**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

<3 Kaikki oli ultrassa hyvin! Viikot pysyi samana, nyt siis 7+6.
Kaikki oli kuulemma oikein hyvin. Myös näkyi toinen pieni nestepussi tms jossa ei näkynyt ketään.. Ehkä oli kaksonen joka lopettanut kehityksen alkuunsa. Sillä ei kuulemma ole merkitystä raskauden kannalta, siis ettei haittaa millään tätä kasvavaa vauvan alkua.
Kylläpä helpotti! Pelkäsin niin koko aamun ja kiusasin itseäni googlettamalla tuulimunaraskauksia yms. Nyt vain odottelemaan eka neuvolaa ja kuukauden päässä olevaa nt-ultraa.
Ärsyttää kun jääkaapista ei löydy just heti jotain mitä voisi syödä tähän öklötys oloon, heti aamulla kauppaan ja täydentämään varastoja.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Maanu
Tänään päästiin vihdoinkin ultraan. :) Jännityksellä odotin, että montako kaveria sieltä löytyy ja oonko pitemmällä. Vatsan koko on nimittäin niin iso ja edelliset menkat olivat melko epämääräiset.

Yksi pikkukaveri sieltä löytyi. OIkein hyvinvoiva sellainen. Viikot vastas laskuja, tosin parin päivän heitto oli. Turvotus johtuu siitä, että virtsarakko ei tyhjene kunnolla. Onko muilla samaa ongelmaa?

Päänsärky on tullut nyt melkein joka päivä kylään. :/ Ja se hemmetin panadol ei mulla auta pätkääkään. Ja muuta ei saa käyttää... Jospa päänsäryt loppus pian. Tosin se voi johtua jumittavista hartioistakin, joten pitänee varailla aikaa tutulle jäsenkorjaajalle, jos se sais vähän auottua nuita jumeja...

Nemelia ja Pirpana 7+6 (Ultran mukaan 8+1)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Maanu
Ajattelin päivitellä kuulumisia.
Ultrassa käyty ihmettelemässä jo kahteen kertaan pientä ihmettä, valitettavasti syy ultrauksiin on johtunut tulehduksista ja vuodosta. (kaikki mahassa ok, äidillä ei)
Huomenna ensimmäinen neuvola, minne raahaan kyllä miehenkin mukaan.

Maha on jäätävän kokoinen ja housut paukkuu päällä. Muuten oireet pysynyt poissa :)

Lauantaina olisi firman pikkujoulut, ja kaikki valkoisetvalheet käyttöön miksi ei alkoholille :)

summer82 ja 7+3 asukki
 
Huomenna on kauan odotettu varhaisultra! Jännittää. :kieh:

Väsymys on iltapäivisin sanoinkuvaamaton. Voisi vaan nukkua koko ajan... : / Onneksi sain itseni välipäivän jälkeen salille. Se piristi ja jospa niitä kilojakaan ei tulisi niin herkästi. Onneksi ei tee mieli mitään herkkuja! Kaikki sokerinen, suolainen ja rasvainen ällöttää.
 
Nemelia : meiltä matkaa sairaalaan 100km ja eka synnytys kesti alle 6h ja toka alle 3h. Että et usko miten jännittää se,että kerkeenkö sairaalaan saakka. Mäki varmaan majotun ovelle pari viikkoa ennen la;ta. :D

tänne on ilmeisesti kans rantautunu pahoinvointi. Ainakin olo on ihan kamala,ei niin kamala,että oksennus spontaanisti tulisi vaan sellanen pala kurkussa olo. Örph. Nytki isäntä haisee valkosipulille ni mun tekee mieli lakata hengittämästä.

Olispa jo 11. Päivä. Ensimmäinen neuvola! :)

Tsempit vielä kaikille voimia tarvitseville :(

Taiska ja toivo (huomenna JO 6+0)
 
Täällä alkoi illalla ruskea vuoto ja siitä tunnin päästä punaista vuotoa. Ja sitä tuli ja tuli. Sit loppu. Rv5+4 tänään. Ens viikoksi varaan ultran jos vuoto ei lisäänny. Suositelkaa pk seudulta varhaisultraa? Paljonko on maksanu kum ootte käyny?
 
Onko kaikki muut käyneet varhaisultrassa? Katselin aikaisemmin hieman hintoja ja totesin että eiköhän odoteta sinne varsinaiseen ultraan. Siihenkään ei ole kuin 2 viikkoa enää...hieman kyllä jännittää mitä sieltä löytyy. On paljon pelokkaampi olo kuin esikoisen kanssa, kun silloin ei tullut edes mieleen mitään negatiivista...
 
Onko muilla sellaista vetistä valkovuotoa? Mulla on alkanut viime päivinä tulemaan sellaista oikein reilusti. Vähän väliä lorahtelee, yök :).

Sairauslomalle jäin eilen väsymyksen ja kuvotuksen vuoksi, olen päättänyt olla itselleni armollinen ja levätä, jos on sellainen olo. Vaikka raskaus ei ole sairaus, se kyllä sellaiseksi saa olon tuntumaan :D.

Odottava73, 7+6
 
Huomenta, tänään on alkuraskauden ultra, ja oon ihan paniikissa. Eilen taas ruskeaa tuhrua mutta sitä ei tullut kuin kerran pyyhkiessä. Aamulla tein raskaustestin, no testiviiva kontrollia paljon vahvempi, mutta silti mun pelko ei vielä ainakaan ole poissa. Apua.. :/

*Tänään poksuu* Sanna-M Rv 7
 
Sydänx3: mä kävin varhaisultrassa Fertinovassa Unioninkadulla, ottivat suoraan kelakorvauksen hinnasta ja maksettavaksi jäi 102 euroa tms. Ei ollut kallis. Palvelu hyvää, kuvia sai mukaan ja aikoja löytyi ripeästikin.

Huh. Kuulkaas, nyt taitaa olla niin että KAKSI PÄIVÄÄ mennyt oksentamatta! Toki on huono olo, aivan järkyttävä olo, mutta jotenkin oon saanut pidettyä syömiset sisällä. Huikeaa edistystä.

Joku kyseli jotain että miten jaksaa olla äiti lapselle/lapsille -- no, mä en ainakaan ole jaksanut. Toki mä olen ollut äärimmäisen sairas viikkoja, että sinänsä ehkä poikkeaa ns. "normaalista" raskauspahoinvoinnista, mutta joo, en oo mitään jaksanut. Passitan vaan lasta suihkuun kun en kestä yhtään mitään päiväkodin hajua (emmä tiedä, joku sellainen tunkkainen lasten haju, yök!) ja sitten voin antaa pari halia kunhan lapsi ei yhtään koske mun ihoon. Toki on paha mieli toisen puolesta, kun en leiki, lue, tai mitään muutakaan kontaktia anna, mutta useimmat päivät/illat oon vaan maannut pimeässä, viileässä makkarissa ja kärvistellyt. Onneksi mies on kotiorientoitunut ja tykkää puuhata lapsen kanssa, tehdä ruokaa ja siivota. Meidän perheessä tää dynamiikka on muutenkin aina mennyt niin että mä olen töissä ja hoidan rahaa perheeseen, mies vastaa kodin pyörityksestä.

Nyt maksamaan laskuja, ja sitten taas lepäämään.

Lettu ja Kornelius 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Vuodot Vuodot raskauden aikana ovat ihan normaaleja. Niinkauan kun ei ole kipuja kannattaa olla suht huoleti. Tsemppithalit silti Sanne-M ja sydänx3, tiedän kokemuksesta että huolta tuollainen aiheuttaa.

Itsellä on molemmissa raskauksissa ollut verenvuotoa, kohdusta onkin löytynyt
hematooma, ensimmäisessä raskaudessani vuodot alkoivat ruskealla tuhrulla 11+5 ja muuttuivat koko ajan suuremmiksi, välistä tuntui että sitä verta tuli ihan holvaamalla. Vuotoa kesti sinne 16+ viikoille asti. Sanoivat että kaikki on hyvin, pikkuinen jaksoi koko ajan hyvin matkassa kunnes siellä puolen välin tienoilla meni sitten lapsivedet. Siinä ei ollutkaan enää mitään tehtävissä. Verenvuoto oli ilmeisesti haurastuttanut kalvot ja tulehdusta oli jossain vaiheessa ollut päällä ja ne eivät vain kestäneet enää. Pieni enkelipoika sieltä sitten syntyi.
Seuraava raskaus ilotutti vuodoillaan jo rv6 alkaen, panikiissa taas yksityiselle ultraan ja sieltähän se tuttu hematooma taas kurkisteli. Siinä vaiheessa ajattelin voiko tämä olla tottakaan. Vuotoa kesti tällä kertaa sen vajaa 2kk ja sitten se lopahti ja hematooma kuivui lopulta pois. Raskaus meni tällä kertaa hyvin ja siitä tuloksena ihana poikavauva. :)

Nyt odotellaan sitten milloin vuodot alkaa, lääkärit ovat olleet hiukan pessimistisiä hematooman suhteen kun se joka kerta on ollut, niin suurella todennäköisyydellä se tulee tälläkin kertaa. Syytähän sille ei ole miksi se tulee. :stick:
Vielä tosin jaksan toivoa josko mulle annettaisi ihan normaali raskaus ilman mitään pirun vuotoja.

Vetinen valkovuoto Täällä tulee. Ja tulee. ja tulee. :headwall:

Oireettomuus Joku oli huolissaan oireettomuudesta. Itsellä ei oikein ole koskaan ollut raskausoireita, tulleet vasta sitten myöhemmin, kahta kauheimpina.

Äitinä olo Itsellä on energiaa vielä riittänyt, yhtenä päivänä tosin veto oli niin loppu että makasin vain sohvalla. Onneksi toinen on niin äidin perään ihanalla tavalla että tulee vain kainaloon köllöittelemään ja antaa mun maata. :D

Viikonloppuna olisi lento helsikiin ja sen jälkeen heti varhaisultra. Ei millään jaksaisi odottaa!
 
8+0!!
Mäkin olen koko ajan väsynyt, eniten alkuillasta ja olisin ihan valmis yöunille jo suunnilleen kasilta ja torkunkin sohvalla illan kunnes siirryn sänkyyn. Sitten heräänkin aamuyöllä, niinkuin tänäänkin puoli 5. Ja olo on silloinkin yhtä väsynyt kuin illalla ja uni ei tule. Tulen sitten katsomaan kovalevyltä ohjelmia ja syömään ja odotan kunnes muut heräävät. Ja alas menee parhaiten jogurtit, piltit, viili, satsumat ja tosi löysä kaurapuuro. Hirveää tuskaa tehdä aamupalaa lapsille kun ruoat yököttää :[ Ja jos vielä valitan niin mun hiukset ja kasvot rasvottuu ihan eri tavalla ku ennen.
Noh, nautin tästä kaikesta silti. Tilasin raskauskeijulta dopplerin. Ennenki on ollu sellanen ja tosi helpottavaa aina kuunnella illalla ennen nukkumaanmenoa vauvan sydänääniä <3
 
Ultrassa käyty, ja siellä pienen pieni sydän sykki, nimesin tämän vauvan pilkuksi kun siltä se näytti siellä mahassa. Nimittäin oli mittojen mukaan vasta 6+2 viikoilla tämä vauva, mutta silti olen ainakin vähän vähemmän huolissaan koska pilkun sydän sykki. :) Mutta vielä on pitkä matka edessä.

Sanna-M ja pilkku rv 6+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista <3

Täällä myös on valkovuotoa lorahdellut vähän väliä, nyt kyllä varmaan viikkoon ei oo tullu..

Eilen oli eka neuvola ja sieltä pistivät lähetteen ultraan jotta saadaan varmuus millä viikoilla mennään (vaikka toki ite tiiän millon ovis on ollu). No tänään jo sieltä soiteltiin ja pyydettiin maanantaina tulemaan ultraan :) Jännittää kauheesti kun ei niitä oireitakaan tunnu olevan juurikaan ja mahassa ei tunnu enää nippailuja tai ylipäätänsä yhtään mitään. Rinnat on kyllä turvoksissa ja kipeet ja ummetusta on. Jotenkin tuntuu ettei oo mitään oireita kun ei oo sitä kuuluisaa pahoinvointia, mut kun alkaa miettimään niin onhan tässä sit noita muita oireita.
Pitäis kai vaan osata iloita kun on vähäoireinen raskaus mutta väkisin miettii että onkohan nyt kaikki hyvin, etenkin kun viime kerralla ei ollut :(

elpukka & papu 7+5
 
Onnea hyvistä uutisista :)
Itsellä vielä viikko odotettava ultraa..
Mullahan raskaudet on myös olleet vähäoireisia, että niistä ei välttis tosiaan pysty mitään päättelemään suuntaan tai toiseen :)

Eltsu 5+6
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! <3

Äitinä olo ei tosiaan ole maailman helpointa tämän väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Töissä oleminen vie kaikki mehut ja illalla saa rutistaa kaikki voiman rippeet että jaksaa vielä iloisena kaksivuotiaan kanssa viettää aikaa. Siitä on vähän huono mieli, kun ei pysty täysipainoisesti hänen kanssaan olemaan. Hermokin on kireämmällä kuin tavallisesti. Toivottavasti olo pian helpottaisi ja jaksaisi taas paremmin. Jos ensi viikko on yhtä hankala, niin haen kyllä ainakin yhden päivän saikkua, ei tässä muuten pysy tolpillaan.
 
Popsis täällä on yksi kerettiläinen eli en ole menossa varhaisultraan. Jotenkin en usko että ultralla voisin rauhoittaa mieleni sillä viikot ovat vasta niin alussa ja muitamassa päivässä voi tapahtua muutos. Enemmän itseä mietityttää seula ja se että menisinkö omalla kustannuksella tarkempiin tutkimuksiin. Jotenkin itselle lapsen terveys menee kaiken edelle vaikka eihän se seula mitään paranna. Vaikeita juttuja.. varsinkin kun lapsivesitutkimus näyttäisi olevan todella kallis ja sisältävä keskenmenoriskin.

Lettu onnittelut kahdesta päivästä!

Nancy ja alien bebe 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä aamu alkoi jälleen kerran mukavasti aamupahoinvoinnilla, mutta pääsin kaverin kanssa kahville kaupungille(kotona ei voi kyllä mitään syödä), ja olo helpottui patongin syötyäni! Sitte nakertelinkin koko iltapäivän kaikkea pientä ja nyt olo kerrassaan loistava :)

Tosin hajut aivan kamalia, mm. kissanruoka haisee koko kämpässä, ja pölynimurista tulee PIIMÄN(?!) haju :D Tää hajuaisti on kyllä aivan hullu, kaikki omituiset hajut kaupungillakin tuntu nenään. Kävinpä muuten kurkkailemassa lasten vaatteita jo :heart: Mitään en vielä ostanut, kun olen luvannut odottaa ensviikolle, ja ekaan neuvolaan, ja jos siellä kaikki hyvin, niin ostoksille mars! Tuntu kyllä vauvanvaateosastolla olo jotenkin sinne kuulumattomalta :D Kaipa siihenkin tottuu ;)

Nyt muuten tuoksuu nenään äsken kasteltujen parin sisäkasvin märän mullan haju, OMG tätä hajuaistia!

Ajatella että enää kaksi päivää ja käynnistyy kymppiviikko! En voi uskoa todeksi! Vuhuu!

Taniira ja möykky 8+5 :heart:
 
Jep, tomaatit maistu ja haisi mullalle yks päivä ja äsken rasvaton maito haisi navetalle?? :D Miehen henki haisee aamusin ihan oksettavalle, yöööök! :x
Ainii, joku miehen käyttämä urheilujuomajauhe haisee kissan ku*elle! :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans odotellaa jännityksellä huomista ultraa :) luojan kiitos se on aamulla,ei tuu odottavan aika pitkäks :p

valkovuotoa täälläki lorisee,välillä käy kauhu kuva mielessä että verta lorisee.. Ehkä se tästä :D

Mulla paha olo pysyny kurissa nyt säännölisellä syömisellä,hyvä niin! Maha kylläki elää omaa elämäänsä,saatta paripvää ummettaa ja yht äkkiä onki iha sekaisin.. Onko muilla tällästä? :eek:

Ruuat maistuu vaihtelevasti,mandariinit on ihan paras tällä hetkellä :D hajuaisti tosiaan uskomatono!! :D

Anteeksi kirjotus virheet nopeesti puhelimella kirjottaessa..
 

Yhteistyössä