Minä kysyin tänään omalta pomolta, että onko palkallista vai palkatonta se aika, kun käy neuvolassa ym. Palkallista se kuulema on ainakin meillä (olen opettaja).
NT-ultraan tuli aika ja se on tietysti keskellä päivää. Tai siis keskellä aamupäivää, mutta olen töissä toisella paikkakunnalla, joten minun ei kannata mennä aamulla töihin, kun ehtisin olla vain max.30min ja sitten pitäs lähteä ajelemaan takas kotipaikkakunnalle... Sanoin tästä pomolle ja se sano, että ilman muuta vapaa onnistuu. Sanoin kyllä, että tulen ultran jälkeen pitämään loput tunnit, mutta pomo sanoi, että katsotaanhan sitä vielä, että kannattaako ajella parin tunnin takia. Tosi reilu pomo meillä siis! Tosin voi olla, että ne pari ylimääräistä vapaatuntia menis palkattomana, mutta ei se minua haittais yhtään. Pääsisin heti viikonlopun viettoon. Ultra olisi siis to 5.12 ja pe onkin kaikilla vapaata.
Onko kellään
vaivannut iskias? Minulle on nyt tullut iskias tai joku tuohon oikeelle puolen. Alko perjantaina kaupassa ja joka päivä vihloo ja juilii. Ei onneksi kovasti, mutta tarpeeksi ikävästi kuitenkin. Onneksi kohta tulee jäsenkorjaajakaveri kylään ja päästää mut tuskistani.
Töissä sattui vähän ikävämpikin juttu. Olen gluteenittomalla ruokavaliolla ja koulussa oli pastaa ruokana. Olivat sitten minulle laittaneet normipastaa gluteenittoman sijaan. Ja asiahan selvisi vasta, kun olin syönyt jo hyvänkokoisen annoksen... Keittäjän täti oli kyllä oikeasti pahoillaan, mutta eihän se mahaa pelastanut. Onneksi mulla tulee melko "lievänä" oireet. Maha meni sekaisin ja turvotti. Toisaalta raskaus "pelasti". Olin valmiiksi jo turvoksissa ja huonovointinen, joten ruuan aiheuttamat oireet eivät hirveästi tilannetta pahentaneet.
Onko täällä muuten muita gluteenittomia? Itsellä mielessä pyörii ajatus, että entäs sitten, kun lapsi alkaa syödä kiinteitä? Annetaanko sille viljatuotteita normaalisti vai pitäisikö ne kokeilla pikkuhiljaa? Vatsakivut osaavat olla melko kovat, jos lapsi ei kestäkkään viljtatuotteita...
Nemelia ja Pirpana 10+6