**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

Hei,

Lukemassa olen käynyt, mutta kirjoittamaan en ole kerinny. Eli ikää olis 29v ja sairaalana KPKS.

Sokerirasituksesta moni kyselee. Eli jos ei aikaisemmin ole ollut raskausdiabetesta niin sokerirasitus tehdään 24-26 viikolla ja siitä syystä niin myöhään, koska alkuraskaudessa sitä ei yleensä ole. Vasta kun vauva alkaa kasvamaan ja mahakasvaa ja kerros haiman päällä kasvaa niin se insuliinin tuotanto heikkenee jos on diabetes. Näin mulle selitettiin äitipolilla. Itellä tehtiin rasits 12+5, koska mulla on rd ollut jo kolme kertaa ja todennäköisesti nytkin. Sukurasitus mulla sen aiheuttaa ja ruokavaliolla on selvitty hyvin. Nyt en jäänyt kiinni ekassa rasituksessa niin toinen on heti 24+0. Ite olen aiemmissa raskauksissa joutunut mittailemaan 3pv/viikossa 6xpäivässä. On kyllä ollut sormet lujilla..:) Nytkin olen jo enimmät hiilarit himmannu ruokavaliossa ja vaihtanut sokeriset vaihtehdot vähemmän sokerisiksi yms. Ihan varmuuden vuoksi. Myöt tässä raskaudessa aion liikkua kun edellinen meni ihan sohvaperunana..:)

1kg on painoa tullut ja sekin lähinnä kai joulun aikana, kun huoletta mässäsin, kun diagnoosia ei vielä ollut...:) Viime raskaudessa tuli 6kg ja muissakin 8-11kg, että en kauheesti ootakkaan..varsinkin dieetille kun joutuu niin sen jälkeen ei enää paljon tule. Se dieetillä olo on mulle ollu aika vaikeeta kun tuntuu niin turhauttavalta oola ns. laihdutuskuurilla raskaana.. no onneks vielä saa hetken ottaa rennommin..

äitiysvaatetta olen jotain hankkinu ja saanut lainaksi. Mutta vielä ne on liian isoja. Legginseillä mennään ja parit farkut mahtuu vielä kiinni..:) puolen välin maissa varmaan pystyy jo äitiysvaatteita pitämään, kun töissä kuitenkin pitäs siististi pukeutua..

Maha on kyllä jo oikein vauvamaha, mutta mikäs ihme se on ku 6. jo on. Liikkeitäkin olen muutaman kerran tuntenut.

Pissalla saa hypätä koko ajan ja pahoinvointia tulee aamulla jos ei heti mene jotain syömään ku ylös nousee.

Vaunut pitäs meidänkin hankkia, kun myin vanhat pois, koska en tykännyt niistä. Jotku kääntyvillä/-vällä mutta lukittavilla etupyörillä olevista haaveilen. Pienet ja näppärät ja pehmeä/ tai kova kantokoppa aluksi pikkuselle.

Hassua, että tää on meiän eka kesävauva niin on niin outoa miettiä noita vaatejuttuja yms niin omia kuin vauvan..:)
 
Mulla on kerran ollut nyt raskauden aikana virtsatietulehdus. Pari kertaa käynyt antamassa varmuuden vuoksi näytteen mutta ollut puhdas ja tietysti myös neuvolassa sitä seurattu. Ensi viikolla kun neuvola niin toivoa ettei siellä mitään ole. Kun tuo yksikin oli oireeton aikalailla niin tiedä onko päällänsä vai ei..
 
Onpas täällä ollut vilkasta :)

Joku pohti telakkaa ja kaukaloa. Meillä on Maxi-cosin kaukalo ja siihen telakka ja oltiin esikoisen kohdalla tosi tyytyväisiä ratkaisuun. Saa siis varmasti helposti laitettua kaukalon turvavöilläkin kiinni, mutta telakkaan oli tosi näppärä vaan laskea kaukalo ja ei ollut pelkoa siitä, että kiinnittää sen väärin tms. Ja vielä tyytyväisempi olin siihen, että huomattiin sattumalta, että meidän vaunuihin sai laitettua adapterien kanssa runkoon tuon kaukalon. Oli tosi helppo käydä pienen vauvan kanssa kaupassa tms, kun sai vaan nostaa kaukalon autosta runkoon kiinni ja lähteä liikkeelle. Varsinkin jos vauva nukkui, ei tarttenut pelätä herääkö tms. Tätä en osannut ennen lapsen saapumista ajatellakaan :) Tuo Maxi-cosin cabriofix on muutenkin hyvä kaukalo, ts ei ihan painavimmasta päästä ja pituudeltaan lapsi mahtuu siihen aika kauan.

Meillä on ru vasta ensi viikolla, kun viikkoja on kasassa jo 20+6. Sinne asti siis pitää odotella... Voisi nuo liikkeet tuntua vähän selvemmin ja useammin. Vaikka tiedänkin, että istukka on edessä ja vaimentaa liikkeitä, silti mietin välillä onko kaikki kunnossa. Varsinkin nyt kun vatsa on jo kunnolla näkyvissä eikä paluuta "salattuun tilaan" enää ole.

Isonalle ja Pikkunalle 19+6
 
Äh, talvi1 enpä älynnyt että tuo syynä, tuli hieman huono omatunto, anteeksi uteluni, luulin nimittäin että jollain paikkakunnalla tehdään rakenneultra jo "etukäteenkin" :/ mukava kuitenkin kuulla, että teillä hyvin mennyt se! :)

Huomenna (taas) vaunuja kattomaan! Olin jo melkein tehnyt päätöksen brion smileista, mutta sitten aloin miettimään että se brion kaukalo on aika pieni ja syvä, ja kiinnostais juurikin tuo maxi-cosi cabriofix nimenomaan sen suuremman koon vuoksi.. Eli pitänee vielä käydä katselemassa mutsyn vaunuja sekä löysin mamas&papas sola vaunut myöskin, koska kiinnitys runko+kaukalo olisi syytä olla ja näistä se löytyy. Onko teillä näistä vaunuista kokemusta/mielikuvaa?

Ja piti vielä sanoa, että sokerirasitusta ei mulle tehdä ollenkaan? Neuvola-täti sanoi, ettei riskitekijöitä ole, eli kaipa selvisin kokonaan ilman sitä. Nyt vaan mietityttää, että olisiko syytä se kuitenkin tehdä? Hah, melkoista ajatusten mylläkkää.

NIIIIN JA VIELÄ että mulla oli istukka etuseinässä, kuten aavistelinkin ja siksi liikkeet tuntuu vaan silloin tällöin ja heikosti, kuulemma se siitä nousee sitten ja alkaa tuntumaan selvemminkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Karoliina81 Mä oon kanssa kutonut vauvalle vähän vaatteita jo. Tein sellaisen villatakin vauvalle ja sitten sukat. Ajattelin vielä villapöksyt tehdä samaan sarjaan, kun tuo takki.

Meillä on vasta esikoinen tulossa, joten sinänsä en tiedä vaunuista mitään. Mutta tällasia ominaisuuksia me priorisoitiin, kun ollaan asiaan perehdytty ja vaunukaupassa käyty ja vaunuja kokeiltu:

- Hyvä merkki, jolla jälleenmyyntiarvoa (Tästä syystä valitsimme Emmaljungan).
- Suomen olosuhteisiin sopivat ja liikunnallisille ihmisille sopivat. Eli pitää olla hyvät jousitukset, kevyet työntää, ketterät, mutta tukevat samalla, jotta talvellakin kulku on helppoa kävellen paikasta toiseen. Tästä syystä valittiin ilmakumirenkaat ja tukevat vaunut kevyellä rungolla. (Emmaljunga duo edge classic-rungolla.)
- Kova tilava koppa, jotta kesävauvan on siinä vilpoisaa nukkua.
- Sen kokoiset, että mahtuu meidän autoon hyvin. Meillä farmariauto, joten melkein kaikki mahtuu onneksi.
- Ja sitten tietty väri, tyyli ja ulkonäkökysymykset eli tykkään tyylillisesti noista Emmaljungista paljon.

Tälläsia asioita me otettiin huomioon. Saa nähdä onko nuo käytössä hyvät sitten! Kehuja olen kuullut noista Duo Edgeistä tosi paljon.

Vaunukeskustelun lisäksi mä voisin virittää vertailua siitä miten meinaatte nukuttaa vauvan aluksi ja millaisen sängyn hankitte vauvalle?

Mä ajattelin nukuttaa vauvan meidän sängyn vieressä pinnasängyssä. Toivoisin, että vauva nukkuisi ensisijaisesti siinä omassa sängyssä, jonka pohja on meidän sängyn tasalla eli pystyn siitä ikään kuin olemaan sen vieressä koko ajan. Jos vauva haluaa nukkua meidän välillä tai ihan mun kainalossa, niin sitten otetaan se ns. perhepetiin. Lisäksi laitan vauvalle äitiyspakkauksen laatikon, jossa voi nukkua päikkäreitä. Aluksi sen voi laittaa myös sinne pinnasänkyyn sen laatikon niin on turvallisempaa. Ajateltiin ostaa ihan tavallinen peruspuupinnasänky valkoisena. Sekin vielä etsinnässä.

Ootteko huomanneet muuten, että ihmiset tuijottaa mahaa! Musta on huvittavaa, kun koko meidän iso työyhteisö, kun aamulla vuorotellen sanoo huomenet, niin kattoo eka silmiin ja JOKAINEN siirtää sen jälkeen katseensa mun mahaan. Ei se haittaa mua, aika hauskaa vaan huomata miten ilmiselvää se raskaanaolevien mahojen tuijottelu on.. kun itekin on yrittänyt muka salaa aina ennen muita katella. Salilla kanssa huomaan, että heti kun astun sisään jumppavaatteet päällä ja kävelen sen crosstrainer- ja kuntopyörä-rivin ohi, niin kaikki tuijottaa mua! Heh. No, ite en tuijotteluista ja kyselyistä kiusaannu.

Kiva, että täälläkin jatkaa keskustelijoita!

-Nuppu- ja Vauva 20+1
 
Minusta tuntuu että töissä tuijotetaan, työkaverit ei vielä tiedä eikä kiinnosta kertoakaan sillä en tunne ketään niin läheisesti että puhelisin säästä syvällisempiä aiheita. Ja kaikki on keski-ikäisiä miehiä että tuskin heitä kovin kiinnostaisikaan (miesvaltaisen alan ihanuutta).

Noista kaukaloista en tiedä enkä tajua mitään, kolme lasta olen onnistunut kasvattamaan ilman että irrotin kertaakaan kaukaloa autosta. En siis vaan keksinyt miksi sen irrottaisi.
Jotkut näköjään ottaa sen irti mennessään kauppaan ja laittaa sen sinne kärryihin, mutta meidänkin tapauksessa sinne pitäisi mahtua suurperheen ruoat joten laitan vauvan siihen vauvoille tarkoitettuun juttuun siihen kärryn päälliosaan. Eli meille kelpaa mikä tahansa turvakaukalo, tuskin se vauveli siellä paljon hengaa.

Töihin kai se pitäisi tästä vanhat luunsa raahata, hyvät päivänjatkot ja työn iloa mammoille (vielä 3,5kk äippälomaan, ei sillä että laskisin!) :saint:
 
Huomenta kaikille!

En ole alun jälkeen kirjoitellut, mutta käynyt kyllä lukemassa. Täytyy vähän tsempata. :)
Ja minä en myöskään halua facebookissa kirjoitella, vaan mielummin täällä.

Ihanaa kun niin moni on jo käynyt rakenneultrassa ja saanut hyviä uutisia! Minulla em. ultra on vasta viikolla 22+2 eli tasan kahden viikon päästä. Kovasti jännittää onko siellä kaikki hyvin.
Ylimääräisessä ultrassa kävin rv 18 ja silloin kaikki oli vauvalla hienosti. Vähän pienempi kuin viikot, mutta kasvua tullut tasaisesti. En osaa oikein rentoutua tässä raskaudessa, vaan koko ajan pelkään, tuleeko se 6. keskenmeno.

Ultrassa minulla todettiin marginaali istukka. Eli istukka on vain sentin päässä kohdunsuulta. Kaikki nostelu, rehkiminen ja seksi on toistaiseksi kielletty. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Minullahan on keskenmenoihin estolääkityksenä nyt verenohennuspiikit ja ne täytyy lopettaa jos istukka alkaa vuotamaan. Sitä en missään tapauksessa haluaisi, koska tuntuu, että tuo lääke vie tämän raskauden vihdoin loppuun saakka.

Oletteko muut jo kertoneet mahdollisille pikkusisaruksille tulevasta vauvasta? Me kerromme vasta rakenneultran jälkeen 5v tytölle. Viimeksi kerrottiin rv 15 ja rv 17 meni kesken. Oli kamalaa sanoa, ettei vauvaa tulekaan.

Vaunuista on puhuttu ja me olemme päätyneet Bugaboo Buffaloihin. Niissä näyttää olevan kaikki se mitä vaunuilta kaipaan. Monilla tutuilla on nuo ja ovat suositelleet.

Liikkeitä en vielä tunne ollenkaan! Välillä huolestuttaa, mutta sydänäänet kyllä kuuluvat kotidopplerilla hienosti.

Onko muilla ollut liitoskipuja? Minulla jo niin pahat, etten välillä pääse kävelemään. Ihan tuskaa...

Nyt täytyy rientää neuvolaan! Mukavaa päivää kaikille! :)

Mangona ja Tiitiäinen 20+2
 
Huomenta kaikille ja uusille tervetuloa :)

Oma masu on pullahtanut viime viikolla. Ei kyllä löysän talvitakin alta erotu. Hain varastosta raskaus/imetysvaatteet jotka on ollut jo kahdella, ja ovat kyllä parhaat päivänsä nähneet. Tekis mieli heittää kirppikselle ja ostaa uudet.
Flunssa on vaivannut kohta viikon. Nenä meni ihan tukkoon ni oli pakko käyttää nenää avaavia suihkeita, vaikka ilmeisesti ei saisi. Oletteko muut käyttänyt esim Otrivinia tai Nasolinia?

Vaunuista: Meillä on edelleen esikoiselle ostetut Brio Combit kovalla kopalla. Suklaanruskeat :) olen ollut kyllä tyytyväinen. Hyvin kulkee metsälenkeillä tai lumessa. Sirothan ne ei ole, mut ei ollu meidän pojatkaan ;) Pinnis on ja sitteri. Vaatteet ehdin just antaa pois, mut ei haittaa koska nekin oli jo kahden kolmen lapsen kuluttamat. Ja jos vaikka olisi tyttö ni täytyisi ostaa erivärisiä kuitenkin. Niin ja autoon turvakaukalokin pitäisi ostaa telakalla.

Käsitöitä teen mielelläni ja teinkin kummallekin pojalle omat tilkkupeitot odotusaikana. Se toimi hyvin lattialla köllimisalustana :) Kunhan tiedän kumpaa odotan niin alan suunnittelemaan peittoa :)

Ens viikolla neuvola torstaina. Mulla ei ole ollut sokerirasitusta ja varmaan ens viikolla saan lähetteen.

Voikaahan paksusti ;)

MaMaFor3 + Tirppa 16+4
 
Huomenta!
Täällä tänään poksuu puoliväli rikki eli nyt olis 20+0 :heart:
Ensiviikolla tiistaina on rakenneultra ja miekkonenkin lupas lähteä sinne mukaan ku on vapaapäivä . Kyllä tuo rakenneultra vähän jännittää vaikka kaikki onkin tähän asti raskaudessa ollut hyvin. Sukupuolta me ei haluta tietää, eiköhän se sitten kesällä selviä. Aikaisemmin on jo jemmassa pikkuisia vaatteita vauvalle ja tulehan niitä lisää uudessa pakkauksessa ni sen takia ei myöskään sukupuolta tarvi tietää. Millonkahan se uus 2014 vuoden pakkaus muuten tulee jakoon, haluttais jo tietää minkälaista kaikkea se pitää sisällään ja mikä on värimaailma. Minusta ne aiemmatkin pakkaukset on ollut kivoja, huomasin 2012-2013 vuoden pakkauksen kuvia katellessa, ettei siinä ollu harsoja ollenkaan :eek: ..olispa kuitenkin tässä uudessa kun niitä on jokatapauksessa hankittava läjä.
Vaunujen hankintaa minä en stressaa kun ei uusia osteta vaan korkeintaan käytetyt hyväkuntoiset rattaat jos noihin 3-veellä käytössä oleviin ei löydetä uutta koppaa. Ollaan entinen koppa annettu eteenpäin kun nuo löydettiin kirppikseltä siinä vaiheessa kun poikanen tarvitsi rattaita vaan istumiseen.. ovat järjestyksessä 3 yhdistelmävaunut :) ekat oli lainassa, tokat saatiin kaverilta, mutta poistuivat käytöstä kun ei saatu vaidettua puhjennutta sisäkumia renkaaseen :D , ja nuo kolmannet löyty siis kotikirppikseltä viimekesänä. Täällä ei voi mitään hepposia pienirenkaisia rattaita ajatellakaan käyttöön pelkästään. Kun lunta on paljon joka talvi 100% varmuudella ni ei eteneminen onnistu millä tahansa :D Meillä on käytössä kans semmoset klassikkomallia olevat brion matkarattaat joissa on isot muovirenkaat..usein näkee myös tuunattuna retrokuoseissa..minusta ovat tosi hyvät ja kulkee hyvin autonperäkontissa.
Raskauden aikaisesta painon noususta sen verran että viimeviikon neuvolassa oli jo tullut se 10 kiloa raskautta edeltävään painoon lisää ja n.5kiloa joulun aikaan :O minusta aika kauheeta. No otin tuosta opikseni ja oon keventäny syömistä ja lisännyt vedenjuomista ja jättänyt herkut pois (joulun aikaan tuli vedettyä mitä sattuu)..ei oo tullu yhtään lisää puntariin ainakaan tämän reilun viikon aikana vaan melkein 1kg lähteny jo pois, joten taitaa olla turvotusta..toivon ettei enää lisäpainoa tulisikaan ainakaan paljon.
Sori on aika omanapaisia nämä meikäläisen viestit, mutta en oo kovin tottunut foorumeilla kävijä. Nytkin oon kirjotellut tuolla facessa vaan kun on jotenkin luontevampaa.
Joka tapauksessa hyvää päivänjatkoa kaikille ja tsemppiä odotukseen <3
 
Moikka kaikille!

Vaunuista: olen jo aika varma että ostetaan bumbleride indiet. Ne on vaunut joihin saa adapterilla maxi cosin kaukalon. Lisäksi vaunut kolmipyöräiset joilla voi myöhemmin mahdollisesti vauvan kanssa hölkkäillä ja menee ketteräsi eri maastoissa. Sekin plussaa että kovan kopan saa laitettua aluksi vaunuihin ja menevät helposti kasaan autoon.

Pinniksen ostin kuultovalkoisena huuton.netistä 40€.. siellä se jo kotona odottelee :)

Mulla on rakenneultraan vielä kolme viikkoa. Maha on vielä aika pieni minusta mutta eikais siitä vielä tässä vaiheessa tarvitse huolestua. Liikkeitä olen kuitenkin mukamas hieman tuntenut joka päivä..
 
Rakenneultra takana! Kaikki täydellisesti. :heart: Sukupuolen olisi kätilö tahtonut kertoa, muttei annettu. Pidetään yllä jännitystä. Sain vastauksia MRSA- ja streptokokkimietteisiin ja kehoitteen varata hetimmiten lääkärineuvola että tutkitaan supistelujen johdosta. Pituutta ei Korneliukselta saatu, mutta painoa oli 316 grammaa ja päivät näytti 20+2, eli laskettu ultrien mukaan 2.6. Jään edelleen silti tuohon 4.6.

Onpas huojentunut olo.

Edit. Niin joo, ja synnäriksi varmistui Kätilöopisto. \o/

Lettu ja Kornelius 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, vieläkö mahtuis mukaan? Taustalta olen seuraillut ja vihdoin jos saisi itsekin jotain kirjoiteltua.

Toista lasta odotetaan, esikoinen 9-vuotis ja itse olen 28-vee. Laskettu aika olisi 13.6, synnystyssairaalana Mikkelin keskussairaala eli MKS.

Paljon täällä keskuteltu kaikesta ja yllättäin pää tyhjenee kun tähän istahtaa kirjoittelemaan.... mutta hankinnoista sen verran, että ei ole esikoiselta juurikaan vaatetta kummempaa jäänyt..
TUTEK TURRAN vaunuihin olen ihastunut ja ne varmasti tulen hankkimaan. Niihin saa myös yhteensopivan kaukalon.

Omaa napaa sen verran, että töissä olen kertonut työkavereille ja alkaahan tämä jo aika selvästi näkyä. Painoa on lähtöpainosta tullut 600g lisää. Kovasti rakenneultraa odotellaa ja se on 27.1.

Nyt töihin, aurikoista pakkaspäivää kaikille.

Amy ja masuasukki 18+5
 
Oih, ihania kuulumisia teidän rakenneultrista. Kateellisena tulin lueskelemaan kun omaan on vielä pari viikkoa.

Mulla on tänään ollu kipeitä supistuksia aamupäivästä lähtien. Nyt on vähän parempi kun sohvalla makaa, mut heti kun tästä lähtee vaikka vessaan niin taas jatkuvat. Kipu tuntuu veemäisesti myös selän puolella. Täytyy varmaan huomenna soitella neuvolaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Täytyy myöntää et pikkaisen huolestunut olo.

Niin ja tavaroista ja vaatteista. Oon suunnitellut rakenneultran jälkeen alkaa metsästää netistä ja kirppiksiltä käytettynä kaiken (vaunut jo onkin). Lisää lapsia ei ole tämän hetkisistä suunnitelmissa, niin tuntuisi tuhlaukselta hankkia kaikki uutena. Mieli voi tietenkin myöhemmin muuttua, mut tän hetken fiilisten mukaan mennään.

Mä olen myös miettinyt vauvalle virkattua peittoa, mutta lankaostoksille vasta sitten seuraavan ultran jälkeen :)

Lyde 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy tulla tänne nurisemaan. Miten voi olla mahdotonta löytää nättejä ja asiallisia äitiysvaatteita kaupasta? Oon salaa ollut kateellinen teille helsinkiläisille shoppailumahdollisuuksista, mutta turhaan. Tänään työreissulla oli mahdollisuus pyörähtää pari tuntia keskustassa. Etsinnässä puolihame tai siistit suorat housut työkäyttöön. No Bebes on, mutta eipä sitten muuta. Kävin myös Stockan ja Sokoksen, mutta ei niin mitään. Miten voi olla mahdollista? Onhan meitä odottavia äitejä nyt kuitenkin sen verran, että luulisi kaupan käyvän. Espritilläkin vaan kohauttelivat hartioitaan kun ääneen asiaa ihmettelin...

Ja palkkioksi jättimäisen läppärilaukun kanssa palloilusta istuksin nyt junassa kärsien ekoista kivuttomista suppareista. ???? No jospa viikonloppuna Tallinnassa olisi paremmat apajat.

Ai niin huomenna on the day, eli paljastan töissä asian laidan. Jännittää ihan sikana, reaktiot on varmaan laidasta laitaan.

AnnaOnni 16+4
 
Viimeksi muokattu:
AnnaOnni, riippuu tietty minkä kokoisia kledjuja käyttää. Mun housukoko on 50 ja lahkeella tulee olla pituutta vähintään 85 cm, että sellaisia mammahousuja ei löydy koko maasta, tai edes suurimmasta osasta internetiä. Mulle tosiaan kaveri lähetti parin Lissabonista, ja nää pysyy ylhäällä henkseleiden kanssa. :D Ei Helsinki välttis ole ratkaisu ongelmiin -- toki toivon että sulle löytyisi täältä tai Tallinnasta sopivia vaatteita. Ja tsemppiä huomiselle!
 
Heipparallaa kaikille uusille ja vanhoille :) Oon käyny pari kertaa viikkoon lukemassa tarinat mutta en oo jaksanu keskittyä kirjottamaan mitään ni nyt päätin ryhdistäytyä monen viikon tauon jälkeen kertomaan kuulumisia :)

Huomenna paukkuu puoliväli, en oikein tiiä onko paniikkikohtauksen vai hysteerisen riemun paikka :D Yhtäkkiä rupesin miettimään synnytystä ja elämää vauvan kanssa ja sitä miten kaikki muuttuu ja vähän kävi kauhistuttamaan miten nopeesti aika oikein meneekään. Mutta on tää ihanaa, jo puolet takana ja päivä päivältä oon lähempänä sitä hetkee kun tapaan rakkaan lapseni ensimmäisen kerran :') Viikon päästä rakenneultra ja minä ainaki kysyn sukupuolta, mies ei vieläkään tiiä haluuko tietää. Se selviää sitte viikon päästä, oon kyllä luvannu yrittää viimeseen saakka pitää sukupuolen salassa jos mies niin haluaa. Pikkusen on tyttöfiilis jo valmiiks :)
Parin viikon päästä seuraava neuvola ja sokerirasitus pari päivää siitä. Liitoskivut vaivaa välillä ja vauva vie kyllä kaiken virran, oon aivan sippi työpäivien jälkeen varsinkin ku lasten nosteleminen ja muu äksöni tuntuu koko ajan enemmän kropassa. Maha senkun kasvaa, ei jää enää piiloon löysänkään paidan alle :) joulukuun puolivälissä painoa oli tullu 4kiloo lisää, en oo sen jälkeen punnannu. Vois tuota kai vilkasta, jos sais pontta herkkujen vähentämiseen. Pikkuapinan liikkeet on tuntunu jo kolme viikkoo, mutta selkeet potkut ollu vähissä. Jotai kärrynpyöriä heittelee kun välillä tuntuu sellanen paine että mahanahka repiää ja muutenkin tuntuu paljon muljuamista. Niiden vähien potkujen perusteella on epäilly että jos potkii ni potkii selän puolelle.

Mie ostin vaunut marraskuussa, aidot retrovaunut valkosta keinonahkaa, ikää arviolta 20-30 vuotta. Alunperin olivat menossa mummolavaunuiks mut ihastuin niihin sen verran että jäävät ainaki kesäks ihan vakikäyttöön. Jos alkaa vakavia puutteita ilmenemään ni katotaan sitte tarvittaessa uudempia. Täysin toimivat kuitenkin ja pääsee kuulemma eteenpäin loskassa ja pienessä hangessakin.
Päädyin pitkän pähkäilyn tuloksena kuitenkin hoitopöydän hankkimiseen. Pesukoneen päällä vois vaihtaa mut haluun tarvikkeet hollille ja niille pitäis järkätä joku erillinen hylly mitä ei saa mahtumaan. Yritän nyt kalastella brion pöytää käytettynä mut jos ei löydy ni sit Ikeasta kapea hoittari avohyllyillä. Sellanen iso ja leveä pöytä laatikoilla ei asettus mihinkään hyvin.

Vauvan nukkumisesta: aion tilata pyörällisen ensisängyn Vaavilta koska pinnasänky olis makkarissa joko kulkureitillä tai kaappien eessä. Ja jos ipana viihtyy öisinkin tiheään tissillä, nukkuu varmaan paljon vieressä. Pinnasänky hankitaan sitten, kun ensisänkyyn ei mahdu ja perhepeti ei luonnistu. Riippuen miten pitkään viiraantuu, pinnasänky saattaa mennä suoraan toiseen huoneeseen.

Ihanaa kun tuli kunnon talvi vaikka tuo toppavaatteissa lasten kanssa rymistely ja nostelu ei enää ihan sukkelaa ookaan. Kohta joutuu vaihtaa miehen toppatakkiin ku oma ei mee pian enää kiinni :)

yritän käyä säännöllisesti ainaki lueskelemassa tarinat ja sillon tällön kertoilla jotai itekkin.
Onnea puolivälin poksujille ja tsempit kaikille lähestyviin rakenneultriin :) :heart:
 
Onnea hyvistä rakenneultra uutisista! Toivottavasti saadaan ihan kaikki kullanmurut turvallisesti siitä rajapyykistä yli. Onnea myös MMMJ (tulihan noita m:iä oikea määrä). Toivottavasti voitte pian huokaista helpotuksesta kokonaan.

Niin ja AnnaOnni konttorirotan hommiin en ainakaan minä löydä helsingistä sopivia vaatteita. Kaikki alaosat on ihme trikoota ja haluaisin mieluummin käyttää villasekoitteisia vähän paksumpia vaatteita vilukissa kun olen. Olinkin tosi onnellinen kun muistutit Espritin verkkokaupasta sillä olin katsellut heidän hametta alesta, mutta verkkokaupasta löytyi muutama vastaava/parempi vaihtoehto puoleen hintaan. Olin jo kiittämässä sinua kun taas ipad kadotti viestin enkä ehtinyt uutta kirjoittamaan.

Tervetuloa uusille ja ihana kun teillä riittää juttua. Mulla on joku mökötysvaihe menellään ja tuntuu vain lukeminen luonnistuvan. Anoppilan vierailu ärsyttää jo etukäteen, vaunujen valinnan vaikeus=kalleus kiukuttaa, töihin menee liikaa aikaa, ultra jännittää ja vauvan liikkeet ihmetyttää. H Moilanen kuittaa ja hiljenee.

NancyC & alien bebe 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli tänään rakenneultra ja pikkuisella oli kaikki hyvin ja koko vastasi viikkoja :) Minä olisin halunnut tietää sukupuolen ja mies ei ja kätilö yritti sitä minulle näyttää mutta enhän minä mitään siitä tajunnut :D no ei mahda mitään :) odotellaan sitten synnytykseen :) Muuten ollut jotenki huono päivä ja tuntunut kaikki painavan ja itku herkässä. Ehkä myös kun odotti ja jännitti tuota rakenneultraa niin paljon niin nyt se jännitys purkautuu tällä tapaa.. Ja tänään haettiin myös pinnasänky kun löysin facekirpparin kautta 15 eurolla :) Todella siisti ja patjakin saatiin mukaan :)

suza86+ pikkupulla 20+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bumbis ja NancyC
ONNEA HYVISTÄ RAKENNEULTRA UUTISISTA NIILLE ONNEKKAILLE JOILLA SE ON JO TAKANA :)

Joku kyseli noista nenäsuihkeista (otrivin ja nasolin.. ) Apteekista näitä juuri kyselin muutama viikko
sitten kun oltiin flunssan kourissa koko poppoo. Otrivinia ei saa käyttää raskausaikana, nasolineista ainakin jokunen suihke on sallittu.. En nyt muista mikä se niistä oli, kannattaa kysyä apteekista.. :)
Tuntuu että nykyään kaikki on kiellettyjen listalla.. voltarenia olin laittamassa yksi ilta selkään ja luin purkin kylkeä niin kiellettyähän tuokin nykyään on..
 
Neuvola takana ja hemppa laskenut rajusti kuukauden aikana, 130 -> 106. Rautakuuria siis luvassa taas (yöks). Painoa oli tullut vajaa kaksi kiloa eli nyt olen ensimmäisen neuvolan punnitustuloksessa taas pahoinvoinnin aiheuttaman painonlaskun takia. Ja sen kyllä huomaa omassa olossa, että ruoka maistuu taas. Sykkeet olivat 142-148, eli hieman alemmat kuin aiemmissa raskauksissa tyttöjen sykkeet ovat olleet (150-160).

Äitiysvaatteista: itse olen löytänyt toimistotöihin sopivia vaatteita Babystylen myymälästä (kivijalassa paremmin kuin netissä), Helsingin työmatkalla pistäydyin Lapsenpäästäjän puodissa ja löysin ihanan Serafiinan mekon. Muuten käytössä on pitkälti Mamaliciouksen vaatteet ison mahan kanssa. Rentoina toimistopäivinä voin olla farkuissa, ja toistaiseksi pystyn käyttämään yksiä matalavyötäröisiä. Varsinaisia äitiysfarkkuja en ole ikinä ostanut, kun ei ole sopivia kaupassa vastaan tullut. Netistä en tilaa vaatteita ellen ole ko. merkin kanssa tullut tutuiksi ja tiedä kokoani entuudestaan. Vaihtorumba on aivan liian vaativaa mukavuudenhaluiselle luonteelleni :). Mutta totta on, ettei aina ole helppoa löytää siistejä työkelposia äitiysvaatteita. Varsinkin, jos työpukeutuminen on jakkupuku-linjaa. Esikoisen aikana löysin H&M:ltä yhdet tosi kivat suorat housut ja ne ovat edelleen, kahden raskauden jälkeen käyttökelpoiset.

Meillä rakenneultraan on vielä aikaa n. kuukausi, toki se laskettuaikakin on siellä ihan loppukuussa.

Annales 16+6
 
Onnittelut kaikille hyvistä rakenneultrauutisista!

Nyt on kerrottu lapsille, toinen laittoi silmät kiinni ja kädet naaman eteen, isompi sanoi vain älä äiti juksaa ja jatkoi hommiaan. Sen koomin meillä ei ole tulevasta pikkuveljestä juteltu. Sama homma oli, kun esikoiselle aikoinaan kerrottiin pikkuveljestä, ei puhunut asiasta ollenkaan koko raskausaikana, vaikka oli mun mukanakin neuvolassa. Oli kaksi vuotias ja ei tainnut tajuta koko hommaa ollenkaan. Kerran kertoi jollekkin vieraalle, että äidin mahassa on vauva ja se laitetaan nukkumaan kaappiin tai kirjahyllyyn.

Äidilleni laitoin tänään viestin ja ultrakuvan, pari kertaa olen meinannut hänelle jo kertoa, mutta meille on aina tullut joku tappelu tai vastaava tilanne, joten en ole asiasta vielä maininnut. Kun lähetin viestin muistin, että äiti on koko päivän jossain kokouksissa, joten avaa puhelimen luultavasti vasta illalla. Mies saa kertoa omalle suvulleen, minä en heistä niin kovasti välitä ja tunne on molemminpuolinen. Eivät ole meidän lastenkaan kanssa juuri ollenkaan tekemisissä, pari kertaa vuodessa tavataan, se on siinä. Onneksi mulla on iso ja aika ihana suku, lapsilla riittää leikkiseuraa ihan omasta takaa, sekä varamummoja ja pappoja, mun tädit ja enot ovat omineet lapset myös itselleen, vaikka heillä kaikilla onkin vähintään kolme lapsenlasta, parhaalla 10. Esikoisen kanssa syntyi samana vuonna kaksi muutakin lasta, nuoremman kanssa on jopa neljä saman vuoden vauvaa. Jännityksellä odottelen tuleeko muita vauvailmoituksia, kun itse tulen "kaapista".

Apanapa& jätkänpätkä 21+0
 

Yhteistyössä