja perehtymään. Myyjä osas selittää kyllä hyvin kaikki perusideat ja toiminnot. Hyvin sai käsityksen, että minkälaiset vaunut itse haluamme. No, tuon esittelyn perusteella ostimmekin sitten pari viikkoa sitten käytettynä pari vuotta vanhat Emmaljunga Duo Edget. Saatiin just sellaiset, joihin olisimme liikkeessäkin päätyneet. Ja monta sataa euroa halvemmalla tietty! Kannattaa ehdottomasti katsella Torin/Huuto.netin kautta käytettynä. Vaunuja on tosi paljon tarjolla! Ja ihan tosi hyväkuntoisia, kuten nuo omammekin.

Harmi, kun en tajunnut noita mammahousuja netistä kattoa käytettynä. Niitäkin olis voinut löytyä hyvin, kuten joku mainitsikin!

Mä en muuten lähde tonne Facebookiin! Toivottavasti täällä on sellasia keskustelijoita edelleen, jotka jatkaa höpöttelyä ihan täällä anonyymisti :)

Meillä on tällä viikolla rakenneultra myös. Mua vähän pelottaa se! Ei sillä, että tarttis mitään pelätä, koska mitään vikaa ei ole vauvassa todettu ja vauva potkii kovasti. Mutta mun mielestä se on ylipäätänsä jännää ja pelottavaa. Mitä jos siellä selviää jotain! No, sukupuolta ei ainakaan selvitetä ellei vauveli levittele jalkovälilään oma-aloitteisesti, niin että ei voida itekään välttyä tunnistamasta, kumman sorttinen on tulossa.

Kertokaahan sitten heti ultrakuulumiset, kun niitä tulee! Letulle ideaksi, että sähän voit vaikka päivittää tonne alun listaan tietyn väriseksi sen nimimerkin kenelle on tulossa minkäkin merkkinen vauva. Mä voin antaa sukupuolifiiliksen.. eli poikafiilis on :) Välillä ei kyllä oo mikään fiilis, kun molemmat vaihtoehdot on ihan loppuun asti luonnollisesti mahdollisia.

Musta on kyllä ihan mahtavaa seurailla vauvan potkimista! Aivan ihanaa, kun se antaa elonmerkkejä itsestään jatkuvasti.

-Nuppu- ja Vauva 20+0
 
Onhan meitä muutama. Mulla ihan vaan tarkkaillaan sokeriarvoja.
No juu, mä sain siis tänään vasta soiton viime viikkoisesta sokerirasituksesta - jätin sen omaa laiskuuttani niin myöhäselle. Mulla oli 1/3 arvosta raja-arvoissa (se paasto juurikin) - raja kun saa olla 5.3 niin mulla oli 5.3. Muista arvoista en edes tajunnu kysellä.
Nlatätsy hölisi jotain että jos se nyt on "jo" siinä, niin se on sitten varmaankin seuraavassa sokerirasituksessa jo tuosta noussut, että hyvä että jäin kiinni jo nyt.

Mutta siis mitä mitä... 8 x yhtenä päivänä? Sitähän saa olla ottamassa näytettä harva se tunti! Paastoarvoja nyt voi ottaa vaikka päällään seisten mutta että 8 kertaa vuorokaudessa! No juu, tempasen ylihuomenna sen mittarin jo duunista himaan lainaan niin katotaan mistä se kana pissii ;)

Sabsu 16+2
 
Minkälaisia vaunuja teille ihmiset on?
Meillä oli..kröhöm.. about 5½ vuotta sitten Tervekaupan kautta ostetut Mosmo-merkkiset (ruotsalaiset) vempulat, ei erityisesti ensimmäisen kanssa osannut mitään vaatia eikä odottaa niin tarjous tuntui silloin ylitsepääsemättömältä. Menihän nuo sen tarvittavan ajan eikä niissä oikein mitään ollut erikoista pahaa sanottavaa... MUTTA nyt sitä jo katselee vähän toisin silmin. Mulla on naapuri joka on intopiukeena ostamassa mun kanssa vaunuja (käytetyt minäkin). Hällä on varmaan sen sata kriteeriä kun on itse ollut töissä lastentarvikekaupassa ja tietää yhtä sun toista siitä sun tästä merkistä. Annan itse aika vapaat kädet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, kunhan hinta mielyttää. :)

Itse "taistelen" tavallaan vastaan aikaa vaan nyt, en ole vielä töissä ilmoitellut ja työsoppari olisi helmikuun lopulle. Jatkoa kyllä varmasti piisaa ellei pomosta löydy uusia piirteitä.. tämä vatsanseutu vaan uhkaavasta näyttää nyt kasvavan, että liekö kauan tätä voisi piilotella edes - onhan noita vatsamakkaroita, mutta ei niitä loputtomiin riitä ;)

Nupulle
onnittelut puolivälistä (ja kaikille muillekkin ketkä siellä jo menee :) Ja älä huoli, kyllä mä ainakin täällä pyörin kirjoittelemassa - vaikkakin voisin sinen FB:iin liittyä myös - lieköhän vaan suljettu kaik ryhmät jo kun aika mattimyöhäsenä tänne liityin itsekin.

Sabsu 16+2
 
Letulle ideaksi, että sähän voit vaikka päivittää tonne alun listaan tietyn väriseksi sen nimimerkin kenelle on tulossa minkäkin merkkinen vauva.
Mä taisin viime ketjun alkajaisiksi kysellä porukalta että onko innostusta että merkkaan niitä oloja/lupauksia ylös, niin aika vaisut oli vastaukset. Muutama tässä pinossa onkin jo kertonut kumpi tulossa, mutta en niitäkään ole päivitellyt. Toki voin sitä alkaa tekemään, ei siinä mitään. :D

Sabsu77, joo, se kahdeksan kertaa päivässä on ihan naurettava. Ennen aamiaista, tunti aamiaisen jälkeen. Ennen lounasta, tunti sen jälkeen. Ennen päivällistä, tunti sen jälkeen. Ennen iltapalaa ja tunti sen jälkeen. Mulla oli sormet vasemmasta kädestä ihan hemmetin kipeet eikä ne pistohaavat oikein aina ees tykänny tyrehtyä heti, oli kiva sitten naputella näppäimistöä sen 12 tuntisen työpäivän aikana. :kieh: Mut siis ois kai se neukkatäti sanonu jotain jos sulla ois muitakin arvoja ollu koholla. Luultavasti saat just noi ruokavaliomuutosohjeet ja sit sen mittarin millä saat mittailla ja merkkailla tuloksia ylös. Kai se neukkatäti haluu nähdä sen paperinkin joskus, ei ollu ainakaan mun kohdalla mitään puhetta oikeestaan mistään. Mun ihanan informatiivinen neuvolatäti taas oikein elementissään. :D

Ja tiedoksi Nupulle ja muillekin, mä en tosiaan ole menossa faceen, että täällä olen ja päivittelen ja marisen.

Lettu ja Kornelius 19+5
 
Mun vasta-aineet ja miehen verikoetulokset selviää vasta perjantaina. Jännittää ja pelottaa!

Paino on noussut n.2kg tähän mennessä.
Olo on muuten hyvä ja energinen, välillä hiukan kiukkuinen :saint: nivuset on hiukan olleet kipeät, varsinkin jos kovin kauan kävelee tmv. Jumpalla käyn n.2krt viikossa, silloin tulee alavatsa kipeäksi? neukkulan mukaan normaalia.

Liikkeitä ei vieläkään tunnu, jotenkin odotin niitä aikaisemmin tuntuvaksi kun kuitenkin jo toinen...tosin onhan tässä 8v ikä eroa :whistle:

Vaunuista olemme katsoneet emmaljungan duo edgeja. Koitamme löytää käytetyt vähän käytettyinä =)

Silent ja möykky 17+3
 
Öitä ihmiset!
Ei tuu ollenkaan uni, joten mikäs sen parempaa ajan vietettä on kuin kirjoittaa tänne.

En oo hirveesti ehtiny lueskelemaan, joten en oo yhtään ajantasalla mitä täällä on puheltu.

Onnittelut kaikille puoleen väliin päässeille! :heart:

Täällä on viikkoja 18+1, joten se puol väliä lähenee täälläkin.
Uskomatonta miten nopeesti aika on mennyt, kun juuri se plussa siihen testiin pärähti ja kohta ollaan jo puolessa välissä.

Painoa mulle on tullut 3,5kg. Vähän vähemmällä on päästy nyt tähän mennessä. Esikoista odottaessa kun tässä vaiheessa painoa oli tullu jo yli 5kg ja varmaan enemmänkin.
Energiaa riittää, ja mielialat heittelee suuntaan jos toiseen. Milloin itkettää ja milloin naurattaa.

Meillä on vaunuina Emmaljungan Edge Duo Combit, jotka on siis yhdistelmät.
Mä tykkään noista niin paljon, että ei me noita myyntiin laiteta, mutta tuplarattaat on hakusessa, kun ei yksissä voi kahta lasta kuljettaa.
Ja on se helpompaa, että on noi "yksös"vaunut, jos menee vaan yhden lapsen kanssa jonnekkin, ja toinen jää sitte vaikka isän kanssa kotiin, niin ei tarvitte sit yhtä lasta tuplarattaissa kuljettaa.

Olo on hyvä, mutta tosiaan yhtään ei väsytä, vaikka kello lähenee uhkaavasti kolmea.
Mies herää viideltä töihin, ja mä tässä koneella vaan istuskelen.
Vois sitä kai kohta mennä sitä nukkumista yrittämään (sehän on ihan yliarvostettua:D)

Itse palaan loman jälkeen töihin, tossa viimisen viikon maanantaina, ja se jatkuukin sitte niin pitkälle kun tässä jaksaa. Viimisen kerran pitäs töissä olla toukokuun 26. pvä, saa nähdä mennäänkö sinne asti, vai pitääkö lopettaa aikaisemmin. :D

Masu on poksahtanu esille, mutta jos pitää oikeen löysiä vaatteita niin ei sitä huomaa. Mutta tiukoista sitte senkin eestä. Mutta esille se on jo tullut.

Liikkeitä tuntuu, ei vielä mitään hirmu kovina, mutta tuntuu kumminkin.
Ajattelin, että kyllä ne varmaan nopeemmin ja helpommin tuntuu, kun toinen kyseessä ja ekasta raskaudestakaan ei oo kumminkaan hirveesti aikaa.

Muakaan ei faceen saa, vaikka siellä muuten olenkin. Täällä sitte kirjottelen, enemmän tai vähemmän. Nyt harmillisesti vähän vähemmän on tosiaan tullu kirjoitettua, kun on tässä muuta ollut. Mutta eiköhän tää tästä taas ala kulkemaan.
On ollu esikoisen 1v synttärit ja hääjärjestelyitä sekä paljon muuta, niin ei oo kauheesti ehtiny lueskelmaan.

Ja juu, mä taidan mennä yrittämään sitä nukkumista, jos sais jokusen tuntia nukkua, ennen kuin esikoinen herää. Ellen sit herää miehen kelloon ja saa unta enää sen jälkeen. :D

Susanna#1 & Pupunen 18+1 <3
 
Vaunuista, ei mitään hajua. Varmaan parin kuukauden päästä alan miettimään niitä :) Mulla ei myöskään ole mitään käsitystä, että mitä ominaisuuksia pitäisi hyvissä vaunuissa olla. Mielenkiinnolla lueskelen teidän kokeneempien kirjoituksia aiheesta. Ja varmaan käydään niitä sitten koeajamassa liikkeessä.

Mä aloin joulun aikaan virkkaamaan vauvalle peittoa. Peitosta tulee semmoinen mintun/turkoosin värinen, joten sopii kummalle vaan :) Mä en ole hirveästi käsitöitä tehnyt, mutta nyt innostuin tuosta peitosta, kun löysin kivan ohjeen netistä. Onko muita käsitöistä innostuneita?

Olot täällä muuten hyvät, mitä nyt pientä flunssaa ollut. Nuhaa onneksi vain, ettei kuumetta. Liikkeitä on nyt taas tuntunut paljon vähemmän, kuin viikko sitten. Dopplerilla olen sitten rauhoittanut mieltäni. Ihmettelen vaan, että miksi viikko sitten tuntui niin selvästi liikkeet ja sen jälkeen on tosi vähän tuntunut. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Perjantaina rakenneultra!!

Puoliväli saavutettu :) POKS POKS!!

Karoliina & Kepa 20+0
 
Huomenia!
Millä perusteella teillä on tehty noita sokerirasituksia? Itse kun eilen kyselin, niin th sanoi, että viikoilla 24-26 on mulla sr-testi. Ihmettelin vain, kun aika pitkälle menee..

Voi vaunut.. Kiva, että kirjoittelette tänne vinkkejä. Itsellä kun ei mitään hajua! Ja ei tosiaan olla vielä mitään vauvalle hankittu.. Yks pikkunen HIFK:n logolla oleva body.:)

Niin, ja tänne foorumeille taidan minäkin jäädä, vaikka pitkään harkitsin tuota facea.
 
Moikka vaan kaikille! Olen teitä seuraillu ihan tuolta alusta lähtien mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan :) Todella epätodellinen olo että olisin raskaana vaikka viikkoja on jo 18+4 :whistle: Liikkeitä en siis ole pahemmin vielä tuntenut ja dopplerillakin vaikea löytää sykkeitä, tänään minulla oli oman sydämmen ultra ja lääkäri ultrasi samalla alempaa niin näin että nyytilläki on kaikki kunnossa :heart: Minulle siis toinen lapsi tulossa, ensimmäinen on menossa syksyllä eskariin, ukolle tämä on ensimmäinen lapsi :)
Meillä ei olla mitään osteltu nyytille vaikka kaikki pojan vaatteet olenki vuosien saatossa myynyt tai hävittänyt :D Pitää odottaa rakenneultraa ja katsoa sitten että kumpi sieltä on tulossa, kavereilla on nimittäin tyttöjen vaatteita niin paljon että jos sattuu tyttö tulemaan niin mitään ei tarvi ostaa :p Rakenneultra meillä on VASTA 11.2 ja se tehdään perinnöllisyysklinikalla Oysissa.
Jääköön tämä nyt ekaksi kirjotukseksi vaikka mielessä oli paljon mutta pää tyhjeni kun istu tähän koneen ääreen :headwall:

Hedeliini & Nyytti 18+4

PS. saa lisätä Hedeliini/27/2.lapsi/Oys (meniköhän se oikein)

Niin ja LA on 14.6
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra käyty, taas olisi poika tulossa. Kaikki kunnossa, ekstratarkkaan tutkittiin edellisten raskauksien ongelmien takia, mitään vikaa ei löytynyt. Tyyppi oli kova litkimään lapsivettä, näytti välillä kieltään ja kun kasvokuvaa yritettiin ottaa tunki kasvot aina kiireesti kohdunseinään kiinni. Se pieni mitä naamaa nähtiin oli vauva ihan isoveljen kopio, tän nuorimmaisen.

Nyt on hassu olo. Tiesin vauvan olevan poika, mutta jotenkin toivoin siltikin tyttöä, kun meillä noita poikia jo on. Enkä edes niin toivonut, vaan ajattelin, että ihan sama, kunhan on vaan kaikki kunnossa. Mulla oli jotenkin tyttöolo, olisi ollut kiva hankkia kaikkea tyttökamaa. En ole pettynyt, vaan jotenkin hämmentynyt.

Tänään kerrotaan vauvasta, nuorimmalle lapselle kerrottiin jo. Kun sanoin, että meille tulee vauva ja sinusta tulee isoveli laittoi poika kädet naaman eteen ja silmät kiinni. Tää saattoi olla positiivisin reaktio mitä saadaan tähän ilmoitukseen, miehen suvun tiedän ainakin aloittavan valittamisen.

Apanapa ja pikkujätkä 20+4
 
Rattaista ja naunuista ootte puhuneet... ite en osaa yhtään sanoa minkälaiset hommataan.. käytiin jo kyl mieheni kans kattelemassa tossa Kouvolassa lastentarvikeliikkeen tarjontaa... edullisia yhdistelmävaunuja siel ainakin on. :) palvelu nyt oli mitä oli ,mut kuitenkin. netistäkin olen katsellu noit vaunuja mut ei oo viel mitään tarttunu. :D meillä ainakin kriteerinä olis vaunuille et pitää olla ainaki isot pyörät kun hiekkatien varressa asutaan täällä korvessa. :D mut meinataan varmaan hankkia matkarattaat sitten toisiksi. onko kellään kokemuksia telakallisista turvakaukaloista? Ei oikein tiedetä kannattaako sellasta ees hankkia. :/ hankalaa tälleen ensikertalaisella... kattelin netistä jonkun blogia,siitä mitä kaikkea kannattaa olla hankittuna ennen ku lapsi syntyy.. kauhee lista.. o_O Mut hankkii pikkuhiljaa kaikkee ni ei tuu kerralla niin suurta rahan menoo. :)

Pikkunen kyl on ruvennut potkimaan jo ihan urakalla,välillä ihan säikähtää. :D Mut onneks antaa ees jonkinmoisia elonmerkkejä niin saa itsensä rauhalliseksi. :) Ens maanantaina (20.1) olis rk-ultra,jännittää kamalasti. Joku joo puhukin siitä etusivun päivittämisestä... olis kyl kiva nähä montako tyttöö ja poikaa olis tulossa kesäkuussa. :D

Mut juu täytyis nyt ruveta lähtemään iltavuoroon.. ai niin mulla loppuuki työt jo 28.3. alotan talvilomalla ja kesälomilla tän mun äitiysloman. ;)
 
Vaunuista, myö ostettiin Brio Kombit. Mitä nyt oon niitä täs kotona lykkäilly ( :whistle: ), niin on mukavan kevyet ja kätevät, helppo pistää kasaan ja työntöaisan saa säädettyä mulle ja miehelle sopivaksi (meillä kun päälle 20cm pituuseroa). Kaikki säädöt helppo tehdä, tavarakori vaikuttaa oikein mainiolta. Toivottavasti ovat käytössä yhtä hyvät! :p

Tässä vielä netistä kopsattu kuva samanlaisista vaunuista: http://1.bp.blogspot.com/-oen3NBxpTBA/URaARtuF39I/AAAAAAAAAp0/5zNm582ZPEQ/s1600/briokombi.jpg

jonnamo & Mötkö 19+3
 
apanapa onnea hyvistä ultra kuulumisista ja poikalupauksesta! :)

Neuvola takana ja kaikki ok. Painoa tullut siis alusta yhteensä 2,5kg.. Että ei nyt ihan hirmusesti, mutta liikaa kyllä mulle.. Ei tarvis tulla yhtään lisää, mutta tuleehan sitä tasaseen tahtiin koko ajan:whistle:.. Viime raskaudessa tuli yhteensä 5kg että saas nähdä minkä verran sitä ehtii vielä kerääntyä, huh.

Sokerirasitukseen ei tarvitse mennä toista kertaa vaikka ajoissa tehtiin ensimmäinen.. Jos arvot on hyvät, eikä lähellä rajoja riittää kuulemma yksi rasitus..?
Mulle siis tehdään rasitusta painon sekä sukurasitteen vuoksi.

Sykkeet 150 ja kovasti tuo vauveli sielläkin liikuskeli. :)
Seuraava neuvola kuukauden päästä ja siellä jo saa kelaan raskaudesta todistuksen.. aika menee kyllä vauhdilla! :)

bumbis & pipana 18+0
 
En mäkään noita vaunuja vielä ole hommannut mutta haluan vaan katsella jo ajoissa valikoimaa ja sitä et mitkä ominaisuudet on hyvä olla :) ei jää sitten viime tippaan :) käytiin lastentarvikkeessa kun hain sieltä sen ilmaisen babyboxin, minkä aiemmin linkitinkin, niin tuli siinä myyjältä kyseltyä sitten noista vaunuista :) Käytettynä mekin ollaan noita katseltu, mun äiti vaan meinas jo tilata jotku ja jouduin sitä vähän toppuuttelemaan :D Ei ole hänen ensimmäinen lapsenlapsi mutta ensimmäinen(ainoan) tyttären lapsi niin hänhän on ihan sekaisin kaikesta :D Ja erinäisistä syistä ei ole päässyt kauheasti osallistumaan viime kesänä syntyneen pojantyttären elämään niin nyt hän on ihan täpinöissään koska tietää ettei me kadota hänen elämästä mihinkään :) Ja vanhemmat lapsenlapset jo yli 10v :)
ite olen ostanut 2 bodya ja 2 housut :) että rauhallisesti olen ottanut :)
 
Moiks!

Mulla oli neuvola viime perjantaina. Kaikki ok,hb ei ees mitattu,kun siitä oli tullu jotain uusia suosituksia.tai siis sen mittaamisesta.Hermoilin painon kans kun jouluna ja uutena vuotena tullu syöpöteltyä,mutta olikin laskena 2 kiloa!!?! Nyt yhteensä tullu alusta 6 kiloa paino alas päin.Mutta kyllä se siitä ehtii nousta...ja mulla on muissakin raskauksissa tullu max 6 kiloa koko raskaus aikana.

Vaunuina meillä on Herqulekset kolmella pyörällä,kovalla ja pehmeällä kopalla. oon niin tykästyny niihin,etten oo ees miettiny muita!Ne pitää vaan sitten keväällä pestä uudelle tulokkaalle.

Nautin kyllä olostani nyt kun ei oo mitää ressattavaa. Vatta on kasvanu ihanasti (eikä oo vielä tiellä) ja hippunen liikuskelee joka päivä,energiaa on vaikka muille jakaa!!Tämä olotila kun jatkuis!

Joku jossain välis kyseli vauva-aiheisia blogeja niin mä kirjottelen meidän perheen menosta,eli myös vauvajuttuja:) os unelmien elämistä

Ja käsitöitä harrastellaan tällä suunnalla myös,tosin oon päättäny odottaa siihen rakenne uä ennen ku rupean isompia juttuja väsäilemään!

Tiistai päivän jatkoja teille!!!

Muhkis ja hippunen 19+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: ÄitiKohtaNeljälle
Minä olen myös miettinyt vaunuja niin paljon että tulee uniin asti :)

Muistan liian hyvin millaista on työntää marraskuun loskassa vaunuja lumisten vallien yli samalla kantaen kauppakasseja joten haaveilen mahdollisimman tukevista vaunuista. En usko että huolin 3-pyöräisiä koska ne näyttää jotenkin rimpulalle. Olen myös himolenkkeilijä, en siis juokse vaan kävelen joten niiden pitää oikeasti kestää se loskassa ajaminen. En ole koskaan ennen ostanut uusia vaunuja joten nyt alkaa vaaka kääntymään jo siitäkin syystä uusien puolelle jos ei niitä The Vaunuja tule käytettynä vastaan. Valitettavasti tässä asiassa en osaa antaa vinkkejä, lisäksi 10 vuodessa on varmaan nuo kärrytkin kehittyneet, toivottavasti.

Meillä onkin semmoinen ongelma vaunuihin liittyen että asumme vanhassa kerrostalossa jossa ei ole mitään vaunuvarastoa eikä mitään säilytysmahdollisuutta missään paitsi asunnossamme. Saatte arvata asutaanko ylimmässä kerroksessa, ilman hissiä? :D
Toivottavasti en joudu sektioon sitten kesäkuussa koska sen jäljiltä ei ihan hyvään toviin kanneta vaunuja ylös-alas rappusia!

Tämä asumisen "vaikeus" onkin yksi syy miksi hankin asioita pikkuhiljaa, esim. pinnasängyn kantaminen vanhimman pojan kanssa yhdessä tänne ylös kotiin oli melkoista viime viikolla. Ruokaostosten kantaminen yksin käy välillä myös todella voimille, toisaalta pysyypähän kunnossa.

Sain viimein toisen neuvola-ajan, se on helmikuun lopulla rv 22! Meidän kunnassa osataan ainakin säästää! Kolmas neuvola varmaan sitten jos menee yliajalle? :LOL:

Rv 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aapaliini
Minut saapi listaan lisätä, sukupuolia sitten mahdollisesti 10.2 RU jälkeen.
Sabsu77/36v/2.lapsi/LA 28.6/KOS

Sr-testistä - mulle sanottiin heti alkajaisiksi et molempiin ois tarvis mennä (12-16vk ja 22-26vk) vaikka eka oiskin "puhdas". Ekassa raskaudessa kävin vaan yhdessä eikä mitään ollut. No näin ne käytännöt näköjään eroaa.
 
Täällähän käy keskustelu vilkkaana, ja vieläpä asiallisena! ;) Muutaman päivän teidän juttuja lukeneena päätin siirtyä vauva.fi foorumilta tänne.

Olen pian 23v ja mieheni vuotta vanhempi. Nyt olisi ensimmäinen tähtisilmä tulossa 17.6. Kaikki on mennyt tähän saakka hyvin ja toivottavasti menee myös jatkossakin! Seuraava neuvola on ensi viikolla ja rakenneultra 3.2. Kovasti mieheni kanssa jännitetään kumpi on tulossa. Oma prinsessa olisi haaveena, mutta kovasti tuntuu että poika on kyydissä. Rakkain hän silti on, oli letku jalkojen välissä tai ei <3
Maha on pullahtanu esille ihan muutamassa viikossa! Mieheni on siitä ihan tosi innoissaan: pussailee, juttelee, silittelee, hellii... Suorastaan söpöä. Hassua käytöstä mieheltä joka on upseeri. :D En olisi osannut odottaa, mutta en kyllä valitakaan<3

Viime yönä luulen tunteneeni ensimmäisen kerran pieniä liikkeitä. Varma en ole, mutta ei ne kyllä mitään suolen toimintaan liittyviä ilmakuplia olleet. No, ehkä ne liikkeet voimistuu sitten ajan myötä. Odottavan aika on piiiiitkä. :D

Tässä on takana vähän kaikenlaista, ei onneksi vauvan suhteen, mutta muutin itse pohjoisemmasta tänne etelämmäs miehen työn vuoksi. Tavaroiden roudaus on nyt viikonloppuna edessä.. ajatuskin jo kauhistuttaa. Onneksi muuttoavuksi on tulossa mieheni lisäksi oma veljeni. :)

Ensi viikolla oleva neuvola jännittää neuvolatätin vaihtuessa muuton takia uuteen. Toivottavasti olisi mukava ja työhönsä paneutuva.

Onko kukaan teistä kärsinyt nyt raskauden aikana virtsatietulehduksista? Minulla oli koko viime viikon ajoittain kovia ja pistäviä alavatsa kipuja. Loppujen lopuksi kävelykin oli tuskaa ja vessassa käydessä tuli ihan itku kun niin kovasti teki kipeää. Mieheni oli jo päivystykseen minua yöllä viemässä, mutta vastarannan kiiskinä ja "sairaalakammoisena" kieltäydyin lähtemästä. Seuraavana päivänä soitin isälleni (lääkäri) joka sitten kirjoitti 5pv:n mittaisen antibioottikuurin. Onneksi olo on nyt paljon parempi! Mietityttää vain että onko pissatulehdus kovinkin uusiutuva vaiva raskaana olevilla? Minulla on kerran ennen raskaaksi tulemista ollut pissatulehdus..

Vaunuista näkyy olevan puhetta. Kävin äidin ja mieheni kanssa katsomassa vaunuja ja päädyimme sitten näihin:

Emmaljunga Mondial Duo Combi

Tosin ei valkoisena, tuo tummempi harmaa tuntuu enemmän meidän tyyliseltä. :)

Mitenkähän aikaisin vaunuja kannattaa alkaa tilaamaan?


Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!!

Rv 18+0

Niin ja listan päivittäjälle:
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS
ja laskettu aika oli 17.6.
 
Okei, nyt pitäis olla taas päivitetty nää mitä ootte kertonu. Mä en tyttö/poikafiiliksiä ole tohon listaan nyt laittanut, mutta ne muutamat "varmat" lupaukset ultrien perusteella ovat löytäneet tiensä etusivulle. Antakaa anteeksi jos en kaikkia lupauksia bongannut kun selasin ketjua taaemmas. Saatte toki kertoa uudelleen mikäli tahdotte merkinnän nimimerkkinne perään.

Tervetuloa uusille
, kiva että ootte liittyneet sankkaan joukkoomme!

Lettu ja Kornelius 19+6 (huomenna rakenneultra!)
 
  • Tykkää
Reactions: Aela
Mulla oli pissatulehduksia 4 tai 5 ekassa raskaudessa, ihan alusta asti. Ei oireillut muuten kuin supistuksilla ja ravasin vessassa koko ajan. Näytteessä näkyi aina jotain bakteeria ja kuureja söin yhden toisensa jälkeen, estolääkitystäkin suunniteltiin koko loppuraskaudeksi. Tulehdukset loppuivat joskus viikolla 26-28, mutta jouduin loppuraskauden viemään näytteet parin viikon välein. Tulehdus/bakteerit lisää keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen riskiä, siksi tuo kannattaa ottaa vakavasti. Joka raskaudessa on tutkittu mulla tuota pissaa ekan raskauden takia, mutta bakteereja oli tosiaan vaan ekalla kerralla. Toivottavasti selviät vain yhdellä vt:llä, mulla uusi tulehdus tuli aina noin viikon lääkekuurin loppumisen jälkeen.

Apanapa
 

Yhteistyössä