**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
97

giraffe / 27 / 4. lapsi / la ei hajua / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?

27.5.
Popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

31.5.

1.6.
Mangona / 27 / 2. lapsi / OAS tai OYS
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / ?
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 28 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi /?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS tai NK
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna/ 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. Lapsi / PS tai NKL

6.6.
Jousitar / 24 / 1. lapsi /PKKS
Innukka / ? / 5. lapsi / ?
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 24 / 1.lapsi / vielä epävarma
Summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS

7.6.
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?

9.6.
Muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK
Taika86 / 27 / 1. lapsi / -
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS

10.6.
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS

11.6.
Jonnamo / 20 / 1. lapsi / ?
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
Nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS
emmai- / 25 / 2. lapsi / SatKS
Uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS

14.6.
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SatKs

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS

16.6.
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SatKS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SeKs
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS

19.6.
Naive88 /25 / 2. lapsi / TAYS
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS
illusiah /26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / KSKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS

24.6.
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
Elovenatar / 34 / 2. lapsi / TYKS
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS

26.6.
taiska87 / 3. lapsi / k-pks
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS
LuckyLucia / 38 / ? / Jorvi

27.6.
Sunflower / 27 / 1. lapsi / PKKS
Riiviöiden Äippä / 30 / 4. lapsi /Jorvi
Anniinaballeriina / 27 / 2. lapsi / OYS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS
Ma&Mi / 28 / 1. lapsi / KOS

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini /32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. / TYKS
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS

Surun kohdanneet:
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2300356-kesakuun-mammat-2014-syys-lokakuussa/#post29043535




Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Aah ihanaa en ollut ainut kiukkuinen ämmä. Olin ihan käpynä kaikesta mahdollisesta, mutta eipä tarvittu kuin yksi raskauspahoinvointi päivä ja kaikki uho oli poissa Voi että vielä kun sen energian saisi takaisin. Täällä on otettu roimasti takapakkia ja harkitsen saikkua ihan tosissaan. Vitja kun vain pitää olla se aika töissä, joka määrää onnistumisen tai tappion, ja takana on kaksi vuotta töitä tämän eteen. Kyllä syö naista! Ja oksettaa..

Nancy ja alien bebe 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Ehinkö ekana? :D

Piti ihan tuota listaa vilkuilla. Näkyy siellä joku muukin olevan KYSsiin tulossa synnyttämään. :) Saa nähä, ollaanko yhtäaikaa siellä sitten. Meillä muuten on matkaa sairaalaan n. 100km. Suunnittelin jo, että leiriydyn miehen siskon tai veljen luo Kuopioon LA:n lähestyessä... :D

Huomenna ois VU. Jännittää jo pikkuhiljaa... Mies odottaa kans sitä. Uskon kyllä, että kaikki on hyvin,mutta silti jännittää se, entä jos kuitenkin on jotain ikävää... Koitan työntää sen pois mielestä.

Nemelia ja Pirpana 7+5
 
No, niin nyt ollaan kesäkuun kullanmuruja :)

Tein jo marraskuun pinon valmiiksi, koska en ehdi sitä tehdä huomenna tai ylihuomenna. Ei varmaan haittaa ketään, että sinne jo siirrytään.

Mä en oo ehtinyt käydä kertoilee kuulumisia, kun olin taas viikonlopun reissussa. Aktiivista tämä odottavan elämä. Ensi viikonloppukin menee reissussa.

Toivottavasti Lyde olet jo paremmassa kunnossa? Onko tuohon denguekuumeeseen lääkkeet?

Ruuista jotka maistuu: Mulla on ihan sama kun Taniiralla eli mullekin maistuu porkkanat ja sipsit. Oon syönyt sipsejä tässä parina viikonloppuna ja taivaalliselta maistuvat, kun mikään muu ei maistu. Mä olin eilen Prismassa ja mietin siellä, että ostan itselleni ihan mitä tahansa ruokaa minkä keksin, että mitä tekis mieli. En keksinyt mitään.. En yhtään mitään.. No, otin banaaneja, mandariineja ja muita hedelmiä.

Porkkanoiden, sipsien, mandariinien ja omenoiden lisäksi mulle maistuu kaurapuuro ja marjat. Silti koko ajan on syötävä, kun tulee huono olo.

Alkion koko -keskusteluun: Meidän alkio vastasi ultrassa viikkoja 7+1, vaikka mun laskujen mukaan piti olla silloin 8+1. Kätilöystävä sanoi, että ihan normaalia on, että näillä viikoilla se koko heittää. Neuvolan täti sanoi myös, että alkion kokoa on vaikea mitata tarkasti. Eli elkää huolestuko, jos on muutama päivä sinne tai tänne. Meillä heitti kuitenkin jopa viikolla koko.

Kertomisesta: Me kerrottiin läheisille ja ystäväille perjantaina. Oli kyllä hyvä idea kertoa näin ajoissa. Mä oon ollut sen jälkeen paljon onnellisempi tästä raskaudesta ja hyvällä mielellä. Ihana puhua asiasta rakkaiden ihmisten kanssa ja jakaa tätä iloa. Suosittelen kertomista, jos vaan uskallatte :)

Mielialasta: Mä pystyn hyvin samaistumaan NancyC:n ja muiden alakuloisten tunteisiin. Mulla on kanssa välillä ollut alakuloinen olo. Jotenkin tää väsymys ja pahoinvointi ärsyttää välillä ihan kauheasti. On sellainen vetämätön ja ankea olo. Mä oon työni kautta kuullut (tapaan paljon töissä raskaanaolevia), että hormonit voi oikeasti joillain vaikuttaa niin, että olo on alakuloinen varsinkin alkuraskaudessa. Mä kuvittelin aiemmin, että kun oon joskus raskaana niin oon koko ajan tosi onnellinen ja innoissaan. Mutta nyt kun oon raskaana, niin tajuun itekin, että eihän kukaan jaksa olla koko ajan iloinen, onnellinen ja innoissaan. Varmaan raskaana ollessaankin on oikeus olla ihan tavallinen oma ittensä.

-Nuppu- ja Vauva 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Hellou, tänään mulla ollut pahoinvointi päivä, en ole siis oksentanut mutta meinaa vaan kiertää mahassa ja kuvottaa vähän väliä. :/ Saa nahdä jatkuuko tää näin joka päivä. Tänään ei vuotoja ole ollut joten sen suhteen voin olla ainakin tänään hyvin mielin :)

Sanna-M rv 6+5
 
Vääntäkää rautalangasta, että miten mulla ja Nancylla on molemmilla tänään 8+1 mut viikon heitto la:ssa? :O

Ainiin, kävin aamulla taas ultrassa sen eilisen vuodon takia ja kaikki edelleen ok <3 Neuvolan täti anto jopa uuden ultra-ajan taas viikon päähän, kun sanoin, että tuun hulluksi näiden vuotojen kans.
 
Viimeksi muokattu:
Minunkin oli pakko vähän listaa luella löytyisikö kimppakyytiä synnärille, mutta taitaa olla PS vähän kiertomatkan takana suurimmalla osalla. Elikkä meikäläiselle olisi PS olisi päätapahtumapaikka ellei sitten tässä olla menossa kohti erikoistoimitusta.

Kesäkuun kullanmurut kuulostaa kyllä tosi ihanalta, joten ei yhtään harmita siirtyminen marraskuulle :) Kiitos Nuppu meidän hoidosta ja mukava kuulla, että alakuloa on ihan normaalistikin tähän aikaan liikkeellä kun sivuoireet ei tosiaan elämää helpota. Nyt vaan satasella kohti viikoa 12! Silloinhan näiden kaikkien vaivojen pitäis ratketa :D ja meilläkin olisi eka ultra vuorossa (np).
 
Ultrassa käyty. Kohdussa majaili joku! <3 Oli vaan nii pieni että hädin tuskin näkyi. 4mm saatiin kokoa, sydän löi just ja just. :) Viikkoja ehkä noin 6+1. (Menkkojen mukaan ois ollu 7+2) Viikon päästä uusintaultra. Sitten päästään jo paremmin mittaamaan pienokaista. <3 Ihanaa oli nähdä pikkunen oikeassa paikassa. Oi tätä onnen tunnetta!

Mieki oon tosi äkänen nyt raskaana. Välillä kauhistuttaa itteäki. :eek:

Me ollaan kerrottu lapsille ja mun siskolle. Muut saa kuulla joko nt- tai rakenneultran jälkeen, pitää kahtoo ny. :) Eipä se varmaan kovin kummonen uutinen kelleen muulle oo ku jo 6. lapsi kyseessä. Viidennenki jälkeen jo kauhisteltiin (selän takana) et olikse vahinko... :/ Eipä oo meiän lapset vahinkoja, ihan on tiiossa et jos ilman ehkäsyä petipuuhia harrastelee, niin siitä saattaa olla seurauksena lapsi. :D

Ens maanantaina eka neuvola, tiistaina ultra. :) Mukavaa ku on jotain mitä odottaa (vauvan lisäksi.. :D )
Ja ohan mulla tälläki viikolla aktiviteetteja. Palaveeria päiväkodilla, kielten tunnit, kahvakuulaa, värianalyysiä ym. normi työn lisäksi. :) Niin se aikaki menee nopsemmin. Ens viikon lopulla aion jo testailla doppleriaki. ;)

Nyt nukkuun, aamulla aikasin töihin.

Emotar n.6+1
 
Miikku älä vaan multa kysy :D Olen käyttänyt Vau.fi -sivuston laskuria asettamalla 9.9. ovulaatioksi ja sitä kautta saan 2.6. Neuvolassa laskivat menkoista (23.8.) ja sai vielä muutaman päivän nipostettyä lasketusta ajasta. En kyllä ajatellut säätää kuin aikaisintaan np-ultran jälkeen jos silloinkaan. Tavoitteena 3.6. niin saataisiin sama syntymäpäivä. Mutta siis minusta ei kannata ottaa mallia :D

:D Ei kun katos mähän elän uudelleen viikoa yhdeksän :D Tällaista tää on nykyään täällä. Älykkyysosamäärä ja muistikapasiteetti vähintäänkin puoliintuneet..
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ollut aika tasainen kausi menossa jännityksen ja vatsanippailujen suhteen. Tänään tosin huomasin siivotessa saaneeni sellaisen pienen raivokohtauksen. Syytän hormoneja :rolleyes:
Jännittää alkaako pahoinvointi jossain vaiheessa, vielä ei ainakaan ole ilmaantunut. Myös se mietityttää, et mitä jos jos joulukuun alussa on tosi paha olo, kun ollaan lähössä häämatkalle. No ei auta pelätä etukäteen. Nyt siis eletään viikkoja 5+2.
Tintsuliini /32 / 1. lapsi / KOKS
 
(.) Tänään vihlaisi alavatsasta pariin kertaan niin, että piti mennä kaksinkerroin! Ehkä siellä masussa joku majailee... no torstaina selviää varmasti, kun on se varhaisultra. :)

Tänään oli töissä pakko ottaa käyttöön äitiyshousut. Ihanaa, kun ei enää kiristä! :D Tosin sain pari kysyvää katsetta osakseni, kun tää turvotus on niin jäätävää... ;)
 
Minun päivitys ilmeisesti jäänyt huomaamatta. uusi la on 22.6.


Yööh. Etoo ja ummettaa, turvottaa ja väsyttää. Ainut mitä tekee mieli on kaurapuuro marjakeitolla. Mitään muuta ei tee mieli :/ huonompi homma, kun treeniohjelman mukaan pitäis syödä 6krt päivässä, ja määrät on valtavia, mm yksi ateria sisältää 200g vihanneksia, 300g perunaa ja 150g lihaa.. Yöööööh.. Jospa tää ellotus olis vaan ilta painotteista ja loppuis pian.. :) toivossa on hyvä elää :D

Tekis niin mieli kertoo äidille kaikesta, mutta jotenkin haluan odottaa sinne +10 viikoille, kaiken kokeman jälkeen.. Mutta sinnehän on kuukausi aikaa :O
Muut tärkeät ihmiset saa tietää sitten itsenäisyyspäivänä, ja loput sitten kun itse huomaavat.. :)

Ainiin, söin tänään graavilohta ihan vahingossa kun en jotenkin vielä ole sisäistänyt tätä kaikkea kiellettyä. Miksi se on kielletty?


Minnah&pätkis 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Ruoista piti vielä sanoa, että mandariinit ovat tämän hetken heikkous. :D Mikään ruoka ei toistaiseksi ällötä tmv. Kaikki maistuu! Tosin mitään epäterveellistä ei tee mieli, kuten ei oikein muutenkaan, kun sipseistä, karkeista yms. tulee niin huono olo. Eniten himoitsen vaan puhdasta/ terveellistä ruokaa! :)
 
Heipsan taas!

Pitää vielä noista ruoista mainita, että mitään ei tee mieli, mutta vähiten lihaa! Tosi outoa, että kastikkeet ja keitot "maistuu" mutta kaikista pitää lihat noukkia pois :D Nämä siis työpaikan ruokalassa, itsehän en mitään tekisi :D Ja se ruokala on muuten hirveä paikka, aivan kamala haju kohtaa aina aamulla jo töihin mennessä, ja oksennusta saa pidättää kun sinne kävelee, yöks. Onneksi ei ole enää kuin muutama päivä siellä, ja pääsee taas kouluhommiin kiinni, valmistun siis joulukuussa ja sitte muutto toiselle puolelle suomea ;) Jee, pääsee pesänrakennuspuuhiin ihan tosissaan :)

Onko muilla iskenyt vimma ostella ja katella jo vauvan vaatteita ja tarvikkeita? :D
Minä jo netistä kattelen vaunuja ja turvakaukaloita ja vaatteita jaja.. Tosin pakko ainakin isompia ostoksia lykätä, ei kannata tänne ostaa, kun kohta kuitenkin muutto edessä.

Ens viikolla(5.11) on se eka neuvoja, ja jos ne siellä kuuntelee tai ultraa, ja kaikki on hyvin, niin marssin vauvanvaateostoksille, jotain pientä haluan, jotta voin sitte hypistellä :)

Ihanaa aikaa tämä on, vaikka välillä kiukuttaakin, ja väsymys ja pahaolo valtaa :heart:

Masussa vihloo kovasti tätä kirjoittaessa, siellä se jotaki nippailee :D hih.

Taniira 8+3(edelleen ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä taas jo hereillä viideltä, hermot menee :( Päätin että nyt en jää sänkyyn loikoilemaan vaan nousen jo ylös. Alkaa tosissaan nyppiä kun ei nuku kunnolla, ei yhtään helpota päiväväsymystä. Ja harmittaa ihan vietävästi kun en vaan yksinkertaisesti jaksa olla hyvä äiti esikoiselle. Huonovointisuus jo helpottaa, mutta nyt sitten väsymys seurana ja se vetää ihan kaikki mehut. Luulen, että kukaan mies ei sitä voi ymmärtää kun ei ole itse kokenut. Sanoin omalleni, että ota pari viikkoa putkeen unilääkkeitä ympäri vuorokauden (ja ehkä samaan syssyyn parin viikon vatsatauti) ja keskustellaan sitten siitä millaista on elää alkuraskaudessa. Eli hermot on välillä kireällä täälläkin...

Ei ole kiva kun muutkin ovat alakuloisia, mutta helpottaa itseä kun en ole ainoa. Oon jo miettinyt onko mulla raskausmasennus tms. Välillä ihan ok, mutta heti jos tapahtuu jotain suunnitellusta poikkeavaa (oon vaikka liian pitkän päivän töissä tai illan yksin lapsen kanssa kotona), väsähdän entisestään ja maailma kaatuu. Tuntuu etten halua tätä lasta, en tule pärjäämään kahden kanssa kun nyt jo raskaus+äitinä oleminen ei tunnu onnistuvan. Elämä olisi niin helppoa kun olis vaan tuo jo tutuksi tullut esikoinen. Ja sitten harmittaa että miten voin edes ajatella noin, meillehän on tulossa todella odotettu ja toivottu kakkonen ja lapsia todellakin saadaan eikä tehdä, pitäisi olla onnellinen. Täytyy vaan uskoa että tää on hormoniperäistä ja menee ohi. Itku tulee usein kun menee ihan yli jo kaikki epätoivo ja haluaisin vaan vanhan elämän takaisin. Enkä tajua miksi ajattelen noin!

Miten muut pienten lasten äidit, tunnetteko, että jaksatte olla ihan täysillä taaperoiden äitejä?

Isonalle 9+1
 
marika90, toivotaan että ensi viikolla syke löytyy.

Minnah88, graavatut ja kylmäsavustetut on vältettäviä, koska se pitkä säilytys lisää listeriariskiä.

Kyllä kiristää hermoja, ei prkl ukkokin on yks mulkero vaan koko ajan. Tai siltä tuntuu :LOL: kaiken lisäks se vaan nauraa miun raivareille ja hitsaamiselle. Ja sit kun raivari menee ohi, oon taas kujertamassa korvan juuressa, sitten sitä vasta naurattaakin :D

Mie oon kans katellu jo vaunuja paljon, ihan sen takia, kun kavereilta ois tulossa Brion kova kantokoppa ni oon katellu että haluunko Briot. Kyllä meille Happyt tulee, meinasin jo ens viikolla käydä kysymässä tarjousta. Jos vaikka poistuvissa väreissä olis joku kiva.. Samasta osotteesta saadaan myös turvakaukalo+telakka, imetystyyny, leikkimatto + paljon muuta sälää. Kunhan Mugelo on paikallistettu, varmaan otetaan jo nuo kamppeet meille vaatehuoneeseen jemmaan, kun lapsiperheessä ei ylimäärästä säilytystilaa oo :)

Oma vointi on edelleen aika hyvä, nyt oli pari huonompaa päivää kun kaikki etoi ja olis voinu vaan nukkua, mahaa juili jatkuvasti. Miulla on normaalistikin ruuansulatusvaivoja (ärtyvä suoli) ni vatsa on vielä herkempi ollu nyt raskaana, pari päivää ollu aika sekasin. Tosin nyt olis menkat tuloillaan normaalisti, mikä ehkä vaikuttaa mahaankin..
Kovasti toivon että viikon päästä fiilikset on iloiset, tiistaina se neuvola-lääkäri.

Slallu & Mugelo 8+6 (9+6)
 
Huomenta! 12h unta takana ja ihan töttöröö.. Mutta kiitos magnesiumin, en herännyt yöllä kertaakaan vessaan! Ja muutenkin nukuin kuin tukki :D Mullahan on ollu tota unettomuutta. Pitää vaan nyt muistaa illalla napata toi magnesium.

Hankinnoista. Oon ostanu kirpparilta kaks bodya ja kahdet puolipotkarit, kun halvalla sai ja ne on ylisöpöt :) Limenvihreät <3 Rakastan limeä, meillä on olohuoneen yks seinäkin lime :D
Isompia hankintoja en oo uskaltanu vielä edes ajatella, enkä oo esim. nykyajan vaunutarjontaan perehtyny ollenkaan! Ihan vaan senkin takia, että itseni tuntien mieli ehtii vielä muuttua sen 100 000 kertaa ;D

Alakulo, joo.. Oon edelleen ajoittain alakuloinen tämän asian suhteen. Pelko on läsnä mutta ei ehkä niin vahvasti kuin aiemmin. Mietin välillä, että mitä helvettiä mä oon tekemässä.. Edellinen raskaus oli maailman rankin ja tässä mä taas oon :O
Ja kun en välillä tiedä onko mulla oikeutta tuntea näin, koska tämä todellakin on kauan haluttu raskaus! :O Oon välillä ihan sekaisin omien tunteideni kans. Välillä ihan ärsyttää, kun ne jotka asiasta tietää, niin kyselee kokoajan. Tekis mieli sanoo, että antakaa olla. Mies hössöttää ja lääppii mahaa ja sekös vasta ärsyttääkin joskus, ei toki aina! :)
Mutta jospa tämä ajan kanssa helpottaa ja tästä tosiaan oppisi nauttimaan! Ja nämä negatiiviset tunteet ei todellakaan poissulje sitä, ettenkö olisi onnellinen! Tää on semmosta vuoristorataa!

Ruuat, tekee mieli suolaista ja rasvaista kokoajan. Makea hyi |O
Mies ei tajuu tätä mättämistä :O Kattoo vaan huuli pyöreenä. Banaanista en oo ennen välittäny ja nyt sitä menee päivittäin.

_Miikku_ ja U-U 8+2
 
meillä töissä on enterorokko epäily yhdellä lapsella ja minä vainoharhasena heti soitin neuvolaaan että mitä mä teen. mutta ei kuulemma ole suurikaan todennäkööisyys että minä sen tartunnan saisin jos olen perusterve jne..
onks teillä kokemuksia raskausajan aikana enterorokolle altistumisesta?
 
Heips kaikki!! =)

Mahtuuko viellä mukaan?... Täällä moikkailee 30v toista lastaan odottava. Esikoinen täyttää helmikuussa 3v :) Tätä toista on yritetty nyt sitten vuoden verran ja nyt on olo niin onnellinen!!
Laskettu aika täsmentyy ensiviikolla,saattaa mennä touko-kesäkuun vaihteeseen..mutta liittyisin teidän joukkoon siltikin vaikka se menis toukokuun loppuun,koska esikoinenkin meni viikolla yli lasketun..todennäköisesti La olis kyllä ihan kesäkuun alussa :)
Ollaan kerrottu jo kaikille raskaudesta..esikoisesta kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen,mutta tästä raskaudesta olen käynnyt ultrassa jo kaksi kertaa ja kolmannen kerran menen tosiaan ensiviikolla..Neukkutäti itse pyysi että menisin,että pystyttäisiin selvittämään kuinka pitkällä olen... Ekalla kerralla ei näkynyt sykettä ja alkio oli niin pieni ettei sitä pystytty mittaamaan. Toinen aika oli siitä kaksi viikkoa ja siellä sitten jo sykekkin näkyi :heart: mutta lääkäri huomasi jossain vaiheessa että siellä olisi toinenkin ontelo,mutta se näytti olevan tyhjä...sanoi että se voi olla joku nestepussikin..hän meinasi että tulisin viellä uudelleen,että saadaan asiaan varmuus että onko siellä yksi vai kaksi..Sitäkin sanoi ettei hän ole mikään ultraava lääkäri ja kuva oli niin "sumuinen" ettei siitä kuvasta oikeen erottanut,muutakuin sen yhden sykkeen! Se yksi syke kyllä riittää mulle!!! :D
 

Yhteistyössä